*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

miss_piggy Kannattaa nyt seurata miten pian ovisplussasta alkaa menkat. Se aika on vissiin aika vakio. Kun sulla ovis tapahtui, niin menkkojen pitäsi kyllä alkaa tässä jossain kohtaa. Gyne sanoi mulle, että pcolainen saattaa olla ovuloimatta (eli menkkoja ei sitten tule) tai sitten ovuloida esim. pari kertaa vuodessa. Mulla alkoi menkat ne kerrat kun ovisplussan varmasti bongasin dpo 15. Normaali luteaaliaika n. 12-16 päivää. Mulla ei ollut minkänlaisia raskausoireita ennen plussaa, joten siitä ei kannata olla huolissaan. Pidän peukkuja :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy ja Milk@
Huomenta Naiset!

Mulle vois päivittää listaan TarinaMarianna ... 32v..............~yk5 plussa 31.12.2012 Kiitos onnetteluista Dazzler, hiisi-78, Kirpukka, Kiiltis-75 ja Syksy2010!! Kai tässä on vaan pakko uskoa, että joku on lähtenyt masussa kasvamaan vaikka paljon oireita ei olekaan. =)

Paljon paljon onnea zapatalle! :flower:

Toivon palstalaisille plussia vuodelle 2013! :heart:
 
Heissan vaan kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Onnea ihan mielettömästi Zapatalle ja TarinaMariannalle! Mahtavaa, että vihdoin saatiin plussauutisia tännekin! Nyt vaan pidetään tämä plussa-aalto päällä! :)

Kivaa oli lukea myös kaikkien muidenkin kuulumisia!

Me lähdettiin matkalle kaksin ja palattiin kaksin…mulle voi siis päivittää kp 11 ja kierron pituudeksi voi muuttaa 27-28, kun näyttäisi nyt kierto km:n jälkeen lyhentyneen tuohon 27:ään.

Koville otti taas, kun syyskuunkaan vauvaa ei meille tullut. Parin päivän itkeskelyn jälkeen mulle tuli kuitenkin yhtäkkiä sellainen rauhallinen ja varma olo siitä, että kyllä se lapsi sieltä meille tulee tänä vuonna! Nyt vaan täytyy yrittää pitää tämä rauhallisuus, eikä antaa panikoinnille valtaa.

Kivaa olla taas takaisin ja tsemppiä ja plussatuulia kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@ ja Dazzler
Maanantai 7.1.2013



Dazzler...............36v...........kp 1/28-30...................yv2 (3*km, 1ku)
Milk@................ 37v...........kp 1/29........................yk4
Avonlea..............36v...........kp 5/26-28....................yv2
hiisi -78...............34v...........kp 8/31.......................yk6 (km 8/12)
Twinflower...........33v..........kp 11/27-28..............yk16 (km 8/12)
ansarikukka......... 33v......... kp 15/24-30..................yk1
Saippo................35v...........kp 16/32-50..................yk12
M11su.................34v...........kp 20/28-31..................yk16
Kiiltis-75..............37v...........kp 25/24-30..................yk13
Iris_Lorea............31v...........kp 25/26-32..................yk29
Kirpukka..............36v...........kp 29/28-29..................yk13 (kkm 9/12
haave_ilija...........32v..........kp 32/28-38................... yk3
miss_piggy..........31v...........kp 33/29........................yk8
starhope............. 37v...........kp 47/25-26...................yk7


Taustalla:
Haniböö83, pienestä kii, lady1979, Ethel, Pauge83, Sakara, Syksy2010, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä


Plussanneet:

TarinaMarianna.......32 v............~ yk5............plussa 31.12.2012
zapata...................31 v..............yk5.............plussa 5.1.2013
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Joo eipä se auta ku kärvistellä vaan... tissit ei oo enää mitenkään kipeät, joten kuvittelin varmaan sen nännien arkuudenki. Leukaan on tulossa joku hehtaarin kokonen finni :D
 
Milk@ eipä täälläkään sen kummempaa yritystä enään tässä kierrossa ole.
Kunhan ollaan sillon "sillai", kun siltä tuntuu :D

Mutta täälläkin kyllä ollaan täysillä hengessä mukana ja kovasti Plussa uutisia kaikilta odottelen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Heippa pitkästä aikaa ja ihan ensimmäisenä onnittelut zapatalle ja TarinaMariannalle! Mahtava juttu, että niitä plussia on taas tännekin tullut. :)

Tänne on tullut tekstiä ihan valtavasti, välillä olen käynyt lukemassa pikaisesti, mutta en läheskään kaikkea. Jotena pahoittelut, mutta en jaksa nyt kommentoida teille. Pikaisesti kirjoittelen vähän omaa napaa...

).( Joulukuu meni aika leppoisasti, yritin ottaa etäisyyttä tähän vauva-asiaan ja olihan se mukavaa, kun ei tarvinnut kalenteriin tuijotella ja päiviä laskea. Täti kuitenkin saapui ajallaan ja nyt onkin sitten jo kp 5 meneillään.

Mun piti tänään käydä ultrassa, kun lääkäri päätti, että vaihdetaan clomit piikityksiin. No, ultrassa paljastuikin sitten tänään 15mm johtofolli, toinen folli 13mm. Lääkäriä vähän nauratti, kun se ihmetteli miten folli on jo niin iso tässä vaiheessa. Määräsi tälle päivälle ja huomiselle Menopur 75IU pistettäväksi tukemaan limistä, että pysyy follien vauhdissa mukana. Ja tukeehan se follien kasvua. Keskiviikkona sitten uudelleen ultraan ja päätetään sitten follien koon mukaan inssipäivä. Se olisi sitten toinen inssi meillä. Miehen kanssa ollaan juteltu jatkosta ja sovittu, että mennään eteenpäin ihan miten mä jaksan tätä rumbaa. Joten nähtäväksi jää mennäänkö ikinä IVF:ään asti...

Tsemppiä teille kaikille missä vaiheessa kiertoa olettekin. Ja oikein paljon lisää plussia! :)
 
Miss Piggy, en kai mä vaan tartuttanut mun luovuttajafiilistä sulle? Nyt on mun vuoro tsempata sua ja valaa uskoa... Ja usko pois, kyllä se palkinto siellä jossain häämöttää. Tää taivallus on vaan välillä niin tuskastuttavaa, mutta koita jaksaa :hug: Ja sulla on vielä tässäkin kierrossa kuitenkin toivoa...

Twinflower, niin tutulta kuulostaa tuo tunteiden ja toiveikkuuden heittely. Mutta mieluummin kuitenkin niin kuin että rypeis koko ajan tosi syvissä vesissä. Kyllä sieltä pohjalta on aina noustu ja noustaan jatkossakin, mut välillä on vaan tarve sukeltaa ja märehtiä :)

Avonlealla olikin mukavia kuulumisia ultrasta! :) Nyt vaan kaikki peukut pystyyn ja kovasti tsemppiä inssiin!!

Dazzler ja Milk@, samassa veneessä ollaan eli rätit pöksyissä :) Mulle saa siis päivittää KP 1 ja yk 14. Jotenkin tuntuu hyvältä lähteä uuteen kiertoon. Toi typerä loppukierto aina turhauttaa ja vetää mielen matalaks.
 
miss_piggy
Kirpukka: Mulla meni ohi jo se luovutus-fiiilis, sain jotenki uutta puhtia kun koitan nyt olla taas vähähiilarisella dieetillä, kun ilmeisesti voi auttaa myös pco:hon ja sitä kautta hedelmällisyyteen :) kp 34, ei menkkaoloja. Tänään ja eilen ollu ummetusta, tai siis oon ollu tavallista kovemmalla, mikä on mulle epänormaalia (dpo 7-8), tekis mieli testailla, muttaku ei oo testejä! Tilasin lisää jo viime torstaina kotitesti.fi:stä, mutta ei oo vieläkään tullu postilaatikkoon :O Jopa kestää.
 
  • Tykkää
Reactions: Kirpukka
Mun täytyy vähän vuodattaa nyt, ku olen niin onnellinen, koska kuukautiset on olleet huomattavasti kivuttomammat kuin viimeiset kaksi kertaa. Sen lisäksi vuoto on normaalia, kirkkaanpunaista, eikä ruskeaa tuhrua. Ilmeisesti siis toi tulehdus todellakin on hellittänyt, jipii! Muutama päivä lisää noita antibiootteja ja mä olen ihan lapsentekokunnossa taas ;) Sen lisäksi napalävistyskin parani samoilla antibiooteilla, ei punoita enää yhtään eikä ole kipeä....

