2008 marraskuisten murut *2010*

Heitän nopeen kommentin vaippoihin..

Pampersejakin on kait kolmee erilaista, niin ootteko kokeillut pampersin baby dry'ta? Sitä me käytetään ja oon varsin tyytyväinen ollut! Monesti aamusin vaippa on ihan pissasta pulleena ja tosi painavakin, mutta kaikki on tähän asti ainakin pysynyt sisällä!

Pitäis joku kerta kirjotella ihan kunnollakin, mut kun ei muka ehdi eikä kerkee.. :/

:wave:
 
Pikakirjoitus töistä... oon niin tunnollinen, etten täältä pahemmin viitti kirjotella.

Angiinan totes lekuri tytöllä ja kirjotti penisiliinit. Laitoin sillon kasilta supon ja kuume oli sitten illalla enää 39. Kahdelta yöllä tyttö oli taas hehkuvan kuuma niin laitoin taas supon. Aamulla sitte melkeen kuumeeton. Pyllystä mitataan ku se korvamittari on ihan susi. En tiedä viellä syötämmekö kuuria, oon vähän antibioottivastainen. Mies vie tytön tänään viellä omalääkärille, niin katsotaan mitä sanoo.

Meillä on ulkovaatteista ollu käytössä reiman välikausipuku koko 86 tosi pitkään, oli ihan huippuostos! Täällä kun on sen verran lämpimämpää kuin Suomessa, niin villavaatteet alle ja puku riitti joulukuulle. Luulen, että mahtuu viellä keväälläkin ihan hyvin. Kaksosasen puvun jouduin ostaan myös talveksi, kun tytöllä on niin pitkä selkä, ettei sopivaa haalaria oikeen löytynyt. Siinä housut 92 ja takki 86.
Täällä kaikki kersat kulkee Finkids-puvuissa. Saksalainen kopio suomalaisista ulkovaatteista.
 
maotao: kyllä tuo sitten ihan normikuumeelta kuulostaa, kun lääkkeellä alenee. Ja muistelenko oikeen et pyllystä mitattuna näyttää kans puoli astetta enemmän kuin kainalosta?

Ulkovaateista: Meillä on nyt käytössä 80cm talvipuku, ennen joulua mahtui vielä 74cm. Kevätpuku on 86cm oottelemassa, en kyllä oo kokeillu et oisko sopiva. 46cm pipo mahtuu just ja just, mutta 48 taitas olla jo sopivampi.

Tuosta tulikin mieleen, että ota Maikki kuvaa hatusta ja laita tänne nähtäville? Samoten ois mukava nähdä Luminkan myssyt? Jos siis myyntiinki kúdot.

Minkäskokoista sisävaatetta muilla käytetään? Meillä on 80cm pääsääntösesti käytössä, uutta jos ostan niin koon pitää sitten olla jo 86cm. =)

Ihana oli tuo Sansen masu. :heart:
 
rd: minä kyllä sinuna jättäisin iltamaidon pois. Ennättää tyttö tottua nukahtamaan ilman pulloa ennen vauvan tuloa. Ei varmaan vauvan synnyttyä jaksa alkaa noita vieroituksia tekemään.
Näin ainakin mitä ajattelin asioita aikoinaan =)

Meillä isompi pissii nykyään yöllä paljon :eek: Viimeks eilen meni kaikki petivaatteet + yökkäri pesuun. Ei mun mielestä hirveesti illalla juo, iltapalalla maitoa.

Meillä pienemmällä on toistaiseks pissit pysyneet Libero 5 sisällä aamuun saakka. Teippivaippoja ovat...

Pikkuneidille iski nuha eilen :snotty: Mut nukkui kuitenkin KOKO yön! Mä olin illalla siinä uskossa et valvomiseks menee, mut yllätti iloisesti =)

Meillä sisävaatteet kokoa 80cm ja 86cm. Alkaa tosin 80 käymään housuissa pieneks! Pitääkin ostaa lauantaina isompia housuja. Esikoiselta ei paljoo tuota koko jäänyt, tai olivat jo niin venähtäneitä että laitoin suoraan roskiin...

