Hakutulokset

  1. K

    kolmen/ useamman äidit! miten erosi kolmas raskaus/synnytys edellisistä? :)

    Kiinnostaa tietää kun aihe ajankohtainen. :) toki vasta rv 5 menossa jotta mitä vaan voi sattua, mutta nimimerkki pitää edelleen kolmannen kohdalla paikkaansa.. :D mietityttää miten keho kestää.
  2. K

    Mitä tekisitte tässä tilanteessa?? rv 39+6

    Juu eli LA huomenna, ja on tässä ollut synnytyksen alkamisen "oireita" ollut jo n. kuukauden verran.. Mutta, nyt on jo viikon verran jomotellut menkkamaisesti, parina päivänä poltellut selkää supistusten aikaan (epäsäännöllisesti), aina iltaisin supistelee kipeästi. Nytkin supistaa kun...
  3. K

    Mistä kärsivällisyyttä ja muuta ajateltavaa odotukseen?? rv 38

    No oikeastaan otsikossa tuli jo kysymys.. Alkaa kypsyttämään tämä olo kun jatkuvasti supistelee kipeästi, menkkajomotuksia joka paikassa, alapää älyttömän kipeä, selkää jomottaa, päätä särkee, pahoinvointi on palannut yms. ja limavuoto alkoi pe aamuna ja eilen tuli oikeen limalöntti... ( :D )...
  4. K

    Perätilasynnytys vs. sektio?

    Elikkäs, valinnan edessä olen. Vielä ei ole 100% varmuutta saanko alakautta synnyttää, mutta luultavasti jos vauvan pää on oikeassa asennossa synnyttäessä. Eli, muuten valitsisin sektion, mutta pelkään sitä ihan törkeän paljon. En niinkään leikkauksen jälkeistä aikaa vaan aikaa ennen sitä ja...
  5. K

    Perätilasynnytys.

    Kirjoitinkin muutama vk sitten siitä että vauva perätilassa yms. ja tilanne on se, että on edelleen. Lähete on tehty äippäpolille synnytystapa-arviointiin, aikaa odotellessa. Kuitenkin on alkanut tulemaan säännöllisiä supistuksia jotka kestää aina muutaman tunnin ja sitten loppuu...
  6. K

    Vauva perätilassa, omat pelot, neuvola lomalla..

    Elikkä vauva on perätilassa, nyt rv 33+5. On mahdollista että vielä kääntyy, mutta minulla on paha tunne siitä, ettei tule kääntymään. On ollut koko raskauden perätilassa.. Nyt sitten on tullut järkyttävät pelot jos joudun sektioon/kuolemanpelko/ perätilasynnytyspelko ja kaikki mahdollinen...
  7. K

    Minkälaisia synnytyskokemuksia lähiaikoina Tayssistä?

    Minkälaista oli henkilökunta? Oliko ruuhkaa? Oliko äitejä käytävillä? ym.
  8. K

    Millä saada kipeähköt harjoitussupistukset loppumaan?

    Eli on jatkunut jo viikkoja, päivittäin.. Olen käynyt neuvolassa ja lääkärillä asiasta. Kohdunsuulla kaikki ok, ei muutoksia. Eli "kuuluvat raskauteen", mutta ei nyt joka päivä voi olla kipeitä supistuksia näin aikaisin rv 24 siis. Onko keinoja millä saisi niitä rauhottumaan? Aina ei...
  9. K

    Onko oikein? Anopista..

    Eli onko teidän mielestä oikein antaa 1v lapselle limsaa, karkkia, keksiä, suklaata, kakkua, mitä nyt ikinä löytyykään..? Sillä anoppini ja mieheni siskot antavat lapselleni jatkuvasti jotain herkkuja vaikka kiellän. Mutta aina anopin suusta tulee "isi ja äitikin juo niin paljon limsaa niin...
  10. K

    Paljonko lapsilisää kahdesta lapsesta?

