Hakutulokset

  1. Myrskyluodon Maija

    Minirin-kokemuksia?

    Meillä ihan tabletteina... Mitähän eroa on suihkeeseen?
  2. Myrskyluodon Maija

    Minirin-kokemuksia?

    Laitanpas tällekin puolelle... Eli jos teillä on kokemuksia Minirinistä ja tehosta yökasteluun, niin kertoisitkos niistä? Meillä lääke mennyt reilut kaksi viikkoa ja ollaan jo siirrytty ottamaan kahta tablettia, mut apua ei hirveästi ole. Lapsi tuntuu itse kärsivän asiasta...
  3. Myrskyluodon Maija

    Minirin-kokemuksia?

    Eli onko lääke auttanut kastelijaa, jos on, niin kuin nopeasti... Meillä pari viikkoa ollut käytössä, nostettiin annostusta kahteen tablettin, mut silti vaan punkka kastuu... Ja lapsen itsetunto kärsii...
  4. Myrskyluodon Maija

    lasketteluhaalari?

    Kertokaa, mistä ihmeestä löydän tytölle noin 150 cm haalarin!! Ei kaupoissa enää sen kokoisia ole ja neiti kun tykkää haalaria pihalla käyttää... No joo, löysin netistä Valtran yms haalareita, mut ne ei kolahtanut... =)
  5. Myrskyluodon Maija

    Onko paikalla ketään uhmakkuushäiriöisen tytön vanhempaa?

    Kaipaisin tietoa ja tukea ihan käytännön jutuista, siis miten lähden etenemään, jos epäilen lapsellani tällaista?
  6. Myrskyluodon Maija

    Antaako joku oikeasti vauvalle tuttipullosta mehua?

    Tottahan se on, että mehu ei oo hyvästä, ainakaan liikaa juotuna. Mut tosiaan tuossa joku jo mainitsikin jogurtit yms, eiköhän niistä löydy myös paljon ainakin hampaille vahingollisia. Mut kohtuukäyttö tuskin kellekään vaarallista on. Omilleni en antanut vauvana mehua, nyt sitä jo saavat. Eipä...
  7. Myrskyluodon Maija

    "Todellinen vapaapäivä"

    Itselläni on lämpöä ja muutenkin tosi flunssainen olo. Ajattelin jo illalla, että tämän päivän vain makoilen ja luen. Mutta mutta... eikös tuo kuopus oksentanut (en tiedä, onko allerginen reaktio vai ihan yrjötautia, mut mitä välii..) Seuraus on siis se, että vietän päivän poikien kanssa kotona...
  8. Myrskyluodon Maija

    Vehnättömiä herkkuja?

    Varmaankin hieman vähemmän olen laittanut ainakin kääretorttuun... Kannattaa varmistaa asianosaiselta, kuinka tarkka dieetti on. Itselläni on vehnäallergia, ja esim jäätelöitä olen syönyt. Monissa karkeissa on vehnää. Joitain sipsejä on myös vehnättöminä. Ja suklaapäälysteiset riisikakut on ihan ok!
  9. Myrskyluodon Maija

    LApsi 4, aikuisia 2? mikä auto??

    Meillä Opel Zafira, 7 hengen auto, hyvin madutaan sinne, vaikka olisi joku ylimääräinenkin! Paljon pieniruokaisempi kuin esim Voyager...
  10. Myrskyluodon Maija

    Tulistuva lapsi?

    Googlettamalla löydät aiheesta, tai lukemalla kirjan Tulistuva lapsi. Suosittelen lukemaan, vaikka olisikin ns normaali lapsi...
  11. Myrskyluodon Maija

    Tulistuva lapsi?

    Onko kellekään ihan lääkäri antanut tällaista diagnoosia? Mielelläni myös kuulisin kokemuksia samasta aiheesta...
  12. Myrskyluodon Maija

    8-v tytön synttärit, vinkkejä kutsuun??

    Kiitos! Enköhän tuosta saa muokattua sopivan! =)
  13. Myrskyluodon Maija

    8-v tytön synttärit, vinkkejä kutsuun??

    Eli tarkoituksena olisi antaa tyttöjen leipoa pipareita ja kenties joulutorttuja, joita saisivat sitten muutaman kotia vietäviksi. Itse en tykkää ajatuksesta, että vieraatkin saavat ns lahjan. Näin kuitenkin vältän, ettei tyttärestäni tunnu ikävältä, kun muiden synttäreillä vieraat saavat...
  14. Myrskyluodon Maija

    "Tulistuva lapsi", onko kokemuksia?

    Jos jollain siis ihan oikeita kokemuksia asiasta, niin laittele yv:tä. En jaksa näitä pitkiä kaikenkarvaisia kasvatuskeskusteluja käydä läpi... Eli vinkkejä kaipaan näihin monen tunnin raivareihin , miten silloin jaksaa itse, miten pitää toiset lapset silti mukana arjessa, mutta poissa...
  15. Myrskyluodon Maija

    mitä ihmettä mä teen tolle yskälle

    Menenpä lääkäriin... poskiontelontulehdus kenties... tarkistuta kuitenkin, että saisit lääkkeet. Yskänlääke auttaa vain oireisiin, ei paranna tautia!
  16. Myrskyluodon Maija

    "Tulistuva lapsi", onko kokemuksia?

    No sen verran itse haluaisin vielä lisätä, että tulistuva lapsi ei ole mikään itse tai vanhempien aiheuttama tunnetila. Lapsella on ns kehitysviivästymiä mm tunteiden hallinnassa, erilaisten tunnetilojen ymmärtämisessä, tunteiden erittelyssä yms. Olen itse tuon tulistuva lapsi - kirjan lukenut...
  17. Myrskyluodon Maija

    "Tulistuva lapsi", onko kokemuksia?

    Mutta oisko kellää ihan diagnoosina tätä kyseistä "sairautta"?
  18. Myrskyluodon Maija

    "Tulistuva lapsi", onko kokemuksia?

    Eli jos itselläsi tällainen on, tai muuten lähipiirissä, kirjoita kokemuksia. Vien vain tytön kouluun ja palaan sitten lukemaan... Voit laittaa myös yv:nä! Kiitos, jos joku edes vastaa!
  19. Myrskyluodon Maija

    Millaisia teidän 6-vuotiaat on

    Jos oikeesti tuntuu, ettei omat neuvot ja rahkeet riitä, niin soitapa sinne kasvatus- ja perheneuvolaan. Heillä hyviä neuvoja. Meillä on sieltä saatu hyvin apua. Ei kaikkea tarvitse jaksaa itse. Voi olla, että siellä juttelu jo pelkästään auttaa lasta käsittelemään ongelmaansa. Eli vaikka...

Yhteistyössä