3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

@atvk87 jännä viikko sulla tulossa! Mielenkiintoista myös kuulla, millaisia asioita tuollaisella suunnittelukäynnillä käydään läpi.

Mulla on nyt kp 13. Eilen tuntui pistävää kipua vasemmalla alavatsalla - oisko voinut olla oviskipua?.. Flo ennustaisi ovulaation olevan vasta kp 15. Miehen kanssa ollaan eri kaupungeissa nyt tämä viikko, eli jos Flo on oikeassa niin tästä kierrosta ei taida olla mahdollisuuksia mihinkään (vaikka eilen ahkeria oltiinkin).

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Mulla nyt kp 14. Testien mukaan oviksen olen tästä ja viime kierrosta bongannut jo kp10-12. Eikös se ole aika aikaisin? Mulla oli tässä aiemmin ongelma se, että en ovisoireita tuntenut vaikka ennen aina olen tuntenut jopa enemmän kuin kk oireet ja limaa on tullut paljon. Luultavasti stressiä. Nyt tässä ja viime kuussa bongasin jonkin verran limaa(y)
 
12.2.2018



***Jos haluat lisätä tietosi listaan tai muuttaa niitä, merkkaa tiedot omaan viestiin punaisella, kiitos!***

Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

kissaliikeri...........37v.......kp 42/32................yk2..........luomu
Lallastiina...........36v.......kp 26/28.................---...........luomu
Frangipani..........35v.......kp 14/??................yk6..........luomu
-Lillis-..................30v.......kp 14/31................yk3.........luomu
franny.................35v.......kp 13/29................yk3..........luomu
Abby87...............30v.......kp 10/26................yk9..........luomu
Atvk87................30v.......kp 10/26................yk8..........luomu
Minji....................32v.......kp 3/27.................yk7..........luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, _kiki_, Ihanapa, histamiinihepo, Tilliina


Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk18..........7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk17..........7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya01/16…......19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk2..............6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13...........10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12...........14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8.........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk5.............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk3............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk6...........11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2...........18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10...........1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1.............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9.............1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2............10.9. luomu
nenni26...............30v........yk3............5.12. luomu

Plussanneet 2018 ja plussauspäivät:
Lallastiina............36v......yk8 (tm jlk)....9.1. luget (km)
Genmaicha...........................................15.1.

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
@Frangipani82 Ovisplussalle kp10-12 on ihan OK, plussastahan voi oikeasti kulua vuorokausi tai kaksikin (jos sattuu nappaamaan ihan LH-piikin alun) varsinaiseen ovulaatioon. Saittekos hyödynnettyä?
@franny Mulla on oviskipuja sekä ennen että jälkeen. Jotkut kyllä pystyy päättelemään ovispäivän ihan kivun perusteella. Jos sulla osuis nyt parin päivän sisälle niin vois teillä se eilinenkin riittää!
@atvk87 Tsemppiä käynnille, toivottavasti pääsette etenemään nopeasti!

Täällä arviolta dpo 9 ja odottelen menkkoja sunnuntaiksi. En usko että kierto jäisi 28-päiväiseksi, kun oviskin tuntui olevan pari päivää myöhässä. Rinnat on olleet pari päivää vähän muhkummat ja aristaakin tänään, kielinee hyvästä oviksesta. Tosin viime kuukausina ei ole ollut tällaista yhdessäkään muussa kierrossa kuin tuossa plussakierrossa o_O. Tämän innoittamana tein jo yhden hätähousutestin, joka oli tietty nega. Niin paljon kuin itselleni vakuuttelin, etten testaile enkä odota mitään tästä kierrosta :rolleyes:.
 
Tsemppiä alkaneeseen viikkoon kaikille!

Täällä on kp27/27 meneillään, eli huomenna tiistaina edessä totuuden hetki alkaako ne menkat niin kuin oletan. Vatsaa on turvotellut paljon ja viime viikon lopulla tiputteli pari päivää hyvin hennosti, mutta siinä kaikki. Oon luvannut itselleni että en testaile mitään ennen kuin menkat on virallisesti myöhässä, eli aikaisintaan keskiviikkona. Silloin olisi oletettavasti dpo16 tai 17. Milläs todennäköisyyksillä silloin näkyisi jo jotain? Jostain olen lukenut että suositus olisi odotella niin kauan että menkat ovat viikon myöhässä, mutta onkohan tämä vanhentunut tieto? Tyyliin ennen testit ei ollu niin herkkiä, tms.

Tämä siis sillä ajatuksella, ettei tarvitsisi negatiivisia testejä turhaan tehdä, tokihan sellaisen testin voi tehdä ihan koska vaan ;) Haluaisin sellaisen tyhjentävän joo/ei -vastauksen kerralla, ettei tarvitsisi jossitella enempää!
 
Viimeksi muokattu:
@amaia Luulisin, että "virallinen" ohje on vähintään pari päivää menkat myöhässä. Kyllähän se voi aiemminkin näkyä, mutta tulee vähemmän vääriä negoja kun testaa myöhemmin. Testien herkkyyksissä on myös eroja, kannattaa tutkia mitä ne omat testit on? Itse lähtisin testaamaan joskus dpo12, mutta toi keskiviikkoon odottelu kuulostaa hyvältä suunnitelmalta!

@Lallastiina on liian vaikeeta yrittää olla innostumatta, jos mitään pientäkään oiretta ilmestyy! Toivotaan parasta (y)

@franny Ihan hyvin voi riittää, kunhan on simppoja tallessa ennen ovista! Peukut pystyssä! (y)
 
ok @atvk87, tämä selvä! (y) Oottelen nyt kiltisti ainakin sinne keskiviikkoon sitten. Mitään testejähän mulla ei ole kotona, eli pitää mennä apteekkiin sellainen ensin hankkimaan. Koska sehän nyt on selvä että jos sellasia olis kotona niin se olis varmaan jo tehty! :D
 
@Lallastiina mä oon keksinyt ajankuluksi lämpötilojen mittaamisen! :geek:Pakko saada jotain testata ja käyrää piirrellä.

Tein sitä pari vuotta sitten kun lopetin pillerit ja opiskelin miten oma kroppa toimii (tai että alkaako se toimia). Vertailen nyt sitten sen aikaisiin käyriin, tosin tässä on 2 vuotta vanhennuttu välissä, että tosi luotettavaa varmaan :LOL: Nyt lämpötilat kuitenkin jatkuvasti katossa eikä osoita laskemisen merkkejä, eli ei vaikuta siltä että menkat olisi vielä tänään alkamassa.

Onko joku bongannut jotain lupaavaa tällä menetelmällä?
 
@Frangipani82 otan suusta, ihan normi digitaalisella kuumemittarilla, näyttää kahden desimaalin tarkkuudella. Kai se otsastakin toimii, mutta varmaan tulee enemmän hajontaa lukuihin? Voi olla vaikeaa nähdä todellista ruumiinlämmön vaihtelua, etenkin jos oma vaihtelu ei ole kovin suurta.
 
Viimeksi muokattu:
@atvk87 vielä ei oo ollu pokkaa ostaa testiäkään! :cautious: Tänäänhän ne menkat vasta on myöhässä, eilen ois vielä ollu ajallaan. Tän aamun lämmöt oli jo kymmenyksen laskenu, joten aattelin vielä odottaa tän päivän alkaisko uus kierto. Onhan se ovis voinu olla myöhemminkin, ja mä vaan hätiköin!

Tänään ois kyllä hyvä päivämäärä... :love:
 
@Abby87 tai sit mä oon vaan tosi skeptinen!

Aamulla oli ihan semmonen fiilis että menkat alkaa just, mutta jos ei mitään näy iltaan mennessä niin meen ostaa testin.

Edit. Testi ostettu tärisevin käsin! Testaan huomenaamulla.
 
Viimeksi muokattu:
Miten voit olla noin tyyni :D

Meillä oli tänään se suunnittelukäynti ja ei nyt mitään yllätyksiä tullut. Perjantaina lääkäri ultraa ja päättää tehdäänkö lyhyt vai pitkä kaava. Itse toivoisin lyhyttä.
 
Onnea @amaia (y)!!
@atvk87 Peukut pystyssä että lyhyt riittäis teille (y)!

Täällä ei taida tissioireet sittenkään merkata mitään kummempaa. Edellisiltana ja tänä aamuna oli ihan aavistus vaaleanpunaista valkkarissa ja aamulämpö oli "siinä ja siinä". Plussakierrossa olin aika varma tuloksesta jo pari päivää ennen plussaa, nyt ei ole ollenkaan yhtä varma olo.
 

Yhteistyössä