Hakutulokset

  1. taru82

    Pco ja laihdutus

    Tsemppiä Ambrosine85. Mulle eivät ole koskaan tuota metformiinia antaneet, ovat vaan kehottaneet laihduttamaan. Johtuneeko sitten siitä että mulla kaikki hormonit kohdillaan (insuliiniresistenssi)?! Liityin itse keväällä painonhallintakurssille ja sainkin nelisen kiloa tiputettua, mutta sitten...
  2. taru82

    Pco ja laihdutus

    Miten teillä muuten pco oireilee? Mulla kierto ihan säännöllinen, ainut ikävä juttu oikeestaan on vatsan juiliminen aina kierron puolivälin jälkeen ja kierron puolivälissä kipukohtaus (ovulaatio se ei ole). Kait siellä ne munasarjat pullistelee tms.
  3. taru82

    Pco ja laihdutus

    Sitähän olen itsekin monta kertaa ihmetellyt, että miksi sitten jotkut ylipainoiset tulevat raskaaksi tuosta noin vaan. Syy on todennäköisesti se että he eivät sitten omaa monirakkulaisia munasarjoja eli kaikki pelaa ylipainosta huolimatta normaalisti. Itse uskon vahvasti, että jos on pco ja...
  4. taru82

    Pco ja laihdutus

    Hei kaikki pco:laiset ja muutkin! Monirakkulaiset munasarjat omaavana olen tutkinut paljon laihdutuksen merkitystä munasarjoihin, ja vaikutus näyttää olevan suuri. Minulla on molemmat munasarjat helminauhamaiset, vuosi sitten on tehty laparoskopia, kaikki oli ookoo, clomit käytetty, ei...
  5. taru82

    Kun äiti kiristää lapsen kustannuksella...

    Siniliida: Kerroppas että miten se lasten isä VOI pysty huolehtimaan " tuollaisista kustannuksista" jos hän maksaa elatusmaksuja täydet, äiti saa lapsilisät ja kolme lapsista on täällä? Ollaan tilanteessa - 300 euroa + lasten luonaolon ruokakustannukset sun muut. Niin joo, valitettavasti me...
  6. taru82

    kertokaa kokemuksianne..

    Sinuna ainakin lähtisin kokeilemaan, koska eihän siinä toisaalta ole mitään menetettävää. Rankkaahan se varmasti on kun omat hormonit ajetaan ensin alas ym. mukavaa, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Olet kuitenkin siinä mielessä onnekkaassa asemassa että olet jo kahden lapsen äiti, vaikka...
  7. taru82

    kertokaa kokemuksianne..

    dreamer78 muistan lukeneeni jostain että omat suolistobakteerit voisivat aiheuuttaa ko. tulehduksen jonka seurauksena munanjohtimet tukkeutuvat. Ja muistelisin että se voi myös olla synnynnäistä, mikä tosin tässä tapauksessa ei ole mahdollista. Mutta tuttavani kenen tuubat oli tukossa ei...
  8. taru82

    kertokaa kokemuksianne..

    En siis tarkoita että jos diagnoosi on selittämätön, tilanne olisi toivon raskauden suhteen :ashamed: Mutta tiedän pari pariskuntaa tuttujen kautta joilla ei ole todettu kummassakaan mitään vikaa mutta raskaus ei ole vaan alkanut. Joten ainakin teidät solut sopii keskenään kun on...
  9. taru82

    kertokaa kokemuksianne..

    Kyllä mä jaksan uskoa että onnistutte ivf:llä. Onnistumisprosenttihan siinä oli muistaakseni 30-40% per hoito. Liekö sitten mullakin ollut joku tulehdus, muistelen vaan että viime kesänä mulla oli keskellä kiertoa tosi kovat alavatsakivut, ( muistan tämän siksi että olimme veneilemässä ja se...
  10. taru82

    kertokaa kokemuksianne..

    Heips! Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta yhdellä tutullani oli tilanne sellainen että oli aikanaan sairastellut munasarjatulehduksia, jonka johdosta putket oli menneet tukkoon. Heillä ensimmäinen ivf tuotti tuloksen. Eli toivoa on =) Itselläni on sellainen tilanne että toinen...
  11. taru82

    Odotuksen Odottajat!

    Niin ja pupuiltu on kp 14 että toiveita tähän kiertoon on. Jatkamme siis yritystä mutta yritämme tehdä elämäntaparemontin kaikin tavoin :)
  12. taru82

    Odotuksen Odottajat!

    Hei kaikki! Täällä alkaa elämä voittamaan, ollaan puhuttu asioita halki. Vielä on kuintenkin paljon selvitettävää mutta tässä tämä lyhyesti ja ytimekkäästi: mies pelkää että kaikki ei mene toivomusten mukaan, hän on kauhuissaan näistä lapsettomuushoidoista koska aikaisemmat omat lapset...
  13. taru82

    Odotuksen Odottajat!

    Kiitos pikkuvadelma... Mä en tiedä mitä pitäis ajatella, en tiedä onko taustalla joku toinen nainen tai muuta vastaavaa.. totes vaan että ei tiedä jaksaako sitten jos tilanne onkin "epänormaali".. yritäppä nyt sitten sellaisen kanssa tehdä lasta :'( Eipä ole ensimmäinen kerta kun elämä potkii...
  14. taru82

    Odotuksen Odottajat!

    Nyt oli pakko tulla päästämään vähän höyryjä... Mieheni ilmoitti mulle tänään, että ei olekaan ihan varma tästä lapsijutusta: kun raskaaksi tuleminen on näin vaikeaa, mitä jos tärppää ja jatkossakaan ei tule olemaan helppoa, lapsi on vaikea tai vammainen tms... olen ihan hajalla tästä...
  15. taru82

    Odotuksen Odottajat!

    Heipä hei kaikki pitkästä aikaa!! Ajattelin tulla kertomaan kuulumisia pienen tauon/irtautumisen jälkeen. Laparoskopiassa oltiin silloin kesäkuun lopulla (toinen munanjohdin mahd. tukossa muuten kaikki ok), luomukierto sen jälkeen ja otinpahan omankäden oikeudella toisenkin kun tuntui nuo...
  16. taru82

    Kun äiti kiristää lapsen kustannuksella...

    Ja Peppari eikös se ole sinunkin mielestäsi aika väärin, jos isä HALUAA olla lastensa kanssa vaikka sen 15 vrk/kk (niin paljon kun tässä maailmassa on niitäkin isiä jotka eivät halua eron jälkeen olla missään tekemisissä lasten kanssa), mutta siihen ei ole varaa koska hän joutuu maksamaan täydet...
  17. taru82

    Kun äiti kiristää lapsen kustannuksella...

    Rakuunalle vielä kiitos luonapitovähennystiedoista, olemme menossa lastenvalvojan juttusille omalle paikkakunnalle, kelantäti sopimuspaikkakunnalla väitti kiven kovaa miehelleni ettei sellaista luonapitovähennystä ole olemassakaan ja sivuutti koko asian. Ja jos en olisi perehtynyt netin kautta...
  18. taru82

    Kun äiti kiristää lapsen kustannuksella...

    Jos perheessä on viisi lasta, on selvää että esim. vaatteet ja kaikki muutkin tulee ostaa pääosin käytettyinä, eli pienellä budjetilla mennään. Käännetään asia niin päin että jos tässä tapauksessa lasten vanhemmat olisivat vielä yhdessä, tulisi heidän palkkansa (karkea arvio) n. 3000 euroa...
  19. taru82

    Kun äiti kiristää lapsen kustannuksella...

    Peppari ymmärrät varmaan että jos perheessä on 5 lasta, ei elintaso voi olla samaa luokkaa kuin yksi tai kaksilapsisessa perheessä. Näin se vaan on. Sen on jopa kelantätikin myöntänyt. Mutta jos nettopalkka on 1500 kk ja viidestä lapsesta joutuisi maksamaan vaikka koko summan, 650 euroa, millä...
  20. taru82

    Kun äiti kiristää lapsen kustannuksella...

    noh, mieheni ei ole mikään hyväpalkkainen joten tuo 300 tuntuu meistä jo aika isolta summalta. Kela maksaa loput, äiti saa yhteensä 650. Koska lapset ovat lähes joka viikonloppu talvisin meillä, bensaan menee jo melkoisesti koska välimatka on ees taas 80 km x 2 viikossa. Tottakai sitä ostaisi ja...

Yhteistyössä