3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Voi @Miinula ihan mielettömästi onnea! Sä tiesit sen! Nyt otat sen työn vielä, niin on paljon upeita juttuja tuon kaiken huolen keskelle :) Mua kanssa mietitytti työtä hakiessa, että oonko mä ihan paska ihminen, et yritän saada lasta heti, kun oon päässyt hommiin. Mut sit mietin, et ei sillä oo väliä. Se on mun oikeus.

@Maaria1980 Ensinnäkin, et oo yhtään liian vanha tänne. Ikä on vaan numeroita ja todellisuudessahan me voidaan olla ihan minkä ikäisiä tahansa ;) Ja oot oikeassa, et meillä on ollut tosi hektistä elämää viimeiset 5kk. Juttelin mun ystävän kanssa, jotka eleli samalla tavalla, kuin me ja heillä on nyt lapsi. Kuulemma hän tuli raskaaksi heti, kun olivat asettuneet aloilleen, joten ehkä mä vielä odotan muutaman kk. Jotenkin kun mun kierrot on säännölliset ja oviksetkin oireista päätellen tulevat, niin uskoisin, että ongelma on enemmänkin homman vähyys. Siksipä on nyt keskusteltu asiasta ja ensi viikon teemana onkin panotalkoot :D Jätän ovistestitkin ostamatta, yritän ottaa mahdollisimman rennosti.

@Sano Pirkka Eipähän olisi jäänyt lekurille epäselväksi, miksi oot tullut :) Monesko kp sulla on gyne varattuna?

Uusille vielä tervetulotoivotus, kiva kun keskustelu on taas vilkastunut!
 
@Maaria1980 , täällä nautiskeltu uudesta, IHANASTA kierrosta, nyt alkaa oleen menkat lusittuna (kp6/??) ja päästään siihen kierron hauskempaan osuuteen :whistle: Mieskin tänään kysyi, että jokos ne petipuuhat kohta alkaa. Se selvästi tietää, että miten tää homma etenee :LOL:
Mut joo, en oikeen tiiä miten tähän kiertoon lähtis. Luultavasti himotestaajana kaivan ovistikut kohta kaapista (ehkä viikonloppuna) ja rupeen testailemaan. En tiiä onko toiveajattelua, mut jotenkin oon tän pyöritellyt niin, että kun vihdoin ne kuukautiset tuli luomuna niin ehkä mä VIHDOIN löytäisin myös oviksen. Käytössä mullakin on Clearbluen kahen hormonin testi ja se on toistaiseksi näyttänyt pelkästään vilkkuvaa hymynaamaa, ei koskaan vielä pysyvää. Kymmenen päivän vilkkuva hymiö johtui ilmeisesti vaan sitä, etten ollenkaan ovuloinut... Toivotaan, että tää luomumeininki muuttais sen :)
@Miinula ihan mahtavaa!!! :) Onnea kovasti ja tarrasukkia matkaan!
Ja niiden työpaikkojen suhteen, ni antakaa mennä vaan!! Täysillä päin ja sitten kun on kerrottavaa, niin kerrotte. Raskaana olevalle on melkosen hyvä suoja ja tuki nykypäivänä, ettei pihalle voi oikein pistää. Ja ennen äippälomaa ehtii vielä melkosen pitkästi töitä tekemään...

Kivaa loppuviikkoa kaikille!
 
Kiitokset onnitteluista! Listalle saapi päivittä plussan yk13, 10.5.

Voi kunpa tästä nyt lähtisi muillekin plussat ropisemaan! Vähän jo pidempään yrittäneensä toivon, että tää valaa uskoa muihinkin. Meilläkään ei tarvittu kuin yks vähän poikkeavan aikainen ovis niin johan nappas. Stressaamallako mahdoin kiertoni näin hetkellisesti sekoittaa...

Mulle kävi nyt vielä niin hassusti, että sain sen työpaikan. Saappaat on isot, ja joudun jäämään äitiyslomalle kesken koeajan :eek:Täytyy kyllä nopeasti omaksua jutut ja näyttää kyntensä, jos meinaa että soppari jatkuu yli lomailun. Että sellasta kevyttä loppuvuotta mulle :LOL:

Taitaa noi palstailut nyt tulevan hulinan keskellä jäädä, mutta tulen tänne välillä kurkkimaan mitä teille kuuluu. Toivottavasti tutut nimet hupenee nopeasti(y)

Hyviä tuulia ja onnea matkaan!
 
Moikka vaan "taas"!

Ensinnäkin onnittelut plussasta ja työpaikasta, @Miinula :)

Muuten pyhitänkin tämän viestin omalle navalle, anteeksi vain, mutta ymmärrätte varmaan. Ja sori, kun tää on tämmöinen tilitys, mutta ajattelin tulla tänne kertomaan, kun täällä tästä oli jo puhetta aiemminkin, ja te mua tsemppailitte.

Gyne ei ehtinyt soittaa silloin tiistaina vaan soitti sitten keskiviikkona. Tein siinä just keskittyneenä opiskelujuttuja, enkä ollut yhtään varautunut "huonoihin" uutisiin, enkä oikeastaan edes siihen, että se soittaa. Gyne oli siis sittenkin sitä mieltä, että hän voisi tehdä heti lähetteen hormonipoliklinikalle. Ihmetyttää ja vituttaa tuo lääkärin mielenmuutos. Viime viikollahan sanoi, että kunhan on alle 10, niin voidaan yritellä itseksemme jouluun asti. No, arvo oli 8,3 ja viitearvon yläraja 8,1, niin nyt se tuumaakin noin. Vaikuttais siltä, että se on tässä välissä konsultoinut jotain nämä asiat paremmin tuntevaa.

Noh, silloin sanoin, että haluan vielä keskustella miehen kanssa (vaikka olis pitänyt arvata, että kyllä se sinne jatkotutkimuksiin haluaa), mutta kysyin toki, mitä mun pitää sitten tehdä, kun haluan palata asiaan. Nyt oon sit varannut uuden soittoajan. Sitten ilmoitan, että laittaa vaan sen lähetteen eteenpäin. Hassua, kun on niin ristiriitaiset fiilikset, toisaalta haluaisin jo ennen kyseisen lafkan kesätaukoa ensikäynnille, mutta toisaalta oon ihan masentunut koko uutisesta enkä ole vielä hyväksynyt, että tässä tarvittaisiin apua.

Mutta kyllä mä vähän epäilen tuon lääkärin osaamista ainakin keskenmenoihin liittyen. Soitin Kätilöopistolle kuukausi sitten km:n jälkeisten toisten niukkojen menkkojen takia, ja ne mua rauhoitteli, että menkat saattaa olla niukat muutaman kierron ajan myös lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Tämä gyne taas ei selvästikään tiennyt tuota, ja mun kp2:n aikaisen kohdun limakalvon paksuuttakin se arvioi ristiriitaisesti. Ensin, että tää on ihan normaali, kun menkat on jo alkaneet ja sitten puhelimessa, että olihan se vähän ohut. Luotan kyllä enemmän Kättärin osaamiseen tässä.

Otin netistä selvää siitä fsh:sta, ja ymmärtääkseni kun estrogeenitasot on alhaalla, niin fsh yrittää kompensoida sitä ja nousee ylöspäin. Estrogeeni myös paksuntaa tuota limakalvoa, joten luultavasti estrogeenitason mataluus on syynä mun niukkoihin menkkoihin. Raskauden jälkeenkin estrogeenitaso tapaa olla matala, niin mä epäilen että se matala estrogeeni johtuu keskenmenosta itsestään sekä niistä tyhjennyslääkkeistä. Uskon kyllä, että tuo estrogeeni palaa normaalitasolle tässä hiljalleen, ja sittenhän tuon fsh:n voisi mitata uudelleen. Gyne väitti, että se fsh-arvo ei muutu miksikään lyhyellä aikavälillä. Olen kyllä sitä(-kin) alkanut epäilemään, kun nuo estrogeenijutut kerran vaikuttavat noin.

No sitten positiivisempaa (?) asiaa, tämän kierron talletteluja on ainakin ollut riittävästi (2 tähän mennessä) ja toivottavasti tehdään tänään vielä yksi, vaikka se todennäköisesti onkin turhaa. Ovistesteistä päätellen ovis oli eilen, ovisplussa siis pe (alkuillasta). Tosin tänäänkin on tullut aika reippaasti limaa (sori!), eli vois olla vasta tänäänkin. Ovisplussastahan 24-48 tunnin sisällä se ovis kai on. En kyllä hirveän optimistinen ole, koska se limakalvo on ollut niin ohut. Oli ne edelliset menkat jo vähän paremmat, mutta aika kaukana mun normaaleista menkoista. Suurensin sen Gelèe Royalen annosta suunnilleen tämän kierron alusta. Kalaa ja verilettuja oon myös syönyt melko usein. Ens viikolla ajattelin soittaa terveysasemalle, ja yritän päästä lääkärin kautta verikokeisiin. Rauta-arvojen kanssa oli viime vuonna ongelmia. Muuten vois ottaa summissa rautatabletteja, mutta enhän mä oo juurikaan menettänyt verta, koska ne menkat...
 
15.5.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

IinesAnkka82.....34v...... kp 51/29-42........yk 4............luomu
hill4.....................36v......kp 27/26-29........yk 6..........luomu
Shuubiduu..........31v......kp 19/30..............yk 5...........luomu
Ihanapa...............28v......kp 16/29-31.......yk 9............luomu
Maaria1980........37v.......kp 14/25...........yk 3/8..........luomu
Risukko..............29v.......kp 13/27-30....yk 2 (tm jälk.)..luomu
Toukkahaave87...30v......kp 11/??............yk 5.............luomu
SannuB...............33v......kp 9/27................yk 5...........luomu
Lallastiina............35v......kp 9/28..........yk 1 (tm jälk.)..luomu
Mamushka..........32v...............................yk 5.............luomu
Sano Pirkka........33v................................yk 8.............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini


Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017:
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya 01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk 2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13..............10.5 luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
@Ingaliini siirretty taustalle!

Täällä odotellaan ovista, ainakaan vielä ei oo mitään tuntemuksia tai merkkejä. Tallettelujakaan ei siten oo vielä aloitettu. Gyne määräsi taas Ovusitol-valmistetta (inositol + foolihappo, pitäisi vahvistaa ovulaatiota jotenkin), joten sen, greippimehun ja macan voimin mennään tämä kierto. Meidän eka plussahan tuli just siinä kierrossa kun aloitin Ovusitolin, vaikken ehtinyt sitä kuin n. viikon syödä ennen ovista, sattumaako vaiko eikö...

@Maaria1980 Hyvä että sait oviksen bongattua ja hyödynnettyä! Vaikee sanoa tuohon muuhun mitään... Ehkä tosiaan jonkun asiaan paremmin perehtyneen lääkärin mielipide vois olla hyödyksi?

@Miinula Onnea vielä työpaikastakin :)!
 
Moi,
oon pitänyt vähän taukoo tästä ketjun lukemisesta kun oon aatellut että se auttais, että ei ajattele asiaa yhtään. No ei oo auttanut :D Jospa se sitten auttais että pistää tohon listalle ittensä! Elikkä:

Shuubiduu........31 v.....kp 21/30......yk 5.......luomu

Nyt alkaa taas jännittämisajat, onneksi on paljon tekemistä niin ei ehkä oo niin paljon aikaa vatvomiseen. En vielkää oo saanu varattua gyneä itselleni, jos ei nyt tärppää niin sitten varaan!

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille tasapuolisesti :)
 
Hei vaan kaikille! :)Täällä varmaan osa minut muistaa, mutta aika paljon taitaa olla uusia. Onnittelut kaikille plussanneille :love:, tsemppipeukut vielä plussaa odottaville (y) ja lämpöiset halaukset menetyksiä kohdanneille :cry:… erityisesti tulin todella surulliseksi, kun luin @Lallastiina sinun raskauden päättyneen tuulimunaan. :( Olen niin pahoillani, mutta ihanaa, että pääsette vihdoin jatkamaan yritystä. (y):love:

Pahoittelut jo etukäteen pitkästä omanapaisesta viestistä :whistle:, mutta haluan kertoa tarinani, jos siitä olisi jollekin apua…

Olen siis kirjoitellut täällä eri ketjuissa kesästä 2016 saakka ja siitä asti olen yrittänyt tulla raskaaksi. Vauvaa vaan ei kuulunut ja hakeuduin sitten helmikuun alussa lapsettomuusasioihin erikoistuneelle gynekologille. Mulle tehtiin kaikki tutkimukset (labrat ja aukiolotutkimus). Kaikki oli muuten suht kunnossa, mutta mun AMH arvo tuli takaisin 0,2, eli käytännössä ihan olematon. Tieto musersi minut ihan totaalisesti ja ajattelin, että luovutan… minusta ei koskaan tule äitiä. :cry:

Minulla on kuitenkin maailman ihanin lääkäri, joka valoi minuun uskoa ja sanoi, että raskaaksi tuleminen on ihan mahdollista, ja tuo matala arvo kertoo vain lähinnä siitä, että aikaa ei ole hukattavaksi. Yhteistuumin päätettiin kokeilla Letrozolia ovulaation tukemiseen. Ovuloin kyllä joka kuukausi omin avuin muutenkin, mutta dpo7 otetun progesteroniarvon mukaan ovulaatio oli hieman heikko (arvoni oli viitearvojen alarajalla 25 nmol/ml). Aloitin Letrozolit 25.3. alkaneessa kierrossa, 1 tbl (2,5mg) / päivä, kierron 3-7 päivät. Mitään sivuvaikutuksia ei tullut. Kp 11 kävin ultrassa ja 2 melkein kypsää follikkelia siellä näkyi, yksi molemmilla puolilla. Ovulaatio oli kp 13 ja dpo 7 mitattiin taas progesteroniarvo ja se oli melkein tuplaantunut edelliseen, lääkkeettömään kiertoon verrattuna, ollen nyt 46 nmol/ml. (y) En oikein tiennyt miten nuo Letrot vaikuttaa luteaalivaiheeseen (olin lukenut, että se voi pidentyä parilla päivällä, vaikkei raskaus olisi alkanutkaan), joten uskalsin testata vasta dpo 14, kun menkat oli päivän myöhässä (mulla normaali luteaali 12pv). Ja sain kun sainkin tikkuun elämäni ensimmäisen, haaleista haaleimman plussan. :love: Olin niin onnellinen, vaikkakin huolestunut siitä, että dpo14 viivaksi se oli tosi haalea. Sitten tuli dpo15 ja testasin innoissani uudelleen ja ajattelin, että viivat ovat varmasti vahvistuneet, mutta ei… samanlaiset hailurat, kuin edellisenä päivänä. Dpo 16 viivat olivat lähes kadonnet ja arvasin jo siitä, että kyseessä oli kemiallinen raskaus. :unsure: Dpo 17 alkoi sitten vuoto. :cry: Soitin lääkärille, joka vahvisti epäilyni, mutta sanoi, että voin aloittaa saman tien uuden Letrozol kierron.

23.4. alkoi siis uusi kierto ja söin Letroja samalla annoksella kp 3-7. Tällä kertaa minua ei ultrattu. Ovulaatio oli kp 12 (mittaan siis lämpöjä ja käytän ovistestejä). Paneloinnit ajoittuivat taas oikeaan kohtaan ja tämän kierron tuloksena sain äitienpäivänä 14.5. (dpo10) haalean, mutta selkeästi näkyvän plussan tikkuun. :love::love::love: Tälla hetkellä meneillään on dpo 13 ja plussat ovat vahvistuneet päivä päivältä. Eilen digitesti näytti ”Pregnant 1-2”. Olen haltioissani ja vaikka tiedän, että moni asia voi mennä pieleen. Olen silti luottavainen ja uskon, että tämä toukka pysyy kyydissä loppuun saakka. Olen nauttinut ja aion nauttia joka hetkestä ja tunteesta. <3 Oireita ei vielä hirmuisesti ole, rinnat on arat ja ajoittaista kuvotusta esiintyy :sick:, jos ei muista tarpeeksi usein laittaa suuhunsa jotain. Ja lisäksi jo perjantaista asti olen ollut JÄRKYTTÄVÄN väsynyt. :sleep: Meinaan nukahtaa väkisin, kun pääsen töistä kotiin. Otan kuitenkin innolla vastaa jokaisen oireen ja toivon koko sydämestäni, että tämä kestää loppuun saakka. :) Olen varannut alkuraskauden ultran omalle gynelle 20.6. ja jos kaikki menee siihen saakka hyvin, toivon näkeväni toukan köllöttelevän kohdussani ja vahvat sydämenlyönnit. Ensi maanantaina ajattelin soitella neuvolaan. :)

Kaikille hirmuisesti plussatuulia ja tsemppiä. (y) Tiedän, että kaikille tuo kyseinen lääke ei toimi, mutta minulle se oli kuin olikin ihmelääke ja uskon vahvasti, että sen asioista heikko ovulaatio tehostui, minkä myötä progesteroni nousi kunnollisiin lukemiin ja se mahdollisti myös sen, että alkion on mahdollista kiinnittyä. :love::)

MamaBlue ja ”puolikas tomaatin siemen” 3+3 :ROFLMAO::LOL::barefoot::love:
 
Oi MamaBlue, kovasti onnea ja tarrasukkia, liimaa, jeesusteippiä ym... :love: Kiva kun tulit kertomaan uutiset!
@Shuubiduu lisätty listoille, niinhän se on ettei täältä monikaan malta pysyä poissa. Vertaistuki on jees (y)!

Täällä tehtiin viime yönä ekat yritystallettelut vähän spontaanisti... Meikäläisen vastaanottavaisin vuorokaudenaika näyttää olevan tietysti se kaikkein epäkäytännöllisin, eli keskiyön jälkeen :rolleyes:. Sitten taas jos mies yrittää lähestyä vaikka kuudelta alkuillasta, niin ei mitään mahiksia :D. Munhan ei tartte nousta aamulla aikaisin (koska yrittäjä ja vapaahko aikataulu), mutta miehen kyllä...
 
Onnea plussasta @MamaBlue :love:

Epäilen, että mulla tuli ovuloimaton kierto :confused: Nyt menossa kp 19 ja hymynaama vilkkunut jo 7 päivää. Ovisoireita en oo juurikaan huomannut. Vähän jotain juilimista, mutta se voi olla suolistokin :LOL: Viime kierrossa kyllä huomasin selvästi, nyt ne loistaa poissaolollaan. Hmph :(
 
Voi @MamaBlue miten ihania uutisia! En keksi mitään sanottavaa edes, sen verran mykistävä juttu! Oikein, oikein paljon onnea!! Tykkään sun asenteesta, että nauttii kaikesta mitä tulee eikä suotta murehdi!

@Shuubiduu tervetuloa takaisin, miten mä en yhtään muista sua, vaikka meillä on saman verran tosin yk:ita kertynyt? Mulla on sama suunnitelma gynen suhteen, meinasin jo tosin jo tälle viikolle varata, mutta ehkä tämä nyt mennään tällä!

Eli tähän kiertoon on tosi isot odotukset, kun vihdoin ollaan samassa maassa ja ilman mitään muutto- tai työstressiä!! Ollaan jopa jo aloitettu tallettelut, poikkeuksellista!!! Kaverini on juuri plussannut ja hänen vinkki oli, että oviksen ympärille 4 talletusta, joten mennään tällä ohjeella. Nyt siis kp11 ja arvioni on, että kp12-13 tapahtuu ovis. Mietin, et hakisinko vielä ovistikkuja, mutta ehkä luotan nyt siihen, että panelointien määrä on tässä se avain!
 
@SannuB mehän mennään tässä kierrossa sitten samoilla kp:illä :). Ovisplussasta ei oo vielä juuri merkkejä, yritän bongata tikuilla, kun kierron pituudesta tm:n jälkeen ei ole muuten mitään hajua.
@Shona onpa ärsyttvävää kun testit tuolleen vilkkuu. Oletko koskaan mittaillut aamulämpöjä? Nehän ei oviksen ennustamiseen käy, mutta niiden avulla voi kumminkin päätellä, onko ovista tapahtunut.
 
Miten mä muistelisin @Lallastiina et me oltiin samoilla kp:illa jo aiemmin, hauska jos oot palautunut samaan kiertoon :) On kiva, et voi piinailla jonkun kanssa yhdessä! Täällä koettiin aamulla yllätys, kun mies palasi sänkyyn, kun kuuli mun heränneen ja ilmoitti et "pitäiskö ottaa tähän väliin talletukset" :ROFLMAO::ROFLMAO: Eli tämä jo toinen ovisviikolla, nyt vielä to-pe, niin hyvä tulee. Ollaan rebeleitä ja pannaan menemään 'sääntöjen' vastaisesti joka päivä ;) On kyllä hyvä fiilis siitä, et mies on nyt mukana tässä, kannatti jutella asiasta. Ehkä myös mun äitienpäivämasiksella oli tähän vaikutusta.

@Shona Ootko aiemmin noilla tikuilla bonganut ovista vai onko tää eka kerta? Muistan jostain lukeneeni, että kaikilla ne ei vaan näytä "plussaa", vaikka ovis olis tapahtunut. Tästä oli, muistaakseni toisessa ketjussa, hyvä esimerkki, kun ei ollut saanut ovista tikutettua, mutta sitten raskaustestin oli plussannut :) Joten toivoa on, jos on aktiivisena oltu!

Mä oon mitannut muuten lämpöjäkin tässä kierrossa. Tosin vaan kainalosta, mut ajattelin et yritän saada sen tavaksi ja sit ensi kierrosta, jos tarve, niin mittaan tosissaan. Yhtenä aamuna mittari näytti 34.3 :ROFLMAO:, mulla on kyl matala lämpö aina muutenkin, mut toi oli kyllä pohjat!
 
Teillä kuulostaisi oikeen hyvältä tahdilta @SannuB ;)(y) Bongasin oviksen tolla clearbluen samanlaisella testillä kahessa edellisessä kierrossa, sillä ihmettelinkin, että nyt ei löydy...paitsi tänään aamulla pärähti ihan yllättäen pysyvä hymynaama! Viime tallettelut viime viikonlopulta eli kauan sitten :whistle: Hommia tiedossa siis :LOL: Siltikin epäilyttää, että irtookohan oikeesti, kun ovisoireita ei juurikaan oo. Noh, sitä en nyt kyllä jää murehtiin :)
 
Mahtavaa @Shona, päästään sitten piinailemaan kimpassa! Mä mietin kans, et on vähän vähäiset ovisoireet, mutta mulla on toiselta puolelta ei-niin-selkeät. Päätin kans, että en murehdi, koska stressi vaan pahentaa tätä koko juttua! Nyt vaan hommailemaan sielläkin :)
 
Ihanaa ollut lukea noista muutamista tuoreista plussista tässä ryhmässä! (y) Mulle voisi päivittää yk 6 alkaneeksi. Tässä kierrossa ei olla samassa maassa oletetun ovulaation aikaan, joten periaatteessa vois hypätä suoraan yk 7:ään, mutta mennään nyt kuitenkin järjestyksessä jos se ovis sattuiskin tulemaan epänormaaliin aikaan.:D
 
Buu @hill4, pahoitteluni negasta. Ootko tikuttanut ovista?

@Mamushka32 Kiva kuulla susta, vaikka harmi kuulla uuden yk alkamisesta. Meillä oli myös noita "ei olla samassa maassa" kiertoja pari tuossa, joten I feel you. Mutta kantsiihan sitä silti harjoitella, ei sitä tiiä miten kroppa toimii.

Mä ramppaan täällä nyt koko ajan, kun oon niin tohkeissani tästä ensimmäisestä oikeasta yrityskierrosta. Niin tohkeissani, et kävin kuitenkin hakemassa ovistikkuja :) Ja näköjään se kropan toiminta on tuttua, koska tikkuun piirtyi lähes yhtä vahva viiva kuin testiviiva eli ovis lähenee, kuten oireiden perusteella olen aavistellutkin. Mietin, että tikutanko nyt joka päivä, vai luotanko siihen, että touhuillaan nyt tarpeeksi...
 
  • Tykkää
Reactions: Mamushka32
Sori, mä tänne huutelen vielä :p, mut noista ovistikuista vaan... ni ainakin mulla ovis on ollu joka kerta samana päivänä, kun se hymynaama tikkuun tulee (olen käyttänyt vaan niitä CB:n yhtä hormoonia mittaavia). Tämä siis lämpöjen perusteella todettua. Eli mun kohdalla olis ollu ehkä auttamatta liian myöhäistä, jos olis aloittanut sekstailun vasta sinä hymynaamapäivänä (tai ainakin jos uimarit hitaita :eek:). Ollaan siks talleteltu heti siitä asti, kun liuskatesteihin (joita olen käyttänyt CB:n rinnalla) alkaa piirtyä kohtalaisen tumma viiva, eli käytännössä siis parina päivänä ennen ovista, ovispäivänä ja vielä varmuudeksi oviksen jälkeisenä päivänä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: SannuB
Gynekäynti oli tänään ja ihan mukavasti meni. Tuntui kyllä vähän hölmöltä, kun oikeasti potentiaalisia kiertoja on puolen vuoden aikana ollut neljä ja silloinkin niitä talletuksia yksi, maksimissaan kaksi/hetki. No vakuutin kuitenkin että kyllä yritetään... Ei se gyne niin tarkasti noita kysellyt, kun käynnin tarkoitus oli vain selvittää että onko mitään anatomista vikaa tms. Ultrassa näkyi johtofollikkeli, joka plumpsahtaa sieltä sitten parin päivän sisällä. Tänään tuli kyllä kohdunkaulanlimat ulos... Ja hienoa huomata, että olen seurannut kroppani merkkejä oikein (ja että menkkakalenterisovellus pitää paikkaansa, kun ehdottaa ovulaatiopäiväksi lauantaita, mikä voi hyvinkin pitää sitten paikkaansa).
Muuten kaiken todettiin olevan ok, mitä nyt ultralla ja tunnustelemalla voi päätellä.

Ovulaatiota olen muistanut tikutella aina joskus. Eilen en ehtinyt ja tänään unohdin. :rolleyes:

Missä on se kuuluisa "kevättä rinnassa / hormonit hyrrää / jne" ?
 

Yhteistyössä