**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

:attn: Oon kyllä ihan pihalla tän listan kanssa kun näille sivustoillekin eksyin vasta muutama päivä sitten. Mutta onpa nyt pelastettu tänne pinoon (kun vanhempi kovalla vauhdilla hukkuu kauas), niin voin yrittää päivittää sitten kun pääsen kärryille toiminnasta ja kun ihmisiltä tulee tietoja. Tosin noita muitten kp-tietoja en kyllä varmaan noin vaan opi päivitteleen... Jos nyt joku osaa päivityksen tehdä niin saapi auttaa. Mutta näillä mennään. :D Eipä näitä kai niin väliä joka välissä ole ollakaan jos vain muuten on keskustelua. :)
 
Rae34, milläs olet oviksia testaillut? Täytyis varmaan jo miettiä jonkinlaisen testilaitteen hankkimista. Tuntuu tosiaan aika oudolta kun on "jo näin vanha" ja tämä "lapsen tekeminen" näin uutta... :LOL:

(.)Kyllä täällä pienempikin kuumeilu nousee uusiin asteisiin. Kävin lueskelemassa raskausoirelistaa jostain ketjusta ja jo heti tunnen olevani raskaana. Kp22/25-30 on meneillään ja jo tekis mieli kokeilla testailla jos edes haamuviivaa saisin aikaseks. Oireet kun tuntuu muuttuneen tavanomaisista pms-oireista jotenkin erilaisiks... :p Ja kp17 oli niin omituinen oksetus- ja vatsanvääntökohtaus joka meni kuitenkin tunnissa ohi. Ei se sitten ollutkaan vatsatauti vaikka sellaisen luulin alkavan. :whistle:

Plussatuulia kaikille ja plussanneille hirveästi onnitteluja!
 
Keltakaneli hienosti onnistuit pinon perustamisessa :)
Mä oon ostanut ihan Cittarista sellaisia halpistestejä, mutta kyllä mulla on hyvin toiminut, selkeästi noussut pikkuhiljaa oviksen lähestyessä ja huipussa ihan tosi vahva viiva ollut.

Tänään kävin gynellä ja siellä oli kuulemma hyvä follikkeli kypsymässä, 3-4 päivän kuluttua pitäis poksahtaa, jännittää ehtiikö hyödyntämään, mun mies kun oli nihkeä viikonloppuna (tosin ei olisi simpoilla varmasti puhti niin pitkään riittänytkään) ja nyt on työreissussa, la nähdään ja silloin lomalle, joten sitten varmasti petipuuhiin sekin työstressin lauettua innostuu. Niin siis että jos ovis tulee perjantaina niin menee ohi, mutta jos lauantaina niin sitten pitäis ehtiä hommailemaan - nyt peukut pystyssä odottelen... On se kyllä niin harmi kun ei oviksen ajankohtaan voi vaikuttaa, plaah!

Määräsi muuten Terolutit, mulla kun on kierto tosi epäsäännölliseksi muuttunut. Aloitan sen sitten keväämmällä, katsotaan ensin miten kilpirauhashormoni vaikuttaa (mulla siis vajaatoimintaa). Tai siis toivottavasti ei tarvis aloittaa, vaan tulosta tulisi sitä ennen plussatestin muodossa :D

Tervetuloa mukaan Anna :flower:

Mulla muuten siis kp 10/22-28 yk 8.
 
**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5** oma uusi lista (kun en tiedä ketä täällä säännöllisesti enää käy kirjoittelemassa) mukaan pääsee kun hihkasee ja ilmottaa tietonsa! :attn:

torstai 25.3.2010

Anna-79.. 30v. ................kp 5/37-38............yk3..............esikoinen
Rae34.. 34v.? .................kp12/22-28...........yk8..............esikoinen
Keltakaneli.. 32v. ...........kp25/25-30...........yk~1,5v. .....esikoinen

 
Tervetuloa Anna! Mukaan mahtuu hienosti. Eipä meillä oo edes ahdasta täällä... :) Mutta toisaalta mukava, ettei tarvi viettää niin montaa tuntia päivässä viestejä läpi selaillessa... :LOL:

Rae34, hienoa että ehditte oviksen hyödyntään. Me ollaan tuon puolentoista vuoden ehkäsyttömättömän (kauhea mikä sanahirvitys) ajan kyllä missattu niin monet ovikset ettei tosikaan. Ei olla niitä edes ajateltu, enkä oo kiertoani niin seurannut, kun ollaan menty sillä että tulee jos tulee. Mutta kuitenkin kun on kyseessä kaksi työssäkäyvää, omia harrastuksia omaavaa henkilöä, joista toinen joutuu välillä tuomaan töitä kotiin ja toinen (eli minä ) vaan stressaa turhaan työasioita niin eipä sitä petipuuhasteluvirettä välttämättä kauhean usein löydy. Huomaa illalla sänkyyn päästessään, että on totaalisen puhki. Ja mä onnistun nukahtaan noin kahdessa sekunnissa... Ei siinä oo miehellä paljon saumaa. Joten oikeastaan varsinaisia yrityskertoja meillä on ehkä kaksi. Nyt kun ollaan ovista vähän katsasteltu (tyyliin kiertopäivät miinus n.14vrk, enkä tiedä pitääkö se mulla paikkaansa) niin ollaan huomattu että vapaapäivien aamut on kaikkein ihaninta aikaa tuolle petipuuhastelulle. Kumpa niitä vapaapäiviä osuis sopiviin kohtiin.

(.) kp25/25-30 alkaa hieman jännittään. Jotenkin suhtaudun asiaan typerän pessimistisesti. Että kyllähän ne menkat sieltä taas alkaa ja minä saan taas pettyä... Miten sitä oppiskin positiivista ajattelua tämän peruspessimistisen ajattelutapansa tilalle. Luonnekysymys osittain, mutta luulen että opittu sellainen. Eli olis mahdollisuus sitä muuttaa. :)

puuh, puuh, plussatuulia!!

-Keltakaneli
 
Juu, 34v olen. Meillä itseasiassa vähän sama ongelma, eli yk 8 menossa, mutta ne muutama eka kierto meni lähinnä tulee jos on tullakseen meiningillä, eli en silloin ovista tikutellut eikä erityisemmin ajoiteltu, en vieläkään oviksesta erikseen pidä meteliä, mun mies ei sitten ainakaan pakottamalla innostuisi kun muutenkin on aina väsynyt töistänsä. Meilläkin lähinnä viikonloppuihin ja lomiin tuo aktiviteetti painottuu, ei ole vaan tähän mennessä ilmeisesti ajoitus onnistunut. Eli kovin tutulta tuo teidänkin tilanne kuulostaa!

Tänään on vatsakipujen perusteella sitten ovis päällä, joten mulle voi päivittää huomiselle dpo 1.

Plussatuulia :whistle: Toivotaan että uuden pinon kunniaksi kaikki plussaisivat nopeasti :) Mulla nyt vielä optimismia riittää kun kerrankin ainakin ajoitus on kohdallaan!

muoks: Niin, ollaan lähdössä reissuun, pääsiäisen jälkeen vasta takaisin.
 
Hei

Halusin vain toivottaa tsemppiä kaikille kuumeilijoille. Itselleni tämä ketju (siis se edellinen) oli pelastus haaveillessamme itkujen kera tuosta Pienestä, joka nyt nukkuu päiväuniaan meidän sängyn päällä.

Toiveikasta kevättä!

T.Kuumetta ja Pieni 3kk, 2 viikkoa ja 1 päivä
 
:flower: Onnittelut Kuumetta! Hienoa kuulla että kaikkien itkujen jälkeen olette onnen hetkiä saaneet kokeeksenne. Ja nehän jatkuu!

(.)Mulla jännät hetket kp26/25-30. Tosin tuo kierto on useinmiten sen 28. Pian alkaa pelottaa...
 
Hei, täällä kanssa yksi kolmekymppinen (32v) kuumeilija :wave:

Takana keskenmeno helmikuulta, joten kierto on vielä sekaisin eli lähinnä taustailen näin alkuun mutta toivottavasti parin kuukauden sisällä voin olla jo oviksia bongailemassa jne. :) Yritystä takana 2v.

Plussatuulia kovasti kaikille, toivottavasti tää pino tästä kasvaa :heart:
 
Tervetuloa Krizze! Pahoitteluni keskenmenosta. Julmia tapahtumia tuollaiset.. :'(

(.) kp27/25-30 ja aamulla tein raskaustestin. Predictor. Pitäis näyttää raskauden jo neljä päivää ennen menkkojen alkamista. No, oli joko nega tai sitten.. Kuviteltiin mieheni kanssa nähneemme siinä haamun, mutta ei tiedetä oliko se vain mielikuvitushaamu. (Miehellä oli muuten lapsena kaverina mielikuvityshaamu, joka mm. kielsi häntä kerran menemästä kerhoon... :LOL: ) Eli minkäänlaista selkoo ei testi kyllä antanut. Odottelen siis tätiä kylään tai teen uuden testin muutamia päiviä myöhemmin.. :whistle:
 
lauantai 27.3.2010

Anna-79.. 30v. .........kp 7/37-38........yk3.............
Rae34.. 34v. ............kp14/22-28.......yk8.............dpo2
Keltakaneli.. 32v. .....kp27/25-30.......yk~1,5v. ...
krizze.. 32v. .............kp ??/??-??.......yk~2v. .......

otin maininnan esikoisesta pois, kun niitä tässä ymmärtääkseni kaikki kuumeillaan.. ;)
 
Kiitos keltakaneli :flower: Kyllähän tuommoiset asiat vaikeita on, mutta jotenkin niistä selviää ja nyt tosiaan innolla odotellaan jo uutta mahdollisuutta raskautua :)

Ei teilläkään näytä tuo esikoisen saaminen helpolta eli toivon kovasti varpaat ja sormet ristissä, että se plussa sieltä parin päivän sisällä tulisi :) :hug:
 
Tervehdys!

Kirjoittelen ensimmäistä kertaa tälle palstalle. Kovasti olen teidän juttuja lukenut ja uskaltaudun joukkoon mukaan.

Olen 29 v (tänä vuonna 30) ja haaveilemme mieheni kanssa esikoisesta. Vauvakuume on molemmilla ollut jo pitkään ja yrityksen aloitamme tästä kierrosta. Nyt on menossa kp 2/27 ja menossa on toinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen. Toistaiseksi ovulaatiot ja kaikki muut jutut ovat vielä aika hakusessa. Ovulaatiota en ole koskaan bongannut, ja olenkin ihan hukassa mistä sen sitten tietää..? Mietinkin pitäisikö ovulaatiotikkuja käydä jo ostamassa. Jännittää jo nyt. :)
 
tervetuloa siukuk :flower:

Ovulaatiosta: Määkään en oo ovistestejä koskaan ennen kokeillut, nyt ajattelin testata ihan huvikseni, että ovuloinko edes, kun keskenmeno 5viikkoa sitten (eli testaan niinkauan kuin löytyy.. ;) ) . Aikaisemmin mentiin ihan mutu-periaatteella eli petipuuhia joskus kp 9-14 paikkeilla parin päivän välein ja hyvin näytti ajoitus menevän (ovuloin kai kp12-13). Lisäksi oon kuullu kaikenlaisista ovisoireista, joita oon yrittänyt alkaa myös itse bongaileen. Näyttää noita olevan muitakin menetelmiä oviksen löytämiseen: aamulämmöt, fertility friend yms. mutta noista en oo ollenkaan perillä.

Muok. netistä löytyy myös noita ovulaatiolaskureita, joilla saa vähän ideaa koska saattas ovuloida, mutta kaikilla ne ei välttämättä pidä paikkansa..
 
Tervetuloa Siukuk!

Lueskelin täältä sivustolta, että tuo Prediktor (jolla eilen testasin mielikuvitushaamun) ei kai välttämättä ole kovin luotettava raskaustesti. Saattaa näyttää plussaa, vaikkei raskaana oliskaan. Outoa...

(.) Täällä on siis menossa kp 28/25-30 ja 28 on kuitenkin se mun yleisin kierto. Oon ollutkin tuntevani hieman sen laatuisia nipistelyjä mahassa, että pian sieltä ne menkkakivut ja menkat alkaa. Katsotaan miten käy.
 
Kiitos!

Keltakaneli toivottavasti mielikuvitushaamu muuttuu ihan oikeaksi plussaksi. :heart:

Korjataan vähän tietoja eli yritys on tarkoitus aloittaa tästä kierrosta eli yk 1, vai lasketaanko se niin?

(.) Laskeskelin ovulaatiolaskurilla oviksen aikaa ja näyttää että se sattuu juuri sille ajalle kun mies on reissussa. :( Ehkä tosi hyvällä tuurilla ehtis kotiin oviksen loppupuolella. Tutkin jo nuita babyplussan testipaketteja, jos vaikka tilais. Vähän turhan innokas. :D
 
Moikka,

täälläkin esikoista kuummeillaan ja pari kiertoa olen näitä sivuja selannut ja nyt uskaltautuisin mukaan keskusteluun =) Eli itse täytän 30-v tänä vuonna ja mies 33-v. kp 19 ja yk 2 menossa. Lähinnä tjottailua ja laskureiden käyttöä näin aluksi =)

Lisäys vielä: pillerit jätin pois helmikuun puolessa välissä, eka luomukierto 23 pv. Tokasta ei vielä tietoa... :D
 
sunnuntai 27.3.2010

Siukuk.. 29v. ............kp 3/27.............yk1.............
Anna-79.. 30v. .........kp 8/37-38........yk3.............
Rae34.. 34v. ............kp15/22-28.......yk8.............dpo3
talitintti80.. 29v. ......kp 19/23...........yk2..............
Keltakaneli.. 32v. .....kp28/25-30.......yk~1,5v. ...
krizze.. 32v. .............kp ??/??-??.......yk~2v. .......

täydennetäänpä samantien, kun uusia iloksemme ilmottautuu mukaan. =)

Tervetuloa talitintti80!
 

Yhteistyössä