3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Heipat!

Polilla käyty eilen, kaikki meni kivasti. Kuulemma kaikki näyttää hyvältä, se mun ovuloimattomuus vaan nyt on ongelma. Mutta heinäkuun alussa tero-kuuri, jonka päälle verikokeet ja letrot. Sitten kp10 kohdalla sinne polille uudestaan aukiolotutkimukseen ja ultraan, että kasvaako ykskään solu niillä letroilla.
Jäi tosi hyvä mieli käynnistä, ihanan ystävällisiä ja kun siinä jutellessa tietysti itku pääsi, niin olivat ymmärtäväisiä ja totesivat, että kyllä asiat vielä järjestyy :)
Eli kolmisen viikkoa nyt odottelua ja sitten kp10:ä tähtäämään siihen kesälomien jälkeiseen viikkoon!
Kivaa torstaita kaikille!
 
Jahas, menkat alkamasssa eli se olis sit siinä tän kierron osalta. Tuntuu yllättävän raskaalta :( Yritin pitää odotukset matalalla, mutta eihän siitä tietenkään mitään tullut... Nyt seuraa avautumista!

Harmittaa, että en bongannut ovulaatiota tässä kierrossa. Viivoja näkyi ovistesteissä ja ne vahvistui selkeästi 3 päivän ajan, mutta tulos ei koskaan ollut positiivinen. En kylläkään ollut aina kauhean tarkka pidättämisen kanssa, joten voi tietysti olla, että oma moka. Tai sitten hormonipiikki oli niin lyhyt, että ei jäänyt mun haaviin. Tai kierukan jälkivaikutukset sotki hormoneja. Joku näistä on todennäköisesti syypää, mutta silti heti tulee mieleen, että nyt on mussa jotain vikaa.

Toinen stressaava asia on mun kierto. Tänä kevään kierto on ollut yleensä 25-26, kun se on aiemmin ollut aikalailla 28 päivää. Tein sen virheen, että aloin googlettamaan ja sieltähän tuli vastaus, että lyhentynyt kierto on merkki laskevasta hedelmällisyydestä :eek:

Järki sanoo, että ei tässä ole mitään hätään, mä olen kuitenkin vasta 34 ja mun systeri ja äiti on saanut lapsia ongelmitta (äitini jopa sai mut yli 40-vuotiaana). Ja vaikka jotain olisikin, niin lääkkeillä ja hoidoilla saadaan ihmeitä aikaan. Pitäisi yrittää relata, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Ärsyttää myös se, että oon tämmönen stressaaja, yksi yrityskierto vasta takana ja oon jo ihan maani myynyt. Syytän menkkoja :devil:

Jesy..............34.........1/25-26......yk 2.......luomu
 


Toinen stressaava asia on mun kierto. Tänä kevään kierto on ollut yleensä 25-26, kun se on aiemmin ollut aikalailla 28 päivää. Tein sen virheen, että aloin googlettamaan ja sieltähän tuli vastaus, että lyhentynyt kierto on merkki laskevasta hedelmällisyydestä :eek:

Jäitä hattuun nainen! Pari päivää sinne tänne ei edes ole mikään "lyhentynyt kierto". Se menee jo ihan normaalin vaihtelun piikkiin. Johon voi siis vaikuttaa esimerkiksi se kuuluisa stressi. Lisäksi ilmeisesti olet luopunut hormonaalisesta ehkäisystä.

Esimerkiksi mulla, luulen että toinen munasarja noudattaa 28-30 kp kiertoa ja toinen on sitten 24-28 päivää.
 
Tervetuloa Jesy tänne muiden ensikertalaisten joukkoon odotusta odottamaan! (y) Onko sulla vasta kierukka poistettu? Luonnollinen kiertohan voi kevyesti heittää muutamia päiviä, harvalla se ihan kellon tarkka on. Mulla kierto luomuna on 27-31 = eli sellainen mukava viiden päivän haarukka. Täällä on kiva anonyyminä purkaa tuntojaan, meidänkään yrittämisestä ei tiedä kukaan.

Omaa napaa: Tänään aamulla kasilta digitesti antoi pysyvän hymynaamaan, mutta puikko ei vielä tuolloin tasavahvaa näyttänyt. Kuuden tunnin kuluttua puikossakin testiviiva paksumpi kuin kontrolliviiva.

Olisi ovis mennyt täysin ohi ilman tuota digiä...

Mies lähti poikien kanssa viikonloppu reissuun nii meni pikatouhuiluksi hirveessä kiireessä, kun itse tulin tyttöjen reissulta aamupäivällä ja mies lähti ennen kahta! :whistle: Tais olla hänellä vähän "suorituspaineita", kun ei tahtonut hommasta oikein mitään tulla...

Onneksi on kp14 yönä touhuttu joten siellä vois olla ehkä vielä kaverit valmiina kisapaikalla odottelemassa! Tulevan sunnuntain peiton heiluttelut taitaa olla jo hedelmöittymisen kannalta liian myöhäistä :poop:

Jos (ja kun) ens kiertoon mennään niin en kyllä enää kerro milloin ois otollisimmat päivät, vaikka aamuisin hän kysyy että mitä näytti! Viime kierrossa kävi kans niin että hommat meni lopulta pakkopullan puolelle.

Miestä vissiin oikeasti jännittää tosi kovasti tämä yrittäminen sillon kun sanon että nyt kuule vois olla hyvät saumat... Ehkä siis parempi olla tästä lähin hissunkissun omista hormoneista :oops:

Toiveet kerkee kuitenki nousta, että jos hätäisesti sitten juhannuksena testais kuitenki! :ROFLMAO:

Kp16/27-31 dpo0
Ylin puikko klo8 - samoin digi
Keskimmäinen puikko klo14
Alin puikko klo 20
1497634441315-1881637145.jpg
 
Liitynpä myös mukaan tänne joukkoonne jutustelemaan ja odottelemaan plussaa! Olen 33 v. ja ensimmäinen lapsi olisi meillä jo kovasti haaveissa. Yritys on vasta juuri aloitettu, jätin pillerit pois noin kuukausi sitten. Nyt olisi menossa kai kp25 viimeisestä tyhjennysvuodosta laskettuna, ensimmäisiä luomumenkkoja tässä siis odottelen tulevaksi (varovasti toivoen, että jos olisikin tärpännyt heti eikä niitä tulisi sen takia ollenkaan...). Toivottavasti kierto olisi joka tapauksessa suht säännöllinen pillereiden jäljiltä, mutta sitähän ei tietty tiedä kuin ajan kanssa.

Ihan hassua, miten kova vauvakuume pamahti päälle heti kun jätin pillerit pois! Olin ajatellut, että yritettäisiin alkuun ihan rennosti vaan ja katsottaisiin mitä tapahtuu, mutta ei; laskeskelen koko ajan päiviä, odottelen ihan kärsimättömänä kuukautisten alkamisajankohtaa, kuulostelen ovulaatio- ja raskausoireita, ovistikut tilailtu jne. :D Jännittää tämän meidän iänkin takia, että jos raskautuminen onkin jo jotenkin tosi vaikeaa. Mutta toiveikkain mielin tietysti pidän peukkuja sekä itselleni että kaikille muille teillä täällä!
 
Tervetuloa @Kuppikakkunen !

@Jesy lisään sut listaan maanantain päivityksessä! Mullakin alkoi kierto heitellä heti kun yritys aloitettiin. Mulla helokkiöljy (evening primrose oil) ja maca tuntuivat pidentävän kiertoa, ilman niitä oli lyhyempi. Viivan alkaessa vahvistua kannattaa testata kahdesti päivässä. Mulla kyllä näkyy vahva viiva yleensä kahtena päivänä, mutta joillakin tosiaan menee tosi nopeasti se huippu.

Olen tässä kierrossa mittaillut lämpöjä ja niiden mukaan ovis näyttäisi ainakin tapahtuneen, normilämmöt aamuisin suusta keskimäärin 36,3, edellispäivänä ja eilen 36,5 ja tänään 36,7.Täällä vietetään siis niitä tylsiä päiviä oviksen jälkeen ennen varsinaisen piinailun alkua, dpo3 menossa. Saatiin lopulta hyvin talleteltua päivänä ovisplussaa edeltävänä päivänä, plussapäivänä ja vielä sitä seuraavana.
 
Tämähän meni jännäksi...
Perjantaina kunnon ovisplussa, eilen alkoi aivan jäätävä toispuoleinen selkäkipu, joka jatkuu yhä. Nyt sunnuntai aamuna ovislimat (mitä en oo koskaan bongannu) ja mieskin saapui mökkireissulta sopivasti kotiin:love:

Oisko tää päivä kuitenki oireiden perusteella Dpo0? Vaikka ovisplussa oli mittareissa jo perjantaina?

Melko salatiedettä... :LOL:
 
Täällä päästiin uuteen kiertoon. kp2, yk 8 ja huomenna kuullaan, mitä hoitoja suunnitellaan... Ihan rennosti meni loppukierto, kun piinapäivät puuttuivat ovulaation jäätyä tapahtumatta. Toivottavasti rento asenne jatkuu.
Jännittää lähinnä, miten järjestetään kontrollikäynnit jos/kun jotain hoitoja nyt aloitetaan. Mulla on sellainen työ, josta en voi noin vaan lähteä kesken päivän missään käymään ja on aina haasteellista osuttaa näitä käyntejä. Pakko kai jossain vaiheessa on kertoa töissä jos joutuu toistuvasti kesken päivän ultraan/hoitoon/muuhun.
 
Tervetuloa @Kuppikakkunen :)

@Jesy Kuulostaa niin tutuilta noi sun ajatukset! Kai ne kaikki ajatukset vaan pitää käydä läpi vaikka niissä ei mitään pohjaa ja järkeä ookaan. Mua ainakin auttoi gynegologilla käynti tosi paljon rauhoittamaan mieltä ja googlettelua.

Mulla onneksi viikonloppuna oli niin paljon touhua etten ehtinyt piinailemaan liikaa. Tietty tein perjantaina testin, koska sellainen kaapista löytyi ja oli negatiivinen. Menkkojen pitäis alkaa keskiviikkona mut ei oo mun perus menkkaoireita nyt ollu viel. Yleensä on muutamaa päivää ennen tissit ihan kosketusarat mut nyt ei! :D Vähän pelottaa nyt tää liika optimismi!
 
On vähän :poop: fiilis tämän viikon osalta. Talletuksia ei jaksettu tehdä joka toinen päivä, vaan joka kolmas :poop::poop:. Kp 11, 14 ja 17. Kunnon limat tuli kp14, että ainakin yksi positiivinen juttu. Pari ovistestiäkin tuhlasin mutta niihin ei piirtynyt yhtään mitään. Minkäänlaisia alavatsakipujakaan en havainnut, yleensä vetää hetkeksi kaksinkerroin.

Sitten olen jo aikaisemminkin miettinyt tuota kohdunkaulanlimaa, että jos on harrasteltu päivää-kahta aikaisemmin, niin voiko erehtyä luulemaan edellispäivän mällisatsia kohdunkaulanlimaksi...? o_O
 
Tervetuloa @Jesy :) Samoja stressinaiheita mullakin, vähän väliä pohdiskelen kuinka paljon mahtaa iällä (34 v) olla vaikutusta mihinkäkin. Kierron suhteen taas on päänvaivaa toiseen suuntaan, kierrot vaan venyy kuukausi kuukaudelta. Nyt menossa kp 18 ja ovista ei oo kuulunut. Aattelin jo pe, että ovisoireita ois alkanut ilmaantuun, mutta nyt kaikki oireet on jo poissa. Kai sitä voi tulla ovuloimaton kiertoki. Tylsää... :sleep:
 
@Risukko Muistaakseni ovis voi olla ekasta plussasta 12-48 tunnin kuluttua, eli onhan se ihan mahdollista että ovis olisi vasta nyt.
Hassua kyllä, mulla on yleensä parhaat ovislimat jo päivää-paria ennen plussaa... Itse ovispäivänä ei enää ole niin otollista.
Toivossa on hyvä elää! (y)
Katsotaan mitä tämä piinailu tuo tullessaan... Kaikki on mahdollista :LOL:
 
19.6.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Ihanapa...............28v......kp 51/29-31.......yk 9............luomu
Risukko..............29v.......kp 18/27-30....yk 3 (tm jälk.)..luomu
IinesAnkka82......34v......kp 34/28-52..........yk 5...........luomu
Lallastiina............35v......kp 30/28.........yk 1 (tm jälk.)..luomu
Shuubiduu..........31v.......kp 27/30...............yk 6..........luomu
Jesy......................34v.......kp 4/25-26............yk 2........luomu
hill4.....................36v.......kp 3/26-29...........yk 8...........lz
Toukkahaave87...30v......kp 1/??............yk 6................lz
Mamushka..........32v...............................yk 6.............luomu
Sano Pirkka........34v................................yk 9.............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini


Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017:
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya 01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk 2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13.............10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12.............14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8............29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk 5...............1.6. luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh. Pitkästä aikaa vähän maistissa ja päätin uittaa viimesen testin mitä kaapista löyty, koska mähän "ilmotin" kaks viikkoa sitten että elämä on laitettu aluilleen. On kyllä melkonen shokki, tulin heti teille näyttää kun en oikeen muuta reaktiota kun itkuhysterian keksinyt :ROFLMAO: Mies ei usko, huomenna siis apteekkireissu. Mut onhan toi plussa?! voi huhhuh. Nyt tiedän että kaikki on mahdollista, vaikka kesken meniskin tms. oon ihan shokissa.
 
Yöllisestä shokista selvitty ja vähän järkevämpi olo nyt. Ovisplussa oli kp 20 ja touhuilut samana päivänä. Eli varmaankin nyt sitten menossa dpo 14-15 luulisin. Digitestin kävin just hakemassa ja yritän malttaa aamuun sen tekemisen. Onneks mulla oli tänään vapaapäivä, ollu vähän pää pilvissä :cool: Toivottavasti pysyykin siellä pilvissä...
 
  • Tykkää
Reactions: Mamushka32
Hyvältä näyttää @IinesAnkka82 (y)! @hill4 toivottavasti ne letrot auttaisivat!
@Sano Pirkka Vaikea sanoa tuohon limajuttuun, mulla kun tuntuu tallettelut yleensä vievän limat muutenkin, niin että esim. seuraavana päivänä on paljon kuivempaa. Tavaran saan kyllä aika tehokkaasti ulos jo tallettelupäivänä (jään yleensä vartiksi makoilemaan, ja siitä kun nousen niin tulee kaikki ulos eikä valuile enää myöhemmin).

Täällä dpo 6, jotain epämääräisiä tuntemuksia alavatsalla niin kuin on ollut monessa muussakin kierrossa, ei mitään erityisen lupaavaa.
 
Onnea @IinesAnkka82 :love:

Mun oli ihan pakko tulla tänne kertomaan uutiset... Eilen illalla (8+2) kävin yksityisellä varhaisultrassa ja kaikki oli enemmän kuin kunnossa... tuplasti kunnossa. ❤❤ Siellä kaksi nallekarkkia vispasi raajojaan monitorin ruudulla, molemmilla vahvasti sykkivä sydän ja vastasivat viikkoja 8+3. :ROFLMAO::LOL::love: Olen shokissa, mutta niiiiiiiiiiiin onnellinen!! :love::love:
 

Yhteistyössä