**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

viu 29v. ...................kp7/28-34.........yk5.............
krizze.. 32v. .............kp10/21..............yk~2v. .......
Siukuk.. 29v. ............kp13/27............yk1.............
Sannuli79 30v. .........kp15/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp18/37-38.......yk3.............
Tinka- 30v. ..............kp21/28.............yk11............
Rae34.. 34v. ............kp24/22-28.......yk8.............dpo13
talitintti80.. 29v. ......kp29/23............yk2..............

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4.


 
Rae34 ja sannuli79: Mä olen myös sitä mieltä että jos haluaa ovista testailla niin siitä vaan. Jos kierto on epäsäännöllinen niin siitähän voi tulla jo stressiä kun yrittää kuulostella tuntemuksiaan koko ajan. Sitähän kuitenkin miettii että milloin on sopiva aika. Tai minua ei ainakaan sitä saa miettimästä kuin lobotomia.

krizze: luuletko että pystyt unohtamaan "kuumeilut" pariksi kuukaudeksi kun olette erossa vai odotatko että aika menee nopeasti ohi?

siukuk: miehen/omat työmatkat on turhauttavia. Pakko kertoa, että meillä oli viime syksynä "ajoitusta" kun mies oli lentomatkan päässä kolme päivää ja tuli perjaina aamupäivällä suomeen, kävi kotona vajaan tunnin joka vietettiin makuuhuoneessa ja lähti ajamaan kokoukseen toiselle paikkakunnalle. Siitä tuli kyllä hyvää huumoria ja kahdenkeskinen "juttu" eli ei tuntunut mitenkään pakonomaiselta.

talitintti80: sitä tulee kummasti pyörtäneeksi omat "rentoutensa" kun aikaa kuluu ja kärsimättömyys kasvaa.

Täällä odotellaan ajan kulumista ja lähinnä nyt ensi perjantain lääkärikäyntiä. Kovasti mä mietin että mitenhän nopeasti onnistuu ja tuleeko musta "hormonihirviö". Kun olen ilman lisähormonejakin välillä hormonikiepeissä. Tehtiin myös miehen kanssa kesälomasuunnitelmia, jotta on muuta ajateltavaa. Tsemppiä kaikille!
 
Tinka-: Toivottavasti tulevien viikkojen kiireet pitää kuumeilut aisoissa (opiskelut loppuun ja työpaikan hakua). Edelleen toivon, että se plussa tulis ovistestiin vaikka päivät käy vähiin.. ekaa kertaa oon testaillut, niin en tiedä näyttääkö toi testi miten hyvin (jotain kanadalaisia netistä tilattuja). lisäksi alkaa vaikuttaan että toi kierto olis sittenkin pitempi kuin ton 21 päivää tai sitten en edes ovuloi tällä hetkellä :S lohtua taukoon tuo se, että pääsen tutulle gynelle käymään ja jutteleen asioista (mm. kierron pituus, ovuloida vaiko eikö ovuloida, keltarauhashormoonin tarve jne.). toivottavasti siis saan kropan kuntoon, että se tärppi vois tulla kesäkuussa ja sitten mennä ihan loppuun asti.. jännää.. :D

Ja tietysti vaikken itse voi jännäillä onnistumisia parissa seuraavassa kierrossa, niin muitten kuulumisia seurailen sitäkin innokkaammin :)
 
Tervehdys kaikille!

Täällä mä edelleen taustailen. En oo saanut aikaseks kirjotella mitään, mutten oo uskaltautunut vielä mihinkään muuhunkaan pinoon lähteä seuraileen, saatika kirjotteleen.. ;)

Kiitos Krizze että oot ottanut listan päivittääksesi. Toivotaan että sun ovis löytyisi, niin pystyt jatkaan kuumeilua hyvillä mielin parin kuukauden päästä. :)

Rae34, toivotaan että se plussa sieltä vielä ilmestyy. Mä tein r-testin muutama päivä ennen menkkojen oletettuu alkamista, kun tuntui etten jaksa enempää odottaa ja sain sen "mielikuvitushaamun". Eli jos oikein tiirailtiin miehen kanssa, niin pystyttiin se viiva sinne kuvitteleen... :LOL: Mutta sit tolloin kp32/25-30 tuli ihan selkee plussa kotitestis. Kärsivällisyyttä.

(.) Tänään (kp 38/25-30) kävin terveyskeskukses sairaanhoitajalla ja niiden pissatestissä tuli haaleempi viiva kuin kotitestis... Nuori hoitaja totes hieman epävarmana, että kyllä sä varmaan oot raskaana. En enää yhtään ihmettele jos joku saa terveyskeskukses negaa vaikka kotona sais viivan. Ei taida olla sen luotettavampi, siis viivan voimakkuudesta päätellen, niiden testi kuin kotitestitkään.
Tässä nyt sitten jännäilen että pysyykö asukki tuolla mahassa. Mahaa kuitenkin nipistelee aina välillä, mutta ei onneksi pahasti. Ai niin, sitä tässä on ollut aikeissa täällä kertoa, että mistä veikkailin raskautta. Ainoat oireet oli lisääntynyt vessassa juoksu ja se että naama kukki (pientä nyppyä ) normaalia enemmän. Muita "vaivoja" en huomannut.

Musta tuntuu että en pysty oikein keskittyyn mihinkään ja tämä meidän pinon viestimääräkin senkun vilahtelee silmissä. Saan luettua kuulumiset, mutta unohdan pian että kenelle kuuluikaan mitä. Älkää siis ihmetelkö jos kommentoin väärille ihmisille, jonkun toisen tapahtumista... :LOL:

:heart: Plussatuulia kaikille tasapuolisesti! :heart:
 
Keltakaneli: Toivotaan tosiaan että pikkuinen on tarrannut matkaan kuin takiainen :D Multa tää listan päivitys käy varmaan helpoiten, kun päivät koneen ääressä muutenkin vietän. Lisäksi en ole tästä pinosta vähään aikaan lähtemässä pois, niin ei tarvi heti uutta päivittäjää ;) Toi plussauksen jälkeinen aika on kyllä tosi ikävää, tuntuu että päivät ei millään kulu eteenpäin.. mää toivon olevani taas työelämässä kun plussaan, koska muuten roikun vaan netissä kaikki päivät ja mitään muuta ei elämässä ole kuin raskaus :D
 
Krizze: Mä taasen oon sairaslomalla (masennus, tai lähinnä työuupumus) joten tän raskauden ajattelu on ihan positiivistakin jännitystä työstressin sijaan. Mulla on hyvä fiilis tästä, mutta eihän sitä ikinä varmaks voi tietää...
 
Keltakaneli: Kuulostaa hyvältä :) Eipä tuo työstressi kenellekään hyvää tee, oli raskaana tai ei. Sisko teki aikoinaan kolmea työtä, eikä siitä hyvää seurannut, nyt tyytyväisenä kotiäiti ja pyörittää tilitoimistoa kotoa. Itse en oo kerennyt tuohon oravanpyörään vielä mukaan, kun elämä heittelee ympäri maapalloa eli työpaikka vaihtunut vauhdikkaasti myös. Nyt kesällä pitäisi vihdoin asettua aloilleen ja sen myötä lapset olisivat enemmän kuin tervetulleita..
Ootko muuten jossain muualla kirjoitellut tarinaasi tähän plussaan asti? Olisi mielenkiintoista lukea..1½ vuotta on pitkä aika yrittää ja siinä kerkee tapahtua kaikennäköistä.
Meillä kaikkiaan kolme plussaa takana, jotka syystä tai toisesta menneet kesken. Kaikki raskaudet alkaneet ekasta kierrosta ehkäisyn/pitemmän eron jälkeen. Muulloin kierto ollut enemmän tai vähemmän sekaisin tai sitten vain luultu ovulaation olevan eri aikaan. Lisäksi omat seksihalut olleet vähissä aina, mikä ei oo todellakaan helpottanut tätä. Eli näillä tiedoilla, luulisi sen plussan tulevan kesäkuussa taas :) Ajattelin nyt silti gynen kanssa jutella, josko olis jotain lääkitystä, jolla pystyisi tukemaan raskauden onnistumista. Tekis omasta olosta ehkä vähän helpomman sen plussan saatuani..
 
Sannuli toivottavasti se ovisviiva siitä lähtisi vahvistumaan.
Tinka onnea hoitoihin, toivottavasti hormonit puree pian ettet ehdi ihan hormonihirviöksi muuttua :)
Krizze tosi ikävä kuulla toistuvista keskenmenoista, mutta toisaalta positiivista on että ainakin raskaudut helposti, ensikerralla vaan pursutat pullollisen erikeeperiä perään =) Itseäni stressaa se että mitään ei tapahdu...

Mulla kanssa vaatisi jonkinnäköisen lobotomian että pystyisin olemaan ajattelematta vauva-asiaa. Kaikki aina jankuttaa stressittömyydestä, jeah right, oo nyt sitten ajattelematta kun asia tulee uniinkin. Ja se vielä lisää stressiä että kaikki kyselee että joko olet raskaana tai antaa neuvoja että kyllä teidänkin jo pitäisi alkaa hankkia vauvoja! Ei niillä ole oikeutta! Olen tästä jo aikaisemminkin avautunut, mutta se että olen yli 30 ja naimisissa ei oikeuta ihmisiä utelemaan. Ja juuri tuo "ettekö tekin jo hanki lapsia" on kaikista inhottavin, ei niitä niin vaan hankita - tai ehkä se on joillekin vaan niin helppoa.

Kauheeta valitusta... Olen vaan niin turhautunut, olin niin varma että vihdoin on tärpännyt ja testi negaa. Huomenna testaan uudelleen, olin myös Keltakanelin tavoin näkevinäni haamujen haamun tikussa, mutta tulkitsin sen kuitenkin negaksi, huomenna dpo 14, joten silloin pitäisi ainakin näkyä jos on näkyäkseen. Mutta tosi kiva juttu Keltakaneli että sait plussan, ehkä se mieliala muutenkin siitä lähtee nousuun :) Mä yritän jostain löytää sitä kärsivällisyyttä...
 
Rae34: Toivottavasti se haamujen haamu vielä plussaksi muuttuu :hug:
Juu, onhan se kiva että tulee helposti raskaaksi, mutta km-pelko on niin suuri, että välillä kun sen negan saa, niin on jopa helpotus, kun ei tarvi siinä kierrossa miettiä että koska taas menee kesken.. eli kaikella hyvällä on myös kääntöpuolensa.. pakkohan sitä on yrittää positiivisena pysyä, eihän tässä muuten pysyisi kukaan järjissään tässä puuhassa ;)

Vauvauteluista: Mää oon ihan suoraan sanonut ihmisille välillä, että lapsia haluttas vaan kun ei niitä noin vain saada eli tehnyt selväksi ettei tarvi kysellä jälkikasvun perään. Lisäksi useimmat tietää meidän keskenmenoista, niin pitävät suunsa kiinni. Hyvä niin..
 
Moikka,

kirjotan illalla lisää, mut pikapäivityksenä tänään kp1/29. Toi 29 on ollu mun vakikierto ennen neljän vuoden pillereiden syöntiä, joten sitä vois jatkossa käyttää. Olen helpottunut, et kroppa tuntuis olevan toipunu hyvin tosta hormonaalisesta ehkäisystä (lue kuukautiset tulee =) )
Kommentoin lisää myöhemmin!!!! :wave:
 
Krizze: alotin kirjotteleen tänne vasta 21.3.2010 eli tuon edellisen (vol.4) pinon viimesillä sivuilla kerroin "alotustilanteeni".. Voisin sen hakea tähän:
Alkuperäinen kirjoittaja Keltakaneli:
Hiljaista on... Ajattelin silti kirjoittaa. Josko tänne joku muukin kohtalotoveri löytyisi.

Niin, josko sitä nyt uskaltais myöntää itselleen kuumeilevansa. Kun jo useampana kuukautena on menkkojen alkaminen ollut aikamoinen pettymys. Onhan tässä jo kauan oltu ilman ehkäisyä ajatuksella tulee jos on tullakseen. Puolisentoista vuotta. Mutta jotenkin nyt on herätty "yrittään" kun on huomannut pettymyksen määrän menkkojen alkaessa. Tuon puolentoista vuoden aikana ei olla kummemmin mietitty mihin aikaan kierrosta on lakonoiden välissä kieriskelty. Nyt vasta oikeastaan muutamana kuukautena katsottu että lempeä riittäis tiettyinä päivinä... :) Ja toissa kuukaudessa jäi juuri otolliset päivät väliin.

Omia ovulointejani en ole vielä seuraillut, enkä varsinkaan testaillut. Mietin pitäisiköhän se aloittaa. Ja nyt kun laskeskelin kiertojani, niin niissäkin on epäsäännöllisyyttä enemmän kuin oletin. jopa 25-30. Olipa tuolla viime kesän lopulla jopa 47. Olisikohan jotain tuolloin tapahtunutkin. (Eikun nyt muistan; paastosin tuolloin) Ei tainnut olla edes välivuotoja tuona aikana. Niitä silloin tällöin merkkaan kalenteriin myös, jos muistan. Muutenkin merkintäni saattaa olla vähän mitä sattuu. Aika usein menkat alkaa pienellä tiputtelulla, enkä merkkaa välttämättä vielä sitä päivää, välillä taas sitten merkitsen. Mites te? Merkitsettekö menkat alkaviksi ensimmäisistä tiputteluista vai vasta "kunnon" vuotopäivästä? Nyt itselläni on menossa, mitä luultavammin, kp21. Tuossa keskiviikkona (eli kp17) mulla iski yllättäen aivan hirveä oksetus ja vatsa kramppaili. Mietin että alkaa vatsatauti... Mutta kun olin kävellyt puolisen tuntia kotiin ja juonut päälle piparminttuteetä, niin olo helpotti. Ei sitten vatsatauti iskenytkään. Nyt sitten olen miettinyt että mitä tuo oli. Kyllä mulla aina silloin tällöin mahaa nipistelee (alan seuraamaan onko kyse ovulaatiosta), mutta tuo oli ihan jotain muuta. Vatsavaivoja mulla kyllä tuntuu olevan muutenkin aina välillä. Eivätkä mun menkkakivut oo niitä pieninpiä ollenkaan...

Äh, nyt nukkuun. Jutuista ei tuu ollenkaan selkokielisiä. Palaan kertomaan itsestäni lisää myöhemmin.

:flower: Onnittelut plussanneille ja plussatuulia muille! =)
Tämän jälkee Rae34:n kanssa päätettiin alottaa uus pino, kun tuolla vol.4:lla oli sivuja jo 99... ;)
 
Viu
^Hyvä että joku iloitsee kuukautisista :)
Muakin aina naurattaa tuo, että ei saisi stressata. Vauva-asiat vaan pyörii päässä ja odottelen kuumeisesti uutta yritystä. toisaalta mieleen hiipii pelkoa ja epätoivoa, että jos tää ei onnistukaan, kuitenkaan en taaskaan tuu raskaaksi. Niin meillä on muuten nyt menossa yk 6 eikä 5, niinku olen kai virheellisesti aiemmin sanonut. Nyt pohdin, että pitäiskö testata vaan ovulaatiota tiukasti päivittäin tossa kp 14 eteenpäin... mulla kuukautiset on kohtuusäännölliset, mutta kierron pituus on kuiteskin vaihdellut 28 - 34. Ja eikös se voi olla, ettei ovuloi, vaikka oliskin säännöllinen kierto?

Onneks mies ei tunnu ottavan suorituspaineita mun hössöttämisestä. Päätettiin ottaa tässä kierrossa käyttöön sellainen game plan, että kp 14 - 19 pupuillaan joka päivä, tähän asti tahti on ollut ennemminkin joka toinen päivä. Peli siis kovenee :LOL:

Mustakin tuntuu vaikealta, että töissä esim. monet kommentoi, et kyllä sä ymmärrät sen ja ton asian paremmin, sitten kun sulla on omia lapsia ja suhtauudut työn tekoon eri tavalla, sit kun on lapsia jne. Voi kun oliskin. Miks musta tuntuu, että tää on niin helppoa kaikille muille... No nostattelen nyt fiilistä, jos tämä kerta tärppäisi. Olen lähdössä työmatkalle Saksaan just, kun kuukautiset pitäis seuraavan kerran alkaa - voi jospa ei alkaiskaan, saisin sit jännitellä reissussa :p
 
Mitäs mieltä ootte... pitääks mun tosiaankin ottaa ensin yhteyttä perhesuunnitteluneuvolaan ja sieltä vasta äitiysneuvolaan? Tuntuu oudolta, kun raskaus on kuitenkin terveyskeskuksen pissatestillä todettu ja perhesuunnitteluneuvola vastaa ehkäisystä ja sen suunnittelusta. Enhän mä oo kaivannut ehkäisyneuvontaa moneen vuoteen... todellakaan. Siis tämä "kai sä oot raskaana" -sairaanhoitaja kehotti ottamaan yhteyttä perhesuunnitteluun ja antoi soittoajat ja numerot sinne. Taidan soittaa äitiysneuvolaan kuitenkin. Ja kait mun täytyy pian siirtyä tuonne johonkin odottavien pinoon...

vauvauteluista/vihjailuista: Setäni vaimolla oli tapana joka tapaamiskerralla vihjailla ja yrittää nostattaa meidän vauvakuumetta tyrkyttämällä lapsia syliin tai ihastelemalla niitä. Viime kesänä meni hermo niihin vihjailuihin ja totesin, että "mistäs tiedät vaikka oltais yritetty jo neljä vuotta" Siihen hän sitten totesi että anteeksi, ei ollut ajatellutkaan. Sanoin että, ei olla yritetty (valkoinen valhe, mehän oltiin oltu ilman ehkäsyä noin vuosi), mutta jatkuva vihjailu ei ole mukavaa.
 

Viu tuo työkavereiden jatkuva kommentointi on ärsyttävintä, niille kun en viitsi kertoa yhtään mitään yrittämisestä kun täällä meillä on sellainen juoruakkojen rinki jossa asiat leviää kulovalkean tavoin.
Olen Keltakaneli kyllä muutamille tokaissutkin että eipä niitä niin vaan tehdä ja olen pari tyyppiä saanut ehkä ymmärtämään, jopa oman isäni. Meidän suvussa tuntuu että kaikki lisääntyy täysin holtittomasti ja superhelposti, joten ei ne tajua että kaikilta se ei käy niin vaan. Ja mitä tohon neuvola-asiaan tulee, niin kyllä mun raskautuneet ystäväni on kertoneet soittaneensa nimenomaan neuvolaan, en sitten tiedä onko eri puolilla Suomea eri käytäntöjä.
Talitintti pahoittelut tädistä, mutta kiva kuulla että kroppa toimii :)
Krizze en tietenkään tarkoittanut että km olisi mitenkään hyvä asia ja varmasti se toistuvasti on todella rankkaa, pari lähiystävää on sen muutaman kerran kokenut ja on varmasti erittäin rankka kokemus, toivottavasti sunkaan ei enää ikinä tarvitse sitä kokea :heart:
Lähinnä vaan itse turhaudun kun pelkään että en ylipäänsä voi koskaan tulla raskaaksi. Nyt kuitenkin jännät paikat, mulla on nyt dpo 14, joten pitäisi viimeistään huomenna alkaa menkat - toivottavasti ei! Ei onneks oon vielä menkkafinniä tullut (tulee aina viim. pari päivää ennen) ja rinnat edelleen piukeat :)
 
Moikka kaikille,

Täällä tosiaan alkoi kuukautiset tänään, mikä varsinaisesti ei ollut kovin iloinen asia! Toisaalta olin lukenut pillereiden lopetuksesta, et saattaa mennä kuukausiakin ilman menkkoja ja sitte vasta lääkkeiden avulla ne voitais käynnistä yms. Siksi helpottunut olo, vaiks seuraavasta kierrosta sais olla jo tulematta B)

Meilläkin mies reissaa paljon työn takia ja ainakin viimekierron ovulaatio (jos tapahtui) oli just ke/to ja mies oli sen viikon reissussa! Ei siis molemmissa päissä sunnuntaina peittojen heiluttelu auttanu :/ Tässä kierrossa tikuttelen ovista oman mielen rauhan vuoksi.

Rae34: Koska testaat seuraavan kerran? Plussapuhureita :whistle:

Viu: vauvauteluita meilläkin tosi paljon. Ei niinkään työpaikalla, ku hoidan lapsia päivät pitkät, mutta esim. anopilla tapana miehen siskon lapsia istuttaa mun syliin ja hokea jotain vauvasiemenistä yms. Melkosen ärsyttävää, mut vielä kun yrittäminen näin alussa voi suhtautua vaikenemalla, mut saas nähä jatkossa... Mäkin oon muuten reissussa ku pitäs seur. menkkojen alkaa... sitte kuukauden päästä, :ashamed: Matkustellaan paljon lomalla ja yritän pitää kaiken mahd. normaalina. Etenkin ku se on miehelle niiiiin tärkeää siis se, et ei aleta hampaat irvessä yrittämään.

Tinka: tsemppiä huomiselle!!! Tuu sitte kertoo miten meni :)

Krizze: :hug: keskenmenojen vuoksi, toivon niin et ois pian sun vuoro siirtyä plussanneiden joukkoon! Toisaalta välillä tekee varmasti hyvää keskittyä johonkin muuhunkin välillä, pidetään peukkuja!

Nyt happihypylle, on tullu laiskoteltua koko viikko!

Ps. Kiva ku Keltakaneli kävit täällä taas piipahtamassa, minusta on ainakin kiva kuulla kuulumisiasi. Onnea vielä kerran =)
 
Talitintti80: Onnea odotetuista menkoista :flower: Ja toisaalta pahoittelut ettei onnistunut tässä kierrossa :hug:

Keltakaneli: Kiitos tarinasta. Kyllä se olikin vihdoin sun aika plussata :heart:

Viu: Hyvä että sulla on ymmärtäväinen mies :) Meillä puhutaan siitä, että ensin kuitenkin hankkisin vakityöpaikan ja sitten lapsia.. hm.. siis menikö mieheltä jotenkin toi viimeset kaks vuotta ohi vahingossa.. :eek: mää oon suoraan sanonut että yritystä ei lopeta ennenkuin vihdoin onnistaa ja koska toivotaan useampaa kuin yhtä niin saa tulla peräkkäin jos on tullakseen.. aika kaukaselta tuntuu tommoset ajatukset vielä, mutta ei tässä kyllä halua aikaa tuhlata enää..

Rae34: No hard feelings. Yritän itsekin nähdä tuon raskautumisen positiivisena ja oon tosi pahoillani, ettei teillä ole raskautuminen vielä onnistunut :hug: Toivottavasti siis nyt tärppäsi :)
 
talitintti80..29v. ......kp1/29..............yk3.............
viu 29v. ...................kp8/28-34.........yk6.............
krizze.. 32v. .............kp11/21..............yk~2v. .....
Siukuk.. 29v. ............kp14/27............yk1.............
Sannuli79 30v. .........kp16/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp19/37-38.......yk3.............
Tinka- 30v. ..............kp22/28.............yk11............
Rae34.. 34v. ............kp25/22-28.......yk8.............dpo14

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4
 
Siukuk: Oon ihan pihalla noista ovislimoista myös. Aikasemmin tullut aina ~oviksen aikoihin yhtenä päivänä. Nyt menossa kp11/21 ja vihdoin tänään limat tuli eli on ovis sitten tosi myöhässä ja kierto varmaan pidempi. harmi vaan, että jos ovis on esim. huomenna, niin ei pysty pupuileen kuin ovista ennen. niin ja edelleen ovistesti näyttää vain haamua. pitää katsoa jos tulis plussa vihdoin iltapäivällä.. Eli tänään ja huomenna pidän miehen makuuhuoneen puolella (sillä on onneksi vapaapäivä huomenna) ja toivotaan parasta. Ja suosittelen sulle Siukuk samaa eli jatkakaa vaan hommailuja vielä jos mahdollista, sillä ovis ei välttämättä oo vielä mennyt.. :D
 
