2008 marraskuisten murut *2010*

a p u j a TAI kokemusta, tietoo....aiheesta KAKKA, kiitos =)
eli meidän pojalla on ollut siis viimeviikolla oksutauti ja ripulia...edelleen vatsa jotenkin sekaisin, kovasti paukuttelee ja röyhtäilee ja kakka vihertävää?? onko merkki jostain pöpöstä, allergiasta??
neuvola on kyllä reilun viikon päästä, mutta en tiiä pitäiskö jo aiemmin soitella. Selvästi siis vatsa kipeen oloinen.

ESIKOISELLA oli kanssa tässä reilun 1vuoden iässä allergiaepäilyjä, kun iho reagoi ihottumana, punoituksena..oli tomaatiton kokeilu, maitoallergiaepäily....ja jotain muutakin, mutta ei mitään selvinnyt. Pesuaine-allergia ainoostaan....

 
Hitto ku mä painan aina jotai ja teksti katoo :S

anna gefilustuotteita, ripuli voi kestää ku suolisto menny sekasin. meil autto noi gefilustuotteet, ja päätettii jatkaa gefilusmaitolinjalla, saapi maitohappobakteerei ja d-vitamiinia paremmin.

Onni siirty tänää omaan huoneeseen nukkuu =)
 
Sanse: Ihqu maha! :heart:
Tänään pitäisi olla rv 11+0 (jos enään osaan oikein laskea :whistle: . Maanantaina oli 10+4). Ku on ennenkin sydänäänet kuuluneet tähän aikaan.. Eli ollaanko nyt kuitenkin pienemmillä viikoilla.. Mun maha antaa kyllä ymmärtää muuta :LOL:

Tänään olisi klo 14.00 aika ultraan.. Hieman jännittää & toivon, että tosiaan kyse on vain, että viikot on pienemmät, mutta jotenkin on tunne, ettei niin ole.. Tänään se sitten selviää.
 
Tsemppiä RD ultraan! Toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Mulla on kohta ensimmäinen työviikko takana. Yllättävän hyvin hoitoon lähtö on onnistunut. Mua vähän jännitti nuo aamuheräämiset, mutta kaikki on mennyt loistavasti. Kaksi ensimmäistä päivää olin itse kyllä aika uupunut illalla ja niin taisi Leokin olla, mutta nyt alkaa taas olemaan energiaa. Leo on ollut tapansa mukaan älyttömän reipas ja hoitotätikin ihmetteli, kun ei tuo ole ollut millänsäkään. Kun se ei vierasta yhtään ja koheltaa vaan koko ajan.

Esikoinen meillä on ehkä reagoinut muutokseen rajummin. Sillä on ollut vatsakipuja ja eilenkin tuo oli papan hoidossa koko päivän.

Aivan ihana vatsa Sanse! Mä oon niin kade :eek:
 
maarias: Kiitos. Jospa on kaikki hyvin mutta pieniä perhosia on koko ajan mahassa. Noh, sitten kysymys kuuluukin, että miksi tää mun maha on kuin 4:llä kuulla raskaana :whistle:
Hyvä, että on työt lähtenyt hyvin käyntiin ja ei oo Leo vierastanut :). Ja jospa se esikoinenkin hyväksyy tilanteen nopeasti.
 
Maarias: Hienoa, että päivähoito on lähtenyt noin hienosti ja poika on reipas! Mä olin kans ekat hoitoviikot ihan puhki, mutta sitten homma tasoittui uomiinsa. Nyt vähän taas totutellaan, kun alettiin viedä poikaa puolta tuntia aikaisemmin hoitoon, tänään poika hieman kiemurteli aamulla ja kulki levottomana perässä, kun vietiin vaatteita paikoilleen. Näköjään pienetkin muutokset rutiinissa heti ihmetyttää lasta.

RD, toivotaan että kaikki on siellä masussa kunnossa! Tuu sitten kertomaan miten meni!
 
Ihana masu sansella!

RD Tsemppiä ultraan multakin!

Sain just Lumin nukahtamaan ulos rattaisiin! Saa nähdä nukkuuko taas sen 30min ku on nyt ollut vakiona sisällä nukkuessa.

Yöt on mennyt paremmin! Jee =) *koputtaa puuta* On nyt herännyt joka yö ekan kerran vasta viiden jälkeen. Viiden ja kuuden välillä. Sit oon ottanu viereen ja ollaan siinä makoiltu n. seiskaan. Pieniä torkahduksia siinä Lumikin ottaa muttei nuku, pyörii vaan. Mut tää on jo tosi hyvä suunta. Yöt saadaan nukuttuu :D

Nyt täytyy maksella laskuja.
 
huh huh, että perhosia pyörii mahassa.. En kyl ymmärrä miksi mutta näköjään aina näyttää jännittävän.
Seuraavaksi olisi minun aika. Toivottavasti ei ainakaan olisi ajat myöhässä.

Minkälainen alue päiväranta kuopiossa on lapsiperheille asua tai yleisesti ottaen?

Millois muuten seuraava ultra on? Mihin nla-täti laittaa lähetteen tämän mun käynnin jälkeen, että laittaa oikealle ajalle jos on pienemmät viikot nyt. Oon unohtanu aivan kaikki viime raskaudesta.
 
Noh, ultrassa käyty & siellä todettiin, että se on yli 2 viikkoa pienempi :eek: . Hyvä, että mitään erotti. Nyt olikin 8+4 eikä 11+0. Eli laskettuaika siirtyi 22.8.2010 (eka 5.8.2010). Ja on vain yksi (huh). Ei ollut kuin 2 cm :D :LOL: Mutta kyllä siellä pienesti näkyi sydän sykkivän. Kunhan ei käy samallalailla kuin aikoinaan samainen lääkäri viikolla 12 sanoi, että kaikki hyvin ja sydän sykkii todella hyvin. Mutta sitten kun ä-polilla oli ultra, niin siellä lääkäri ihmetteli, miten on voinut nähdä sikiön, jolla on sydän sykkinyt, vaikka kyse oli tuulimunaraskaudesta..

Mutta miten maha pystyy näin ns. iso olemaan!!!

Ensi viikolla sitten antamaan uudet verikokeet otattamaan, ku eihän ne seulatutkimukset pidä nyt paikkaansa.
 
Hyvä juttu että siellä papunen on voimissaan, RD!! :flower:

Kuopion Päivärannassa on mulla yksi kaveri asunut kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa ja heillä oli paritalo rauhallisella kadulla, jossa oli omakotitaloja. Mun mielestä vaikutti tosi lapsiperheystävälliseltä alueelta, ainakin ne kaverin talon hoodit. Mun makuun ehkä vähän kaukana keskustasta (mutta meillä on tää autorajoittuneisuus muutenkin, ei se oikeasti kaukana oo!). Ja nyt on vieressä uus Citymarket ja busseja kulkee suht hyvin.

Kaveri valitteli ainoastaan sitä, että kaikki heidän ystäväperheensä asuiva kaupungin toisella puolella (Saaristokaupungissa/Petosella). En oo varma siis oliko kyse siitä, että alueella ei absoluuttisesti oo lapsia, vai siitä että juuri HEIDÄN kaverinsa asuvat muualla. Lapset olivat päiväkodissa 11 kk ikäisestä lähtien ja kaikki oli siellä mennyt hyvin. Muuttivat kuitenkin Saaristokaupunkiin pari vuotta sitten (isomman asunnon perässä).

Osaako Keiju kommentoida tarkemmin?

Ootteko RD ajatelleet muuttoa Päivärantaan? En nyt millään muista, missä asutte tällä hetkellä, mutta muistaakseni ette kuitenkaan Kuopiossa?
 
Päiväranta on varmaan ihan ok paikka asua, ite en sinne muuttais jotenkin vaan en tykkää paikasta koska palveluja aika huonosti esim. petosen verrattuna.. Asuntaan täällä petosen pitkässälähdessa (toisella puolen kuopiota siis). Muutama tuttu siellä asunut ja tykännyt asua. Kerhoja jne siellä kuulema ihan mukavasti.´Citymarket on vieresssä jne. Terveyskeskus palvelut keskustassa.
 
maikki: Kiitos tiedoista! :flower: Myö asutaan Iisalmessa, mutta tässä nyt on kesällä tarkoituksena muuttaa muualle. Vaihtoehtoina ovat pyörineet Jyväskylä & Kuopio. Kuopio on tällä hetkellä ensimmäisenä vaihtoehtona, koska nyt on tullut siellä entistä enemmän pyörittyä & miehen veli avokkineen asuu saaristokaupungissa & minun täti asuu myös Kuopiossa. Muutenkin ollaan viihdytty Kuopiossa.

keiju:
Kiitos sinullekin! :flower: Mukava saada erilaisia mielipiteitä. Mutta ainahan sitä autolla keskustaan pääsee :D

Mutta nyt nukkumaan, että jaksan aamulla herätä töihin. On taas kerran tullut pötköteltyä sohvalla koko ilta :ashamed: Milloin tämä väsymys loppuu oikein..
 
ihana masu sansella!!! :heart:

ja kiitos vinkistä, hain tänään maitohappobakteereita apteekista. Nyt ei kylläkään vihreetä kakkaa tullut, mutta ruikulia..sanoi apteekissa että se olis merkki siitä että elimistön suolavarastot ois jotenkin vähissä..yleistä kai ripuloinnin jälkeen? ja että sappisuolat tms. tekee siitä vihreää...mutta toivonmukaan suolisto siis pian tasapainossa. muuten viime yö meni erinomaisesti, paras yö sitten 4kuukauteen, nukkui omassa sängyssään 21-06 ihan heräämättä! nytkään ei ole vielä itkeskellyt, vaikka illat menee yleensä siihen..

Olin kuulkaas tänään jumpalla. :D jos tästä oikeen ryhdistäytyisi kesää kohden! Ja ihania huutoja oon voittanut huutiksesta, itelle tällä kertaa. =)

mies lähtee kalareissuun viikonlopuksi, me mennään mun vanhemmille lauantaita viettään ja sunnuntaina hoploppiin, en ookaan vielä koskaan käynyt, isompi poika on ollut kerran.

Niin ja RD kiva että ultrassa kaikki hyvin! :heart:
 
Huomenta! Mulla on siis työviikko mennyt ihan harakoille, ajatukset harhailee kestovaippaompeluksissa ja ovulaatiolaskureissa :ashamed: Ei kuitenkaan näytä siltä, että tässäkään kuussa pääsis Sansen jalanjälkiä seurailemaan.

Oon kaipaillut Anzkulia, tuli mieleen kun toissapäivänä oli Nuutin päivä :D
 
ompa hiljasta..no eipä itelläkään ihmeempiä =) kunhan kulutan aikaani leivottuani sämpylät ja siivottuani, nyt sitten ootellaan pikkumies unilta ja suksikaupoille ihmetteleen osaisko sitä ostaa itelleen välineet hiihtoon! Ja siitä suoraan mummolaan poikien kanssa, hiihtään (ehkä siis itekin n.15vuoden tauon jälkeen) ja eväsretkeileen metsään. =)

 
Tervehdys!
Ensimmäinen työviikko takana ja kai se oli sitten kuitenkin hieman rankka, kun koko sakki meillä heräsi täysien yöunien jälkeen vasta puoli ysiltä :D Meiden poppoosta kun joku yleensä aina herää jo seitsemän jälkeen. Nyt sitten tuntuu, että ei ehdi oikein mitään tekemään. Hiihtämään mäkin olen tässä menossa, jahka tuo isäntä tulee omilta hiihtolenkeiltään takaisin. Ja sitten vielä neljän aikoihin on sovittu kaverin kanssa uimahallireissu lasten kanssa. Ja illalla vois sitten vielä vaikka kattella jotain elokuvaa...

Saas nähdä miten helmille käy suksien hankinnassa. Mä olen kattellut kanssa suksia esikoiselle, mutta kovin on tyhjiin menneet nuo suksihyllyt. Tuntuu tänä talvena olevan kova menekki talviurheiluvälineillä, kun kerrankin on oikeasti lunta etelää myöten. Ja toppavaatteidenkin alennukset on luokkaa -20-30% :/

Hienoa RD, että kaikki kunnossa :heart: Ja sansella vissiin kanssa kaikki mennyt hyvin? :heart: Olis kyllä vaan niin ihanaa odottaa taas uutta ihanaa vauvaa :ashamed: Mä olen ihan toivoton tämän vauvakuumeeni kanssa :ashamed:

Mutta nautitaan nyt ulkoilmasta tänä viikonloppuna, kun pakkanen näyttäisi taas kiristyvän alkuviikosta!
 
maarias...juuri noinhan siinä kävi!! suksihyllyt surkeessa jamassa, ei monoja, ei suksia...tai ne vähät mitä oli niin hinnat huikeita. siis kaikki mun hintahaarukkaan menevät paketit oli loppu, ei kyllä ihmekään! ehkä sitten ens vuonna... :LOL:
 
Tuun minäkin tänne vähän elonmerkkejä heittämään =)

Mulla aika mennä hurahtanut taas neulepuikkojen parissa... Itselleni tein ekaks pipon, sit miehelle ja iltahommina äsken esikoiselle. Taisi tulla liian pieni, mut onneks on vielä yksi jolle se voisi mahtua =)

Käytiin ulkoilemassa koko porukalla aamupäivällä. Oli tarkoitus mennä mäkeä laskemaan, mut se meni plörinäks. Tuli kuitenkin tunti oltua =)

Meillä pikkuneiti on ollut yllättävän hyvätuulinen jo pidemmän aikaa, missähän on vika :D Touhuilee omiaan, leikkii siskonsa kanssa ym.. Oudolta tuntuu kun ei ole koko päivää mun perään inisemässä, joten olen siis nauttinut tästä uudesta piirteestä :heart:

Hyvä helminpoika! Niin sitä pitää =)
Meilläkin jopa muutaman yön molemmat nukkuneet täysin! :eek:
Nooh, huomenna alkaa miehen yöviikko joten se tietää äipälle extrahommaa yöllä jos molemmat sattuvat itkemään...

Oletteko ottaneet itsellenne sikapiikkiä? Mä myöhästyin, täällä menee järjestys syntymävuosien mukaan. Mutta luulisi tulevan päiviä jolloin voi käydä ottaa... Mies saa työterveyshuollon kautta.. Niin, jos ois muistanut ilmoittaa ottavansa :kieh: Mutta eiköhän sekin saa sen sieltä mistä minäkin.

Me miehen kanssa suunnitellaan kesälle kahdenkeskistä viikonloppureissua =) Ollaan kateltu noita omenahotelleja, niissä kun tulee kaikista halvimmaks yöpyminen... Ouluun oltas lähdetty mut siellä ei ole :( Joten vaihtoehdoiks jää sitten Jyväskylä ja Tampere...
En tosin ole vielä äidiltäni kysynyt ottaisko tytöt sinne, mut en usko että kieltäytyy =) Niin hyvin pärjäävät yhdessä. Ehdottikin jo uutta yökyläilyä helmikuulle :heart: Meinataan käydä sit keilaamassa, uimassa, syömässä, katotaan mitä ennätetään tehdä siinä ajassa =)

Mut nyt hetkeks kattoo töllöö ja jos rupeis nukkuu =)
 
Kiva kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin RD :) :heart:
Mulla eilen poksu viikot, rv 22 täynnä =)

Kaikki menny kyl hyvin, töitä oon pystynyt tekee eikä oo ollu tarvetta jäähä saikulle supistusten takia, niitä vaan välillä. Ainut ikävin vaiva on suonikohju joka vaikeuttaa seisomista ja istumista kun oikeen alkaa särkemään =/ ei siis jalkojen suonikohju vaan se toinen :S

Sikapiikkiä en oo ottanu enkä ota. Oisin saanu sen sillo ku niitä alettii jakaa ku riskiryhmässä raskauden puolesta.
 
täällä sitä vaan hillutaan netissä vaikka pitäis olla jo nukkumassa... :ashamed:
sain vihdoin laitettua Vilhon vanhoja vaatteita (ja jotain käyttämättömiäkin) huutonettiin. toivottavasti menee kaupaks, tarvis poika kevääks vk-asun :)

voi mä niin haikeena luen teidän raskautuneiden kuulumisia! :xmas: toivottavasti ei itellä menis kauaa enää.... :whistle: :)

vilho on ollut nyt muutamana päivänä tosi känkkäränkkä ja vaativa, jatkuvasti pitäis olla antamassa tavaroita ja kuljettamassa sylissä paikasta toiseen että pääsis räpläämään liian korkeella olevia juttuja, ja ihan kaameita raivareita vetää sit kun kielletään tai ei tehdä niinkuin haluis. alkaa olemaan vähän väsyttävää puuhaa kun päivät menee tommosessa ja sit illat venyy kun poika nukahtaa 22.30-23 :| onneks yleensä yöt on nukkunut nyt ihan siedettävästi.
kuumetta ei oo enkä usko hampaidenkaan kauheesti voivan haitata kun taitaa puuttua enää taaimmaiset poskihampaat!
äh niskat ihan jumissa ja huomenna pitäis jaksaa kirjottaa ja lukee koko päivän täs koneella....
 

Yhteistyössä