2008 marraskuisten lapsoset

moikka moi!

Kovasti on ketju hiljentynyt, ei taida oikein olla enää niin aikaa kirjoitella kun ennen mutta yritetään pitää ketjua edes jotenkin pystyssä ja vaihdella kuulumisia.

Juusolla alkoi koulu pari viikkoa sitten ja hyvin on mennyt, tämän alku viikon oli kotona kun sairastelivat mutta tänään jo kouluun menee. Juuson koululla toimii myös aamukerho jonne voi mennä klo:8 jos koulu alkaa myöhemmin niin ei tarvitse yksin kotona olla aamuisin :)

Leevi vielä lomailee tämän viikon isin kanssa. Päiväkuivaksi on hyvin saatu, vahinkoja ei enää satu laisinkaan, päviunillakaan ei tarvitse vaippaa mutta yön jäljiltä on välillä aivan täysi vaippa välillä taas täysin kuiva.
Alkukesästä Leevi rupesi nirsoilemaan ruoan kanssa vain hedelmät, viilit ja vihannekset olisi kalvannut, ei olisi syönyt "oikeaa" ruokaa laisinkaan, nyt parin viikon aikana ruokahalu taas palautunut ja syö yleensä 2 annosta ruoalla :)
Astmakontrollissa kaikki oli hyvin, jos talven yli menee hyvin niin ensi vuonna kokeillaan purkaa lääkitystä. Juuson lääkityshän jo purettiinkin.
Poikien mitat oli kontrollissa, Leevi 2v 10kk 92,5cm ja 13kg. Juuso 6v 7kk 112cm ja 20kg. Leevi ottaa kohta Juuson kiinni kasvussa, Juuso on ollut samankokoinen 4v neuvolassa kun Leevi oli nyt :)

Ensi viikolla Leevi aloittaa hoidon loman jälkeen ja vaihtaakin sitten päiväkodin sisäisesti ryhmää "isoihin" 3-5 vuotiaiden ryhmään, aikaisemmin oli alle 2vuotiaiden ryhmässä. OIkein polleena kertoilee kun tutuille kuinka hän on jo niiiiin iso että pääsee isoille.
Puhe on Leevillä selkeää mutta innostuessaan puhuu niin nopeasti ettei tahdo saada selvää, joitain kirjaimia puuttuu kuten R, S ja K mutta jospa ne sieltä vielä tulisivat.

Pojat kovasti jo odottelevat ensi kuun loppua jolloin koko perhe suuntaamme Turkin lämpöön :) Lentokoneeseen pääsy taitaa olla heille se odotetuin juttu.
Onko muut matkustaneet lentokoneessa pienten kanssa? Kuinka on sujunut? onko mitään mitä kehoittaisit ottamaan huomioon?

Meni taas aikalailla omaan napaan....

Värikästä syksyä kaikille
Toivottaa keiju ja jätkänpätkät
 
Moikka, kiirettä pitää täälläkin, uusi opettajan työ vie kaiken työ- ja vapaa-ajan toistaiseksi.

Keiju, me käytiin heinäkuussa Riiassa lentokoneella ja matkat meni ihan yllättävän kivuttomasti. Tosin lyhyet lennot sinne olikin ja ilman välilaskuja Kuopiosta. Saatiin lentokoneesta sellainen puuhakirja, joka osoittautui ihan pelastukseksi. Muuten olis varmaan alkanut paikallaan istuminen käydä tuskaiseksi. Nyt fiksumpana pakkaisin parit Pekka Töpöhännät mukaan. Lentokoneesta ostin pojalle kaakaon ja jonkun kanawrapin syötäväksi, siinä mutustellessa sai kans sopivasti aikaa kulumaan. Mut ei siinä muuta erityistä tullut mieleen, toki lentokentällä pitää tarkkaan katsoa ettei muksu eksy (Kuopion lentoasemalla tämä skenaario nyt ei kovin todennäköinen ollut...). Ja kantsii etukäteen lukea jotain lentokenttäaiheisia kirjoja, niin lapsen on mukava bongailla, että tuossa on se lähtöselvitys, turvatarkastus jne. Meidän lapsi piippas turvatarkastuksissa mennen tullen, ei tähän päivään mennessä oo keksitty syytä. Mukavaa reissua teille!
 
Moikka pitkästä aikaa...

Nyt on reissu takana päin ja se meni kerrassaan loistavasti. Pojat jaksoivat todella hyvin lennot ja linja-automatkat. Hotelli oli perheille suunniteltu josta löytyi 4 uima-allasta ja mahtavan isot vesiliukumäet. Kävimme myös paikallisessa vesipuistossa joka myös oli todella mukava oaikka. Juuso oppi reissun aikana uimaan ja Leevinkin pieni arkuus vettä kohtaan katosi.

Eilen oli myös Leevin 3v neuvola ja mitat oli 93cm. 13,8kg ja pipo 50,7cm. Juuso ollut 4v neuvolassa samankokoinen :D
Tehtäviä oli paljon, pomppimista yhdellä ja kahdella jalalla, varpaillaan kävelemistä, värejen tunnistamista, laskemista, kuvasta kertomista, näön tarkastus, kuulon tarkastus, kestoltaan 1,5tuntia joka olisi pitänyt olla suunnilleen paikallaan. Suurimman osan testeistä suostui tekemään mutta osaa ei edes yrittänyt.

mutta tälläiset kuulumiset tällä kertaa.

keiju ja poijat
 
Meiltä löytyisi Keijun pojalle kokoa vastaava tyttö, 93cm ja 13.1 kg :D
Tänään oli neuvola, kaikki hyvin niiltä osin =)

Lähdetään viikon päästä leikkaukseen ja siitä 6 viikoksi kipsiin... Menee vähän syksyn suunitelmat uusiksi...
 
Moikkaus täältäkin! Kovin on ketju hiljentynyt, työ on imaissut mukanaan aikas totaalisesti. Kyllä silti käyn silloin tällöin täälläkin kurkkaamassa. Neuvola oli kaksikollakin, en nyt muista muita mittoja kun pituudet, ne oli Wilmalla 104,1 cm ja Oskarilla 104,2 cm. Hoikkia kumpikin. Tehtäviä eivät suostuneet tekemään, ei yhdessä eikä erikseen.

Kovasti olen teitä kaikkia viime aikoina ajatellut. terkut meidän poppoolta!

HM
 
Terkut myös meidän 3-vuotisneuvolasta. Pituutta pojalla oli 100,5 cm ja painoa 18,3 kg. Jämäkkä jätkä siis kyseessä, menee sekä pituus- että painokäyrässä +1 -käyrillä kuten on syntymästä saakka mennyt.

Saatiin moniste 3-vuotiaan hienomotoriikan kehittämisestä, missä oli juttuja joita oltiin ennestäänkin jo harjoiteltu, kuten piirtäminen, maalaaminen ja rakentelu.
 
Tervehdys täältäkin! Meillä kolmivuotisneuvolassa mitat 99cm, 17,5 kg. Roteva tyttö ;) Synttäreitä juhlittiin villeissä merkeissä kavereiden kanssa.

Muuten menee hienosti, päiväkodissa nuorimpana nyt 3-5-vuotiaiden ryhmässä pärjäilee kivasti isompien perässä. Pääkielenään puhuu saksaa, mutta suomenkielikin on lähtenyt syksyn aikana sujumaan, aksentilla tosin vetää ja saksan sanajärjestyksellä ;)

Kovin poikamainen tyttö meillä, rajut leikit eikä suostu pukemaan pinnejä tms. Joskus harvoin laittaa hameen. Kuitenkin nukeilla tai legoilla leikkii mieluiten. Oman huoneen laitoimme nyt, josta on kovin ylpeä.