Ilo on revittävä pienistä asioista, koska mies on kaukana poissa ja ikävä on ihan kamala. Mutta onneks on näitä pieniä ilon aiheita :)
 
miss_piggy sä oot seuraava, joka tuo plussa uutisia :heart: Mulla nyt vaan on vahvasti sellanen kutina.. :D

Kirpukka "mukavaa", että liityit mun ja Milk@n kanssa alkukiertolaisiin. Sä oletkin sitten meistä kolmesta se joka tuo plussan :heart: Me muut nyt vaan chillaillaan tää kierto.. :popcorn:

Vai mites Milk@, onko tuo välikierto teijän oma päätös vai lääkärin määräys? Ajattelin vaan, että kun nyt alat taas hiljalleen olemaan vaavin hommailu kondiksessa, (hieno juttu muuten =) ) niin pidätkö edelleen paussia tän kierron vai ajatteliko pitää huolen siitä, että liityt Kirpukan plussaus kaveriksi... :heart:

Twinflower kiva, että sielläkin menkkojen mukana tullut "masis" on väistynyt ja positiivisin mielin mennään eteenpäin, kohti plussa testiä :heart:

ON Eipä täälläkään taas enää suuremmin ketuta. Lenssu alkaa helpottaan, mutta muuten mennäänkin sitten 1000mg Para-Tabsin voimalla :(
Perhanan kipeet kyläilyt täti toi mukanaan :stick:
Mutta näillä mennään =)
Tänään oli taas miehen kanssa hyvät keskustelut tulevasta ja suunniteltiin jo punktio reissuakin ja miehelle oli tosi tärkeä juttu se, että miten saataisiin siitä mulle olosuhteisiin nähden, mahdollisimman miellyttävä kokemus. Awwww.. :heart: Onse kyllä niin, että vaikka välillä kaikki tän touhun suhteen menee päin helevettiä, niin onneksi on nuo mahtavat, rakastavat toiset osapuolet kannustamassa ja omalla tavallaan yrittämässä tehdä tästä kaikesta siedettävämpää :heart: :D
 
Dazzler, se oli lääkärin määräys, mutta on myös fyysinen mahdottomuus yrittää tässä kuussa, koska mies joutuu olemaan koko kuun ulkomailla :( skype-seksillä ei paljon jälkikasvua synny... ;)

Mutta toisaalta tällanen pakollinen hengähdystauko on ihan hyväkin juttu, siitä alun hypetyksestä ja oireiden tutkailusta on tultu jo pitkä matka eteenpäin ja nyt tuntuu, että voin suhtautua koko hommaan ihan erilaisella rauhallisuudella. Ainaki siis nyt, kun ei ole mitenkään mahdollista että olisin raskaana... :LOL:

miss_piggy, mä niin toivon, että ne menkkakivut olis jotain ihan muuta ku menkkoja... :heart:

Tsemppiä kaikille, ja onnea plussanneille! Olen tainnu (anteeksi vaan) unohtaa sanoa sen aiemmin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler
Milk@ nyt kun sanoit tuosta, että miehesi on koko kuun pois suomesta, niin olethan sä siitä aikasemmin maininutkin, mutta enhän mä sitä sit tos taas muistannu :headwall:
Musta tuntuu kyl välillä slltä, et on niitäkin pariskuntia, et niiden ei tarvii kun sanoo toisilleen Moi! niin taas on pulla uunissa...
Niin äkkiäkös sitä skype seksilläkin :LOL:
No mut joo, välikierto kyl tekee varmasti hyvää keholle ja mielelle :D

miss_piggy olisko nyt sitä itteensä.... TOIVOTTAVASTI :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Keskiviikko 9.1.2013


Kirpukka..............36v...........kp 2/28-29..................yk14 (kkm 9/12)
Dazzler...............36v...........kp 3/28-30...................yv2 (3*km, 1ku)
Milk@................ 37v...........kp 3/29........................yk4
Avonlea..............36v...........kp 7/26-28....................yv2
hiisi -78...............34v..........kp 10/31.......................yk6 (km 8/12)
Twinflower...........33v..........kp 13/27-28..............yk16 (km 8/12)
ansarikukka......... 33v......... kp 17/24-30..................yk1
Saippo................35v...........kp 18/32-50..................yk12
M11su.................34v...........kp 22/28-31..................yk16
Kiiltis-75..............37v...........kp 27/24-30..................yk13
Iris_Lorea............31v...........kp 27/26-32..................yk29
haave_ilija...........32v..........kp 34/28-38................... yk3
miss_piggy..........31v...........kp 35/29........................yk8
starhope............. 37v...........kp 49/25-26...................yk7


Taustalla:
Haniböö83, pienestä kii, lady1979, Ethel, Pauge83, Sakara, Syksy2010, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä


Plussanneet:

TarinaMarianna.......32 v............~ yk5............plussa 31.12.2012
zapata...................31 v..............yk5.............plussa 5.1.2013
 
Miss Piggy, kiva että sullakin luovutusfiilis meni jo ohi! :) Toivottavasti sun oireet enteilis nyt plussaa!!! Ai että olis ihan superia, kun sä antaisit vauhtia meille kaikille pitkään tahkonneille ja sit imaisisit meidät kaikki seuraksesi plussanneisiin :heart: Ai, nyt luinkin, että punertavaa vuotoa tulee, mut se ei vielä kerro mitään. Mullakin plussakierrossa tuhrutti hiukan niihin aikoihin, kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Eli vielä peukut pystyyn! :)

Mullakin alkoi muuten herkkulakko ja muutenkin terveellisempi elämä. Muutaman viime vuoden myötä on kiloja kertynyt vähän kuin huomaamatta ja nyt olis tarkoitus karistella ne pois. Sen ei pitäis olla tätä projektiakaan ajatellen ollenkaan huono juttu! :)

Milk@lle onnittelut kivuttomista menkoista! Kiva että säkin oot hyvillä mielin, vaikka ikävä omaa kultaa on varmasti raastavaa. Pieni tauko yrityksessä vois tehdä hyvää itse kullekin, ainakin henkisesti. Mutta sepäs onkin helpommin sanottu kuin tehty! Mä itsekin lupasin itselleni, etten enää tikuta ovista, kun joka ikinen kierto sen oon löytäny ja nyt todistettiin sekin, että munasolu oli myös irronnut. Mutta niinpä vaan eilen postilaatikkoon tupsahti tikkulähetys :LOL: Kyllä mä niin tyhmä oon, kun yritän uskotella itselleni, että nyt oikeesti loppuu tikuttelu. Vaikka... se viime kesän plussakierto oli ensimmäinen, jossa en ovista tikuttanut. Toki tunsin sen, mutta ehkä jokin stressi sit jäi pois... :) Eli mun varmaan tosissaan kannattais jättää ne tikut kauppaan.

Mitäs Kiiltikselle kuuluu?
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Kirpukka: Ei tuota voi oikein edes vuodoksi sanoa..ÄLLÖVAROITUS: Aamupäivällä siis kävin koulussa vessassa ja pyyhkisessä tuli vähän semosta limaista valkkaria paperiin joka oli siis aivan pikkiriikkisen vaaleanpunertavaa. Sen jälkeen ei taas mitään :rolleyes: Testit tuli postilaatikkoon, ajattelin nyt testailla heti vaikka onki vasta dpo 8 kaiken järjen mukaan.
 
Mulla on hieman jakomielitautinen fiilis...: / Menkkoja odotellaan alkavaksi viimeistään perjantaina. Kävin kuitenkin äsken tekemässä testin, joka näytti ihan puhdasta negaa, tyrkkäsin sen testitikun takaisin siihen suojataskuun, jossa se oli aluperinkin, kun en viitsinyt sitä tänne työpaikan vessaan jättää.
No äsken sitten oli pakko kurkata sitä tikkua, joka oli vähän repeytynyt, ja siinä oli haamujen haamu... Ei siis tullut testiajalla (pregcheck), joten en ole kovin toiveikas, mutta huomenna on aamulla kai tehtävä uusi testi.

Sorry omanapaisuus, mutta ymmärrätte varmaan :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@ ja miss_piggy
Hei, kuulostaapas täällä hyvälle! Peukut pystyssä miss_piggy! Dpo8 tuskin plussa vielä näkyy, että jos nyt tulee nega, niin se ei tarkoita vielä mitään! Hyvältä kuulostavat oireet :popcorn:

Ja Kiiltikselle kans peukut pystyssä, että huomenna tulisi haamu jo testiajalla! :) Tästä tulee selvästi hyvä vuosi! :D
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä