**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

RR
wandalle onnittelut tädiksi tulemisen johdosta :)

Siis onko toi jo plussa? :confused: Mä oon ihan sekaisin täällä, pitää tänään mennä apteekkiin rohmuamaan testejä ja testeilla uudestaan v-loppuna ellei jotain tapahdu ennen sitä. Saanen kuitenkin roikkua täällä teidän seurassa ennenkuin asia lopullisesti varmistuu...
 
RR Onnittelut ja tarrasukkia!

Wanda Onnittelut tuoreelle tädille! Hienoa, että pää on pystyssä uutta kiertoa varten.

Nima Onneksi sait tikun jätettyä kotiin :) Vietä rentouttava ilta!

(.) Ei ovista vieläkään eli sokkona sen suhteen onko edes mahkuja tässä kuussa. No jännitän kuitenkin ja loppukiertoa kohti taas haaveilu yltyy entisestään :LOL: Tässä kuumeilussa on ihan selkeät rytmit, hullua hommaa sanon mä ;)
 
RR, jipii!:) Ei testi vois näyttää noin selkeetä haamua, jos ei sulla olis hcg:tä veressä! Eli kyllä se on plussa! Onnea! :)

Miimau, tervetuloa kuumeilemaan! Mulla on yksi ku-raskaus takana ja täytyy sanoa, että siitä jäi pienet arvet - niin henkisesti kuin fyysisesti. Mutta kai se on osa tätä kaikkea ja opettaa jotain, jonka joskus myöhemmin ymmärtää. Kyllä me kaikki vielä vauvat saadaan! :)

Wandalle onnea tädiksi tulemisesta! :) Vai olitko täti jo ennestään? Mulle itselle sisarusten lapset on aivan hurjan tärkeitä ja rakkaita . Joten tiedän sen tunteen, kun ne tulee tähän maailmaan. Meillä on sisarusten kans läheiset suhteet ja siks heidän lapsensakin on kuin omaa perhettä. Kun ei oo omia lapsia ollu, niin on hauskaa olla se hupsun lapsellinen täti, jolta ei suukot koskaan lopu. Kuullostanko lapsikuumeiselta - ei kai? :)

Mulla toinen clomipäivä meneillään ja nyt vaan toivon, että siellä lähtis munis kasvamaan - mielellään yks tai kaks ja vasemmalla, kiitos!
 
RR
Kiitoksia onnitteluista :)
Pakko kai se on nyt uskoa, piti tehdä taas testi, tällä kertaa Apteekin omalla ja kyllä siihen piirtyi nyt ihan selvästi kaksi viivaa :heart:
Taidan varovaisesti hipsiä tuonne odottajiin, jaiks!

Plussapuhuria kaikille kuumeilijoilla ja peukutetaan, että teitäkin saadaan odottajiin paljon lisää :)
 
RR: Onnea ihan mielettömästi! Käyhän meille muille toiveikkaille sitten vähän dokumentoimessa kuulumisia kuitenkin!

Mulle saa sitten laittaa kp2 huomenna, eli menkat alkoi tänään. En nyt ole silti kovin pahoillani, koska kävin äsken uudella kampaajalla joka tarjosi kuohuviiniä :) Eli uus tukka ja kupliva olo, ei paha!
 
Tervetuloa Miimau!

RR: Onnittelut!!

Nima: Älä vielä heitä toivoa pois. Odota muutama päivä ja testaa uudestaan. Plussaa sinne!!

(.) Menkat tuli ja oli, kesti jopa 3 päivää ja vuotokin oli näkyvää. Eli ihan oikeat luomumenkat. JEE… Outoa kuitenkin on se, että eilen ja tänään on rintoja vihlonut ihan hirveästi, etenkin kylmässä. Joku häiriö siis totisesti on päällä, kumpa vain pian tietäisi mikä.
Klinikka jossa meidän piti tehdä se aukiolotutkimus ilmoitti hintansa ja hinta on niin korkea, että nyt totisesti joutuu miettimään mitä teemme. Mikä sen tutkimuksen hinta on Suomessa? Sillä hinta täällä klinikalla oli niin korkea, että siihen hintaan tulee jo kummasti käymään Suomessakin. Eli siis enemmän kuin lentoliput!!!!! Ja sitten mietittiin, että jos erotus siihen mitä se maksaisi Suomessa + lennot eivät ole kauheat, niin voisin tullakin tekemään sen Suomessa ja samalla nähdä perhettä, kavereita yms. joka tulisi totisesti tarpeeseen. Töiden suhteen ensi kuussa mulla olisi sellainen hyvä väli tullakin, ehkä. Googlen kautta löysin jotain keskusteluita ja siellä hinnat oli välillä 70-100Euroa. Onko jollain ajankohtaisempaa tietoa yksityisten hinnoista pääkaupunkiseudulla?

Toivotaan, että RR aloitti uuden plussapuhurin täällä, tsemppiä!!
 
RR onneksi olkoon vielä kerran vahvistuneiden viivojen johdosta! :flower:
Saanko laittaa sinun tiedot plussanneisiin? Mikä päivämäärä laitetaan plussalle?

Kiitos onnitteluista Nima, RR, Tatja ja Amanda! Ensimmäistä kertaa tulin tädiksi, tämä pikkuinen on ainoan veljeni ensimmäinen lapsi. Käytiin eilen katsomassa häntä ja jestas kun voi ihminen olla pieni! :heart: Onneksi on läheiset välit veljeeni ja hänen vaimoonsa niin varmasti saan jatkossa halia ja pusutella tätä pikkuista mielin määrin. Ei yhtään helpota vauvakuumetta ei... :D

Anskilia :hug:! Plussaonnea uuteen kiertoon!
 
Perjantai 28.1.2011



anskilia..........31v. ......kp2/30............yk2
Ginger...........35v. ......kp3/??.............yk12...... 1kkm
Amanda77......33v. ......kp5/?..............yk11... 1 km, 1*clom
Yameliah........31v. ......kp6/28-30........yk20
Scrat.............31v. ......kp6/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp7/30-58........yk14
sgt................31v. ......kp9/28-29........yk4
Wanda_81......29v. ......kp9/30-42........yk5
Demuli..........31v. ......kp14/32-36.......yk4
Miimau..........31v. ......kp17/27...........yk7
Tatja.............34v. ......kp20/26-29.......yk7....... terolut
Sintti-79........31v. ......kp22/23-30.......yk19
Sakara..........33v. ......kp25/32-36.......yk2
Nima.............30v. ......kp31/31-37.......yk3....... dpo 11
Tunafish-78....32v. ......kp85/28-32.......yk0
Popcorn78......32v. ......kp93/30...........yk8....... 3*inssi
Lusa..............31v. ......kp94/28-30.......yk~1v



Taustalla
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
RR.....................31v. ....yk4.........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ..yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20.......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Yameliah, onnittelut luomumenkoista! :) Tiedän, että sekin voi olla iloinen asia! Mulla munatorvien aukiolotutkimus maksoi Kela-korvauksen jälkeen sisältäen Klinikan lääkärin palkkion 160 euroa. Hinnat varmaan vaihtelee. Kantsii soittaa jonnekin klinikalle ja kertoa sun tilanteesta. Yleensähän ne tekee kaikki tutkimukset tietyssä järjestyksessä, mut kai ne myös tekee mitä asiakas toivoo ja jos muualla on tutkittu jo, ei tuplia tartte tehdä. Aukiolotutkimus piti muuten tehdä kierron tietyssä vaiheessa - kai ennen mahdollista ovulaatiota - joten siihen joudut varmaan tähtäämään, jos varaat aikaa Suomeen. Kun etsin kuittia sulle summan kertoakseni, alkoin vähän huimata tuo summan suuruus, mitä nyt on jo menny lääkärikuluihin!! Oltaishan me voitu odottaa julkiselle, mut se olis ollu vuosi yrittämistä/odottamista hoitoihin ja tietäen PCO:sta... Nyt kun mulla oli ku-raskaus, meidän pitäis taas yrittää vuosi - eli lasku alkoi alusta! Mut toivotaan, et tää rahanmeno on kaiken arvoista!

Wanda, ihanaa - voin kuvitella, että olet innoissasi uudesta kummitytöstä! Mä meen huomenna taas siskon 6v. tytön kanssa puuhastelemaan juttuja. En oo tosiaan varma helpottaako vai pahentaako noi pienet ystävät tätä kuumeilua. :)
 
RR Oikein paljon onnea!!!! Saatiinhan me ainakin yksi tammiplussa!

Yameliah, Amanda, Ginger ja anskilia :hug:

Yameliah esim väestöliitolla on ihan hinnasto web-sivuilla, mun mielestä muillakin on. kannattaa katsoa klinikoitten sivuilta.

Minusta ympärillä olevat pienet ihmiset on vaan niin ihania :) saa häivähdystä siitä mitä omienkin lasten kanssa voisi olla :)
 
Lauantai 29.1.2011



anskilia..........31v. ......kp3/30............yk2
Ginger...........35v. ......kp4/??.............yk12...... 1kkm
Amanda77......33v. ......kp6/?..............yk11... 1 km, 1*clom
Yameliah........31v. ......kp7/28-30........yk20
Scrat.............31v. ......kp7/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp8/30-58........yk14
sgt................31v. ......kp10/28-29........yk4
Wanda_81......29v. ......kp10/30-42........yk5
Demuli..........31v. ......kp15/32-36.......yk4
Miimau..........31v. ......kp18/27...........yk7
Tatja.............34v. ......kp21/26-29.......yk7....... terolut
Sintti-79........31v. ......kp23/23-30.......yk19
Sakara..........33v. ......kp26/32-36.......yk2
Nima.............30v. ......kp32/31-37.......yk3....... dpo 12
Tunafish-78....32v. ......kp86/28-32.......yk0
Popcorn78......32v. ......kp94/30...........yk8....... 3*inssi
Lusa..............31v. ......kp95/28-30.......yk~1v



Taustalla
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
RR.....................31v. ....yk4.........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ..yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20.......plussa 1.4.
 
Wanda Mulla myös ainoan sisaruksen lapsia, joita saa halia. Olen miettinyt millaista se rakkaus omaan lapseen mahtaakaan olla, kun tunne sisaruksen lapsiin on jo aivan valtavaa. Olen myös miettinyt, että mikäli jäisin lapsettomaksi, niin lellisin sitten sisaruksen lapsia oikein urakalla :)

Nima :hug:

Olen nyt ihan pihalla. Ovistesti oli eilen ja tänään vahvinta tässä kierrossa ja ainakin hyvin liki ovisplussaa. Ovis on sitten näemmä myöhässä eli kierrosta tulee pitkä. Pikku vihlaisukin tuossa tuntui hetki sitten. Terot aloitin vasta kp 17, kun odottelin ovista. Nyt mietin mahtaako Terot haitata ovista :| Tänään pitää saada talletus itämään ja samoin huomenna.
 
Maanantai 31.1.2011



Nima.............30v. ......kp3/31-37........yk4
anskilia..........31v. ......kp5/30............yk2
Ginger...........35v. ......kp6/??.............yk12...... 1kkm
Amanda77......33v. ......kp8/?..............yk11... 1 km, 1*clom
Yameliah........31v. ......kp9/28-30........yk20
Scrat.............31v. ......kp9/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp10/30-58.......yk14
sgt................31v. ......kp12/28-29.......yk4
Wanda_81......29v. ......kp12/30-42.......yk5
Demuli..........31v. ......kp17/32-36.......yk4
Miimau..........31v. ......kp20/27...........yk7
Tatja.............34v. ......kp23/26-29.......yk7....... terolut
Sintti-79........31v. ......kp25/23-30.......yk19
Sakara..........33v. ......kp28/32-36.......yk2
Tunafish-78....32v. ......kp88/28-32.......yk0
Popcorn78......32v. ......kp96/30...........yk8....... 3*inssi
Lusa..............31v. ......kp97/28-30.......yk~1v



Taustalla
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Jeee, Amanda! Elä kystasta huoli, ei pitäisi vaikuttaa. Clomit tosin aiheuttaa kystia, tai lisää mahdollisuutta niiden kasvamiseen, mutta itsellä ainakin ne on kohtuullisen pienellä tuskalla hävinnyt aina.
Voikaa kaikki joukolla hyvin! Odottajissa odotellaan teitäkin.:wave:
MR 14+5
 
Nima :hug:. Kyllä siitä kp1:stä iso harmi tulee... Mutta nyt vaan uuteen nousuun! Nämä kuviot voi olla niin pienestä kiinni, että varmasti voi seuraavalla kierrolla tärpätä! :)

MR, kiitos tsemppauksesta! :) Koitan tulla takas teidän joukkoon heti, kun lentolippu unelmalomalle annetaan! Voikaa paksusti ja hyvin siellä toisella puolella!

Täällä vaan odottelua... Torstaina on ultra, jossa katsotaan, onko clomit tehonnu. Viimeks sain sen lisäks vielä pari piikkiä. Ens viikolla siis saattais olla ovulaatio, jos kaikki menee putkeen. Odottelun tuskaa puran lueskelemalla kaikkea mahdollista luontaistuotteista ja ravinnosta - ja tietoa a:stä ö:hön on netti pullollaan... Oon kohta lukenu myös yhden tiiliskiviopuksen aiheesta. Sieltä ja täältä oon poiminu kaikkea tietoa - joka taitaa vaan lisätä tuskaa. :) Nyt on useampiakin pillereitä ja jauheita nautittavana ja ravinnon suhteen kikkailen sitä ja tätä. Siihen sitten päälle hormoonijooga-liikkeet päivittäin. Huh. Nyt pitäis varmaan ottaa vähän iisimmin tämä "kaikki konstit käyttöön"-hullaantuminen. Yritän muistuttaa itseäni siitä, ettei tämä PCO ole mun itseni aikaan saama enkä pysty sitä itse välttämättä parantamaan. Silti huomaan tekeväni kaikkeni ja vähän yli. Jotenkin uskon, että mun kehossa on joku puute, vajaus tai epätasapaino, kun hormonit on sekaisin. Oon normaalipainoinen, terve ja liikunnallinen, en stressaa asioista ja elämä on kivaa. Mistä ihmeestä tämä kaikki sit johtuu?? No, mistä sitä tietää... Pitää vaan luottaa, että vauva saadaan!
 
Onittelut RR :flower: Kiva saada edes yksi plussa tammikuulle.

:hug: kaikille alkukirtolaisille.

Olen aika vähän kirjoitellut kun aina tuntuu mies istuvan vieressä sohvalla kun saan koneen esiin, enkä kehtaa tietysti silloin kirjoitella. Nyt on mies viimeinkin koko illan poissa niin pääsen kirjoittelemaan :whistle:

Naimisiinmenosta ollaan edelleen keskusteltu, riidelty ja minä tietysti itkenytkin. Viime viikolla mies jo lupasi, että keväällä voitaisii mennä maimisiin.=) Perjantaina lähdettiin laivalle ja minä tietysti ajattelin, että sataisiin päivä ja paikka sopituksi reissunaikana. Mutta itkuhan siinä taas tuli kun mies ei osannut sanoa juuta eikä jaata. :'( Se saatiin sentään sovittua, kai, että kuukausi olisi huhtikuu ja vuosi 2011. Nyt sitten miehen pitäisi päättää kahdesta päivästä ja paikasta mieleisensä. Eli mennäänkö naimisiin kirkossa molempien vanhempien ja siskojen läsnäollessa vai salaa maistraatissa. Pyysin, että ilmoittaisi 2 viikkoa ennen vihkimistä kumman valitsee, että saataisiin vihkilupa ja vihkimisaika varatuksi. Että näin romanttista meillä on tämä naimisiinmeno. :( Jotenkin vaan alkaa tuntua, että kannattaako sitä sitten mennäkään naimisiin kun se toiselle on kerran niin vastenmieleistä. Itse en haluaisi enää vihkimistä kirkossa kun tästä nyt on tullut tälläinen riita, mutta mies antoi ymmärtää että haluaisi vanhempien olevan paikalla. Sitten kun tarvitsisi ainakin kahvittelujen merkeissä juhlistaa tilaisuutta ja minun mielestä siinä ei ole enää mitään juhlittavaa. Mutta ei minä vielä ainakaan kykene sanomaan ettei mennä naimisiin ollenkaan. :| Olen koittanut miettiä miksi minun sitten on pakko päästä naimisiin, mutta en minä osaa sitä yhtään sen paremmin perustella kun mies sitä miksi ei halua. :confused: Nyt tätä kirjoittaessa tulee ainakin sellainen olo ettei naimisiinmenossa ole enää mitään järkeä. Alkaa pelottaa, että joudun aina sitten miettimää että pakotn miehen naimisiin kanssani. :(

Tästä kierrosta ei ole raskautumisesta mitään odotuksia. Pupuilua on ollut senverran vähän, kiitos riitelyn, että uskon lottovoittoonkin enemmän kun raskaksi tulemiseen. Tätiä oikeastaan odotan toiveikkaana, että pääsisi aloittamaan uuden kierron.

Anteeksi tämä pelkkä omanapailu. Ei tästä asiasta voi oikeen puhuakkaan kenenkään kanssa ja mieltä pitäisi päästä kuitenkin purkamaan. Miten tätä riidanaihetta nyt kenellekkään voi kertoa kun ei oikee itsekkään ymmärrä miten se on tälläiseen mittakaavaan päässyt.
 
Heippa uusille ja heippa jo aiemmin tavatuille :D. ONNITTELUT RR:lle :flower: ja runsaasti plussaonnea muillekin!! Sakaralle hali sinne kotitilanteeseen. Yritä tulla miestäsi vastaan mahdollisimman paljon, jos se sitten olisi hänellekin helpompaa. Voihan se olla, että tilanteen riitaantuminen häntäkin harmittaa ja siksi tuntuu vaikealta niitä päiviä sopia. Tavallaan sama, mikä sullekin on käynyt: harmittaa ja sitten mietityttää, että tuntuuko enää ollenkaan siltä, että haluaisi mennä naimisiin. Yleensä auttaa, jos pyrkii saamaan sitä keskustelua käännettyä pois siitä toisesta. Toisen on sitten helpompi tulla vastaan ja pahoitella omaa osuuttaan. Toivotaan parasta :). Muokkaan vielä, että joo: ärsyttävää, että sen pitäisi aina olla itse, joka sitä tilannetta yrittää parannella, mutta joskus se toinen ei siihen vaan ryhdy, joten pakkohan se on. Ehkä vähän oveluuttakin kehiin :ashamed:.

Kopio vielä odottajien puolelle kirjoittamastani:

Tänään oli ultra, riskiseula negatiivinen ja niskaturvotus laskettiin ensin 0,4 mm ja sitten jostain kohdasta löytyi 0,7mm eli oikein vähän sitä oli kuulemma. Ultrakuva oli mielettömän hyvä!! Kaikki varpaat ja sormet löytyi ja lääkäri ihasteli, että mulla on erittäin hyvä kudostyyppi ultraa varten, näkyy kuulemma tosi selvästi kaikki. Sydän pomppi, vauva pyöri, jalat sotkeutui napanuoraan ja sitten se potki ne vapaaksi. Napanuora sykki sydämen mukana ja istukka näytti olevan takaseinässä. Aivonpuoliskot näkyi ja ne pikku käden ja jalantyngät oli kasvaneet ihan oikean näköiseksi. Koska se napanuora näytti sen verran tasaisesti ohuelta/paksulta, suolet on varmaan jo siirtyneet vatsaan, joka olikin pullea. Kamala miten se vauveli oli jo niin oikean näköinen. Ja pituutta tuli 4,85 cm pikkuiselle. Täten vauveli oli siis kasvanut nyt oikeille viikoille ja pari päivää isommaksikin. Laskettu aika on 18.8.

Pakko muokata vielä ton hehkutuksen jälkeen, että hehkutan nyt, koska olen niin JUMALATTOMAN HELPOTTUNUT että ollaan tässä. Ehkä mä nyt uskallan vihdoin sanoa vähemmän peloissani ääneen, että olen RASKAANA . Ja pakko taas koputtaa puuta :ashamed:.

Marienna 11+4 ja meidän pikku nykeröinen
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä