<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

Moikka kaikille!
Puuh, miten inhottavaa painontunnetta täällä on nyt ilmennyt alavatsalla!
Meinasi jo säikäyttää.. :/

Noista liikkeistä pakko sanoa:
Mulla ne tuntuu vain ja ainoastaan alhaalla. Eli alavatsalla taikka ihan syvällä lantionpohjassa, kun istun. Vauva oli ultrassa perätilassa ja on ollut miun mielestä monta viikkoa ainakin, koska potkuja ei koskaan tunnu ylhäällä.
Onko kellään kokemusta vastaavasta? Kääntyyköhän se ollenkan? Nythän sillä olisi tilaa vielä kääntyä, mutta ei. Olen miettinyt, voisko mun kohdun rakenne ollakin sellainen, että se ei saa käännyttyä tms..Ihmeellistä änkeämistä vauva harrastaa välillä kyllä, koko oikea puoli alamahasta nousee ylös ja tuntuu kovalle, eli jotain peppua/selkää se siinä työntää. Mutta käänny ei. Jos kävisi niin, että ei käänny perätilasta pois, niin sektioon menisin - en missään nimessä ensarina synnyttäisi perätilavauvaa.
 
Kirjottelenpa sitten minäkin tänne kun on niin tylsää. Ei niinkun huvita tehdä mitään. Mies on iltavuorossa ja mä kökin yksin kotona. Sain sentäs imuroitua äsken. Ajattelin kyllä mennä ajoissa nukkuun tänään. Tää tylsyys väsyttää :p

Täällä toi Papu liikkuu toisinaan niin villinä että jestas. Mieskin taas aamulla naureskeli kun oli pikkusella vauhti päällä. Ja ne liikkeet siis tuntuu yleensä tuolla oikeella alhaalla, mutta esim. tänään ihan tossa ylhäälläkin tuntu!

No eipä tässä kai muuta kun menenpä jatkaan lorvimista :LOL:

-Heitsu&Papu-
 
Mulla liikkeitä tuntuu kaikkialla, niin ylhäällä, alhaalla kuin sivuillakin. Mitä lie haara-perushyppyjä siellä treenailee :LOL: . Ainoo paikka, missä en tunne liikkeitä, on oman navan seutu, mut siinä kohdin onkin istukka. Ultrassa vauva oli raivotarjonnassa, mutta ehtiihän se vielä vaihtaa asentoa monta kertaa. Ei sunkaan pieniananas vielä tarvii murehtii, et vauva on väärässä asennossa!
Mä oon ollut nyt 3 viikkoa vaihdossa/harjottelussa ja nää työkaverit jo täällä sanoi, et masu on kasvanut tänä aikana. Jaa... ei se enää omissa silmissä kasva.
Mä oon jo ehtinyt "kyllästyä" tähän raskaana olemiseen. Olis niin kivaa jo päästä normaalisti liikkuu, syödä mitä haluaa yms. No, enää 4kk...
 
neitiperho
Täytyy myöntää Hemuli80 että mulla kans jo nyt tullu moneen otteeseen sellanen olo et sais jo syntyä kun en jaksa tätä vaappumista enää. Ja tää vasta alkua....millastahan tuskaa sitten kesällä on odotettavissa..hmm..
Täytyy myöntää *ilkeä kun olen* niin vähän naurattanu yks kaveri joka nyt viikoilla jotain 16 ja se niiiiiiiiin raskaana ettei tosikaan. Minkäänlaista mahaa ei ole ilmestynyt, mutta tuskailee kuinka ei voi istua kun maha painaa, ei voi kyyristellä kun täytyy varoa mahaa ja puh ja puh. Joo mä tiedän olen inhottava kun näin ajattelen... :ashamed: Menen nurkkaan häpeämään.
 
Terve kaikille! En ole pitkiin aikoihin käynyt täälä sivuilla, mut nyt ajattelin skarpata... Meille olis kans tulos elokuus vaavi. Laskettuaika olis 14.8.2008, mut vähän näytti tos rakenneultras et voipi mennä himpun ylikin. meillä on jo tyttö pian 4v. ja Poika pian 2v. Kolmonen on ehkä poika, ei ollu ihan sata varma se kätilö enkä kyllä ollu minäkään, mut olin näkeväni pojan vehkeet... :LOL: Alkuraskaus meni pahoinvoides ja nyt sitte alko närästys, niin kuin edellistenkin aikana. Huimaus on ollu nyt vain sellanen et vaivaa, kun jalkaisillaan menee koko päivä eikä huilitaukoa näy. Onneks mies on vain aamuvuoros, et on sit iltaisin nukuttamas. :heart: Vauveli laitto tanssiks mahas kun potkuttelee oikein olan takaa... Ihanaa kun tuntee pienen elämän kasvavan sisällään. meil raskausviikot nyt: 23+3
Olisi mukavaa jos voisi saada jutella jonkun kans, kun kaikki kaveritkin asuu niin kaukana ja heitäkin näkee vain muutaman kerran vuodes. :(
 
neitiperho
Jee lisää uusia. Tervetuloa. Meitä todellakin alkaa olemaan hurja määrä. Tosin sen verran korjaus piika että olet varmaan viikolla 22 etkä 23...meillä nimittäin samoissa LA.
 
Heippa mammat :)

tervetuloa piika joukkoomme =)

Tänään olen touhunnu koko päivän, on ollut kauhee tarve saada pakattua kamoja, kun tajusin että meidän muutto on jo kahden ja puolen viikon päästä.. Ja mies on töissä aikas paljon, joten tässä täytyy varmaan jo muuttaa sitten aikasemmin :/

Mulla on tuntunut potkut lähinnä vasemmalla puolella ja keskellä :heart: , harvoin tuntuu pienen ja pientä liikehdintää oikealla puolella. Masa kyllä taiskin olla ainakin äippäpolin ultrassa niin että pää oli oikealla ja jalat vasemmalla puolella.

Esikoinen palas lomailemasta tänään takasin kotiin :heart: , olikin jo aikas kova ikävä. Sillä oli ollu kiva viikonloppu, mutta oli vähän pettynyt kun ei oikein ollu kavereita. Yleensä kun tuolla vaunualueella on.

Nyt taidan alkaa katteleen töllöö ja kutomaan Masalle pipoo :heart:

salah ja Masa 20+6
 
iltaa mammat! Pieniananaskos se tuosta perätilasta puhu.. Meillä kans vauva perätilassa, tosiaan potkut tuntuu mullakin yleensä vaan alhaalla.. Ja semmosta painon tunnetta tulee myös, ja maha on koholla toiselta puolelta, eli pyllyä tai jotain se sieltä tunkee :) meillä tuntuu jo käteen potkut, eilen mies pisti korvan mahalle ja huusi että "ISI TÄÄLLÄ, KOHTA NÄHDÄÄN", niin tää meidän poju tais pelästyä ku potkas sit isiä poskeen <3 tänäänkin mies sanoi että aina kun vauva potkaisee niin mun maha heilahtaa vähän.. :D vaatteista puhuitte.. Me ollaan saatu noita 50cm vaatteita ja oon ostanut 56-> vaatteita itse.. Joillekin vauvoille menee pidempään pienet ja joillekin.. Itse henkilökohtaisesti haluan ettei vauva huku vaatteisiin eikä ne roiku päällä vaan olis sopivan kokoisia ja siks ollaan ostettu niitä pieniä.. Tänää oon tehny vaikka mitä, kanaa ja riisiä ja leiponut sämpylää ja tehnyt mansikkakiisseliä :) enää reilu kuukausi töitä.. Loma alkaa enskuun puolenvälin jälkeen.. Katham ja poju rv 24(Jo!!:))
 
piika tervetuloa!!!

Ihanaa, saan hetken istua rauhassa :) .Mies ja tyttö meni uuteen taloon suihkuun. Siellä on taivaallista käydä pesulla, kun tässä meidän vanhassa talossa on niin pieni varaaja ,että jos kaikki käy peräkkäin suihkussa niin pitää olla tosi nopea. Harmi vain ,kun saunan ohjauskeskuksessa oli vikaa ja se saadaan vasta ensi viikolla. Vielä nukutaan muutama yö vanhassa talossa ja sitten kaikki on valmista. Siis kaikki tavaratkin paikoilla.

Meillä oli esikolta tarvetta pikkuvaatteille tosi pitkään ,kun syntyessään oli 2620g ja 45,5 cm pitkä. 50 cm vaatteet oli tosi isoja ja menivät vielä kolmikuisena. Silloin minulla oli pikku vaatetta ihan liian vähän. Vauvan kasvu menee välillä niin pyrahdyksissä ,että jokin vaate koko menee hetken ja toiset vaatteet kestää todella pitkään. Osa vaatteista tuntuu myös kasvavan lapsen mukana esim. H&M bodyt meni meillä 7kk-1v4kk välisen ajan:)

Meidän muksu potkii oikestaan vasemmalle alas ja keskelle. Ei ole mikää kovin vilkasliikkeinen. Samanlaisen tuntoinen ,kun oli tyttökin.
Muuten täällä vointi ihan ennallaan eli supistelee juuri nytkin ikävästi. Toivon ,että eivät muutoksia saa aikaiseksi. Neuvola vasta 1½ viikon päästä. Täytyy pyytää lääkärille aika ,jotta tarkistaa paikat.
No nyt pitää mennä hakemaan tyttö tänne vanhaan kotiin.
-Poni ja Manteli 21+4
 
Mää rupesin miettimään oikeen tota sf-mittaa. Mulla oli se 21+5 20 cm...lueskelin muitten mittoja tuolta ni oli n. 1-2 vähemmän. Neuvolatäti ainakin sanos, että voi viitata isompaan vauvaan? Kokemuksia? Mä jo pelkään muutenkin et repee kaikki paikat synnytyksessä :LOL:
 
Empäs oo aikoihin kirjotellu,mut lukemassa käyn päivittän...
Mullakin ollut tota paineen tunnetta tossa alavatsalla ja alaselässä,tuntuu ku ois sellanen vanne :/ Mitähän se meinaa?

ja eilen nipisteli koko illan mahaa oli tosi ikävän tuntusta :kieh:

Joo piika sulla taitaa olla viikko vähemmän,kun mulla on nyt 23+1 ja la 10.8 :)

Mä ajattelin huomenna tehä sitä juustosta kanakeittoa,katotaan miten onnistuu :LOL:
Voiks sinne heittää mielummin sitä koskenlaskijaa kun et laittas 3juuston kermaa?
 
Piika: tervetuloa mukaan!

pieniananas: mulla tuntuu myös potkut vain alavatsassa ja ultrassa kaveri näytti olevan juuri siten päin. Sen lisäksi, että kaveri potkii alavatsaan, se potkii myös tuonne alapäähän niin, että tuntuu tosi ilkeelle. Potkut ovat vielä tosi hentoisia, että pelottaa, miltä ne alapääpotkut tuntuu sitten, kun voimaa alkaa olla oikeasti. Luin juuri Vau-kirjasta, että vauva kääntyy raivotarjontaa olikohan se viikolla 36 (tai jotain siihen suuntaan). Joten siihen on vielä paaaljon aikaa. Eiköhän ne meidänkin vaavit ehdi kääntyä. Meidän pikkuisen potkut eivät oikein tunnu vielä ulospäin. Itse olen tuntenut kädellä kaksi kertaa hentoisen potkun, mutta mies ei vielä. Siitäkin luin, että viikolla 28 alkaa tuntua kunnolla ulospäin, joten siihenkin on vielä aikaa.

Mun maha kasvaa niin järkyttävää vauhtia, että kyllä sitä pohtii, että miksiköhän elefantiksi sitä muuttuu. Perjantaina on neuvola. Pelkään, että painoa on tullut jo 10 kg lähtöpainosta. Apua!

Marikki A ja pikkuinen 21+6
 
Huomenta!!

Mie myös hemulin ja neitiperhon kanssa samoilla linjoilla, että tää olotila alkaa vähän ahdistaa.. siis ihanaa on että vauva hytkyy ja pomppii ja mahakasvaa..mutta oikeesti olo on jo niin tukala.. mihinkää ei taivu, kaikki mitä teet pitää tehä ähisemällä ja puhisemalla.. mitää et voi syyä ilman hirveetä morkkista, et mitä jos vauva lihoo tai menee jotenki sekasii näistä herkuista..syönkö liian vähän salaatteja, hedelmiä, maitoa ym.. ARGHH.... :kieh: esikolta en "tykänny" olla raskaana, enkä tykänny mahasta.. nyt tykkään kyllä enemmän ja mahastakin tykkään, jos löytyy hyvät vaatteet päälle!! ja se käveleminen..ois niin ihana ollu vkloppunakin lähtee kunnon lenkille, mut ei, ku lyllerrät sata metrii, ni pitää miettii et jos meet pitemmälle, ni pääsetkö varmasti kotiin takasii :kieh:

ja sit viel tuo mies tuolla kotona.. oon yrittäny sille sanoo nätisti ja vähemmän nätistä et mie haluun sen huomioo ja helyyttää ja kaikkee, ni ei voi taukki tajuta.. pojan kanssa se kyllä touhuu, hyvä niin, mutta ois ihan kiva jos se huomais miutkii.. ärsyttää ku muuta ei saa ku seksiä sais kyllä aina, mutta haluisin jotain muutakin.. aina se on tommone ollu ja oon osaksi jotenki tottunu siihen, mut nyt vaan on sellanen olo et haluis hirveesti toiselta nättejä sanoja ja kaikkea ihanaa... kai se kuuluu tähän raskauteen!

Tulikohan tarpeex vuodasta näin maanantai aamuun :D

Kanakeitosta: joku laitto joo kanakeiton reseptin, mihin kuulu koskenlaskijaa!! ja voihan noihin laittaa melkeen mitä vaan, mistä ite tykkää!!

Ja tervetuloa uusille!!

Siinä neuvolasta saadussa odotus kirjassa oli isän sivujen puolella, että näillä viikoilla voi kuulla vauvan sydänäänet mahan päältä, ja sitä voi tehostaa esim. vessapaperirullan kanssa??!! Onko ketään kokeillu?? Miun ois eile illalla tehny mieli miehelle sanoo tosta, mut oon ollu eilisen vähän niiku mykkäkouluu, ni en sit viittiny sitä hyvin alkanutta murjotusta poistaa :D

tän viikon mies on iltavuorossa, eli hirveesti ei nähä, saa nähä kumpi alkaa "lepyttelee" ensin.. mie haluisin kyllä et se ite taas tajuis et on muutakin ku hän vain..

no eiköhän tää valitus riitä.. palataan taas!!

Äiti lpr 23+6
 
Nii joo vähän ilosempaakin asiaa, päätettiin aamulla poitsun kanssa et lähetään tänää shoppailee vaaville pari vaatetta ja joku unilelu :heart: minkä hän saa sitten tuua vaaville sairaalaan. en jaksais oottaa elokuuta!!!!!! :heart: :heart: :heart:
 
Paljon on taas viikonlopun aikan tullut tekstiä. Minä kun en kotona pääse nettiä käyttään kun on noita teinejä kotona. Joten olen aamun lukenut juttujanne.

Sf- mitsta mulle sanottiin viimeviikolla (22+ jotain) neuvolassa, että sitten ens kerralla sitä mitataan kun se tässä vaiheessa antaa vielä epävarmoja tuloksia. Olettaisin että kun mullakin on tuota ylimääräistä kerrosta mahanpäällä, niin se vaikuttaa.

Ja sitten tuosta raivotarjonnasta oli ollut juttua. Mulla on nuo edelliset lapset (3 kpl) kääntyneet raivotarjontaan viikon 32 jälkeen. Että tässä vaiheessa vaavit kai kääntyilee miten milloinkin.

Eilen näin vauvan liikkeet mahan päälle ekan kerran. Tähän asti on potkinu alas, ja se ei ole ollu kivaa. Mutta eilen potki oikein kunnolla ylös ja koko hama heilahteli. Vanhin tyttökin näki ja tunsi liikkeet. Se oli aivan innoissaan, on oottanu ainakin kuukauden että milloin hän saa tuntea liikkeet. Täytyy muuten kokeilla tuota vessapaperi rullalla kuuntelua.

-SIUKKO
 
Heivaan kaikille tasapuolisesti..

Olen nyt koti-ihmisenä.. On tää ihmeellistä..Kun ei oo kiire mihinkään. Sain karvaasti tuntea kuinka tyhmää kohdellaan... :'(

Minua pidettiin ihan pilkkanaan, onneksi mies ymmärtää..
Vauva on kanssa perätilassa, toivottavasti kääntyy!!
Tänään olis vissiin 21 viikkoa täynnä.

Salamatkustaja ja Aapeli :heart:
 
Ennu ei välttämättä viittaan isoon lapseen! mulla oli edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa reippaasti yli yläkäyrän ja sit alkoi tasaantuu, tyttö oli 2700g ja 47cm :) ei todellakaan jättiläinen!! muutenkin tuo sf-mitta pitää tosi harvoin paikkansa.

Meilläkin on 50-56 senttiset vaatteet mennyt sen 3-4kk ja alkuun oli nekin isoja. 60 senttiset ei sit mahtunut ku kk päälle. ja nyt on ollu 74-80 senttiset jo puol vuotta käytössä, tyttö täyttää keskiviikkona vuoden.(80cm on vielä reiluja).

minullakin nuo liikkeet tuntuu enimmäkseen oikeella alhaalla ja keskellä. yöllä pyöriskeli kovasti ja eka kertaa tuntui liikkeitä navan yli. pitkään on jo potkut näkynyt päällä päin.

Ja huomenna se kauan odotettu rakenneultra vihdoin

UUsille tervetuloa ja onnea!!

Triine 21+1
 
taas tullu mun poissaoloaikana ihan kamalasti juttua :D

mittees tänne...eipä ihmeitä. välillä on jotenkin "kömpelö" olo, ku (ala)selkä- ja liitoskipuja. Käveleminenkin välillä semmoista vaappumista :LOL: ja kiva tietää, ettei se olo ainakaan tästä helpotu... tosiaan kiva nähdä millainen kesä tulee olemaan...... :D

Muuten on voitu oikein hyvin! Poitsukin ilmoittelee ittestään aika ajoin |O

Nyt rv 22+4
 
joku mietti tuota painon nousua viikko 20 jälkeen!!? minulla on joka raskaudessa alkanut paino nouseen vasta puolen välin jälkeen ja sitä tulee 500g-2kiloo/ vko. että jättiläinen olen aina lopussa. tytöt on molemmat ollut pieniä syntyessään(2850g 47cm ja 2700g ja 47cm) eikä ole sokereiden eikä minkään kans ollut ongelmia tytöillä eikä äidillä :D eka syntyi vko 39+4 ja toka vko 38+5 eli täys aikasia ovat olleet.
 
Heissan!

Tervetuloa piika!

Täällä sitä saikkarilla nyt sitten ollaan. Ja tosiaankin päänsärky johtui mitä suurimmalla todennnäköisyydellä ihan vaan jumissa olevasta niska-hartiaseudusta... Lekuri kirjotti suoraan 2 vkoa saikkea ja totesi, että jos ei sillä lepäilyllä auta niin eikun lisää hakemaan :whistle: kyllä mä ny kuitenkin yritän sitte vielä viideksi viikoksi mennä töihin, kun nyt jo tuntuu, että miten sitä saa aikansa kulumaan... eli mikään ei ole koskaan hyvin :LOL:

Raskausmyrkytystä lääkäri ei edes maininnut, verenpaine oli kohdallaan ja onhan se toki niin kuin neitoperho rauhottelikin mua, että ei näillä viikoilla vielä ole suuri todennäköisyyskään. Ajattelen aina vaan "pahinta" :ashamed:

Liikkeistä olette jutelleet. Mulla on istukka edessä, mutta silti tässä nyt parin viime viikon aikana on alkanu tuntumaan pontevammat potkuttelut ja myllerrykset. Liikkeet tuntuu missä milloinkin, mutta tuntuu että Vaavin mielipaikka on kuitenkin tossa oikealla ylhäällä. Ulospäin ei ole vielä liikkeitä näkynyt.

Onko muuten mahdollista, että vauva pelästyy jo tässä vaiheessa kovempia ääniä? Pari kertaa meinaan kun olen laittanu tehosekottimen päälle niin on tuntunu heti mojovampi potku ja sitä ennen ihan kuin säpsähdys. Yleiskoneeseen ja imuriin on ilmeisesti tottunut, kun niihin ei sen kummemmin reagoi, mutta viime viikolla kun oltiin synttärikekkereillä, jossa villit lapset mekasti niin Vaavi tuntui hermostuvan niistäkin äänistä... :eek:

Imuroidessa kun kyykkii ja kumartelee tulee kyllä potkuja kans siihen malliin, että sanonkin miehelle Vaavin viestittävän "mutsi mun tila loppuu, lopeta" :D

äiti lpr pohti sydänäänten kuuntelua tyhjän vessapaperirullan kanssa. Mies on muutaman kerran koittanut ja nyt tässä pari iltaa sitten meinasi, että olis jo erottanut muutakin kuin mun vatsan/suolten lorinat ja sydänäänet... Ihmetteli kyllä, että olisiko Vaavin sydänäänet niin epäsäännöllisen kuuloiset... Mulla on nla keskiviikkona, jospas äänet kuuluisivat siellä viimeinkin kunnolla ja voisin sitte antaa isukin kuulostella uudelleen illalla. ...tosin Vaavi on varmaan siinä vaiheessa jo vilistellyt monta kertaa eri paikkaan :D

Jaahas jos kävis hakemas postin ennen kuin alkaa satamaan... kauheen synkät pilvet, vaikkakin just nyt paistaa aurinko. Meilläkin oli, ja on vähän vieläkin, taas lumihöytää maassa :kieh: ...odotan kans niin kovin, että pääsis jo pihaa laittamaan (sen mitä nyt kasvavalta massulta pystyn :) )


:wave:

*muoks* unohtuu ain laittaa noi viikot loppuun, eli nyt on 22+6
 
Pinoudunpa minäkin välillä. Lueskella olen taas yrittänyt parin päivän välein viestejänne, mutta kirjoittaminen on muiden kiireiden takia taas jäänyt vähemmälle. Tunnin päästä pitää lähteä neuvolaan, kivaa kun edellisestä käynnistä on reilut 6 viikkoa aikaa. Tällä kertaa pääsen menemään itsekseni kun isäni on meillä tytön kanssa sen aikaa, viimeksi kun neuvolakäynti tyttö mukana muistutti lähinnä katastrofia! :LOL:

pieniananas tosiaan mietti pikkuisen kääntymistä perätilasta. Niin kuin useampi olikin jo kommentoinut niin minäkin muistelin että kääntyminen saattaa tapahtua vasta ihan loppu metreilläkin. Pari kuukautta sitten synnyttänyt ystäväni tuskaili perätilassa ollutta vauvaansa (rv36 jotain) ja oli aivan varma ettei enää käännykään, mutta kuinkas kävikään pikkuinen oli vielä saanut itsensä väännettyä ihan oikeaan asentoon ennen syntymäänsä. Joten näillä elovauvoilla on vielä hurjan paljon aikaa ottaa oikea asento tuolla yksiössään. Nythän ne onkin vielä niin pieniä että mahtuvat myllertämään milloin mitenkin päin siellä, huomaamattammekin.. Joten ei syytä huoleen tuon kääntymisen kanssa!

Omaan napaan ei uutta. Vointi on ollut hyvä ja liitoskivut pysyneet suht hyvin kurissa. Liikkuminen on tosin jäänyt lähi viikkoina melko minimiin mutta hyvin ollaan pärjäilty joka tapauksessa. Nämä märät ja loskaiset säät meillä päin ei oikein houkuta tällä hetkellä ulkoilemaan, kevättä ja kesää odotellessa siis. :) Poju on pitänyt viime päivät mahassa aivan hirveää mylläkkää, välillä tosiaan tuntunut että läpi se tosta nahkasta kohta tulee.. :LOL: Ihanaahan se vain on että toinen on niin liikuvaista sorttia, rauhoittaa mieltä aina kummasti. Kauhulla vain odottelen jatkuukohan hypervilkkaus masun ulkopuolellakin.. :eek: ;)

Jaahas täytyy alkaa valmistautumaan neuvola- ja kauppareissuun. Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille masuille ja mammoille!

:heart: haaveilija ja poju 22+0
 
Hyvää päivää! Ärsyttää toi lumi joka eilen sato maahan :kieh: Lauantaina kun pääsin jo haravoimaan ja siivoomaan pihaa, niin sit tuli tää |O
Käytiin pojan kanssa lääkärillä aamusta ja parvorokon jälkitautina olikin tullut iki-ihana korvatulehdus! Eli keskiviikkoon asti päivystän kotosalla. Pojalla oli 3-vuotis juhlat lauantaina ja tuli lahjaa ja syötiin kaakkua..Nyt on vähän mammlaa morkkista :ashamed: Piti tulla eilenkin vieraita, mutta jouduttiin perumaan kun kuumettta oli 38 ja rapiat :| No, ens viikonloppuna juhlitaan taasen :D Eli +5 kiloo.. :snotty: :ashamed:
Muistaakseni poika käänty raivotilaan jo vk 27? Muistankohan omiani..mutta aikas aikaste. Nyt tuntuu vielä pampulan potkut tuolla alhaalla. Yks aamu kun heräsin tyttö potkiskeli navan yläpuolelle, mutta se tais olla ainoa kerta. Hyvinkin päättäväisesti monottaa tonne virtsarakkoon :D Äitini on kertonut että mua yritettiin pariinkin otteeseen kääntää että alatiesynnytys onnistuis, mutta käännyin aina takasin :whistle: Siis miten niin itepäinen..Ja keisarileikkauksella minä sitten maailmaan tulin.

fosfori ja pampula 24+1(siis käsittämätöntä! 24 jo! :D ) ja 6 viikkoa enää töitä =)
 
Tervetuloa Piika:)

Neuvolakuulumisia tällä kertaa! Painoa oli tullut ihan reilusti lisää, eli 3,5 kiloa viime kerrasta(joka oli 5 viikkoa sitten) eli yhteensä raskauden alusta tähän on tullut 6,2 kg. Eli jos katsoo tuota painonnousukäyrää niin alakäyrältä keskialueelle ollaan menty. Ei kuitenkaan liikaa ole vielä tullut, mutta terkkari käski olla vähän tarkempi ettei karkaa mopo käsistä:)

RR oli 112/72, ok sekin... toisessa sokerirasituksessa täytyy käydä ennen viikkoa 28. Vauvan sydänäänet oli hienot ja syke 135-145 välillä. Pissassa ei mitään ollut... Keskiraskauden lääkärikäyntiä ei mulle tule jos ei ole erikseen jotain aihetta, jos supistuksia alkaa siis tulla liikaa, niin sitten. Saatiin myös Kelan paperit ja nyt sitten täytyy niitä alkaa ihmetellä... ja sf-mitta oli 19 eli nyt keskikäyrällä mennään senkin suhteen.

Puhuitte vauvanvaatteista... meillä ei 5o-senttiset edes mahtuneet pojalle päälle:) Oli syntyessään 54cm ja 4025g. 56-kokoiset meni ehkä kuukauden ikään ja sitten 62-kokoiset vissiin pari kuukautta... kolmikuisena pojalla oli jo 68-senttiset. Alussa melkein joka pesukerralta jäi jotain pieneksi. Nyt on 80-86-kokoiset olleet käytössä jo yli kolme kuukautta ja osa bodyista turhan tiukkoja. Meidän poju täyttää tällä viikolla jo 10 kuukautta! Huh kun aika rientää!

Mistäs muusta puhuttiin... noista kovista äänistä; kyllä meillä vauva säikähti yks päivä, kun isi aivasti! Oli vissiin nukkunut ja heräsi siihen :heart:

Ultrassa viikko sitten vauveli oli pää alaspäin, mutta eiköhän se siellä vielä pyöriskele... poika oli kääntynyt lopullisesti raivotarjontaan viikolla 31 ja sitä ennen ollut milloin mitenkin päin;)

vib rv 23+3
 
Moikka!

Tervetuloa uusille elokuisille =)

Mulla lukee kanssa rakenteen kohdalla neuvolakortissa, että vauva on perätilassa. Potkuja kyllä satelee välillä hiukan navankin yläpuolelle, joten kovasti siellä varmaan kääntyillään :heart: Viime yönä taas tunnin välein oli kova meno päällä masussa ja joka kerta kun koitin vasemmalle kyljelle kääntyä, niin armoton melskaus alkoi... :D Mulla on kans välillä tuota hetkellistä paineen tunnetta ja oon yhdistänyt sen vauvan kääntymiseen, kun tuntuu, että sen jälkeen tulee potkut taas eri paikkaan.

Just saatiin ekat haravoinnit ja pihasiivoukset suoritettua toissapäivänä, niin eikös ollut aamulla maa valkoisena... Pikkuisen vetää mieltä miinukselle, kun koko talvi odotettu lunta ja nyt kun on alkanut jo odotella lämpöisiä ilmoja, niin kai sitä lunta tulee vielä toukokuun lopullakin :headwall:

Tällä viikolla tais olla synnytysvalmennukseen ilmoittautuminen, jos oikein muistan... Perhevalmennuksessakaan ei olla vielä käyty - pitänee katsoa seuraavalla neuvolakäynnillä vihdoinkin niitä aikatauluja.

Lumisen päivän jatkoja kaikille =)

kaneliomena ja Elmeri 23+6
 

Yhteistyössä