Odotuksen Odottajat!

Rva Pikkumyy, must on ihan ymmärrettävää että halutaan myös yhteisiä lapsia, ja teillähän kunnon katras jo onkin, ja varmasti sen tuomaa vakaata kokemusta ja varmuutta :D Toivoisin itelle mahdollisimman myöhäsiä vaihdevuosia, koska voi olla että niitä iltatähtiä myös joku päivä toivon :heart: mutta jospa tässä sitä ennenkin vielä sais 10 vuoden sisään jotain aikaseks! :kieh:
Tuolla sekundäärisissä joku sanoi osuvasti; 'kun :heart:ssä on iso perhe niin eihän se kaipuun tuska muulla kuin lapsilla vaimene', tai jtn tohon suuntaan!

Veena, sitä omaa piinaa jo kauhulla odotellen.. :$ ++++ :whistle:
 
veena, samassa veneessä. Minä olen antanut itselleni luvan olla positiivisella mielellä ja uskoa, että pienellä avustuksella olemme elämää saaneet aikaiseksi. Illalla koitin käsi mahan päällä antaa voimaa solumöykylle, että se jaksaisi jatkaa jakautumistaan ja loppuviikkoa kohti varmasti löytäisi kohtukodista sopivan paikan tarrata kiinni. Jeps, kaikkea idioottia nämä hormonit laittaakin tekemään :ashamed:
Sainoivatko veena muuten tarkkaa päivää milloin testin voisi tehdä?

sannuli, ai sinullakin tissit sekoittaa päätä :LOL: Tyytyväinen pitäis olla, ettei kipeet olekaan kun aina olen sitä tuskastellut. Minulla progesterin-testi maanantaina.

rva pikkumyy, myös täältä löytyy ymmärrystä iltatähdelle! Olen ultravioletin kanssa samoilla linjoilla, että myöhäiset vaihdevuodet kiitos ja sitä ennen tupa täyteen kiljuvia tenavia :heart: niin monta kuin vain annetaan!

tiinulin klinikkakuulumisia odottelen :wave:
Ja sitten huomenna rouva B, peukutuksia jo valmiiksi!
 
veena ja kirma toivottavasti on nyt onnimyötä ja pikkuiset matkassa.. :heart:
se on aika pitkä aika minkä inssin/muiden hoitojen jälkeen odottelee, vaikka järjellä ajateltuna pari viikkoa niin niin... kyllä siinä saa tehdä itsensä kanssa töitä..

tiinuli luin tänään ketjua pitkästä aikaa, ja kerrohan sie tosiaan kuulumisia...

(.) neuvolassa käyty tänään ja kaikki mallillaan, raskausviikko 16 menossa, kohta jo 17, aika rientää...

kaikille plussia lähettelee jennuli..
 
Hei kaikki!

Täällä alkaa elämä voittamaan, ollaan puhuttu asioita halki. Vielä on kuintenkin paljon selvitettävää mutta tässä tämä lyhyesti ja ytimekkäästi: mies pelkää että kaikki ei mene toivomusten mukaan, hän on kauhuissaan näistä lapsettomuushoidoista koska aikaisemmat omat lapset tulleet kuin naps vaan. Tätä mitä siis yritämme olisi meidän ensimmäinen yhteinen, todennäköisesti myös viimeinen koska miehelläni on tosiaan 5 lasta edellisestä suhteesta.

Eli, tiedätte kaikki lapsettomuuden kokeneet että parisuhde kärsii, seksielämä kärsii, kaikki alkaa pyörimään sen toivotun vauvan ympärillä. Ymmärrän nyt itsekin kuinka kauhea olen ollut miestäni kohtaan, on kokenut itsensä varmaan vaan siittäjäksi... :ashamed: Olenkin tullut siihen tulokseen, ja koko ajan on mennyt jo parempaan suuntaan, että nyt on alettava elämään välillä muutakin elämää kuin tätä vauvaelämää. Ja jos mahdollista, lykkäisin tätä asiaa vuodella ehkä parilla, mutta ikävä kyllä miehen ikä alkaa tulla vastaan, hän on nyt 38. Itse olen 26.

Jotenka muistakaa tekin vaalia kaikesta huolimatta sitä parisuhdetta, ilman sitä ei kuitenkaan loppujen lopuksi ole mitään. Ja anteeksi nyt tämä kauhea vuodatus.. taas.. :p
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Torstai 28.8.2008





Rouva Pikkumyy.....................2/32
miranda-81...........................4/28-32
stellina.................................4/n.31-39
Pikkuvadelma........................5/30
Inkku83.................................6/30
Andala..................................8/31-42
Justiina80..............................9/28-29
Lumikeiju...............................9/29
haltia....................................15/30-35
Pantalaimon..........................17/?
taru82...................................17/26-28
pilvilinna................................18/?
soja......................................21/28
Maricce.................................21/30-60
mama-84..............................22/28
Sannuli-81............................23/26-30
Pupuvaimo............................28/30-32
Rouva B................................29/31-41
tao........................................29/24-26
Tiinuli81.................................75/?
ultravioletti.............................?/27
J3N3.......................................?/?



Adelina..................................?/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?


Piinapenkissä


Veena...................................21/24-28.........pp7
Kirma.....................................14/25.............pp4


Varmistuvat





 
Kirma: Lääkäri sanoi että parin viikon päästä voi sitten testailla. Elämäni pisimmät pari viikkoa :headwall:

Sanokaas nyt naiset, että koska vois jo testata? Siis kuinka aikaisin näkyy testissä?

Taru: Hienoa että asiat alkavat selvimään! Tämä on kyllä rankkaa kummallekin. Meilläkin kävi niin, etten tajunnut millaiset paineet aiheutin miehelle. Onneksi meilläkin asiat lähtivät selvimään ja olo helpotti kun en kokoajan enää tuonut asiaa esille. Toivotaan että saatte nyt sen tärpin niin ei tarvitse enää pohtiä näitä :hug:
 
Anteeksi oma napani mutta....

Täällä ollaan ihan hämmentyneitä.
Eka Clomikierto siis meneillään, nyt kp 29, ja Donnan mukaan ois olisi eilen ollut.
Koko kierto testailtu, ja ei ole näkynyt mitään.
Nyt oli kuurankukkasia se linssi täynnä!
Noh, miehen laitoin teitty hommiin, mut eikös se oo jo myöhästä jos oviksen aikaan vasta lähettelee niitä simoja?

Tosi hömmentynyt olo, en nyt osaa muutakaan sanoa.
Ja pettynyt tietysti, että noin salakavalasti tuo ovis tuli ja kierto on taas sit piitkä.

-Bee

PS. en edes näe tälle viimeisimmälle sivulle, sielläon taas jotain rivouksia kirjoteltu, jonka takia työpaikan kone ei sivua avaa. Eli siksi en voi taaskaan kommentoida teidän napoja, vaikkakin nyt jänskättää mitä teille kuuluu! :heart:
 
Rouva B, tarkoitatko että olet käyttänyt Donna sylkitestiä? Muistaakseni sen ohjeessa lukee, ettei tulisi käyttää clomifeeni-hoitoa saadessa. (Itse en ole käyttänyt ko testiä mutta olen harkinnut sitä ja jäänyt ostamatta tuon asian vuoksi.)
Kyllä sen pitäisi riittää, että puuhaa kun on saanut ovistestiin plussan. Testihän kertoo tavallisesti sen milloin ovis on tuloillaan eli plussatestistä n. 24-48h päästä tulisi ovulaatio. Tietty testeissäkin voi olla eroa tuon ajan kanssa.
Jos jollain on tarkempaa tietoa ni kertokoon. :D
 
(.) Onko teillä tietoa, et miten käy, kun tuo Clomifenhan on loppu tukusta ja on sitä Clomhexalia korvaavaksi lääkkeeksi; Mulla on clomifenille kirjoitettu resepti, niin kuinkas helposti käy apteekissa vaihto tuohon korvaavaan? Kun heiltä siis clomit loppu.