Vaipat on vielä yöllä, vaikka on ollut päiväkuiva jo puoli vuotta - ei vaan herää yöllä hätään.

Onko teidän 3-vuotiailla harrastuksia?

Terveisiä kaikille :wave:
 
Piiiitkästä aikaa tervehdys täältäkin!!

Onpa teidän lapset kaikki isoja! Maya on vielä pikkuruinen. 3v neuvolan mitat olivat 90cm ja n.12 kg!! Kaikki tehtävät teki kyllä hirmu reippaasti ja parasta oli neuvolantädin kanssa hyppiminen tasajalkaa=)

Meille syntyi siis Tammikuussa toinen tyttö (jonka kanssa mut saattoi bongata tän kuun Kaksplus lehdestä) ja on tässä kohta vuoden verran opeteltu elämää kahden lapsen kanssa. Eli olen edelleen kotona, tosin tänä syksynä yritän saada vähän opiskeluitakin tehtyä sivulla, mutta olemme järjestäneet miehen kanssa niin että molemmat lapset ovat kuitenkin kotihoidossa.

Maya on ollut päivä sekä yö kuiva jo vuoden alusta, tosi kivasti ja helposti meni meillä vaippojen pois jättäminen.

Nyt tytöt molemmat vetää toisiaan hiuksista, pitääkin häipyä tästä näin äkkiä
 
Heippa! Tulin tännekin kertomaan että pitkän yrityksen jälkeen meillekin on nyt tulossa toinen lapsi! Laskettu aika on kesäkuussa 2012, eli ikäeroa tulee vajaa 4 vuotta. Lapsettomuushoitojen vuoksi kontrolliultrassa on käyty jo tähän mennessä pariin kertaan (nyt on rv 10), odottelen seuraavaksi kutsua np-ultraan. Hirvittävä väsymys on vaivannut ja poikakin on jo muutaman kerran kysynyt, miksi minulla on koko ajan väsy ja huono olo (olen miehelle valitellut huonovointisuutta).

Olen ollut elokuun alusta uudessa työssä opettajana vuoden määräaikaisella sopimuksella. Sopimuksen jatko nyt tietenkin menee mönkään jos/kun äitiysloma alkaa toukokuussa, mutta katsotaan nyt minkälaista suunnitelmaa siitä eteenpäin tehdään. Olemme vähän miettineet sellaistakin vaihtoehtoa, jossa mieheni jäisi lasten kanssa vanhempainvapaalle ja minä palaisin töihin pian äitiysloman jälkeen loppusyksystä. Niin kiven alla ovat nuo oman alan työt että haluaisin pitää kynsin hampain kiinni omastani, ja lyhyet työpäivät kyllä mahdollistaisivat imetyksen jatkumisen töihinpaluusta huolimatta. Vielä pitää pari viikkoa odotella "turvallisille viikoille", jotta uskaltaa ottaa asian esiin rehtorin kanssa (ellei masu pullahda esiin sitä ennen ja paljasta tilannetta...).
 
Onnee Maikille raskautumisesta! :flower:

Meillä leikkaus meni hyvin, kipsissäkin tyttö ollut jo 5 viikkoa. Ensi torstaina kipsi lähtee ja toivon mukaan saatas vihdoin parempia uutisia..
Tämän vuoden loppuun olen ainakin kotona, tytön pitää vähän harjoitella kävelyä uusiksi. Sekä opetella taas potalla käyntiä. Enkä itsekään ihan heti haluais mitään lähteä tekemään, aika rankkaa ollut niin henkisesti kuin fyysisesti.
 
Moikat!

Mahtavia uutisia tullut, maikille mahtionnittelut plussasta ja tää menee kohta kaivaan uusimman kaksplussan esille ja ihmettelee että kuka ja missä on manna!!! Ja luminkalle ja tytylle nopeita toipumisia leikkauksesta!

