3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

30.1
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Miu84................31v......kp 14/28.............ya 11/2013...luomu
Keinuilija............31v......kp 14/28-33.........yk 14..........luomu
Lallastiina..........34v......kp 15/29...............yk 4............luomu
Mustikk4............28v......kp 20/26-29..........yk 14.........luomu
Millimolli85.........30v......kp 21/25-28..........yk 9...........terolut
Lillans................37v......kp 25/30...............yk1(13)......luomu
Kicumisu............31v......kp 29/25-29........yk 6..............luomu
PikkuPöllö..........32v......kp 36/27-34........yk 7..............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Täällähän on hiljaista. Kiitos Blackcat kun lisäsit minut mukaan listalle.

Blackcat tähän lapsen saamiseen sisältyy niin paljon turhautumista, odottelua ja tunteiden sekamelskaa. Ymmärrän ne huonommuuden tunteet, itsellä ollut vähän samoja. Vaikka minulla ei ole sinänsä ongelmia raskautumisessa, tuntee sitä itsensä aika epäonnistuneeksi, kun yrityksistä ja raskauksista huolimatta ei onnistu ja lasta ei kuulu. Raskaudet päättyvät vain huonosti.
Hieno asia on se, että kiertosi on säännöllinen ja pääset lääkäriin asiasta. Toivotaan että asiaan löytyy syy ja apu ja raskaus pääsee alkuun. Yritetään olla kärsivällisiä ja uskotaan että se nyytti saapuu jossain vaiheessa.

Lallastiina hienoa, että teillä on vakuutus ja käykää ihmeessä lääkärillä. Eihän siitä mitään haittaa ole ja ehkä koko ajatus lääkäriin menosta voi saada kroppaan vipinää.

Omaa napaa, mulla on outo olo. Tuntuu siltä kun olisin raskaana taas. Toisaalta olen ollut jo kaksi viimeistä kiertoakin tiukasti "valeraskaana", vaikka ihan ehkäisyä on käytetty. Tänään on DPO10 ja eihän tietenkään testeissä mitään näy, eikä tunnu siltä että hormoonit olisi muuttuneet. Mutta mun kohdussa tuntuu jotain ja tunsin kiinnittymisen kovana vihlovana kipuna? En tiedä oonko tulossa ihan hulluksi vai voiko se olla jotenkin todellista? Sitähän sanotaan, että kohtu olisi herkempi synnytyksen jälkeen ja siitähän on vasta kolme kuukautta. Onneksi tänne saa purkautua, mieskin pitää mua ihan hulluna. Varsinkin kun panelointia oli vain kuusi päivää ennen ovulaatiota, äh.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Heipähei!

Hiljaista on pidellyt, kun mitään ei tapahdu... Meille tosiaan tipahti laatikkon se gynepolin aika ja se on vasta toukokuussa nin kuin ennustelin. Onpahan aikaa pudottaa painoa, kun tuli valehdeltua vähän siellä lääkärissä silloin :D.

Mustikk4, sun russutus kuulostaa niin tutulta! Samat fiilikset täällä kaikinpuolin. Varsinkin kun miehen tulos oli normaali niin tuli tunne, et mussahan se vika on ettei lasta tuu. Jos olisin "normaali" niin toista jo tehtäisiin. Todellisuudessa jos saadaan edes yksi, niin toista ei enää edes ehdi mun iän takia :ninja:.

Lillans mullakin oli km:n jälkeen herkempi kohtu, mutta ajan myötä tasoittunut jonkun verran. Toivottavasti sun tuntemukset johtais plussaan!

Onneksi meillä on nyt kaikkea muuta (kivoja juttuja) meneillään tässä lapsenteon rinnalla niin ei mee kuuppa ihan sekasin, kun voi keskittyy muuhunkin. Ehkä jos kaikki selkenisi kesään mennessä :).

En nyt osaa oikein muuta sanoa enää kuin että Mustikk4 tuut sitten heti kertomaan miten lekurissa meni ja mitä se sanoi.Tsemppiä sinne (y).
 
Heipodei vaan kaikille! Juu ei tässä muuta kun hiljaiseloa.
Nuo huonommuuden tunteet ei mullekaan ole vieraita. Järkeilen ne kyl tehokkaasti aina pois...