    Eli minulle on jäänyt epäselväksi, että saako 2 lapsesta yhteensä 115€ vai 104 + 115= 219€ ? En löytänyt tietoa tästä asiasta, tai sitten en vain ymmärrä.
  11. K

    Koska teillä tuli ensimmäiset raskauden "oireet"?

    Eli hedelmöittyminen olisi voinut tapahtua viikko-pari päivää sitten, ja nyt huono olo näin aamulla. Voiko olla noin aikaisin oireita? Aiemmassa raskaudessa oireet tuli vasta n. rv5 tienoilla.. Lisäksi voiko olla mahdollista/onko jollain ollut kuukautiset raskauden aikana? Sillä meille kävi...
  12. K

    Äitejä/odottajia Valkeakoski?

    Olisiko lenkkiseuraa tms. 20v äidille ja leikkikavereita 1,5v pojalle?
  13. K

    Mitä kivoja leikkejä/pelejä ym. häihin?

    Eli siis jotain kaikkien mielestä hauskaa, eikä mitään tylsiä. Kaikkia ei voi miellyttää, mutta suurinta osaa.. Ei mitään hirveen perinteisiä, paitsi jos on jotain superhauskaa.. :D Kiitos!:popcorn:
  14. K

    Valkeakoski ohoi!

    Heissulivei, olemme muuttamassa mieheni kanssa Valkeakoskelle Eerolaan vuoden alusta. Olisiko sielläpäin mammoja jotka kaipailevat seuraa? Itse olen 20v, mieheni 22v ja poikamme 7kk. Olisi kiva saada kahvittelu/lenkkeily/puistoilu seuraa toisista äideistä.
  15. K

    Voiko 6kk vauvalle antaa marinoitua broileria?

    Tuli tässä mieleen vain, kun sellasta oli mies ostanut. Laatikkoa olis tarkoitus tehdä, vauvalle tietysti oma ja maustamaton ym. Mutta onko väliä onko se marinoitua? Hunaja marinoitu kyseessä. Hunajahan taitaa olla kiellettyjen listalla, mutta ei sitä siinä paljoa ole.
  16. K

    Miten julkkis ihastuksesta pääsee eroon?

    Olen ihan hänen huumoissaan. Kyseessä siis Gregg Sulkin.. Ja ei, en ole mikään pedofiili, olen itsekkin 19v. Minulla oli viimeksi 12v:nä julkkis ihastus.. Tämä menee jo oudoksi kun ajattelen häntä koko ajan.. Mistä tämä johtuu??? :o
  17. K

    Huumori ketju?

    Joskus oikeen saa nauraa tein palstamammojen jutuille niin naurattakaas mua vähän lisää.. :D Kaipaa piristystä.
  18. K

    Mulla on maailman ihanin mies!

    -Se on aina kotona (paitsi kun on töissä) -Aina pitää minusta ja lapsista hyvää huolta -Vie koiraa ulos (vaikka meillä ei olekkaan) -Tekee kotitöitä -Urheilee (=hyvä kroppa) -on komia -antaa minulle vapaa aikaa -ei ikinä intä vastaan -käy aina kaupassa -hieroo jalkoja kun pyydän -ei...
  19. K

    Uskallanko enää synnyttää?

    Elikkä, haluaisimme puolisoni kanssa toisen lapsen, mutta koska edellisestä synnytyksestä jäi niin paha maku suuhun, että olen miettinyt uskallanko enää.. Synnytin siis TAYS:ssissa. Ensinnäkin, yleensä SVO:lla ollaan oltu tylyjä minulle, nyt minulle sattui sillain hyvä hoitaja, varmaan siksi...
  20. K

    Synnytys alkamassa??

    Osaako joku viisaampi kertoa minulle, että voiko synnytys olla alkamassa kun minua on jo useamman viikon supistellut todella voimakkaasti (ei kivuliaasti, mutta tuntuu), limatulppa tuli reilu viikko sitten ja nyt tänään on alkanut epäsäännölliset kipeät supistukset ja lähes koko ajan on...

Yhteistyössä