Täällä ei uutta auringon alla, kaksikolla vauhti lisääntyy vaan. Joka päivä jompikumpi tai sitten kumpikin teloo itseään tai jotain muuta mukavaa. Minä pakerran töissä ja siellä on aivan Hullut Päivät- meininkiä, osasto on ihan täynnä ja potilaat vaativia. Että työpäivän jälkeen ei kauheasti virtaa ole. Mutta oon yrittänyt käydä jokusena iltana lenkillä että pysyisi kunnossa.

Tämä tältä erää, kakarat tappelee (kaivaa erotuomarin pilliä taskusta...). Halituksia kaikille, vähän sitä ikävöi tätä foorumia välillä!

HM
 
MOikka!

WAU ja ONNEA Maikki <3

Meille kuuluu hyvää ja hommat kulkee entisellään. Ensi viikolla perheemme kasvaa hauvavauvalla <3

Ihana oli lukea kuulumisia kun niin moni oli niitä käynyt kertoilemassa :)
 
Minä löysin, minä löysin!!!! Täytyy, manna, kehaista että on kyllä sievä sekä äiti että tyttö!

Töissä ollaan, toinen pitkä päivä putkeen ja voi sano että nyt alkaa vähän tökkimään. Ei jaksais. Huomenna vapaa, jee.

Ei nyt muuta, työt kutsuu.

HM
 
Heissan! Oon aktivoitunut kaksplussan keskusteluihin enemmän tuolla kesäkuun 2012 vauvojen puolella, mutta te marraskuun mammat ootte kyllä mielessä säännöllisin väliajoin! Mitä kuuluu?!

Keijulle ja kaikille Hyvät Uudet Vuodet näin pikkaisin jälkikäteen! =)

Luminka, miten teillä on tytöllä mennyt kipsin poiston jälkeen?

Maotao kysyit harrastuksista, meillä ei oo pojalla mitään erityisiä harrastuksia. Hoitopäivä on aika pitkiä (8-16 melkein joka päivä), joten sen jälkeen hänellä ei kauheasti ole virtaa muuhun kuin rauhaisaan kotona oloon. Viime vuonna käytiin "muksuvoikassa", mutta tänä vuonna ei oo otettu mitään ohjattua. Muskaria oon miettinyt, mutta en oo saanut aikaiseksi.

Hari Maolle tsempit kiireiseen työhön!

Iltaisin usein vielä hoitopäivän jälkeen ulkoillaan, nyt talvella lumityöt on olleet erityisen pop :xmas: Lunta on lapioitu vaikka sittten kasasta toiseen, jos ei muuta =)

Täällä on siis meneillään pikkusisaruksen odotus viikoilla 18 ja poika jo kovasti pohdiskelee kaikenlaista, mm. että "vauvathan laittaa sitten kaiken suuhun, mihin minä saan leluni turvaan?".

Oon myös miettinyt hoitoasiaa, että anotaanko esikoiselle virikepaikkaa päiväkodista vai onko hän sitten vallan kotona minun ja vauvan kanssa (tai isän ja vauvan kanssa, jos minä palaan aiemmin töihin). Poika kovasti tuntuu kaipailevan leikkiseuraa ja siinä mielessä olisin virikepaikan kannalla 10 päivää kuusta. Myös kaikki naapuritalojen lapset on päiväkodissa, joiden kanssa poika pihassa viikonloppuisin leikkii.

Tällä hetkellä hän on perhepäivähoidossa, mutta päiväkotipaikka on luvattu viimeistään ensi syksyksi (vielä ei oo puhuttu sinne suuntaan tulevasta vauvasta). Ollaan jonotettu viime syksystä saakka sinne päiväkotiin, joka olisi tuossa ihan vieressä, mutta toistaiseksi sieltä ei ole paikkaa auennut ja ollaan kuljetettu pph:eek:on vähän kauemmaksi. Perhepäivähoito on kyllä ollut aivan ihana, hoitaja on huippu ja poika saa siellä ihanan paljon huomiota.

Kirjoitelkaahan taas kuulumisia!
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Olen aina välillä lueskellut tätä jo hieman hiipunutta keskusteluryhmää, mutta en itse kuitenkaan ole saanut aikaseks mitään kirjottaa!
Ensinäkin kaikille oikein hyvää alkanutta uutta vuotta!

Olin tytön kanssa vajaat 3 vuotta kotosalla ja viime elo-syyskuussa palasin töihin ja tyttö pääsi silloin perhepvähoitoryhmään. Joulukuun lopulla sitten jäinkin äitiyslomalle ja pikkukakkosella olis LA tammi-helmikuun vaihteessa elikkä aikas pian! ;) Olotila alkaa olla jo sitä luokkaa, että mun puolesta vauva voisi jo ulkoistaa itsensä!! ;) :stick:
Pidämme esikoisen tämän kevätkauden siellä perhepvähoidossa 3 pvää vkossa, niin hän saa olla tuttujen, saman ikäisten lasten seurassa eikä minun tarvitse stressata, että hän joutuisi touhuilemaan liikaa yksin, jos minun aikani ei niin riitä vauvan hoidolta.. Sen myös tiedän, että tässä meidän asuinalueella ei juurikaan arkipäivisin hänen ikäistään seuraa löydy, kun viimeisetkin ovat vuoden vaihteessa lähteneet hoitoon, joten ihan siltäkin kantilta.. Sitten syksystä eteenpäin olen hänen kontolleen suunnitellut joko seurakunnan tai leikkipuiston järjestämää päiväkerhotoimintaa, jota olisi 2-4 aamupvänä vkossa. Näin tässä ikäänkuin vinkkiä myöskin Maikille. Onnea myös raskautumisesta :flower: ; se ei ilmeisesti ollut ihan päivän selvä juttu!

Harrastuksia ei meidän neidillä kummemmin ole. Kummitäti on luvannut opettaa luistelemaan, mutta ei sitä hommaa vielä ole saatu aloteltua. Muskaria tai jumppakerhoa harkitsin, mutta taitaa olla sittenkin parempi miettiä niitä asioita syksyllä uudestaan; vauvakin olisi jo vähän isompi niin olisi helpompi sitten lähteä esikoista jonnekin kuskailemaan yms.

Että tällaista kuuluu meille! :)

Lisäystä, että huomasin tämän ketjun alusta, että en olekaan tähän ketjuun koskaan kirjottanut!! Olin silloin vauva- ja taaperoryhmissä aktiivisemmin kirjottelemassa.. No, ehkä joku mut/meidät muistaa.. tyttö on syntynyt 11.11.08
 
Viimeksi muokattu:
Harrastuksia ei meidänkään muksu(i)lta löydy. 4,5 vuotias käy kerran viikossa pari tuntia kerhossa. Muutoin sit käydään perhekerhossa, satunnaisesti uimahallissa, tapaillaan kavereita ym.

Tyttösen leikkaus meni hyvin, kipsi lähti joulukuun alussa. Aika nollasta lähdettiin taas liikkeelle, vaikkakin muutaman tunnin päästä hänen täytyi kokeilla seisomista ravintolassa :) Pari viikkoa meni kunnes lähti kävelemään. Eroa samanikäisiin tulee olemaan varmasti pitkään. Joulukuun loppuun saakka olin erityishoitovapaalla, nyt työnhakijana.

Tosi kiva Maikki että saatte toisenkin lapsen, olette niin kauan sitä kaivanneet :heart: Poika ymmärtääkin vaikka mitä ja osaa olla apuna ja esimerkkinä :)

yermasoya, onnea sinullekin :flower: Nyt en taida muistaa muuta kuin tutulta vaikuttavan nimimerkin :ashamed: :D
 
Täällä Leevi luistelee jo täyttä häkää, vuosi sitten jo ekat kerrat oli luistimilla. Nyt jo menee mukavasti, välillä työntelee kolaa samalla kun siitä saa mukavasti tukeakin.
Meidän illat menee ulkoillessa, harrastuksia ei kummallakaan muksulla ole erityisemmin. Sählyä käydään pelaamassa oman porukan kesken kerran viikossa miehen salilla.

TUohon maikin päiväkoti mietintään otan sen verran kantaa että meillä Juuso oli Leevin syntyessä päiväkodissa 3pv/viikko puolipäiväisen ja välillä 2pv/viikko kokopäiväisenä. Sai leikkiä kavereiden kanssa ja (itsekkäästi ajateltuna) sai pidettyä pojalle paikan hyvässä ja lähellä olevassa päiväkodissa tuttujen ihmisten luona kun palasin töihin.
Nyt kun meillä vauva harkinnassa (?) niin olen ajatellut että Leevi menisi seurakunnan kerhoon joka on kahtenä päivänä viikossa tuossa ihan lähellä. Saisi ikäistään seuraa ja mukavia leikkihetkiä. Täälläpäin ainakin seurakunnan kerhot on ilmaisia.
 
Heippa rakkaat marrasmasut piitkästä aikaa!!

Meidän pitkään toivottu pikkusisko syntyi 9.6.2012.

Maikin tyttö 2 vkoa

Aivan ihanan suloinen pikkumuru :heart: 52 cm ja 3,5 kg oli mitat ja sektiolla syntyi rv 38+5. Mukavasti oon toipunut, vaikka yöimetykset onkin vieneet voimia. Ei sitä enää muistanut että tällaistako se on. Onneksi mies on isyyslomalla ja jaksaa touhata aamut esikoisen kanssa, niin oon sanut nukkua pitkään.

Poika on ottanut ihanasti pikkusiskon vastaan, vaikka selvästi on ilmassa rajojen kokeilua ja huomionhakua. Niitä hoitopaikka-asioita ehdin aiemmin hermoilla ja poika menee nyt sitten syksyllä kerhoon muutamana päivänä viikossa aamupäiväksi 9-12 tai iltapäiväksi 13-16. Saatiin siis paikat sekä kunnallisesta että seurakunnan kerhosta, katsotaan kumpi ryhmä alkaa tuntua meille sopivammalta.

Mitäs teille kuuluu?

Kuinka Luminkan tytöllä kävely sujuu? Varmasti isoja edistysaskeleita tullut sitten tammikuun, kun viimeksi kirjoitit! On kyllä ollut melkoinen taival teillä.

Entäs yermasoyan vauva-arki?

Entä onko keijulla jotain uutisia ;) Uusi koira varmaankin on teillä jo hyvin kotiutunut perheeseen, minkä rotuinen?

Helmi79:n kuulumisia kaipailisin? Mikäs se helmin blogiosoite olikaan? sieltä ainakin voisi varmaan kurkata...

Mitäs Maotaolle kuuluu sinne Saksanmaalle?
 
Moi! Melkein en muistanut enää salasanaakaan tänne, kun niin harvoin kirjaudun sisään..

Isot onnittelut Maikille tyttövauvan syntymän johdosta!! :flower: Ja kovasti jaksamista vauva-arkeen ja väsyttäviin öihin!

Meidän tyttökullanmuru syntyi 39+0 28.1.-12 mitoilla 52 cm ja 3,8 kg. =) Huomenna siis 5 kk!! Hirmu nopeeta tää aika kuluu, ei voi muuta sanoa! Olin tosi onnellinen siitä päätöksestä, että esikoinen oli kevätkauden toukokuun loppuun asti 3 pvää vkossa siellä päivähoidossa! Ensi alkuun hän oli mustasukkainen ja haki hirveästi huomiota, mutta siitä pahimmasta päästiin muutamassa vkossa. Varsinainen uhmaikä kaikenlaisten rajojen kokeilujen ja kenkkuilujen kanssa ei tunnu ottavan loppuakseen ja välillä ollaan miehen kanssa ihan hermot riekaleina ja väsyksissä, että miten tuon saisi loppumaan!? Eli siis tyytyväisenä sain kolmena pvänä vkossa vähän ottaa rennommin ja kokoilla voimia tulevaan. Mulla alkaa tuota ikää jo olemaan reilusti, niin tämän pikkukakkosen kohdalla olen kyllä huomannut, että ei sitä enää jaksa samalla tavalla tuota pätkänukkumista kuin 3 vuotta sitten.. Onneksi neiti ei ole huonoimmasta päästä nukkumisen suhteen; kylläkin on illan virkku (yöunille edelleen vasta 23-00 aikoihin) ja aamun torkku, mutta pahimmillaankaan heräsi 2 tai 3 kertaa yössä ja nykyään nukkuu monena yönä viikosta 6-8 tunnin pätkiä!

Mulla on vähän huono omatunto vauvan suhteen, kun tuntuu, että hän saa vaan kasvaa tuossa niinkuin "sivussa", kun suurin huomio imetyksiä ja vaipanvaihtoja yms. lukuunottamatta menee kuitenkin esikoiselle ja tuntuu, ettei sitä hlökohtaista aikaa tai siis sellaista kahdenkeskistä aikaa ehdi viettää vauvan kanssa. Vähitellen kun kuitenkin pitäis lueskella (katsella) kirjoja ja touhuta muuta sellaista aktiivista, kehittävää vauvan kanssa.. Mutta joo, tiedän, en ole ainoa näiden ajatusten kanssa, vaan olen kuullut monelta muultakin samallaisia mietteitä.. Kovastihan tietysti neiti saa esikoiselta mallia kaikesta ja paljon seuraakin hänen touhujaan ja selvästi hakee huomiota isosiskoltaan.
Vauva tuntuu olevan selkeästi nopeammin kehittyvä motoriikan suhteen kuin mitä esikoinen oli, vaikka kaikkihan on yksilöitä eikä tuollaisia vertailuja kovin kannattaisi tehdä.. Ja tietysti tässä taas se esikoisen malli vaikuttaa ja kiirehtää liikkumaan, että pääsisi siskon perään.. Neiti kääntyili heti 3kk täytettyään selältä vatsalleen kun esikoinen teki sitä puolivuotiaana. Ja näyttäis siltä, että pian voisi vaikka alkaa ryömimään; vähän on jo peruutusvaihetta löydetty.

Eilen oli 5 kk neuvola ja tuoreimmat mitat olivat 66,5 cm ja 7320 g eli hyvin kasvaa tissimaidolla. Eilen alottelin perunan maistattelut ja aika hyvin tuntui maistuvan. Sitä olen myös miettinyt, että mitenhän sais rytmitettyä päivän kulkua niin, että ne ruokailuhetket osuis parhaiten kohdalleen versus esikoisen ruokailut, päiväunet yms. Mutta eiköhän ne sitten lutviudu ajan myötä, hope so!
Eilen tuli taas rankka 3 rokotteen satsi ja siitähän nousi vähän lämpöäkin ja tänään tuntuu uni maistuvan! Voi reppanaa! :kiss:

Tässäpä yermasoyan ja tyttöjen mietteitä vauva-arjesta! Kiva olis kuulla muidenkin kuulumisia! Mukavaa ja toivottavasti lämmintä ja aurinkoista kesää kaikille! :)
 
Onnea Maikille prinsessasta <3 kovin on suloinen pakkaus :) *kuumeilen edelleen* (mies ei) :D

Meille ei kuulu kummosempia, loma on vietetty, tänään oli ensimmäinen työpäivä loman jäljiltä ja miehellä ensimmäinen lomapäivä. Lomat piti jaksoittaa näin kun ei 7v oikein vielä yksin voi päiviä viettää kotona. No saa pojat lomailla sit ihan koko kesän :)
MIes lähti muksujen kanssa tänään Mikkeliin isänsä luokse ja keskiviikkona palailevat....ihana hiljaisuus ja rauha :)
MInä kävin poikien kanssa Tykkimäellä ja kouvolassa kolmen päivän reissun ja Isomman kanssa käytiin vkl-reissu serenassa kaksin <3
Viikonloppuna olisi vielä tarkoitus lähteä jukuparkkiin kalajoelle koko perheen voimin.

Maikki Koirahan tosiin kerkesi olemaan meillä 5 päivää kun sain rajut allergiaoireet ja jouduin ensiapuun joten koiraa meillä ei enää ole :'( kasvattajalle palautui, onneksi yhteydenpito on jatkunut joten koiruudeen kuulumisia kuullaan :)

Minulla alkaa syyskuussa koulu työnohessa :) ihanaa saa jotain vaihtelua arkeen ja työhön, vaikkakin rankkaa tulee luultavasti olemaan mutta ta tämä on minun haaveeni ja onneksi perheeni tukee minua sen toteutuksessa <3


Tämmöistä meidän arkeen :) Yritetäänhän pitää ketjua kasassa :)
 
Hei ihanaiset pitkästä aikaa!

On tosiaan ketju hieman hiljentynyt, mutta onneksi ei ihan kokonaan hiipunut!

Isot onnittelut vauvaantuneille!!! Aina välillä sitä haikeana muistelee vauva-aikaa ja joskus jopa heikkoina hetkinä miettii että mitäs jos kuitenkin... mutta ei todellakaan. Meidän perhe on nyt tässä.

Wilma ja Oskari aloittavat syksyllä tarhan, pääsivät tuohon ihan lähelle Montessori-ryhmään. Mulla tulee sitä myöten täysi työaika, apua... Vähän tuota Oskaria funtsin että kuinka tulee pärjäämään, on aikalailla samasta puusta veistetty kun tuo nuorempi isoveljistä, jolla nyt haetaan diagnoosia keskittymishäiriöön (ad/hd?). Mutta aikahan sen sitten kertoo.

Jäi nyt kirjoittelut lyhkäseen, kaksikko odottelee leikkipaikalla että lähdetään puistoilemaan. Olette kovasti ajatuksissa, terkkuja kaikille!!!
 
Hei taas :wave: Kivaa ettei pino ole ihan kuollut.

Meillä elellään vauva-arkea ja yllättävän hyvin on lähtenyt tämä kahden lapsen äitinä olo =) Poika on suhtautunut ihanasti pikkusiskoon, haluaa että vauva on koko ajan mukana touhuissa ja kiskoo tyttöä viltin päällä pitkin kämppää. Pahin huomionhaku on ehkä jo takana, mutta kyllä välillä on sellaista tahtojen taistelua, että huhhuh!

Onko teidän lapsosilla ollut muuten mielikuvituskavereita? Tuli mieleen, kun toiseen ketjuun kirjoittelin tästä aiheesta. Meidän pojalla on ollut varsin mielenkiintoiset mielikuvituskaverit kehissä jo vuoden ajan. Hänellä on mielikuvituksissaan jonkinlainen kolmen lampaan kommuuni (hän on siis itsekin lammas!), jossa asuu hänen lisäkseen kaksi lajitoveria, joista toinen on kasvitieteilijä ja toinen töissä lämpövoimalassa. Voitte kuvitella, että meillä on pokassa ollut pitelemistä :LOL:

Hari Mao, mites teillä on lähtenyt arki rullaamaan töiden ja hoitopaikan kanssa?

keiju, harmi kuulla koirasta :( Mutta mukavia uutisia oli uudet opiskelukuviot! Tsemppiä niihin ja kivaa että perhe tukee. Itse opiskelin monta vuotta työn ohessa ja jälkikäteen nostan kyllä miehelle hattua, kun vasta tajuan miten paljon hän joutui joustamaan!
 

Yhteistyössä