25-vuotiaat tai vanhemmat vauvakuumeiset!

KESKIVIIKKO 27.12.2006

nanna81: kp 8/32-39
SnowTiger: kp 39/1/28-33.
repa: kp 28/29-31.
Minski:
Peppi1981: kp 8/25-28
elmeri: kp 7/25-30
Maalitaulu:
katti: kp 8/28
Ciba:
Taika-79 kp 17/30
Heksamiina
Veeruska -81 kp 10/28
<br><br>
 
voi hitsin hitsi kun en millään malttais odottaa helmikuuta että "yritys" voisi alkaa...kovasti mietin että onko edes mahdollista tulla raskaaksi, haluaisin siihenkin varmuuden vaikka se ei ole edes mahdollista vielä..kaikki minulle heti on paha tapani ja tämä on niin suuri asia että onpa sitä minun päässäni hyvä pohtiakin, kun viimeiset 10 vuotta huutelin että minulle ei koskaan lapsia ja sitten vauvakuume siki kuin salama, ihan yhtäkkiä varoittamatta... B) haluaisin niin kovasti olla jo raskaana :heart:
 
Taas on syöty ja mässätty... alkaa kinkut tulemaan jo korvistakin ulos :x
Täällä vielä hienoinen toive plussasta elää,mutta sellaset tuntemukset on kyllä että taitaa täti pian hiipiä kylään... :'( nooh,ei auta...
Mustakin ois kyllä kiva tietää että onko kaikki mahikset raskautua ,vai yrittääkö sitä turhaan... kovin kärsimätön olen myöskin,mutta se on kai vaan rauhassa katottava...Olen kyllä päättänyt,että jos ei "tulosta" ala syntymään reilun puolenvuoden jälkeen,alan ottamaan asiata selvää,että mikä mahdollisesti maksaa :LOL: Mutta nyt siis päivä kerrallaan ja uuttavuotta kohti :wave:
 
Minski: mulle kävi ihan samalla tavalla tuon vauvakuumeen kanssa. Ensin vuosikausia ajattelin, että mä en halua koskaan lapsia, ja uskoin olevani ikuisesti sitä mieltä, mutta kuinkas sitten kävikään... Nyt on jo jonkin aikaa ollut kova vauvakuume päällä. Niin se mieli vaan muuttuu! Kaipa se kuuluisa biologinen kello on alkanut tikittää, kun oon jo näin vanha =)

Toivon kovasti plussia kaikille vauvelia jo yrittäville!! Ja hyvää vuodenvaihdetta myös kaikille!
 
KESKIVIIKKO 27.12.2006

nanna81: kp 8/32-39
SnowTiger: kp 5/28-34.
repa: kp 28/29-31.
Minski:
Peppi1981: kp 8/25-28
elmeri: kp 7/25-30
Maalitaulu:
katti: kp 8/28
Ciba:
Taika-79 kp 17/30
Heksamiina
Veeruska -81 kp 10/28
 
Christabel
Täällä yksi 27-vuotias kahden lapsen äiti :) Naperot nyt 4v7kk ja 1v8kk, uutta vauvaa kaipailen, mutta mies ei todellakaan suostu. Opiskelut molemmilla kesken vielä, mies kyllä haluaa lapsia lisää, mutta "vasta sitten kun koulut on käyty loppuun".. :eek:
 
Moi,
uskaltaudun tänne nyt kirjoittamaan, kun tuossa vuoden vaihteen jälkeen lopetan pillerit ja sitten pitäis yritys alkaa! Olen palstalla ekaa kertaa, joten kertokaahan viisaammat kauan pillereitä syöneet, kannattaako odotella niitä kuuluisia "luomumenkkoja" ennen kuin virallisesti alkaa yrittämään raskautumista?? Eli käyttääkö vähän aikaa kortsuja vaiko ei...

Olen 27 vee ja mies on 29 ja esikoisesta haaveilen... Mies on vasta nyt lämmennyt ajatukselle, naimisissa ollaan oltu 1,5 vuotta.

Hyvää ja vauvarikasta uutta vuotta kaikille!

-Piipi- =)
 
Itse söin 10 vuotta pillereitä (noin),eikä kyllä mitään kortsuja käytelty eikä ooteltu luomumenkkoja :) Eikä kyllä olla raskauduttukaan vielä :( Ymmärtääkseni sitä suositellaan sen takia että olis helpompi määrittää laskettu aika tahi jotain,näin mulle ainakin neuvolan täti sano,mut ei mitenkään välttämätöntä ole... ja aikas hyvä tuurihan se on jos heti ekasta yrityksestä raskautuu :) Mukava,että täällä pyörii ikätovereita,keillä esikoinen haaveissa,tuntee ittensä aina niin vanhaks ja ikäänkuin myöhäisherännäiseksi :D Odottelen tässä menkkoja,luulempa etten oo raskaanakaan... oon tässä miettinyt että minkälainen kierto on niin epäsäännöllinen että siitä alkaa olemaan haittaa lapsen teossa,ja kuinka ajoissa sitä kannattaa alkaa korjaamaan...kiertoa siis... En haluais nimittäin tuhlata sekuntiakaan jos nää kierrot alkaa venymään,mut oon lukenu et jotkun odottelevat menkkojaan kuukausia...??
 
TORSTAI 28.12.2006

nanna81: kp 9/32-39
SnowTiger: kp 6/28-34.
repa: kp 29/29-31.
Minski:
Peppi1981: kp 9/25-28
elmeri: kp 8/25-30
Maalitaulu:
katti: kp 9/28
Ciba:
Taika-79 kp 18/30
Heksamiina
Veeruska -81 kp 11/28



SnowTiger Halit tippumisen johdosta :hug:

-Taika-
 
Täällä yksi, joka joutui odottelemaan menkkoja monta kuukautta pillerien lopettamisen jälkeen.. Eikä ne menkat itse asiassa edes tulleet ilman apuja, eli hormoneja jouduin syömään. Vieläkin on kierto ihan mitä sattuu, mutta toivottavasti tasaantuu pian..
 
Hei kaikille. Onko kukaan leikkinyt ovistestien kanssa? Ostin sellaisia ja nyt ihmettelen, että onko testi todellakin tehtävä klo 10-12 välillä?! Vähän hankalaa jossain työpaikan vessassa. Nämä ovat siis niitä mammaksin testejä. Ohjeissa nimenomaan sanotaan, ettei kannata tehdä aamuvirtsasta, koska LH:n tuotanto on suurempi vasta myöhemmin.

Ja milloin kannattaisi alkaa testata? Tuntuu että olen töiden ja koulun takia nyt "lomallakin" niin stressaantunut, että eipä olisi ihme vaikka jäisi munasolu kokonaan irtoamatta. Ja menee taas yksi kuukausi sivu suun. Kuten joku sanoikin, ei haluaisi hukata enää sekuntiakaan.

Luitteko eilisestä hesarista jutun, jossa se nainen oli odotellut yli kolmikymppiseksi, ja kun olisi ollut valmis, ei raskautuminen onnistunutkaan. Nyt oli jo jotain 40 v. ja pari ei rahan menon takia voi jatkaa hedelmöityshoitoja. Jutussa myös peräänkuulutettiin sitä, että 20-30-vuotiaita pitäisi todella informoida siitä, että hedelmällisyys alkaa ihan tosissaan laskea. Itse tajusin tämän tosissaan vasta äskettäin, vaikka olen mielestäni valveutunut ja seuraan tosi tiiviisti kaikkea terveyteen ym. liittyvää.

Jutussa sanottiin myös, että joka 6. (!!) pari on käytännössä hedelmätön. Olen ihan varma, että olemme se 6. pari. Yritystä on kylläkin takana vasta hetki, mutta silti tuntuu siltä. Niin monet ystäväpariskunnat odottavat vauvaa/ ovat jo sellaisen saaneet, että jossainhan se 6. on oltava. Olen tosi pessimisti, tiedän..
 
Hei, tuunkin tänne!! Kovasti kuumeilen täällä, mutta yritystä ei ole vielä edes tiedossa. Olen 25, seurustellut 4v, kesällä menossa naimisiin. Aloitin vasta syksyllä opiskelemaan.... Ehkäisy on lupa unohtaa vasta puolentoista vuoden päästä, mutta koetan kypsytellä miestäni jo aiemmin. Jos vaikka häiden jälkeen innostuisi, eihän sitä ikinä tiedä!

Toisaalta kai se olisi vaan järkevää opiskella ensin ahkeraan, mutta mutta, voih, olisi jo kaipuu päästä äidiksi.

Onkos muita vielä opiskelevia?
 
En olekaan pitkään aikaan kirjoitellut tänne...

