3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Heippa kaikille,

Täällä päästään vihdoinkin mukaan uuteen yritykseen. Kierto sitten piteni kolmella päivällä, eli viimeinen oli 31 päivää. Hankaloittaa hommaa, kun vapaat pyydetty jo maaliskuuhun saakka väärään aikaan.

Nyt menossa siis kiertopäivä 12. Kävin gynekologilla viime viikolla täisi olla kahdeksas päivä kierrossa, ja kuulemma on taas pitkä kierto tulossa. Odottelen siis ovista aikaisintaan ensi tiistaina voi mennä perjantaihinkin. Jännitää nyt saadaanko tämä kierto hyödynnettyä.

Henkisesti on ollut aika rankkaa. Toisaalta pelkään ettei uusi raskaus ala pian, toisaalta pelkään uutta raskautta mielettömän paljon. Ei ole helppoa.

Tämä oli nyt tämmöinen avautuminen omasta tilanteesta. Yritän paremmalla ajalla vastailla teille muille.
 
Mustikk4: hauskaa, mekin päätettiin että syys-lokakuussa, jos en oo raskaana, ostetaan joku kaukomatka jouluksi. Oltiin vuosi sitten Aasiassa, ja siitä jäi hyvät muistot. Et jos ei oo raskaana, niin ainakin pääsee ihanalle lomalle! Päätittekö jo tarkempaa aikataulua tai kohdetta? :)

Mulla on muuten kans ollu ihan hirveetä kyllästymistä ilmassa. Ei jaksais tutkimuksia eikä seksiä, ei tikutusta. Plaah! Itseasiassa peruin lääkäriajan ja siirsin kuukaudella. Aattelin suoraan sanoen, etten viitsi joulukiloilla mennä... hmm. Lapsellista (tai no lapsetonta, heh heh), mut en vaan kehdannut.

Miu84: aika rohkeaa vastata, ettei se lapsen saaminen ole aina niin helppoa. Onko kukaan sit kysyny enää mitään tai onko tullu keskustelua?

Danniella: toivottavasti fiilikset on jo paremmat. Tunnistan kans sen epätoivon mikä välillä valtaa tosi pahasti. Ja ei jaksa vaan ajatella positiivisesti. Epäselvät ovistestit on kans

Kicumisu: rohkeeta sultakin vastata uteluihin noin! Onko teillä virinnyt keskustelua?

Blackcat: pahoittelut simppatestien tuloksista. Toisaalta ehkä helpotuskin tosiaan tietää, miksei onnaa. Haleja!

Ja kaikille muillekin negoista pahoittelut. Oon lueskellu, ja lueskelen ahkerasti. Omanapailua: menkat loppu pari päivää sitten ja aattelin olla tikuttamatta. Halut on noussut, mutta mies on vähän stressannut seksistä viime kuussa. Se on muutenkin vähempään tyytyväinen ( mikä on vähän ongelmallista), ja nyt on ollu pari kertaa potenssiongelmia. Se on ottanu ne raskaasti, itse siis en. Mut mielessäni kieltämättä oon aatellu, et ei kai nyt tällaistakin tähän homman päälle vielä.. äh.

Yritän olla liikaa ajattelematta, et ei tästä mitään tuu. Aloittelen tässä sen sijaan laihdutuskuuria, että kehtaan mennä sinne lääkäriin Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon! !!
 
Mustikk4 ja millimolli85 täälläkin alotettu lomakassan keräys :D
Pakko saada jotain ihanaa odotettavaa! Kohde ja ajankohta ei vielä tiedossa, kunhan on vaan tulossa.

Tuon ajan varasin ihan kunnallisesta. Ei mulla ole varaa yksityiselle. Ensin kuites vaan omalääkärille ja siitä sit eteenpäin.

Millimolli täälläkin huomaa miehen stressin. Ei potenssissa puutetta, mut aina ei saa. Oleellinen osa sekin vauvatoiveissa...

Oikeestaan kun on sanonu touhun olevan vaikeaa, niin yllättävän moni on kertonu omista ongelmistaan asian saralla. Yleisempää kun on ennen osannu ees aatella. Kai moni oikeestaan asiasta puhuisikin jos se vaan esille tulee. Nää aiheet kun ei vaan kuulu suomalaisen smaltalkiin :D

Kyl se tästä... pakkohan sen. Ei muuta kun uuteen kiertoon siskot :D
(Paitsi te kierron loppupuolella olevat, raskautukaa, älkääkä alottako uutta)
 
19.1

Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Miu84................31v......kp 3/28.............ya 11/2013......luomu
Keinuilija............31v......kp 3/28-33.........yk 14..........luomu
Lallastiina..........34v......kp 4/27...............yk 4............luomu
Mustikk4............28v......kp 9/26-29..........yk 14.........luomu
Millimolli85.........30v......kp 10/25-28..........yk 9...........terolut
Kicumisu............31v......kp 18/25-29........yk 6...........luomu
PikkuPöllö..........32v......kp 30/27-34........yk 7...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Daniella, Lillans, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Moikka kaikille!

Mulla on tää palstailu nyt ihan jäänyt :( Joka päivä useammankin kerran käyn kyllä lukemassa, mut en vaan oo tullut kirjoitelleeksi aikoihin. Ei oikein nyt runosuoni kuki tuolla odottajienkaan puolella o_O Turnausväsymystä ehkä yli vuoden aktiivisuuden jälkeen?

Vaikka alankin jo uskoa raskauteen, en silti uskalla vielä asiasta hirveesti puhua tms. En uskalla googletella äitiysvaatteita tms. Siksi ehkä tuo odotuspuolenkin kirjoittelu on vähän jäänyt o_O En todellakaan enää pelkää samalla tavalla kuin ennen varhaisultraa, en juurikaan mieti niitä riskejä tai muuta. Mut jotenkin sitä vaan on tän asian suhteen tosi varovainen. Nautin silti! Vaikka olo on kuin valaalla.. :ninja: Syksyllä lihotut 10kg + tää turvotus.. Aijaijai.

Luen siis teidän juttuja vielä aina kun tänne uutta tekstiä ilmestyy! En vaan ehkä oo enää yhtä aktiivinen kirjoittelija, joten jos joku haluaa listanpäivittäjän homman ottaa niin täältä tulee... Ottakaa koppi! :LOL: Hyvin on kyllä Mustikk4 yksinkin selvinnyt, mut onhan se aina paineettomampaa jos päivittäjiä on kaksi. (Noh, asiahan ei varsinaisesti enää mulle kuulu :D)

Tsemppiä ihanihanihan hirveesti teille kaikille! Moni on menossa lääkäriin asian suhteen, toivottavasti apu löytyy nopeasti! (y)
BlackCathan sai jo siemennestetulokset? Kurjat uutiset, mut toisaalta nyt teidän ei tarvitse käyttää esim. vuotta hormonien kokeilemiseen vaan voitte siirtyä suoraan tehokkaimpiin hoitoihin! Ja niissä IVF:ssähän on tosi hyvät onnistumisprosentit. Älä siis heitä kirvestä kaivoon myöhemminkään, kaikki menee vielä hyvin :love:

Jaksamista kaikille tuohon yritysvaiheeseen! Ootte kaikki vahvoja naisia! (y)
 
Tilulilu, Ihanaa lukea edes jonkun odotuajasta, kun omalla saralla ei tapahdu mitään... Oon käynyt lukemassa sun kuulumisia myös odotuspuolella ja lultavasti seurailen jatkossakin :).

Me ei olla vielä saatu aikaa lapsettomuuslääkärille, mutta kävin vakoilemassa OmaKannasta, että mulla on joku päivämäärä laitettu toukokuulle, joten olisko se sitten se? Aika pitkälle menee, mähän oon vähintään sitten 37 v ensisynnyttäjä :eek: :(. En olisi uskonut, että olisin edes 35v ensisynnyttäjä silloin kun alettiin tätä hommaa o_O. Miehen tulokset tuli ja ne oli kunnossa, joten mustahan tää sitten onkin kiinni, niin kuin epäilinkin. Jos meidän kaupungissa olisi yksityinen lapsettomuusklinikka, niin olisin jo varannut sinne ajan. Nyt harmittaa asua peräkylillä, kun en pääse työpäivien aikana niin kauas kuin olisi tarpeen mennä.

Ja taas mietin miksi siirsin lapsentekoa turhaan, kun nyt se ei onnistu millään. Jos olisin tiennyt tän odotuksen, niin en olisi jättänyt näin viime tippaan...

Anteeks tää omanapainen ruikutus.

Ps. Ja turha sanoa, et voi vielä tärpätä luomusti. Tässä on tahkottu jo yli 2 vuotta, joten oishan se osunut kohdalle, jos olisi osuakseen.
 
22.1

Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Miu84................31v......kp 6/28.............ya 11/2013......luomu
Keinuilija............31v......kp 6/28-33.........yk 14..........luomu
Lallastiina..........34v......kp 7/27...............yk 4............luomu
Mustikk4............28v......kp 12/26-29..........yk 14.........luomu
Millimolli85.........30v......kp 13/25-28..........yk 9...........terolut
Kicumisu............31v......kp 21/25-29........yk 6...........luomu
PikkuPöllö..........32v......kp 33/27-34........yk 7...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Daniella, Lillans, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Tervehdys kaikki ihanat siellä ja iso kiitos kaikista kommenteista :)
Mitä enemmän tätä uutista on sulatellut, sen enemmän taistelutahto herää. Mieskin sanoi ihanasti, että on valmis mihin tahansa operaatioon, mitä tämä vaatiikaan. Haluaa kääntää kaikki kivet ympäri, jotta lapsi saataisiin :love: On aika kiva kuulla hänen mietteitään kun välillä olen tuntenut olevani vähän yksin tässä yrityksessä, mutta ei tosiaan enää..

Daniella kyselit miehen tunnelmista uutisiin. No ensin oli aika hiljainen, alkushokki oli kummallakin aikamoinen, mutta parin päivän päästä juteltiin hänen ja mun tunteista ja tuntemuksista enemmän. Tietysti mies (ja minäkin) on/oli aika rikki, mutta mies on saanut näköjään luotua sellaisen positiivisen ajattelun, vähän niinkuin että kunhan niitä siimahäntiä edes on, niin mahdollisuudetkin on (y)
Tuntuu, että ainakin nyt tää on vaan lähentänyt meitä entisestään...

Mustikk4 "Hauskaa", että mekin alettiin heti huonojen uutisten jälkeen myös miettiä lomaa, taitaa olla joku selviytymiskeino tämäkin :)Itseasiassa puhuttiin, että jos tulee tuomio, että lapsia ei saada niin lähdetään koko ens talveksi kiertää Aasiaa ja mietitään siellä rauhassa mitä sitä sit elämältä mahtaakaan haluta...

Mustikk4/Keinuilija Miten kauan teillä meni lähetteen lähtemisestä siihen, että saitte tiedon millon aika on? Mä täällä ihan vähän vaan kärsimättömänä olen :ROFLMAO:

Kaikille tsemppiä yritykseen :)
 
Viimeksi muokattu:
Blackcat: olette varmasti kaikesta jo lukeneet ja kaikkea kokeilleet, mutta halusin vielä kertoa kahdesta tapauksesta.. Eli omalla miehelläni oli kyllä siimahäntiä, mutta laatu oli ekassa testissä aika huono. Sain hänet syömään gelee royalea, seleeniä ja foolihappoa. Seuraavassa testissä tulos oli tosi paljon parempi! Toinen tuttuni sai myös suht huonot tulokset simppatestistä ja he pääsivät icsiin. Hän alkoi syömään usein, mutta pieniä annoksia (syömisen välissä maks 2h ja lisäsi kasvisten määrää) ja toises testis tulis oli normaali! Tsemppiä tosi paljon ja ihana kuulla, miten vahva pari olette!
 
Hauska sattuma, millimolli85 ! (y):) Me oltiin kanssa Thaimaassa vuosi sitten ja sinne aiotaan nytkin mennä. Aluksi mietittiin, että lähtisi kesälomalla johonkin, mutta tultiin sitten siihen lopputulokseen, että mieluummin säästetään ja odotetaan et pääsee kauemmas. Tuntuu ettei nuo euroopan kohteet enää kiinnosta samalla tavalla, kun on Thaimaassa käynyt. :LOL: Luultavasti marras-joulukuussa mentäisiin. Ihanaa, kun pääsette jouluna lähtemään (mäkin haluaisin, mutta meillä töissä ei saa lomia joulun ajalle) pääsette karkuun kaikkea jouluhössötystä. :D Ootteko te jo päättäneet kohdetta? Me ei olla vielä.

Kyllästymisen tunteet kuulostaa hyvinkin tutuilta. Jossain vaiheessa mulla tuli ihan totaalinen lötsähdys, ettei oikeen jaksanut tuttujen kanssa edes puhua koko aiheesta. Nyt on aika odottavat fiilikset, ei tässä oikeen mitään muuta voi tehdäkään. :barefoot: Tsemppiä laihdutukseen, toivottavasti saat vähän painoa putoamaan ennen sitä lääkäriä, niin voit mennä paremmilla mielin. Se kyllä vähän helpottaa oloa, kun sen lähetteen saa ja asiat alkaa mennä eteenpäin. :)

Kiva, että myös te miu84 aloitte suunnittelemaan lomamatkaa, se varmasti piristää kuitenkin. :) Samoin Blackcatin Aasian reissu kuulostaa ihanalta, vaikka toki totta kai toivotaan ettei tule sitä huonoa tuomiota. Hyvä kuulla, että Blackcat teillä on noin hyvin taistelutahto on herännyt. (y) Ja ootte saaneet asiasta kunnolla puhuttua. Kaikki on kuitenkin vielä tässä vaiheessa mahdollista, Tilulilu sanoikin hyvin. :) Meillähän ei mennyt kuin noin viikko lähetteen tekemisestä, kunnes aika tuli postissa. :eek: Mä olin aivan puulla päähän lyöty, kun näin eteisessä sairaalasta tulleen kirjeen ja avasin sen. Tosi nopeesti tuli siis, toivottavasti teilläkin.

Daniella, sepäs siinä, kun eihän tätä olis voinut millään etukäteen tietää, että asiat tulee menemään näin. Toivottavasti teille tulis pian aika postissa ja pääsisitte aiemmin kuin silloin toukokuussa. Ymmärrän tuon sun turhautumisen, vaikka sua nuorempi olenkin. Voisikohan sinne yksityiselle saada ilta-aikoja? Että voisit/voisitte työpäivien jälkeen mennä?

Meidän lääkäriaikaan on nyt enää alle kaksi viikkoa ja tuntuu kyllä tosi epätodelliselta. Toivoihan sitä, että olis vielä ennen sitä käyntiä luomusti tärpännyt, niin kuin joillekin käy. Silloin viime vuonnakin lääkärille mentiin siinä toivossa, että pääsisi vielä perumaan koko ajan. :unsure: Malttamaton olo on toisaalta kuitenkin, mutta täytyy yrittää laittaa jäitä hattuun, kun sen kuitenkin tietää, että julkisella puolella kaikki on hitaampaa. Sorruin taas lataamaan puhelimeen sen Ovian, ihan sen vuoksi, että suunniteltiin miehen kanssa kylpyläreissua tähän kevättalvelle, niin tässähän täytyy alkaa vähän niinkuin kaikki miettimään sen mukaan, mikä kierron vaihe olis milloinkin menossa. Ettei tule suunniteltua mitään silloin, kun voisi olla ovis ja mahdollisesti aikaa sairaalaan, jos nyt ylipäätään mitään hoitojahoitoja aloitetaan vielä tänä keväänä.

Kiitos vielä Tilulilu!:) Kaikkea hyvää nyt sulle raskauteen ja toivotaan että sulla tuo ns.varovaisuus helpottaa, kun raskaus etenee, hyvä että oot ollut nyt vähän luottavaisemmin mielin, kuin ennen sitä ultraa. :) Mä voin tosiaan jatkaa listanpäivitystä (ja odotella sitä listanpäivittäjänplussaa :LOL:) yksin sen aikaa, kunnes joku innostuu mun kanssa päivittelemään. ;)

(Heh tulipahan romaani. :giggle:)
 
Oon ollu reissussa taas enkä oo ehtiny kirjoittaa. Sen verran katoin et oonko tollo vai onko mun poissaolon aikana mun kp:t menny sekaisin???Eli menkat oli 25.12 niin mun laskun mukaan en oo noin pitkällä tai sit en tajua :LOL:
Pahoittelut kaikille negoista ja tsemppiä nyt uudessa kierrossa(y)
Tein plussan tässä illalla muutaman tunnin pidätyksellä n.3-4h.. Aamulla uus testi. Mun laskun mukaan olis kp30 nyt ku ollaan jo sunnuntain puolella. En osaa iloita vielä ku edelliset tullu pois 5+ niin hankala tässä mitään ajatella. Josko tämä olis se meidän lapsi :love:
 
Sietämättömät kivut jo ennen menkkoja. Valvonut ja maannut vaan, itkenyt silmät päästä. Odotan, että naistentaut.poli aukeaa, jotain kovaa huumaavaa droppia luvassa, kun ei Tramal auta edes lievimpiin kipuihin. Voi olla, että joudun lanssilla sairaalaan, kun menkat alkaa, siinä kivussa ei ole yhtään taukoa.

Alavatsa, alaselkä, jalat ja koko lantio alapäätä sekä pyllyä myöten lievästi ilmaistuna tulessa ja krampissa. Järkky paineentunne ja kipu.

Olen masentunut. Jatkuvat kovat kivut estävät elämästä ja ei se riitä...kriisi sairastumisesta...kriisi siitä, että joka kuu saa pettyä ja lapset syntyy muille... Jos jatkan turhaa yritystä, tauti vain leviää.

Tsemppiä teille muille. Omanapanegaa kummempaan ei nyt pysty.
 
25.1

Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Miu84................31v......kp 9/28.............ya 11/2013......luomu
Keinuilija............31v......kp 9/28-33.........yk 14..........luomu
Lallastiina..........34v......kp 10/27...............yk 4............luomu
Mustikk4............28v......kp 15/26-29..........yk 14.........luomu
Millimolli85.........30v......kp 16/25-28..........yk 9...........terolut
Kicumisu............31v......kp 24/25-29........yk 6...........luomu
PikkuPöllö..........32v......kp 31/27-34........yk 7...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Daniella, Lillans, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
PikkuPöllölle varovaiset onnittelut plussasta. :) Mitä uusi testi näytti? Toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin ja pikkuinen pysyisi mukana matkassa. :love: Korjasin sun kiertopäivät tuonne listalle, josko nyt olis oikein.

Kurjaa kuulla Sekopuolinen, että voit huonosti ja noin kovia kipuja on. :( Tosi ikävää! Yritä nyt jaksaa, ei tässä oikein muuta lohdutuksen sanaa osaa sanoa. Tsemppihali täältä! Nuo tunteet siitä, että lapsia syntyy vain muille ymmärrän aivan täysin.
 
Mustikk4 Oli aamulla vahvempi ku eilen aamulla. Mulla vielä 6 onestep testiä jäljellä niin aamutestailen ne. Kaks edellistä raskautta se viiva ei koskaan vahvistunut kontrolliviivan väriseksi. Oon ihan panikissa et tää menee kesken kans ja pitää TAAS alkaa alusta. Clearblue digin ostan ku oon varma et pitää näyttää 3+.
Nännit on jäätävän kipeät mitä aiemmin ei ole ollu. Rintoja on ennenki aristanu mut nyt nuo nännit on kyl jotain omaa luokkaansa.
Pääsen varhaisultraan naistenpolille ku ollu nää 2 km:a. Huomenna soitan jos sais 15.1 ku vapaapäivä. Pelottaa vaan et vuoto alkaa ensviikolla niinku aiemminki...
 
Sekopuolinen ihan perseestä toi sun tilanne :(
ihan kun pelkässä lapsen saamisen vaikeudessa ei olis tarpeeksi kestämistä. Si kauheet kivut vielä päälle. Koita jaksaa joo, pakkohan se, eihän siinä vaihtoehtoja sulle ole jaettu :cry:

Pikkupöllö kovasti toivon että se olis nyt tukevasti kyydissä ja saat vauvan syliin syksyllä :)

Täällä ei mitään uutta. Lääkäriaika siirtyi huomiselle. Siitä taas yksi etappi :rolleyes:
 
Eikä tämä tähän loppunut. Gyne heitti tänään ultran ym. tehtyään, lopussa, että mulla on PCO.
Olen pian 32-vuotias, ultrattu yli kymmenen vuoden aikana sata kertaa, ultrattu kuukauden parin aikana useamman toimesta 3 kertaa ja aina lässytetty munasarjojen olevan ihanteelliset/normaalit!! Nyt sitten tämäKIN.

Heitän toiveet lapsista romukoppaan ja luottamus gyneihin mennyt. Elämän hyvyyteen en enää usko.

Kiitos kaikille tsempeistä. Toivottavasti saatte sen plussan.
 
Sekopuolinen mitä tohon nyt voi sanoa... No, toi PCO taitaa olla yleisin ongelmistasi, eikä ainakaan yksistään ole vielä lapsettomuustuomio. Toki vaikeuttaa lapsen saamista...
On kai se hyvä että löytävät nyt ongelmakohdat joita voi lähteä hoitamaan. Älä vielä luovuta. Vaikka tie onkin nyt tosi kivinen :(

Nyt on lääkärissä käyty. Ens viikolla verikokeet ja sit odotteleen kutsua jatkotutkimuksiin.
 
Hei,

Täällä ollaan myös kriiseilty ja koko lapsen saaminen tuntuu niin vaikealta ja lähes mahdottomalta.

Millimollilla ja Miulla loistava suunnitelma alkaa suunnitella matkaa. Hyvä saada jotain muutakin ajateltavaa ja jotain kivaa odotettavaa. Ja hyvä, että Miulla asiat etenee ja käynti lääkärissä suoritettu. Toivottavasti kohta on jotain muutakin positiivista odotettavaa.

Daniella toivottavasti pääsisitte lääkärille ennen toukokuuta. Toisaalta aika menee nopeasti, mutta tässä meidän tilanteessa sitä haluaisi jotain konkreettista tapahtuvan nopeammin. Ollaanhan tässä jo odoteltu pitkään.
Ikää ei kannata miettiä, itsekin otan siitä toisinaan stressiä. Mietin kuinka vanha ensisynnyttäjä olen ja se luo vaan lisää paineita. Myöskin sen ajattelu, miksi ei voinut aloittaa aikaisemmin yrittämistä, on turhaa, mutta eihän sille mitään voi. Tuskin kukaan meistä pystyi kuvitella kuinka haastavaa lapsen saaminen voi olla ja kauanko siihen menee aikaa.

Blackcat ihanaa kuulla, että miehesi on täysillä mukana ja tukee sinua. Se että olette pystyneet lähentymään kaikkien vaikeuksien keskellä, on upeaa. Kun kerran siimahäntiä on aina toivoa ja olen varma, että saatte apua asiaan. Ja toivotaan, että mahdollisimman pian!

Sekopuolinen olen niin pahoillani kivuistasi ja uudesta diagnoosista. Toivottavasti olosi on jo hippasen parempi, ainakin fyysisesti? Eihän se kuitenkaan ole lopullinen tuomio ja mahdollisesti kannattaa käydä konsultoimassa toista lääkäriä? Henkisesti on varmaankin erittäin raskasta ja se epätoivoinen olo. Uskon että sinunkin tilanteeseen löytyy ratkaisu, kunhan vaan löydät oikean lääkärin ja tuen tilanteessasi.

Pikkupöllö onneksi olkoon plussasta. Nyt todellakin toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin. On varmaankin aika stressaavaa, mutta yritä ottaa rennosti ja rauhallisesti. Itsesi takia.

Jos pikkasen omaa tilannetta. Tämä kierto taisi mennä täysin ohi. Seksiä oli kerran kuusi päivää ennen ovista, eli tuskin riittää. Varsinkin kun miehellä oli aika voimakas lääkekuuri reilu kuukausi sitten. En usko siittiöiden olevan ihan parhaassa terässä ja muutenkin kuusi päivää ihan liian pitkä aika. Ensi kuu menee vähän samoissa merkeissä kuusi päivää ennen ja ehkä itse ovispäivän iltana on mahdollisuus. Ei siis kovin suuria toiveita täällä.

Voisin kuitenkin ilmottautua listalle;
Lillans......37v......kp21/30........yk1(13)...........luomu
 
Kävin ortopedillä klo 12 ja hän näki lantion magneettikuvassa munasarjoissa paljon rakkuloita ja sanoi, mene gynelle. En ollut edes ehtinyt mainita PCO diagnoosista, kun mainitsi rakkuloista.
Siitä suoraan takaisin gynelle ja tosiaan kuvissakin PCO-rakkuloita ovat.

Gyne sanoi, ettei kuulemma monesti diagnoosia kerrota, ettei huolestuteta ihmistä, jos ei ole oireita. Kiva! Nuorena valitin pitkiä kiertoja + aknea, aina tuli vastaus/lähetteet takaisin, perusteella täysin terve nainen.

Huomenna soittoaika yksityiselle gynelle. Kirjoitti äskettäin munasarjojen olevan normaalit ja normaalin kokoiset. Kyseli epäsäännöllisistä kierroista. Haluan vain tietää, miksei kertonut /nähnyt totuutta. Munasarjani on suuremmat, kuin normaalisti, eikä ole normaalit, vaan monirakkulaiset.

Toukokuussa alkaa lapsettomuuskuviot. Jos voimia on.
Kiitos tsempeistä. Auttaahan se, kun voi purkaa vähän oloa.
Fyysisesti tosiaan parempi, sain kunnon lääkkeet (yksityinen ei määrännyt viimenään mitään). Ihan tyytyväinen olen tähän julkiseen tällä kertaa, tyytyväisempi kuin yksityiseen naisgyneen.
 
Soppa eli pää ihan sekaisin. Yksityinen sanoi, että kyllä nämä munasarjani oli normaalit ja normaalin kokoiset viime ultrassa. Mullakin on ne kuvat ja tosiaan eivät näytä monirakkulaisilta ja kokokin täysin normaali. Käski näyttämään niitä kuvia julkisen gynelle... aikamoista...

Luin vielä jostain, että munasarjojen koko vaihtelee kk-kierron mukaan ja niiden pitäisi olla 1,5-3 kertaa normaalia suuremmat ollakseen ns. suurentuneet. Harmi, ettei julkiselta saanut kuvia, niin olisin voinut katsoa miltä ne sitten näyttää...

Aika outoa kyllä lätkäistä tuollainen diagnoosi, jos ei pidäkään paikkaansa ja aikamoisen sekaisin olen, kun en taas tiedä mistään mitään. Keneen nyt sitten luottaa ja keneen ei.

Tällainen purkauspäivitys sitten...
 
Apua mikä tilanne sekopuolinen. Todella outoa ja sekavaa, miten meinasit nyt toimia? Pääsetkö keskustelemaan diagnoosin tekijän kanssa ja näyttämään kuvia. Vai pitäsikö yrittää löytää asiaan perehtynyt gynekologi ja pyytää vielä kolmatta lausuntoa?

Ihan kun tilanne ei olisi tarpeeksi stressaava ja sitten tälläisiä epämääräisiä yllätyksiä. Varmasti turhauttaa ja hyvä, että pääset tänne purkamaan oloa.

Toivon sulle paljon voimia ja toivottavasti saat selvyyttä tilanteeseen. Epätietoisuus on aina pahinta, ainakin omasta mielestä.
 
Terve vaan.

Sekopuolisen kivut kuulostaa tosi kurjilta, ja aika ihmeelliseltä kuulostaa nuo gynejutut. Plussanneille onnittelut! En nyt osaa sen enempää kommentoida erikseen...

Täällä on aloitettu urakointi taas. Eilen havaitsin eka kertaa piiitkästä aikaa ihan tippasen jotakin ovisliman tapaista (y)! Tosin vähän myöhemmin tunsin lievää kutinaa ja tuli semmoista hiivatulehduksen tapaista möhnää :mad:. Toivottavasti ei nyt iskisi hiivatulehdus pahasti päälle just uumoillun oviksen aikaan! Pitäis varmaan päivittää listaan kierron pituus, laitetaan vaikka viimeisten 3 ja 6 kk:n keskiarvo 29.

Sitä olen miettinyt, että vaikka mä nyt en ihan vielä ole 35, mutta mies on jo 40, niin kannattaisko meidän kuitenkin jo puolen vuoden yrityksen jälkeen harkita jotain tutkimuksia, jos ei tärppää. Ei tässä ole sen täyttymiseen enää kuin tämä ja kaks kiertoa. Meillä on täällä ulkomailla yksityinen vakuutus, eli vois mennä suoraan yksityiselle.
 
Viimeksi muokattu:
28.1
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Miu84................31v......kp 12/28.............ya 11/2013...luomu
Keinuilija............31v......kp 12/28-33.........yk 14..........luomu
Lallastiina..........34v......kp 13/29...............yk 4............luomu
Mustikk4............28v......kp 18/26-29..........yk 14.........luomu
Millimolli85.........30v......kp 19/25-28..........yk 9...........terolut
Lillans................37v......kp 23/30...............yk1(13)......luomu
Kicumisu............31v......kp 27/25-29........yk 6..............luomu
PikkuPöllö..........32v......kp 34/27-34........yk 7..............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Iltaa tänne! :) Mitä kaikille kuuluu?
Miten PikkuPöllön testailut on edenneet? Toivottavasti hyvin ja tilanne olis muutenkin pysynyt hyvänä. Saitko ajan varhaisultraan?

Lisäsin sut Lillans listoille, tervetuloa mukaan! :)

Täällä odotetaan malttamattomana polin aikaa. Enää vajaa viikko, jaiks! :eek: Rinnat on tänään olleet kipeänä, ihan sellasta pistelyä oli toisessa aiemmin päivällä. Tiedän, että mun pitäisi olla tyytyväinen ja iloinen siitä, että kropassa jotakin tapahtuu, vaikka raskaus ei ole alkanutkaan ja mulla on kierrot olleet suht säännölliset mikä on jo itsessään hyvä juttu, mutta silti. Tuntuu aivan tosi rasittavalta huomata ne oviksen aiheuttamat oireet ja nähdä limat ja kaikki kuukaudesta toiseen, kun ei tärppää, vaikka paneloitukin on. :( Varmasti jonkun korvaan tää kuulostaa ihan typerältä russutukselta, mutta siltä musta vaan tuntuu.
Oon myös tuntenut ihan sellasta huonommuuden tunnetta ihmisenä ja naisena, kun en tule raskaaksi ja ympärillä vaan ystävät tulee raskaaksi. Tosi tyhmää, kun enhän mä ketään muuta lapsetonta naista pidä yhtään sen huonompana, kuin äiti-ihmisiäkään. Niin miksi sitten ajattelen itsestäni näin. Huoh. :cry:
 

Yhteistyössä