3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Pidetään, @SannuB , peukkuja pystyssä, että olisi nyt sitä itseään :) Ei noista oireista kyllä ikinä tiedä, toisilla menee niin ja toisilla näin. Entäs rintojen turvotus ym?
Mäkään en halua kuin aamupissasta tehdä testiä. Toisessa ryhmässä joku tosin sanoi, että hänellä näkyy paremmin päivä- kuin aamupissasta. Että se siitäkin taas, yksilöllistä kaikki!

En tainnut täällä kertoa, että sain jo tänään keskiviikkoisesta gynekäynnistä paperit ja ultrakuvat kotiin. On kyllä tullut hypisteltyä. Mitäköhän se sitten tulee/tulisi olemaan, jos joskus saan omasta sikiöstä ultrakuvia tiirailtavaksi?!

t. Maaria1980, joka tyytyväisenä ja hyvällä omatunnolla hörppii alkoholipitoista siideriä
 
Toi on niin totta @SannuB, oonki yrittäny tänään pähkäillä miten sais sellasen mukavan luottavaisen olon :LOL: Ehkä harhauttamalla omia ajatuksiaan...ja oon kyllä ilonen, että jotain kuitenki tapahtu, kyl se keho taitaa ees yrittää. Mut iiks jännät ajat siellä!! :love:
 
@SannuB voi että, pidän sulle peukkuja! Tarttis vähän plussatuulia tähän ketjuun, voisit aloittaa!

Tervetuloa @Shona, myötäeläminen täällä on parasta :)

Pahoittelut myös uuteen kiertoon lähteneille ja taas pettyneille.. Rankkaa tää naisena olo kyllä on!

Ja ihallen täällä lue kun toiset "vaan varailee gynejä" ja ite vaan arvon että pitäskö.. No pitäis mutta kun pelottaa ja toisaalta en haluais kuulla negatiivisa uutisia.

Menkat vissiin ois sunnuntaille tulossa. Positiivisena yritän ajatella että onpa sitten kolme kiertoa ollut täysin sama 42pvn kierto mikä on sinänsä jees että ekaa kertaa ees kolme kiertoa ois yhtäpitkät. Ikinä ees pillerien syöntien aikana ei ollut tasasia kiertoja. 42pv on kyllä typerän pitkä aika.. Tekis mieli tänään jo tehdä vika testi kaapista huutamasta ni seuraavan kerkeisin ostaa vasta ens viikolla jos sunnuntai vaikka yllättäisikin menkattomuudellaan..
 
No, olikos täällä tikkuun pissineitä...? @SannuB ?

Mä tulin siihen tulokseen, että se mun vuoto oli menkat. Aikanen ovulaatio -> lyhyt kierto. Meni nyt se aukkaritutkimus sivu suun tän epämääräisyyden vuoksi. Ens kierrossa sitte.
Eli menossa kp 7, yk14
 
Kävin katselemassa sitä nettipalvelua, mihin tulokset tulee. Voiko ne tosiaan olla jo siellä? Verikokeen ottaja sanoi, että maanantaina olisivat tulokset valmiit. Joku yksittäinen luku siellä oli, ja sen perässä viitearvot. Mun arvo oli 8,3 ja viitearvoissa yläraja oli 8,1, mutta ei tuo mun mielestä ole iso ero. Lääkäri sanoi, että alle 10 se pitäisi olla, jos raskaaksi haluaa. Noh, tiistaina jutellaan kai sitten tarkemmin lääkärin kanssa. Niissä gynekäynnin papereissa luki, että verikokeen tuloksesta tulisi kirje kotiin, vaikka mun mielestä puhuttiin että se soittaa. Outoa!
 
@IinesAnkka82, kiitos :) Kyllä se vaan on lohduttavaa, että ei oo yksin näiden ajatustensa kanssa <3 Tasaantuneet kierrot kuulostaa hyvältä! Mulla venähti viime kierto 37 päivään, pitkältä tuntu sekin. Ja näissä parissa luomukierrossa ovis ilmeisesti ollu aika myöhään, kp 17-19. Pitkä aika ootella menkkojen alusta :LOL: @Miinula pahoittelut tutkimuksen ohimenosta. @Maaria1980 ei kyllä kuulostais isolta viitearvon ylitykseltä tuo sun arvo :)
 
Pissitty on tikkuun, perjantai-iltana 2h pidätyksellä ja saaliina puhdas nega. Ei kuitenkaan menkkoja. Rinnat on tosi kipeät mutta ei muuta oiretta. Joten odotellaan. Kyllä mä uskoisin, että tossa pe illan testissä olis jotain näkynyt, jos siellä olis jotain nähtävää. Veikkaan, että tää kaikki stressi mitä viimeisen kk aikana on ollut (paluu Suomeen, uusi koti, uusi työ) on vaan sekoittanut kiertoa. Oireiden perusteella olisin kuitenkin sanonut, että ovis oli FF:n laskemalla ajankohdalla. Mutta voishan sitä huomenaamulla vielä pissiä, kun yksi testi kaapissa on, olettaen, että verilöylyä ei näy.

@IinesAnkka82 Kyllä muakin jännittää ihan kauheasti gynelle meno, että jos sieltä tuleekin huonoja uutisia. Mutta toisaalta, enemmän mua ahdistaa se tietämättömyys, joten yritän rohkaista itseäni menemään tästä kierrosta! Ja hei, säännöllinen kiertohan kuulostaa jo tosi hyvältä, vaikka se aika pitkä onkin.

@Miinula Voi harmin paikka, jos nyt yhtäkkiä tuli tuollainen epämääräinen kierto, kun pitäisi päästä tutkimuksiin. Toivotaan, että ensi kierrosta onnistuu!

@Maaria1980 Kiinnostavaa kuulla, mitä sanoo verikokeiden tuloksista. Ainakaan maallikon korvaan tuo nyt ei kuulosta pahalta, jos alle 10 pitää olla. Ainakin oot päässyt etenemään homman kanssa, eikä tarvitse kauaa enää pohtia!
 
Hyvä hyvä, @ToukkaHaave87!
Mä täällä ihmettelen, että joko eilen muka oli kp1 kun aamulla alkoi menkkakivut ja tuli hiukan tummaa punaruskeaa vuotoa, mutta tänään on vaan tuhrua enää... Otin viimeisen pillerin keskiviikkona.

EDIT: No niin, puolisen tuntia tuosta kirjoituksesta tuli "kiva" holahdus :rolleyes:, eli kp1 täällä :).
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin täällä olen teidän kokemuksia lueskellut ja ajattelin nyt listoille ilmoitella itseni!

Risukko 29v. Kp 5/27-30 yk2 (tuulimunan jälkeen) luomu

Huomenna ajattelin aloittaa oviksen tikutuksen ensimmäistä kertaa. Luulen tosin että se taitaa olla myöhäisemmässä vaiheessa, joten tovin saa hymynaamaa metsästää. Katsotaan toisiko tähdätymmät touhuilut toivotun tuloksen! :ROFLMAO:
 
@Lallastiina'n jalanjäljillä, eilen illalla holahti. Tietysti just ennen nukkumaanmenoa, joten yö meni säryistä kärsiessä. Eli kp2/27 ja yk5 alkoi. En edelleenkään osaa harmistua, sil tiedän, että oviksen hyödyntämiseen pitäisi PANOstaa vähän enemmän.
 
Täällä Kp 6/27 ja oviksen tikuttaminen aloitettu aamulla. Eilen loppui menkat ja vilkkuvaa hymynaama sieltä yllätykseksi pärähti! o_O ja minä oon ihan tosissani luullut että ovis ois paljio palijo myöhemmin!

Tuossa miehelle äsken ilmottelen et illalla sitten actionia! Tuli kuulemma kiva työpäivä kun tietää mitä odottaa, mut kuulemma ennen peliä kuitenkin? :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
8.5.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto


Ingaliini................31v......kp 74/27-28.........yk 1............luomu
IinesAnkka82.....34v...... kp 44/29-42..........yk 4............luomu
hill4.....................36v......kp 20/26-29............yk 6..........luomu
Miinula................32v......kp 9/29...............yk 14............luomu
Ihanapa...............28v......kp 9/29-31...........yk 9............luomu
Maaria1980........37v.......kp 7/25...............yk 3/8..........luomu
Risukko..............29v.......kp 6/27-30.......yk 2 (tm jälk.)..luomu
Toukkahaave87...30v......kp 4/??...............yk 5.............luomu
SannuB...............33v......kp 2/27..................yk 5...........luomu
Lallastiina............35v......kp 2/28................yk 1/18........luomu
Mamushka..........32v..................................yk 5.............luomu
Sano Pirkka........33v..................................yk 8.............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85


Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017:
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............7.2. luomu (tuulimuna)
Avokado83.........34v.....ya 01/16….........19.2. luomu
Taaartsan............35v......yk 2..................6.4. luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa @Risukko ja @Shona ! Listaa taas päivitetty.

Mun menkat jäi lopulta aika lyhyiksi ja niukoiksi, vuoto alkoi eilen aamupäivällä ja loppui jo illalla, mutta kyllä mä nuo kuitenkin menkoiksi lasken. Ei varmaan olleet limakalvot kystalääkkeen takia kauheen paksut.

@SannuB Nyt sitten vaan henkisesti valmistautumaan tämän kuun kunnon maratoniin (y)
 
Tekisi mieli luetella tähän nyt joukko kirosanoja. Just kun mä hihkuin että jee kierto vaikuttaisi olevan pitkä mutta edes säännöllinen niin eheiiiiii.. Vatta on kun vappupallo, ottaa päähän, selkään sattuu ja muut oireet mutta vuotoa ei kuulu. Hemmetti sentään. :mad:
 
Onko mulla jo oikeasti yk8?

No, menkat alkoi viikonloppuna ja tästä suivaantuneena gyne varattu (saatesanoilla kohtaan "tulon syy" kirjoitin: tarkempi tutkimus koska en raskaudu). Oikeasti halusin kirjoittaa: tarkempi värkin syynäys kun ei tuu lasta. Mutta koska yleensä lääkärit ovat niin korrekteja niin piti sitten vähän rajoittaa.

Ovulaatiotestejäkin ostin ja laskin että kp7 aloitan (perjantaina).
 
Vaihteeksi tänne sitten viestiä, omasta navasta sen verran, että tänään aloitan ovistikuttelut :) Ja mä oon jo päättänyt, että huomenna talletellaan. Toinen talletus katsellaan sitten tikkujen mukaan ja ihmetellään yhdessä ukon kanssa mikä päivä olis sopiva. Niin, ja tänään sen lääkärin pitäis soittaa ja puhutaan siitä tuloksesta. Jännää!

Voisinkin tästä sopivasti aloitella sanomalla tervetulotoivotukset teille @Shona ja @Risukko . Itsekin olen aika uusi tässä ryhmässä, niin en tajunnu ensin, että minäkin voisin toivottaa tervetulleeksi.. vieläkin vähän mietin, että olenkohan liian vanha tähän ryhmään.

Ja sitten, Risukko, sanotaanko niissä paketeissa kuinka kauan ne näyttää vilkkuvaa hymynaamaa? Eikö se ole se "ovis tulossa" -merkki? Olen itse vaan noita viivaovistestejä käyttänyt. Vähän aikaiselta kyllä kuulostaa. Onko sulla paljon heitellyt kierron pituus? Jos nyt on lyhyempi kierto tulossa?

Ja sitten @ToukkaHaave87 , hyvä että pitkä kierto loppui vihdoin. Millaset suunnitelmat on tähän kiertoon?

Entä onko @IinesAnkka82 testannut ollenkaan? Vai alkoko menkat tänään?

Ja vielä pahoittelut, että tutkimus meni ohi, @Miinula

Ja sitten pitemmin sulle, @SannuB , kyselit että olisko kp10 hyvä siihen, että ultrassa näkyis ovis, niin vois olla. Voihan sinne soittaa ja kysyä, ja varata ajan. Voihan se hoitaja kysyä vaikka lääkäriltä, jos ei itse tiedä. Ja siis jos epäilee, ettei ovista ole tapahtunut, niin sen voi tutkia muistaakseni progesteroni-verikokeella. Ja sekin on normaalia, mutta turhauttavaa (siis jos siitä tietää), ettei joka kierrossa tapahdu ovista.

Mä kyllä uskon, että sulla on kaikki ihan jees. Eikös sulla oo vaan ollu niin hektistä toi elämä? Muutto ja niitä matkusteluja, ettehän te ollut kai edes samassa maassa aina. Niin kaiken tuon takia ei ole vielä tärpännyt. En oo kyllä mikään sanomaan, että ota rauhassa vaan, kun itse oon niin kärsimätön. Mut jos nyt ihan tavallisesta gynekologisesta tutkimuksesta ja papasta on aikaa, niin sittenhän siellä voisi käydä tarkastuksessa, mutta muuten mä sanoisin, että ei se ihan välttämätöntä sulla ole.
 
Pitäisi näyttää neljä hedelmällisintä päivää. Ostin sen clearblue dual hormone testerin.

Viime kierto oli 27 päivää ja se oli ensimmäinen normaali kierto tyhjennyksen jälkeen. Tyhjennyskierto kesti vain 34päivää, odotin tuolloin paljon pitempää kiertoa. Tais keväällä se epäonninen raskaus saada alkunsa kp 8 touhuiluista (ovulaatiohan on voinu olla parikin päivää sen jälkeen)

Tää vilkkuva naama merkkaa estrogeeni tason nousua ennen ovista, mut se voi käsittääkseni vilkuttaa sitä enemmän kuin sen 2 päivää. Hedelmällisyys on ohjepaprujen mukaan korkea. Sitä naamaa se tänäkin aamuna vilkutteli. Parempi touhuilla ihan varuiksi jo nyt :ROFLMAO: :) Pysyvä hymynaama pitäisi tulla sitten kun LH-huippu ja ovulaatio on käsillä.

Vasentapuolta alaselästä jomottaa, joskos siellä ovulaatio tekis tuloaan? Mulla menkkakivutkin jomottelee aina selän puolelta ja vetää reidet ihan maitohapoille. Vatsan puolella harvemmin mitään tuntuu.

Ihan mielenkiinnolla seuraan noita testerin tuloksia ja omia tuntemuksia. Oishan se ihanaa jos tuuri kävis ja vuoto ei sitten alkaiskaan... Ei auta kuin uskoa ja odotella miltä tämä kuu näyttää!
 
Kiitos @Lallastiina ja @Maaria1980 tervetulotoivotuksista :) Mäkin oon käyttänyt sitä Clearbluen dual hormone ovistestiä. Mulla näyttänyt vilkkuvaa nassua 5 pv ennen pysyvää hymynaamaa ja toisessa kierrossa 3 pv. Näitä ennen siis näyttänyt "tyhjää" (ympyrä). Aika hintaviahan ne on, mutta aattelin, että jos tuhlaan tohon enkä sit ostelis r-testejä kuin vasta kun olisi menkat kunnolla myöhässä :whistle:
 
Tervetuloa uusille munkin puolesta. Tuossa jotkut mietti clearbluen vilkkuvia naamoja, niin meillä on vilkutti viikon ennenku kunnon naama pärähtää. Ehkä niiden testien tarkoitus on vain buustata ihmisten seksielämää:LOL:

Mutta kuulkaas. Viime kierrossa mulla livahti ovis poikkeusaikaisin ohi, niin tänään sit päätin aloittaa testailut aikaisin vaikka on vasta kp 10. Ja sieltä napsahti aivan törkeen räikee ovisplussa. Räikein ikinä. Enkä ikinä oo ovuloinut näin aikaisin. Epäilyt heräs. Soitin miehelle töihin ja uitin hcg testin samassa kipossa niin, että meillä oli linja auki. Ja plussahan sieltä tuli, ihan selkeä.

Mä oon tässä kuuden tunnin päästä lähdössä urani tärkeimpään työhaastatteluun. Oon varmaan tosi skarppina siellä:LOL: Ja on niin huijarifiilis mennä sinne raskaana! Jos nyt vielä edes itse uskon, että oon raskaana... Mun intuitio siellä sairaalaparkkiksella follikkeliultran jälkeen oli siis oikea. Viime menkat, jotka oli liian ajoissa ja kovin niukat, olikin vaan kiinnittymisvuotoa.

Onpahan vuoristorataa taas. Lapsettomuustutkimukset, kuoleva äiti ja nyt ylläriplussa ja ehkä uusi ja todella haastava työ. Kunpa äippä nyt jaksais sinnitellä sen 8kk vielä.
 
Tervetuloa uusille munkin puolesta. Tuossa jotkut mietti clearbluen vilkkuvia naamoja, niin meillä on vilkutti viikon ennenku kunnon naama pärähtää. Ehkä niiden testien tarkoitus on vain buustata ihmisten seksielämää:LOL:

Mutta kuulkaas. Viime kierrossa mulla livahti ovis poikkeusaikaisin ohi, niin tänään sit päätin aloittaa testailut aikaisin vaikka on vasta kp 10. Ja sieltä napsahti aivan törkeen räikee ovisplussa. Räikein ikinä. Enkä ikinä oo ovuloinut näin aikaisin. Epäilyt heräs. Soitin miehelle töihin ja uitin hcg testin samassa kipossa niin, että meillä oli linja auki. Ja plussahan sieltä tuli, ihan selkeä.

Mä oon tässä kuuden tunnin päästä lähdössä urani tärkeimpään työhaastatteluun. Oon varmaan tosi skarppina siellä:LOL: Ja on niin huijarifiilis mennä sinne raskaana! Jos nyt vielä edes itse uskon, että oon raskaana... Mun intuitio siellä sairaalaparkkiksella follikkeliultran jälkeen oli siis oikea. Viime menkat, jotka oli liian ajoissa ja kovin niukat, olikin vaan kiinnittymisvuotoa.

Onpahan vuoristorataa taas. Lapsettomuustutkimukset, kuoleva äiti ja nyt ylläriplussa ja ehkä uusi ja todella haastava työ. Kunpa äippä nyt jaksais sinnitellä sen 8kk vielä.

Ihanaa! Paljon onnea! :)
 
Onnea @Miinula , kiva ylläriplussa - tarrasukkia, jeesusteippiä, erikeepperiä ja sen sellaista sinne (y)!

Mulla ei oo noista CB:n ovistesteistä mitään kokemusta, menen vaan halpisliuskoilla... Niillä ei tosin saa bongattua kuin ne ihan viimeiset hedelmälliset päivät. Tuollainen aiemmin vilkkuva vois antaa enempi pelivaraa, vaikka kai sekin on yksilökohtaista kuinka aikaisin se alkaa vilkkua. Pitäisköhän kokeilla, en vaan tahdo raaskia...
 
@Miinula mahtavaa!!! Onnea! Siitä se tän ryhmän plussa-aalto nyt sit alkaa..? :whistle:

täällä kp ööööh, olisko se nyt sit 46.. su aamuna tehty nega viimeksi joten en sinänsä raskauteen usko. Tänään kävin just lisää testejä ostamassa ja tässä nyt odottelen että ois jotain tavaraa rakossa mitä tikkuun uittaa :LOL:
 
Oi ihanaa @Miinula !!! :love: Paljon onnea ja tietysti tarrasukkia myös !!! Teki mieli kurkistaa mitä teille tässä ketjussa kuuluu ja kiva nähdä plussauutisia ! (y) En olekaan kirjoitellut enää missään ketjussa plussan jälkeen, aluksi olin niin varovainen ja halusin odottaa ekat 3kk ennenkuin kerrotaan vanhemmillekaan mitään (meillä oli myös kuukauden reissu tropiikissa, en halunnut huolestuttaa äitiä koska olisin itsekin vaan stressaantunut sitten!) Mutta nyt ollaan reissusta palattu ja vanhemmille kerrottu uutiset, ultrassa oli kaikki hyvin ja pikkuinen kasvaa hyvää vauhtia, omakin vointi mitä mainioin, nyt siis menossa 15+0 :love: Kovasti tsemppiä ja plussatuulia kaikille!!
 

Yhteistyössä