Maotaon tytsille pikaisia paranemisia =)

Eilen allekirjoitin paperin jossa ilmoitan olevani hoitovapaalla syksylle 2011 saakka =)

Mut nyt jatkaa neulehommii...

-------
jatkan tähän vielä....

Me jätettiin päivätuti pois noin viikko sitten! Saa ainoastaan nukkumaan mennessä. Illalla nukkumaanmeno on ainakin rauhoittunut =) Oli kuukauden verran ongelmaa sänkyyn jäännin kanssa, nyt ovea kiinni laitettaessa hetken itkee. Olkkariin mennessä on jo hiljennyt =)

Oli muuten ekana iltana ihan tutin perään, on tottunut mussuttaa iltapuuron jälkeen jo... Kitisi ja pyöri sylissä siihen malliin että nyt jotain puuttuu :D Mut seuraava meni jo paremmin.
 
Meillä vaatteet kokoa 80 tai 86. Paidoissa 86-koossa usein liian pitkät hihat, mutta 80-koossa taas napa vilkkuu. Lyhythihaisia bodeja on kokoa 92 (mahtuu kestovaippa sisään), niitä pidetään pitkähihaisten paitojen alla (niin ei se napa vilku naapuriin saakka...).

Meillä on myös muutamana yönä kastunut vaippa läpi. Liberon tarravaippa yökäytössä, koko 5. Useimmiten iltaisin pissaa pottaan ennen nukkumaanmenoa, mutta silti pissaa paljon yölläkin. Maitoa juo iltapuuron yhteydessä.

Maitoo, nappaan tänään kuvan pojan hatusta ja linkitän sen viimeistään huomenna tänne. Päiväkodin jälkeen tiedossa kaverin kissan katsomista ja orkesterisoittoa, joten kiireinen ilta tiedossa.
 
Kamerasta oli tietenkin molemmat akut tyhjentyneet, mutta kännykkäkameralla sain napattua pari rakeista kuvaa hatusta. Ohje siis suuri käsityökerho 1/2007, alkuperäisessä mallissa turkislippa ja toppakangasta. Mä tein kolminkertaisesta kankaasta: uloinna pehmeä puuvillasekotekangas, välissä tuulipukukangasta, sisimpänä microfleece. Niskassa turkoosi resori. Lippa on kaksinkertaista tuulipukukangasta ja nauhat ommeltu samasta kankaasta kuin hatun ulkopuoli (toiselta puolelta turkoosi, toiselta vihertävänkeltainen).





 
ohhoh! täällähän on aika säpinää...

hui, maotao, korkea kuume ollut tytöllä, olisin itsekin säikähtänyt. Tai säikähdinkin silloin syksyllä kun sikalentsu nosti kuumeen 40:een (vaikkakin pyllystä, mutta silti). Onneksi nyt kaikki siis paremmin ja lääkkeet laski kuumeen.

maikki, hieno hattu!!! =) samoin lumikalla on hienoja luomuksia..

mä nyt sitten huutelen huutiksesta ticketin oranssia 2 osaista vk-asua...oli samanlainen turkoosina käytössä 74cm mutta auttamatta pieni ja lähti eteenpäin. JOs se äiti jaksaa tehdä meille ulkoiluvaatteita, niin on parikin asua hyvä; parempi ja remumpi :D
Meillä jo pikku-ukkokin mennä möyryää maassa niin että saa olla ihan kanssa kunnon ulkoilutamineet, jotka kestää vettäkin. Oon myös huomannut käyttäväni hyvin minimaalisesti kuravarusteita kun ulkoiluvaatteet jo niin hyvin pitää vettä...olen laiska niin en jaksa niitä pitää, vaikka ne säästäis sitten taas vaatteita ja säästyis siltä tiheeltä pesemiseltä!
Uskon siis että pärjää myös sellaisella farkku-kurahousu-yhdistelmällä! Etenkin jos pikkuinen vielä vaan paljon seuraa rattaista maailman menoa?

 
Iltaa! Viellä piti tulla kertomaan, ettei meidän likalla mitään angiinaa ollukaan niinku se konitohtori eilen väitti. Omalla lääkärillä miehen kanssa tänään oli tyttö ja lekuri oli oikeen rauhassa kattonu kaikki paikat, eikä mitään ihmeellistä oo. Jää siis jälleen penisiliinit syöttämättä. Toinen kerta jo, kun olen välttäny jo määrätyn kuurin. Ihmeen hepposet reseptikynät noilla nykyajan lääkäreillä.

Tyttö kuitenki tänään kipeä ja vaisu, vaikka kuume oli laskenu. Nyt illalla yski niin että tuli ihanat maitolima-oksut äidin päälle. Voi pikkusta. Toivon että saa yöllä nukuttua. Harmi vaan, kun ois nyt tokavika viikko päiväkotiin totutusta meillä.

Jotta tällasia meille, omanapaista ;)

Maikki on taitava käsistään ja Luminkankin sivuilla kävin tänään pyötähtämässä... näppäröi flikoi koko foorumi täynnä!
 
Meil on käytössä 86 vaatteet. Ulkopukuina käytän pääosin reimatecin haalari koko 86 ja kapphalista ostettua takkia ja housua kokoa 86. Onnilla on myös lassien 80 haalari (ja 86 mikä tarpeeton, ostettii se vaa siks onni oksensi vaatteet kaupassa ja jotain oli pakko päälle laittaa ku ulkona kylmä). Harvemmi enää sitä 80:stä käytetää, sinne ei alle paljoa lämmikettä mahtuis.

Seuraava neuvola on 27. päivä mut sillo on vaa pneumokokkirokotus, mut koitan jos kerkeis mittaa painon ja pituuden. Veikkaisin et pituus on täl hetkel 82-84cm (1.2v) ja paino oli alkukuusta 11450g tyksissä mitattuna. 1v neukus oli sen 80cm.

Paranemisia teille Maotao :heart:
 
Ootte kyl aikamoisia käsitöiden tekijöitä! Mulla menee aina heti hermot, kun kaikki ei menekkään niin kuin pitäis. Viimeeksikin, kun yritin ommella verhoja, oli kangas niin kieroa, ettei siitä mitään tullut ja mun äiti sitten joutui hommiin :ashamed: Ei vaan tuo ompelu ole mun hermoille sopivaa hommaa.

Meilläkin Leo on kovasti räkäinen ja kröhäinen. Pari yötä mennyt nyt uikuttaessa ja tuhistessa. Tänään sitten päätin, että ei tuota voi hoitoon viedä ja pestasin aamuksin mun isän hoitamaan, että sain kiireisimmät hommat töissä hoidettua. Saas nähdä onko tuo vielä huomennakaan hoitokunnossa. Inhottavaa vaan heti ensi metreillä olla töistä pois, mutta minkäs tuolle mahtaa.

Meillä tänään keskimmäisen 7v. synttärit. Pitäis kuuden aikoihin kestitä sitten poikalaumaa. Ja itse en sitten saa edes koskea herkkuihin :kieh:

Meillä kanssa aika saman kokoiset vaatteet kuin muillakin käytössä. Haalari on 86cm, mutta muuta sisävaatetta on jo 92 senttisiä käytössä. Ja onhan tuo jo iso, kun vaaka näyttää jo 13kg :eek: Onneksi tuo kasvu nyt vähän tasaantuu, ettei enää tarvitse olla joka kuukausi ostamassa uusia vaatteita kirpputoreilta.

Ei kai tässä nyt auta, kun alkaa vähän siivoilemaan paikkoja, että kehtaa päästää vieraat sisälle :wave:
 
Ootte kyllä taitavia käsistänne! Mul ei riitä hermot noihin hommiin :ashamed: Onneks äitini neuloo pojalle sen mitä tarttee.

Vaatekokona tällä hetkellä 80, toppahaalari vielä 74. Jemmaan oon ostanu 86 koon vaatteita, jotain paitoja jo käyttänytkin mut ne näyttää vielä turhan reiluilta.

Maotaon tyllerölle paranemisia. Melkoinen kuume on ollu tytöllä! Meil ei oo kuumetta ollu viel yhtään kertaa!!! paitsi kaks lertaa ku on rokotettu, mut ei muuten... uskomatonta et ollaan säästytty. Muutenkin ollu niin terve muksu et en uskaltanu tällaista edes toivoa (loppuvuodesta muutama räkätauti ja that's it) Uskon että vitaaminilisästä on ollut apua, meillä kun loppui tuo räkätautien sairastelu siihen ko alettiin antaa sanasolia.

Nytpä ei muuta tähänm hätään, pitää mennä leipoon sämpylät ko on taikina kohoomassa...
 
meillä vaatekokona talvihaalarissa 80 ja sisävaatteissa 86 ja 92 jo joissakin vaatteissa.

jeee, Vilho on tänään harjoitellut ylös nousemista ilman tukea ja kävelemistä! pisimpään käveli 4-5 pientä askelta eteenpäin ja minä tietty hurrasin ku hullu ja poika itekin ihan innoissaan hihku ja karju meneen :LOL: :heart: :heart: :heart: eli vois sanoo että päivää vaille 1v2kk on sit onnistunut kävelemään ekan kerran :)

paranemisia Maotaon tytölle! on noi kyll välillä ihan arvauskeskuksia noi lääkärin vastaanotot... :/

hah, keksin eilen että alotan kans blogin,saas nähdä kuinka monta viikkoa jaksan pitää yllä kunnes unohdan koko homman...tämmönen http://norrran.blogspot.com/ on siis vielä ihan alkutekijöissä kaikki sivun koristelut ja jutut :)
 
no nyt poika illalla sit innostui oikeen kunnolla harjoittelemaan kävelemistä! ihan innolla karjui ja kikatti ja huusi ja kävellä tepsutti eteisestä keittiöön ja takas moneen otteeseen, toki vähän väliä meni pyllylleen mut ei menoo haitannut :) :heart:
ja nyt toi ilman tukee seisoskelu alkaa olla jo tosi harjaantunutta.saattaa monta minuuttia jo seisoskella ettei horju.
oli pakko yks niistä kymmenestä videosta ladata facebookkiinkin :whistle: mä tuun oleen varmaan niitä vanhempia joita hävetään teini-iässä kun oon jossain jalkapallokentän tms. reunalla huutamassa kurkkuani käheeks ja taputtamassa ja hyppimässä riehakkaasti heti kun poika ilmestyy edes näkyviin... :ashamed: :LOL:

mä olin kodin hengetär tänään, kerrankin! pesin kauheita läjiä astioita ja pyykkiä ja tein savulohipastaa ja vielä mokkapaloja! mikähän muhun on iskenyt :LOL: yleensä mies on se joka hoitaa ruoka- ja siivouspuolen meillä. no niin joo nyt on sit kurkku kipee.parina päivänä on ollut lievän nuhainen olo, poikakin on ollut aika räkäinen, kuumetta ei olla mitattu mut en usko että sitä vilholla on

 
Voihan räkä :headwall: Nyt on sitten isommalla neidillä myös nuha, oli yöllä vähän lämminkin. Itellä koskee kurkkuun ja nenuun pistää.. Mies valitti kans eilen jo kurkkuaan...
Miks just nyt pitää tulla kipeeks? Huomenna ois perhekerho... Oli varmaan kuukauden mittaisella tauolla joulun tienoilla ja toki oltiin terveinä koko ajan :D Saatiin varmaan viime kerralta nuhapöpönen, parin pv päästä pienemmällä alkoi nenä vuotamaan...
Juu ja lisäks mä olisin lauantaina menossa kaverin luo yöksi! Perua varmaan sekin pitää, jollei ihme parantumista tule =)

Noonie: jään odottelemaan mitä kaikkea blogiisi ilmestyy ;)

Paljos teiltä pakkasta tänään löytyy?
Meillä on -22.7 astetta.. Kuinhan saan tuon neidin päiväunille sisälle...
 
Luminka: pakkasta tänä aamuna oli semmonen reilu -22. Ihan hyvä ilma kun ei tuule =)
Mutta toivon tosiaan että lauhtuisi niin pääsis lasten kanssa ulos, nyt tuolla ei voi käydä kun happihyppelyllä.
 
Huomenia!

Meillä mittari näytti eilen -27 astetta ja tänä aamuna -25 astetta. Oli kiirus työpaikalle aamulla, että saan pihasta paikan & jatkojohdolla roskakatoksesta virtaa, että saan auton lämmittimeen.

Meillä on ollut käytössä bady dry -vaipat pampers:ilta ja sama homma: Kastelu. Eilen sitten kävin ostamassa pampers:in 5 & 5+ koon vaipat. Isommat kokeillaan öisin & x-tra vaipat päivisin, että päästään niistä eroon.

Lumingan ehdotuksesta kokeiltiin tuttipullon poisottoa.. Ensimmäinen ilta meni todella hyvin. Puuroannoksen jälkeen sai maidon.. Hetken päästä nukkumaan. Maksimissaan 10 minuuttia inisi & nukahti. Nukkui klo 9.00 asti ilman heräämistä. Eli ei tarvinnut kertaakaan olla antamassa tuttia! :attn: Aamulla vaippa todella märkä, mutta sänky ei.

Toinen ilta oli taas ihan vastakkainen. Kuuntelin neidin huutoa/kitinää 1,5 h, jolloin minulta meni kärsivällisyys, koska olin itsekin niin väsynyt ja halusin nukkumaan. Kävin antamassa maidon, johon nukahti välittömästi, mutta yöllä sai antaa tuttia monta kertaa ja kuten arvata saattaa, niin sänkykin oli märkä herättyään. :(

Eilen illalla jatkettiin kokeilua ja kas kas. Neiti nukkui erittäin hyvin yön. Ja nukkui edelleen, kun lähdettiin tyttöjen kanssa liikenteeseen.

Pitäisi varmaan tuosta yötutistakin luopua.

1.2.2010 olisi meillä 6. kihlajaispäivä, mutta minkähänlaisen lahjan sitä isännälle hankkisi? EI mitään ideaa, jonkin korun haluaisin hakea tänään, mutta pää lyö ihan tyhjää.. Ei olisi ideoita kenelläkään? :D

Noonie: Mie jään odottelee myös mitä blogiisi ilmestyy =). Itsellä on kanssa blogi alkutekijöissään: http://red-dragon.vuodatus.net/

Mutta nyt jatkaa neulomuksia, kerran tänään näyttäisi olevan hiljainen työpäivä tiedossa.
 
Huomenia!

Kauhee pakkanen again! Rasittavaa kun näin kylmiä ilmoja, sisällä vaan kökitään :(
Tänään ois ollut perhekerho, mut ovat tytöt tosi räkäisiä ja isompi yskii kanssa. Ja oli eilen aamulla vähän lämpöä joten kotiin jäätiin.

Ihan hyvin onneks nukkuivat yön. Pienempi itki pari kertaa ennen kun itse aloin nukkumaan. Isompi yski aika pahan kuuloisesti yöllä, sit tajusin et vois vaikka antaa avaavaa suihketta :headwall: Aamulla tuli viereen kasin jälkeen.... Kattoi lastenohjelmia kun äiti vähän "torkkui" vieressä =)

Ihana, miehellä vapaapäivät koittaa! Oli eilenkin hereillä meidän kanssa 3,5h (josta minä kävin tunnin verran kirpparilla ja kaupassa).. Aamupäivät nukkunut, parina päivänä mennyt töihin jo viiteen tai kuuteen....

Onneks tytöt eivät ole hirveen itkuisia ym... Molemmat vaan niiskuttaa ja pyyhkivät räät hihaan :LOL: Jos sais hetkisen vaikka neuloa... Nyt tekis mieli alkaa tekee isommalle neidille uutta villatakkia =) Entinen alkaa olla tosi venynyt ja kulahtanut! Se oli käytössä jo ½vuotiaana :eek: Se on venynyt ja venynyt tarpeen mukaan, onneks tuli tehtyä piiiitkät hihat jotka oli alkuun käännettyinä...
 
Huomentapäivää!

Meillä on villityksenä kaappien tyhjentäminen, kohta on erkkateippi kulutettu loppuun kun on teipattu kaapit umpeen... Siis roskiksista lähtien kaikki perataan lattialle. |O Äiti ei tykkää.

Noonien Vilholle onnittelut uudesta taidosta! Wilmakin on ne muutamat askelet ottanut, mutta ei vielä oikein innostunut asiasta. Itsekseen seisoskelee kylläkin, mutta thats it sitten. Ehtiihän tuo. Oskari juoksee siskonsa puolesta sitten... :LOL:

Täällä kanssa kireä -20 asteen pakkanen. Ulkoilut jäänee siis melko lyhykäisiksi. Sitä kummastelin että eikö nykypäivänä ole kouluissa mitään pakkasrajaa? Tuolla nimittäin välkällä tenavat pihalla värjöttelivät kun katsoin. Muistan ite kun oli ala-asteella (siis vuonna miekka ja kirves...) niin pakkasraja oli -15 astetta, sitä kovemmalla pakkasella sai olla välkät sisällä. Mutta ei kait sitten nykyään... Onneksi ne välkät eivät pitkiä ole.

Voi että te ootte käteviä käsistänne! Oon kade! Mulla meni tässä yks päivä hermo kun piti Artturin uuteen reenipaitaan ommella yksi Ilveksen pieni merkki, siis kirosin ja huusin ennenkuin merkki oli paikallaan... :ashamed: Mä en siis ole kovin hyvä tässä lajissa...

Ihanaa, nyt on toinen päivä ilman päänsärkyä. Mulla oli 10 päivää putkeen pää kipeä- koko ajan. Yölläkin. Lääkäri oli fiksuna sitä mieltä että kysessä on pitkittynyt migreeni (10 päivää? Haloo...), mutta tilanne laukesi kun ukkeli kunnolla hieroi yksi ilta ja tein kunnon jumpan ja venytykset. Mutta oli aika tuskaista. Ei enää ikinä, kiitos.

Meidän piti ostaa Oskarillekin jo isommat talvisaappaat kun nuo edelliset kävi pieneksi. Ne oli kokoa 20 ja sinne ei mahtunut kun yksi sukka, ja vaikka kuinka superfitit oli niin varpaat oli aina jäässä. Nyt ostin perinteiset Kuoman MustaMöröt kokoa 22! Mutta mahtuupa villasukka. Wilmalle menee hienosti vielä ne samankokoiset superfitit ja villasukkakin mahtuu, mutta neidillä on huomattavasti sirompi ja pienempi jalka kun Oskulla. Osku on vähän tuollanen mallia kuulantyöntäjä. Ihan samasta muotista valettu kun isot veljensä, ne oli kanssa tuonne parivuotiaaksi tuollasia rotevia poikia, sitten alkoi venyminen ja nyt ovat kun kaksi elämänlankaa, pitkiä ohuita tikkuja.

Voisinpas mennä nauttimaan kupin kahvia kun kaksikko tuijottaa pesukonetta (sivustatäytettävä, ihan paras "lapsenvahti" ). Tuota voisivat harrastaa puolikin tuntia putkeen :D pöhköt. Mutta kivaa perjantaita kaikille!

HM ja hurja kaksikko
 
Huomentapäivää!

Hienoa kuulla, että RD:n iltamaidosta vieroitus menee noinkin kivuttomasti. Meillä on ollut tähän saakka Liberon 5-koon vaipat öisin. Ostin eilen 6-koon vaippoja, "kun meidän keskustelupalstan Sansellakin on jo kutosia". Vielä ei kokeiltu päälle, ja meillä vaipat kuluu hitaasti, kun päivisin kestoillaan. Mutta poika oli jo pari viikkoa sitten 13 kg, eli pitäis painon puolesta olla sopiva koko.

Toissailtana poika nukkui välipäiväunet klo 17-18 (kun oli nukkunut päiväkodissa vain 45 min) ja sitten illalla ei meinannut millään tulla uni. Poika kekkaloi sängyssä vielä klo 21 ja päätettiin miehen kanssa että annetaan siellä itsekseen rauhoittua, vaikka välillä sängystä meille huutelikin. No sitten lopulta mies meni katsomaan, niin poika oli heittänyt kaikki petivaatteet sängystä pois, saanut jotenkin käsiinsä lipaston päältä mun saumurin käyttöohjeet ja repinyt ne sänkyyn silpuksi, kiskonut vaippaa alas niin että pippeli sojotti vaipan yläreunan yli ja pissannut sänkyyn :headwall: Pitäkää unikoulunne... :LOL:
 

Yhteistyössä