**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Kylläpäs lista kasvanut kivasti :) Tervetuloa talitintti-80 :flower:

Mulle vois laittaa kp1/21, niin päästään noista kysymysmerkeistä eroon. Tosiaan vuodellut enemmän tai vähemmän viime viikot, mutta nyt on tosiaan 100% menkkaolo taas. Vähän pelottaa jääkö toi kierto noin lyhyeksi kun sillon en kai välttämättä ovulois.. No, gynelle varmaan parin viikon päästä niin ehkä saa enemmän tietoa että missä mennään.

Muok. Ja täälläkin taitaa tulla ekaa kertaa ovistikut käyttöön kun ois vika mahis ennenkuin ollaan miehen kanssa erossa pari kuukautta.. ;)
 
Kiitos tervetuloa toivotuksista!

Täällä kuukautisia odotellaan, makeanhimo ihan mieletön :LOL: Hätäisenä testasinkin jo tänään kp 20/23 puhtaan negan, aluksi on niin innoissaan... Harkitsen myös ovistikkujen tilaamista.

Kovasti plussatuulia etenkin jo pidempään yrittäneille ja meille muillekin =)
 
Heips!
Täällä kanssa yksi uusi kuumeilija! Kp 5/30-40 yritystä takana nyt 7 kk.
Kertaakaan ei oo tullut edes haamua, nyt tilasin ekat ovistestit jos sais varmuuden
niiden avulla onko ajoitus ollu ihan pielessä...
 
Hei!

Täällä olisi myös yksi kuumeilija lisää. Olen 30 v. ja mies 31 v. Yritystä on meillä ollut toukokuusta 2009. Siinä mielessä poikkean joukosta, että me käytiin jo tutkimuksissa lapsettomuusklinikalla ja siellä selvisi ettemme voi saada lasta ilman koeputkihedelmöitystä. Miehellä on siittiöitä, muttei tarpeeksi jotta raskauden alku olisi yhtään todennäköinen. Minun kiertoni seurattiin ultraäänellä, ovulaatiotestillä sekä hormonikokeilla, ja minulle tehtiin myös munanjohtimien aukiolotutkimus. Kaikki oli siltä osin kunnossa ja on kuulemma erittäin todennäköistä että koeputkihedelmöitys onnistuu jollain aikavälillä.

Tällä hetkellä on kp 14/28, mutta tämä kierto odotellaan loppuun. Ensi viikon perjantaina mulla on lääkäriaika, jossa tehdään ultratutkimus ja opettelen pistoksien ottamisen. Seuraavien kuukautisten alettua 2 vk:n päästä alan pistämään hormonia ja näin kuukauden päästä olisi mahdollisuus tehdä ensimmäinen siirto. Toukokuun puolessa välissä tässä perheessä sitten jännäillään seuraavan kerran, että olisiko tärpännyt.

Koko yritysaika me yritettiin spontaanisti ja seurattiin vain hieman kalenterista, että kierron puolivälissä olisi yritystä. Viime marras- ja joulukuussa yritin käyttää ovulaatiotikkuja, mutten saanut niillä kuin heikon viivan aikaiseksi ja turhauduin. Ohjeissa luki, että tulosviivan täytyisi olla vahvempi kuin testiviiva. Nyt tutkimuksissa lääkäri määräsi kokeiltavaksi clearbluen digitaalisia ovulaatiotestejä. Voin suositella niitä kaikille ja ovat hintansa arvoisia. Testin mukaan mun ovulaatio on 12 päivää ennen menkkoja.

Lapsettomuusklikalle mentiin jo 10 kk yrittämisen jälkeen mun kärsimättömän luonteen takia. Oltiin keskusteltu aiemmin että mentäis ensi kesänä jos ei raskaus ala, mutta kun ehdotin helmikuun lopulla aikaistusta niin ei miestä tarvinnut kahta kertaa kysyä. Nyt voidaan olla tyytyväisiä siitä, ettei hukattu aikaa.

