<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Heippa naiset! Norovirus tuli pidettyä, olipa aika ralli... :x Pahoinvointi vaivana jo muutenkin ja nyt ton noron jälkeen jäi todella raju kuvotus koko ajan päälle. Yökkäilen koko ajan ja ahdistaa ajatuskin mennä töihin, mut ajattelin ens yöks nyt kuitenkin kammeta kokeilemaan. Saako raskauspahoinvoinnilla saikkaria vai onko se vaan turhaa kitinää? Mulla on tosi vaikeaa oksentaa, et ruoka kyl sinänsä pysyy sisällä, mut tää kuvotus vie kaiken keskittymiskyvyn. Anteeks taas tämä oma napa.:ashamed:

thunderbird & Julle 7+6
 
Neuvolakuulumisia: Meillä ensimmäisessä neuvolassa ei ultrata eikä sydänääniä katsota.Eli siin seuraava ultra on np-ultra joka on mulla jo viikolla 10+3.Menkkojen mukaan mennään näköjään neuvolassa vaikka oon käynyt ultrassa jossa laskettu aika myöhemmin kun on pitkä kierto.Mutta hyvä vaan että pääsen sinne jo aikasemmin.:) Verenpainetta sun muuta ei otettu?? sitä ihmettelin.Kauheena aikoja varailtiin.labraan ja seuraava lääkärineuvola.Sairaslomaa sain lääkäriltä keskiviikkoon asti kun oon ollut huonovointinen ja menkkakivuista kärsinyt.Saa nyt levähdellä.

Mulla on ollut ensimmäisessä raskaudessa tuo kotidoppleri.sillä pitäisi kuulua sydänäänet viikolta 12 lähtien.Minusta oli mukava kuunnella sydänääniä, kun ei liikkeet vielä tuntuneet.<3

Minä olen haaveillut Carena Double Swing kaksostenrattaista.Kaverilla on just tuommoiset ja näppärän näköiset, eikä hirveän kalliitkaan ole.Ehkä maltan oottaa puoleen väliin raskautta ennenkuin lähen rattaita kattteleen.Esikoisen kohdalla rattaat ja kaukalo hankittiin jo viikolla 16.=D Toisaalta alussa voisi pärjätä ilman rattaita, kun on talvi vielä ja asutaan maalla missä hankalempi liikkua rattailla.voisi sitten kesäksi ostaa tuplat.Esikoiselta jää rattaat sitten pikkuselle, jos nukkuu ulkona.Nyt lähden haaveileen äippävaatteita netistä.<3

Reveria 8+0
 
thunderbirdille vielä..saikkua saa pahoinvointiin ja kannattaa hakea jos ei pysty olemaan töissä.Meillä neuvolatäti sano, että raskaana olevia äitejä on niin vähän että me pidetään kyllä odottavista äideistä hyvä huoli.jos tarvii sairaslomaa niin sitä annetaan helposti.:)

reveria
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista, pikaista paranemista sairataville ja voimia pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Täällä on ihan normieloa. Öllöolo vaivaa ajoittain, ehkä enemmän iltapäivän puolella. Tänään kyllä ollut ihan okei olo. Mutta mulla on ollut löysä vatsa jo kolmatta päivää... Useamman kerran päivässä saa käydä isolla hädällä ja aika rivakasti kipaista vessaan, jos meinaa ehtiä.. Voihan tämä tietty olla jotain vatsatautiakin, mutta voisiko olla raskaudesta johtuvaa? Aiemmin mulla ei ole kyllä raskauksissa tällaista ollut.

Juuri herättiin kuopuksen kanssa parin tunnin päikyiltä. Molemmat pojat on vähän kipeitä, yskäsiä ja nuhasia. Esikolle tuli viime yönä taas laryngiitti, mutta ei kuumetta ja sehän ei päivisin juuri vaivaa, joten hän on kyllä ulkonakin ollut, vaikka aika kylmä viima täällä savonmualla onkin.

Mä en noista saikkuhommista tiedä oikein mitään, kun en ole tainnu ikinä päivääkään raskausaikoin sitä tarvinnut, mutta käsittänyt olen, että aika helposti sitä saa.

Tarvitaankohan me tuplat? Meidän kuopukselle ja uudelle tulokkaalle tulee ikäeroksi 3v2kk, joten ei tuo isompi jaksa vielä kävellä täältä kodilta edes tuohon kylälle (2,8 km) saatikka takaisin. Eli sitten jos ei hommata rattaita, kuljetaan aina autolla. Niin ja lenkkeilykin on kyllä sitten siinä ja hänessä.. En tiedä miten tekisi. Kokemuksia?

PP rv 5+3
 
Sairaslomasta, ainakin täällää sai suht helposti viime raskaudessa. Nyt ei tarttekkaan miettiä sitä. Ottaa vaan ne työt vastaan mitä jaksaa tehdä.

Väsy ja yökkötys on täällä. Eipä kummempaa. Typy onneksi antoi pilkkiä sohvalla aamulla ja leikki nätisti itekseen. Vaikka valvonta olikin sellasta puolella silmällä tapahtuvaa.

Mukava lukea teidän ultrauskuulumisia. itellä neuvola vasta kahenviikon päästä joten ehkä sieltä sittenvaraillaan sitä ekaa ultraa ja selviää ees johonkin suuntaan ne viikot. Toivon mukaan sen ultran saa ennen pääsiäistä :) Ootteko miettineet osallistutteko niihin seuloihin?
 
Täällä kans vielä ainakin aika vähä oireista. Hiukan etoo ja väsyttää. Tissit on kyl mageen kipeet. Ja mulla kans maha löysällä. Ihmettelin itekki et johtuneeko tästä raskaudesta,sinänsä hassua ku aikasemmissa on pikemminki ollu ummetus vaivana. Tiäppä näistäkää :D

Mulla on aiemmilla lapsilla n 2v4kk ikäeroa,en minä ainakaa kokenut että tarvis tuplia. Alkuusa käytössä oli sisaristuin, mutta nopsaa kyllä jaksettiin iteksee kävellä pitempiäki matkoja ja jos väsy iski niin laitoin vaan istuu rattaiden/vaunujen reunalle hetkeksi voimia kerään ku istuinta ei enää ollut. Monet matkat vanhempi sitten ajeli pyörälläkin ja talvella pulkassa.

Paranemisia kaikille sairastelijoille.Meillä onneksi vastikään sairastettiin flunssat ja mahataudit,joten jospa nyt sitten hetken säästyis niiltä.

Voi hitsi että aika tuntuu menevän niin hitaasti.. Vielä 26pvä eka neuvolaan ja ultraan... Saas nähdä maltanko siihen asti :rolleyes:

Mutta nyt lauantaipuuhiin!

Peltisanko ja rojekti 5+5
 
Leeniliini, tulen sitten raportoimaan että kuuluuko sydänäänet kun sen dopplerin saan. :)

Minä kans pohdiskelen, että olisko tuplarattaille tarvetta, kun esikko on vauvan syntyessä 2v 8kk. Ensin mietin seisomalautaa, mutta miten mahtaa käytännössä onnistua. Tuskin tuo meidän elohopea siinä pysyy ja jaksaako sitten seisoa siinä. Miehen kanssa mietittiin että jos ostettais käytettynä tuplat.

Kolmen päivän päästä pääsee taas kurkistamaan pikku asukkia. :) Jospa siellä edelleen olis kaikki kunnossa.

Diinu & Pipana 8+1
 
Tuplarattaista, me ei ainakaan heti hankita, saa nähdä miten alkaa menemään. Ikäeroa on se 1,5v. Tosin meillä on vaunuihin kiinnitettävä sisaristuin jossa voi istua. joten katsotaan riittäiskö se.
 
Hips hei. Eilenkin jo kirjoittelin mutta pitkä teksti hävisi kun ihana mokkulanetti pätkäs niin en jaksanu kirjoittaa uutta tekstiä. :D

Kertomisista itse en ole vielä kertonut kenellekkään, en ole uskaltanut. Edellisestä kerroin ystävälle että "olin raskaana, saan keskenmenoa" niin ystävä totesi että hän on raskaana, edelleen. Lasketuissa ajoissa olisi ollut parin päivän ero. <3 Neuvolaankaan en vielä soittanut, ensi viikolla ajattelin. Täällä kun ensimmäinen neuvola on rv 8-10 niin ei sen puolesta ole kiirettä. Jotenkin sitä vain on niin varovainen, kauheesti pelkään että menee kesken... :/

Vaunuista vaikka pelkäänkin vielä niin katsoin jo että ORAn taiga vaunut voisin haluta. :) ovat suomalaista tuotantoa, suomalaisille tehty ja näyttävätkin ihan mukavilta. ikäeroa tulee 3v 1kk ja ajattelin ihan seisomalaudan vain hommata varalle, muuten kun kuljetaan enimmäkseen ehkä autolla tai sitten vain opetetaan esikko kävelemään. :D katsotaan. Nyt meillä on käytössä CARENAN swing yksöset, enkä enää koskaan osta kolmipyöräisiä vaunuja/rattaita. Pari kertaa neiti on mennyt niiden kanssa ympäri, kun rattaat keikkaa tosi helposti jos etupyörä on käätyvänä.

Hitsi miten kipeet tissit voi olla!!! :O Ei tartte kun hipasta, tai jos vähänkään liivit painaa niin heti meinaa päästä huuto. auts. :D vielä kun tuota rintaakin löytyy vanhasta takaa jo mukavasti niin tuntuu viä että ovat entistäkin enemmän edessä. :D Menkkajuolintaakin on esiintynyt silloin ja tällöin, yleensä alkaa iltaisin vihloa enemmän. mutta kun menee makuulleen niin nopeesti helpottaa, ehkä se on kehon merkki että pitää leväkkin joskus. VÄSYMYSkin on tullut sietämättömäksi. vähän on toki univelkaakin takana, mutta kyllä taitaa muutkin jutut siihen vaikuttaa. voisin nukahtaa koska vain, ku vain tuo esikkokin antaisi äidin nukkua. ;) Mutta ruoka maistuu, aivan kaikki. koko ajan tekee mieli syödä ja juoda jotain. vaa'alla en uskalla vielä käydä. Olen ostanut kuntosalikortin juuri ennen plussatestiä, sitä pitäisi vaan päästä käyttämään. ensi viikoksi jumppia onkin mukavasti jo varattu, jos pysyisi paino EDES samassa vielä hetken aikaa. edellisessa raskaudessa kiloja tuli 16kg.

Nyt tekemään lottoa kiskalle. josko onni olisi myöden.. ;)

tä + toukka rv 5+0 POKS
 
Myy-88:
Ceroxeissa on hyvää heittoaisa.
Crosseissa taas irroitettava istuinosa(tai koppaosa),
jolloin saisin citykopan otettua sisälle ja runko voisi jäädä katetulle terassille.
Crossit on kevyemmät(käsittääkseni) ja citykopan saa myytyä erikseen kun sitä ei tarvii enää :)

Näiden asioiden takia itse olen tällä hetkellä kallistunut crosseihin.
Mitkä Myy teidän päätökseen vaikutti?
 
Tuplarattaista, meillä tulee myös lapsille ikäeroksi 2v8kk, eikä aiota hankkia tuplarattaita. Tyttö ei muutenkaan ole enää aikoihin viihtynyt missään rattaissa istuessa (kauppareissut on kivoja), eli olisi muutenkin ihan mahdoton ajatus. Mistään lenkkeilystä puhumattakaan. Olenkin ajatellut, että mahdollisesti seisomalauta, jos nyt siinäkään malttaa sitten roikkua... Ja talvella sen kanssa varmaan aika hankalaa liikkua?
Silloin kun esikoinen oli vauva, tein pitkiä monen tunnin lenkkejä vaunujen kanssa. Saa nähdä miten nyt sitten onnistuvat uuden vauvan kanssa..:confused:

Yökötys vaivaa täälläkin yhä ajoittain ja väsymys.. Ja nälkä!! Tällaista ei ollut kyllä viimeksi, mietinkin että paljonkohan tällä menolla painan kohta??:D Ja syömisellä saa pidettyä pahoinvoinnin jotenkin kurissa.

Papu82 7+4
 
Hyde
Meillä päätökseen vaikutti aika paljon tuo heittoaisa, on niin kätevä kun saa kesken matkan vaihdettua suuntaa nopeasti. Meillä on vaunut aina säilytetty sisällä (ulkona ei ole paikkaa) niin ei tarvittu erillistä citykoppaa, olen ollut tyytyväinen kovapohjaiseen kantokoppaan siitä ollut hyötyä jälkeenkin :) ainut huono puoli minkä vaunuissa oon huomannut niin on tavarakori, ei sinne mahdu ku max. 2 maitotölkkiä päällekkäin.. Mutta muuten olen ollut erittäin tyytyväinen :)
Myy rv 7+2
 
Mä oon just siksi miettiny tuplarattaita, kun meillä poika (2v 2kk) viihtyy edelleen hyvin rattaissa lenkin ajan. :) Sisaristuin vois varmaan olla kätevä, mutta luin jostain (?) että kaikkien rattaiden runko ei kestä sisaristuimessa istuvaa lasta. Tosin meidän esikko kun on tommonen kirppu (9,5kg) eikä varmaan hirveesti ehdi kasvaa ennen vauvan syntymää niin vois kestääkin. Mutta eipä tässä vielä ole kiire päättää, onneksi.

Meillä on esikoiselle Brio Happy Mixed - yhdistelmät, joissa kantokoppa vielä täysin käyttämätön kun ostettiin nuo esikoiselle 2009 loppuvuonna. Siinä mielessä ei huvittais hankkia tuplia, kun nuo vaunut on vielä niin ihanat. Ja ihanan värisetkin (ruskeat). :D Ja noista en oo kyllä mitään negatiivista sanottavaa vielä keksiny, että ihan loisto ostos!

Muoks!! Just luin että eipä taida noita sisaristuimia enää oikein mistään saada! Ei vissiin enää valmisteta. :O Varmaan käytettynä sitten vois saada jostain, vaikka huutiksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä neiti 1 v 2 kk nukahtaa melkee aina vaunuihin ku ollaa kävelemäs ni sen takia oon miettiny tuplia.. mutta voihan olla et täs 7 kk aikan asia muuttuu ;) ainakin emmaljungan v. 2010 kuvastossa oli sisaristuimia saatavilla..

Myy rv 7+2
 
Järkyttävä päivä takana, oon maannut melkein koko päivän sohvalla ja sängyllä oksennus reissuja lukuunottamatta. Tämän karmeen pahoinvoinnin lisäksi mulle on iskenyt flunssa :( Päähän on koskenut koko päivän, väsyttää, nenä tukossa, kurkku kipeä ja paleltaa. Välillä on tullut kauhee nälkä, mut ei oo paljoo tehny mieli mitään, aamupäivästä sain alas jugurttia ja rahkaa ja illalla mies toi kotipitsaa, mutta en pystynyt paljoo syömään, vaikka se on normaalisti herkkua! Hitto että ottaa päähän tämä olotila, anteeksi valitus!

Tuplarattaista Meillä oli esikoisen ja kakkosen ikäero 1v8kk ja ehdottomasti hankittiin uudet tuplat, carenan double swingit, jotka on muuten loistavat menopelit, eivätkä ole kalliit. On suht pienikokoiset, mahtui joka ovesta ja hissistä menemään ja siinä oli erillinen vaunun koppa vauvalle, joka myöhemmin vaihdettiin ratasosaan. On kevyet työntää ja isot pyörät. Me käytiin vaunulenkeillä paljon ja reissattiinkin paljon sinä kesänä kun kakkonen syntyi, joten oli tosi kätevät. Nyt tuplat on olleet vähemmällä käytöllä kun kakkonen istuu brion yhdistelmärattaissa ja esikoiselle on seisomalauta, nyt lapset siis 1v10kk ja 3v6kk. Kakkosen ja kolmosen ikäeroksi tulee noin 2v5kk ja uskon, että käytetään silloin enimmäkseen vauvalle brion yhdistelmien vaunuosaa ja kakkonen saa luvan seisoa laudalla vuorotellen esikoisen kanssa tai sitten kun jo talvi niin pääsee pulkallakin ajelemaan. Ja kyllä saavat luvan kävelläkkin :) Oma mielipide on että jos ikäeroa on alle 2v, niin sitten hankkisin tuplat ja varsinkin jos perhe on liikkuvaista sorttia (lenkkeilee paljon ja matkustelee).

Ensi viikolla oiskin neuvola, vähän hirvittää paino asia, on varmasti ainakin 2kiloa tullut tässä lisää :(

Äitiysvaatteita ei ole tullut hankittua, niitä on jemmassa edellisistä raskauksista, toivottavasti sais nyt vielä jonkun aikaa pitää ihan normivaatteita, joissakin housuissa vyötärö pahasti ahistaa ja tuntuu painavan massua ikävästi.

Kristalli ja kolmonen, oisko jotain 7+4?
 
Huomenta |O
Kamala väsy vieläkin mutta ei vaan saa unta, yli tunnin pyörin sängyssä ja sitten päätin mennä siirtämään kellot ja eihän sitä enää sänkyyn viitsinyt ryömiä joten kahvia vaan keittämään :D Viime aikoina olen ollut hirveän levoton unissani ja nähnyt todella outoja, sekavia unia, onko muut huomanneet samanlaista? Johtuukohan raskaudesta vai jostain muusta nyt :p

Vaunuista kun oli puhetta niin tuli yksi kysymyskin mieleen. Onko järkevämpää ostaa yhdistelmävaunut vai erikseen vaunut ja myöhemmin rattaat? Itse haluaisin ostaa yhdistelmät, mutta selaillessa sivuja tuli vain mieleen että mitä plussia ja miinuksia noissa on?

rv 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Tiukutus:
En tiedä onko paljon enää vaunuvaunuja myynnissä.
Yhdistelmiähän saa sellaisina jossa on erikseen vaunukoppa ja ratasistuin ja sitten saa kevytkopalla, joka laitetaan ratasistuimen sisään.
Mulla on ollut molempia ja kummatkin on ihan ok,
riippuu missä vaunut säilyttää, millaisista itse tykkää.
Minä just tälle tulevalle vauvalle haluaisin kunnon vaunukopalla olevat yhdistelmät,
koska talvivauvan saa mielestäni kivasti pakattua sinne.
Ja saan kopan sitten sisään ja voin rungon jättää terassille.

Huomenta vaan kaikille!:flower:
 
Heippa hei..

Mä en ole vielä rattaita niin katsellut, jotenkin ihmeen rauhassa olen onnistunut ottamaan näiden hankintojen kanssa, vaikka kaiken saakin ostella. :)

Täällä on nyt varsin ikävää oirehdintaa, eikä edes raskautumiseen liittyen.... Mun hammas aikoo selvästi tappaa mut. Siihen sattuu, kylmä ja kuuma vihloo aivan karmeasti, että meinaa itku välillä tulla. Taitaa olla juurihoito edessä. :kieh: Tiedä sitten vaan miten sellastakin hoidetaan masuasukin kanssa. Kellään kokemuksia?

Neuvolan papereissa oli laitettu alustavaksi LA:ksi 13.11. 2011, se tosin kyllä vielä varmaan elää, koska epäilen vahvasti kiertoni olevan enemmän kun laskettu 28pv... :D Mutta jotain käsitystä nyt ainakin.

rv 7+0
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Itsellä vielä kaksi viikkoa ekaan ultraan, en millään malttais odottaa, mutta eiköhän noi kaksi viikkoa loman jälkeen kulu töissä äkkiä...

Maha on jo turvoksissa minullakin, venyvimpiä farkkuja saa alkaa käyttää... ostin 3+1 päiviltä jo yhden kivan denim-tunikan, johon mahtuu vaikka millainen maha :D

Nälkä on ihan jatkuvaa, nyt on kahvikin lakannut maistumasta. Usein tulee otettua se kahvikuppi, mutta sitten huomaan että se jäi juomatta, ei vaan uppoa. Jäätelöä himoitsen joka päivä... Jotain rotia varmaan täytyis pitää, etten ihan valaaksi itseäni kasvata, mutta alituinen nälkä on kyllä ärsyttävää. Ja jos ei muutaman tunnin välein pupella jotain, niin alkaa heikottaa ja yököttää.

En ole vielä uskaltanut ostaa vauvalle mitään, ehkä sitten kesällä. Omat vanhemmat tietää, kavereista joku saattaa ehkä jo epäillä (?), olisi tosi kiva kertoa ihan kaikille läheisille, mutta ehkä parin viikon päästä sitten jos ultrassa on kaikki ok.

Mariska* ja kyytiläinen 8+1
 
Täällä vietetään rauhallista sunnuntaipäivää. Vieläkin yövaatteissa... |O

Väsymys ja palelu ja voimattomuus alituisena seuralaisena. Pahaa oloa aika vähän ainakin toistaiseksi. Nälkä tulee helposti, mutta paljon mikään ei maistu. Kaikkea suolaista ja raikasta tekee mieli. Onko muilla samaa ongelmaa että suussa maistuu koko ajan pahalle ja tekis mieli koko ajan pestä hampaita. :rolleyes:

Tiistaina olis ensimmäinen neuvola ja jännittää sinne mennä. Itsellä ei olis ollut mitään kiirettä, mutta kun siellä kuulemma varataan ensimmäinen lääkäri- ja ultra-aika ja niihin on pitkät jonot. Meilläpäin molemmat tapahtuu noin 12 viikolla eli eipä sinne kovin kauaa ole..

Meillä hankintoja ei tehdä perinteisesti vielä aikoihin. Odotellaan rauhassa. Tosin tällä kertaa hankinnassa on vain uusi turvakaukalo ja sitteri, ne ehdin myydä. :) Sitteri oli kyllä huippu ainakin edellisellä vauvalla. Katteli sieltä tyytyväisenä maailmaa ja siinä myöskin opeteltiin kiinteiden syömistä.

Vaunut meillä on Teutonian Spirit S3 ja ne on ihan huiput mun mielestä vaikka onkin kolmipyöräiset. Eipä ole kaatuillut. Nykyinen vauveli on uuden tulokkaan syntyessä 2v 4kk ja eipä olla aiottu hankkia tuplia kun nyt jo mieluummin juoksee kuin istuu rattaissa. On vikkeläkinttuinen neiti. :)

Mulla on nää pahoinvointioireet niin paljon helpommat kuin kahden tytön odotuksessa että olisko nyt eri sukupuolta...? Onko kellään tälläisiä eroja tyttö ja poika odotuksissa? Muuten kyllä samat oireet.

Leppoisaa sunnuntaita!

MatalaLento 8+2
 
Mä taidan poistua tästäkin pinosta. Torstaista asti on verta tuhrutellut ja tänään sit jo supistelee ihan reippaasti ja verta tulee. Kaikki oireetkin hävinneet. Eli eiköhän se tämäkin asukki ulos tule. Edellinen keskenmeno tammikuussa niin ei hirveästi enää huvita tämä homma. Pitää yrittää huomenna saada lääkäriaikaa neuvolan kautta, että tuleeko itekseen ulos vai pitääkö taas tyhjennykseen mennä.
 
Voi Sanle :(




Kun tätä ketjua lueskelen niin tulee kyl olo et oonkohan mie ees oikeesti raskaana : / Pitäisiköhän tehä varmistustesti sen mun haamun lisäksi...
Mulla kun ei ole oireen oiretta. Tai kai sen palelun iltaisin vois laittaa raskauden piikkiin. Eli jos en testiä ois silloin reilut pari viikkoa sitten tehnyt niin enpä osais sanoa odottavani :whistle:

Onnea mukavista ultrakuulumisista! Tuplaonnittelut jea*** (apua en muista nikkiä enää :rolleyes:)

Palatekseni vielä olotilaani niin tuskin meille koskaan edes kakkosta olisi tullut jos pahoinvoisin tai muuten raskaus "vaivaisi". Ollaan yrittäjiä ja mies aina töissä, itse teen niin paljon kuin pystyn yrityksemme hyväksi lapsien ohella. Eli itse pitää pärjätä jos meinataan elantomme saada. Onneks on tietty ihania tätejä, mummoja ja ukkeja mut periaatteessa itsekseen pärjäämme.

Tuomenkukka ja salaisuus rv 6+1 (mennään nyt ton neuvolan mukaan vaikka oma arvio on rv 5+1)
 
Sanle, voi kurja! :( Suuret pahoittelut! Koitahan saada vaikka neuvolassa puhuttua asiasta, ettet jää yksin asiaa suremaan. Km on aina surullinen paikka tapahtui se kuinka aikaisin tahansa!

Naive88, laitetaanko sut listaan 13. päivän kohdalle? :)

Tiukutus, ehdottomasti järkevämpää on ostaa suoraan yhdistelmävaunut! Eikä noita pelkkiä vaunuja taida edes kovin paljon olla myynnissä. Kuitenkaan sitä vaunukoppaa ei hirveitä aikoja siinä vaunuissa pidetä, kun vauvaa saa alkaa istuttamaan jo muistaakseni 6kk iässä pieniä hetkiä (korjatkaa jos meni väärin) ja vauva alkaa haluta jo enemmän katsella ympärilleen. :) Me muistaakseni otettiin vaunukoppa käytöstä kun poika oli 7-8kk vanha.

Tänään on ollu TAAS kiukkuinen aamupäivä. Ja aloin itkemään ihan tyhmästä asiasta. :ashamed: Nimittäin siitä, kun koti ei mun mielestä ollu tarpeeksi siisti (meillä olohuoneen ja eteisen lattiaremppa käynnissä ja muutenkin sotkua ja varsinkin karvaa tulee pitkäkarvaisesta kissasta). Itkien sitten rupesin imuroimaan. :D Huimausta on myös tänään ollut eniten mitä koko alkuraskaudessa. Mut nyt on ihan hyvä fiilis. Lattia valmistuu hyvää vauhtia, kun mies tuossa ahertaa. Kaunis, tumma laminaatti tulee. :)

Diinu & Pipana 8+2
 
Huomasitteko muuten, että joulukuisten pinokin on jo tullut? :D Tuntuu ihan hassulta! Vastahan minä tämän marraskuisten pinon perustin.

Mulla olis muuten neuvolan mukaan nyt menossa 8+6 ja LA olis 31.10. Sanoin terkkarille, että turha laskea 28. päivän kierron mukaan, kun tiedän että mun kierto on 31-33 päivän välillä. Joten en ala tuota LA:ta muuttamaan kun ei todellakaan tule pitämään paikkaansa. Neuvolakorttiinkin oli merkinnyt viikoiksi 8+1 kun maanantaina neukussa kävin. Saas nähdä minkä kokoinen vauva on tiistaina ultrassa. Siellä taas varmistuu vähän enemmän tuo LA, vaikkei sielläkään lopullisesti.
 
Voi ei Sanle :( Hurjasti jaksamisia :hug:

Eikä, ei voi vielä olla joulukuisia :LOL: Tuntuu että viikot menee niin hitaasti, mutta ei näköjään maailma olekaan pysähtynyt :D

Joo eiköhän me yhdistelmät osteta, kiitoksia neuvoista! :) Vielä sellainen vaunuista, että kumpi on talvivauvan kanssa parempi, pehmeä vai kova kantokoppa? Vaunuja on ihan liikaa erilaisia :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä