.

Tervetuoa @Yemi mukaan. Saitko masennukset hyvin hoidettua ja keskusteltua asiat läpi? Varmasti pelottaa, että uusii, mutta nyt varmasti herkemmin tunnistaa oireet ja ehkä mahdollista jotenkin ennalta ehkäistä niitä?

Kiitos!

En tosiaan saanut apua mistään, asutaan kahden maan välillä joten oli vaikeaa hakea ''tukea'' ulkopuolelta kun kuvittelin oireilujen olevan normaaleja ja ei ollut sitä tuttua turvallista neuvolath'ta.

nyt tosiaan vasta viime syksynä huomasin palautuneeni takasin maanpinnalle imetyksen loputtua :) Mutta ehkäpä mies osaa reagoida herkemmin myös nyt taustan tuntien.
 
Tänään saan tehdä illalla testin. Mies käy iltapäivästä ostamassa testin ja illalla on miehen porukat liikenteessä joten tää älytön jännittäminen loppuu tänään. Mun menkkaolo on kyllä vahvistunut, valkovuoto muuttui kuivaksi ja pahoinvointi sekä närästys vain katosi johonkin. Menkkakipuja on yhä useammin.

Mitä raskaustestiä suosittelette? Hinnalla ei ole väliä :)

Haluaako joku myös selventää tyhmälle mitä dpo tarkoittaa? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yemi
En tiennyt mihin muuallekkaan purkaa ajatuksiani.. Pikainen pohjustus: Itse olisin halunnut nyt kesällä aloittaa yrittämisen, mies ei. Joten päätettiin (mies päätti, minä kuumeilen) siirtää myöhemmäksi, lähemmäs syksyä/talvea uusi vauvakeskustelu. Kierukka siis jäi paikalleen.

Nyt 5.päivä minulla alkoi menkat, todella runsaat ja kestivät 10 päivää :eek: Kipuja ja paineentunne oli kokoajan ja koska menkat olivat todella epänormaalit, varasin ajan neuvolaan, jossa sitten tänään kävin. Th otti kierukan pois, koska se oli ihan "lähtökuopissaan", ei ollut kuin nykäistä ja poisotto ei sattunut, jopa papa nippas kovempaa. Minulla on ollut kohtutulehdus kaksi kertaa tämän kierukan aikana (ollut 3v) ja päätin viimeisimmän tulehduksen aikaan, että jos vielä ongelmia tulee, se lähtee sieltä ja kyselemättä. Nyt otettiin bakteeriviljely ja papa.

Mutta se mikä vaivaa on nyt tämä tunne.. Se, että juuri miehen kanssa päätettiin siirtää vauvajuttuja ja nyt alkoikin kierukka temppuilemaan. Itselle tämä käy, ettei ole ns. huomaamatonta ehkäisyä.. mutta en halua näin, että tavallaan pakotan miehen. Tietty kumit on, mutta ei se ole sama. Olenko ihan pöljä.. En kuitenkaan pakota miestä olemaan ilman ehkäisyä, tämä vain nyt sattui huonoon aikaan, kun juuri riidelty ja sovittu, että se kierukka pidetään siellä. Mutta se itse ei siellä halunnut pysyä. Pillerit ei käy.

Kunpa uskoisin kohtaloon, kaikkiin merkkeihin ja johdatukseen :LOL::LOL::LOL:

Mies sanoi, ettei sille mitään nyt mahda, se on pois niin se on pois. Annan nyt sulatella asiaa. Eikä mies kyllä ehdottanut uudenkaan asettamista . . . . . .

Ja tämä häiritsee sillä, kun tuntuu, että vauvakuume ja ylipäänsä kaikki vauvoihin liittyvä on minulle tosi arka ja kipeä aihe.. Jos voisin edes hetken olla miettimättä ja pohtimatta, kerkesin asennoitua ja tyytyä siihen, että syksyllä sitten uudemman kerran kierukanpoisto ja muut asiat puheeksi.. Hermoja raastavaa :(


Ja tänne onnea kaikille plussanneille :love:
 
:)
Tänään saan tehdä illalla testin. Mies käy iltapäivästä ostamassa testin ja illalla on miehen porukat liikenteessä joten tää älytön jännittäminen loppuu tänään. Mun menkkaolo on kyllä vahvistunut, valkovuoto muuttui kuivaksi ja pahoinvointi sekä närästys vain katosi johonkin. Menkkakipuja on yhä useammin.

Mitä raskaustestiä suosittelette? Hinnalla ei ole väliä :)

Haluaako joku myös selventää tyhmälle mitä dpo tarkoittaa? :)

Pregcheckiä suosittelen itse, saatavilla prisma/cittari ainakin. Näytti ensimmäisenä itsellä aikoinaan plussaa, muut merkit vasta perästä.
Apteekista jos ostaa ni ei kannata ottaa apteekin ultraa, monesti todettu näyttävän aiheetonta plussaa. Clearblue:n +/- testi myös kyseenalainen, liian selkeä viivanpaikka.

Dpo on days past ovulation eli päivät ovulaation jälkeen. Munasolun irtoamispäivä on dpo0 ja siitä eteenpäin :)

Tsemppiä testaukseen! Täällä jännätään tulosta (y)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään alkaa testaaminen :rolleyes: kn elää omaa elämäänsä, illalla aivan ylhäällä ja nyt taas vähän alempana. Naamaa kuumottanut ja poskia helottanut useamman päivän ja päivälämmöt 37,5, aamulämpö vähän noussut eilisestä. Pissatessa tuntuu outo kihelmöinti kohdussa ja tissit ei erityisen kipeät mutta ajoittain tuntuu samalta kuin maidonnousu raskauden jälkeen (lievempänä toki)
Oisko siellä joku :love:
 
@Cara-mel Ikävä tilanne. :unsure: Miehet tarvii jostain syystä enemmän aikaa sulatella asiaa. Nyt kun kierukkaa ei enää ole niin jospa se jouduttaa ajatustyötä. Mutta vauvakuume on raastavaa, i know..

ON. Voisko jo jotain tapahtua.. Harvoin odottaa näin paljon menkkoja. Tulee mieleen esikoisen yritys ku saatto olla kierto sen 100pv ja se lannistunu fiilis ku mitään ei tapahdu ja se negojen testailu ihan vaan sillä et josko sittenkin.. Ja menkat "myöhässä" ehkä 2pv :ROFLMAO:
 
@Kittyli97 Pregcheck on myös mun luottotesti! En osta enää muita. Paitsi clearbluen digi sitten kun pc näyttää plussaa :LOL:

@Miina- Tänne sitten heti raporttia mitä testi näyttää :geek:

@Cara-mel Miehet on tunnetusti hitaampia tämän asia suhteen. Myös ikä vaikuttaa, eivät halua liian nuorena yms. En hirveästi osaa samaistua, kun oma mies mietti asiaa 2 viikkoa mun ensimmäisestä ehdotuksesta ja sitten alkoi yritys :D Sen tiedän, että ketään ei voi pakottaa tai painostaa ja toisilla kestää kauemmin valmistautua. Tsemppiä miehen hienotunteiseen lämmittelyyn (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Cara-mel ja Miina-
Hei vaan kaikille, mahtuuko vielä mukaan kuumeilemaan!? :) Esikoisen yritys täällä menossa ja vauvakuume on vaivannut jo pitkään. Mies ei vaan innostunut asiasta ihan samaan aikaan, mutta onneksi päästiin yritys aloittaa viime syksynä. Matkaan on mahtunut yksi todella varhainen keskenmeno helmikuussa :(

Nyt yk7 menossa, kp19/30-34 ja 2dpo. Sain oviksen selkeästi testeistä ja oireista bongattua, en yhtään jaksais näitä piinapäiviä, vertaistuelle siis kovasti tarvetta :LOL: lueskelin tätä keskustelua ja huomasin, että parilla muullakin tais olla samoissa luvuissa piinapäivät menossa!
 
Kiitos @Miina- ja @Yemi ! :) toivottavasti tärppäis, on jostain syystä luottavainen olo, että nyt vois onnistua. Ei mitään käryä mistä johtuu ja pettymys on kova jos ei tärppääkään:unsure:

Mulla siis ovis oli toissapäivänä kp17 testien ja oireiden mukaan, kivut ja nipistelyt oli tosi tuntuvat vasemmalla puolella ennen tuota päivää + tuona päivänä, sitten loppui. En vaan nyt ymmärrä, kun eilen tuli vielä vähän ovislimaa ja äsken wc:ssä tuli kunnolla kertaalleen. Onkohan ihan normaalia, että oviksen jälkeen vielä jatkuisi näin? :unsure: En aikaisemmissa kierroissa muista kiinnittäneeni huomiota tälläiseen.
 
Tsemppiä testailuun @Kittyli97! Hyvä että miehesi kuitenkin suostui testin ostoon ja tekoon, maanantaihin olis ollu pitkä aika!

Voi @Cara-mel, hurjasti tsemppiä sinnekin! Jospa se sun mies pehmenisi nyt kun kierukkakin jouduttiin poistamaan. Minua vähän harmittaa, kun en painostanut miestäni aiemmin vauvaprojektiin. Meillä siis yksi yhteinen ja mulla myös toinen. Mulle olis kaksikin riittänyt, mutta mies haluaa toisenkin oman, eikä mulla ole mitään sitä vastaan. Puhuin asiasta jo pari vuotta sitten, mutta mies oli sitä mieltä, että tuo meidän pienin "menee pilalle", jos liian äkkiä tulis toinen. Annoin asian olla, koska viihdyn omassa työssäni. No, nyt ollaankin sitten yritetty jo yli vuosi tuloksetta. :unsure:

Tervetuloa kaikille uusille, tänne otetaan kyllä kaikki mukaan keskustelemaan!!
 
  • Tykkää
Reactions: Cara-mel
@Nemi_K Aika perus olo. Pikkasen nippailee vasemmalta, mutta muuten ei mitään. Hitaasti vain tuntuu päivät etenevän :D tiistaihin yritän ainakin olla testaamatta. Saa nähdä miten onnistuu ja nopeuttaisiko viikonlopun työt ja ens viikolla alkava työharjoittelu ajan kulumista.

JA tervetuloa mukaan kaikille uusille Aina on tilaa tulla juttelemaan :)
 
Onnea @Kittyli97 :love::love:

@Wintersun jossain vaiheessa kun päivität listaa, niin viitsitkö vaihtaa mulle Dpo7. Jossain vaiheessa ilmeisesti hypännyt yhden päivän liikaa.

Dpo7 aamun fiilikset: Lämmöt nousi taas 0.2°c, nyt siis 0.6°c korkeammalla kuin normaalilämpö, ja 0.5°c ovulaatiota korkeammalla.
Eilen kirveli kohtu, ensin oikealta sitten vasemmalta.
Tänään voimakasta valkovuotoa ja hieman ehkä hiivan oireita. Hetki sitten alkoi sykäyksinä tulevat jomotukset kohdunsuulla tai jossain siellä. :confused:
 
@Miina- Jokohan siellä testattu? @Kittyli97 onnea Sinulle!

Ihanan vilkasta keskustelua täällä, tosin niin paljon porukkaa että henkilökohtaisesti vastaaminen aina haastavaa kaikille :D Mites piinailijoiden kärkipää @Lilja<3 , @kuus+1 yms. Millon meinaatte testata?

ON: vuoto loppumaan päin, oon menossa gynelle kp 15, jännä nähä et huomaako se mitään merkkejä sit oviksesta. Kävin sattumalta esikoisen aikaanki gynellä just kp 15 (nytki tuli aika ihan munkilla tuohon :D) ja sillon se gyne sano, että ovis tapahtuu parin-kolmen päivän päästä ja siitä kierrosta sit tärppäs, toivon et tää on nyt joku enne ja nyt käy samoin :D
 
En tiä pitääskö testata, malttanu odottaa hienosti. Toki fiilikset tipahti ku alko tiputtelee, edellee rusehtavaa mut tositisi niukasti, pelkästää pyyhkies.. saas nähä, ei oo ollu kauheen tasaasia kiertoja mut pari vikaa sen 28päivää.. vähä kyl jännittää. Yleensä vatta tullu kipeeks sinä päivänä ku menkat alkanu. Mut ny ollu paripäivää jo välil kipee, ja ny on flunssanen olu ollu tänää ja eilen. En tavallaa ees uskalla testata jos tuleeki nega :/ tänää en ees kerkees testaa, huomen ehkä :D infoon kyl heti jos jotain ilmaantuu.
Tsemppii muille piinailuun ja testailuihin ;)
 

Yhteistyössä