Toiveikkaana mennään siis eteenpäin hieman kliinisimmin keinoin...

 
keskiviikko 31.3.2010

krizze.. 32v. .............kp3/21..............yk~2v. .......
Sannuli79 30v.? .......kp7/30-40.........yk7.............
Siukuk.. 29v. ............kp6/27..............yk1.............
Anna-79.. 30v. .........kp11/37-38.......yk3.............
Tinka- 30v. ..............kp14/28............yk11............
Rae34.. 34v. ............kp18/22-28.......yk8.............dpo6
talitintti80.. 29v. ......kp22/23............yk2..............
Keltakaneli.. 32v. .....kp31/25-30.......yk~1,5v. ...
 
Moikka!

Nyt en sitten kauheen ajatuksella tehnyt listaa, joten korjatkaa jos ja kun siellä virheitä huomaatte.

Tervetuloa Sannuli79 ja Tinka! :flower:

(.) Pikainen piipahdus tässä vain. Kp 31/25-30. Ja pissattaa mielestäni jatkuvasti.. Raskaustestejä ei kotona ole, eikä ovulaatiokaan. Eli jännittäen vain aamuun uuteen.

Plussapuhureita!
 
Viu
Täällä olisi uusi vauvakuumeilija vailla vertaistukea :wave:
Kesällä tulee 30 v. ikää täyteen ja marraskuusta asti on aktiivisesti yritetty saada vaavia alulle. Tänään tuli taas täti kylään ja päätin liittyä siitä surustuneena mukaan keskusteluun. Menossa siis kp1/28-34. Ovistikkuja olen hieman kokeillut, mut pääasiassa mututuntumalla on menty. Kovaa on yritys ja pahinta mielestäni on, että kaikkialla sanotaan, ettei saisi stressata ja ottaa liikaa paineita, koska se voi vaikeuttaa hedelmöittymistä, mutta minkäs teet, kun asia pyörii aika tiuhaan mielessä.
Viime kuussa olin täysin varma, että tärppäsi, kehittelin itselleni niin vinon pinon satavarmoja raskausoireita. Naureskeltiinkin sitten pettymyksestä toivuttuamme miehen kanssa, että olen onnistunut kehittämään toteutuksen termille "melkein raskaana" :p Tässä kuussa yritin olla ottamatta niin kovia paineita, mutta kyllä tädin kylään tulo silti tirskautti pari kyyneltä. Mutta ei muuta kuin uuteen nousuun ja ehkä palstailu vauhdittaa projektia. Nyt lähden istuttamaan rappusille ämpäriin narsisseja ja huhuilen kevättä tänne Savoon.
 
viu 29v. ...................kp1/28-34.........yk5.............
krizze.. 32v. .............kp4/21..............yk~2v. .......
Siukuk.. 29v. ............kp7/27..............yk1.............
Sannuli79 30v.? .......kp8/30-40.........yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp12/37-38.......yk3.............
Tinka- 30v. ..............kp15/28............yk11............
Rae34.. 34v. ............kp18/22-28.......yk8.............dpo7
talitintti80.. 29v. ......kp22/23............yk2..............

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4.
 
Tervetuloa Viu!

(.) plussasin juuri tunti sitten aivan selkeällä viivalla! Oon ihan onnesta soikeena... :D Kyllä se julmettu oksetus- ja mahanvääntökohtaus kp17-päivänä tais olla kiinnittyminen. Nyt kun vielä kaikki menis hyvin tästä eteenpäin...
En ehdi nytkään muuta kuin pikaisen piipahduksen palstalla tekemään. Laitoin listan kuitenkin ajantasalle ja lisäsin Viun sinne. :) Ollaan pian lähdössä pääsiäiseksi kyläilemään. Saatanpa siellä istahtaa koneelle hetkeksi ja keskittyä palstaan ja raskausasioihin.

Plussatuulia puhaltelen kaikille!! :whistle:
 
Ihan ensiksi onnea Keltakanelille :flower: :flower: :flower:
Me muut plussataan toivottavasti pian =)

Täällä kp 23/23-?, testi nega. Ennen pillereiden aloittamista kierto oli yleensä 28-29 pv, joten saas nähdä kuinka pitkä tästä tokasta luomukierrosta tulee. Tänään tuli postista ovistikut, en voinnu olla tilaamatta. Vaihdellaan Viu ja Sannuli79 kuulumisia noista ovistestauksista! Pahoittelut vielä tädistä Viu :(

Mukavaa pääsiäistä kaikille!
 
Viu
Ooh! Toivottavasti tää on joku enne, että samana päivänä kun rekisteröidyn palstalle, ekasta pinosta johon innostun kirjoittamaan, joku plussaa :saint: Onnea kovasti Keltakanelille :hug:

Tää päivä on mennyt aika kaksijakoisesti, meinaa suruttaa ihan tosissaan tädin tulo ja mietin missä oikein on vika. Toisaalta mies jaksaa olla optimisti, aurinko paistaa, lumet sulavat kohisten, koirat kirmailevat pihalla ja kovasti tehdään remonttisuunnitelmia. Rehkin tänään ihan hiki hatussa pihahommia tehden, saapahan huoletta nostella vaikka kivivuoria, kun ei ole masuelämää. Nyt yritän lohduttautua, otin lasin viiniä ja odotellaan vieraita viettämään iltaa. Positiivista mieltä seuraavaan kiertoon ja kesäksi plussat kaikille. Ja ovistikut ehdottomasti kehiin ja vertailemaan, talitintti =)
 
Onnea Keltakanelille B) !!!

Viime vuonna täytin sen kolmekymmentä ja mentiin samana vuonna myös miehen kanssa naimisiin, syksyllä lopetin pillerit mutta mitään tulosta ei ole vielä saatu aikaan :ashamed: Nyt olis tarkoitus testailla sitä ovista, kun vaan tietäis että koska aloittaa testaileminen kun tähän saakka on kierto ollut kokoajan sen 31 pv ja nyt viimeksi kierto venähti 46 päivään...??? Tietysti olin ihan varma jo että nyt plussaa ja testailin ahkerasti monta negaa! Toivottavasti tässä kuussa olis parempi tuuri ja pystyisi olemaan stressaamatta asialla vaikkei se helppoa ole varsinkaan kun tuntuu että kaikki meidän tuttavat kertovat taukoamatta raskausuutisiaan :'(

Oikein mukavaa ja munarikasta :LOL: pääsiäistä kaikille!!!
 
viu 29v. ...................kp4/28-34.........yk5.............
krizze.. 32v. .............kp7/21..............yk~2v. .......
Siukuk.. 29v. ............kp10/27............yk1.............
Sannuli79 30v. .........kp11/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp15/37-38.......yk3.............
Tinka- 30v. ..............kp18/28.............yk11............
Rae34.. 34v. ............kp21/22-28.......yk8.............dpo10
talitintti80.. 29v. ......kp25/23............yk2..............

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4.[/quote]

 
Kiitos Krizze päivityksestä ja onnea oviksen bongailuun!

Täällä kp27 menossa ja menkoista ei tietoakaan. Testit näyttää kuitenkin negaa eli odotellessa on tämä pääsiäinen kulunut! Saas nähä mihin noi mun kierrot vakiintuu, jos vakiintuu... meillä Sannulin kanssa suht sama tilanne, eli me mentiin vuoden alussa naimisiin ja heti pillerit pois. Nyt sitten odotellaan plussatuulia :whistle: Aluksi oli ajatuksena, että tulee jos on tullakseen, mut nyt jo huomaan roikkuvani päivät pitkät näillä sivuilla kuumeilemassa B) Mitens teidän muiden pääsiäinen on menny? Me ollaan tavattu paljon kavereita ja sellasta... Nyt lenkille!
 
viu 29v. ...................kp5/28-34.........yk5.............
krizze.. 32v. .............kp8/21..............yk~2v. .......
Siukuk.. 29v. ............kp11/27............yk1.............
Sannuli79 30v. .........kp12/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp16/37-38.......yk3.............
Tinka- 30v. ..............kp19/28.............yk11............
Rae34.. 34v. ............kp22/22-28.......yk8.............dpo11
talitintti80.. 29v. ......kp27/23............yk2..............

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4.

 
Onnea Keltakaneli! :heart: Tarrasukkia mukaan!!

(.) Pääsiäisen ajan olen ollut nettipimennossa, mutta ei kyllä ole vielä mitään uutta. Ovista odotellessa... Vaan mies on reissussa niin taitaa tämän kuun ovis mennä hukkaan. Peittoja heiluteltiin tänään ku vielä pystyi, vaikka ei ne siittiöt taida niin pitkään elellä. :|
 
Talitintti:
Eikö olekkin ihmeellistä että vaikka miten päättää olla stressaamatta ja laskematta ja antaa tulla jos on tullakseen niin sit tulee... mutta ei! Ainakaan mä vaan en pysty olemaan miettimättä asiaa lähes koko ajan!!

Aina neuvotaan että kyllä se tärpää kun lakkaat vaan ajattelematta asiaa, mutta kysyn vaan että milläköhän aivot saa painettu sen osalta off-tilaan?

Täällä pääsiäinen meni leppoisasti levätessä ja kaverin synttäreitä juhliessa!

 
Keltakaneli tositositosi paljon onnea!!! :heart: :heart: Ihana uutinen!

Tervetuloa kaikki uudet, täällähän on jengi lisääntynyt oikein urakalla =) toivottavasti myös jokainen meistä pian lisääntyy :D

Nyt oli niin paljon kirjoituksia, että en ehdi keskittymään vastailemaan, kaikille tasapuolisesti oikein paljon plussapuhureita :whistle: Mutta sen verran noista ovistikuista että mulle gyne sanoi ettei kannata käyttää, aiheuttaa liikaa stressiä, mielummin vaan ajoitella touhuilu sinne kierron puoliväliin. Mutta jos epäilee tapahtuuko ovista ollenkaan tai kierto olis tosi epäsäännöllinen niin kyllä mä ainakin käyttäisin ja todennäköisesti tulen jatkossakin käyttämään :kieh:

ON: Reissusta siis palattu ja olipa ihanaa kun ei ehtinyt/voinut suurennuslasin kanssa etsiä mahdollisia raskausoireita. Eilen illalla ajattelin huvikseni testata ovistestin kun niitä kaapissa oli ja se oli vahva plussa, joten siitä innostuneena tein aamulla malttamattomana r-testin ja puhdas nega... Tosin testi oli sellainen Cittarin halpis ja nyt vasta dpo 12, joten se ei kai herkimmästä päästä ole. Oireita taas löytyy vaikka muille jakaa, täytyy nyt vielä malttaa pari päivää ja sitten vasta testaan uudelleen jos menkat ei loppuviikolla ala. Mulla vaan viimekierroissa vakiintunut menkat alkamaan dpo 12 ja mulla ei ole minkäänlaisia menkkatuntemuksia, mutta outoja ja erilaisia vatsakipuja ja rintojen arkuutta on. Nyt vaan kun sais jostain kärsivällisyyttä :ashamed:
 
viu 29v. ...................kp6/28-34.........yk5.............
krizze.. 32v. .............kp9/21..............yk~2v. .......
Siukuk.. 29v. ............kp12/27............yk1.............
Sannuli79 30v. .........kp14/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp17/37-38.......yk3.............
Tinka- 30v. ..............kp20/28.............yk11............
Rae34.. 34v. ............kp23/22-28.......yk8.............dpo12
talitintti80.. 29v. ......kp28/23............yk2..............

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4.

 
Rae34: Toivottavasti se plussa sieltä vielä tulee kun pari päivää odottelet :hug: Ja toi tauko näistä kaikista ovis/raskausjutuista on varmasti kaikille välillä hyväksi :)

Omaa napaa. Ihana pääsiäinen takana:D Tosi hyvä keli koko ajan ja käytiin päiväreissulla Niagaran putouksilla miehen kanssa ja kavereitten kanssa grillattiin. Ovista ei edelleenkään näköpiirissä vaikka pitäis jo ovella kolkutella. Toivottavasti tulee ennen perjantaita, jolloin alkaa parin kuukauden hommailutauko, kun tuun suomeen joksikin aikaa..
 

Yhteistyössä