*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

Toivotaan Säihkiss, että kummalliset oviskipuilut enteilisi hyvää kiertoa.

Essencen lämmön nousut kuulostaa lupaavalta, vaikka testi vielä negaa näyttääkin. Jotenkin luulisin, että hormonimäärän nousut voi vaihdella samallakin ihmisellä eri raskauksissa. Kaverillani kaksi raskauksista näkyi testeissä ihan ajallaan, mutta yksi raskauksista ei tuonut testeihin pienintäkään viivaa ja todettiin vasta ultrassa vaikka viikkoja oli niin paljon, että olisi jo pitänyt näkyä. Kaikki niistä raskauksista päättyi onnellisesti :)

Tervetuloa Emeliya ja tsemppiä piinapäiviin :heart:

Avonlealle hiukan kateellinen lyhyistä menkoista :) Itsellä menee monesti viikon päivät, lyhyemmätkin riittäisi minulle :D Vaikea sanoa kuinka pitkälle itse olisi valmis hoidoissa menemään, kun ei olla niihin vielä ryhdytty. Jotenkin itsellä ajatus, että olisin valmis tekemään mitä vaan biologisen lapsen saamiseksi, mutta toisaalta jo pelkkä piikkien pistely itseen hirvittää, kun olen vähän neulakammoinen. Ajatukset asiasta varmasti eläisivät sitä mukaa kun hoidot etenisi.
mm-79 ajatukset askel kerrallaan etenemisestä kuulostaa kovin järkevältä. Tavallaan ehkä turhaakin miettiä etukäteen liian tarkkaan, kun ei kuitenkaan voi tietää mitä kaikkea omalle kohdalle osuu ja miten asioihin sitten lopulta reagoi. Itse tulee välillä vaan aivan liikaa pohdittua asioita.

Pauge 83 toivottavasti akupunktiohoidoista on sinulle apua! Itsekin olen joskus niitä miettinyt kun saattaisivat auttaa myös kuulemma migreeniin. Olen vaan sen verran neulakammoinen, että ajatus hiukan kauhistuttaa. Innolla kuitenkin seuraan teidän muiden akupunktio kokemuksia ja katsotaan jos vaikka itsekin saan kerättyä rohkeutta jossakin vaiheessa niin paljon, että menisin. Eihän sitä kokeilematta tiedä.
Lähipiirin vauvauutiset herättää minussakin ristiriitaisia tunteita. Itse yritän ainakin ajatella, ettei muiden onni ole minulta pois. Mutta kyllähän se välillä harmittaa, kun itsekin niin kovasti vauvaa toivoo. Siskoni sai lapsia jo ennen kuin itseä varsinaisesti vauvakuume edes vielä vaivasi. Hänen lapset ovat edelleen kuitenkin melko pieniä ja itse vietän niiden kanssa aikaa niin paljon kuin mahdollista. Ajattelen asiaa niin, että haluan ainakin heidän kanssaan olla läheisiä jos en vaikka itse saakaan lainkaan lapsia. On sitten ainakin aivan lähipiirissä ihania lapsia rikastuttamassa myös minun elämääni :)
Varsinkin minua muiden utelut minun ja mieheni lisääntymisestä sieppaavat! Eihän muut voi tietää, että yritämme, mutta mielestäni lapsenteko on sellainen asia, jota ei sovi udella tai vihjailla. Läheiset ystäväni tietävät noin suunnilleen missä meillä mennään ja heidän kyselyistään en pahastu. Heille voin aina kuitenkin sanoa mikäli en jaksa aiheesta puhua. Minulta on nyt lähiaikoina töissä kaikki alkaneet kysellä vauvauutisten perään. Myös ne jotka eivät ole millään tavoin läheisiä työkavereitani!! Aluksi yritin olla välittämättä asiasta, mutta nyt alan jo olla sillä fiilisellä, että tekisi mieli sanoa uteluihin jotain törkeää takaisin!

Mitä te muut tuollaisiin uteluihin vastaatte??

Voin Twinflower täysin kuvitella sen hoitajan ilmeen reaktiosi jälkeen :D Nooh, ainakin hän varmaan oppi sen, että jatkossa kertoo heti alkuun mistä testituloksista puhuu :D Toivottavasti simppatuloksetkin ovat sitten hyviä ja saat tuulettaa uudemman kerran ja ihan syystä!

Minäkin tunnustan olevani välillä hiukan itkuherkkä ja uskon, että sinulle Iiris_lorea miehesi kommentti aiheutti ristiriitaisia tunteita. Mutta onhan se ihan luonnollista tukeutua omaan mieheen, kun asia molempia koskettaa. Toisaalta voihan miehesi olla oikeassa, että hoidoista puhuminen klinikan psykiatrille voi tiukan paikan tullen olla hyväksi. Ja täältä palstalta saa varmasti myös tukea yllin kyllin!

mm-79 millaiseen maahan olet matkalla, kun tuota resptiasiaa mietit? Itsellä on monesti melkoinen määrä migreenilääkkeitä matkassa mukana ja osa niistä on melko vahvojakin. Ei mulla kuitenkaan koskaan ole ollut englanninkielisiä reseptejä mukana :O en tiedä olisiko pitänyt? Luulisi, että jos jotain epäselvyyttä ilmenee niin asia saadaan tarvittaessa jotenkin selvitettyä?

ON: vuoristorataa mennään täälläkin. Pari päivää sitten oli ihan surkea fiilis kun ovistesti näytti haaleammalta kuin edeltävänä päivänä ja olin ihan varma etten taaskana saa ovista bongattua. Tulipa eilen aamulla sitten tilattua netistä tarjouksessa olevia digitestejä iso läjä, kun meni usko liuskoihin lyhyen kokeilun jälkeen. Eilen fiilis taas hieman kirkastui ja tänään aamuulla päätin käyttää toiseksi viimeisen digin ja sieltä pärähti hymynaama :) :) :) Jeee! koska liuskoja testailen ekaa kiertoa, niin pitihän sitten vielä sellainenkin tehdä vertailun vuoksi ja testiviiva oli vahvempi kuin kontrolliviiva! Hurraa! Vedin aamulla sellaiset huumat hymynaamasta ja päätin, että tässä kierrossa ei ainakaan sitten yrityksestä jää kiinni. Eilen jo sopivasti miehen kanssa sohvan kestävyyttä koeteltiin ja tänään sekä huomenna ukko kaatuu sänkyyn aivan varmasti! Vastalauseita en ota vastaan :D
 
Bling, onnea vain oviksen bongaamisesta!

Eipä tuonne näköjään tarvitse käännättää niitä reseptejä :D. Työkaveri kävi Dubaissa ja hänen piti käännättää reseptinsä englanniksi niin jotenkin jäi sieltä tuo ajatus päälle.
 
Akupunktioon käy minunkin tieni, kunhan täti ensin on tehnyt vierailunsa. Vyöhyketerapiaakin tekis mieli kokeilla... Kaikki mahdollinen apu on nyt tervetullutta!

Mä olen nyt tehnyt päätöksen, että pysyttelen jonkin aikaa pois keskusteluista. Jospa sekin sais hiukan ajatuksia muualle. Varmasti käyn teidän kuulumisianne säännöllisesti kuitenkin lukemassa, mutta jospa yrittäisin itse pysytellä vähän aikaa taustalla. Jos sallitte, niin mielelläni jäisin kuitenkin listoille eli päivitän sen verran tietojani aina välillä, mutta aktiivisen palstailun jätän hetkeksi. Kyllähän teitä niin ikävä tulee, että TIEDÄN täällä jatkossakin roikkuvani lukemassa kuulumisianne! :)

Vähän sainkin jo muuta ajateltavaa... Toissa ilta kului päivystyksessä, kun jouduin paikkauttamaan kättäni lipsautettuani veitsellä siihen ammottavan haavan. Jänne ja luu vaan pilkottivat, mutta onneksi jänne sentään säilyi ehjänä. Tuloksena vain tikkejä ja iso tuppo! Nyt on elämä hiukan hankalaa, mutta onneks mies passaa ihanasti! :)

Oikein lämpimiä ajatuksia, hyvää mieltä ja plussatuulosia teille kaikille ihanille kanssasisarille!!! Toivottavasti kuullaan pian lisää mukavia uutisia! Ne aina valavat uskoa itseenkin! :) Enkä mä täältä kokonaan katoa, siitä olen ihan varma!
 
Me päästään maanantai aamulla miehen tavara kuskeiksi :D Mies soitti eilen ja sopi milloin näyte viedään. Jännittää jo valmiiksi mikä tuomio tulee.
Tänään hätäilin ja tein testinkin. Negaahan se näytti ja oli se kyllä ihan tiedossakin. Mitään tuntemuksia ei kuitenkaan ole suuntaan tai toiseen ja lämmötkin on alhaalla.

Bling Aluksi ei kyselyt haitanneet. Aikaa kun kului ja pieni epätoivo kun alkoi iskemään alkoi kyselyt suututtamaan. Pari kuukautta sitten yksi kaveri soitti ja kysyi heti, onko vauva uutisia. Ei mulla tietenkään ollut, tosin hän oli juuri tehnyt plussa testin, jota ei silloin mulle kuitenkaan kertonut. Myöhemmin kun hänen kanssaan keskustelin, kertoi hän olevansa raskaana. Ekalla yrittämällä tietenkin. Kauhisteli miten muut joutuvat koittamaan jopa vuosia. Kehui omaa hedelmällisyyttään ja miehensä siittiöitä. Ja kyllä, hän tiesi meidän tilanteesta. Sen jälkeen en ole hänen kanssaan puhunut. Muille olen sanonut, että kerron kun on kerrottavaa.
 
miss_piggy
Laskettu aika olis sitten 12.9 :) Tänään käyty neuvolassa. Vielä ei ultrattu eikä mitään, mutta seuraava käynti olis 19.2 joten jospa silloin. Verikokeet otettiin ja labraan lähete pissanäytteen antoon. Sokerirasituskoe tulossa jossain vaiheessa kun oon kuulemma sen ikäinen että pitää tehdä. Painoindeksi oli 26, eli oon mukamas lihava :D Vaikka neuvolan puntarilla painoin 70 ja vähän päälle, pituutta siis 165.
Huomenna alkaa rv 8 :)
 
Kiitos SL. Täällä vuoristorata jatkuu. Tiputtelu alkoi uudestaan ja sitä on ollut enemmän tai vähemmän torstai-illasta asti. Kahtena yönä on ollut myös oikealla puolella kipua, jonka takia olen joutunut nukkumaan toisella kyljellä. Tuon kivun ja tiputtelun takia olin tulla hulluksi huolesta ja soitin Naistenklinikan hormoonipolikinikkaan, jossa olen siis käynyt tutkimuksissa. Sain onneksi lähetteen päivystykseen, jossa vietin tämän aamupäivän. Otettiin verikokeet, virtsanäytteet, verenpaine ja lopulta ultrattiinkin koska oli epäilys kohdunulkoisesta.
Sitä se ei onneksi ollut ja noin 1000 kg:n kivi tippui sydämestäni. Ruskuaispussi on kohdussa ja lääkäri näki myös alkion, joka vastasi 5+6. Viimeisistä kuukautisista on 6+4 mutta ovulaatiopäivästä ei tietoa ja mulla yleensä pitkä kierto joten toivoa ei kannata vielä heittää kaivoon tiputtelun takia. Se voi kuulemma olla varhainen keskenmeno tai sit kaikki voi olla hyvin. Sen näkee sitten ensi viikolla kun mulla on se virallinen varhaisultra ja kai ne verikokeetkin otetaan uudestaan.

Tervetuloa kaikille uusille!

Onnea miss_piggy ekasta neuvolakäynnistä!

Akupunktiosta vaikka olen jo aikaisemmin kertonut: itse plussasin tässä kuussa kahden akupunktiokierron jälkeen. Yrityskiertoja takana yhteensä ruhtinaalliset 28 :headwall: (Plussasin kahdesti viimekin vuonna mutta ne meni aivan heti alussa kesken).
Akupunkturisti osasi epäillä raskautta -pulssia tunnustelemalla- jo ennen kun tein positiivisen testin. Ei se sanonut minulle suoraan, että "olet raskaana" enkä sitä häneltä odottanutkaan vaan hän vihjaili, että nyt voisi ehkä olla. Edellisellä kierrolla sen sijaan hän oli sitä mieltä, ettei ehkä nyt tällä kertaa tärpännyt. Enkä ollutkaan raskaana.
Itse aloitin akupunktiohoidon kierron alussa ja olen käynyt kerran viikossa. Joskus on ollut väli pidempi mutta kuukautisten ja ovulaation välissä olen aina käynyt kerran viikossa. Ennen hoitoa käytiin pitkä keskustelu kokonaistilastani ja historiastani. Mieheni oli myös mukana. Aion käydä akupunktiossa myös raskauden aikana, jos tämä raskaus nyt onnellisesti jatkuisi. En tosin varmaan näin usein mutta kuitenkin.
Akupunkturistini on Gandul Saris-Sauri. Hän on Suomen Neijing-koulun eli Perinteisten Lääketieteiden opinto- ja kehityskeskuksen toiminnasta vastaava opettaja. Hänellä on vastaanotto Vantaan Korsossa. Hinta on noin 40e/käynti. Yhteystiedot löytyvät mm. googlettamalla Neijing-koulu.
 
Se on kuulkaa maailman mahtavinta aamua arvon kanssasisaret! :heart:

Täällä on meinaa sellasia ilouutisia, että Herra Haamulainen (mutta oikein selkeä) ollaan testistä löydetty tänä aamuna! Samanmoinen mitä oli viime raskaudessa kun ekan kerran testasin!!!!!!!!!!!!! Aika uskomaton olo ja tänään hakemaan lisätestejä, jotta voin testata huomenaamulla vahvistumisen :heart: :heart: Mulla oli koko ajan semmoinen tunne, että tärppi käy samointein ja olihan noi oireet jo aika selkeitä koko viikon... HUI ja APUA ja IHANAA :) :) :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hyvä, että mm-79 reseptiasia selvisi :)

Kirpukka hurjalta kuulostaa kätesi kunto. Pikaista paranemista siihen prosessiin! Älä ihmeessä häviä palstalta kokonaan :) Mutta ymmärrän, että pieni tauko voi välillä tehdä hyvää.

Emeliya muistakaa ajella maanantaina varovasti, että saatte tavarat turvallisesti perille :D Toivottavasti saatte hyvät tulokset!
Inhottavaa kuunnella kaverin suusta tuollaista kommenttia. Varsinkin jos kaveri kerran tiesi tilanteesi. Ensi kerrasta tai muutamalla yrityksellä raskautuvat eivät taida mitenkään tajuta kuinka vaikeaa raskautuminen joillekin voi olla. Eikä silloin tee todellakaan mieli kuunnella toisten kehuja omasta hedelmällisyydestään ja kuinka helppoa raskaaksi tuleminen on.

Miss piggy kiva kuulla neuvolakuulumisiasi. Varmasti jännää aikaa ja raskaus konkretisoituu kun saa kuulla lasketun ajan jne.

Syksy 2010 kurja kuulla, että tiputtelu on alkanut uudestaan. Onneksi kyseessä ei ole ainakaan kohdunulkopuolinen. Ymmärrän, että olet ollut huolesta sekaisin. Toivottavasti kaikki sujuu kuitenkin jatkossa hyvin ja saisit varmuuden asiaan ensi viikolla! :hug:

ONNEA Essence :flower: Hienoa että haamulainen on nyt bongattu! Ihanaa! :) :heart:
 
Ihanaa Essence, onnea haamusta! :) Jännityksellä odotellaan huomisaamun tulosta. Ja hui mitä sanoit mun kummallisen pitkistä oviskuvuista, että jos sieltä irtosikin useampia kerralla :whistle: Kyllä mulle riittäisi kun nyt se yksi irtoaisi ja vielä hedelmöittyisi ja kiiinnittyisi ja pysyisi kyydissä ja ja...

Lupasin itselleni etten etsi enkä kuvittele raskausoireita tässä kierrossa enkä varmasti testaa ennen menkkojen alkamista. No nyt kävi sitten niin että nännit on kummallisen kipeet ja mies ihmetteli kun ne näyttää normaalia isommilta ja tänään asiakastilaisuudessa juotu viinilasillinen teki ihan kummallisen olon ja voi luoja kun meni taas ihan pieleen noi hyvät suunnitelmat kärsivällisyydestä... :ashamed:
 
Kiitos Bling, Twinflower, Syksy2010 ja Säihkiss onnitteluista!

Herra Haamulainen oli tänä aamuna taas astetta vahvempi, joten luottamus siitä että vielä vahvistuu lisää on korkealla :)

Säihkiss, turha itseään soimata oireiden kyttäilystä! Kun jotain toivoo todella paljon, niin kaikki on sallittua :) Oireesi kuulostavat lupaavalta, mikä dpo sulla on menossa? Ja koska aattelit "retkahtaa" testaamaan niin päästään jännäämään sunkin tuloksia?

Syksy2010, voimia ja haleja sinne! Toivon sydämestäni että huolesi on täysin turha!! :heart:

Kirpukalle lähettelen positiivisia ajatuksia ja pikaista käden paranemista!

Bling, myöhäiset onnittelut ovisplussasta! Mulla kans paloi hihat niihin ovisliuskoihin ja lopetin niiden kanssa pelleilyn alkuunsa. PC raskausliuskat olen todennut hyviksi, eikä niiden kanssa tartte arpoa!

Huomenna aamulla jos tarttuis digiin, kun niitä sattuu olemaan :) Ai mikä himotestaaja? :D

Ihanaa viikkistä tytöt! :)
 
Tuo akupunktio kuulostaa mielenkiintoiselta :)
Miten paljon nuo neulat tuntuvat? Itselläni, kun on pienoinen neulakammo. Kiinnostaisi kyllä kokeilla, mullakin olisi aika lyhyt matka Korsoon.

Kirpukalle voimahali täältä, pieni irtiotto voi tehdä hyvää. Tulet sitten takaisin, kun tuntuu siltä (ainakin kertomaan plussauutiset ;))

Miljoonasti onnea Essence :heart: toivottavasti digi tuo huomenna varmistuksen!

ON: Itsellä on taas hieman ristiriitaiset fiilikset. Mehän käytiin miehen kanssa loppuvuodesta Väestöliitolla tutkimuksissa, ja mitään vikaa ei löytynyt kummastakaan. Lääkäri suositteli insseihin siirtymistä mahdollisimman pikaisesti tuon mun iän takia.
Silloin mies oli sitä mieltä, että voisihan niitä kokeilla. Nyt hänellä on kuitenkin ilmeisesti mieli muuttunut. Kun nyt vastaus oli, että ei halua rahoja moiseen käyttää, kun varmuutta onnistumisesta ei ole siinäkään. Ja jatkoi vielä, että pitäisiköhän nyt ottaa yrityksen kanssa vähän rennommin. Juu rennompi yritys voisi olla ihan paikallaan, mutta kun ei mun pää toimi niin. Tässä kohtaa sitä joko yritetään tai sitten ei yritetä... :(
No, me ollaan tänään lähdössä viikon lomalle pohjoiseen, josko siellä saataisiin puhuttua asiasta paremmin.
 
Perjantai 1.2.2013



Avonlea..............36v............kp 6/26-28....................yv2
hiisi -78...............34v...........kp 6/28.......................yk7 (km 8/12)
Twinflower...........33v...........kp 9/27-28.................yk17 (km 8/12)
ansarikukka......... 33v...........kp 14/24-30..................yk1
M11su.................34v...........kp 16/28-31..................yk17
Pauge83..............29v...........kp 18/24-27..................yv 2,5
Iris_Lorea............31v...........kp 19/26-32.......dpo1.....yk30
haave_ilija...........32v...........kp 19/28-38................... yk4
Kiiltis-75..............37v...........kp 21/24-30..................yk14
Säihkiss...............33v...........kp 22/28.......................yk3
mm-79................33v...........kp 22/27-29....................yk20
Emeliya...............30v...........kp 22/25-26....................yk12
Kirpukka..............36v...........kp 25/28-29........dpo7.....yk14 (kkm 9/12)
Dazzler...............36v...........kp 26/28-30...................yv3 (3*km, 1ku)
Milk@................ 37v............kp 26/29........................yk4
Bling................. 30v............kp 28/22-48......dpo2....... yk10
Essence..............33v...........kp 28/29-34...................yk6 (km1/13)
Saippo................35v...........kp 41/32-50..................yk12


Taustalla:
Starhope, Haniböö83, pienestä kii, lady1979, Ethel, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä


Plussanneet:

rupeltaja...............30v............. ..~yk3............plussa 21.1.2013
Syksy2010.............31v............... yk28...........plussa 17.1.2013
miss_piggy.............31 v...............yk8............plussa 12.1.2013
zapata...................31 v..............yk5.............plussa 5.1.2013
TarinaMarianna.......32 v............~ yk5............plussa 31.12.2012
 
Hyvää perjantaita kaikille!

Avonlea mä oon ajatellut noista tutkimuksista ja hoidoista niin, että selvitetään tietty että löytyykö jotain selkeetä vikaa (meillähän siis muut testit tehty sillon loppuvuodesta, paitsi aukiolotutkimus ja kaikkien tulosten läpikäynti lekurin kanssa). Jos mitään vikaa ei löydy, niin ainakin aluks kokeillaan pelkästään noilla vaihtoehtoisilla hoidoilla. Mä en jotenkin nää että selittämättömässä lapsettomuudessa auttaa (siis ainakaan mua), että lähdetään vetämään kroppa täyteen hormoneja ym mömmöjä ja samalla stressitaso vaan nousee kun joutuu juoksemaan lääkärillä ja tikuttamaan ja kyttäämään kaikkia oireita. Sit jossain vaiheessa EHKÄ voisin lähteä kokeilemaan jotain muuta, tai sit lähdetään adoptioprosessiin tai jotain.. Mutta samaa mieltä Twinflowerin kanssa siitä, että vielä en oo siinä vaiheessa, että suostuisin uskomaan että meille ei ole biologista lasta tarkoitettu!

Twinflower joko ootte saanut simppatestin tulokset?

iiris_lorea musta on hienoa että sun mies uskalsi sanoa että asia on hänelle myös rankka. Niin moni mies ei osaa puhua siitä että tää lapsettomuus voi olla myös heille tosi kova ja kipeä asia. Ja kun ne ei sitä ääneen sano, niin helposti (ainakin mulle) tulee sellanen olo kun ite itket silmät päästä, että sitä ei kiinnosta, jos se ei just sillon jaksa asiasta sun kanssa jutella. Mä oon myös ihan hirveen itkuherkkä nimenomaan kuukautisten aikana, välillä myös ovulaation aikana (voi mies parka). Ja oon tässä hetken aikaa harkinnut myös meneväni jonkun lapsettomuusklinikan psykiatrin kanssa juttelemaan, että sais vähän purettua sitä omaa pahaa oloa muualle kun mieheen tai perheeseen.

Bling onnea oviksen bongaamisesta. Mäkin jaksoin aikaisemmin vielä iloita muiden raskautumisesta ja vauvauutisista, nyt vaan kun omaa yritystä on jo niin pitkään takana, se rupeaa olemaan vaikeampaa. Ja kyllä mä olen todella onnellinen siskon puolesta että sai kauan kaivatun vauvan ja pääsenhän mä sitä varmasti hoitamaan. Me ollaan muutenkin tosi läheiset siskon kanssa, että ei sitä tämmösetkään asiat muuta! :)

Syksy2010 toivottavasti tuhruttelu loppuu pian ja ensi viikolla pääset ultrassa toteamaan että siellä on kaikki niin kun kuuluukin! :hug:

Essence onnea haamusta, toivotaan että pieni pysyy kyydissä tällä kertaa! :heart:

Kirpukka mulle se akupunktiotäti sanoi että pitää mennä ens kerralla samana päivänä kun alkaa menkat. Auttaa kuulema parhaiten kun sillon menee. Ja etäisyyden ottaminen asiaan teki ainakin itelle tosi hyvää, vaikka kyllä mäkin aina välillä kävin täällä lukemassa kuulumisia.

Akupunktiosta kiinnostuneille neulakammoisille voin sanoa, että mullakin on ihan tajuton neulakammo, mutta mä pidin silmät kiinni koko sen ajan kun se niitä neuloja laittoi. Eikä se laittaminen suurimmassa osassa kohtia edes tuntunut. Muutama neula pikkuisen nippas laitettaessa ja hetken aikaa tuntuikin vähän, mutta vähänaikaa niiden oltua paikallaan ei enää tuntunut miltään. Suosittelen kokeilemaan! Ei siitä mitään haittaakaan ole. :)
 
Moikka kaikille!

Mukaan keskusteluun ja unelmoimaan liittyisi yksi 3-kymppinen kuumeilija. Jonkin aikaa olen taustalla lukenut juttuja eri palstoilla ja nyt päätin uskaltautua mukaan kirjoittamaan. Tämä ketju vaikutti todella mukavalta :)

Eli voisiko joku lisätä minut listoille?
Pinni82.......30v............kp4/28-31............yk5

Mulla on ovisliuskat ollu käytössä kolmessa kierrossa ja joka kierrossa olen oviksen löytänyt n. kp17 tai kp18. Mutta täällä siis kuumeillaan kovasti :)

Hyvää viikoloppua kaikille!
 
Essence, mulla tänään kp 22/28 ja dpo oletettavasti 8-9. Niin aikaisilla päivillä toi nännikipu alkoi (dpo 6-7) että on luultavasti ihan jotain muuta.. Mutta kun siihen liitetään mulle harvinainen närästys ja jatkuva alamasun jomotus niin onhan tää nyt jo vähän outoa : / Menkkojen pitäisi alkaa vasta viikon päästä perjantaina ja siihen asti aion yrittää olla testaamatta...

Emeliya en ole tainnut sinua vielä toivottaa tervetulleeksi, joten nyt lämpimästi tervetuloa joukkoon! :flower:

Kiiltis rentouttavaa lomaa! Irtiotto arjesta tekee varmasti hyvää, toivottavasti pääsette miehen kanssa yhteisymmärrykseen jatkosta. Muista että asiat järjestyy aina parhain päin, tavalla tai toisella.

Kaikille yhteisesti oikein ihanaa viikonloppua! :)
 
Twinflower: Ihanaa, että tutkimukset lähtivät käyntiin täydellä teholla! Ja varmasti mieltä helpottaa, kun kuulit sukusi naisista – toisinaanhan nämä synnytyksiin, naistentauteihin ym. liittyvät asiat voivat kulkea samaan tahtiin suvun naisilla.. Tsemppiä, eritoten siihen aukiolotutkimukseen!

Avonlea; :hug:

hiisi-78, kovasti vain tsemppiä seuraavan kiertoon!!! :hug:

ansarikukalle mukavaa luomukuukautta! ;)

Kirpukka; auttaako yhtään ajatus siitä, että kevät tekee tuloaan ja päivät valostuu..? Olisko jotain uutta harrastusta tms. mikä sinua kiinnostaisi? Ja ehkä taustailu myös auttaa..? (Hui kamala, onneksi kädellesi ei käynyt pahemmin!!) Tsemppiä!

Milk@: edelleen ihailen tuota positiivista elämänasennettasi kaikista vastoinkäymisistä huolimatta! =)

mm-79 ja Emeliya ja Pinni82 Tervetuloa laatuseuraan! :wave:

iiris_lorealle tsemppiä tutkimusten aloitukseen! Ja voisin uskoa, että jollekulle ”ammattilaiselle” olisi hyvä puhua näistä kaikista asioista vaikkei ne vielä mielessä isona mörkönä olisikaan – auttaa varmasti, ainakin ennaltaehkäisevästi!

Pauge83, voi ärrrrsytys mikä kommentti sinun mummolta sairaalassa, vaikkei varmaan pahalla tarkoittanutkaan. Voi, kun ihmiset/kyselijät ymmärtäisivät, että aina nämä lapsiasiat eivät ole itsestään ja omista valinnoista kiinni…!

Bling: Itse ärsyynnyin (vaikkei yritystä todellakaan ollut takana pitkää aikaa) keskenmenon jälkeen kaikista uteluista ja joillekin sanoinkin aika napakasti, miltei rumastikin takaisin…..oikeasti, kuten edellä sanoin niin ihmiset EIVÄT ymmärrä..tietysti moni ei kysele pahalla mutta silti.

Essence; voi voi voi kun haamulainen vahvistuisi!! :heart:

Säihkiss; jaksamista ja tsemppiä, se omien oireiden kyttäily on raskasta… Ja tsemppiä myös siihen, ettet suotta turhan aikaisin testaisi vääriä negoja! =)

Kiiltis-75, voi että, varmaan pysäyttää kun mies kertookin moisen mielipiteen…toivottavasti saatte asiat puhuttua siten, että lopputulos on positiivinen! :heart:

KAIKILLE TEILLE OIKEIN OIKEIN IHANAA VIIKONLOPPUA JA TSEMPPIÄ JA VOIMIA JA HURRRRRRRRJAN VOIMAKKAITA PLUSSATUULIA!!!!! +++++++++++++ :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Kiitos kaikille onnittelijoille :heart: :heart:

Kiiltis-75, ne akuneulat ei tunnu paljoa, itsekin olen neulakammoinen ja en kykene edes katsomaan kun musta otetaan verikoetta :) Vähemmän tuntuu kun verikokeessa, ihan vähän nippasee kun ne laittaa paikalleen, sen jälkeen ei tunnu miltään! Suosittelen lämpimästi kokeilemaan sitä akua!

Tervetuloa Pinni82, mahtavan ryhmän oot valinnut itsellesi :) Meidän tuttavuus jää lyhyeksi, sillä siirryn tuonne odotuspuolelle höpisemään. Toivotaan, että sinunkin vierailu olisi täällä kuumeilijoissa lyhyt! :)

Säihkiss, kuulostaa todella lupaavilta nuo sinun oireet!! Pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että sieltä plussa pärähtäisi viikon kuluttua!! Mulla alkoi jo reilu viikko sitten tuntumaan eri oireita (tod näk siis samoilla dpo:lla), joten ei ollenkaan mahdotonta että pikkuinen sieltä koittaa sulle viestiä, et täällä ollaan :)

Täällä tänä aamuna testattu vielä vahvempi viiva, selkeä plussa. Digin säästän ensi viikolle, jotta pääsen tsekkailemaan viikkoja paremmin :) Eli siirryn tästä tuonne odotuspuolelle höpisemään. Tuhannet kiitokkset kaikille tsempistä ja kanssaelämisestä tän lyhyen ajan mitä täällä ehdin kuumeilemaan kanssanne. Tulen silloin tällöin kyllä lukemaan kuulumisianne ja toivon sydämestäni että seuraatte mua koko jengi PIAN tuonne odottajien puolelle :heart:

Mut siis voi siirtää Pauge83 plussanneisiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Moi kaikille! Kirjoitan huomenna pidempään ja kommentoin lisää.
Tänään on kaksi viivaa ovistestissä, joten ei muuta kuin peittoja heiluttelemaan...
Olen laskenut, että tällä kierrolla munasolu irtoaa vasemmalta puolelta, eli sieltä missä ei ole munatorvea. Toivotaan nyt kuitenkin, että oikeapuoli osaisi hyödyntää myös vasurilta irtoavaa...

Tsemppiä naiset ja mukavaa sunnuntaita!
:hug:
 
Moikka kaikki!

Tervetuloa Pinni! :wave:

Iiris_Lorea, tiedän itsekin miltä tuntuu olla vieraassa maassa ilman sellaista tukiverkostoa, kuin kotona. Onneksi sulla on myös tämä palsta, josta saa kyllä ihanaa vertaistukea. Ei se ammatti-ihmisellekään puhuminen varmasti huonoa tee, kun huolista ja peloista puhuminen ääneen, jotenkin aina pienentää niitä ainakin hetkeksi. Itsekin katselin siellä klinikalla psykiatrin ovea ja ajattelin, että ehkä siihenkin oveen koputan, jos hoitoihin asti joudutaan.

Blingin kysymykseen vauvauteluihin suhtautumisesta: Aikaisemmin vastasin jotain tosi ympäripyöreää ja vaihdoin aihetta. Km:n jälkeen olen aika suoraan sanonut utelijoille (jos olen ollut siinä mielentilassa, että en ala heti itkemään), että kyllä se vauva on toiveissa, mutta ei näytä olevan ihan nopea projekti ja keskenmenokin on takana. Sen vastauksen jälkeen ei puolitutut enää ole kyselleet mitään. Ehkä oppivat myös sen, ettei näistä asioista kannata kysellä, jos ei ole valmis kuulemaan muutakin, kun hyviä uutisia. Kaikki hyvät ystävät kyllä tietävät meidän tilanteen ja kyselevät usein miten asiat etenee ja eteneekö, eivätkä heidän kyselynsä haittaa, kun se on enemmän välittämistä, kuin muuten vaan utelua.

Emeliya, aika ajattelelematonta oli tuo sun kaverin plussauutisten kertomistapa. Kaikkein ärsyttävintä on juuri tuo oman hedelmällisyyden kehuminen, jos tietää, että toisille raskautuminen on vaikeaa. Mekin oltiin tässä pari kuukautta sitten mun miehen lukioaikaisten ystävien tapaamisessa ja siellä oli neljä pariskuntaa, joilla kaikilla on lapsia. Tiesin tämän tietenkin ja tsemppasin itseäni, että pystyisin esittämään sellaista reipasta ja iloista. Yhdellä pariskunnalla oli ihan pieni, alla kuukauden ikäinen vauva ja vauvan näkeminen jo teki kipeää (mulla oli menkat alkanut just edellisenä päivänä eli ajankohta oli kyllä kaikkein huonoin nähdä vauvoja). Muilla pariskunnilla oli molemmilla kaksi lasta, kaikilla vanhin n. 3-v ja pienempi n- 1-v. Siinä sitten syötiin ja yksi pariskunnista ilmoitti siinä sitten yhtäkkiä, että odottavat jälleen vauvaa ja vitsailivat siinä, että tällä kertaa huomasivat ”jo” viikolla 7, kun aikaisemmin raskaudet oli huomattu vasta joskus viikolla 10. Tämä raskaana oleva äiti siihen vielä lisäsi, että haluaisi kuusi lasta, mutta kyllä he nyt ihan varmasti ainakin sen neljä tekevät. Tässä vaiheessa olin jo ihan murtumispisteessä ja jouduinkin käymään vessassa itkemässä ja keräämässä itseni kokoon. Ei ollut kiva ilta. Tämän illan jälkeen mulla on ollut jotenkin vaikeampaa iloita muiden raskausuutisista ja ärsyynnyn helposti sellaisten helpostiraskautuneiden jutuista.

mm-79:lle hauskaa reissua!

Kiiltikselle myös hauskaa reissua ja toivottavasti saatte puhuttua hoitoasioista kunnolla. Toi rennompi yritys on kyllä niin vaikeaa. Voi kunpa olisi joku taikakeino, jolla pääsisi takaisin siihen alkuajan yrityksen huolettomuuteen.

Kirpukka, hurjalta kuulosti sun tapaturma! Toivottavasti paranee nopeasti. Palstatauko on varmasti hyväksi välillä. Tulet sitten tosiaan kertomaan ne plussauutiset sitten! :)

Säihkiss, toivotaan, että sun oireet on juuri niitä toivottuja ja saat ihastella plussaa ihan kohta!

Ladylle tsemppiä oviksen hyödyntämiseen ja toivotaan, että munasolu osaa sieltä ajelehtia oikeaan paikkaan!

Pauge, huomenna saadaan simppatulokset, mun verikokeiden tulokset ja samalla tehdään myös se aukiolotutkimus. Jännä päivä tulossa. Varasin myös akupunktioajan ensiviikolle. Aika tiukka täti oli puhelimessa…saa nähdä millainen se hoitotilanne sitten on.

Yks juttu on vielä pakko kertoa liittyen uniin. Kerroin joskus tässä, että en ole nähnyt vauva- tai raskausunia sitten elokuun. No nyt toissayönä näin unta, että synnytin ihanan pienen tytön, joka jo heti syntymänsä jälkeen hymyili koko ajan! Ehkä tässä ollaan menossa kohti parempia aikoja… :)

Kivaa sunnuntai-iltaa ja iloisia ajatuksia!
 

Yhteistyössä