*muoks* ja tosiaan, mun oma lääkäri on kesälomalla kun just olisin tästä asiasta soitellu.. et eihän he pysty apteekistakaan vaihtolupaa varmistaa lääkäriltäni :headwall:
 
pikkuvadelma, en yhtään osaa varmaksi sanoa, mutta sen tiedän että jos niissä on ihan sama vaikuttava-aine niin pitäisi käydä vaihto (ainakin muissa lääkkeissä on näin). Sinuna mä ehkä soittaisin apteekkiin ja kysyisin asiasta. Ehkä joku toinen täällä tietää vielä varmemmaksi asian.Itse kun ostin kesäkuussa Clomhexalia ni sanoivat silloin että clomifenia tulee ihan lähiviikkoina, mutta eikö sitä vieläkään ole tullut. :eek:
 
Rouva B, hyvin ehditte vielä nyt vaan tiuhaa puuhailua, niin saattaa tulla muuallekkin plussaa! Paljon onnea siihen! :heart: :wave:

Kävin ostamassa kylmäpuristettua vehnäalkioöljyä ja omenaviinietikkaa löytyi kotoa, en kehuisi makuja, mutta testattava on! :wave: :p

ihanat pvn jatkot kaikille!

Rva Pikumyy :heart: :wave:
 
miranda: kuulemma viikolla 41 tulee... nyt soitin yhteen apteekkiin ja he sanoi, ettei ole suoraan vaihdettavissa vaan tarvitaan uus resepti. Olisivat voineet apteekista soittaa suoraan, mutta kun se lekuri on tosiaan lomalla. Hemmetti, vähän viime tippaan jätin joo, mutta luulin itsekin et sitä Clomia olis jo tullu. :|

No, meillä on nyt sitten vielä ainakin yksi luomukokeilu edessä.

Sitten fundeeraan sellasta, että kun mulle on määrätty clomit ja luget, niin onkohan tuosta lugejen aloituksesta yksinään jotain apua? ..niin ja eihän sitä tosiaan tiedä, kun mä en nyt yhtään muista että mikä siinä oli syynä miksi määrättiin alunperin..

*muoks taas* nyt kun oikein pinnistelen, niin muistaisin sen verran, että kun keväällä ihan ekan kerran kävin tutkimuksissa ja sain reseptit, niin silloin en enää siinä kierrossa kerennyt aloittamaan clomeja, mutta lääkäri sanos, että lugethan voit jo alottaa heti.. Eli eli, on täs nyt pari viikkoa aikaa päättää että kokeilenko tässä kierrossa jo luget ilman clomeja. Ei kai siitä ainakaan mitään haittaa ole??
 
Heissan, minä olen käyttänyt nimenomaan lugeja välillä oviksesta 3:n vrkn kuluttua olen aloittanut laittamisen ja käyttänyt siihen asti, kunnes menkkojen kuuluisi tulla, silloin testaus ja niitä voi jatkaa käyttää, jos haluaa, jos on Plussaa, mutta jos negaa kannattaa lopettaa käytt , että menkat alkaisivat. Joulukuussa ekassa lugekierrossa raskauduin ja nyt heinäkuussa ilman lugeja.

Eli kannattaa koittaa, ei ole mitään haittaa niiden käytöstä! :heart:
Väsyttävät ja sitä mönjää valuu pikkuhousunsuojiin, ei muuta;=)
 
jennuli, kiitos kannustuksesta! Ja rehellisesti voin sanoa, että sinun kuulumiset kiinnostaa. Jäit mieleen niin ihanan ihmisenä, etten kateutta raskaudestasi tuntenut, olin oikeasti iloinen, että niin helpolla pääsit.
Onnellista jatkoa sinulle :hug:

rva B, ei mitään tietoa tuosta donnasta, mutta toivottavasti pehkuissa on pyöritty, hyvin entii kun ovisplussan on saanut. Mutta kummastuttaa kyllä että tulee näin myöhässä...clomiovis pitäisi tulla reilussa viikossa viimeisestä pilleristä, näin muistelisin. Vihjailen samaa kuin miranda.. :whistle:
Mites se sinun klinikkakäyntisi, onko jo ollut?

pikkuvadelma, harmi clomien kanssa. Kyllä ihmeen kauan vie, että apteekkiin niitä saavat. Ja lugeista ei minullakaan ole kokemusta. Mutta jonkinlaista elämäähän saitte jo luomunakin aikaiseksi, että voihan se onnistua vielä toisenkin kerran!

veena, mä sekoan :headwall: :kieh: Tää odottelu on ihan kauheaa!!! Mielenkiinnolla kyllä odotan mitä sinun testailusi tuottaa, minä meinaan sinnitellä ihan sinne loppuun asti ilman aikaisia tikkutteluja. Olisinkin mielelläni toivonut hcg testiä, mutta unohdin pyytää lääkäriltä lähetteen.
Ja kyllähän ne herkimmät testit näyttää himmeää jo dpo 8, että sinullahan voisi olla jo mahdollisuuksia :p Tule sitten heti kertomaan kaikki mahdolliset muutokset olotilassa, mutta muista, että myös oireettomuus on oire!

).( Niin siis meikä sekoaa. Mies on lujilla, tuolle pikkukullalekin tulee karjuttua ihan turhaan, ei mulla ole yhtään pinnaa. Ja päätä särkee jatkuvasti. Koitan nyt vaan keskittyä odottamaan maanantain progesterontestiä, siitähän selviää jo paljon, minkälainen ovis on ollut ->että onko edes mahdollisuuksia olla raskaana.
Tuttu jomotus kuitenkin on toisessa munasarjassa, siellä missä follikin oli, että kyllä sinne ainakin keltarauhanen on ilmestynyt.

Kaveri ilmoitti eilen, että vauva on syntynyt. Ei olla oltu oikein yhteydessä, tämä oli kaverille vahinkovauva, esikoinen alle puoltoistavuotias. Eli elää sitä minun unelmaa, sitä mistä minä haaveilen, lapset pienellä ikäerolla. Eikä osaa edes olla onnellinen siitä. Arvatkaa vaan miten paljon tuo itkettää?
 
kirma Tuttua tuo odottaminen ja pään sekoaminen. Inssin jälkeen mulla oli tuollasta ihan samanlaista!
Tiedän myös miltä tuntuu kun kaveri saa vauvan tai tulee raskaaksi noin vain, jopa vahingossa. Esim viime viikolla mäkin sain uutisia että kaveri on saanut vauvan ja toinen on raskaana. Yhtään en osannut iloita. Uutiset kuullessa vaan sydän alko hakata ja itku tuli sekä kaikki tunteet kävin läpi. Onneksi ei kasvotusten tullut uutisia.
 
Veena ja Kirma Vitsit kun teillä on jännät ajat nyt menossa :heart:

Rouva B Mä oon kanssa aivan sekaisin noiden testejen kanssa ja oon tullut siihen tulokseen että näyttelevät mitä haluavat :D no ei kai sentäs......

jennuli Kiva kulla susta!!! täällä tosiaan täysi tohina käynnissä uuteen kiertoon =)


).( Väestöliitossa tosiaan käytiin ja mukavaa henkilökuntaa silellä oli :) Päädyttiin siihen että ens kiertoon (joka siis alkaa ens viikon alussa koska huomenna viimeinen primolut menossa) aloitan Arimedex-tabletit. Tää lääke on mulle aivan uusi tuttavuus mutta lääkäri sanoi että se on toiminut todella hyvin PCO tapauksissa missä clomit eivät ole antaneet vastetta. Otan tätä lääkettä kp3-7 2tab. Sitten ultra täällä meidän omalla paikkakunnalla, koska Tampereelle pitkä matka. Jos ei löydy vastetta niin alan heti pistämään Puregonia IUI 100 tähän samaan kiertoon. Lääkäri kyllä varoitteli että voi olla että liian moni follikkeli lähtee kasvamaan ja kirjoitimme suostumukset että lennosta vaihdamma IVF-hoitoon jos näin käy.
 
kirma Sinun nikkisi on myös tuttu. Varmaan ollaan kirjoiteltu täällä aikasemmin, aikoja sitten tosin. Joo ikävä kyllä lapseton olen/olemme vielä. Vuos ollaan jo käyty hoidoissa ja inseminaatio vasta edessä.
On tämä niin väärin. Ikinä en olisi arvannut että se on näin vaikeeta tulla raskaaks, ja vieläpä vuoden päivät pitää käydä hoidoissa ilman tuloksia.
Mulla ei kerta kaikkiaan kasva nuo munasolut, ja viime kerta klinikalla oli niin vaikea hetki että päätin pitää tauon.
Oltais tehty inseminaatio, mutta kun ei mitään vastetta edes puregonista vaikka pistin yli 100IU varmaan 3 viikkoa peräkkäin.

Ensi kierto on sitten clomeilla, ja pregnyl. Hoidoithan alkoi clomeilla ja munasolut kasvoivat mutta jäin ilman ovista.
Nyt on Terolut kuuri siis menossa. Menkat viimeeks ollu toukokuussa että siinähän sen jo näkee että jokin pahasti vialla!!! :( Diagnoosina mulla PCOS.
Kurjaahan tämä on, ja en millään jaksais pettyä taas.

Tää on yhtä HELVETTIÄ minä sanon!
 
Päiviä tyttöset ja arvon naiset!! (saa valita kumpaan kuuluu.. :LOL: )

Voi vitsi, kun on jännättävä Kirman ja Veenan puolesta!! Huh. Onnea teille matkaan, toivotaan plussia kaksin kappalein!

Ommoo nappoo sitten: Eli eilen kp9 mulla oli ultra. Taasen oli vas. puolelle kasvanut 1 hyvä folli. Se oli 15.6mm. Eli siitä ovista ootellessa.
Kohdun limakalvo oli 5.6mm. Hmm. Lääkäri ei kommentoinut sitä sen kummemmin. Viime kuussa se oli 6mm, ja silloin ihan kysyin, että onko tuo riittävä. Vastasi, että se on ihan normaali. Mites teillä noi limikset olikaan?? Onko tuo jonkun lääkärin mielestä jo liian ohut??

Meille ehdotettiin tähän kiertoon jo inssiä, eli elämämme toiset clomit menossa. Ei vielä lähdetä inssiin, katsomma nyt ihan rauhassa, kun spermassa ei kerran ole mitään vikaa.

Ovulaatio tuli viime kuussa tuolla clomhexalilla, eli ensi viikolla toiveekkaana taas tikuttamaan!!! JA kintut kattoa kohti, sekä kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että tapahtuisi jotain.

Reippaan raikasta viikonloppua kaikille!! :flower:
 
No jopas on harvinaisen hiljaista tänään :eek: Siis miten mukamas voi olla elämää palstan ulkopuolella :D

Rva PikkuMyy: no houkuttaa ihan hirmuisesti testata. Ja toistaalta taas pelottaa ihan hirveesti ettei siihen testiin tulekaan sitä toista viiva. Eli kohtalaisen kaksijakoisissa tunnelmissa mennään :)

Rva B: Mitäs jos se meinaakin raskautta :heart: Se mulla tuli meinaan myös ekana mieleen :)

Kirma:Ehdottomasti sekoamista havaittavissa täälläkin: Raskaana vai ei raskaana, testaan vai en testaa, jos testaan, koska testaan :D Ei täällä kauheammin muita oireita ole. Valkkaria tuntuisi tulevan enemmän ja kylmä on aina välillä, mutta nämä nyt voi olla muutenkin.

Tiinuli: Hyvältä kuulosti lääkäri uutiset. Itselläni ainakin tulee parempi olo kun tietää että asioita alkaa tapahtua.

J3N3:Toivotaan että löytyisivät ne oikeat tropit nyt plussaamiseen :hug:

Justiina: Kyllä se varmaan on hyvä. Mulla oli ovisplussapäivänä 6,5 mm (toisessa kohdassa tosin vaan 4,8mm), ja sekin oli kuulemma ihan hyvä.

 
Kiitos kaikille teille ihanat kannustuksesta vaikka meikäläinen niin hermoheikoissa tunnelmissa :ashamed:

tiinulille paljon, paljon onnea uuden lääkkeen kanssa! Ja eihän se IVF pahalle kuulosta...vai? Hyvä kuitenkin, että varakeino on jos follit innostuvatkin kasvamaan oikein urakalla!

J3N3, minulla oli myös nyt tässä kierrossa clomit ja pregnyl +yksi ampulli menopuria. Toivottavasti sinulla clomit edelleen toimivat ja ovis saadaan tulemaan!

Justiina80, minulle lääkäri sanoi, että kp8 olisi limakalvon oltava vähintään 5mm, muuten ei ehdi kasvaa. Että eiköhän sinulla ole riittävä, olisihan lääkärisi muuten puuttunut siihen. Minulla kp8 oli 7mm, mutta follikin oli silloin jo18mm.
Myös me hylkäsimme vielä tässä vaiheessa inssin, katotaan sitten enskierrossa uudestaan jos tästä ei tärppi ole tullut.
 

Yhteistyössä