2008 marraskuisten murut *joulua odotellessa*

"Hoidossa" leevi on ollu kerran puolisen tuntia mummo kattoi meillä poikia kun kävin ruokakaupassa. Toisen kerran pojat oli mummon kans tunnin verran kun käytiin kihlajaiskahvilla naapurissa ja kolmannen kerran miehen sisko oli vahtina kun pojat jo nukkui. Eli käytännössä ei oo ollu hoidossa vielä. :)

Hiustenleikkuu: eihän sillä ees oo vielä tukkaa! :LOL: :LOL: :LOL: Nuutillaki alkoi tukka kunnolla kasvaa vasta reilusti yli vuoden ikäisenä, siihen saakka oli semmosta tosi lyhyttä ja haihtuvaista karvaa päässä. Leevillä ihan sama. Ja miulle itelle on kunnolla kasvanu tukka vasta parivuotisena. Eli ei tukanleikkuuongelmia! Nuutin hiukset leikattiin ekan kerran kaksvuotiaana.

Vaipat: meillä on alusta asti käytetty rainbow- tai extra -vaippoja. Nyt on Rainbown housuvaipat käytössä ja ovat ollu hyviä! Ei oo tarvinnu muita kokeillakka, halppikset on onneks kaikki ollu käytössä ihan hyviä!

Meillä täällä taas aivan normipäivä. Esikoisen kans pitäs kirjottaa tänään joulupukille! :)
 
Helmi: meillä nuutti on siis 3,5-vuotias. Välillä leikkii tosi hyvin itekseen, välillä ei sit millään malta keskittyä mihinkä. Paremmin leikkii sillon kun on aikuinen pitämässä sen leikin jotenki aisoissa. Nuutilla menee kaikki vimmaamiseks pikkuhiljaa. Leikki saattaa alkaa ihan rauhallisena ja mukavana, mutta esim. vartin päästä alkaa olla jo suihketta ja huisketta siinä leikissä sit ihan kyllilteen. Jonkun verran pojat leikkivät jopa samassa tilassa yhtäaikaa ihan nätisti, sekin luonnollisesti sujuu paremmin jos aikuinen on läsnä. Nuutti kans tykkää pelata, mutta se ei taas onnistu oikeen sillon kun leevi on hereillä. Pelaillaan sit aina päikkäriakaan tai illalla kun isiki on kotona. Mie ite en varsinaisesti yleensä leiki lasten kans - ihan tietoisesti oon tehny tän valinnan ja toisekseen en osaa enkä tykkää leikkiä. Oon mukana rakentamassa leikkiä ja voin sitä ohjailla, mutta en yleensä esim. ota ukkelia ja leiki sillä. Ja saatan olla leikissä "seurana" eli samassa huoneessa luen vaikka lehteä, jolloin nuutti voi samalla sit kertoa leikistä ja voidaan siitä yhessä jutella. Nuutti on siinä iässä että minuutin leikin aikana kuuluu n. 20 kertaa "kato äiti!". :D (Ja noin 20 kertaa tunnissa äiti sanoo "ymh" ja kääntää lehden sivua!) ;)
 
Heippa!

Täältä tullaan mukaan porukkaan!
Eli meillä poika Oliver 11/08 ja tällä hetkellä oon kotona pojan kanssa. Ens vuoden syyskuussa sitten takaisin töihin, jossei elämä muuten kauheasti muutu :)

Meillä lopetettiin tuttipulloilu noin kuukausi sitten ja hyvin näyttää menevän! Joskus jos ei iltapuuro enää maistu niin annan velliä pullosta mutta muuten ei näytä kaipaavan pulloa!
Tutista oon sen verran yrittänyt luopua, että päivisin ei sitä syötäisi ja niin se meneekin ihan hyvin, mutta nukkumaan mennessä on pakko antaa vielä.. Miten teillä käytetään tuttia?

Saatiin potta synttärilahjaksi ja nyt oon muutaman kerran yrittänyt houkutella Oliveria siihen mutta jostain syystä tuntuu PELKÄÄVÄN sitä!! Alkaa heti nousta pois kun siihen olen nostanut. Onko muilla kokemuksia?

Mäkin aina välillä annan lusikan pojalle ja saa syödä itse (kovasti haluaa syödä itse). Yleensä meillä on silleen että pojalla ja äidillä omat lusikat... :) Ja sitten kun saa itse laitettua ruokaa suuhun, niin sitten täytyy laulaa Jippijippijaijai!!

