2008 marraskuisten murut *2010*

Leevi melkolailla paikoillaan nukkuu koko yön. Viime yö oli molemmilla pojilla aika levoton, Juuso ynisi ja pyöri, lopulta tuli meidän väliin jatkamaan pyörimistään. Leevikin heräsi yöllä maidolle vaikka muutama yö meni ilman heräilyä. Ilmeisesti 4 hammas viikon siäsälle tulossa. Nopiaan kaikki poskihampaat teki, viikossa kaikki :eek:

Huomenna ois vapaapäivä ja torstaina taas töitä jolloin Leevi mee mummin kanssa päiväkotiin tutustumaan ja perjantaina menee sit isin kanssa. Ensi viikolla alkaa sit arki ihan kunnolla, pojat menee molemmat päiväkotiin ja me töihin.
 
noniin, jos nyt ehtis ja jaksais kirjotella! Ei oo oikeen ollut kyllä mitään asiaakaan, enkä tiedä onko nytkään, ei vaan oo muutakaan tekemistä niin kirjoitan. =)

keiju: teillä on kyllä aika vauhdilla hammasta pukannut!!! :eek: Meillä edelleen 4 hammasta ylhäällä ja 4 alhaalla, kuten ollut jo varmaan puoli vuotta...ikenet näyttää tosi pulleilta, mutta ei vaan puhkee..

Mulla alkaa p i k k u hiljaa meneen hermot näihin pakkasiin ja ainaiseen lumentuloon. Musta tuntuu että oon nyt pari viikkoa saanut joka päivä tehdä lumityöt! Tai ainakin aina silloin kun mies töissä tai jossain! :kieh: Tykkään hommasta jos sitä sais tehdä vaikka kerran viikossa, mutta tauotta!!
Ja sitten tää sisällä nököttäminen. :/

Eilen oltiin ensin aamulla luistelemassa ja iltapäivällä pulkkamäessä. kun mittari näytti vaan jotain -6, mutta silti pienillä tuli poskiin valkoiset rinkulat, eli paleltui ne poskenpäät. :| Ja muutenkin sormet niillä ihan jäässä vaikka on paksuimmat kintaat mitä löytyy ja alla tumput. Eikä sitten taas hirmuisen topattuna tule liikkumisesta mitään.
Ja vali-vali....heh, ei mulla ainakaan näköjään mitään positiivistä sanottavaa ole :LOL:

jatkan kuitenkin vielä:
JOulu pitäis tänään purkaa pois, eli kuusi viedä pihalle ja siivoomistahan se tietää. Sitten käydään ruokakaupoilla ja huomenna onkin vapaa. Ja loppiaisrieha tuossa jäähallilla. Sinne poikien kanssa, isompi pääsee luisteleen ja kaikkee temppurataa ym.

Muuten en oo tainnut muistaa kertoo teille, miten kävi siinä mun UGG-kenkätilauksessa? Eli oli sitten elämäni eka totaalisen negatiivinen kokemus nettishoppailusta!!! Kenkiä ei kuulunut...oon maksanut visamaksun ja ootteln hyvistystä. Oisko koko firma konkassa koska nettisivut poistettu??? :kieh: Jumalautsi oon laittanut niille pikkasen kiukkusta s-postia, empä olisi uskonut että siinä käy näin...aina on toiminut hyvin netistä tilaaminen. Tällä hetkellä ootellaan pakettia englannista, miehelle ja pojille vaatteita, toivonmukaan ne sentään saapuu perille.

juu, että eipä muuta, kuin valittamista ja palelemista, kun ei saanut ees lämpimiä kenkiä näihin pakkasiin.
 
No voi ärsytys, Helmi, niiden kenkien kanssa! Tosi hankalaa varmaan alkaa setviä noita juttuja, jos koko puljua ei näytä enää olevan.

Käytiin aamulla korvakontrollissa Otson kanssa ja siellä oli edelleen tulehdus :( Uutta laajakirjoista antibioottikuuria kehiin :headwall: Kurkun rohina liittyy ilmeisesti samaan tautiin, ja sormien kurkkuun tunkeminen. Lääkäri myös arvioi posket paleltuneiksi, ja kehotti välttämään paukkupakkasilla ulkoilua (mutta näin -12 asteessa on ihan ok). Paranevat kuulemma siitä itsekseen.

Päiväkodissa on ollut tällä viikolla hiljaista, ryhmässä vain 5 lasta paikalla 14:stä. Keiju, tsemppiä uuteen päiväkotiin tutustumiseen!
 
Onnilla on vihdoin loppunu ripuli, ei oo mitää tullu eilisaamun jälkee, toivottavasti ei nyt mee sit taas kovalle :S 2 hammasta tässä sairastelun ohessa tehny, toisen (poskihampaan) huomasin tänään.

 
Pikainen moi!

Meillä ollaan nyt pari päivää yritetty yksien unien taktiikkaa, kaksikko menee unille tässä 11 aikaan ja nukkuu yhteen tai kahteen. Mutta vielä ilapäivästä kuitenkin ovat olleet niin poikki että ovat puolen tunnin tirsat ottaneet. Katsotaan josko pikkuhiljaa...

Jee, huomenna alkaa koulut ja eskarit. Ei sillä, ihanaa että pojat ovat kotona mutta välillä menee hermo!!!! Paluu normi arkeen siis koittaa!

Tämä tältä erää, meen laittaan ruokaa ja pyykit kuivamaan...

HM
 
Heippa!
Oon ollu viimeaikoina hirveen väsyny ni en oo tännekään jaksellu kirjoittaa mitään. Nukkuminen on Lumilla edelleen tosi vaikeeta. On nyt pidetty jonkinmoista unikoulua viikon verran, kun meni ihan mahdottomaksi yöt, mut en tiä tuntuu ettei tästäkään mitään apua ole ja tosi kurja mieli huudattaa toista öisin :(

Yöt oli siis sitä, et jomman kumman meistä piti lähes tunnin välein istuskella Lumin vierellä ja silitellä tai muuten hän suuttui ja huusi. Ja loppuyöksi otettiin viereen, mutta siinäkin Lumi huusi tai meuhkasi tunninkin kerralla..
No unikoulua sitten kokeiltiin. Kun herää öisin huutamaan, on käyty vaan laskemassa takaisin alas ja poistuttu. No Lumihan alkaa heti huutaa ja nousee pystyyn ku huomaakin et lähdetään pois siitä. Mut annetaan huutaa ja n. viiden minuutin päästä uudelleen käydään laskee Lumi alas ja sanotaan et nyt nukkumaan ja poistutaan. Tätä sit välillä jatkuu tunninkin verran. Ja nyt sit Lumi herää aamuisin kuudelta eikä sit enää suostu nukkuu, joten on pakko nousta. Pari yötä meni jo niin, ettei Lumi huutanu yöllä ollenkaan, mut taas viime yönä yli tunnin huusi. Itellä tuli kans jo itku kun tuntuu ettei unikoulustakaan oo yhtään mitään hyötyä ja huudatetaan vaan toista.

Ja huonojen öiden lisäks noi päiväunet...nukkuis edes sillon, mut ei. Välillä saan tunninkin taistella nukuttamisen kanssa ja sit Lumi nukkuu 10-15 minuuttia! Pisimmät päiväunet nyt kuukauteen taitaa olla 30 minuuttia. Ja nukkuu siis vaan yhdet päikkärit. Jos tota ny nukkumiseksi voi sanoa. Oon yrittänyt nukuttaa sisälle ja ulos ja eri aikoihinkin mut ei nuku ni ei nuku. Luulis että väsyttäis, menee iltaisin nukkumaan 20.00 ja aamulla herää 6.00 ja päivällä "nukkuu" keskimäärin 20 minuuttia. En tajua :(

Aika riekaleina oon kyl tän nukkumisen kanssa. Mut tulipas tästä ny valitusta pelkästään :( Täytyy lähtee ruoantekopuuhiin!
 
keiju: ei oo kyllä testattu, mut ei oo allergiat mieleen edes tullut. Päivisin kuitenkin on ihan iloinen tyttö (ellei ole väsynyt) eikä mitään allergiaoireita ole. Mutta voisihan tuotakin kysyä lääkäriltä. Korvia ollaan käyty aina välillä näyttämässä, kun oon epäilly et siellä ois jotain ja siks ei nuku mut ei ikinä oo ollut korvissa mitään.
 
Dara: meillä esikoisen huonot yöt selittyi 9kk iässä selvinneillä laajoilla allergioilla jotka ilmenivät vatsaoireilla joita ei ollut edes päivittäin vain sillointällöin. Kun testeistä löytyneet ruoka-aineet jätettiin pois alkoi yöt sujua. Testi otettiin verestä.
 
Mites hampaita, onko tulossa? Ootko koittanu jos annat panadolin yötä vasten? Meil Onni tekee välil tota samaa illal ku sänkyy laitan, hyssytän sylissä sit uneen ja lasken sänkyy ja viel vähä silitän. Harvoin tarttee noin tehä mut nyt pari kertaa piti ku oli kipeenä ja hampaitaki tuli nyt alle kahen viikon 3, tänää huomasin meinaa taas yhen. Poskihammas puhkes kun tota huutoa viimeks oli eka yöllä (mies otti alakertaa ja heilutti sitteris uneen takas ja kanto sänkyy) ja seuraavana iltana sänkyy laittaessa jolloin mä hyssytin takas uneen. Tuo sitteri on pelastus meillä kyllä, onneks ei olla siitä luovuttu =)
 
voi dara, nuo heräilyt on kyllä rankkoja! :hug:

meillä on ongelmaa lähinnä siitä että vilho nukahtaa niin hemmetin myöhään illalla, eilenkin klo 23 vasta sammui!! eipä jää omaa aikaa itelle ollenkaan päivässä. sit nyt on muutamana yönä herännyt itkemään ja karjumaan ja sit on pissannut samalla vaipat niin täyteen että lirisee vaan puntista pihalle! ollaan nyt öisin käytetty taas kertakäyttösiä vaippoja (nature babycaren housuvaippoja, oisko 4+ koko vai mikä) ja niistä näyttäs falskaavan reisistä pissat öisin ja imukyky aika huono koko yöks
jaha poika kiipee ikkunalaudalle :wave:
 
Kiitos tsempeistä ja vinkeistä! Tuli heti parempi mieli :)

sanse, hampaita saattaa olla tulollaan mut tätä on kyl kans jatkunu mun mielestä ikuisuuden. Mut on kyl toisaalta tosi vaikee taas arvioida syitä, kun Lumi tossa sairasteli flunssaa melko pitkään aiemmin, et sillon tietty saatto johtua ihan flunssasta ja jos nyt sit hampaista...? No en tiedä. En oo neuvolaankaan soittanut, kun nyt kun muutettiin ni vaihtu täti enkä edes tiedä kuka meidän täti on, se tän alueen täti kun oli juuri lopettamassa sillon muuton aikoihin eikä ne siellä vielä tiennyt kuka tulee tilalle.. ni jotenki sit en oo saanu aikaseks edes selvittää sitä.

Mut joo, noonien vilho kun valvookin hurjan myöhään (!) ni oon tyytyväinen että saan sen illan olla ihan itekseni ja Lumi nukkuu. Voishan sitä itekin mennä jo vaikka ysiltä nukkuu ni jaksais sitte paremmin. Jotenki ei osaa ihan niin aikasin vaan mennä nukkuu. Ku esikoinen menee ysiltä nukkuu ni sit haluu viel olla miehenkin kans kaksin hetken :heart:
 
dara: täällä on kanssa huonosti nukkuja, edelleen! Toki välillä on parempiakin öitä, mutta niitäkin vaan muutama viikkoon...

Viime yö oli taas kunnon katastrofi! 00.20 heräsi (tai en tiedä oliko vielä hereillä ), itki vähän väliä. Miehen kanssa katottiin kellosta et jos ei itse rauhoitu 5min. kuluessa, käytiin huoneessa. Sit neiti välillä asettui itsekin, jopa välillä nukkui. Mutta tätä ihme itkua ja pyörimistä kesti 03.30 saakka :eek: Ette varmaan usko et ketä ois nukuttanut aamulla ysiltä kun esikoinen heräsi :headwall:

Siis en ymmärrä miten joillekin lapsille tuo nukkuminen voi ollakin niin hiton vaikeeta!!

Sit ollaan kiukkuisia kun huonot unet takana, minä, mies sekä neitiyörähisijä... Tällä kertaa (IHME) ei esikoinen herännyt ollenkaan..

Ja ihanaa kun nää pakkaset on yli -20 asteessa, ei voi edes uloskaan laittaa. Nyt nukkui sisällä jopa 1,5h mut eihän se korvaa menetettyjä yöunia...

Sori, minäkin valitan! Ootko muuten dara kokeillut kysyä neuvolasta? Minä soitin kerran, eipä oikein osannut mitään sanoa :( Lääkärinaika varattiin, mut viikko sitä ennen suunnilleen likka päätti nukkua vaihteeks koko yön. Pitäs vissiin taas soitella huomenna, eihän tästä mitään tuu :headwall:
 
Paljon jaksamista yövalvojille! :hug: Itsellä valvottaa välillä milloin mitkäkin asiat, mutta poika nukkuu kuin tukki, varsinkin nyt kun sai korviin uuden antibioottikuurin.

Otsolla on vihdoin alkanut sorminäppäryys kehittyä. On käyttänyt tähän saakka enemmän koko kouran otetta. On viime viikkoina oppinut ottamaan ihan oikeasti kunnon pinsettiotteen ja painamaan nappeja (rikkaimurin, soivan kirjan, pesukoneen...). On myös oppinut nousemaan itse istumaan lastentuolille.

Uusi herkku on mandariinit. Eilen veteli iltapalaksi kaksi mandariinia (ja ison kipollisen puuroa).
 
Ajattelin tulla itsekin avautumaan nukkumisasioista, kun se tuntuu olevankin nyt "tapetilla"!

Ensinnäkin Daralle kovasti paljon jaksamista noiden rikkonaisten yöunien kanssa!! Eihän siinä kukaan jaksa, jos se jatkuu viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen.. Syy täytyis kyllä selvittää!!

Normaalisti meillä neiti menee siinä klo 22 aikoihin kiltisti, mukisematta nukkumaan elikkä rutiini-iltatoimien jälkeen jää peiteltynä sänkyyn eikä ala itkeskelemään perään ja nousemaan seisomaan yms. Mutta nyt reilun vkon ajan tuo nukkumaan saaminen on ollut ongelma! Joinakin iltoina jää normisti makoilemaan sänkyynsä, mutta alkaa 5-10 minsan päästä hirveän huudon eikä rauhoitu kuin sylissä. Sen jälkeen ollaankin siinä kierteessä että kun laskee takas sänkyyn, alkaa huuto tai ehkä jossain vaiheessa jääkin touhuilemaan sinne, mutta vanhemman täytyy olla sitten samassa huoneessa kunnes neiti nukahtaa tai jos yrittää hipsiä pois -> taas alkaa huutokonsertti. Muina iltoina ei ole edes sitä 5-10 minsan hiljasuutta, vaan heti alkaa huuto. Eilen sain joskus 23 pintaan nukahtamaan.

Sit toinen ongelma neidin nukkumisessa viime aikoina on ollut se, että herää aamuyöllä parkumaan ja taas sama rumba edessä kuin illalla nukahtamisessa. Nyt heräs 5n aikaan ja reilu 2 h siinä meni ennenkuin nukahti ja pääsin itse takaisin nukkumaan. Torkuin reilun tunnin jotenkin tosi huonosti ja lopulta oli niin tokkurainen olo ylösnoustessa et ohhoijaa.. Vähän on olo piristynyt kun on juonu 2-3 kupillista kahvia.. Ja joo, neiti on tietystikin nukkumassa. Normaalisti heräilee näihin aikoihin yöunilta, mut en tiedä sit kuinka tuo valvoskelu nyt vaikutti asiaan. Muina öinä on saanut uudelleen nukahtamaan ehkä 0,5-1 tunnissa.. Paitsi viime vloppuna valvotti 3,5 tuntia putkeen!! Se on huvittavaa, kun se sitten alkaa olemaan niin pirteenäkin, että pitäis vaan leikkiä.

Syitä en osaa kyllä muuta kuin arvailla, mistä nää "ongelmat" johtuu.. Voihan olla kun nyt sitä kävelyä ihan tosissaan opettelee, niin siitä johtuis heräilyt?! Ehkä niitä poskihampaita on tulossa (ei kyl oikein ikenissä näy). Onko alkanut pelkäämään pimeetä tai yksinjäämistä tai jotain sellasta.. Meillä kyllä on kyllä semmonen hämärä yövalo aina päällä hänen huoneessaan. Tai onko korvissa vikaa?! Ei oikein niitäkään mitenkään oirehdi. Ruokavalioon ei ole tullu mitään uutta, joten ei kai niitä vatsanpuruja siitä johtuen oo.. Ei voi tietää!! Täytyy nyt hetki vielä katsoa noiden öiden kehittymistä ja sitten miettiä sitä tarkempaa syyniä lääkärissä tai jotain.

No nyt on nämä asiat purettu ja purnattu suurinpiirtein! :D
Kaveri sai houkuteltua mut sulkapalloa pelaamaan ja oltiinkin toissa päivänä! Oli ihan kivaa ja nyt on pikkasen jotkut (onko ne niitä lihaksia :D ) paikat kipeenä.. Tarkotus ois jatkossakin käydä vaik kerta vkossa lätkimässä. Ja huomenna mennään kokeilemaan afroa! Sitä vois sit, jos on kivaa, käydä sen toisen kerran vkossa. Jospa se tää "urheilu-ura" lähtis sit tästä taas vähän piristymään! Syksy meni ihan vaan rattaita työntäessä elikkä ei missään jumpissa tai salilla tai yhtään missään.. Ja kyllähän sen huomaa ulkosesta habituksestakin! Mun ois ihan pakko laihtuu ensin, että sit vois uudestaan lihoa jos niinkun meinais vielä raskautua uudelleen!!! :D

Joo, ja niitä pakkasia sit jaksaa riittää!! Ärsyttää kun ei pääse ulos! Ja toisekseen täällä meilläpäin on tosi huonosti hoidettu jalkakäytävien auraukset niin on vähän ollu aina pohtimista mitä reittiä lähtee rattaiden kanssa bodailemaan..
 
MORO!! :wave:

ihan ekaksi JAKSUJA YÖKUKKUJIEN KOTEIHIN :hug:

tuo illan OMA-aika on mulle ihan korvaamatonta, tulen ihan hirmuisen kiukkuiseksi, jos se jostain syystä ei toteudukaan! Meillä mennyt pieninkin poika isomman rytmillä jo sieltä n.3kuisesta viim. klo.20 nukkumaan. Nyttemmin mennyt jo useemman kuukauden 19.30, kun ei nuku joka päivä kaksia päikkäreitä. Mutta heräilee sitten senkin edestä, eli siihen saakka kun menen itse nukkumaan n.23, poika herää keskimäärin 2-3 kertaa, ja kun menen nukkumaan herää siihen (nukutaan samassa huoneessa), kaappaan pojan kainaloon ja siinä nukkuu sikeesti aamuun klo.7.30-9.30 (riippuu onko arki vai vapaa) eli nukkuu melkein siihen saakka kuin minäkin .Läheisyyden kaipuuta? :heart:

Nyt ollut tosi rutunen taas, epäilen niitä hampaita että ois tulollaan...

Ollaan vähän treenattu nokkamukista juomista, osaa jos haluaa :LOL: useemmin ei halua, etenkin maito vaan lentelee mukista minne sattuu, haluaa sen pullosta ja LÄMMITETTYNÄ! =)
Ollaan myös harjoiteltu lusikalla syömistä, siis ITSE, mutta ei mitään hajuakaan minne ruoan tulisi mennä tai vain ei oo siihen vielä valmis. Tykkää että äiti syöttää, vauvaa. :heart:

MItäs muuta...pakkasta, pakkasta, pakkasta....koko pirun viikko mennyt jo sisällä, meillä kyllä tuo -15 on sellainen pakkasraja. Mutta ollaan sitten sisällä tehty lettuja eilen, tänään tehtiin suklaakeksejä :p Ja kyllä nuo muksut ihmeellisen hyvinkin on keksinyt puuhaa..ite taidan kaivata ulos enemmän.

Illalla mennään pitsalle koko poppoolla ja ystäväperheen kanssa. Vähän vaihtelua arkeen.

HAIKEENA lueskelen teitin raskautumisaikeita...taidan olla lähestulkoon ainoa joka ei ole enää lisääntymässä. No, aikansa kutakin, onhan mulla kaksi ihanaa poikaa ja tiedän että tää menee ohi, siis haikeus. On ne vauvat ihania, mutta ompa niitä sitten muilla, niin pääsee hoivaamaan.
 
Otettiin tyttöjen kanssa aamulla kunnon 30min. pikalähtö kerhoon! Mulla oli herätys, mut asetettu tuntia liian myöhään :LOL: Mies tuli auttaa kans aamupesuissa ja -paloissa... Noh, päästiin aika lähelle kerhoa eikä siellä edes valot palaneet vaikka oltiin jo 15min myöhässä :eek:

Seurakunnan sivuilta kävin katsomassa et joo, kerhot alkavat viikolla 2, oli eri paikkojen päivät ja kellonajat mistä mihin kerho kestää. Sit alhaalla pienellä printillä että kerhotoiminta alkaa 11.1.2010! :headwall: :headwall: Et hiukka harhaanjohtavaa oli tuo aloitusviikko :kieh:

Sit takas vaan kotiin tylsistymään. Tein mä mokkapaloja, mennään huomen käymään mun vanhemmilla niin ajattelin niitä viedä.

Ja tuo pakkanen! -21 vieläkin joten pikkulikka nukkui ½h unet sängyssään....

Nyt ollaan virittelemässä meidän superpieneen tuulikaappiin vaunukoppaa :LOL: Just ja justt siihen lattialle poikittain =) Patterin sammutin ja ajattelin vähän aikaa käyttää ovea auki, katsotaan meneekö mun huijaus läpi ;)

Niin joo, mä varasin eilen lääkäriajan pienemmälle. Saapi kattoo et on edes terve. Mä luulen että ei ole mitään, surkee vaan nukkumaan!

Mut nyt antaa tytöille välipalaa ja koittaa päikkäri nro.2 :wave:
 
Hyvä oli yritys laittaa tuulikaappiin, ehkä nukahti viideksi minuutiksi kunnes alkoi itku kuulumaan! On se sitten vaikeeta nukkua.. No, 30min. päikkärit tälle päivää riittää, enää en yritä!

Kuinkahan kauan menee kun siirtyy lopullisesti ulkoa sisälle päiväunille? Esikoisen kohdalla taisi muutama päivä mennä kunnes ... JES, MIEHELLÄ JATKUU TYÖT!!!!!!! Tuli puhelu tähän väliin :D :D Joko syksyyn asti taikka vakituinen!!!!!! Ylempää pomoa ei miehen työnjohtaja ollut saanut enää kiinni, joten maanantaina sitten pääsevät sopparin tekoon! Kylläpä helpottaa mun elämää hurjasti, hirvee stressi ollut viimeaikoina työasioiden suhteen.
Eli nyt en pakolla joudu vanhaan p***** duuniini, vaan ilmoitan olevani hoitovapaalla jatkossakin! Ja voisin katella jotain pientä hommaa, vaikka kerran viikkoon! Et sais vähän rahaa edes =)

Et nyt ei haittaa pätkääkään vaikka tuo neiti ei nukkunut tuon enempää, päivä on pelastettu :D:D
 
Onnea Luminka miehen työn puolesta :hug: Hoitovapaa on siitä hyvää aikaa, että voi käydä tekemässä keikkaa muuallakin ja haistella vähän uusia tuulia. Mä palaan maanantaina ihan samaan työhön, josta vasta (siltä musta tuntuu) lähdin. Ihan ok duuni, mutta kaikki vaan on siellä muuttunut systeemeistä henkilökuntaan, niin vähän taas jännittää paluu, että miten kaikki lähtee rullaamaan. Mutta eiköhän se siitä...

Väsymys on vähän vaivannut viime päivinä. Päässäkin pikkasen on heittänyt (ihan niin kuin aina :D ). Johtunee tuosta hiilarittomuudesta. Kyllä tekis mieli syödä jo jotain muutakin kuin munia, lihaa, kalaa, kasviksia ja juustoja :x Aion nyt tän kaks viikkoa olla tiukkana ja sitten vähän höllätä viikko viikolta. Jos tuo vyötärö alkaisi taas kesää kohti löytymään B)

Kauheesti pitäisi tässä viikonlopun aikana puuhastellakin, koska tuntuu, että sitten töihin paluun jälkeen ei ehdi enää mitään.

Joku tässä mainitsi tuosta lusikan käytöstä. Meillä ei tuo jäppinen sitä lusikkaa saa kovin usein menemään suuhun, vaan lusikka pyörii milloin ruoassa ja milloin omissa hiuksissa. Mä sitten yleensä syötän ja yritän välillä ohjata sitää omaakin lusikkaa suuhun. Mutta eiköhän nuo jossain vaiheessa kyllästy syöttämiseen.
 
Leevi lusikoi ruoka itse suuhun niin kauan kun malttaa, yleensä puoliväliin ruokailua ja sit syötetään loppuun. Hienosti menee jo lusikka suuhun, toisinaan pöytään mutta parempaan suuntaan ollaan kokoajan menossa. =)
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Tässä työ-tarha-koti väliä rampatessa on ihan jäänyt kirjoittelu tänne ;) Mutta aina kyllä käyn lukemassa.

Onnea Luminkan miehelle ja koko perheelle työpaikasta!

Helmi: Mulla myös ihan samoin tuon oman ajan kanssa tarviin pari-kolme tuntia iltasin ihan vaan hengittämiseen...

Ja jaksamisia kaikille pikkuisen nukkumatittomien äideille... Nyt oli munkin pakko tarttua kynään kun puhuitte lasten repaleisista öistä.... meillä sama juttu, ihan ku napista painamalla alkoi taas univaikeudet maanantaina, kun päiväkoti alkoi joulutauon jälkeen. On jotenkin niin paljon uutta siellä, että tyttö käsittelee sitä unissaankin ja hirveesti tarttee läheisyyttä. Myös iltasin haluaa aina heti ekana tissille kun tulen kotio töistä. Vauva.

Joten täällä :wave: ei ainakaan heti kaivata uutta vauvaa, kun mulla vielä yksi sellanen on kotona ;) Siitäkin täällä oli vissiin puhuttu. Mutta hengessä mukana ollaan kuitenkin!

Muuten meillä koitetaan löytää tasapainoa arjen töitten ja lapsenhoidon välillä. Jännät paikat tulee nyt, kun mieskin menee kohta töihin ja tyttö alottaa sitten tarhassa ihan kokopäiväsenä. Edelleen välillä itkeskelee siellä, vaikka muuten on niin reipas. Muilta lapsilta napsii lelut käsistä ja toruja kun saa niin kiukuttaa niin vietävästi. Aikamoinen jääräpää tyttölapsi meillä.

Meillä on jätetty nyt nokkamukikin pois ja tyttö juo (harjottelee) ihan muovilasista ja syö itse lusikalla. Nää pitää täällä tarhassa osata... kumma juttu, kun potalle taas eivät vie alle kaksvuotiaana... Mut tehdään niinku käsketään :D

No hauskat viikonloput kaikille! Meillä ois Ikea-reissua tiedossa jos vaan säät sallii - luimimyrsky pitäis olla tulossa.
 

Yhteistyössä