Täs taas tuloksettomasti ovista tikutellut. Ei näy ei tunnu. En mä kai ovuloi lainkaan.
On muuten yhen päivän jäljessä lisran kp:t mut olkoon, ens kierrossahan ne tasottuu.

Tiistaina verikokeisiin ja si odotteleen soittoa. Aloin tässä miettiin et mullakin kyl vissiin vakuutus kattais yksityisen, mut toisaalta. Ei mulla oo ollu pahaa sanottavaa julkisestakaan.

Pikkupöllön kuulumisia minäkin ootellu. Onhan kaikki hyvin?
 
Heippa. Just ajattelin tulla kertoon et toistaiseksi kaikki hyvin. 5+2 tänään. Varaan huomenna ultran ja neuvolan. Siirsin sitä jos vuoto taas alkaa mut toistaiseksi kaikki ok.
oon tuolla odottajissa jotain jo kirjoitellut mut on paljon hiljaisempaa kun meidän ryhmässä täällä(n)
Minut voi lisätä plussanneisiin 23.1. En kuitenkaan poistu ku tykkään täällä hengailla ja muutenki on tää kauhu viikko menossa:unsure:
Kovasti tsemppiä kaikille. Miten Kicumisulla menee? Joko oot testaillu?
 
Iltaa kaikille. Olen viettänyt hiljaiseloa. Mun ei tarvinnu testailla. menkat alkoi 3 päivää sitten.Bongasin ovulaationkin kyllä mut noh... Mä siirryn taustailemaan. Meidän kevään suunnitelmiin ei sovi raskaus kovin hyvin.mut jos tärppää nin sit niin. Pitkät lentomatkat,raskaus ja tukosriskini on huono yhdistelmä. Tiedossa on siis 2 ulkomaan matkaa toisen lentoaika yli 6 tuntia ja toisen yli 8 tuntia. Toinen reissumme kestää 2 kuukautta. Kevääseeni tulee uusia hienoja kokemuksia...ja eihän sitä tiedä..sanotaan et raskaus alkaa kun sitä vähiten odottaa.:ROFLMAO::LOL:

Stemppiä kaikille ja etenkin Pikkupöllölle.
 
Kylläpäs kaikki kirjoitti yhtä aikaa pitkän hiljaisuuden jälkeen :)

Täällä vietetään taas piinapäiviä. Ovis taisikin olla jo keskiviikkona, sillä torstaina illalla lämmöt oli jo kohonneet ja kuiva kausi alkoi. Mähän en mittaile lämpöjä silleen "virallisesti", mutta kyllä noista mun iltamittauksistakin näkee selvästi että alkukierrosta on lämmöt alemmat ja loppukierrosta korkeammat. Jospa se sopivasti dpo 0 tehty talletus alkaisi kasvattaa korkoa... Nyt siis olis dpo 5.

Tsempit kaikille!
 
2.2
.
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Keinuilija............31v......kp 17/28-33.........yk 14......................luomu
Miu84................31v......kp 18/28.............ya 11/2013..............luomu
Lallastiina..........34v......kp 18/29..............yk 4.........................luomu
Mustikk4............28v......kp 23/26-29.........yk 14.........,............luomu
Millimolli85.........30v......kp 24/25-28.........yk 9........................terolut
Lillans................37v......kp 28/30.............yk1(13)....................luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Viimeksi muokattu:
Lillans, tarkoitit varmaan tuota kommenttia mulle, eikä Blackcatille. :)Oot ihan oikeassa, että ei ole mikään ihme, ettei aina osaa ajatella kovin selvästi ja järkevästi ja helposti alkaa mollaamaan sitten itseä, kun on tarpeeksi paha mieli. Kiitos sulle. Kärsivällisyyttä tässä kyllä tarvitaan. Yksi nainen mulle eilen juuri sanoi, että varmasti tällaisen kokemuksen jälkeen on viisaampi ja sitten osaa ainakin arvostaa ja olla kiitollinen, kun sen lapsen joskus saa. Ei pidä asiaa itsestään selvänä. Tosi paljon, kun kuulee puhuttavan "lasten tekemisestä" ja nyt sen on todellakin nähnyt, ettei niitä aina tosta noin vaan tehdäkään.
Juuri yhtenä päivänä töissä työkaveri puhui, kuinka hänen mies on saanut ylennyksen ja hänellä on jatkossa joka kesä loma samaan aikaan, niin hänen mies oli sitä harmitellut, että meidän kiertävien lomien takia heillä on harvoin sitten samaan aikaan loma. Niin tämä mun työkaveri oli sanonut siihen, että "hei no parin vuoden päästä hän on jo varmaan äitiyslomalla ja kotona koko ajan". Kyllä vähän ihmettelin mielessäni miten viitti edes mun aikana sanoa tollaista, kun hän vielä tietää meidän tilanteesta. :unsure:

Daniella, kiva kuin on kuitenkin kaikkea mukavaa näköpiirissä niin äkkiä se toukokuukin sieltä kuitenkin tulee. :) Keväthän yleensä menee aika äkkiä. ;) Ja ainakin musta tuntuu, että tää lääkärin odotusaika on mennyt yllättävän nopeesti. On toisaalta osannut vähän ajatella muitakin asioita ja kyllä me miehen kanssa puhuttiinkin eilen, että tää vuoden vaihde on ollut helpompaa aikaa ihan muutenkin. Syksy oli aika kamala, olin tosi pahalla mielellä sillon ihan kaiken aikaa. Että ehkä stressi on ihan inasen helpottanut tässä välissä, vaikka välillä sitten taas tuntuukin, että samassa suossa sitä ollaan jumissa koko ajan. :LOL:
Tsemppiä siihen painonpudotukseen! ;) Mäkin ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja liittyä takaisin kuntosalille. On vähän ollut motivaatio-ongelmia tässä viime aikoina... :whistle::LOL:
Kiitos Daniella! Tulen kyllä sitten heti torstaina kertomaan miten siellä meni. :) Tosi jännää, kun enää huominen päivä ja jo mennään sinne. Onneksi aika on heti aamusta. Toivonmukaan olisi mukava lääkäri, sitä mä tässä jännitän varmaan kaikista eniten.

Miu84:n kp:t korjasin kuitenkin, onko nyt oikein? :) Hyvä kun oot pystynyt sulkeen pois ne tunteet, munkin täytyy yrittää vaan tehdä niin eikä antaa valtaa sellasille ajatuksille. Kerrothan sitten mitä lääkäri sanoi puhelimessa. :)

PikkuPöllö, pääsit aloittamaan tämän vuoden plussaanneet listan. :) Toivonmukaan listaan tulis pian jatkoa. Kaikkea hyvää tosiaan sulle ja toivottavasti kaikki menisi tällä kertaa hyvin. :)

Kuulostaa hienolta nuo Kicumisun ulkomaanmatkat. :) Toivotaan, että maisemanvaihdos ja muihin asioihin keskittyminen tepsisi teillä. :love: Lisäsin sut nyt taustailijoihin, tuuthan sitten kertoilemaan kuulumisia kuitenkin aina välillä meille? ;)

Lallastiinalle myös tsemppiä piinapäiviin! :)

Lauantaina olis yhdet juhlat, ajattelin ostaa sitä aamua varten testin (ellei menkat ole jo sitä ennen alkanu) ja illaksi skumppapullon! :LOL: Onpahan sitten syytä juoda, kun negahan sieltä aivan varmasti tulee. :D:poop: Kahteen kuukauteen ei oo tullut juotua tippaakaan, koska viime kuun pikkujouluihin menon jouduin perumaan, kun olin kaameessa flunssassa. Nyt ajattelin lähteä viihteelle.Tämä onkin sitten viimeinen kerta aikoihin, koska ajattelin, etten hormonihoitojen aikana juo. Sitten toivonmukaan oliskin pian jotain muutakin syytä, ettei voi juoda. :rolleyes: Toki, jos nyt torstaina aloitetaan heti jo jokin lääkitys, niin sitten olen vaikka kuskina tai keksin jonkun muun selityksen.
 
Kiitos Mustikk4 ja kaikkea hybää teille kaikille tänne myös.
Digi näytti tänään 3+ voi kunpa toivon et kaikki menis nyt hyvin. Inhottava kun ei voi iloita. Pitkä aika sinne varhaisultraanki 15.2...
Tuun katteleen teidän kuulumisia ja kertoon omia. Tulkaa pian perässä. 3-kymppisissä odottajissa on niin hiljaista ja tarttemme lisää jäseniä (y)
 
Täällähän on uusi ketju pistetty pystyyn :) Roikuin vanhassa ketjussa taustalla,joten voisinhan minä tännekin tulla porukkaa kasvattamaan. Vaikka toiveet on jo rapisseet ajat sitten.
Oliko teistä kukaan kilppari-ihmisiä? Itseäni mietityttää nuo omat kilpirauhasarvot. Tsh 2.9 ja T4 14. Eli jara-arvoissa ovat vaikka rajoilla kuitenkin. Oireita tuosta vajaatoiminnasta on kuitenki mm.kamala väsymys,aloitekyvyttömyys,"tyhmyys",palelu,kuiva iho,hiusten lähtö,käden vapina,vasemman puolen puutuminen,alilämpö. Voisiko syy olla kuitenkin kilpirauhasessa?
PikkuPöllölle plussaonnet :)
 
Moikka,

Täällä edelleen odotellaan kuukautisia. Piti alkaa jo eilen, mutta mitään ei kuulunut, äh. Miksi aina silloin kun aktiivinen yritys alkaa, kierrot alkaa heittelemään? Muuten aina tasaiset 27 päivää ja nyt jotain 30++. Ja negat testattu.

Mustikk4 taisin joo kommentoida sulle. Meni nimet sekaisino_O
Yritetään olla mollaamatta itseään, vaikka välillä kun mieli on ihan maassa, sitä jotenkin yrittää löytää syyllistä itsestään. Itse myös ihmettelen ihmisiä, jotka pitävät itsestään selvyytenä, että kaikki menee hyvin. Kauhulla ja ehkä hieman kateellisena seuraan ihmisiä, jotka julistavat jo raskauden alkuvaiheessa, että heille tulee lapsi silloin ja silloin. Itse kun on kokenut niin ikäviä asioita. Ensin pitää onnistua raskautumaan, sen jälkeen pelätä keskenmenoa ja vielä lopuksi onko mitään kehityshäiriötä. Tieto aihettaa tuskaa, todellakin ymmärrän sen.
Toisaalta suurin osa raskauksista menee hyvin, miksei se vaan osu omalle kohdalle?

Välillä en tiedä kumpaa pelkää enemmän, ettei tule raskaaksi vai että on raskaana?

Edelleen lohduttaudun ja yritän tsempata teitä muitakin sillä, että vuosittain 50000 paria kärsii suomessa lapsettomuudesta, mutta erittäin pieni osa jää lapsettomiksi. Todennäköisyydet onnistumiseen on aika suuret.

Danniella hienoa että saitte hoitoajan ja toukokuu tulee nopeasti, varsinkin jos alat painonhävittämisprojektin. Oletkin siis asettanut jo itsellesi tavoitepainon(y)
Hyvä että elämässä on nyt muitakin projekteja, jos saisit ajatukset vähän muualle ja sitä kautta "lapsentekostressiä" pienemmäksi. Tekisi itsekullekkin keskittyä vähän johonkin muuhun. Yritän samaa!

miu84 ikävää että löytyi kilpirauhasen liikatoiminta. Vaikka sinänsä hyvä, että löytyi jotain ja johon voi vaikuttaa ja korjata. Vai miten teillä on nyt jatkosuunnitelmat? Oliko siitä vielä puhetta?

Kicumisu ihanaa että pääset reissuihin ja sitä kautta pois tästä aktiivisesta ja piinaavasta yrittämisestä. Nyt nautit vaan elämästä ja reissuista ja mistäs sitä koskaan tietää....:whistle:

Lallastiina miten piinapäivät etenee? Ootko päättänyt koska aijot testata?
Vai omaatko suuren itsekurin ja odottelet kuukautisten poisjäämiseen? (Itse en ikinä pysty siiheno_O)

Iitukka81 hienoa, kun tulet mukaan kasvattamaan meidän porukkaa. Itse en tiedä sen enempää kilpirauhasarvoista, mutta mielikuva on, että Tsh pitäisi olla alhaisempi raskautumista varten. Oletko käynyt lääkärissä keskustelemassa asiasta? Yleensä lääkityksellä arvot saadaan alaspäin aika nopeasti ja ihmiset raskautuu pian sen jälkeen. Käy ihmeessa asiaan perehtyneellä lääkärillä keskustelemassa asiasta. Eiköhän sitten ala tapahtua(y)

PikkuPöllö ihanaa kun käyt kertomassa kuulumisia ja tule jatkossakin. Toivottavasti sait varattua ajan varhaisultraan ja se rauhoittaisi mieltäsi. Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Oliko mustikk4lla lääkäriaika eilen? Vai ymmärsikö väärin?
Ja joko olet testannut? Avataanko skumppapullo vai julitaanko plussan voimalla? Hyviä juhlia lauantaina!

Hyvää viikonloppua kaikille!:love:
 
Täällä on nyt käyty ensimmäisellä käynnillä sairaalassa ja on kyllä hurjan helpottunut olo kaiken kaikkiaan. Lääkäri oli onneksi mukava. Tutkimuksessa ja ultrassa näytti kaikki olevan niinkuin pitääkin, eikä mitään poikkevaa löytynyt, niinkuin ei ennenkään. Hän näki, että olen tässäkin kierrossa ovuloinut. Epäili, että ovuloin normaalisti, kun kierrot on säännöllisiä. Olin ihan yllättynyt (ja helpottunut), kun lääkäri ehdotti, että seuraavaan kiertoon tehdään munajohtimienaukiolotutkimus ja jos ne on auki, niin ensimmäistä inseminaatiota koitetaan tehdä jo tähän samaan kiertoon! :eek::eek::eek: Sain reseptin Letrozolille jota syön kierron alkupäivinä viiden päivän ajan. Nyt sain ohjeeksi tehdä testin, kun menkkojen pitäisi alkaa ja sitten soitella ja varata heti aikaa siihen tutkimukseen, kun uusi kierto on alkanut. Labraan pitää myös mennä kierron alkupäivinä ennen Letrojen aloitusta.

Olin ihan ajatellut, että ensin varmaan määrätään jotain lääkettä ja sitä syödään ensimmäiset kierrot ja sitten ehkä inssejä jossain vaiheessa, jos ei normi yrityksellä tärppää. Kyllä oli niin kevyt ja hyvä olo koko eilisen päivän, ihan kuin olis joku kivi vierähtänyt sydämeltä, kun asiat lähtee näin hyvin etenemään. :) Tosi paljon tuli kaikkea uutta asiaa ja nyt saa sit vaan jännätä, et miten menkat alkaa ja osuuko ovis viikonlopulle ja kuinka pääsen töistä lähtemään kaikille käynneille ja onko ne johtimet auki, jotta inssejä voidaan ylipäätään tehdä. Palkatonta sitten otan töistä, jos ei muuta.
Mieskin tuntuu olevan helpottunut, kun näki, että mä oon niin helpottunut. :LOL:

Vielä kysymys teille joille on inssejä tehty, ootteko menneet töihin normaalisti sinä päivänä, esim. iltavuoroon? Tai palanneet töihin inssin jälkeen? Tilulilu? Nyt tuntuu siltä, et olis kiva edes se inssipäivä saada olla vapaalla töistä ja olla vaan rauhassa se loppupäivä. (ja maata jalat kohti kattoa ja toivoa ihmettä? :LOL:) Vaikka hoitaja kyllä sanoi, että normaalisti saa olla ja töihin voi mennä, niin silti.

Anteeksi omanapainen avautuminen, palailen kirjottelemaan vielä paremmin. :)
 
Viimeksi muokattu:
5.2
.
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Keinuilija............31v......kp 20/28-33.........yk 14......................luomu
Miu84................31v......kp 21/28.............ya 11/2013..............luomu
Lallastiina..........34v......kp 21/29..............yk 4.........................luomu
Mustikk4............28v......kp 26/26-29.........yk 14.........,............luomu
Millimolli85.........30v......kp 27/25-28.........yk 9........................terolut
Lillans................37v......kp 31/30.............yk1(13)....................luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Kiva Mustikk4 että lääkärikäynti toi hyvän mielen :)

lillans, temppiä piinailuun! Ei, minä en aio testata ennen kuin menkat on useamman päivän myöhässä, ellei tule jotain ihan uusia selviä oireita jo ennen.

Kaikissa näissä kolmessa aiemmassa kierrossa menkat tuli 1-4 päivää myöhässä, eka kierrossa ehdinkin testata puhtaan negan ja viime kierrossa ostin testin, mutta menkat alkoi suunnilleen heti kaupasta kotiin päästyä. Muutin nyt kierron pituutta Womanlogissa pari päivää pidemmäksi. Eilen ja edellispäivänä oli alavatsassa lievää jomotusta ja vihlaisuja koko päivän, mutta tänään ei mitään, ja samaa oli viime kierrossakin jossain vaiheessa, eli tämä "oire" saa jäädä omaan arvoonsa.

Aijuu, saako teidän miehet jotain ihme päähänpistoja turvallisuuden suhteen? Oman kanssa ei välillä tiedä, pitäiskö itkeä vai nauraa. Nyt mun mies on sitä mieltä, että en saa tehdä vatsalihasliikkeitä enkä kyykkyjä kun yritetään :rolleyes:. Ja siis mähän en todellakaan ole mikään himokuntoilija, mutta just mahdollista raskautta ajatellen haluaisin tehdä edes vähän jotain kotijumppaa, kun sitten raskaana en varmana saisi mitään aikaiseksi... Mä oon miehelle yrittänyt selittää että MISSÄÄN ei sanota, että kohtuullinen jumppa haittais raskaaksi tuloa / alkuraskautta, mutta se vaan vänkää.
 
Viimeksi muokattu:
Mustikk4: Ihanaa, että lääkärikäynti sai fiilikset nousuun! :) Se helpottaa kyllä hurjasti, kun tietää että asiat lähtee nyt rullaamaan. Ja teillä vielä noin tehokkaasti! (y)(y) Ihan huippujuttu! :love: Mulla ois jotain 90kpl Letrozoleja vanhenemassa, mut se paketti maksaa apteekissa ehkä 5€ niin ei ehkä maksa vaivaa lähettää noita sulle.. ;)

Mulle ne inssit oli helppoja. Ne tehtiin aina työpäivän jälkeen, mut hyvin olisin voinu mennä töihin sen jälkeenkin. Oon tosi kipuherkkä, mut oikeesti ei ollu mitään tuntemuksia sen toimenpiteen jälkeen! Toki toisilla voi olla eri kokemukset. Mut tottahan se on, et mieluusti sen jälkeen chillailee sohvalla vaakatasossa :whistle:
 
Pikaisesti käyn täällä vaan päivittämässä, että kp 1 ja yk 10.

Oli kivaa lukea lääkärikäynnistä, kun jännäilen omaa. Mulla siis julkiselta laitettiin nyt lähete lapsettomuustutkimuksiin. Ei jahkailua eikä mitään! Viikon sisään pitäis tulla aika, ja sit siitä näkee milloi keväällä on sit eka käynti. Saas nähdä, mitä siellä sit selviää. Lääkäri diagnosoi pco:ta mulle ja mietti metformiinilääkitystä. Mut se on sit naistenklinikalla päätettäväksi jäävä asia.

Palaan koneella kirjoittamaan enemmän!

Ja kommentoimaan paremmin :)
 
Kävin jo eilen lukemassa viimeisimmät kuulumiset, mutten ehtinyt itse kirjautua tänne ollenkaan.

Mustik4n lääkärikäynti kuulosti täydelliseltä. Tosi nopea toi aikataulu, mut hyvä niin. Ei turhia kokeiluja, vaan heti asiaan - ties vaikka olisit jo kohta raskaana :). Nyt kun ootte niin kauan yrittänyt, niin parempi päästäkin heti kokeilemaan jotain, missä on oikeasti paremmat mahdollisuudet. Mitattiinko sulta aiemmin mitään hormoneja kuten lh:ta vai otetaaako niitä nyt siellä labrassa? Ja miten teillä hoituu noi inssit julkisella? Tehdäänkö ne teidän omassa sairaalassa vai jossain yksityisellä samassa kaupungissa/kauempana? Kiinnostaa vaan oma kohtalo, jos sellaseen joutuu turvautumaan, koska meidän lähisairaala on niin pieni paikka ettei siellä edes synnytetä! Tietysti joka paikassa on omat käytännöt, mut silti.

Millimolli, pidetään peukkuja että saat nopeasti sen ajan. Odottelu on rasittavaa, nim. toukokuuta odotellessa... Onkos muuten BlackCat jo saanut ajan?

Voi apua Lallastiina, onpa sun mies huolehtivainen jo nyt! Entäs sitten, kun olet raskaana, niin sä et varmaan saa enää tehdä mitään, vaan se palvelee sua koko ajan :D. Meillä mies ei oo ajatellut yhtään mitään raskauden suhteen, se on vielä niin kaukainen ajatus sille. Luulen, että jos päästään joskus siihen asti, niin sitten alkaa tulla hössötystä.

Miu84, hyvä et säkin menit lääkäriin, kun heti selvis olennaista. Ei tietenkään kiva juttu, mut pääset hoitamaan arvot kuntoon ja sitten taas eteenpäin.

Kisumiculle kokemusrikasta kevättä matkoineen!

Edelleen toivon, että kevät menisi vauhdilla omaa lääkärikäyntiä ajatellen. Se hyvä puoli tässä odottelussa on, että mä olen saanut itseäni vähän tasapainoon lapsettomuuden suhteen. En ajattele asiaa niin epätoivoisesta näkökulmasta ja voin kuunnella taas pikkulasten vanhempien juttuja ilman että surettaa oma tilanne. Vauvoja en kuitenkaan vielä pysty kohtaamaan, mutta ehkä sekin vielä onnistuu.
 
Terveisiä sairastuvalta. Pikaisesti kerron, kun toipuminen kesken, että skopia tehty ja tulokset sellaisia mitä en uskonut kuulevani eli tubat täysin auki, eikä mitään merkkejä endosta. Adenomyoosi mahdollinen mutta useinhan tuo selviää varmuudella vasta kohdunpoiston jälkeen, eli varmuutta ei ole.

Leikkaus meni hyvin ja sairaalan lääkkeet toimi :) Musta pidettiin hyvää huolta. Komplikaation sain kuitenkin, siitä lisää ehkä myöhemmin.

Me odotellaan nyt miehen spermatuloksia ja katsellaan sitten, että miten edetään.

Tsemppiä teille kaikille. Kunhan tästä toivun, niin palailen kirjoittelemaan enemmän...
 
Tsemppiä sinne sairastuvalle, Sekopuolinen!
Danniella, toivoa sopii, että olis tuosta miehen hössötyksestä sitten jotain hyötyäkin :D.

Tänään ensimmäinen merkki tiputtelun alkamisesta "ihan ajallaan" :mad:...
Ei kai tämmönen joka kuussa toistuva viikon mittainen on/off tiputtelu ihan normaalia voi olla (n)? Mitä mä olen lukenut, niin joku 3-4 päivän tiputtelu ennen menkkoja on aika tyypillistä, mutta missään ei puhuta viikosta...
 
8.2
.
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Mustikk4............28v......kp 2/26-29.........yk 15.........,..............letrozol
Millimolli85.........30v......kp 4/25-28.........yk 10........................terolut
Keinuilija............31v......kp 23/28-33.........yk 14......................luomu
Miu84................31v......kp 24/28.............ya 11/2013..............luomu
Lallastiina..........34v......kp 24/29..............yk 4.........................luomu
Lillans................37v......kp 34/30.............yk1(13)....................luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Lallastiina, ihana se sun huolestunut mies. :giggle::love: Meilläpäin ei ole tuollaista huolestuneisuutta ollut ilmassa, toki se varmaan saattaa selittyä ihan silläkin, että meillä on yritystä niin pitkään jo takana. Mutta eikös sitä päinvastoin sanota, että liikunta on hyvästä, kun raskautta toivoo? :) Niin ja kurjaa tuo tiputteluvuoto.

Tilulilu, kiva kun vastasit. :) Juu kyllä heti keveni taakka harteilta ihan todella. Mulla oli tuon lääkärikäynnin jälkeen pari päivää ihan sellainen olo, että voisin vaan itkeä ilosta ja helpotuksesta. :giggle::ROFLMAO: Kun tuntuu, että on viimeaikoina mennyt ylipäätään moni asia p*rseelleen niin oli tosi helpottavaa, kun jotakin hyvääkin sentään tapahtuu joskus. :D
Mä marssin heti lääkäristä apteekkin ostamaan nuo Letrozolit. :LOL: Mutta mä sain kyllä reseptin 30tabletille ja maksoi jotakin noin 17e, et ei olleet noin halpoja? Lääkäri kirjoitti Femarin jotakin rinnakkaisvalmistetta, mutta sitä ei siellä apteekissa ollut niin otin sitten sitä toisen valmistajan vastaavan lääkkeen mitä niillä oli, kun ei ollut juuri mitään hinnan eroa ja sama lääke kuitenkin. Varmistin varmaan kaksi kertaa, että onko nyt varmasti ihan sama lääke ettei ole mitään eroavaisuuksia ja farmaseutti vakuutteli, että on, niin uskalsin ottaa sen. :D
Voin tietty yrittää toivoa iltapäiväaikaa siihen inssiin, jos vaan voi toivoa ja olla sitten töissä siihen asti, kunnes se aika on ja sitten mennä inssin jälkeen kotiin. :)

Millimolli85, hyvä kun saitte lähetteen! (y) Toivottavasti ette joutuis pitkää aikaa vartoomaan sitä ensimmäistä aikaa. :)

Daniella, Multa mitattiin aiemmin vain jokin perusverenkuva ja prolaktiini. Kilppariarvot oltiin otetti just aiemmin toisen asian yhteydessä.Tänään kävin labrassa mitä nuo lääkäri määräsi ja siinä oli sit enemmän niitä hormonikokeita. Meillä on sairaala kotikaupungissa, jossa tehdään kaikki hoidot ja tutkimukset.
Välillä on nyt näiden päivien aikana mietityttänyt, että ei vitsit jos me voitaiskin vaikka nyt onnistua ja saatais vauva. :love: Kovin paljoa en ole uskaltanut näille ajatuksille suoda sijaa päässä, mutta vähän olen uskaltanut jopa haaveilla ja muutenkin elätellä toiveita. Kyllähän sitä kai joskus voi vähän innostua? :giggle: Tuntuu, että niin pitkään on vain ajatellut ihan testejäkin tehdessä, että "joo ei siellä kuitenkaan plussaa tule, eihän meille" Mutta nyt oon uskaltanut vähän tosiaan ajatella, että nythän meillä voi olla mahdollisuuksia. :) Oon yrittänyt nauttia tästä hyvästä mielestä sen aikaa, kun sitä kestää. :LOL:
Hyvä kun sulla on ollut myös vähän parempi mieli, eikä niin epätoivoinen. Se, kun tietää, että on se aika siellä tulossa, helpottaa jo itsessään sitä olemista. :)

Sekopuoliselle tsemppiä täältäkin!

Mites Lillansin kierto?

Täällä aukesi hanat sunnuntaina. Labrassa kävin tänä aamuna ja sain aukkaritutkimukseen ajan ensi viikon alkuun. Silloin mulla on onneksi vapaapäivä. Ensimmäisen Letrozolin otin tänä iltana, saa nähdä tuleeko mitään sivuvaikutuksia. Pakkausseloste kuulosti vähän hurjalta, kun syöpähoidoissahan näitä käytetään myös lääkkeenä. Seuraavaksi saakin jäädä sit odottelemaan ja jännäämään sitä aukiolotutkimuksta, kovin lääkäri sekä hoitaja sitä painotti, että pitää ottaa särkylääke ennen, kun toisille tutkimus tekee kipeää.
 
Omaa napaa... Täällä taitaa kohta kp 26 muuttua kp1/yk5:ksi :(. Koko päivän on punainen vuoto ja painon tunne alavatsalla lisääntynyt, lämmöt onkin olleet hivenen laskussa jo pari päivää. Näemmä tällä kertaa käy näin päin, että menkat tulee etuajassa.

Edit: Ja niinhän muuttuikin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä