Odotuksen Odottajat!

Voi ei pikkuvadelma :hug: niin sanoko se hoitaja siis että oisit raskaana? Eihän se alle 10 arvo oikein hyvää lupaa :( mulla kun tutkittiin se haamu+ aikoinaan niin arvo oli kp1 5 (nega siis).. ja sitä ennen suuntaa antavassa jossa ei näkyny tarkkoja yksiköitä sanottiin olevan +.
 
Joo sanoi kyllä että raskaana olen. Mutta arvo kovin matala.. nyt löysin kyllä toisen sivuston, missä oli että 3-4vkolla arvo voi olla 9-50. Mulla nyt n.2vkoa mahdollisesta hedelmöittymisestä. Mulla keskiviikkona seuraavan kerran verikoe, mutta järjellä(?) kyllä ajattelin niin, että jos tänä viikonloppuna testaisin normaalilla testillä ja siinä vahva plussa, niin eikö se vähän puhuisi hormonin nousun puolesta?

*muoks* tuolla babymedin sivuilla näytti olevan joku hormonilaskuri ja sen taulukon mukaan tuo arvo olisi ihan hyvä.. (pakko se on kai positiivisuutta uskoteltava itsellensä, että järjissään pysyisi) Minä lähden nyt ostamaan kunnon testiä, eikä mitään extraherkkiä :kieh:
 
Voi Pikkuvadelma :hug: :hug: :hug:

Rouva B: Rooma on ihana paikka!! Me oltiin siellä kanssa miehen kanssa pari vuotta takaperin :)

Ultris: Kiva kun laitot mut piinapenkkiin :) Mä en tiedä miten nuo piinapäivät lasketaan mutta noin sen vois kuvitella olevan..
 
pikkuvadelma :hug: :hug: ainahan kai niin kauan on toivoo kun hana pysyy kii, ja eiks apteekin testi mittaa vasta 25 yksikköö? Että jos sulla nyt ois tuplaantunu se niin ois jotain 20.. eikö joillain oo näkyny vasta tosi myöhään se +.. Mut joo, en tietenkään halua nyt ylimääräsiä toiveita antaa, ja kai se on hyvä pitää jalat maassa :hug:
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Sunnuntai 24.8.2008





Andala..................................4/31-42
Justiina80.............................5/28-29
Lumikeiju...............................5/28
haltia....................................11/30-35
Pantalaimon..........................13/?
taru82...................................13/26-28
pilvilinna................................14/?
soja......................................17/28
Maricce.................................17/30-60
mama-84..............................17/28
Sannuli-81............................19/26-30
Pupuvaimo............................24/30-32
Rouva B................................25/31-41
tao........................................25/24-26
miranda-81...........................27/28-32
Inkku83................................30/30
stellina.................................31/n.31-39
pikkuvadelma........................33/30
Tiinuli81.................................71/?
ultravioletti.............................?/27



Adelina..................................?/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?


Piinapenkissä


Veena...................................17/24-28.........pp3
kirma....................................10/26-30


Varmistuvat







 
ultravioletti: Kyllähän mäkin tollain yritin järkeillä asiaa, mutta silti jotenkin tuntuu et tää meni nyt tässä..kun ei siinä ollu haamun haamua! Harmittaa kyllä kun en useempaa satsia testejä ostanut. No keskiviikkona sitten taas siihen verikokeeseen..sehän sen totuuden sitten antaa. Mut tässä on kyllä niin pitkä aika välissä, et luultavasti tuun tekeen joka päivä kaks testiä kotona siihen saakka :D

Onko täällä kellään kokemusta tuulimunasta? Että onko siinä alusta lähtien matalammat hcg arvot? Kun eiks kohdunulkoisessa arvot nouse liian nopeasti.
 
).( Käytiin just kahdessakin isommassa marketissa mutten löytäny r-testejä mistään.. :eek: kumma että pienemmässäkin kaupassa on näkyny jonkinlaisia Pregent-stickejä muttei sit isoissa "automarketeissa"! Ja mieskin suhtautu jotenki nihkeesti ja katteli vaan myrtsinä muualle hiljaa kun sanoin että haluisin vilkasta edes että minkä hintasia ois. Joten se nyt taas jäi tältä erää...saunaa varte sen sijaan ostettiin sixpäkki :ashamed: joten usko ihmeisiin on kyllä äärimmäisen vähissä, tai siis oikeestaan olematon..
 
pikkuvadelma, no jopas sulle myrkyn lykkäs, kauheaa tuommoinen epätietoisuus. Ja varsinkin heti menetetyn pienen perään. Niitä ajatuksiaan kun ei pysty hallitsemaan ja äkkiä sitä on tahtomattaan ajanut itsensä hirveään paniikkiin ja ajatusten sekamelskaan. Voin vaan toivottaa rautaisia hermoja keskiviikkoon asti :hug:

veena, peukkuja onnistuneesta inssistä!

rouva B, minulla loppukierron clomioireilut oli ihan kauheaa. Kaikki listan vaivat = raskausoireet. Onneksi sinulla odottamassa klinikka-aika, se rauhoittaa mieltä, kun tietää, että pian alkaa tapahtua.

).( Eilen vierailtiin väestöliitossa, kp8. Ja ajatelkaa mitä clomit oli saaneet aikaan tuossa ajassa, oikealla 18mm folli! Lääkäri oli vaan että ohhoh! Tarkoitushan oli sitten piikittää menopuria kp8-10, mutta nyt sitä ehdittiin sitten ottaa vaan yksi piikki ja tänä aamuna mies tuikkasi pregnylin. Eli ovulaatio on piikistä 24-36h:n sisällä eli huomisiltaan mennessä. Limakalvo oli 7mm, se oli lääkärin mukaan riittävä, jo 5mm olisi menetellyt. Nyt sitten se yksi menopur vielä antoi loppuvauhtia sille follille ja paksunti limakalvoa, samoin pregnyl vaikuttaa vielä limakalvoon.
Meikä on täällä ihan täpinässä :D Lääkäri tarkisti vielä miehen simppatuloksen, kun kyseltiin petipuuhien ajoituksista, niin miehellä siittiöitä keskivertoa enemmän ja keskivertoa nopeampia, hyvälaatuisia yli puolet. Sanoi vaan, että aivan sama heiluuko peitot parin päivän välein, kerran päivässä tai monta kertaa päivässä. Tulosta noilla simpoilla pitäisi tulla.
Inssiä emme siis vielä halunneet, eikä sitä olisi voitukaan tehdä, kun olisi sattunut tähän viikonloppuun.
Joku täällä joskus epäoli, ettei pregnyl olisi toiminut ja kysyin sitten lääkäriltä siitä, että pitäisikö sen vaikutus jotenkin tuntea, tuntea se irtoaminen. Lääkäri sanoi, että hän ei muista kuin yhden tapauksen, kun piti inssi tehdä, eikä folli ollutkaan irronnut. Eli se toimii ihan varmasti, eikä sitä irtoamista pidä tuntea. Ja ajatelkaa, pregnyl maksaa vaan 4.5?!
No niin. Nyt sitten meikälle järkeä päähän. Parin viikon päästä ollaan niin syvällä suossa, ettei sieltä ihan helposti nousta jos tämä kokeilu menee harakoille. Olen koko ajan epäillyt vian olevan limakalvossa ja irtoamisessa, nyt ne ongelmat on korjattu piikeillä. Että toiveet on NIIN pilvissä kuin jo voi olla :ashamed:
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Sunnuntai 24.8.2008





Andala..................................4/31-42
Justiina80..............................5/28-29
Lumikeiju...............................5/29
haltia....................................11/30-35
Pantalaimon..........................13/?
taru82...................................13/26-28
pilvilinna................................14/?
soja......................................17/28
Maricce.................................17/30-60
mama-84..............................18/28
Sannuli-81............................19/26-30
Pupuvaimo............................24/30-32
Rouva B................................25/31-41
tao........................................25/24-26
miranda-81...........................27/28-32
Tähtisäde.............................29/25-26
Inkku83................................30/30
stellina.................................31/n.31-39
pikkuvadelma........................33/30
Tiinuli81.................................71/?
ultravioletti.............................?/27



Adelina..................................?/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?


Piinapenkissä


Veena...................................17/24-28.........pp3
Kirma.....................................10/25


Varmistuvat





 
Heippa pitkästä aikaa. Oon pitänyt taukoa palstailussa, tuntuu että on pakko ottaa etäisyyttä näihin lapsensaanti-ajatuksiin.

Listalla pysyisin silti mielelläni. Tänään sunnuntaina mulla kp5/29 ja yk5 alkanut. Menkat tulee ajallaan, nestekysta pullistelee ovulaation aikoihin aina tosi kipeästi, eikä raskaudesta tietoakaan. Lokakuussa selvitellään näistä kesän aikana otetuista verikokeista että ovuloinko ollenkaan. Miehen sperma tutkitaan silloin kanssa.

Seuraavan oletetun ovulaation aikaan oon reissussa ilman miestä, eli eipä tarvi taas turhia toivoa ensi kuussakaan :( Masentaa ja pelottaa mitä verikokeista syksymmällä selviää. No, pitää yrittää pysyä rohkeana.

Tsemppiä kaikille oikein kovasti!! :heart:

toivottelee hän, jolla itsellään tsemppi on vähän hukassa... :/
 
Loma ohi, ja niin on piinailukin. Eli meikällä nyt kp 5. CLomit apuna tässä kierrossa kanssa. Pe ultra.

Halaus Pikkuvadelmalle. Toivotaan parempaa onea ensi kiertoon.

Itsellä on aika neutraali olo, viikkoa ennen menkkoja sen kyllä taas tiesi, mitä tuleman pitää. Mutta, eteenpäin mennään, ei auta jäädä paikalleen.

Onnea jokaiselle yritykseen, ja piinailijoille voimia... :heart:
 
Pikkuvadelma: :hug: Halauksia sinne ja tsemppiä eteen päin, jos nyt käy niin, ettei se plussa vahvistu....

Justiina 80: Sulla on siis clomit apuna tässä kierrossa, onko eka kierto clomien kanssa? Mulle määrättiin nyt kans eka clomikuuri, ja oottelen vaan, että menkat alkais (eka kerta ku sitäki riemua oottaa), jotta pääsis alottaan clomit...mulla todettiin monirakkulaisuutta munsarjoissa, enkä ilmeisesti joka kierros ainakaan ovuloi...toivotaan, että meille tulis nyt sitte het kumpaiselleki clomiplussat
:) :heart:


Lumikeiju:Halit sullekin :hug: Välillä tekee tosiaan hyvää ajatella muuta ku tätä vauva-asiaa ja siihen liittyyviä kaikkia juttuja!Meilläki täällä tutkimukset aluillaan, nyt ultrattu ja otettu verikokeita ja miehen simppatestit...eli samoissa tunnelmissa ja fiiliksissä suunnilleen mennään. Tsempit on tosiaan välillä vähän kadoksissa mutta jostain sitä aina niitä voimia kuiteski sen verran löytyy että jaksaa viä ainaki toisinaan uskoa siihen pikkuihmeeseen. Kyl me jaksetaan :heart:

Kirma: Vautsivau mikä folli ja limis, nyt on kyllä varmasti ainaki olosuhteet siellä mallillaan pikkuihmisen alun ottaa ja kiinnittyä, kuulostaa hienolta =) Sormet ja varpaat on täällä pystyssä :heart: Kyllä sitä saa ja pitääki uskoa ja toivoa, että se unelma ny toteutus, vaikka järki koittaaki varmasti lyödä jarruja päälle. Mutta murehdit vasta sitten kun ja jos on sen aika, nyt saat hyvillä mielillä jännittää!Mikä teidän tilanne ja tausta olikaan? ootko pitkään syöny clomeja? Mulla alkaa clomit tosiaan ens kierrosta, mutta ei viä mistään muista avuista ollu puhetta....

Ultravioletti: älä viä ihan luovu toivosta, oottele rauhassa. Joo, munki mies on jo aika kypsyny, kun testailen aina varmuuden vuoksikin noita raskaustestejä....luulen, että se johtuu siitä, että aina kun testaan ja se on nega, niin romahdan henkisesti ja itkeskelen ja vaivun epätoivon suohon (vaikka testaanki vaa varmuuden vuoksi ja tiiän ettei siellä kuitenkaa oo plussaa). Todnäk mies vaa koittaa estää sen katastrofin ja suojella pahalta mieleltä, kun ei oo innoissaa ostamassa testiä...ja onhan se miehelleki aina semmonen surullinen juttu, ku lasta toivotaan ja aina vaa nega tulee...mut nyt siis viä tsemppiä, toivoa on aina ja ihmeitä tapahtuu :heart:

RouvaB: Wau, Rooma on kyllä aika unelmien paikka viettää hääpäivää!!Ollaan jo pitkään kans haaveiltu reissusta sinne

Veena: Tsempit ja onnenpotkut viä tänki palstan kautta sulle :)
 
Täällä nyt kp 2. pitkästä aikaa ei tarvinnu piinailla kun menkat alkoivatkin odotettua aiemmin.

pikkuvadelmalle toivotan onnea!! jospa se olisi kuitenkin tärpännyt!!

Ja kaikille kanssasisarille toivotan hyvää syksyn alkua, tuun silloin tällöin piipahtamaan ja katsomaan mitä teille kuuluu.
 
Nyt oli pakko tulla päästämään vähän höyryjä... Mieheni ilmoitti mulle tänään, että ei olekaan ihan varma tästä lapsijutusta: kun raskaaksi tuleminen on näin vaikeaa, mitä jos tärppää ja jatkossakaan ei tule olemaan helppoa, lapsi on vaikea tai vammainen tms... olen ihan hajalla tästä kommentista :'( Kysyin suoraan että tarkoittaako tuo ettet halua lasta kanssani, vastasi tähän että ei nyt niinkään mutta hirvittää vaan... Että tässä nyt pitäisi elellä tällaisen asian kanssa vielä sen lisäksi että yrittämällä yrittää saada sitä nyyttiä syliin.. Sanoin suoraan että jos mä en sitä lasta sun kanssa saa, niin sitten jonkun muun.. Voi että tuli paska mieli..
 
taru82: voi että :hug: Meillä mies oli keskenmenon jälkeen sitä mieltä, että ikinä ei mitään hoitoja enää kun kesken ne menee tai just että tulee vammaisia tms.. kyl se nyt mielensä on muuttanut, mutta tuli siitä riideltyä silloin. En voi muuta kun todeta että jaksamisia! Inhottavaa joutua riitelemään tuollaisesta kun muutenkin on vaikeaa se lapsen saaminen.
 
Kiitos pikkuvadelma... Mä en tiedä mitä pitäis ajatella, en tiedä onko taustalla joku toinen nainen tai muuta vastaavaa.. totes vaan että ei tiedä jaksaako sitten jos tilanne onkin "epänormaali".. yritäppä nyt sitten sellaisen kanssa tehdä lasta :'( Eipä ole ensimmäinen kerta kun elämä potkii mua päähän.. Ihan tarpeeksi vaikeaa tämä olisi ollut ilman noita kommenttejakin.
 
Omaa napaa... Perjantaina taas lääkärissä käyty!! Lokakuun alussa sitten ois laparoskopia (ja mahd. avoleikkaus, jos edometrioosipesäkkeitä löytyy kohdun takaa niin kuin lääkäri vahvasti epäili) ja aukiolotutkimus. Kauhee paniikki mulla jo tosta ja siihen on vielä pitkä aika, ku nyt ei vaan tukehtuis stressiin sitä ennen... iiiks!!!
 
taru82, kauhea tilanne sinulla. Tässä sen näkee, että kyllä tämä lapsettomuusasia miehiäkin vaivaa vaikka eivät sitä yhtä avoimesti sure. Toivon kovasti, että miehesi vielä mietittyään muuttaa mielensä ja tajuaa, että haluaa olla juuri sinun kanssasi ja käydä juuri sinun kanssasi tämän vaikean asian läpi.
Toivottavasti ei sitten ole sitä toista naista..hirvittää ajatellakin. Nyt sinä siellä mietit ja pelkäät miehen päätöstä ja samalla suret tyhjää syliä...aivan tosi paljon lähetän sinulle jaksamista ja toivoa parempaan :hug:

pikkuvadelma, onko sinulla tarkistettu hcg sen km:n jälkeen, että se varmasti laski alle viiteen? Ettei vain tuo kohollaan ollut arvo kummittelisi vielä sieltä. Minulla vei kolme kuukautta ennen kuin oli takaisin normaaleissa lukemissa.
Aloitatko nyt sitten clomit tähän kiertoon?

stelliina, söin clomeja keväällä kolme kiertoa, tuloksena vain 3-4mm:n ohentunut limakalvo. Sitten luomuilua kesä, ovuloin ilman lääkeapujakin normaalisti. Mutta kun tulosta ei tullut, nyt sitten otettiin clomien lisäksi avuiksi parit piikit ja toivotaan ihmettä tulevaksi. Ja uhmaikäinen täällä on jo kotona, sisarus ollut tilauksessa jo pari vuotta.
Kyllä minä olenkin jo valmiiksi haaveillut, tuleva laskettuaikakin on jo tiedossa....murehdin tosiaan vasta sitten kun on sen aika, niin kuin sanoitkin.
Sinustahan ei vielä tiedä vaikka tarvitsisit vaan sen pienen avustuksen clomien antamana ja pamahtaisit paksuksi samantien! Koita luottaa siihen. Monella ne toimivat hyvin ja nopsaan!

lumikeiju, olenkin miettinyt mitä sinulle kuuluu. Sinähän söit vielä pillereitä ennen tehtailun alkamista (jos olen oikeassa henkilössä ), että jospa se vaatii vaan sen ajan, että kaikki hormonit poistuvat elimistöstä. Se, että menkat tulevat ajallaan on aina hyvä merkki! Ole siitä iloinen!

justiina, sinuakin olen kaipaillut! Kirjoitat aina niitä tosi positiivisia ajatuksia ja lohduttavia sanoja..Tule kertomaan sitten viimeistään ultrakuulumiset, ne kiinnostaa aina!

mama-84, turkasen pitkäänpä joudut oottelemaan, julkisella puolella ilmeisesti?! Meikäläisen pinna ei pitäisi, jaksamista vaan sinulle odotteluun!
Sehän tässä onkin melkein kaikista pahinta, se jatkuva odottelu. Aina oottelet jotakin. Tai sitten minä olen vaan toivottoman hätäinen ja liikaa luppoaikaa.

kysymys: mitä maksaa progesteron-testi väestöliiton kautta? Sain siihen lähetteen, mutten ole vielä ihan varma otatanko sitä, lääkäri ei pitänyt välttämättömänä kun uskoi kunnollisen ovulaation tulevan.
 
kirma: juu julkisella puolella... ekan kerran oltu miehen kans verikokeis joskus puoli vuotta sitten, et kyllä on HIDASTA!!!!! No mut ei meil oo täs mitää kiirettä. Oon nyt niin toiveikas tos operaation suhteen, et jos vaik pääsis vähä kivuista eroon...
 
kirma: joo heinäkuun lopulla se katottiin ja oli silloin alle 5. Eli nega. Clomit ajattelin aloittaa ja ne luget. Clomit kp 5.-9. mulla on annostuksena ollut parempi 2 per päivä, mutta nyt ajattelin aloittaa kokeilemaan 1. Tai meillä lääkäri sanoi, että ihan hyvin voin kokeilla sitä yhtä ensin. Lugeissa 3 per päivä.


taru: ei kai nyt sentään! No toivotaan ainakin.. jaksamista sulle. Kyllä nää lapsettomuusasiat saa vaan parisuhteen kiristymään.
 

Yhteistyössä