--2012 yrittävät--

Miwwi, tervetuloa. Täällä ketjussa on kaikenlasia yrittäjiä, yli vuoden yrittäneitä, vähän aikaa yrittäneitä, juuri aloittavia ja vasta suunnittelevia. Mäkin alan yrittää vasta kesäkuussa, kun poika täyttää vuoden. Mutta toivotaan sulle heti plussaa! Mikäs vaihe sulla on kierrossa menossa, että koska aletaan jännittää? :D
Kiitos! :) Kun näin ollaan vasta ruvettu yrittämään niin tarkkaa ovis päivää en tiennyt tässä kierroksessa, mutta viimeisimmät kuutautiset oli 2 päivä. :) Eli toivottavasti tärppäs oikeeseen aikaan. :) Eli kyllä tässä saa vielä aika monta päivää odotella, että voisi testeja ruveta testaamaan, vaikka saa nähä pystyykö olemaan siihen asti. :saint:
 
Sunflower11
Tervetuloa uusille :)

Mulla ei oo mitään päivitettävää :D tietenkään ;)
Ens viikolla sit suuntaan tai toiseen, tosin lähdetään reissuun et kattoo pääseekö päivittää.
 
Hei, täällä olisi yksi kuumeileva lisää, jos mahtuu mukaan vielä :) En ole tälle palstalle kirjoitellut vuosiin, viimeksi neljä vuotta sitten kun odotin esikoista. Niin se aika menee! Olen näitä kuumeiluketjuja lukenut ja täytyy sanoa, että se vain nostaa omaa kuumetta entisestään :D Eli ehkäisy jäi pois marraskuussa 2011 ja sen jälkeen on ollut kahdet menkat. Nyt kolmasia odotellaan.. nimenomaan odotellaan, ihan sellanen olo, että sieltä ne (taas kerran) on tulossa. Mahaa juilii, pistelee ja alaselkää pakottaa välillä. Nyt on kp 31, eli piinapäiviä vietellään. Ennen pillereiden aloitusta kierto oli n. 34 päivää, ja nyt nämä pari kiertoa lopettamisen jälkeen ovat olleet 29-30 päivää joten en yhtään tiedä milloin menkat on "virallisesti myöhässä". Kauheaa tämä odottaminen...
 
Leenuliinukka: ei olla mitän puhuttu, en jaksa alkaa ruinaa, pois se minusta! Vaikka epätoivonen oonki :LOL: Niin en viel niin epätoivonen!! Ainaki viikon pystyn olla hiljaa..... :whistle: No mut vakavasti puhuen, toivon kyllä että mies vielä miettis uudelleen ja ennen kesää kuitenkin alkais yritys. Eihän sen nyt tänään tarvi alkaa, mutta huhti-toukokuu vois olla aika hyvä. Jos tulis nopsa tärppi niin alkuvuodelle olis La.

Missäs kaikki on? Meillähän on pitkä lista jo tässä ketjussa!?!?! HUHUU?!?!?
 
Joku tuolla aiemmin mainitti mammaksi.fi:n o-testit, kun kyselin, mutta noi on just niitä, mitkä ei mulla sit oikeen suostu toimiin.. :/ Muita ehdotuksia/suosituksia?

Meillä jatkuu yritys, menkat alko tänään. Ei kyllä ollu mikään ihme, kovin ahkerasti ei olla yritettykään nyt. Ja uskaltaapa popsia jotain särkylääkettä jossa lukee ettei saa syödä raskaana, eikä mieluusti edes yrittäessä. Lähinnä se yrittäessä taitaa jotenkin vaan estää sen raskautumisen. Kiva työterveyslääkäri kun ei lue taustatietoja kunnolla, vaikka mulla tän asian tiimoilta varmasti on merkintä, että yrittää raskautua, menee röntgeniin mahd. menkkojen jälkeen.. Enkä jaksa uutta reseptiä kysellä, onhan mulla kaapissa buranaa, vatsa vaan ei kauheesti tykkää siitä.
Mulla "vähän" tuo vasen olkapää särkee, pitäs ruveta sitä treenaan ihan kunnolla, että vetreytys, mutta milläs teet mitään kun sattuu.. :kieh:

Tervetuloa munkin puolesta uusille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetuliaistoivotuksista, ja ikää on muuten 25, en sitä muistanut tuohon kirjoittaa. Mulla ei kyllä ole kovin suuret odotukset raskautumisen suhteen, mielenperukoilla kun kummittelee sairastettu klamydia-tartunta (kiitos idiootti-exän) joka kerkesi olla puoli vuotta mulla. Tämä siis ekan raskauden jälkeen tapahtunutta. Vähän kyllä harmittaa kun ei uskalla haaveilla että "sitten kun olen raskaana" jne. Vaikka eipä sen suhteen kiirettä ole, kun opiskelen vielä, mutta toisaalta jos ne lapset saisi (toivon mukaan) opiskeluaikana niin sittenpä voisi keskittyä työelämään. Ja kun tuo esikoinenkin täyttää ensi kesänä jo 4, niin ei ole painetta saada sitä pientä ikäeroakaan, koska se juna meni jo. :) Mutta toivotaan hedelmällistä vuotta 2012 kaikille :)
 
Kyllä mää ainkin täällä käyn aina kun kerkiää, eli siis AINA. :D Huomenna ennen koulua suuntaa ostamaan ovistestejä.. :) en ole jättänyt yhtään viime tippaan. Huomenna on kp 8/31. Ite siis käyn koulua,alottanut syksyllä 2011 toista ammattia luen. Onko kukaan kokeillut Clearblue digitaalinen ovulaatiotesti?? :)
 
Sunflower11
Mä oon käyttänyt noita digiovistestejä! Tykkään! Selkeet, ei tarvi viivoja tihrustella, ainoo miinus on se hinta (netistä halpa-testi.fi 30e, halvin suomessa kaiketi). Ja se että se kone pitää aina ostaa uusiks ja ne tikut, et se kone toimii vaan sen 7 tikun verran.
 
PikkuA: En jotenkin usko että siulle oli tullu pysyvää haittaa tuosta klamydiasta. Jos niitä olisi ollut useampia ja pitempään niin ehkä sitten. Meilläkin juna meni jo, siis ikäeron puolesta. Alunperin haaveilin lyhyestä ikäerosta ja "lapset ennen kolmeakymppiä" mutta nyt on unohtunut takarajat totaalisesti :) Ikäeroa siis tulee ainakin 4½ vuotta, vähintäänkin!!!

miah: miulle kanssa määrättiin aikoinaan kipulääkettä mitä ei myöskään saanut syödä raskausaikana eikä yrittäessä. Lääkäri sanoi että siinä vaiheessa kun menkat alkaa niin voi syödä sen pari päivää. Minä vedin alunperin tästä kauheet kiesit th:lle ja lääkärille ennenkuin ne totes että pikkasen ylireagoin tuoteselosteista... :snotty: :whistle:

Jännä juttu kun on tarpeeks paha vauva-kuume niin tulee uniinkin asti. Viime yönä taas imetin :D Aika monasti siinä kierron puolivälissä on näitä imetysunia! Ehkä rintojen pistely tekee sen!
Ja vaikka meilä ei ole edes yritys vielä alkanut niin helposti pystyn jo eläytymään kaikkiin raskausoireisiinkin!!! Miulla on joku mahapöpö, pakki mukavasti sekasin tai sitten on kilpirauhasarvot vieläkin liikatoiminnan puolella... Toivottavasti ei...
 
Viimeksi muokattu:
Minnij
Mä kävin gynellä, kun edellisistä menkoista vierähtänyt aikaa jo semmoset 2,5kk. Kaikki oli muuten kunnossa, mut kierto vaan on tosi pitkä... Nyt syön sit Teroluteja. Jospa ne auttais. Gyne tosin sanoi, että kannattaa varautua siihen ettei ne auta ja joudutaan käyttämään järeämpiä keinoja :headwall: Olis kuulemma myös hyvä, että lihoisin vähän, sekin on helpommin sanottu kuin tehty, kun en vaan meinaa lihoa, vaikka kuinka söisin :stick: Noh, jospa ostais niitä ovistestejä ja yrittäis niillä bongata jotain.. Ei pitäis hermota, kun ei kuitenkaan oo yritystä takana kauaa, ollaan nuoria jne. mut harmittaa vaan, kun kroppa ei toimi niinku pitäis..
 
Heippa!
Täällä ilmoittautuu yksi kuumeilija.Ensimmäinen on haaveissa.Ikää mulla on 22.Vauvakuumetta oon tässä potenut reilun vuoden ja nyt viimeinkin mies alkanut lämmetä ajatukselle :) Yritys päästään aloittamaan tulevana kesänä,siis kesäkuussa jo :) Tuntuu ettei jaksaisi odottaaa sinne asti!!! :D Mutta nopsaa se aika toivottavasti menee :)
 
Voimia Toivoliini! Oksutauti on ehkä kaikista kamalin, vetää mehut ihan totaalisesti. Itse sairastin viime vappupäivän, meni vappulounaat muiden suihin.

Alppiruusu88: suosittelen myös clear blue digiovistestejä jos kukkaron nyörit taipuu.

Täällä ei mitään uutta, ruvetaan ihan oikeasti yrittämään varmaan huhtikuussa, nythän meillä siis tjot meininki.
 
-Hely- Onnea odotuksen odottamiseen. Ei ole helppo homma, varsinkin kun näiltä vauvapalstoilta ei millään malta pysyä poissa... ;)

Mä täällä kärvistelen kp 32, mukamas kaikkia "raskausoireita" mut toisaalta ne voi olla merkkinä tulevista menkoista! Alkais jo jos ovat alkaakseen.. Vaikka ehkäsyn lopettamisen jälkeen noitten kaksien menkkojen alkamiset onkin olleet pettymyksiä niin ehdin jo iloitsemaan, että kierto olisi lyhentynyt, mutta nyt näyttää siltä että palataan normiin, yli 30 päivään. Teki NIIN mieli käydä tänään ostamassa raskaustesti kun apteekin ohi kävelin mutta ajattelin kuitenkin odotella menkkoja viikonlopun yli. Useamman raskaustestin aikaisemmin tehneenä täytyy sanoa että negatiivinen testitulos on kovempi pettymys kuin menkkojen alkaminen. Luulen että nää menkat on myöhässä vaan siksi että jännitän ja stressaan koko ajan.
Onko kukaan muu huomannut että "tulee jos on tullakseen"-meininki on vaihtunut hyvin nopeasti oviksen kyttäykseen, menkkojen alkamisen pelkäämiseen ja mahdollisten raskausoireiden pohtimiseen :D Mä tunnustan..
 
Tervetuloa uusille ja plussatuulia toiveiden mukaan! :)

Voi Toivoliini, voimia! Yrjötauti on yks inhottavimpia... :$

Meidän poika on ollut pari päivää kuumeeton ja taas oma itsensä. On se elo paljon helpompaa taas. Ainoastaan nukkumistavat ja -rytmit meni viikkojen sairastelussa ihan sekaisin. Ennen sairasteluja nukahti itsekseen pinnasänkyyn, nyt alkaa heti ihan kamala huuto, jos yrittää jättää sinne. Mihinkään huudatusunikouluun musta (eikä miehestä) ole, mutta kyllä toi nukuttaminenkin työstä käy. Miestä se ei rassaa, joten se nyt nukuttelee. Mietitään, jos jonkun ajan päästä kokeilis tassutus-unikoulua, ellei toi nukahtaminen itellään palaudu helpommaksi.

Vauvakuumeilussa ei uutisia. Itse asiassa yritän kovasti olla kuumeilematta. Haluaisin vaan kovasti keskittyä tähän vauvaan ja tähän hetkeen miettimättä liikaa tulevia. Ja silti joskus huomaan pyöritteleväni mielessäni nimiä, että mitkä olis kivoja tytölle ja mitkä pojalle. Tai muuta vastaavaa. Teettekö te muut tällästä? =)
 
NImistä: Siis "suurin" ongelma mikä mulla nykyään on, on se, että en keksi mitään kivoja nimiä:D. Eli kyllä, mietin!
Mietin myös vaunuja, pinnasängyn paikkaa, ottaisinko pakkauksen, ja siinä välissä taas mietin, että miksi mä haluan lisää lapsia jne jne.. Mulla on niin 100% halu lisääntyä, että ei mitään järkeä.

Aamulla kun oksensin niin siinä samalla mietin että ihanaa, kohta tää alkaa ihan toisesta syytä.. Siis hulluhan mä oon:D
 
Hely tervetuloa!! Laitoin siut listoille :)

Nimistä: Jep, tyttöjen nimiä oon pähkäilly siitä asti ku kuopus syntyi, jotenki sellanen oli että meille tulis kolmaskin pikkunainen vielä... :) Joskus minulle on ennustettu että saan kolme lasta, kaksi tyttöä ja yhden pojan... Hmmmm :)

Toivoliini: Mie oon ja ihan hullu! Kun on ollut näitä vatsaongelmia tässä niin koko ajan toivoo että olispas raskaana ja kyllä tälläset kestäs ihan hyvin kun olis niiiiin ihana syy :)

Menis nyt aika eteenpäin!!!!! -----> vaiheeseen YRITYS!!!! :vampire:
 
Moi! Lueskelin tämän ketjun läpi ja varovaisesti kyselisin josko mahtuisin kuumeilemaan ja keskustelemaan mukavan tuntuiseen porukkaanne? Neljättä lasta olen tässä muutaman kuukauden miettinyt ihan tosimielellä ja jos näin päätämme, aloitetaan yritys keväällä. Monta mielipidettä/tunnetta/tilannetta tunsin täältä tutuksi ja omakseni :). Nyt kun mies on alkanut näyttää vihreää valoa ajatukselle neljännestä(ja viimeisestä) niin haluaisin jakaa kuumeiluni täällä palstalla teidän kuumeilunne kanssa =).
 
Sunflower11
Tervetuloa unikettu! :wave:

Että mua är-syt-tää.. Just meni kahvinkeittimestä takuu (jos se oli vuoden se takuu) ja yllättävää, hajos masiina. Ei vaan käynnisty enää..
Kuittiakaan oo missään, niin turhapa siitä on mennä mussuttamaan :D

Ei tää varmaan itsessään ois mitään (enhän itse edes kahvia juo) mutta me ollaan kk sisällä ostettu uusi imuri, pesukone ja nyt sit kahvinkeitin.. :D

dpo 5, tyhmänä meinasin jo aamulla testata kunnes rupesin aamulla miettimään, et kiinnittyminen tapahtuu yleensä 5-7 päivää hedelmöittymisestä.

Täällä tulee sit olemaan ens viikko hiljaiseloa kun lähdetään reissuun..
 
Kiitos :)! Ikää on 33 vuotta.

Palaisin tuohon aiheeseen jossa juttelitte miehelle puhumisesta/puhumattomuudesta yrittämisen suhteen. Mulla on parina viime kertana ollut sellainen taktiikka että kun on alkanut itsestä tuntua siltä että nyt olis ehkä aika suunnitella lisää lapsia niin olen ilmoittanut että näin on asia, mieti rauhassa mutta varaudu vakavaan keskusteluun muutaman kuukauden sisään. Siinä sitten toinen on saanut muhitella ajatusta ilman painostusta mutta tietää kuitenkin että asia on vireillä. Tämä on toiminut vaikka mies on alussa ollutkin vähän nihkeä.

Asia joka minua tällä hetkellä mahdollisessa seuraavassa raskaudessa eniten arveluttaa ja ehkä realistisin pelko tällä hetkellä on se että minulle on tehty 3 sektiota. Olis sitten neljäs edessä. Viime kerralla luvattiin että saan vielä raskautua vaikka kohdunseinämä olikin paperinohut, riskit kun on kuitenkin synnytysvaiheen supistuksissa joita en pääse kokemaan kuitenkaan. Tästä asiasta täytyy varmaan vielä käydä keskustelua neuvolassa ennen yrityksen aloittamista.

Kiitos vielä että pääsin porukkaan mukaan! En viitsi meidän suunnitelmista juurikaan puhella kenellekään kun tuntuu että katsotaan vähän kieroon, tyyliin eiks kolme olis jo riittänyt tai olishan toi jo töihin joutanut..:|

Mukavaa viikonloppua kaikille!:wave:
 
Unikettu: Minusta tuntuu että minua katottas kieroon jo kolmannesta, eikös tuo kaksikin riittäs :D Miulla on jotenkin vaikeeta kertoa äidille tästä yrityksen aloittamisesta tänä vuonna, kun kuitenkin haluaisin saada tukea sieltä suunnasta asian tiimoilta..
 

Yhteistyössä