3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Kaikki edes etäisesti viivaa muistuttava lasketaan ja toihan on ihan selvä peli! :giggle: Mahtava juttu! Miten kerroit miehelle? :)
Varoitin miestä jo eilen että olen sitten ostanut testin, huomenna saat tietää. Se sai siitä jo slaagin! :giggle: Mä en saanu tänä aamuna (ylläri) unta enää neljän jälkeen joten olin jo tehny testin kun se heräili. Se huuteli itse ensimmäisenä sieltä tyynyjen seasta että no teitkö testin, mitä se näytti? Oli kuulemma nähny unta että se testi oli joku megaiso pallomainen kapistus mihin piirtyi punainen risti, eli se oli positiivinen. Siihen oli helppo todeta että no ihan oikein veikattu. :love:

Tsemppiä naiset kuumeiluun! Pidän sormia ja varpaita ristissä teidän puolesta että pian tärppäis! :barefoot:
 
Täällä kp1 vähän ennakoitua aiemmin. Taidettiin siis olla auttamatta myöhässä tallettelun kanssa. No, tässä kierrossa yritetään yrittää vähän ahkerammin :rolleyes:. Tänä aamuna käytiin antamassa näytteet kromosomitutkimusta varten. Saa nähdä, kauanko tuloksissa kestää ja mitä löytyy, jos mitään...
 
No ni, @Lallastiina sit ainaki saa siinäkin lisää tietoa. Varmaan sielläkin menee kuukauden verran?
Tsemppiä uuteen kiertoon! :)

Mulle valittiin lyhyt kaava, kun oli paljon pikkufolleja näkyvissä. Eli menkkoja odotellessa, sitten kp3 alkaa Gonal-F-pistokset ja sit jarruksi Orgalutran. Gonalin annostukseksi 150 yksikköä, vähän säikähdin kyllä kun näin sen "kynän", olin mielessäni kuvitellu sen neulan joksku kuulakärkikynän terän kokoseks. Meni vähä pieleen. :D Eka seurantaultra tehdään sit kuuden pistospäivän jälkeen. Saa vissiin nyt tottua siihen gynen penkissä makaamiseen. Huhhuh, jännää.
 
Onko jollain tietoa siemennesteanalyyseistä? Voiko sellaiseen mennä ilman lähetettä? Jos menee ilman lähetettä, niin mitenhän sen lausunnon saaminen kun ei sitten lääkäri soita ja kerro tuloksia? Katselin, että hinta olisi sadan euron luokkaa jos ei saa kela-korvausta.

Meillä yk 7 menossa, joten tässä vaiheessa ei varmaan julkiselle pääse asiaa selvittämään. Itse kävin syksyllä yksityisellä gynellä ja silloin kaikki vaikutti olevan kunnossa, joten ajattelin että seuraavaksi varmaan voisi miehen tilanteen tsekata, jos ei vauvaa kuulu. Jos itselläni olisi asiaa gynelle, niin gyneltähän voisi lähetteen miehelle pyytää, mutta halvemmaksi tulisi miehen mennä ilman lähetettä kuin mun käydä gynellä pyytämässä miehelle lähete.

Nyt on jotenkin ollut vähän alakuloiset fiilikset asian suhteen. Tämä odottaminen on jotenkin vaikeeta. Viikko sitten kun alkoi kuukautiset - taas - harmitti kyllä. Tuntuu, että joka kuukausi harmittaa vähän enemmän kuukautisten alkaminen.
 
19.2.2018



***Jos haluat lisätä tietosi listaan tai muuttaa niitä, merkkaa tiedot omaan viestiin punaisella, kiitos!***

Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

kissaliikeri...........37v.......kp 49/32................yk2..........luomu
Frangipani..........35v.......kp 21/??................yk6..........luomu
-Lillis-..................30v.......kp 21/31................yk3.........luomu
franny.................35v.......kp 20/29................yk3..........luomu
Abby87...............30v.......kp 17/26................yk9..........luomu
Atvk87................30v.......kp 17/26................yk8..........luomu
Minji....................32v.......kp 10/27................yk7..........luomu
Lallastiina...........36v.......kp 4/28............yk2 km jlk......luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, _kiki_, Ihanapa, histamiinihepo, Tilliina


Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk18..........7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk17..........7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya01/16…......19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk2..............6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13...........10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12...........14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8.........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk5.............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk3............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk6...........11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2...........18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10...........1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1.............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9.............1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2............10.9. luomu
nenni26...............30v........yk3............5.12. luomu

Plussanneet 2018 ja plussauspäivät:
Lallastiina............36v......yk8 (tm jlk)....9.1. luget (km)
Genmaicha...........................................15.1.

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Mulla on käytössä digitaaliset ovistestit, niin teen testin kerran päivässä aamulla. Sama viime kierrossa. Ennen käytin tavallisia testejä ja tein niitä välillä kerran päivässä ja välillä kaksi kertaa päivässä, mutta en saanut niihin ikinä positiivista tulosta. Hailakka viiva tuli pari kertaa, mutta ei koskaan tummaa viivaa. Päätin sitten kokeilla digitestejä ja ne toimi ainakin viime kierrossa tosi hyvin! Toivottavasti myös tässä kierrossa :)
 
Pitääpä varmaan ruveta kans testaa ovista 2 kertaa päivässä. Mua vähän ihmetyttää kun saan digi testeillä vaan negaa tai hymiöö. Koskaan en ole vielä välkkyvää saanut. Tietysti hymiö on parempi, mutta mietin että toimiikohan mulla oikein.

Kp 22/27 menossa.luulen että menkat tästä tulee. Pari päivää turvotti rintoja niin kuin aina ennen menkkoja. Nyt turvotus taas hävisinnyt.
 
Tein just ovistestin ja tänään kp 12 tuli suoraan pysyvä hymynaama eli vilkkuva jäi mullakin tässä kierrossa kokonaan pois! Eilen illalla talleteltiin, mutta tänään ei pystytä kun ei töiden takia nähdä kuin vasta huomenna aamulla (jos toinen ehtii töistä kotiin ennen kuin toinen lähtee) tai sitten vasta illalla.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Sekavia mietteitä täällä. Omassa elämässä on tapahtumassa sellaisia muutoksia ja asioita, että raskautuminen kyllä sotkisi kuvioita huolella. Tuli jopa ihan sellainen ”apua, toivottavasti en oo raskaana” -olo ihan puskista. Ja sit hengitän ja rauhotun ja taas tulee vahva tunne siitä, että asiat järjestyy tavalla tai toisella. Samaan aikaan toisaalta kuitenkin sisällä elää pieni toivo raskauden mahdollisuudesta, vaikka tästäkin kierrosta todennäköisyydet on suht lähellä nollaa, luulen. Eli sekavaa, sekavaa mun pään sisällä tällä hetkellä.

Mietityttää myös oma kierto ja sen tuntemattomuus mulle. Ovulaatio oli Flo’n mukaan kp 15. Nyt kp 22 ja ainakin 2 päivää jo on ollut sellaista aivan vetistä, runsasta valkovuotoa. Välillä oikein holahtamalla tulee ja pikkarit kostuu ihan huolella. Eikös tässä vaiheessa kiertoa pitäis olla ennemminkin kuivaa? Mietin, että voiko tää nyt olla vasta ovulaatio-oireilua... Pitää varmaan jatkossa yrittää testata tota ovulaatiota.
 
Noin just @Abby87 mä ajattelisin, et varmaan olis. Kiitos vastauksesta!

Eli ehkä mulla vois olla vaan myöhäinen ovis tässä kierrossa. Saa nähdä, milloin tässä menkat alkaa sit. Tässä kohtaa toivoo, että ois kiinnittänyt näihin ilmiöihin jotain huomiota jo aiemmin, niin ois jotain vertailupohjaa nyt käytettävissä.
 
@franny Mua kanssa harmitti, että miksen ollut ennen yrittämistä kiinnittänyt ovisoireisiin mitään huomiota. Meillä oli pitkään kumi ehkäisynä eli ihan luomukiertoja olivat, niin olisi hyvin voinut verrata.

Mulla oli myös ensimmäisissä yrityskierroissa vähän ristiriitaisia fiiliksiä. Vuorotteli se, että toivoi raskautta ja välillä ajatus puolestaan vähän hirvitti. Vuodenvaihteessa työkuvioiden takia pidettiin hetki taukoa yrittämisestä, mutta työkuviot meni mönkään, joten yrittäminen jatkui nopeasti. Nyt toivon raskautta ihan 100 prosenttisesti! Nyt olisi hyvä tilanne kaikin puolin vauvalle, joten viime kuukautiset oli aika pettymys. Ei tullut fiilistä, että hyvä tämän ja tämän asian kannalta, ettei vielä tärpännyt, mitä aikaisemmin on toisinaan tapahtunut. Onko muilla ollut tällaisia fiiliksiä?
 
@Minji mulla oli ehkäisynä aiemmin kuparikierukka ja sen poiston jälkeen pelattiin jonkin aikaa kumien kanssa, eli luomukiertoja on tosiaan mullakin ollu, mihin ois voinut verrata. No, ei mahda minkään. Täytyy nyt vaan opiskella tätä oman kropan toimintaa pikkuhiljaa. Ihan mielenkiintoista sekin toisaalta.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla myös oli välissä hyvin ristiriitaiset fiilikset. Keväällä kun jätettiin ehkäisy toiveikkaina odotin, että nopeasti tärppää ja siirrän koulun aloitusta vuodella, mutta sitten ei onnistunutkaan ja koulu alkoi. Syksyllä oli pätkä, kun mietin hetken jos pitäisi taukoa niin pääsee koulu vauhtiin. Nyt kyllä toivon myös että tärppäisi jo. Huhtikuusta syyskuulle työsoppari, joten sitten olisi oikein loistava jäädä jo mammalomalle sen jälkeen. :D:D
 
Meillä oli kanssa yrittämisen alussa kun menkat alkoi, että ei tässä nyt kiirettä kun ollaan vasta aloitettu. Mutta mitä enemmän tulee yrityskertoja sitä enemmän on aina pettynyt kun kk alkaa.

5 päivän päästä pitäis alkaa menkat. Kaikennäköistä oiretta on ollut ja tuntuu, että päivä päivältä lisääntyy oireet, mutta epäilempä näitä oireita menkkaoireiksi tai mielen tepposiksi, kun niin kovasti toivoo.
 
Mä testaan ovista kerran päivässä. Tässä kierrossa en saanut kunnon plussaa testiin, tiistaina oli vahvin viiva ja eilen alkoi taas haalistua. Oireista päätellen ovis oli eilen, yön aikana on nännit kipeytyneet ja se tapahtuu mulla yleensä oviksen jälkeen. Kipeytyykö muilla nännit oviksen aikoihin?
 
@-Lillis- mulla kipeytyy ja turpoaa rinnat oviksen jälkeen.

Tänään alkoi yllättäen kp1/27. Edellinen kierto oli vain 23 päivää! Vähän pelästyin, kun edellinen kierto oli näin lyhyt. Viime viikonloppuna tuli urheiltua aika lailla. En tiedä voisiko se olla syynä lyhentyneeseen kiertoon. Syksyllä jouduin vähentää urheilua ja ottamaan rauhallisemmin kun oli ylikunnon oireita. Stressiä ei ole muuta, kuin vauva stressiä ilmassa:LOL:. Vähän mietin myös olisiko voinut olla varhainen km? Eilen poltti vatsaa ja illalla alkoi kamalat ilmavaivat. Toisaalta sitä nyt ei kannata pohtia. Nyt alkaa yk 6. Uuden vuoden lupaukseni oli ottaa rennosti joten yritän pysyä lupauksessani.
 

Yhteistyössä