**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Moikka!
Oma napa:kp8/28.

PINKCADILLAC:Mä olen käyttänyt pitkän aikaa omega6&omega3 rasvahappoja ja b-vitamiinia ja olen huomannut,että apua on ollut.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Onnea Tiilan perheelle! :flower:
(Minäkin jo lueskelin palstaa kun Tiila plussasi. Kirjoittelemaan aloin hieman myöhemmin.)

Omelia kyllä sinusta oli apua =) En varmasti muuten olisi viime viikolla uskaltanut neuvolaan soittaa, sillä terveyskeskuksen ajanvarauksesta minulle sanoivat, että en kuulu neuvolan asiakkaaksi. Jännityksellä odotan perjantaita, että pääsen huolistani neuvolaan juttelemaan.

Kati Kovasti pidän sinulle peukkuja! Onko sinulla ollut mitään erityisiä tuntemuksia?


Mukavaa päivää kaikille!
 
Moikka teille kaikille!
Sain eilen diagnoosipaperit sairaalasta ja näytin niitä ystävälleni joka on lääkäri ja hän neuvoi minua jatkamaan vauvan yritystä,sillä monet ovat saaneet vauvan myoomasta huolimatta ja raskaus mennyt ihan ok,joten en aio luovuttaa,katuisin sitä,jos sen tekisin,vaan yritämme vauvaa alulle nyt huomenna ja viikonloppuna myöskin.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Tiistai 1.4.2008

Tuulia-76 32v...........kp 3/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp18/23-32.......yk20............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp25/26-28.........yk7................esikoinen
Tuizu 31v.................kp18/24-30...........yk5..........
Tirlittan-75 32v.........kp11/29.............yk9...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp24/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp8/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp37/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp4/30-41.........yk6................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp8/28-31.........yk39................esikoinen
Omelia 31 v..................kp11/29-36.........yk13................
PinkCadillac..............kp25/32-35.........yk1..................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen
 
Keskiviikko 2.4.2008

Tuulia-76 32v...........kp 4/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp19/23-32.......yk20............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp26/26-28.........yk7................esikoinen
Tuizu 31v.................kp19/24-30...........yk5..........
Tirlittan-75 32v.........kp12/29.............yk9...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp25/28-40........pari vuotta............esikoinen
gitte 38v..................kp9/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp38/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp5/30-41.........yk6................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp9/28-31.........yk39................esikoinen
Omelia 31 v...............kp12/29-36.........yk13................
PinkCadillac..............kp26/32-35.........yk1..................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Kiitokset teille kaikille ihanaisille tsempeistä! Uskoa ja luottamusta tässä todellakin tarvitaan. Vasta ensi viikolla testataan verikokeella toivottu raskautuminen. Siihen saakka pitää vaan kestää, eikä saa sortua testaamaan.

Vähän on huonot fiilikset, sillä oireita ei ole enää nimeksikään. Tai ei niitä ollut juuri yhtään muutenkaan, mutta viimeisetkin vatsan nippailut on kadonneet. Toivoisin silti olevani plussannut, vaikka oireita ei olekaan. Alkioiden kiinnittymisen ajankohta on jo mennyt/meneillään, joten pitäkää peukut pystyssä db db db
 
Katille pidetään peukut ja varpaat pystyssä tulevan plussan puolesta. Yritä olla vaivaamatta päätä oireettomuudella, sillä tuossa vaiheessa sen perusteella ei voi sanoa mitään. Nyt vaan kovasti toivotaan, että yksi tai kaksi kyytiläistä on lujasti matkassa mukana. :heart:
 
Olen lueskellut tätä ketjua ja päätin nyt kysellä, mahtuuko mukaan? Olen 38-vuotias ja mieheni 40, ensimmäinen yrityskierto menossa. Ihan vasta-alkajia siis tällä saralla. Hormonikierukan poisto vähän sekoitti systeemeitä, mutta oletikin menossa kp 12/28.
 
KATI, täälläkin pidellään peukkuja! db db db

KANELLA, tervetuloa mukaan ja toivottavasti teillä tärppää mahdollisimman pian.

On: Tämä ensimmäinen laparoskopian jälkeinen kierto vaikuttaa menevän ihan harakoille, kun tiputteluvuotoa tulee vieläkin leikkauksen jäljiltä tai itse asiassa tänään on tullut vähän enemmänkin vuotoa. Eihän tässä pääse edes petipuuhiin tältä vuodolta... Hieman jo pelottaa, että onkohan kyseessä kohtutulehdus. Gyne sanoi puhelimessa, että viikko on seurattava vielä, alkaako vuoto hiipua vai alkaako tulla kipuja ja kuumetta. Kummallista, miten monimutkaisia tunteita tämäkin tilanne herättää. Toisaalta harmittaa, jos kierto menee hukkaan, mutta toisaalta on helpottunut olo, ettei tässä kuussa tarvi edes yrittää eikä myöskään pettyä negan saapuessa. :/
 
torstai 3.4.2008

kanella 38v.............kp 12/28............yk1...............esikoinen
Tuulia-76 32v...........kp 5/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp20/23-32.......yk20............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp27/26-28.........yk7................esikoinen
Tuizu 31v.................kp20/24-30...........yk5..........
Tirlittan-75 32v.........kp13/29.............yk9...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp26/28-40........pari vuotta............esikoinen
gitte 38v..................kp10/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp39/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp6/30-41.........yk6................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp10/28-31.........yk39................esikoinen
Omelia 31 v...............kp13/29-36.........yk13................
PinkCadillac..............kp27/32-35.........yk1..................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen
 
Tervetuloa mukaan Kanella! :flower:
Lisäsin sinut jo listallekin. Kovasti plussaonnea!!

Omelia, harmillista, että sinulla on vielä tiputteluvuotoa. Luulisi, että jos olisi jokin tulehdus, niin olisit jo kovasti kipeä ja kuumeinenkin. Ja varmaan pieni vuoto on ihan normaalia, kun ei ole gynekään heti halunnut sinua tarkastukseen. Kaikki lienee hyvin siis. Tsemppiä ja hyvää vointia.

Mukavaa iltaa kaikille.
 
(.) Huomenna punktioon! Munarakkuloita olen kypsytellyt ja viisi oikean kokoista näkyi viimeksi ultrassa. Muita pienempiäkin oli, mutta niitä tuskin voidaan hyödyntää. Huomenna kuulee sitten lisää ja jos kaikki menee hyvin, niin maanantaina tehdään alkion siirto.

Tervetuloa Kanella!

Katille peukkuja!
 
Soraya Miten meni punktio?

).( Minä kävin tänään neuvolassa juttelemassa lapsettomuushuolista. Hoitaja kyseli paljon ja otti papa-näytteen. Maanantaina käyn vielä klamydiatestissä.
Mitään epäilyjä mihinkään suuntaan hoitaja ei osannut sanoa. Kaikki tuntuisi päällisin puolin olevan kunnossa. Tuo klamydiatestikin on kuulemma ihan rutiinia kun lapsettomuuden syitä lähdetään kartoittamaan.
Hoitaja oli todella mukava ja suhtautui hyvin positiivisesti ja luottavaisesti siihen, että kaikki tulee menemään hyvin. Toki hän jutteli siitäkin, että jotkut parit jäävät lapsettomaksi hoidoista huolimattakin, mutta sitä ei kannattaisi nyt alkaa murehtia. Muutenkin hän kehotti ottamaan asian kanssa rennosti, jos vain suinkin mahdollista. Hänellä oli urallaan ollut useita sellaisia lapsettomuustapauksia, joissa raskautuminen oli tapahtunut, kun elämään oli tullut jotain muuta ajatukset täyttävää sisältöä; esim. talon rakentaminen.
Parin viikon päästä tulee tulokset papasta ja klamydiatestistä ja sen jälkeen pääsemme lääkäriin miettimään seuraavaa vaihetta eli mahdollisia verikokeita ja siemennesteen tutkimista. Olo on helpottunut, sillä tuntuu siltä, että kyllä meistä huolta pidetään, jos asiat ei omin voimin etene.

Aurinkoista päivää ja mukavaa viikonloppua kaikille!
Meillä on luvassa erityinen ilta ja herkuttelua, sillä mieheni täyttää tänään 33 v. =)
 
Olin positiivisesti yllättynyt! Tuntemukset olivat hyvin lieviä. Rutistin miestä toisesta kädestä, toisellansa silitti otsaani. Hienosti meni ja saalis oli kuusi munasolua! Määrä taitaa olla melko pieni, mutta nyt olen niin onnellinen! Ja maanantaina siirtoon.

Taustatietoa heille, jotka eivät minua vielä tunne... Neljäs vuosi alkoi juuri lasta yrittäessä. Mitään syytä tilanteellemme ei ole löytynyt. Koko ajan asia ei toki ole ollut mielessä, olemme eteneet rauhallisesti. Stressiä ei asian suhteen pitäisi olla, olen mm. kouluttautunut ammatissani eteenpäin tässä samalla, niin ei olisi vain se yksi asia mielessä, vauva.

Tirlittan, siitä ne tutkimukset lähtee liikkeelle. Kysellään sairauksista, tutkitaan ettei ole kasvaimia, papa-koe, siemennestenäyte, verikoe (=hormonit, verensokeri), munatorvien aukiolo. Me olemme nyt edenneet koeputkihedelmöitys-vaiheeseen, eikä siinäkään onnistumismahdollisuus ole kuitenkaan kuin 35-40%. Mutta fiilikset on nyt korkealla!

Ihanaa viikonloppua kaikille!!!
:heart:
 
Hei

Anteeksi, en ole jaksanut kirjoitella (tai käydä lukemassakaan muuta kuin tarkistamassa, onko jollakulla iloisia uutisia) pitkään aikaan. On ollut hiukan toivoton olo koko vauvaprojektin suhteen.

Ovis hyödynnettiin tässäkin kierrossa mutta en ole raskaana, en. Oli tuntemuksia kuudentena ja seitsemäntenä päivänä vatsassa ja ajattelin, että jospa siellä joku tarrautuu.. mutta ei ollut mikään varma "nyt se on tapahtunut"-olo.

Olen sairastanut ja kävin lääkärissä. Ennen lääkkeiden kirjoittamista lääkäri passitti minut eilen myös raskaustestiin. Oli pitkä puolituntinen. En ole raskaana. Oikeastaan en uskonutkaan, että olisin. En osaa enää edes kuvitella, miltä se joskus tuntuisi, jos saisi tietää, että olenkin.. se tuntuu niin utopistiselta ajatukselta.

Huomenna lähden yksin muutaman päivän reissulle (kaupunkilomalle Keski-Eurooppaan) vaikka vähän kipeä vielä olenkin. Nyt vain odotellaan sitten menkkoja, jotta päästäisiin taas aloittamaan yritys. Ensi kierrossa kokeillaan taas inssiä, jos se sopii aikuatauluihin.

Voimia kaikille.
 
Tervetuloa kanella!

Tirlittan kiva kuulla, että teillä on lähtenyt asiat hyvin etenemään =) Annoit valoa mullekin, meillä nimittäin on talon rakentaminen alkamassa 2kk kuluttua. Tunnelmallista iltaa teille!

Mukavaa ja rentouttavaa matkaa kuumetta!

Sorayalle, kati231lle ja Gittelle pidän peukkuja bd

Omelialle voimia ja toivotaan parasta, et asiat kääntyy parhain päin mahd. pian!

Mulla pitäis ens viikolla alkaa menkat mut toivo on korkealla, et tapahtuis jotain ihan muuta .. Mukavaa viikonloppua teille jokaiselle. Toivottavasti aurinko paistais, et sais vetää reiskat päähän B)
 
lauantai 5.4.2008

kanella 38v.............kp 14/28............yk1...............esikoinen
Tuulia-76 32v...........kp 7/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp22/23-32.......yk20............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp29/26-28.........yk7................esikoinen
Tuizu 31v.................kp22/24-30...........yk5..........
Tirlittan-75 32v.........kp15/29.............yk9...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp28/28-40........pari vuotta............esikoinen
gitte 38v..................kp12/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp41/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp8/30-41.........yk6................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp12/28-31.........yk39................esikoinen
Omelia 31 v...............kp15/29-36.........yk13................
PinkCadillac..............kp29/32-35.........yk1..................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen
 
Tervetuloa mukaan, Kanella! Onnea kovasti vaan yritykseen!

Soraya, onnittelut hyvin menneestä punktiosta! Sitten ei muuta kuin siirtoa kohden. Peukkuja pidetään sen puolesta.

Tirlittan, meillä kans yksityisellä käydessä otettiin ennen koeputkihedelmöitystä (IVF) hiv- ja sukupuolitauteja koskevat testit. Se kai on sellainen "itsestään selvyys" viimeistään siinä vaiheessa, kun hoidoissa mennään pidemmälle. Kiitti myös kannustuksesta!

Omelia, toivottavasti sulla ärsyttävä tiputteluvuoto loppuisi ja pääsisitte takaisin normaaliin päiväjärjestykseen. Kiitti kans sulle tsemppaamisesta!

Oma (.) täällä menossa pp10 ja ensi viikolla pitäisi vasta testata mahdollinen raskautuminen. Oireita ei juuri ole, joten olen hieman huolissani, kuinka tässä käy. Sanokaa mulle, että ilman mitään oireita on ylipäänsä mahdollista plussata...
 
Kati, kyllä tässä on tullut niin paljon surffailtua raskausoiresivuilla, että voin vakuuttaa, että on ERITTÄIN mahdollista plussata ilman mitään oireita! Esim. pahoinvoinnista sen verran, että äidilläni ei ollut edes pientä kuvotusta kahden raskauden aikana tippaakaan. Monethan sanovat nimenomaan, että ainoa raskausoire oli, ettei ollut mitään oireita! Täällä pidetään peukkuja! :heart:
 
Heipä hei lentoemo! Oliko mukava matka?
Joo, minäkin olen usean huomannut sanovan, että plussakierto on ollut suht oireeton.
Voi että on juilinut alavatsaa ikävästi jo muutaman päivän. Herätti onneton yölläkin. Se vasta helpotti kun laittoi lämmitettävän kaurapussin vatsan päälle.
 
Matka sujui oikein hyvin, kiitos kysymästä! Söin kyllä jälleen kerran ihan liikaa... :p Mutta säät suosivat sekä Bolognassa että Alpeilla, aurinko paistoi ja Suomen kesä tuli mieleen ;) Bologna on ihastuttava kaupunki, jonne palaan aina mielelläni, ja Alpeilla maisemat ovat tietenkin uskomattoman ihania! Paluumatkalla (siis tänään) innostuin ajamaan parisataa kilometriä, sai mies hiukan lepuuttaa hermojaan. Liikennettä oli onneksi aika vähän, rekkoja ei oikeastaan ollenkaan. Mutta kyllä tuo ohittelu ja ajaminen vain väsyttää, niskatkin aivan jumissa... :snotty:

Ja munasarjat kipuilevat taas, vaikka vasta kp8 menossa... Gynelle aika kahdenviikon päästä, eli kp21, viime kierrossa "ovis" oli kp23, mutta kun nämä kierrot näin hyppelevät on vaikea arvioida sopivaa ultra-ajankohtaa.

Tässä kierrossa on kyllä niin paljon kaikenlaista stressiä, että olen päättänyt, etten edes kuvittele tulevani raskaaksi... Haluaisin vain saada selvyyden, että onko tuolla mahassa jotain vakavastikin pielessä, vai riittääkö taakaksi pelkkä PCO, jota sentään voi hoitaa ;)
 
Moikka!
Oma napa:kp13/28 ja pientä nipistelyä on munasarjan kohdalla ja ovistikkuun tuli vahva plussa.
Laitamme simpat liikkeelle illalla.

Eilen olimme asunto-mökki-piha-ja remonttimessuilla ja kyllä oli ihmistä siellä todella kovasti.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 

Yhteistyössä