Viu kannattaa testailu aloittaa jo vaikka kp 12. Jos sulla on kierto 28 päivää niin silloin voi ovisplussa näkyä jo kp 12 koska se voi tulla jo 48h ennen ovista jolloin ovis olisi kp 14 ja menkat siis alkaisi kp 29 eli kierto olisi 28 pitkä. Muistaakseni testipaketissa on sellainen taulukko milloin kantsii aloittaa testailu. Ja noista limoista Siukuk mulla saattaa limailu alkaa jo viikkoa ennen ovista ja jatkua pari päivää sen jälkeen. Itse olen oppinut tunnistamaan oviksen vatsakivuista, välillä ne on niin kovat että ei pysty edes kävelemään. Gynelle sitä ihmettelin, mutta hänen mielestään on ihan normaalia.

ON: Hetki sitten testasin ja edelleen negaa... Tosin taas sellainen haaleetakin haaleampi viiva ehkä erottuu kun oikein vääntelee :D Mutta negaa se kai sitten on... Kai ne menkat huomenna alkaa, aina alkanut viimeistään dpo 15 (tänään siis dpo 14)... :'(
 
Rae34 pidän edelleen sulle peukkuja plussan puolesta... kovasti jännitän puolestasi.

Soitin äitiysneuvolaan ja siellä vastasi oikein mukavan ja iloisen kuuloinen nainen. Lähettävät minulle jotain lappuja esitäytettäväksi ja sain ajan 27.4. :)

Plussatuulia kaikille! :whistle: Lähden etsimään uutta pinoa, mutta käyn välillä kurkkimassa mitä teille kuuluu, ihanat kuumeilijat! :hug:
 
Heippa!

Onpa ihanaa kun on paljon luettavaa! :)

Keltakaneli: Ole tällä puolen niin kauan kuin jaksat. On vaan kiva kuulla miten raskaus etenee!

Raskausuteluista:
on mun mielestä maailman tökeröintä. Olen päättänyt jokaiseen uteluun vastata en ole raskaana, eikä kiinnosta, mutta (ylimaireasti) entä SINÄ? (ikästä ja sukupuolesta välittämättä. Pari viikkoa sitten mun esimies ("hieman" ylipainoa, mies) kysyi mun 27-vuotiaalta työkaverilta hänen vatsaansa katsoen, että onko heillä tulossa elämänmuutos. En voi käsittää!!! Työkaverini oli vastannut vaan nolosti että ei. Neuvoin häntä, että olisi katsonut tämän miespuolisen esimiehen omaa vatsaa ja kysyn että entä oletko sinä raskaana!! Eipä kyselisi enää sen jälkeen. Ainut utelija, jonka lämmöllä hyväksyn on siskoni teini-ikäinen lapsi, joka toivoi joululahjaksi serkun. Hän kun ei serkkuja voi muuten saada isän ollessa ainut lapsi


krizze: harmi kuulla keskenmenoista. Haluaisitko kertoa mitä lääkärit ovat kommentoineet niistä?

viu: mua lapsettomuuslääkäri neuvoi merkkaamaan sen päivän kun "todella alkaa" eli jos on edellisenä iltana hieman tiputtelua ja vuoto alkaa seuraavana päivänä kunnolla, niin tämä jälkimmäinen on päivä 1. Mä kannatan ovulaatiotestejä nykyään, olin vielä eri mieltä viime syksynä. Sulla voi olla viikon heitto kierrossa. Ja jos testaan yhdessä kierrossa niin saat jotain suuntaa siitä milloin ovulaatio voisi olla. Ne clearbluen digitaaliset maksoi 40 euroa (7 tikkua), mutta mä selvisin 4:llä tikulla/ kierto, eikä mitään epäselvyyttä onko POS/NEG.

talitintti80: Pahoitteluni! Me yritetään myös elää mahdollisimman "normaalisti" ja elää iloista elämää. Me tehtiin just kesälomaksi matkasuunnitelmat, plan A ja plan B. Mä olen aina kuvitellut että voin vallan mainiosti lentää vaikka olisin raskaana ja nyt tuntuu siltä etten haluaisi riskeerata mitään. Lähinnä siis pelkään että km tapahtuisi matkan aikana tms. Päätettiin että jos ei tärppää ennen loppukesää, lennetään kauas seikkailemaan ja jos olisi jo tärpännyt niin tehdään automatka Baltiaan.

Siukuk ja muut: Mulla myös limailu alkaa 5 pv ennen ovulaatiota.

Rae34: Peukalot pystyssä täällä jännitän sun puolesta!

omasta:
Olin tänään lääkärillä ja hurjan helpottunut olo. Piikittäminen oli paljon helpompaa kuin kuvittelin ja piikki ei tunnu kipeältä. Kätilo oli maailman empaattisin. Kuukautisten pitäisi alkaa ensi keskiviikkona (ja pidetään peukkuja ettei kierto venähdä jännityksen/stressin takia), jolloin ensimmäinen piikki menisi vatsamakkaraan ensi viikon torstai-iltana. :) Siitä seuraavan viikon maanantaina taas ultrattaisi, jotta näkee miten munasolut (ja ilmeisesti kuinka monta) on lähteneet kasvamaan hormonien vaikutuksesta. Mieli on ihan iloinen ja toiveikas, mutta kyseenalaistan koko ajan itseni (ja miehen fiilikset) siitä että olenko/ollaanko oikeasti näin sinut asian kanssa vai hämäänkö itseäni. Jos jotain positiivista etsitään, niin kahviholistina on tehnyt tiukkaa tuon kahvinjuonnin rajoittaminen ja nyt päätin juoda "kunnon ämpärillisen" :p

 
Tässä sama kuin tuonen kolmevitosiin kirjoitin: Edelleenkään ei tätiä eikä mitään tätituntemuksiakaan. Kaapissa yksi apteekin testi, dpo 12 ja 14 testasin siis Cittarin halpiksilla negat (tai mahdollisesti haamujengiläiset), aamulla testaan apteekin testillä jollei menkat yön aikana ala... Jännää, toivottavasti ei tarvis taas pettyä :|
 
Tinka: Ainoa jonka kanssa oon jutellut keskenmenoista on gynekologini. Ekan keskenmenon jalkeen laittoi verikokeisiin jo, joissa katottiin kilpirauhanen, maidontuotto ja muita perusjuttuja, kaikki ok. Edellisen km:n jalkeen en edes viittinyt samoihin testeihin menna. Ajattelin parin viikon paasta menna taas jutteleen ja kuulemaan mita muuta voisi olla vialla. Oon tosiaan muuttamassa ulkomaille pysyvasti, niin suomessa ei kannata oikein tutkimuksiin/hoitoihin hakeutua, mutta olisihan se kiva saada jo selville, jos mussa on jotain vikaa, niin paasisi asioissa sitten kesakuussa (taalla kanadassa) nopeempaa eteenpain.. miehelle on aika arka paikka, etta hanessa olisi jotain vikaa (sanoo etta kun on mut raskaaksi saanut niin eihan hanessa vikaa voi olla.. mutta voihan se vika olla jossain syvemmalla esim. jotain geenijuttuja..).
Taalla jannataan sun puolesta, toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte monta munasolua talteen :D

Rae34: Tsemppia piinailuun :hug:

Omaa oloa. Edelleenkaan ei ovistestissa plussaa, mutta puuhaillaan varmaan viela tanaan viimeisen kerran ja sitten jannataan lopputulosta.. Tuolta toisaalta luin etta jollain ollut menkat pahemmat kuin keskenmenovuoto eli mullakin saattanut viime kuukaudet olla vaan jotain matskua jaljella ja siksi ei oo onnistunut, vaikka menkat kylla tulleet kolmen viikon valein.. No turhapa tota on miettia, tosin antaa suuremman syyn hakeutua taas gynelle tsekkauttaan etta kaikki ok.

Ja pahoittelut etta 'aakkoset' puuttuu, miehen koneella, kun oma on matkalaukussa pakattuna..
 

Yhteistyössä