2009 Joulutontut!!!!

No juu, puurohankaluutta on täälläkin joten vinkkejä otettaisiin myös vastaan :p tosin enpä tiedä onko sille mitään tehtävissä...ehkä tuo ei vaan tykkää puurosta. Olen myös kokeillut kaik maholliset, ja ehkä parhaiten uppoaa tetra-kaurapuuro hedelmäsoseella. Siis jos keksii tarpeeksi kaikkea muuta tekemistä samaan aikaan että saa huomion pois syömisestä :kieh: . Sit voi mennä puolikas tetra kerralla.

Niin tuosta nukkumisesta vielä, meillä tosiaan on uniriepu(/nalle) ollut käytössä alusta lähtien. Hiplailee sitä kyllä muuten mutta nukahtamiseen haluaisi sen käden...ja nyt kun en ole kättäni antanut, vaan sitkeästi riepua tilalle, niin välillä saa kyllä riepuparka semmoista kyytiä kun tyttö sitä kiukuspäissään viskoo pitkin sänkyä :headwall: :LOL: :heart: Samaan aikaan niin raivostuttavaa ja huvittavaa :)
Noooo, jospa tämä tästä joskus.
Olen kyllä nyt monta kertaa miettinyt miten helppoa tämä äitinä olo olisi jos ei tarvitsisi itse syödä eikä nukkua ollenkaan :D eihän tässä muuten mitään!
 
huomenna Ali on jo 8kk :whistle: aika on hujahtanut jonnekkin tosi nopeesti..

meillä kiukkuaa ipana jos ei saa syödä samaa mitä muutkin joten on noi purkki ruuat sitten the end..noh jospa sitä sais sitten äitikin keittiö vuoron.. ;)

nukkuminen on ihan jees.. mutta sekin on niinku varma nakki että yhet puolentoista tunnin päikkärit vaan on kuvioissa..muu aika sitten kontataan, ryömitään ja kiipeillään joka paikkaan mistä saa kädellä kiinni..polvi seisontaan tosin mutta kuitenkin..

pakko lähteä lukemaan *kuinkas sitä käyttäydytäänkään jos on kouluaika* puhe noille ala-aste ikäisille.. teini poika auttaa laittamaan tiskejä koneeseen...

ihan vaan sitten *kehun* sitäkin että meikäläiset pääsi taas vaihteeks paikalliseen 'isompaan' sanomalehteen..

Dare ja Ali 8kk :heart:
 
8kk mitat oli 73,5 cm ja 8495 grammaa.

Nyt likka pysyy istumassa ( kun laittaa istumaan, ei itse nouse ) ja jalat kantaa tosi hyvin, seisoo "itse" kun kevyesti tukee kyljistä. Ryömii vauhdilla korkeampienkin esteiden yli.

Puuroa ei uppoa meilläkään sitten millään. On kokeiltu vähän joka sorttia ja pistetty sekaan hedelmäsosetta, maitoa, marjoja tms. Mutta ei mene niin ei mene. Oon nyt pitänyt taukoa puurosta.
 
Heissan. Ongelmia puuron kanssa. Täällä ei puuron kans oo juuri mitään ongelmaa. Siis joudun toki "ostattelemaan" et syö, eli sormiruokaa tarjoan niin sit vasta aukeaa suu lusikalle.. Puuron tosiaan saan noin menemään, ruokaa en. Kauheat taistelut on aina ruoan kanssa, monesti joutuu lämmittämään eikä silti syö pienen purkillisen verran; harvoin edes puolta siitä. Eilen sit pysähdyin sitä miettimään, niin kovasti tuo aina roikkuu tissillä, ja oon ajatellu et sieltä tulee niin vähän niin siksi on niin usein. Mutta on kai ku on nälkä. Pitää lopettaa se tissittely ja antaa vaan ennen unia (ei unien jälkeen ennen ruokaa).

Meillä ei edelleenkään ryömitä. Istuttu on pitkään, kun on laittanu istumaan. Kävelytuolilla menee hirmuista vauhtia eteenpäin, ja ossaa myös mennä sillä minne tahtoo, eli kääntyy ihan taitavasti. Harmi vain että siinä seisoskelessa yltää hyvin keittiön laatikot tyhjentämään ja roskista penkomaan :/

Huomenna Peppi menee kummitädilleen hoitoon koko päiväksi. Mulla alkaa koulu, ja kun pepillä ei oo vielä hoitopaikkaa ku oon edelleen äitiyslomalla, niin piti keksiä tämmöinen ratkaisu. Aamulla vien pepin siinä yhdeksän pintaan sinne, veljensä päivähoitoon, sit ajan 150km päähän kouluun, olen siellä päivän ja ajan takaisin. Eli varmaan jo ilta ennen kuin kotiudun. Kummitäti käy sitten hakemassa isoveikanki sinne hoitoon, jos näyttää etten ehdi tulla kotiin tarpeeksi ajoissa. Mutta kyllä jännittää ja hirvittää.. Pitää tänään viedä peppi eka pariks tunniks sinne, ettei huomenna iske paniikki ku yhtäkkiä jätän sen sinne. Kummitäti pärjää varmasti hienosti, hällä itsellään 3 mukulaa, mutta miten minä pärjään?

Ainiin, ja meillä kuumeen syy selvisi.. Vauvarokko. Eilen oli näpyt ku herättiin.. Alkuun oli eniten päänahassa ja säikähdin et ei kai vaan aivokalvontulehdus. Mut nyt sitä ihottuman tapaista näppyä on pitkin roppaa..

Nyt häätyy mennä valmisteleen ruokaa. Pian täytyy lähteä viemään peppiä hoitoon..

dare meinas jättää kokonaan purkkiruoat pois? Oliskohan siinä ratkaisu meilleki, et raakasti vaan alkaa antamaan pepille samaa ruokaa mitä me itse syödään. Antais sormin syödä sen, niin vois mennä alaski? Tänään jo meinasin, ku nakkikeittoa meinaan tarjota. Vaan kehtaako tuon ikäiselle vielä nakkia antaa? Älkääkä sanoko että nitriittömiä nakkeja saa antaa, ku ei meidän kauppiaat oo semmosista nitriittömistä koskaan kuulleetkaan..

*muoks* tosiaan, eilenhän tuo nous ekaa kertaa ite istumaan. Yhden ainoan kerran tosin, mutta saavutus sekin :D
 
Myräkkä, ite en ehkä nakkia antas kun on suolaa aika paljon.. mut muutenhan meillä tääpiö syö samaa ku me, paitti tietty ennen maustamista otan sille erikseen (siis ennen suolan laitoa, seokset missä ei oo suolaa ni laitan sillekki)

Kävin lääkärissä joka meinas että jopsa ei oiskaan epäilys reumasta kun on myös lihasheikkoutta, lupas hoputtaa sairaalaa..
 
koivunkäpy: osasko yhtään arvella et mitä sit ois? cp-vamma? Toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin!! Meil on kontrolli 2vk päästä.. Venlallahan on se peukalo ongelma et pitää niitä peukaloita kämmentä vasten. Kyl se nyt ne jo aukaisee (kiitos yö lastojen) mut esim. konttaa et sormet jää kämmentävasten. Meil ainakaan toistaiseksi ei olla mitään neurologista ongelmaa löydetty, mut jos tulee jotain infektioita usein tms ni sit taas katsotaan tilannetta uudestaan.
Vaik ressaanki tuosta et Venla on lähteny turhan aikasten liikkeelle, ni toisaalta taas sinänsä hyvä, et tietää ettei ainakaan liikkumisen puolesta pitäisi olla mitään neurologiseen ongelmaan viittaavaa. Eilen huomasin et neiti seiso tuolinvieressä ja piti kaksin käsin rasiasta kiinni :kieh: :kieh: :kieh:

Eilen haettiin 8kk mitat
7620g ja 67.5cm Pieni sirpukka, vaik syö ihan hirmusesti. Tietty annokset ei mitään hirveen isoja, mut kuitenki vetää pienen pilttipurkillisen ihan kevyesti + sormin perunaa päälle. Syö niin aamu kuin iltapuuron (iltapuuron joskus kahteen kertaan) 2 lämmintä peruna ruokaa ja välipalat + n. litra maitoa.. mut sit taas kakkaa yhtä monesti. Eilen neuvolassa mainittinki tuosta et kakkaa ihan hirveän usein ja et saattaa mennä 2h ja ruoka on housuissa, mut taas toisaalta kokoajan touhuaa ja hämmentää. Yöt meilläki on risasia :kieh: ja meidän perustyytyväisestä vauvasta no tullu kitisiä.. mut ei auta valittaa ku kaikki kuitenki hyvin.

Mä laitan laskurin ni voitte laskea kuin monta päivää on vielä jouluun


:D :flower:
 
:D aurinkoista elokuun huomenta tonttusille!

ali on täysin terve, erittäin ikäluokkansa mukaan kehittyvä potra poika, oikein hienon miehen alku..sanoi lääkäri.. :D ja 8kk mitat on aika raamikkaat..11kg40g ja 73.2cm

rokotusta vaan huokasi ja heti kun sai housut jalkaan teki 'stitch tempun' ..elokuvassa lilo ja stitch..se elukka heilautti kättä ja sanoi kivasti hei lilolle :D ..jassin 5v alkoi heti kutsumaan Alia avaruusolioksi :D

mie olin jotenkin ihan |O koko eilisen..kauppareissullakin nukahdin autoon :eek: ..yöllä sitten en nukkunutkaan kun taas meitä savustettiin..pyykitkin haisee ihan savulle..saisikohan venäjältä suomalaiset yksityishenkilöt korvauksia pyykin turmelemisesta ja hengitysvaikeuksista aiheutuvista lääkärikäynneistä.. :LOL: kaikkea sitä tuleekin mieleen..

ja nyt sitten pihalle ihmettelemään 3v poikasen pyöräily temppuja.. :wave:

Dare ja jätti Ali :heart:
 
Sukkapari, lääkäri mietti ms-taudin mahdollisisuutta, fysioterapeutti ehdotti fibromyalgiaa. ja jälkimmäinen sanoi myös että mulla on ihan järkyttävän yliliikkuvat jalkapöydät, siis ihme että ne pysyy koossa :xmas: nyt pitäs joku keksiä millä ne pysys läjässä.
Noo, huomenna soitteleevat tk:lta otetaanko viel noi borrelioosikokeet.

Tääpiö nukkuu päivällä vain ulkona kunnolla, yöt menee jo edes jotenkuten..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Sukkapari, lääkäri mietti ms-taudin mahdollisisuutta, fysioterapeutti ehdotti fibromyalgiaa. ja jälkimmäinen sanoi myös että mulla on ihan järkyttävän yliliikkuvat jalkapöydät, siis ihme että ne pysyy koossa :xmas: nyt pitäs joku keksiä millä ne pysys läjässä.
Noo, huomenna soitteleevat tk:lta otetaanko viel noi borrelioosikokeet.

Tääpiö nukkuu päivällä vain ulkona kunnolla, yöt menee jo edes jotenkuten..
meil Venlalla epäiltiin ensin cp-vammaa tai en tiiä epäiltiinkö mut pidettiin et se voi olla yks mahdollisuus.. mut lasten neurologi sit sano ettei hän näe täs lapsessa mitään sellaista joka viittaisi neurologiseen ongelmaan ja jos alkaa tulla esim. pissatulehduksia tai muita ongelmia ni sit pitää tutkia, ku on mahdollista et jos on yksi rakenne vika ni sit niitä on useampia.
Toivottavasti pääset pian tutkimuksiin!!

Tuli muuten aamulla mieleen ku syötin neitille aamupalaa et ootteko kokeilleet näille puurosta kieltäytyjille mm. näitä http://www.piltti.fi/tuotteet/tuote/rukiinen-hedelmamysli-8-kk-200-g ja http://www.piltti.fi/tuotteet/tuote/omena-mango-kauraherkku-8-kk-200-g nuita on muitaki ja sit muun merkkisiä. Meil uppoaa hedelmäsoseet huonosti, ni oon sit syöttäny nuita ovat silleen kans mukavia et pitävät nälkää paremmin mitä pelkkä hedelmäsose, ni voi esim. näin aamupuuron "korvata" nuilla (laiska äiti) :D
 
Joo kiitti vinkistä Sukkapari, vasta sun tekstin luettuani tajusin että meiltä löytyy kaapista tuota myslisosetta, en vaan ole muistanut kokeilla :LOL: ööö, univelkaa :p ? Itseasiassa juuri kun asiasta marisin niin tyttö onkin alkanut syömään ihan kohtuudella puuronsa, siis perus-kaurapuurotetrat uppoaa nyt. Jee!

Täällä on eka räkätauti päällä pikku-akalla :( toivottavasti ei mene pahaksi ja korviin. Tällä hetkellä ei vielä kuumetta ole mutta räkä valuu. Reppanan kuulonen :heart: onneksi ihan pirteä vielä. Hienosti kyllä selvittiinkin ekat 8kk ihan terveinä, olen tyytyväinen =)

Kuis Myräkän lapsoset ovat hoidossa pärjänneet? Teillä se arki muuttui sitten varmasti ihan toisenlaiseksi :) Kyllä sitä itsekkin hetkittäin kaipaisi jotain muuta ajateltavaa, varsinkin kun en osaa yhtään mihinkään lähteä ilman tuota lasta...olen harkinnut että jos kävisi silloin tällöin viikonloppuisin jonkun työpäivän tekemässä, niin voisi olla ihan kivaa vaihtelua...mutta saas nyt nähdä.

Meillä maanantaina 8kk neuvola, saas nähdä mitkä on pikku-akan mitat. Niin ihanan erikokoisia nämä voivat tässä vaiheessa olla =) mielestäni meidänkään neiti ei edes ole isoimmasta päästä, mutta hiekkalaatikolla on jo useampi luullut vuoden ikäiseksi :whistle: ja ihan vaan koon perusteella, kun eihän tuo mokoma edes liiku vielä ;) Tai no liikkuu mutta ei eteenpäin, kovasti kyllä konttausta reenaa mutta vain satunnaisesti menee enempi eteenpäin. Istumaannousun oppi tällä viikolla, ja sitä sitten yölläkin unissaan tekee.
 
Tervehdys vaan tännekin,

hiukan on väsyttänyt, kun ollaan yösyötöistä vierottamassa. Inhottavaa vaan, että neidille pukkasi lentsun tähän syssyyn. Kaksi eka yötä oli aika kamalat, kiljumista ja huutoa. Viime yö oli jo rauhallisempi, nukkui ensin melkein 4 tuntia putkee, havahtui, pienellä taputtamisella/silittämisellä pari tuntia vielä. Sitten mies nappasi rattaisiin toiseen huoneeseen, että minä saan nukkua ja eipä ollut huudellut mitään. Viiden aikaan sai maitoa, kun mies toi viereen mulle, kun oli itse lähdössä töihin. En olisi muuten antanut vielä maitoa, mutta tiesin, ettei neiti luultavasti muuten nuku. Mutta olen armollinen itselleni ja noina aamun ensi tunteina kuuntelen, miltä vaikuttaa. Kahtena eka yönä joi tuttipullosta vettä neljän aikaan ja meinasi, että hän voisi nousta jo ylös. Vissiin siihen aikaan meinaa olla jo hiukan nälkä...

Tänään noustiin sitten astianpesukonetta vasten seisomaan, monta päivää onkin noussut minua tai miestä pitkin, kun lattialla ollaan oltu. Että tästä se vissiin lähtee tuo ylöspäin meno. Konttausasentoon nousee ja hytkyy siinä, muttei konttaa. Usein nousee karhukävelyasentoon vielä. Että saas nähdä kontataankokaan meillä edes...
 
Meillä kontataan =) ja eilen tuli eka yhteentörmäys koiran kanssa, kun koiruli hepulin saatuaan törmäsi suoraan tyttöön. Onneks oltiin pihalla niin kumahti takaraivo "vaan" nurmikkoon. Tästä se kolhujen tie aukenee :p

Käyttekö muuten muut vauvojen kanssa jo leikkipuistoissa? Meillä on tuossa ihan "takapihalla" taloyhtiöiden yhteinen leikkipaikka ja siellä viihdytään päivittäin. Hiekkiksellä möngitään, syödään hiekkaa, lapioita, oksia ym. ja seuraillaan toisten lasten touhuja. Ja keinuminen on ihan ykkösjuttu! Tyttö rakastaa ulkona olemista yli kaiken ja tykkää hirmuisesti katsella muita lapsia. Melkein aina tulee itku kun pitää sisään tulla :saint: Tiedän että näissä lähitaloissa on ainakin neljä muuta suht samanikäistä vauvaa, mutta jostain syystä heitä ei vielä ole ulkona näkynyt, hm, harmi. Ehkäpä nekin vielä ilmestyy kun nämä lapsoset vähän tästä kasvaa, itse vaan tykkään olla niin paljon ulkona että aloitettiin leikkaritouhut heti kun vaan mohdollista =)
 
ARGH! Muutaman päivän (mitä, viikon?) ku oli palstalta pois niin jo se on sen näkönen et eka ajatus oli että tähänkö tää mun palstailu nyt sit loppu..: /

Pippi kyseli miten meidän lapsosilla on tarhassa alkanu meneen. Noh, tiistaina niiden vasta piti sinne alkaa. Pyryhän toki sairastu maanantaina, oli hiukka lämpöä, niin ei päästy tulemaan tiistaiksi (eli eilen). Tänään sit olivat ekaa päivää, Pyryllä meni hienosti, Peppiki leikki kun vain äiti pysyi näkyvillä. Nyt sitten iltapäivästä alko Pepin nenästä räkä valumaan ja niinhän sillä lämmöt nous. Sitä, paljonko sillä on lämpöä, on paha sanoa ku kuumemittari jäi matkasta, mut lämmin se on. Lääkettä annoin ennen nukkumaanmenoa niin itkeskelee ja ihan on hiestä märkä. Täytynee huomenna sit ajella takas kotiin. Lyhyeksi jäi tämä mun kouluviikko, puolisen tuntia ehdin tunnilla istua..

Täälläki yritetään nyt tuosta yösyötöstä vierottaa. Alko meneen jo niin överiks ku tunnin välein kävi hereillä joka yö. Mut eipä noista unikouluista oo ollu hyötyä, ku paikasta toiseen ravataan.. Ja muutenki, niin monta yötä se kotona itkeny ilman mitään vaikutusta.. Alkaa oleen voimat jo tosi vähissä, kun en kuukauteen oo kahta tuntia pidempää pätkää yössä nukkunu.

Voi tuota neitiä ku itkeskelee.. Olis kai pitäny jo tänään illasta ajella kotiin, vaan enpä jaksanu. Olis ehkä kannattanu, ihan omien unien vuoksi..
 
ihan cauhee tää uus palsta. en tykkää en sit yhtään.
jos kuulusin naamakirjaan niin tasan klikkaisin: en tykkää :LOL:

Pitäs lähtee etsii pojalle toppapuku ja takki, täällä päin on jotta jos niitä ei osta ennen ku lumet tulee niin ilman jää :kieh: itselle on kerran käyny niin että joutu toppahaalaria metsästää, lopulta löyty vissiin kaupungin viimeinen haalari.
VK-vaatteet onkin kaikille jo, kerrankin.

Tääppänä on nukkunut nyt parina yönä vähän paremmin, mutten vielä riemuitse..
 
Leikkipuistossa meilläkin käydään joka päivä. Keinumassa, hiekkalaatikolla ja muka liukumäessäkin. Harmi vaan kun harvoin osuu muita lapsia samaan aikaan...niitä tykkäisi Ennikin katsella.
Rattaissa ei neiti enää viihdy sitten millään joten lenkkeily on jäänyt lähes kokonaan ja tuo puistoilu tullut tilalle.
 
AAARGH :eek: ihan hirvee palsta.. kolme päivää meni enne kun tajusin avata *mitäs nytin* jotta huomaan että miten pitää kirjaantua..

Ali seisoo tukee vasten mihin vaan käsi yltää.. konttaa ryömii ja mennessään huutelee *äet hätä* jos on jossain mikä on hiukan ongelma kohta ..kuten veskin kynnys..

kissa oli kaks vuorokautta 'omalla lomalla' mies löysi lähimetsästä.. oli vaan sähissyt kiinni ottaessa ..ehkä kisu on saanu tarpeekseen meidän viuhake porukasta..

huomenna isi aloittaa kurssin joka kestää tasan siihen asti kun Ali Yusuf täyttää 1v :heart:
miulle sitten jää koululaisten huolehtimiset..ja leikki kerholaisen toimitus kerholle..ihan kivaa vaihtelua meidänkin arkeen :)
 
Syksy saapuu ja ruska.. Tietää sitä että mä polen ompelukonetta kaiken liikenevän ajan kun pitää ola ainakin 4 erilaista pipoa per kakara ja hanskaa ja jajajaja.

Tääpiö koittaa olla sitä mieltä että osaa seisoa ilman tukea josta johtuen on selällään varsin viidesti päivässä hyvinhyvin hämmästyneenä. :xmas:

Sodin lastentarvikkeen kanssa kun itkuhäly ei toimi meidän mielestä kunnolla, heidän mielestä siinä ei ole vikaa, nyt on sitten tehtaalle asti oltu yhteydessä, nyt tuo on kyllä päällä muttei kuulu ääni :headwall: tosi näppärä ja käytännöllinen |O
 
Onkos täällä muita joiden pieni jo pian joutuu päivähoitoon? Mulla enään noin 1,5 kk aikaa olla kotona ja alkaa jo jännittämään ja vähän ahdistamaankin, etenkin kun vieläkään ei ole hoitopaikka tiedossa vaikka on sitä hyvissä ajoin jo keväällä haettu...Enni on sitten noin 10,5 kk kun menee päiväkotiin.
 
Heippa kaikille. Mulle selvis eilen että meidän naapurin emäntä kyttää täällä edelleen mun tekstejä. Teki sitä jo vuosi sitten, jäi siitä kiinni. En olis uskonu et yhä edelleen se sitä tekee.. Olis ollu kiva täällä vaihtaa ajatuksia muiden mammojen kans ilman että siitä jonku täytyy kylille raportoida. Mut ilmeisesti täytyy ottaa hyvin yksinkertainen linja tähän kirjoitteluun sitten...

Meritähti, meillähän on vauveli aloittanu päivähoidon jo 2 viikkoa sitten. Hyvin sillä on menny siellä. Alkuun tietty oli kauhuissaan, mut nyt jo menee hoitajien syliin eikä edes itke jos en mä siellä ole. Ei kylläkään oo montaa tuntia vielä ollu niin ettenkö oo sielä ollu. Ajattelin ihan rauhassa harjoitella tän tarhahomman, ettei sitte koko vuosi mene niin et kauhean itkun kanssa se sinne jää.

Juu mutta kouluhommien pariin. Tosi kurjat fiilikset on ku kylillä kuulee mitä täällä on kirjoitellu. Mutta, eikös se mee niin et minkä taakseen jättää sen edestään löytää.. :stick:
 
:snotty: tervehdys.. ali on ihan :snotty: ..ja kaikki muutkin paitsi mie joten melkoinen urakka.. kaksi pojista on jo niin toipilaita että :headwall: ...noh itehän nuo olen aikaan saanut joten enpä taida valittaa..ulkona on hirvee myrsky..

teetä tulemaan ja mustikka soppaa muu kun ei noille tunnu nyt kelpaavan..huomasin justiin nämä väritkin :)
 
No öh, onpas tyhmä palsta (kuten vissiin kaikki muutkin todenneet)...

Paranemisia kaikille nuhanenille, meillä onneksi meni jo ohi. Paitsi itellä on nyt kurkku ihan vietävän kipee.
Meillä asuu pieni vamppyyri :vampire: (katos, löyty oma hymiönsäkkin!), puhkesi ensin nuo toiset etuhampaat ikenestä läpi, hassun näköinen otus =) Mennä kontataan kovaa ja pystyyn opetellaan nousemaan. Nukkumaan käyminen on sitten sen mukaista, lähemmäs tunti pitää jumpata sängyssä aina ennen simahtamista. No, ei onneksi sentään huuda tuota aikaa, joten itsellä kestää hermo paremmin, täytyy vaan varata hommaan aikaaaaaaaa :saint:
Yksillä päikkäreillä meneekin useesti kun en vaan jaksa kahta kertaa päivässä samaa hommaa :ashamed:

Myräkkä ihan oikeesti??? Siis tuo sun tekstien kyttääminen??? No, huvinsa kai kullakin, mutta jokseenkin typerää touhua (tai kai liian vähän tekemistä reaalielämässä) :mad:

Ai niin, tyttö suostuu VIHDOIN juomaan korviketta, JEEEEEEE!!!! Ja siihen siirrytään vähitellen varmaan kokonaan, nyt syö tissiä vain illalla ja aamulla. Ja kyllä on helpotus meille molemmille! Imetys meni lopulta ihan pelleilyksi, tyttö vaan puri tissiä eikä viitsinyt nyhtää sitä niin kauan että olisi saanut tarpeeksi maitoa. Älysin sitten tarjota korviketta KYLMÄNÄ nokkiksesta ja avot! Sepä kelpasi ihan heittämällä :O Eikä pienintäkään protestia ole rinnan perään ilmaissut. On kyllä nyt hyvä mieli, oma pää tuntuu heti kevyemmältä kun tietää että pääsee johonkin ilman kammottavaa aikatauluttamista, joka yleensä meni aina pieleen (ja mun menot peruuntui). ;)

Jahans, yläkerrassa ollaan hereillä...:wave:
 
Pippi suostusko nukkuu ulkona päivällä paremmin?

Mulla on kauhee lentsu, joka paikka täys räkää ja yöllä katos ääni. tytöllä on ab-kuuri korvatulehdukseen ja silti yskä vaan pahenee :headwall:
Eilen lastenneurologi kertoi että Tääpiö on ikäisiään edellä liikunnallisissa taidoissa, mikä yllätti minut.
Jouduttiin siis tekee mutka saikulla kun poju vetäs kesken konttauksen tajuttomuuskohtauksen, liekkö ollu semmonen afektikramppi ilman itkua..
 
Tökkii tämä palsta, mut kai se on totuttava..

Joo, toisilla ei ole ilmeisesti omaa elämää kun pitää toisten tekemisiä kytätä, ja sitten vielä kylillä puhua..

Me lähdetään viikon päästä lentelemään, kylläkin vaan kotimaassa pysytään, mutta kuitenkin. Vähän jännittää miten tuo poitsu lentokoneessa on, huutaako vaiko ei. Täytyy ottaa paljon viihdykettä mukaan.

Ensi maanantaina on neuvola pitkästä aikaa.

Syömiset tökkii, tuntuu että ei kelpaa kuin kaurapuuro, jota illalla saattaa vetää sen 3 desiä. Olen tehnyt pakkaseen vaikka minkälaisia sörsseleitä, mutta kun ei kelpaa. Kaupan ruuat kyllä menis, mutta ei niitäkään viittis olla koko ajan ostamassa. Eilen tein sitten kaalilaatikkoa, pojalle oman satsin, ja se meni sitten ihan kohtuu hyvin. Päätinkin nyt etten enää pakkaseen tee mitään, vaan poika saa alkaa syömään samaa ruokaa kuin mekin, ilmaa suolaa tietysti. Hyvin kyllä menee isommatkin palat alas, ettei mikään sihtikurkku ole.

Yöt ollaan nyt nukuttu n. klo 19-7. Joskus herää yhden kerran, mutta hyvin on mennyt. =)

Mutta nyt ruuan laittoon :wave:
 

Yhteistyössä