Joulu hurahti ohi ja nyt sitten odotellaan Uutta Vuotta. Vauvakuume on edelleen kova. Tammikuussa loppuisi pilleireiden syönti ja sitten vielä odotettaisiin parit luomumenkat. Kylläpä tuleva kevät on jännitysten aikaa! Ei malttaisi odottaa! :D
 
Kiitti Taika !

Uutta kiertoa siis mennään taas!! Yk3. Oon miettinyt niitä ovistikkuja, mutta taidan nyt tän kierron taas ainakin mennä ihan ilman. Musta tuntuu, että ottasin niin kauheen stressin niistä ettei se auttais asiaa ollenkaan.

Mutta eipä tässä, jatketaan yrittleyä. Pitää koittaa nyt ottaa vähän rauhallisemmin eikä jännäillä koko ajan niin kauheasti :LOL:

 
tää ketju on kyllä ihan loistava! kiitokset sen aloittajalle ja tänne kirjoittajille....
kohta onneksi on jo helmikuu ja sitten voin kirjoitella tänne tuntemuksistani liittyen raskautumisen yritykseen, nyt voin vielä vain puhua siitä ajatuksen tasolla...mutta olisi jo helmikuu, häämatkalle suunnataan 4.pvä ja ah sitä ihanuutta kun pääsee kahdeksi viikoksi Suomesta pois B)
 
Kiitti kommenteista! Pillereitä oon syöny tosiaan n. 8 vuotta ja tuskin muistan, millaista oli odotella menkkoja, kun nyt ne on tullu kellon tarkasti :D. Kierto oli aikoinaan todella epäsäännöllinen ja joskus sitä jouduttiin tasaamaan hormoneilla. Joten voipi olla, etten ole niiden onnellisten joukossa, jotka heti pillereiden lopettamisen jälkeen onnistuis tulemaan raskaaksi...

Parashan ne lapset olis ollu hankkia jo parikymppisenä, mut sillon ei ollu vielä miestä B). Mutta eiköhän tässä alle 3-kymppisenä ensikertalaisena oo silti aika keskivertoensisynnyttäjä! Muistaakseni jossain vaiheessa keskiarvo oli jo lähellä 28 vuotta...
 
No niinhän siinä sitten kävi,että täti pärähti kylään tänään,joten taas alamme alusta :\| Tähän mennessä siis kierto kurissa,mutta aika niukaksi ovat menneet,toivottavasti SE ei ole hälyyttävä merkki :/
Rehdisti sanottuna en olis ollu alle 25-vuotiaana valmis äidiksi,oli silloin vielä "henkinen kasvu" kesken :LOL: Ja nyt vasta on tilanne ,että mahdollista lasta yrittää,mutta kyllähän se olis ollu ihanteellista että tää olis tapahtunu vuoden pari aiemmin,mutta en nyt koe olevani ikäni puolesta vielä riskiryhmässä... ja ei se nuori ikäkään taida taata raskaaksi tulemista,vaikkakin tietysti hedelmällisempiähän sitä oltas silloin oltu :) nooh,oli miten oli,näillä eväillä mennään :p ...vaikkakin tunnustan itsekkin epäileväni että olen tai olemme just se 6.pari....
Juulia81:opiskelen oppisopimuksella,lasketaanko se ;) Vielä vuoden päivät jäljellä... mutta luonnollisesti keskeytyy jos meille niin onnellisesti käy että raskaudutaan....
 
Mäkin muistelen, että ensisynnyttäjien keski-ikä koko Suomessa olis 28. Ja esimerkiksi Espoossa se taisi olla 32! Mulla on kanssa koulu ihan kesken, noin 3.5 v jäljellä. Onneksi mies valmistunee koulustaan ehkä vuoden- puolentoista päästä, että edes joku kävisi oikeissa töissä.

Muuten, olisi yksi kysymys: odottelin pian alkavaa ovulaatiota (kp 10-11/28), mutta tänään tuli negatiivinen testi ja jotain epämääräistä punertavaa vuotoa. Ikinä ei ole ollut kierroissa mitään häikkää, pillereitä en ole syönyt ehkä viiteen vuoteen. Oletan että edellisessä kierrossa meni kesken jo ennen kuin oli alkanutkaan. Ettei se solumöykky kiinnittynyt seinämään ja tuli todella runsaat menkat ja semmoinen epämääräinen möykky (ei sitä tavallista tasaista limakalvoa). Voikohan näin varhaisessa vaiheessa tapahtunut keskenmeno sekoittaa hormonitoimintaa?

Entä oletteko mittailleet lämpöjä? Mulla nääkin on ennen mennyt kuin oppikirjassa, mutta nyt on jo monta päivää ollut jotain 35.8 C, johon yleensä laskee vain päiväksi ennen ovulaatiota. Nyt alan ymmärtää kaikkia näitä kirjoittajia, jotka valittelee epäsäännöllisiä kiertoja ym. outouksia. Tää yritys ja ne kaikki samantien tapahtuvat keskenmenothan saattavat sekoittaa koko systeemin!
 
Lisäys edelliseen, kp 10-11/28, en ymmärrä mistä toi naama tohon pomppasi.

Luin muuten yhdestä kirjasta karuja totuuksia: Vain 40 % alkioista kykenee kiinnittymään kohdun seinämään. Suurin osa spontaaneista aborteista tapahtuu ennen kuin äiti edes huomaa olevansa raskaana. Arviolta 60 % seinämään kiinnittyneistä sikiöistäkin abortoituu ennen 10. viikkoa. Koko raskautuminen tuntuu kyllä tosi isolta ihmeeltä..
 
Niin,tarkoititko siis,että oletetun ovulaation aikoihin tulee hiukan punaista vuotoa? Mulla nimittäin pari kertaa käynyt näin,ja ilmeisesti kuuluu asiaan ja liittyy siihen ovikseen,en nyt tosin muista mistä johtuu,mutta joku normi homma kuitenkin :)
Keskenmeno asiaan en juuri osaa kommentoida muuta kuin,että ymmärtääkseni varhaisessa vaiheessa tapahtuvana aika luonnollinen juttu ja homma jatkuu niinkuin ennenkin kun tulee kuukautisvuodossa ulos... mutta kuten sanottu,voin olla väärässäkin ja "kaikkihan voi vaikuttaa kaikkeen" alkaa siltä tuntumaan :kieh:
Joo ja onhan tämä raskautuminen loppujen lopuks aika moista onnenkauppaa,tuntuu siltä... noi tilastot kyllä suorastaan ahdistaa :eek: kukahan meistä ekana plussaa,elämme jännittäviä aikoja :LOL:
 
Heips vaan kaikki taas pitkästä aikaa

Minullakin pitäis ovisten aika olla käsillä, mutta en ole vielä testaillut. Ajattelin kyllä, jos tällä kertaa jättäis tikkuilut väliin ja yrittäis muuten huomata tärppi kohdan :). Tai jos pupuiltais silloin tällöin ja katsellaan, josko oikea aika sattuis kohdalle :). Vauvakuume tuntuu vain kasvavan päivä päivältä ja tuntuu, että ympärillä pyörii vain vaunuja ja iso mahaisia naisia ;). toivotaan, että pääsemme pian kaikki kertomaan ilouutisia.

Niin ja en tainnut tuolla aiemmin kertoa, että olen vakituisessa työssä kuten myös mieheni ja asustellaan (omistusasunnossa) rivitalo kolmiossa... Koulut siis ovat ainakin toistaiseksi takana, mutta eihän sitä koskaan tiedä mihin sitä vielä joskus saattaa hurahtaa ;). Tähän saakka ainakin olen viihtynyt alalla, joten tuskin ainakaan ihan heti tulee lähdettyä koulupenkille.

Tsemppiä kaikille!

 
Heippa taas!
Sain ilokseni huomata,että alkaa hormonit pikkuhiljaa asettumaan...ilmeisesti. Menkat näemmä palautuneet normaaleiksi,viimeksi niin kovin niukat ja nytkin alko "varovaisesti",mutta paremmalta näyttää :) On ihan kiva ettei ainakaan päällisin puolin mitään vialla =) sitte vaan ootellaan että päästään itse asiaan :LOL:
 
Repa kiva et kroppa asettuu ja pääseette kunnon yritykseen. Mulla ollut vähän sama ongelma et on niukat menkat. Pari päivää saattaa ihan kunnolla vuotaa ja sit loppuu ku seinään. En tiiä sit mistä johtuu. Oon jo alkanu kuvitteleen et jos sittenki oon raskaana :LOL: Pillereiden jälkeen kerran tullu melkeen viikko vuotoa ja sit ollu tosi niukat. No tuskin raskaana oon, kiva kuvitella kaikenlaista =)

Eipä muuta kuin onnea kaikille ovisbongailuun ja yritykseen muutenkin!

"Snoukku"
 

Yhteistyössä