.

  • Viestiketjun aloittaja Kutistunut
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
no voi elämä..missä sä oikein asut jossain mielikuvitusmaailmassa :eek:
kyllä tuo kuulu monenkin perheen elämään vankilavierailut.

vankiloita on monenlaisia suomessa, avotaloja ei edes erota vankiloiksi enään.
Mäkin elän mielikuvitusmaailmassa.
Ikää 32 v eikä tuttava- saatikka ystäväpiirissä tai suvussa ole ketään, joka olisi vankilassa.
Kyllä mä vähän mietin, millaisten ihmisten kanssa olen tekemisissä.
Ehkä munkin on pakko lukea itseni tähän joukkoon. Mä en ole ikinä käynyt vankilassa katsomassa mun veljistä kumpaakaan, enkä varmasti tulevaisuudessakaan mene, jos vielä joutuvat...

Koen sen ahdistavaksi, hävettäväksi, kaikkea muuta kuin normaaliksi. En veisi lastakaan, en tosiaan.
et sä kuulu siihen joukkoon kun sun veljet on ollut vankilassa :saint:
 
Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
entäs jos sun tuttu tai sukulainen joutuisi linnaan kääntäisit hänelle selän?
Tuskin mä katsomassakaan kävisin, saatikka veisi lapsia sinne...
Menisi taatusti maku koko ihmiseen, jos tekisi jotain sellaista, mistä vankilatuomio rapsahtaisi.
Ai semmoset ihmiset pitäis hylätä vallan, jotka joskus töppäävät?
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en päästäis lastani ihan vapaaehtoisesti tuollaiseen paikkaan, ja jos pakko olisi lasta viedä sinne, ihan taatusti olisin joka jumalan sekunti lapsen kanssa siellä. Ties mitä "parannuksen tehnyttä"pedofiilia siellä pyörii...
Niin ja ajattelit ettei lapsen isä huolehdi siellä lapsestaan?

 
Alkuperäinen kirjoittaja puu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aksu81:
Kumpi muuten on "kunnioitettavampaa": sukulaisia vankilassa vai psykiatrisessa suljetulla osastolla?
Et taida olla penaalin terävin kynä. Kerros, mitä rikollista ihminen tekee, kun joutuu suljetulle osastolle esim anoreksian, skitsofrenian tai synnytyksen jälkeisen masennuksen takia???

Kummalla on rikosrekisteri, sillä joka oli vankilassa vai suljetulla sairaalassa?

Tuosta kynän terävyydestä en tiedä, mutta voin kertoa sinulle, että siellä suljetulla osatolla oleva on voinut vaikka tapaa äitinsä ja pillkoa hänet palsiksi. Tai raiskata ja tapaak parit pikkutytöt....


Kyllä se rikosrekisteri voi löytyä vaikka siltä naapuripedin tyräleikatultakin....
 
puu
Alkuperäinen kirjoittaja Aksu81:
Alkuperäinen kirjoittaja puu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aksu81:
Kumpi muuten on "kunnioitettavampaa": sukulaisia vankilassa vai psykiatrisessa suljetulla osastolla?
Et taida olla penaalin terävin kynä. Kerros, mitä rikollista ihminen tekee, kun joutuu suljetulle osastolle esim anoreksian, skitsofrenian tai synnytyksen jälkeisen masennuksen takia???

Kummalla on rikosrekisteri, sillä joka oli vankilassa vai suljetulla sairaalassa?
Etkö nyt oikein sisäistänyt kysymystäni? Kyse ei ollu rikosten vertailusta vaan, että kumpi teidän "siviilien" mielestä on kunniallisempaa. Kumpaan suhtaudut paremmin, jos et tiedä taustoista; vankilassa olleeseen vai pakkohoidossa olleeseen?

No ellet ymmärtänyt, niin ei niitä voi mitenkään verrata!

Rikollinen on rikollinen, itse tekonsa tehnyt ja valinnut. En arvosta rikollisia, enkä halua heitä lähipiiriini.

Mielenterveyshäiriötä sairastava ihminen ei ole rikollinen. Pelkkä mielenterveyden sairaus ei tee ihmistä mitenkään epäkunnioitettavaksi tai vähemmän kunnialliseksi.

Moni ystäväni kärsii meilenterveyden häiriöistä, en todellakaan arvosta heitä vähempää sen takia. Suvussanikin on ihminen, joka oli syömishäiriön ja sen jälkeisen masennuksen takia pakkohoidossa, pääsi ulos ja luki itsensä maisteriksi ja perusti myöhemmin normaalin onnellisen perheen.
 
vanginvartijan vaimo
Ihme käsityksiä ihmisillä on vankiloista... ihan kuin sielä jotkut kuolaavat hullut vaan odottaisivat pikkulapsia käydäkseen kimppuun. Ihan tavallisia ihmisiä siellä on jotka on mokanneet elämässään vähän rankemmin... "pahat tyypit" on sitten jossain muualla kuin avopuolella. Kiva että muksu näkee isäänsä. :)
 
vieras
Juu, täällä mielikuvitusmaailmassa on näköjään huomattavasti mukavampi elää. Suurin rikos itselläni ja miehelläni on ollut punaisia päin kävely liikennevaloissa. Ja tosiaan ei kuulu edes etäisesti meidän elämään mitkään vankilavierailut. Mä en myös olisi missään tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa, joka vankilaan joutuu. Kyllä vaan, pistäsin kylmästi välit poikki. Täällä suomessa saa ihminen aika paljon mokailla, jotta sinne joutuu tiilenpäitä lukemaan. Sen verran täällä paapotaan ja hyysätään kriminaaleja, että ei ihan pienestä häkki heilahda.
 
puu
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja puu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aksu81:
Kumpi muuten on "kunnioitettavampaa": sukulaisia vankilassa vai psykiatrisessa suljetulla osastolla?
Et taida olla penaalin terävin kynä. Kerros, mitä rikollista ihminen tekee, kun joutuu suljetulle osastolle esim anoreksian, skitsofrenian tai synnytyksen jälkeisen masennuksen takia???

Kummalla on rikosrekisteri, sillä joka oli vankilassa vai suljetulla sairaalassa?

Tuosta kynän terävyydestä en tiedä, mutta voin kertoa sinulle, että siellä suljetulla osatolla oleva on voinut vaikka tapaa äitinsä ja pillkoa hänet palsiksi. Tai raiskata ja tapaak parit pikkutytöt....


Kyllä se rikosrekisteri voi löytyä vaikka siltä naapuripedin tyräleikatultakin....

Oletko sä vähän yksinkertainen? Jos ihminen "tapaa" äitinsä niin ei hän psykiatrisessa sairaalassa suljetulla ole vaan vankimielisairaalassa, ja ne on hieman eri paikat, pöhkö
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
entäs jos sun tuttu tai sukulainen joutuisi linnaan kääntäisit hänelle selän?
Tuskin mä katsomassakaan kävisin, saatikka veisi lapsia sinne...
Menisi taatusti maku koko ihmiseen, jos tekisi jotain sellaista, mistä vankilatuomio rapsahtaisi.
linnaan nyt voi joutua mistä vaan vaikka veroista/konkursista/sakoista...ei välttämättä ole narkki/tappaja/raiskaaja

 
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
no voi elämä..missä sä oikein asut jossain mielikuvitusmaailmassa :eek:
kyllä tuo kuulu monenkin perheen elämään vankilavierailut.

vankiloita on monenlaisia suomessa, avotaloja ei edes erota vankiloiksi enään.
Mäkin elän mielikuvitusmaailmassa.
Ikää 32 v eikä tuttava- saatikka ystäväpiirissä tai suvussa ole ketään, joka olisi vankilassa.
Kyllä mä vähän mietin, millaisten ihmisten kanssa olen tekemisissä.
Ehkä munkin on pakko lukea itseni tähän joukkoon. Mä en ole ikinä käynyt vankilassa katsomassa mun veljistä kumpaakaan, enkä varmasti tulevaisuudessakaan mene, jos vielä joutuvat...

Koen sen ahdistavaksi, hävettäväksi, kaikkea muuta kuin normaaliksi. En veisi lastakaan, en tosiaan.
et sä kuulu siihen joukkoon kun sun veljet on ollut vankilassa :saint:

Niin, totta varmaan. Mutta en tosiaan mee päätä silittelemään: sitä vartenhan ne sinne on joutuneet, kärsimään tekosistaan. Joten mun mielestä on ihan ok, ett kärsivät rangaistuksensa ihan keskenänsä. :ashamed:
 
Mun mittapuulla töppäily on jotain muuta kuin sellainen teko, josta saa vankilatuomion.
Jos ja kun on vankilassa nin tää tyyppi lienee tehnyt rikoksen.
Suomessa saa töppäillä aika tavalla ihan vaan sakkotuomiolla tai ilman mitään tuomioita.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vanginvartijan vaimo:
Ihme käsityksiä ihmisillä on vankiloista... ihan kuin sielä jotkut kuolaavat hullut vaan odottaisivat pikkulapsia käydäkseen kimppuun. Ihan tavallisia ihmisiä siellä on jotka on mokanneet elämässään vähän rankemmin... "pahat tyypit" on sitten jossain muualla kuin avopuolella. Kiva että muksu näkee isäänsä. :)
Ai ja siellä avotaloissako EI muka ole murhaajia.... :xmas:
 
puolustat vaikka itseäsi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika karua menoa teillä... Jotkut kyllä elää niin eri maailmoissa kuin oma perheeni, että välillä ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Että jonkun perheen arkeen oikeasti kuuluu tollaiset vankilävierailut, huh huh. Kiva tietysti että lapsi tapaa isäänsä, mutta ei kyllä ole lapselle sopiva ympäristö mikään vankila. Lapsi toivottavasti vielä sen verran pieni, ettei ihan vielä osaa kyseenalaistaa asioita tai tuntea häpeää tuollaisesta perhetilanteesta.
kyllä se voi teilläkin olla jokus täytä todellisuutta. elämä on arvaamatonta.ei kaikki vankilassa ole tapa rikollisia. vain yksittäinen tapahtuma voi aiheuttaa vankilaan joutumisen.
 
maissihiiri
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
entäs jos sun tuttu tai sukulainen joutuisi linnaan kääntäisit hänelle selän?
Tuskin mä katsomassakaan kävisin, saatikka veisi lapsia sinne...
Menisi taatusti maku koko ihmiseen, jos tekisi jotain sellaista, mistä vankilatuomio rapsahtaisi.
linnaan nyt voi joutua mistä vaan vaikka veroista/konkursista/sakoista...ei välttämättä ole narkki/tappaja/raiskaaja
No mutta kaikissa noissa tapauksissa on tehnyt jonkun rikoksen. Ja yleensä aika pahankin että ihan linnatuomion saa.

 
puu
Suomessa ei todellakaan joudu vankilaan helposti, esim ensikertailaiset rikoksistaan ei melkein koskaan.

Raiskauksistakin tulee useimmiten vain ehdollista. Eli kyllä aika viirupää saa olla että sinne täällä Suomessa joutuu.
 
Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja puu:
Suomessa ei todellakaan joudu vankilaan helposti, esim ensikertailaiset rikoksistaan ei melkein koskaan.

Raiskauksistakin tulee useimmiten vain ehdollista. Eli kyllä aika viirupää saa olla että sinne täällä Suomessa joutuu.
No ihan raharötöksistäkin sinne joutuu :whistle:
 
vanginvartijan vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vanginvartijan vaimo:
Ihme käsityksiä ihmisillä on vankiloista... ihan kuin sielä jotkut kuolaavat hullut vaan odottaisivat pikkulapsia käydäkseen kimppuun. Ihan tavallisia ihmisiä siellä on jotka on mokanneet elämässään vähän rankemmin... "pahat tyypit" on sitten jossain muualla kuin avopuolella. Kiva että muksu näkee isäänsä. :)
Ai ja siellä avotaloissako EI muka ole murhaajia.... :xmas:
Ajoin takaa sitä että ei siellä ole ihmisiä joiden katsotaan olevan välittömäksi vaaraksi ympäristölleen.
 
Ap, siis oliko sun lapsen isä avovankilassa? siellä ei ol murhaajia eikä varsinkaan pedofiileja, eihän noi lapsiin sekaantujat tod ole missää normaaliosastolla. Saati sitte avovankilassa...Tuskin se mitää kovin pahaa pahaa on tehnyt jos on tollases paikas.
Noita vaarallisia vankeja ei tosiaan lasketa sinne, yleensä ne on jotain talousrikoksia, petoksia, varkauksia ym. lievempiä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja puu:
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja puu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aksu81:
Kumpi muuten on "kunnioitettavampaa": sukulaisia vankilassa vai psykiatrisessa suljetulla osastolla?
Et taida olla penaalin terävin kynä. Kerros, mitä rikollista ihminen tekee, kun joutuu suljetulle osastolle esim anoreksian, skitsofrenian tai synnytyksen jälkeisen masennuksen takia???

Kummalla on rikosrekisteri, sillä joka oli vankilassa vai suljetulla sairaalassa?

Tuosta kynän terävyydestä en tiedä, mutta voin kertoa sinulle, että siellä suljetulla osatolla oleva on voinut vaikka tapaa äitinsä ja pillkoa hänet palsiksi. Tai raiskata ja tapaak parit pikkutytöt....


Kyllä se rikosrekisteri voi löytyä vaikka siltä naapuripedin tyräleikatultakin....

Oletko sä vähän yksinkertainen? Jos ihminen "tapaa" äitinsä niin ei hän psykiatrisessa sairaalassa suljetulla ole vaan vankimielisairaalassa, ja ne on hieman eri paikat, pöhkö

Kuule kyllä on ihan psykan suljetulla, ei missään vankimielisairaalassa. Päiväkään ei ole linnassa ollut... Ja jotkut menee linnassa istumisen jälkeen sinne psykan suljetulle...

Pöhkö taidat olla itse.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja puu:
Suomessa ei todellakaan joudu vankilaan helposti, esim ensikertailaiset rikoksistaan ei melkein koskaan.

Raiskauksistakin tulee useimmiten vain ehdollista. Eli kyllä aika viirupää saa olla että sinne täällä Suomessa joutuu.
No ihan raharötöksistäkin sinne joutuu :whistle:
juu niistä joutuu oikeesti helpommin linnaan suomessa kuin esim raiskaajat
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vanginvartijan vaimo:
Ihme käsityksiä ihmisillä on vankiloista... ihan kuin sielä jotkut kuolaavat hullut vaan odottaisivat pikkulapsia käydäkseen kimppuun. Ihan tavallisia ihmisiä siellä on jotka on mokanneet elämässään vähän rankemmin... "pahat tyypit" on sitten jossain muualla kuin avopuolella. Kiva että muksu näkee isäänsä. :)
Mitä lapsi tekee siellä väkivaltarikosten, raiskaajien, narkkien ym joukossa? Kyllä, heitä on myös vapaana täällä "normaalien" keskuudessa, mutta edes pienellä järjellä varustettu ihminen ymmärtää kyllä, ettei vankila ole mikään lapsille tarkoitettu ympäristö, ja se altistaa kyllä lapsen niille vaikutteille, jotka ei tule tämän tulevaisuuden kannalta eduksi. Kai nyt jokainen tietää, kenestä ne lapset mallia usein ottavat ja minkälaisille asioille pienen ihmisen tulevaisuus hyvinkin pitkälti perustuu (= mm. perusturva, hyvä koti ja moraalikasvatus)
 

Yhteistyössä