3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Hienoa Mustikk4 että asiat etenee ja nyt alkaa tapahtumaan!

Sekopuolinen toivottavasti toipuminen on edennyt ja sairastupa on jo jäänyt taakse?

Lallastiina pahoittelut uudesta kierrosta. Täällä sama homma.

Nyt siis kp6/31.
 
12.2
.
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Lallastiina..........34v......kp 3/29...............yk 5.........................luomu
Lillans................37v......kp 7/31.............yk2(13).....................luomu
Mustikk4............28v......kp 6/26-29.........yk 15.........,..............letrozol
Millimolli85.........30v......kp 8/25-28.........yk 10........................terolut
Keinuilija............31v......kp 27/28-33.........yk 14......................luomu
Miu84................31v......kp 28/28.............ya 11/2013..............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Lallastiinalle ja Lillansille pahoittelut uusista kierroista! Samaa myös mietin, että toivonmukaan Sekopäinen on alkanut toipumaan hyvin.

Täällä on nyt kolme päivää syöty Letrozolia ja illalla menee toiseksi viimeinen pilleri. Eilen oli vähän sellainen outo olo ja illalla mahaa nippaili ja pisteli sillain hennosti koko illan, oli myös aivan turvoksissa koko maha. Ihan jo kiinnostaa päästä sinne ultraan, että mitähän tuolla tapahtuu. Eilen kyllä mielialat ja ihan yleinen vointi vaihteli miten sattuu. Työkaverit nauroi, kun ensin totesin, että mulla on ihan ylivilkas olo ja varmaan viiden minuutin päästä valittelin, että väsyttää kamalasti. En itse edes tajunnut puheitani, kunnes työkaveri huomautti ja naurettiin kaikki asialle. :LOL::D Toissailtana myös nauroin koko illan vähän kaikelle (toki voi johtua myös yleisestä väsymyksestäkin) ja mieskin jo naurahti, että "taitaa olla lääkitys kunnossa" :p

Mitähän Keinuilijalle kuuluu?

Ihan jo odotan, että te muut jotka hoitoja odotatte pääsisitte niihin ja olisi muitakin täällä ketkä kertoilisi näistä jutuista. :) Toki siis plussaa tietysti toivon kaikille, että pääsisitte nämä välttämään, mutta tiiätte mitä varmaan meinaan. ;)
 
Tulin taas vain ilmoittamaan, et hengissä ollaan yhä... Mä olen nyt tosi huono kommentoimaan ja tsemppaamaan ketään luomuyrittäjää oman tilanteen vuoksi. Luen kyllä kaikki viestit ja yritän olla mukana hengessä, mutta oma 2 vuoden luomuilu on vienyt mehut ja en oikein jaksa innostua enää kiertoihin liittyvistä jutuista. Sitä vaan odottaa omaa lääkäriaikaa...

Mustikk4, sun asiathan edistyy vauhdilla (y). Olis tosiaan kiva olla samaan aikaan muiden kanssa niissä lääkärijutuissa, niin voitais "vertailla" niitä kokemuksia. Musta tuntuu, et sä oot jo raskaana silloin, kun mä menen ekalle käynnille :D. Toukokuuhun on vielä aikaa... Mut kerro vaan niistä sun kokemuksista, mä otan kaiken tiedon ja kokemuksen innolla vastaan. Ja yritän tässä samalla päästä tavoitepainoon. Jouduin nimittäin pudottamaan ensin tammikuun alussa tulleet 2 kg ja nyt vasta pääsen urakkaan kiinni kunnolla.
 
Tervehdys 3kymppiset :)

Oli vähän hiljaiseloa kun mieli laski niin maahan ettei vaan jaksanut kommentoida, vaikka luinkin kirjoittelut...
Meillä tosiaan kesti yli kolme viikkoa että saatiin aika lääkärin lähetteen jälkeen lapsettomuuspolille, meinas jo tuska tulla kun ei mitään kuulunut... Talolta postilaatikolle meinas tulla ihan ura kun monta kertaa päivässä piti siellä ravata :ROFLMAO:

Kiitos Merope vinkeistä, itseasiassa mies alkoi syömään n.viikko ennen sitä testiä sinkkiä ja seleeniä ja nyt otettiin vielä lisäksi foolihappo, mutta ei niillä toki siihen testiin vielä ehtinyt mitään vaikutusta olevan... Mutta syömistä jatketaan ja toivotaan niiden tehoon (y) Kiva kun vinkkasit. Pakko paljastaa, että olen lukenut tätä palstaa huomattavan pitkään ennen kuin itse tein profiilin ja samaistuin joskus todella paljon teksteihisi. Voi kuulostaa oudolta, mutta olen tosi onnellinen, että juuri sinä olet vihdoin raskautunut :love:

Mustikk4 No niin, teillähän pyörähti mukavasti hommat käyntiin (y)

Daniella Saimme ajan maaliskuun puoleen väliin, tuli heti parempi fiilis kun sai edes taas päivämäärän jota odottaa :)

Tsemppiä kaikille luomuilijoille ja hoidoissa oleville :) Tulen viimeistään ekan käynnin jälkeen kertomaan tunnelmia teille!
 
16.2
.
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Lallastiina..........34v......kp 7/29...............yk 5.........................luomu
Lillans................37v......kp 11/31.............yk2(13).....................luomu
Mustikk4............28v......kp 10/26-29.........yk 15........,.............lz+pr+ins
Millimolli85.........30v......kp 12/25-28.........yk 10........................terolut
Keinuilija............31v......kp 31/28-33.........yk 14......................luomu
Miu84................31v......kp 32/28.............ya 11/2013..............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Viimeksi muokattu:
Daniella, ymmärrän paremmin kuin hyvin tuon mitä kirjoitit. Tässä vaiheessa on välillä aika vaikea samaistua sellaisten vasta yrityksen aloittaneiden tilanteisiin joilla on vielä hyvin intoa siihen hommaan ja kaikki avoinna. Kun loppukierrosta jännitetään ja mietitään voisiko olla tärpännyt. Ja tämä ei nyt ole sitten kenellekään pahalla sanottua!
Sanottakoon tähän väliin, että työkaveri kertoi tässä just vähän aikaa sitten mulle olevansa raskaana, "aika kauan yritettiin, puoli vuotta". Kyllä siinä vähän sanattomaksi jäi. Tietysti ymmärrän, että puoli vuotta tuntuu silloin pitkältä ajalta, mutta tässä vaiheessa se tuntuu aivan normaalilta ajalta ja lyhyeltä!
Mutta, tsemppiä sulle painonpudotukseen ja muutenkin voimia jaksamiseen ja toivottavasti jaksat käydä täällä edelleen kirjoittelemassa, vaikka tämä homma kyllästyttääkin. Sun viestejä on ollut kiva lukea, kun oot kanssa pitempään kirjoitellut. Samat sanat Blackcatille! :) Ja mitä tulee tuohon sun veikkaukseen mun raskaaksi tulosta, niin sitä ei kyllä yhtään tiedä. Aika näyttää miten tässä käy. :)

Maaliskuun puoliväli tulee onneksi pian jo Blackcat! Tsemppiä! Jään odottamaan sun seuraavia kuulumisia. :)

Omat navat. Täällä on letrot syöty ja aukkitutkimus oli tänään. Vähän tuntui epämukavalle ja ilkeälle se tutkimus, mutta kovaa kipua ei onneksi ollut. Molemmat johtimet oli auki! :ROFLMAO: Kaikki muutenkin näytti ihan normaalilta. Vasemmalta puolelta näkyi johtofollikkeli joka oli 15mm kokoinen. Lääkäri ihmettelekin, että olipas jo hyvän kokoinen. Kysyi mun kiertojen pituuksia ja kun sanoin, että mulla vaihtelee ne tuon 26-29 välillä, niin epäili, että tällä kertaa tulee sellainen lyhyempi kierto, kun follikkeli oli jo nyt niin iso. Torstaina pitää pistää Pregnyl ja perjantaina sitten ensimmäinen inssi! :)
Lääkäri oli tosi mukava ja mun mielestä kauheen kivasti puhui, että kannattaa varautua siihen, että välttämättä ei tärppää ja puheli niistä inssien onnistumisprosenteista. Sanoi kuitenkin, että hyvältä näyttää ja vaikuttaa meidän tilanne. :)
On tässä nyt vähän sulattelemista ja miettimistä taas. Mieli on kuitenkin tosi hyvä edelleen ja oon tosi helpottunut vieläkin. :love:
 
BlackCat: Voi kiitos tosi paljon! Kerroin heti miehellekin tippa linssissä, mitä kirjoitit.
Lisätkäähän miehen cocktailiin vielä se gelee royale sellaisena tehokuurina tai/ja tuo ubiqinoni! Ottakaa vaikka seuraavaan testiin asti! Mä pidän kovasti peukkuja teille ja käyn kurkkimassa kuulumisia. Ihan kaikkea hyvää <3
 
Mustikk4, seuraan innolla tätä sun lääkärikuvioo ja käyn lukemassa sun uusimmat kuviot :). Tarkoitin just sitä mitä kirjoitit, et ei jaksa enää intoilla samalla lailla kuin alkuaikoina, jolloin odotukset oli korkealla. Ja mäkään en tarkoita sitä pahalla kellekään, jännätkää vaan tilanteita (y).
Kuulostaa uskomattoman hienolta, että kunnallisella voi homma edetä noin vauhdilla, aivan kuin yksityisellä! Tää mielikuva perustuu ihan vaan netistä lukemiini juttuihin ja aina tuntuu, että kunnallisella joutuu odottamaan, oli kyse sairaudesta tai vaikka lapsettomuudesta. Oli varmaan todellinen yllätys, että oikeasti se homma lähti noin nopeasti käyntiin. Sä et varmaan tiedä, jos joutuukin käymään pidempään hoidoissa, et jatkuuko noin nopea toiminta jatkossakin? Lykkyä lääkärireissulle (y).
 
Mää tulin vaan ilmottaan että uudella kierrolla ollaan. kp6.
Vähän tympäsee ny kaikki, ei jaksa oviaakaan täytellä. Oottelen nää kilppari jutut ny ensiks ja kattelen si taas.
Niistäkin vielä ihan pihalla. En ees tiä mikkäne pielessä olleet arvot on. Selvinnee si alkukuusta kun pääsee tarkemmin syynättäväks.

Käyn kyl lukeen teitin juttuja. Ja sympatiseeraan täällä mukana :)
 
Moikka!
Tää kuukausi on ollut hullun kiireinen, mutta päätinpä tulla kertomaan meidän kuulumisia.
Oltiin siis 4.2 siellä lääkärikäynnillä TYKSissä. Kaikki meni tosi kivasti ja lääkäri oli mukava. Mut ultrattiin, eikä mitään syytä lapsettomuuteen edelleenkään löytynyt. Mulle tehdään seuraavaksi toi sama munatorvien aukiolotutkimus, kuin mistä Mustikk4 kertoi. Odotan nyt että menkat alkaa ja voin varata ajan. Tutkimus pitää tehdä kuukautiskierron alkupuolella ja kyseistä tutkimusta tehdään ilmeisesti vain tiistaisin, joten toivottavasti vapaita aikoja vielä on...
Kaiken kaikkiaan mulle jäi käynnistä hyvä fiilis! Tuntuu, että aika vauhdilla päästään hoidoissa eteenpäin. Toisaalta mietin, että olisiko kannattanut jo etukäteen käydä tossa aukiolotutkimuksessa esim. yksityisellä, niin olisi nopeammin päässyt inssiin. Oon niin malttamaton!
Kiva kuulla Mustikk4, että toimenpide ei ollut mikään aivan kamala! Tää kuulostaa nyt tosi tyhmälle, mut minkä kokoisia nuo lääkkeet on mitä syöt? Mulla on ongelmia niellä pillereitä ja pelkään saavani jotain kamalan kokoisia lääkkeitä nieltäväksi :D Kuulostan hullulta, mutta ennemmin vaikka piikkejä, kuin jotain kapseleita nieltäväksi... En pysty nielemään edes kokonaista Buranaa :/
Tule sit Mustikk4 kertomaan heti kokemuksiasi inssistä! Niin kivaa kun ollaan vähän samassa veneessä näitten hommien kanssa!
 
18.2
.
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Miu84................31v......kp 7/28.............ya 11/2013................luomu
Lallastiina..........34v......kp 9/29...............yk 5.........................luomu
Lillans................37v......kp 13/31.............yk2(13)....................luomu
Mustikk4............28v......kp 12/26-29.........yk 15........,...........lz+pr+ins
Millimolli85.........30v......kp 14/25-28.........yk 10......................terolut
Keinuilija............31v......kp 33/28-33.........yk 14......................luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Daniella, sitä samaa itsekin on tässä ihmetelty, että miten näin nopeesti on lähtenyt asiat käyntiin. Mulla tosin sattui olemaan juuri loppukierto, kun meillä oli se ensimmäinen aika ja menkat ihan alkamaisillaan niin senkin vuoks tää on nyt varmaan mennyt näin nopeasti. Mutta juu, en tosiaan olis yhtään osannut odottaa, et näin hyvin lähtee käyntiin. Kaksi lääkäriä ketä meillä on ollut on olleet mukavia ja samoin hoitajat, mistä oon myös hyvilläni. :) Tosi tyytyväinen oon, paistaa se aurinko risukasaankin nähtävästi joskus. :LOL:
En tosiaan yhtään tiedä miten sitten asiat etenee, muuta kuin lääkäri sanoi, että inssejä koitetaan maksimissaan kolme kertaa ja jos niistä ei raskaus ala niin sitten niihin rankempiin hoitoihin. Jostain oon myös lukenut, että inssi voidaan tehdä myös heti seuraavaan kiertoon uudelleen, ettei tarvitse olla mitään taukokiertoja välissä. Täytyy vielä kysyä huomenna. Näillä kummallakin kerralla on ollut tosi paljon uutta asiaa ja muistettavaa, niin ei oo oikeen osannut ajatella yhtään sen edemmäs asioita. Kiitos Daniella! :)

Keinuilija, hyvä kuulla, että teilläkin meni ensimmäinen käynti hyvin ja jäi hyvä mieli. :) Sanoiko lääkäri teille mitään, että miten asioissa edettäisiin sen aukkaritutkimuksen jälkeen? Vai katsotaanko se nyt ensiksi? Mulle lääkäri sanoi, että toisille se tutkimus on tosi ikävä ja toisille taas helpompi, et sitä ei etukäteen tiedä. Toivottavasti säkin selviäisit sen suuremmitta kivuitta siitä. Noi Letrozolit oli ainakin ihan pieniä pyöriä pillereitä, paljon pienempiä mitä buranat, uskoisin että saisit menemään ne kyllä alas. Kannattaa muuten kokeilla nielasta lääke vaikka jonkin mehukeiton kanssa, ellet oo jo kokeillutkin. Joillakin se auttaa, kun se on vähän paksumpaa. ;)
Niin onkin kiva vaihtaa kokemuksia. :) Tuun kyllä kertomaan miten meni inssi. :)

Omat kuulumiset. Pistin tänään tosiaan Pregnylin. Jännitti kyllä koko homma melkoisesti, kun en ole ikinä pistänyt itseeni mitään, mutta hyvin meni kuitenkin. Hyvin se siellä sairaalassa kyllä neuvottiin ja käytiin läpi. Vähän on nipistellyt ja pistellyt vatsaa koko illan. Huomenna on sitten tosiaan inssi ja ihan kiinnostavaa nähdä mitä siellä ultralla näkyy. :) Jos inssi menee hyvn niin sit onkin jännittävät kaksi viikkoa edessä. :eek:
 
21.2
.
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Keinuilija............31v......kp 2/33.................yk 15........................luomu
Miu84................31v......kp 10/28............ya 11/2013.................luomu
Lallastiina..........34v......kp 12/29...............yk 5.........................luomu
Mustikk4............28v......kp 15/26-29.........yk 15........,...........lz+pr+ins
Lillans................37v......kp 16/31.............yk2(13).....................luomu
Millimolli85.........30v......kp 17/25-28.........yk 10......................terolut

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Viimeksi muokattu:
Keinuilija, hyvin meni! :) En oo viittinyt kirjotella, kun ajattelin, että odotan et joku muukin kertoilee kuulumisiaan, enkä mä oo täällä papattamassa omia asioitani koko ajan. :LOL::D On ollut vähän hiljaista nyt täällä.

Inssi tehtiin siis perjantaina, mies kävi aamulla suorittamassa oman osuutensa ja mä menin sitten aamupäivällä perästä. Näyte oli hyvä, lääkäri sanoi, että liikkuvuus ihan todella hyvä. Oli muuten sattumalta sama lääkäri, joka oli aukiolotutkimuksessakin. Ensin ultrattiin ja munarakkula oli 17mm eli kasvanut vähän lisää parissa päivässä. Muita follikkeleita ei näkynyt. Vähän tuntui epämukavalta se spekulan ja katetrin laitto, niin kuin aukiolotutkimuksessakin, sperman ruiskutus vähän kirveli. Sitten sain pötkötellä hetken siinä tuolissa. Kaikki meni hyvin ja selittämättömiä ollaan edelleen. Lääkäri sanoi, että jos nyt ei tärppää niin seuraavassa kierrossa yritetään uudelleen, samoilla lääkityksillä eli letrozol+pregnyl ja tehdään uusi inssi. Letrozolilla kannattaa jatkaa, kun se toimi mulla hyvin. Tasan kahden viikon päästä inssistä saa tehdä testin. Jos näyttää negaa, niin odotella menkkoja ja sitten soittoa hoitajalle.
Samaa sanoi, kuin viimeksi, että kannattaa varautua siihen, että ei välttämättä onnistu ensimmäisellä kerralla. Kyl se muuten hassulta tuntuu, että noiden inssien onnistumisprosentti on niin pieni, sama kuin luomuyrityksessäkin, kun on kuitenkin lääkkeet tukena ja sperma ruiskutetaan sinne tyrkylle. o_O Mutta sanoin lääkärille, että tuskin ne niitä tekisivät kuitenkaan, jos raskauksia ei niillä alkaisi, niin sanoi, että ehdottomasti niin ja sanoi hän jo viimeksi, että kyllä ne inssit kannattaa meille kuitenkin tehdä. No, jokatapauksessa kyllä musta silti tuntuu siltä, että on meillä paremmat mahdollisuudet nyt, kun aiemmin. :)

Oonhan mä vähän innostunut, myönnetään ja mies myös. Toisaalta yritän toppuutella itseäni, ihan sen takia, että kohta pian pudotaan sitten korkealta ja kovaa. Mutta toisaalta, on helpottavaa tietää, että uutta inssiä yritetään heti uudelleen niin sitten on taas uusi mahdollisuus kuitenkin. :) Kyllähän tässä niihin menkkoihin yrittää koko ajan varautua. Hyvä mieli on kaikenkaikkiaan. Odottava. :love:Koko eileisen aamun mulla oli maha vasemmalta puolelta kipeä ja varmisteltu ollaan tässä viikonlopun ajan lääkärin määräyksestä. :LOL:

Tietääkö muuten kukaan miten nuo dpo:t lasketaan näissä insseissä?

Mites Keinuilija sulla menee? Ootko testaillut, onko merkkejä menkoista?
 
  • Tykkää
Reactions: Danniella
Ainii mulle saa tosiaan päivittää kp 2/33 yk15
Huomenna pitää varata se aika siihen aukiolotutkimukseen. Toivottavasti saan ajan ensi viikolle!
Olipa kiva lukea Mustikk4 sun kuulumiset! Nyt pidetään peukut pystyssä! Mun kaveri pariskunta kärsi myös selittämättömästä lapsettomuudesta ja heillä tärppäsi heti ensimmäisestä inssistä, joten toivoa todellakin on! Tuu kirjoittelee kaikista mahdollisista oireista ja fiiliksistä! Mä niin toivon, että saisit plussan!
 
Terve taas! Tsemppiä Mustik4lle inssin suhteen ja Keinuilijalle tutkimuksiin!
Täällä on metsästetty ovista One Stepin testeillä jo muutama päivä, kun en ollut varma kuinka aikaisin se on. Tänään päivällä viiva oli edellispäiviä vahvempi muttei vielä tarpeeksi, joten päätin testata nyt illalla uudelleen, ja sehän oli sitten jo plussa. Onpahan ainakin oviksen ajoitus nyt selvillä ja panelointihommat aloitettu sopivaan aikaan. Onkos tää nyt sitten dpo -1, vaiko?
 
Mustikk4, sulla on sitten jännät 2 viikkoa meneillään :). Kyllähän se inssi antaa luottavaisemman olon onnistumiseen, vaikka se ei olekaan mikään varma menolippu raskauteen. Vitsit mäkin odotan, että pääsisin lääkärin puheille ja jotain tapahtuisi. Kerran jo kyselin sulta sun sairaalasta ja nyt kiinnostaisi vielä tietää onko teidän sairaala joku yliopistollinen tms, kun teillä on ne inssit siellä?Ja hoituuko teillä myös ivf:t siellä? Entäs Keinuilijan sairaala? Hienoa, että sullakin homma rullaa eteenpäin!

Lallastiina, se ovistesti voi muuttuu plussaksi tosi nopeasti niin kuin huomasitkin. Kannattaa testata just kahdesti päivässä, ettei mee ohi se huippu. Dpo -1 se taitaa olla.
 
Toivottavasti sait ajan Keinuilija! Kiitos. :love: Tuun kyllä kertoilemaan. :) Oon netistä kanssa lueskellut, että onhan niitä jotka ovat ensimmäisestä inssistä saaneet vauvan, et eihän se mitenkään mahdotonta ole. :)

Lallastiina kiitos! Hyvin oot saanut oviksen kiinni, se on jo hyvä juttu kuitenkin. ;) Mun piti kanssa huvikseni tikutella nyt tässä kierrossa, että olis mielenkiinnosta nähnyt, et mille päivälle näyttäisi testit plussaa. Pissasin kahtena kertana kippoon ja molempina kertoina unohdin sen pissan kippoon vessanlattialle ja huomasin vasta monen tunnin päästä. :LOL: Että näin hyvin meni meikäläisen tikuttelut. :LOL: Mulla ei kauheen suurta intoa tuohon tikutteluun kyllä oo ja sen ehkä huomaa.

Daniella, on yliopistollinen sairaala ja ivf-hoidotkin tehdään siellä. Niin on jännät viikot, ihan kunnon piinapäivät. Testipäivään on vielä viikko ja kaksi päivää. Hypin varmaan seinille jos silloin viikon päästä ellei nyt sitten menkat ala jo ennen testipäivää (se on kp27). Lääkäri epäili, että olis lyhyempi kierto nyt mulla, kun rakkula oli niin ajoissa kypsynyt,
 
Mustikk4, sähän tosiaan saatat olla raskaana reilun viikon päästä, huisia! Uskon, että on vaikeeta odottaa testipäivää mitä lähemmäksi se tulee. Itsekään en malttaisi, jos olisin tuossa tilanteessa. Ja mitä tulee tuohon teidän sairaalaan, niin aivan huippua saada kaikki hoidot omassa kaupungissa. Meilläpäin joudutaan tosi pitkän matkan päähän kaikessa (insseistä lähtien) joten jos sellaiseen päädytään, siihen menisi matkoineen koko työpäivä... huoh. No mutta iloitaan nyt sun hoidoista ja surraan sitte mun tilannetta, kun on aihetta.

Ja hei, tuntuu että täällä palstalla on ihan kuollutta. Kirjoitelkaa kuulumisia ja mukaan myös uusia, oli sitten missä tilanteessa tahansa!
 
Hei täältä taustalta...
Nyt olisi yritystä takana tasan puoli vuotta...ja tällä kertaa menkkojen alku tuntui todella pahalta. Tiedän ettei ole pitkä aika,mut mulle on. Kierto on nyt asettunut 27 päivään.
Reissujen suunnittelu käynnissä hyvää vauhtia ensimmäinen lähestyy jo..:):)
Tuo hieman vaihtelua...
Mustikk4 hirveesti onnea teille hoitoihin. Mukavaa et noin nopeesti lähti käyntiin. Toivon onnistumista.(y)

Lallastiina mä oon parina kuukautena testannut kans ovista ekassa meni täysin ohi...liuskat oli vaikeaa tulkita mun mielestä..nyt testasin ekat päivät liuskoilla ja kun näytti mielestäni plussaa olivat kyllä viivat haaleita mutta tasavahvuisia varmistin digillä. Ja kas bongasin sen. Olin kyllä tähänkin asti oireistani ajankohdan osannut bongata. Nyt sain vahvistuksen...nyt on testailut katkolla kunnes reissut on ohi.
 
Daniella, äläs nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. :) Surraan sitten jos on aihetta, eihän voi vielä tietää mitä teille siellä lääkärissä sanotaan. :) Minkälaista työtä sä teet? Teetkö vuorotyötä myös viikonloppuisin? Jos teet, niin sittenhän voi yrittää vaihtaa niitä arkivapaita sen mukaan, että saisi vapaan sille päivälle, kun on lääkärireissu? Mä itse otin nyt palkattoman vapaan sille inssipäivälle, koska halusin muuten vaan olla kotona sen jälkeen, vaikka lääkäri sanoikin, että töihin voi kyllä mennä. Aukkaritutkimus+ultra päivä oli mulla sattumalta vapaa. Toivonmukaan teidän ei tarvisi käydä hoidoissa sitten pitkään, niin ei tarvisi niitä töitä sumplia.

Kicumisu, kyllä mustakin tuntui pitkältä ajalta tuo puoli vuotta silloin, kun se oli meillä täynnä. Gyne mulle selitti silloin jotenkin niin, että kun se onnistumismahdollisuus on niin pieni joka kuu, niin siihen nähden ne mitä kuusi-seitsemän kiertoa jota oli siihen mennessä käyty, oli loppujen lopuksi vielä lyhyt aika ja kehoitti vaan jatkamaan yritystä ja että hyvinkin voi raskaus vielä alkaa. Hyvää reissua teille! :):love:

Niin onkin kyllä tosi hiljasta täällä! Uusia vaan tosiaankin mukaan kirjottelemaan. :)
 
24.2
.
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Keinuilija............31v......kp 5/33.................yk 15........................luomu
Miu84................31v......kp 13/28............ya 11/2013.................luomu
Lallastiina..........34v......kp 15/29...............yk 5.........................luomu
Mustikk4............28v......kp 18/26-29.........yk 15........,...........lz+pr+ins
Lillans................37v......kp 19/31.............yk2(13).....................luomu
Millimolli85.........30v......kp 20/25-28.........yk 10......................terolut

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Viimeksi muokattu:
Puoli vuotta voi olla pitkä tai lyhyt aika, riippuu miltä kannalta katsoo. Nyt jälkikäteen se tuntuu lyhyeltä, mutta itselläkin se tuntui silloin pitkältä, kun oli ajankohtainen. Se, kun ei tiedä milloin tulee raskaaksi vai tuleeko ollenkaan, lisää sitä odottamisen tuskaa eikä millään jaksaisi odotella. Ensimmäinen vuosikin tuntui pitkältä, nyt jälkikäteen lyhyeltä. Toisen vuoden tullessa täyteen tuli epäuskoinen olo, etteikö vieläkään. Nyt ajattelen, että kolmannen vuoden tullessa täyteen olen varnasti raskaana. Ja syksyyn on onneksi vielä aikaa!

Mä olen päivätyössä arkisin, joten senkin vuoksi jännään miten lääkärit sattuu sopimaan. Useamman viikon päähän pystyn sopimaan helposti, mutta lähemmät tuottaa jo hankaluuksia, mutta saattaa onnistua. Luulen, että kerron töissä pomolle totuuden siinä vaiheessa, jos tarvin vapaita ja niitä ei muuten tipu... Nyt on hyvä uhota näin itsekseen, uskaltaisiko sitä sitten tositilanteessa?

Hirveää tää asian salailu kaikinpuolin :unsure:.
 

Yhteistyössä