Täällä Hämeessä tuli eilen vähän lunta ja nyt on ihana pirteä pakkaspäivä! Kohta varmasti mennäänkin ulos!!
 
Meillä pojat on n. kerran kuussa mummolassa yö kylässä, mummo asuu tientoisella poulen niin on helppoa ku ollaan lähellä.

Juuso leikkii paljonkin yksin omassa huoneessa, eniten varmaan pikkulegoilla ja bionicleillä. Tykkää myös pelailla paljon meidän vanhempien kanssa.
Leevikin tykkää leikkiä yksikseen ja saattaa pitkät tovit leikkiä ihan yksin kaipaamatta muiden seuraa. Kahdestaankin leikkivät joka pikkuautoilla mutta yleensä rakentelevat dubloilla torneja. Molemmat tuntuvat nauttivan toistensa seurasta. :heart:
 
Anzkuli: Joo tuo KATO ÄITI kuuluu täälläkin tuon 2,5v:n suusta! Lukee jotain lelumainosta, ei muuta kerkeekään sanoo kuin kato kato :LOL:

Meillä on esikoinen vasta nyt alkanut leikkimään yksin! Titi-nallee kuuntelee huoneessaan, laulelee perässä ja rakentelee esim. legoilla. Tällöin täytyy olla pienempi poissa, menee nimittäin sotkemaan ja repimään palikoita :( Toki hetken saattaa hyvin legoleikit mennä, mut pian tulee isommalle itku kun yks terrorosoi!
Muilla leluilla voivat pitkän aikaa yhdessä leikkiä...

Juu ja esikoinen tykkää hoivata nukkeja, teletappeja ym. Laittelee niitä nukkumaan vaunuihin, lattialle ym... Niiden kanssa pitkään saattaa olla. Ja sit taas ei ole kuulemma mitään tekemistä, vinkuu vaan jaloissa :kieh:

Meillä tytöillä alkaa olemaan sellaista yhteistä pelleilyä :D Hurjana nauraa räkättävät, ruokapöytä on se paras naurupaikka! Isompi käskee piempää tekee jotain taputuksia ym. ja toinen kiltisti tekee perässä! Paras juttu tuolla naperolla on se kun naama irvessä, täristen koittaa sanoa yh! Siis ei edes ääntäkään kuulu :LOL: Nuppi punaisena ihan kuin änkää ja tärisee, eikä me voida olla nauramatta :LOL: Välillä tulee sit se ääni, mut se ei taida olla pääasia :D

Meilläkään ei ole vielä kiirettä hiustenleikkuuseen. On tuolla neidillä tukkaa, mut ei oo vielä silmille asti =)

Tervetuloa Floukka!

Ja taas mä olin koneella :eek: No oon mä kyllä koko aamun ollut keittiössä... Tein ruoaksi lihapullia, perunamuusia ja keitettyjä kasviksia. Sen jälkeen kävin vielä vaunulenkillä, nyt pienempi vetelee päikkäreitään takapihalla.

Mut eipäs muuta taas tällä kertaa!
 
Leikkiasiaan vielä kommenttia; meillä etenkin Kasperi leikkii pitkiä aikoja itekseen, ajelee autoilla tai järkkäilee jääkiekko- ja Pokemonkorttejaan. Artturikin viihtyy yksinään ja osaa leikkiä, mutta nyt on ekaluokkalaselle tullut kausi että haluaa touhuta äitin kanssa. Lähtee siis usein mukaan kauppaan, tekee mun kanssa ruokaa ym. Mutta tuo poikien keskenään leikkiminen on välillä sellainen koetinkivi että huh huh. Mutta osaapa pikkukaksikkokin joskus leikkiä keskenään mukavasti. Meillä on täällä alhaalla vaatehuone, missä on lähinnä kiekkovälineitä. Huomattiin että se huone houkuttaa kaksikkoa vallan hirveesti, niin nostettiin luisimet pois lattialta ja avot, sillä kaksikko saattaa puolikin tuntia temmeltää keskenään! Eli toisilleen on jo seuraa. Nytkin tuossa mukamas leikkivät littaa ja piilosta sekaisin, ja nauru raikaa...

Nyt ruuanlaittoon... Niin ne pasteijat herättivät mielenkiintoa, tein ne ihan valmiiseen lehtitaikinaan jonne paistoin väliin broilerin jauhelihaa, sekaan herne-maissi-paprikaa ja sipulia ja reilusti fetaa ja mausteita. Hyviä!

HM
 
Floukalle tervetuloa!! :)

Luminka: meilläki on tuota pelleilyä. Kipittelevät pitkin kämppää ja räkättävät! Pääasia että viihtyvät! Tosin nuutilla sit menee välillä liian riehakkaaks meno ja sit ei kohta enää pienempää naurata yhtään (eikä äitiäkä...)

Mutta hei ihmiset! Ihanaa! Eilen siis kirjottelin tuosta asuntoasiasta. Laitoin sit illalla vielä sähköisen hakemuksen kunnan asuntotoimistoon ja tänään tuli puolen päivän aikaan asuntotarjous!! Naapuripihasta ois vapautumassa kämppä, 5,5 neliöö isompi ja 90 euroo halvempi! Käytiin kattomassa se tässä illalla ja kyllä me se taidetaan ottaa! On oikein siistissä kunnossa ja (kuulemma) rauhallinen piha. Helmikuun alusta varmaan sit muutto - jos se vaan niin sopii. Meillä on kuitenki 1 kk irtisanomisaika, eli tammikuu pitää vielä tässä asua. Tuo asunto kyllä vapautus jo tammikuun alussa mutta ei siihen kyllä keretä mitenkä kun on pyhätki välissä... Haluun ottaa kirpparipöydänki vielä ennen muutoa. Soittelen huomenna sit toimistolle ja kyselen että miten onnistuu! Mutta näillä näkymin JEEEEEE! :)
 
Leikkimisestä: Onni leikkii yksin ja mun tai sisarusten kanssa. Viihtyy myös yksin pitempiiki aikoi, päivästä riippuen.

Hoito: Onni on 11pvä/kk päiväkodissa

Hiustenleikkuu:
etutukkaa oon pari kertaa saksilla lyhentäny
 
pakko oli pitkästä aikaa tulla lukemaan ja moikkaamaan :wave:

shantin kanssa kotona siis ollaan vielä ja tekemistä ton pienen tohelon kanssa riittää,tuntuu et on koko ajan joku paikka auki kun toinen juoksentelee,kiipee,hyppii,ratsastaa,kiukkuu yms yms :LOL:

yritän nyt taas ryhdistäytyä ja käydä kurkkimassa teitä :)

KYSYMYS:eek:nko teillä muilla paljon yö itkuja?siis shanti saattaa herätä useita kertoja yössä siihen että itkee ja välillä ei ees herää kun joko itkee tai puhua pölpöttää unissaan!!äiti kyllä herää ihan joka kerta!!rupee oleen tää äippä aika väsy!!

laitanpa vielä pari kuvaa neidista..ja tais äitikin toiseen päästä!!






 
Täällä taas reilun puolen tunnin huutosessio takana :( Mikä ihme tuota poikaa vaivaa, kun ei oo aiemmin harrastanu tuollaista... huoh...

Hoidosta: Me ollaan miehen kanssa lähdössä huomenna viikonlopun viettoon kahdestaan. Eka kerta, kun poika jää vieraan hoitoon yön yli. Lähellä asuva kummitäti on luvannut hoitaa pikkumuksua ja huolehtia myös isommista.. :) Päivisin on ollut vieraan tädin hoidossa n. 1 krt/vko n. 3 kk ajan, sit lisäks nuo teinit hoitaa tarvittaessa esim. kauppareissujen tms. ajan. Mä kun teen yötöitä osa-aikasena, niin hoitohommat järjestyy omin voimin. Ei myöskään ole ollut tarvetta/halua jättää muuten toisten hoidettavaksi. Ihana on ollut huomata, kuinka hyvin isommat lapset osaavat hoitaa pientä, tarvittaessa jätän heille melkeimpä mieluummin hoitoon kuin vieraalle aikuiselle - ovathan tuttuja ja turvallisia perheenjäseniä :heart: Isovanhemmat ja muut sukulaiset asuu 600 km päässä, joten sellaiset on poissa kuvioista:(

Leikkiminen: Leikkii yksin tosi pitkiä aikoja omassa huoneessaan, varsinkin jos laittaa musiikkia taustalle (lastenlauluja). Välillä käy katsastamassa mitä äiti (tai isi) puuhaa, hakee huomioita, pelleilee ja nauraa, usein selkeästi hakee seuraa. Sitten leikitään yhdessä (yleensä laitetaan palikkaleikit alkuun tai jotain) ja sitten jääkin taas pitkäksi aikaa yksin puuhastelemaan.

Vaipat: Pampers on ollut meillä käytössä paras - kokeiltiin muitakin merkkejä mutta tähän päädyttiin :) Saa nähdä kun otetaan käyttöön housuvaipat, muuttuuko sitten merkki...

Hiusten leikkuu: Sen verran vähän on tukkaa, ettei vielä ole tarvinnut leikata. Pikkuhiljaa ensimmäinen kiehkura on ulottumassa otsalle, mutta miehelle jo uhkasin, ettei mussukan tukkaan kosketa saksilla enne kuin täyttää 2 vuotta :D Voi olla että joudun perumaan puheeni, mutta tämä oli periaate kahden vanhemman kohdalla...

Nyt alkaa uni painaa simmua... :wave:

 
Huomenet! Työmotivaatio nolla, onneksi kohta on viikonloppu!

Tietämätön, kiva kuulla susta pitkästä aikaa! Shanti on kyllä aivan ihana hurmurityttö!

Meillä myös poika parahtaa yöllä monta kertaa huutamaan, vaikkei edes kunnolla herää. En oo noussut katsomaan ellei oo sitten alkanut oikeasti itkeä (jolloin tutin laittaminen auttaa). Useimmiten vain huudahtaa, kääntää kylkeä ja jatkaa unia. Meillä oli suunnitelmissa luopua jouluna tutista, mutta en tiedä onko se sen arvoista... Kun poika rauhoittuu tutin avulla niin helposti. Monet täällä on kyllä hehkuttaneet, että tutista luopuminen on kannattanut. Meillä siis tutti on suussa vain päivä- ja yöunilla.

Hari Mao, jösses miten tuuhea tukka Wilmalla! Ihan ison tytön näköinen, ja myöskin tosi suloinen!
 
kiva kuulla tietämättömän kuulumisia!!! =) ja aina vain yhtä suloinen shanti... :heart:

Wilman tukkaa kanssa ihastelin, ja näyttää tuossa kuvassa oikeen isolta tytöltä! :heart:

kiitos leikkiä koskevista kommenteista!

mä oon oikeen kunnostautunut nyt asiassa, me viriteltiin äsken pikkulegoleikit alulle ja nyt jo 40 minsaa leikkinyt niillä tuossa ½metrin päässä musta :LOL: Hyvin sujuu, kun kanssa oon niinkuin "perillä" juonesta kokoajan...

muutama kuva meidän arjesta :


 
Moi!

Käytiin tänään perhekerhossa, oli oikein mukavaa pitkästä aikaa =) Askarreltiin ihanat joulukellot, äiti tosin taisi melkein kokonaan itse tehdä :D

Siis mahdottoman tuuhea tukka Wilmalla! Mut eikös ihan vauvasta asti hänellä ole ollutkin?

Kiva kuulla tietämättömästä, ihania kuvia!

Helmin
pojat oikein söpöinä =)

Kävin äsken ihan vaan citymarketissa, pakko oli ostaa itselle super ihanat talvinilkkurit! Ei ollut kuin 25?, tosi hyvät jalassa =) Pitihän sitä edes jotain kivaa itselle ostaa, meinaan veronpalautuspäivä ;)
Tein tonnikala-fetasalaattia, eikä se ollut yhtään pahaa :D

Meillä oli ihan p**** päivä eilen. Miehen sain suuttumaan (mielestäni turhan pitkään mökötti pienestä ), tytöt oli kiukkuja, esikoinen temppusi viimeisen päälle syönnin kanssa... Juuri kun illalla sain isomman nukkumaan aloitti pienempi itkut! Ei edes kunnolla joka kerta itkenyt, mut lopulta klo.22 jälkeen niin et siskokin heräsi. Molemmat itki, isompi ihan hysteerisenä äitiä huusi kun olin toisen luona :headwall: Päätin sitten ottaa likat hetkeks olkkariin, annoin nuoremmalle Panadolia ja neiti nukahti meidän syliin! Ei tosin vieläkään lopullisesti jäänyt sänkyyn, mies tuli töistä ja kävi hiljentää =)
Tänä aamuna oli isoneiti vähällä jäädä kotiin kerhosta, mut lopulta suostui syömään.

Onneks mies pääsee todennäköisesti tänään aiemmin kotiin! Ois vähä apuna, tuntuu ettei kädet meinaa riittää...
 
Ihania kuvia olette laittaneet muksuista! Tuo tuommoinen ihme myllääminen lattialaa jatkuu aika pitkään, sillä meillä isommatkin keskenään sitä harrastaa :D Joskus vaan tuntuu, että meinaa tärykalvot haljeta, kun metelikin on aika mahtava! Ihana värimaailma teidän kodissa helmi!

Me ollaan varmaan ainoat muumihousuvaippojen käyttäjät. Mies ostaa aina niitä, kun ovat ainoat kotimaiset ja ihan hyvät ja toimivatkin.

Mä alan tästä kohta perehtyä sen baileyskakun ohjeeseen. Vähän pelottaa, että sörssinkö koko kakun, jos yritän tehdä noita kinuskikastikesydämiä siihen. Mutta kai mä vaan yritän ja paikkailen sitten sotkuni jotenkin :)

Huomenna sitten bileisiin ja ensi torstaille varattiin miehen kanssa tukholman risteily. Kaksin ollaan menossa, joten lapset saa taas olla mummolassa. Hyvin tuntuu pieninkin viihtyvän tuttujen ihmisten kanssa muutaman yön, enää ei tee edes pahaa jättä sitä pariksi yöksi :D
 
Ihan nopee kurkkaisu. Juu, Wilmalla on ollut pikkuisesta lähtien melko tuuhea tukka. Tuossa kuvassa ei nyt näy mutta takaa se on ihan käkkärä, siis luonnonkihara. On Oskarillakin aika tuuhea tukka, mutta ihan suora.

Kaikki muksut vihdoin petissä, mä teen voileivän ja katon hetken tölskiä sitten untamolle. Eli heido! :wave:

HM
 
Vilhon 1v-neuvolakuulumisia: pituutta pojalla on nyt sit hulppeat 80cm ja painoa 10,5kg suurinpiirtein. neuvolatäti sanoi painon olevan -5 käyrällä mutta silti ihan ok (...?) tai jotain.
Tänään käytiin leikkipuiston itsenäisyyspäiväjuhlissa, Vilholla oikeen kauluspaita ja kraka :xmas: oli ihan kivaa, mut nyt huomasin että ei hemmetti poika saanut TAAAAAAAS jostain flunssan! nyt räkä valuu ja itkettää kaikki, annettin panadoliakin ja sit hetki siitä sammui.mut sänkyynsä ei suostu menemään, sylissä vetää hirsiä kyllä ihan autuaasti (pystyasennossa).
mun pitäis kirjottaa nyt sitä koulupaperia, eihän se ois ku vaivaset 2 sivua mutta en millään saa nyt "juonenpäästä" kiinni..äh ja huomenna deadline... :/

aivan mahtava tukka Wilmalla, miten ihana pikkutyttö! (Vilholla kans takatukka kihartuu,mutta sitä tukkaa on toooooooosi paljon vähemmän)
tosi mukava kuulla tietämättömästä ja vähänkö on Shanti söpöläinen!
tervetuloa mukaan floukka!
ja ihania kuvia ootte taas kerran laittaneet!! harmittaa etten tajunnut ottaa kuvia tuolta itsenäisyyspäiväjuhlilta.höh.

nyt alko tekeen mieli leipoa jotain kun puhutte kaikenmaailman baileys-kakuista (ja sit alko tekeen mieli siideriä kun ei tuo baileys juomana mulle uppoo) :p

nyt muuten se syksyllä ostettu ticket to heavenin 80cm toppahaalarikin istuu jotenkuten pojan päälle (täälä kun tuli pikku pakkanen pariksi päivää ), oli niin valtavan kokoinen haalari kun ostettiin että pidettiin yhtä 74cm lassien haalarii tää alkutalvi.

ehhhhhh onks pakko jos ei haluu tehä tota papruu...
 
ai niin sit viel vaippakeskusteluun: vaikka meillä kestoja pääosin käytetäänkin, tulee mummolassa (ja nyt tällä viikolla taas tullut öisin käytettyä pojalla) Nature Babycaren (tai jotain sinnepäin) housuvaippoja, oisko joku 4+ koko.aluks tuntu että poikahan hukkuu niihin mut ihmeen hyvin silti pitää tuotokset sisällä. joskus ollaan myös käytetty pampersin jotain tarravaippoja, missä on niitä sesame street-hahmoja, en ymmärrä mitä eroo niillä kahdella pampers-linjalla on??? se on niin hassua just pähkäillä marketin vaippahyllyllä sen muutaman kerran nyt vuoden sisään mitä noita on tullut ostettua että mitä eroo näillä on ja mikä koko tolle pojalle sopii... tuntuu että aina samaan aikaan tulee joku toinen perhe jossa katotaan pikkasen kieroon meidän pähkäilyjä (ja sit tekis mieli mennä selittään että ku käytetään kestoja et ei oikeesti olla tyhmii ;) )

voi mä niiin haluan kanssa vapaan viikonlopun tai siis ees yhen illan+yön joko yksin tai miehen kanssa!!
 
ja jatkan vielä yksinpuhelua kun tekstii näkyjään tänne pystyn suodattamaan mutten sit sinne mihkä pitäis....

eli veronpalautusrahoja oli "pakko" vähän käydä tuhlailemassa.Vilholle lähti mukaan KappAhlista mustat farkut, Lindexiltä 2 paitaa (semmonen punamustaruudullinen missä on kraka mukana ja si musta body jossa semmonen paitakuvio "maalattu" eteen), itelle ostin farkut ja ruutukauluspaidan kans (samikset :LOL: )
ja sit vielä tummanviolettii kynsilakkaa stokkalta.
huomenna tarkoitus ois vielä varata kampaaja-aika ja sit se tatuointiaika joko huomenna tai ens viikolla.sit en sais enä yhtään tuhlata noita rahoja vaan säästää ens vuoden köyhistäkin köyhimpiin kuukausiin.
 
Huomenta!

Täällä takana harvinainen yö, poika nukkui heräämättä koko yön. Eilen oli vielä mummeli vahtimassa illalla, eikä poju ollut edes juonut iltamaitoa. Olin varautunut siihen että herää ainakin pari kertaa syömään....En kuitenkaan itse osannut nukkua, kun odottelin miestä kotiin pikkujouluista. Puoli viideltähän tuo kömpi kotiin....
Me käytetään myös muumi housuvaippoja, niitä "eko"versioita. Toimivat hyvin ja yritän suosia kotimaista. Käytetään myös välillä kestiksiä, mutta rupeaa imukyky olemaan riittämätön, pitää vaihtaa tunnin välein.
Ugg-saappaista, joku oli tilaillut sellaiset (maikki79 tai helmi79?), ovatko tulleet ja millaiset oli? Kovasti haluaisin sellaiset.
Mukavia viikonloppuja kaikille!
 
tulin viettään luppo-aikaa koneelle, 45minsaa vielä ja talo täyttyy äänekkäästä juhlakansasta! 5vee ei meinaa pysyä enää pöksyissään! Ehdin poiketa vielä seppälässä äsken ja löysin illaksi kivan mustan trikoisen pitkän topin =) ja uudet fuksian punaiset helmet kaulaan..illalla kaverin tupareihin!

ugg-saappaista...juu, mä tilasin, varmaan jo 2-3viikkoa sitten, ei ole vielä kuulunut mitään..ootellaan, ilmottelen heti millaiset ja onko oikeeta kokoo vai alanko myymään teille! ;)

MUKAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!! Palaillaan...
 
Iltaa!

Käytiin aamupäivällä uimahallissa ja tultiin sinne juuri kun vauvauinti oli lopuillaan. Kylläpä harmittaa, ettei aikanaan käyty vauvauinnissa! Siellä oli mukavan kuuloiset laululeikit. Mutta mukavaa oli polskia, Otso heilui innoissaan suuren kauhan kanssa ja laski pienestä liukumäestä. Kotiin päästyä oli väsynyttä poikaa, päiväunet meinasi iskeä päälle jo ruokapöydässä |O

Oon vähän jännittänyt tärppääkö tässä kuussa, kun pikkukakkosta pikkuhiljaa yritetään. Mutta niin kauhea siivousvimma ja raivokiukku ollut illan päällä, että taitaa olla menkat tulossa :headwall:

Huomenna teen kavereille itsenäisyyspäiväillallista, mies lähtee päivällä neljän päivän työreissulle. Onpahan joku kunnon syy siivota.

Nyt vielä vessan pesu ja sitten voi rojahtaa sohvalle.
 

Yhteistyössä