3-kymppiset ensimmäistä odottavat

Kuulostaa piinamiina hyvältä (y) toivottavasti asiat järjestyvät niin että sinun ei tarvitse murehtia.
Kuulostaa tosiaan ihanalta tuo varamummo
Musicro! Ja voin kuvitella miltä tuo autossa istuminen tuntuu ku minulle on tuntikin tuskaa.
Fabula "kelan"kirje hämmensi miestä ja hän rapsutteli päätään pitkän tovin ennenku tuli kysymään et mikä tää mahtaa olla. Sit hän oivalsi mistä laatikko löytyy ja istuskeli ihmetellen sisältöä useemmaan kerran. Kyllä hän kovasti kiitteli niin uskon et tuli yllätyksenä ja oli mieluisa :rolleyes:
Tervetuloa kuurankukka! Hirmuisesti onnea plussasta! Onkin ihana jouluyllätys monelle jos sinne asti maltatte odottaa kertomista (y)
Mukavaa viikon alkua ja tsemppiä töissä uurastaville! Minä meinasin käydä katsomassa lidlin vauvanvaatteet, viimeksi olivat ihanan pehmeää luomupuuvillaa ja sorruin muutaman puseron ja kietaisubodyn ostamaan. (Olivat muuten myös ainoat vaatteet jotka olen ostanut uutena) Nyt oli lämpimiä vaatteita ja unipussikin näytti olevan. Yksi unipussi löytyi kirppikseltä mutta se on ehkä ensi syksynä hyvä :D

Nipsunen 35+6
 
Heippa taas kaikille,

Ihana idea tuo varamummo. Ihmiset kyllä mielellään auttaa, jos heiltä apua pyytää. Varsinkin jos myönnetään tuollainen kunnianimike.:)
Meillä olisi auki varapapan paikka. Meidän molempien isät on valitettavasti siirtyneet ajasta ikuisuuteen, ja kovasti haluaisin että pienellä olisi joku jonka kanssa puuhata pappajuttuja.
Yksi vaihtoehto olisi tädin mies, joka on vähän höpsö Savolaismies. Hänellä on kyllä jo omiakin lapsenlapsia, mutta ajattelin että josko häntä kysyisi tätini kanssa esimerkiksi kummiksi. Tätikin kun on minulle hirveän tärkeä ihminen. En ole miehelle vielä tästä puhunut, niin katsotaan nyt kunhan vähän pidemmälle päästään.

Kovasti tsemppiä Piinamiinan perheelle. On erittäin tärkeää, että pääsette nyt juttelemaan asiasta ulkopuolisen henkilön kanssa.

Fabula: Olen itse huomannut, että uiminen on erittäin mukavaa liikuntaa, kun olo on ollut kehno. Normaali treeni ei kiinnosta nyt yhtään, ja painot tuntuu tuplasti painavammilta kuin aikaisemmin.
Vesi on rauhoittava elementti, ja jos ei uimisesta tykkää, niin vesijuoksu on erinomainen vaihtoehto. Suosittelen! Tosi hyvä idea muuten tuo lapaset + pipo setti :)

Mulla olo on ollut viime viikon todella väsynyt, ja iltaa kohti väsymys ja paha olo ottaa voiton. Töissä olen sinnitellyt, mutta esim kaupassa käynti ja urheilu töiden jälkeen on aikamoista kiroilemista. Töissäkin kyllä olen toisinaan ihan silmät puolitangossa, eikä hirveästi motivaatiota ole ollut. Vähän nolottaa kun en saa hommia eteenpäin, niinkuin pitäisi.:unsure:
La-Su välisenä yönä nukuin juhlien takia tunnin vähemmän kuin normaalisti ja olo oli aika zombie eilen. Ihan kuin olisi ollut krapulassa koko päivän. Juhlissa muuten ystäväni totesi: ”sinä olet raskaana”. Hän kuulemma näkee nämä aina… eihän sitä nyt oikein voinut kieltääkään. Hän on nyt sitten puolisonsa kanssa ensimmäinen joka tietää. Taas vähän konkretisoitui itsellekin tämä asia, ihan kiva toisaalta

Meillä on 1,5 viikon päästä ensimmäinen virallinen ultra (myös nt). Jännittää aika paljon, ja tässä vaan toivoo, että päivät kuluisi nopeasti. Tänään kävin ottamassa töissä influenssarokotteen. Mulla oli joku vuosi sitten influenssa, ja tauti oli toipumisineen niin inhottava, että en sitä ihan heti halua uusiksi, varsinkaan tässä tilassa.

Mukavaa viikkoa kaikille! :)

Sohfia 10+5
 
Kuurankukka, onnea plussasta ja tervetuloa mukaan!

Piinamiina, kuulostaa hyvältä, uskoisin että saatte kyllä pienellä keskusteluavulla asiat tolalleen. :) Itse olen vielä jaksanut töissä suhteellisen hyvin, mutta motivaatio on jo jonkin aikaa ollut kateissa. Mietinkin, jäisinkö suosiolla varhennetulle äitiyslomalle keväällä, mutta ehkä on parempi kuitenkin säästää lomapäiviä vauvan kanssa vietettäviksi.

Jenifer
, täällä oli yksi malli, itse tosin mietin saisiko avaimenperän tehtyä vaikka taikataikinasta kutistemuovin sijaan. :) Tsempit viimeisiin työviikkoihin!

Nipsunen, en tiennytkään että Lidlissä on myös vauvanvaatteita. Täytyy siis varmaan varoa siellä käymistä, hiukan hirvittää että rakenneultran jälkeen lähtee hankinnat lapasesta, kun tähän mennessä olen ostanut vasta yhden bodyn :LOL: Kiva että mies tykkäsi pakkauksesta! (y)

Sohfia, kannattaa levätä niin paljon kuin vain tarvitsee ja pystyy. Ehkä töistäkin voi ottaa vaikka päivän tai pari sairaslomaa, jos tuntuu liian rankalta? Tosin tiedän, että näin on helpompi sanoa kuin tehdä: itsekin olin ihan naatti yhdessä vaiheessa ja mies melkein suuttui mulle, kun silti itsepäisesti raahauduin töihin. :oops: Toivottavasti löydätte vauvalle varapapan, se on kyllä varmasti kunniatehtävä kenelle tahansa. :)

fabula 17+0
 
Moikka pitkästä aikaa! :)

Mulla ratkesi rintaliiviongelma, kun löysin hennesiltä urheiluliivit, jotka on tosi joustavaa ja pehmeää materiaalia ja hyvät päällä. :) Meillä oli yhdet sukujuhlat tässä muutama viikko sitten ja kokeilin ennen sinne lähtöä vanhoja rintsikoita, mutta hyvä, kun sain ne edes kiinni, kun ne puristi niin paljon ihan ympärysmitaltakin jo. Monesti tulee kyl kotona oltua ihan ilman liivejä.

Fabula, mulla tuntui kanssa alkuun liikkeet ihan harvakseltaan. :) Joinakin päivinä tuntui enemmän ja sit taas joinain päivinä ei juuri mitään. Mä oon käynyt vesijuoksemassa kerran viikossa. :) Vielä onnistuu niin, että kiinnitän sen vyön tuohon mahan ja tissien väliin, aika ylöshän se tulee, mutta on silti onnistunut niin. Sittenhän, kun sitä vyötä ei pysty enää pitämään, niin vois varmaan kokeilla niillä vesijuoksukengillä ja hanskoilla. Ne on vaan kuulemma vähän haastavammat. :)

Lääkäri passitti mut viikon sairaslomalle. Mulla on ollut jo pitkään toinen kylki kipeä kylkiluiden kohdalta ja nyt sitä on vihlonut ja jomottanut niin pahasti, että koulussa istuminenkin alkoi olla tukalaa. Päivystyksessä käytiin ja kaikki oli hyvin, kun tutkittiin. Vauva alkoi kovasti potkimaan ultrausanturia, alkoi ihan naurattaa se siinä pöydällä. :LOL: Kasvavasta kohdusta ja mahasta ilmeisesti johtuu tuo kipu. Muuten on raskaus edennyt ihan hyvin. Pahoinvointikin onneksi loppui puolivälin tiennoilla. Nyt kun vaan tuo kylkikipu loppuisi, että pystyisi olemaan koulussa vielä.
Tuntuu et nyt nämä viikot menee tosi nopeasti, kun alkuun ne meni ihan matelemalla. Paljon on vielä kaikkea vauvatavaraa hankittavana mikä välillä vähän huolettaa, mutta eiköhän tässä ihan hyvin ehdi kaiken hankkia kuitenkin. :) Viime viikolla tein inventaarion kaikista vauvanvaatteista mitä jo on, niitä alkaa kyllä olla ihan kivasti. Lähinnä mekin ollaan ostettu kirppiksiltä ja pari vaatekassia saatiin kaverilta. Jotakin haluan kyllä uutenakin ostaa, joulun jälkeen aattelin kiertää alennusmyyntejä, jos sieltä löytäisi halvalla jotakin kivaa. :)

Mustikk4 25+0
 
Moikka pitkästä aikaa! :)

Mulla ratkesi rintaliiviongelma, kun löysin hennesiltä urheiluliivit, jotka on tosi joustavaa ja pehmeää materiaalia ja hyvät päällä. :) Meillä oli yhdet sukujuhlat tässä muutama viikko sitten ja kokeilin ennen sinne lähtöä vanhoja rintsikoita, mutta hyvä, kun sain ne edes kiinni, kun ne puristi niin paljon ihan ympärysmitaltakin jo. Monesti tulee kyl kotona oltua ihan ilman liivejä.

Fabula, mulla tuntui kanssa alkuun liikkeet ihan harvakseltaan. :) Joinakin päivinä tuntui enemmän ja sit taas joinain päivinä ei juuri mitään. Mä oon käynyt vesijuoksemassa kerran viikossa. :) Vielä onnistuu niin, että kiinnitän sen vyön tuohon mahan ja tissien väliin, aika ylöshän se tulee, mutta on silti onnistunut niin. Sittenhän, kun sitä vyötä ei pysty enää pitämään, niin vois varmaan kokeilla niillä vesijuoksukengillä ja hanskoilla. Ne on vaan kuulemma vähän haastavammat. :)

Lääkäri passitti mut viikon sairaslomalle. Mulla on ollut jo pitkään toinen kylki kipeä kylkiluiden kohdalta ja nyt sitä on vihlonut ja jomottanut niin pahasti, että koulussa istuminenkin alkoi olla tukalaa. Päivystyksessä käytiin ja kaikki oli hyvin, kun tutkittiin. Vauva alkoi kovasti potkimaan ultrausanturia, alkoi ihan naurattaa se siinä pöydällä. :LOL: Kasvavasta kohdusta ja mahasta ilmeisesti johtuu tuo kipu. Muuten on raskaus edennyt ihan hyvin. Pahoinvointikin onneksi loppui puolivälin tiennoilla. Nyt kun vaan tuo kylkikipu loppuisi, että pystyisi olemaan koulussa vielä.
Tuntuu et nyt nämä viikot menee tosi nopeasti, kun alkuun ne meni ihan matelemalla. Paljon on vielä kaikkea vauvatavaraa hankittavana mikä välillä vähän huolettaa, mutta eiköhän tässä ihan hyvin ehdi kaiken hankkia kuitenkin. :) Viime viikolla tein inventaarion kaikista vauvanvaatteista mitä jo on, niitä alkaa kyllä olla ihan kivasti. Lähinnä mekin ollaan ostettu kirppiksiltä ja pari vaatekassia saatiin kaverilta. Jotakin haluan kyllä uutenakin ostaa, joulun jälkeen aattelin kiertää alennusmyyntejä, jos sieltä löytäisi halvalla jotakin kivaa. :)

Mustikk4 25+0
Miulla on kans tuota kylkikipua. Välillä saan helpotettua sitä venyttämisellä, välillä siihen ei auta mikään.

Mie mietin, että onkohan miulla unirytmi muuttunut jo vauvan tahtiseksi. Nukun n. 8-9 tuntia vuorokaudessa, mutta se on jakautunut 2-3 pidempään pätkään ja päiväuniin. Hyvin sitä näilläkin unilla näköjään jaksaa, kun ei tarvitse pitkiä työpäiviä tehdä. Tää on superkiva huomio, koska lastensaannissa pelottavinta on ollut just univelan sietäminen. Kyllä pitäis uskoa, kun isommat tytöt sanoo, että hormonit auttaa tähänkin asiaan hirveesti.

Piinamiina ja Pulla 28+1
 
Mustikk4, kiva kuulla kokemuksia vesijuoksusta :) Mietin nimittäin just tota, että miten kauan sen vyön saa viritettyä mahan ali tai yli. Täytyy varmaan pian uskaltautua kokeilemaan. (y)
Toivottavasti kylkikipu hellittää!

Täälläkin on pelottanut tuo univelka, Piinamiina. Mutta ehkä siihen tosiaan auttaa hormonit, ja se kun ei enää tarvi käydä töissä. :)

Eilen tuntui taas liikkeitä (oletettavasti), sellaista pientä möyrintää tai miksi sitä kuvailisi :LOL: Ihan selkeitä potkuja olen tuntenut vasta sen yhden, mutta ehkä vauva on vain alkanut potkia enemmän selkää kohti tai jotain. :) Oli kyllä niin hellyyttävää, kun kuulostelin liikkeitä sohvalla ja mies halusi tulla kuuntelemaan masua ja juttelemaan vauvalle. :love:

fabula 17+1
 
Fabula: Otin kopin vinkistä ja täällä nyt maataan kotona peiton alla. Tosin aamulla vielä töihin raahauduin, mutta kun huomasin että vähän väliä mietin miten huono olo on, löin hanskat viimein tiskiin. Ehkäpä ylipäänsä nyt viimein uskalsin pyytää saikkua, kun eilen työterveydenhoitajalle kerroin raskaudesta rokotuksen yhteydessä. Hän otti asian tosi hyvin, ja käski reilusti ottaa yhteyttä mikäli tarve vaatii. Tänään ei sitten tarvinnut sen enempää selitellä, ja terveydenhoitaja käski suoraan kotiin. Huominen nyt täällä ainakin lepäillään vielä.
Ihania varmasti nuo kun tuntee pienen liikkeet. :love: Itse sitä malttamattomasti odotellaan!

Mustikk4 Meillä ei ole vielä hankittu yhden yhtä vauvan tarviketta :giggle: ehkä sitä rakenneultraa tässä alitajuisesti odottaa, ennenkuin haluaa mitään ostaa. Toivoisin, että kavereilta saisi hommattua jotain kampetta, kun muutama lapsi on syntynyt lähipiiriin tässä vuoden sisällä. Lisäksi luulen, että kunhan isoäidit saa tietää, niin esim vaatehuolto tulee kuntoon.. Molemmille kun tämä on ensimmäinen lapsenlapsi. :D
Jännää muuten sitten myös nähdä millainen on ensi vuoden äitiyspakkaus! Milloinhan se julkaistaan?

Sohfia 10+6
 
Sohfia, hyvä että sait saikkaria lepäämiseen (y)

Olen myös miettinyt äitiyspakkausta, että milloin ensi vuoden versio julkistetaan ja millainen se on. :) Kivalta kyllä näyttää tuo tämän vuodenkin pakkaus, ja saattaahan se olla, että saan vielä sen, kun kuitenkin tilaan joko loppuvuodesta tai viimeistään alkuvuodesta. Tietty sitä voisi myös yrittää taktikoida ja tilata myöhemmin, jos uusi onkin paljon tämänvuotista kivemman näköinen ;)

On taas kyllä jotenkin hankalaa keskittyä töihin, vaikka mulla vointi onkin hyvä. Onneksi pian on talviloma, niin saan edes vähän aikaa kellua rauhassa vauvakuplassani. :LOL: En ole vieläkään kertonut töissä muille kuin lähimmälle esimiehelle, ehkä sitä pikkuhiljaa pitäisi. Ihme ettei kukaan ole vielä huomannut, tai sitten eivät vaan ole kehdanneet kysyä. :p

fabula 17+2
 
Täällä töihin keskittymiseen on tullut uusi haaste, nimittäin eilen alkoi koskemaan selkään työpäivän aikana ja nyt sama vaiva alkoi jo aiemmin tänään päivällä. Ei oikein lupaa hyvää, miten ihmeessä pystyn olemaan tässä istumatyössä vielä monta viikkoa (9!!) ?! :eek: Aamukampa puuttuu mutta työpäiviä on jäljellä 44 tämän päivän jälkeen, ei se ihan kituuttamalla mene sekään. Olisiko muilla tähän mitään vinkkejä? :confused:

Juu ilman liivejä mennään kotona suurimmaksi osaksi aina. Sekään ei tosin ihan ongelmaton homma ole kun välillä sitten sottaantuu paita mutta kuulunee asiaan. Kyllä tämä raskaus on aikamoista eritteiden juhlaa eikä synnytys taida tilannetta ainakaan parempaan muuttaa.. :D

Pieni haave + pikkutyyppi 24+3
 
Tulee mielenkiintoiset viimeiset viikot; kävely on todella haastavaa, kun vihloo/ tuikkii alapäähän ja särkee vähän sinne sun tänne :D Muuten vointi on edelleen hyvä. Välillä on jo malttamaton olo ;)

Juon tässä glögiä ja katselen jouluvaloja, ihana fiilis.
Kylkikipu oli mullakin jossain vaiheessa tovin; sattui hengittäminen ja oli ihan kosketusarka, meni onneksi ohitse.

Hain baby boxin ja jonkin aikaa sitten Liberolaukun. Ihan kivoja yllätyksiä molemmat. Luulen, että pienimpiä vaippoja on tarpeeksi ja puhdistuspyyhkeitä "hetkeksi". No kuluuhan niitä.

Paljon on vauvauutisia lähipiirissä, mikä on ihan kiva juttu senkin kannalta, että lapselle löytyy sitten ikäistään seuraa läheltä.

Eipä muuta, odottelua odottelua ;)

Tervetuloa kuurankukka.

Poppie ja poika 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Toivottavasti lepäilijät on saannu levättyä ja kerättyä voimia. Ootko pieni haave tutustunu tukivöihin? Poppie voi miten kiva et on tiedän pienelle luvassa seuraa ;) ja sinulle kanssasisaria.
Miuta on vaan lötköttäny useemman päivän. Eilen kuitenkin hain oot niin ihana-vauvakirjan jota voi jo odotus-kohdilta täytellä. Oon näpertelijä niin tykkään et saan tehä kirjasta ihan oman näköisen! Ootteko te vielä tämmösiä hankkineet tai täytelleet? Oon semmosta joulusiivoa siirtänyt eteenpäin ku johan meillä muuten ehtii tulla sotku jos jo nyt putsaan paikat. Mut ohan tässä vielä aikaa ja eikö se oo yksi ässistä joilla synnytys saadaan alulle :ROFLMAO:

Nipsunen 36+3
 
Ihanaa! Meillä koti alkaa vähitellen, pienen pienin askelin muistuttaa vauvakotia! Pinnasänky on edelleen väärässä huoneessa ja äitiyspakkaus keskellä olkkarin lattiaa, mutta työhuone alkaa vähitellen muuttua lastenhuoneeksi, ainakin miun mielikuvissa! Mie oon siitä niin onnellinen! Häipyypä yks iso stressitekijä, kun tuokin asia saadaan kuntoon ja koti taas varastosta kodiksi. :)

Myö ollaan miehen kanssa taas lähennytty, mutta petihommista tuskin tulee enää mitään. Oma liikkuminen on kovin hankalaa ja kylkeä kääntäessä illalla supisteli niin kauheasti, et mie jo hetken mietin et tuleekohan ennenaikainen synnytys. Nyt aamulla on kuitenkin helpompi olo. Mut onhan nyt pussailu ja muu hyvänä pitäminenkin tosi arvokasta suhteen kannalta.

Piinamiina ja Pulla 28+5
 
Heipat kaikille!

Tervetuloa joukkoon Kuurankukka!
Kiva kuulla Piinamiina, että stressi helpottaa ja ootte miehen kanssa vähän lähentyneet!

Mulla olis kolme työpäivää enää jäljellä, halleluja! On tätä odotettukin :D kuitenkin on jaksanut hyvin, niin eipä sitä oo viitsinyt sairaslomaakaan ruinata. Mutta ihanaa jäädä kotiin! Ja saa muutaman viikon keskittyä ihan vaan itseensä.

Oma olo on kaikin puolin vallan hyvä. Toki pitää kattoa ettei just ennen nukkumaanmenoa mitään syö, tai sitten kerjää närästystä. Sillon tällön taitaa tulla yksittäisiä harjoitussupistuksia, ja istuminen on vähän tukalaa. Mutta jaksan olla jalkeilla koko päivän kun vauhtia vähän hidastaa, yötkin on menneet hyvin nukkuessa jne. niin eipä mulla kyllä ole mitään syytä valittaa. Hermot nyt on vähän tavallista kireämmällä ja vauvan liikkeet ajoittain tosi epämukavia, mutta se lienee varsin normaalia.

Nipsunen - en oo vielä mitään vauvakirjaa hankkinut. Haluaisin ehkä sen Lapselliset kirjan, on sopivan humoristinen mulle, monet muut tuntuu vähän imeliltä. Joku kirja täytyy joka tapauksessa hankkia ja koittaa parhaansa mukaan täyttää, on ollut kiva katella omaa vanhaa vauvakirjaa.

Viikonloppuja!
Musicro 34+0
 
  • Tykkää
Reactions: Pieni haave
Musicro: Hermojen kiristelyä täälläkin. Tähän mennessä onkin ollut aika leppoisaa, mutta nyt on näillä 30+ viikoilla tullut parina perjantaina totaaliväsymys ja hermojen kiristys illalla. En miehelle räyhää, vaan itsekseni jupisen, tiuskin ja tuskailen. Vähän olen näistä yllättynytkin, kun tulevat niin yllättäen. Olen mennyt sitten sellaisina päivinä aikaisemmin nukkumaan ja koettanut seuraavana päivänä levätä mahdollisimman paljon. Vielä pari viikkoa pitää töissä jaksaa. Nyt on ollut töissäkin henkisesti raskasta ja kiirettä. Ensi viikolla ei ainakaan tilanne helpota sen osalta...

Vauvakirjana Kunnaksen vauvakirja. Aivan ihana ja tykkään kuvituksesta. Itse en jaksaisi alkaa näpertää. En ole muutenkaan oikein askartelijatyyppiä.

Hyvä, että Piinamiinalla mukavia kuulumisia! :)

Pian muuten saadaan ketjuun taas vauvauutisia, kun muutamalla kohta h-hetki käsillä. Jännää.
 
Pieni haave, olisko sulla mahdollisuutta saada työpiste, jossa voisi myös seistä? Itselläni on jo pari vuotta ollut töissä pöytä, jonka korkeutta voi säätää, ja se helpottaa kyllä kovasti, kun voi vaihdella asentoa päivän aikana. (y) Vaikka tietty pidemmällä raskaudessa seisominenkin alkaa varmasti käydä rankaksi.

Poppie, kiva että teidän pieni saa seuraa :)

Nipsunen, en ole vielä hankkinut vauvakirjaa. Saa nähdä, saanko aikaiseksi sellaista täytellä, kun olen tässä jo moneen otteeseen miettinyt, että voisi olla kiva kirjoittaa raskausajan päiväkirjaa ja mulla olisi sitä varten muistikirjakin, mutta en ole vielä päässyt ajatusta pidemmälle :D

Piinamiina, kuulostaa hyvältä! :) Täälläkin on jossain vaiheessa edessä työhuoneen muuntaminen vauvan huoneeksi, mutta voi olla että jätetään se suosiolla myöhemmäksi.

Hyvä, että vointi on pysynyt hyvänä, Musicro, sielläkään ei enää paljon ole jäljellä! :) Ja tsempit Jeniferille viimeisiin työviikkoihin!

Hain tänään postista paketillisen netistä tilattuja mammavaatteita, ai että olikin ihana vetää ne farkut jalkaan :LOL: Täysin eivät kyllä vyötäröltä istuneet, mutta muuten tosi mukavat ja hyvän näköiset myös. Kävin myös kampaajalla pitkästä aikaa, vähän piristystä näin harmaan marraskuun keskelle. :)

Vauvan möyrintä tuntuu koko ajan selkeämmin ja myös useammin, ja mies odottaa malttamattomana, että tuntisi myös liikkeitä. Kissatkin selvästi tiedostavat, että olen raskaana, ovat jotenkin erityisen paljon kyljessä kiinni ja hellyydenkipeitä. Toinen niistä ei vain raukka oikein tajua, ettei masun päällä saisi niin kauheasti tassutella. :rolleyes:

fabula 17+5
 
Kiva kuulla Miu :)

Käytiin taas painoarviossa ja koska poika kasvaa edelleen "omalla käyrällään", niin ei tarvitse käynnistää - onneksi.

Mulla ei ole vielä mitään vauvakirjaa mutta jonkun ajattelin kyllä hommata.

Tällainen pikapäivitys...

Poppie ja poika 38+3
 
Tänne olikin tullut paljon tekstiä, mukavaa :)

Nipsunen86, minulla itseasiassa on Carriwellin tuubimallinen tukivyö ja testasin sitä kävelylenkillä juuri lauantaina. Minua vaan jotenkin ahditaa tuommoinen mahaa puristava pukine, alkaa ns. pistää kylkeä tai miten sitä kuvailisi. Tulee ikävä olo mahaan kun vaate puristaa :rolleyes:

fabula, ei valitettavasti ole sähköpöytää mutta katsotaan jos nämä ongelmat jatkuvat ja vaihtoehto on sairasloma että järjestyykö asia sitten ;)

Osaako kukaan sanoa, että voiko olla jotain haittaa, että saan edellisenä päivänä sokerirasituskokeesta influenssa-rokotteen? Eihän ne varsin liity mitenkään toisiinsa mutta jäin vaan miettimään silti. o_O

Pieni haave + pikkutyyppi 25+1
 
Miu: Hieno juttu! Suloisen pikkupavun näkeminen tuntui varmasti ihanalta. <3

Poppie: Eipä ole pitkä odotusaika sinulla enää. ;)

Pieni haave: En usko, että mitenkään vaikuttaa saatu rokote sokerirasitukseen. Jälkimmäisessä tärkeää olla syömättä ja juomatta se 12 tuntia (vettä saa juoda).
Mulla tuli muuten hieman flunssaa enteilevä olo siitä rokotteesta pariksi päiväksi.

Täällä ei kummempia. Odotusta, odotusta...
 
Miu: Hieno juttu! Suloisen pikkupavun näkeminen tuntui varmasti ihanalta. <3

Poppie: Eipä ole pitkä odotusaika sinulla enää. ;)

Pieni haave: En usko, että mitenkään vaikuttaa saatu rokote sokerirasitukseen. Jälkimmäisessä tärkeää olla syömättä ja juomatta se 12 tuntia (vettä saa juoda).
Mulla tuli muuten hieman flunssaa enteilevä olo siitä rokotteesta pariksi päiväksi.

Täällä ei kummempia. Odotusta, odotusta...
Allekirjoitan tuon viimeisen kohdan täysin. Niksautin selkäni saunapuita hakiessani. Ehkä tää menee yhdellä Panacodilla ohi. Odotan sitä, että tän tyypin saa ulkoistettua välillä vaikka vaunuihin tai toisen syliin. Kaipaan normaalia tekemistä ja liikkumista niin kovin! En siis ole mikään tavoitteellinen liikkuja tai harrasta mitään urheilulajia, mutta olen kova puuhailemaan. Tuskastuttaa kun ei pysty edes siivoamaan normaalisti.

Meillä on ylihuomenna isyydentunnustus. Tunteet heittelee laidasta laitaan, vähäisen kulutuksen myötä (lumien kadottua jäi ainoa sopiva liikuntamuoto, potkukelkkailu) myös syöminen meinaa välillä unohtua. Luotan kuitenkin siihen, että lapsi ottaa omansa.

Piinamiina 29+0
 
Onkos musicro huomista vaille äippälomalainen? Tota lapselliset-kirjaa mietin myös mut näpertelijä otti voiton. Jos meidän tulokas on neiti niiku oletetaan niin voin kuvitella minkä glittertimanttipitsihörhö-kirjan saan aikaan :whistle: Töissäkin isken aina siistijän iloksi glitterit pöytään ja annan lasten koristella tuotantojaan.
Koitahan jenifer jaksaa, kohta koittaa sinullekin loma. Mulla väsypäivinä itku tulee toosi herkästi ja sillon painelen myös ajoissa pehkuihin. Noina päivinä tiuskin myös ja jos minulle tiuskii takas nii :cry:. Kunnaksen tuotanto on ollu itellekin osa lapsuutta niin varmasti haalin hänen kirjojaan, siihen vauvakirjaan en oo päässyt kunnolla tutustumaan.
Tervetuloa miu! Ja onnea pienestä sykkivästä sydämestä!
Pieni haave, mun piti hankkia omiin kävelyssä tuntuviin liitoskipuihin mut en saanut aikaseks ja ois voinnu käydä samoin et ahistaisi. Hankin semmosen synnytyksen jälkeen käytettävän tukivyön jonka pitäs auttaa lihaksia paikoilleen ja nahkaa vetäytymäön, sekä pitää ryhtiä hyvänä vauvan kanssa. Saa nähä mitä sen käytön kanssa käy.
Fabula meillä mies oli ihan kärsimätön ekojen liikkeiden kanssa. Mut sitte hän jakso aina muutaman minuutin kerrallaan odottaa ja totes et taitaa nukkua :LOL: Ehdotin että jos 5 minuuttiakin oottasit ni saattais onnistaa..
Piinamiina kyllä se pieni omansa ottaa. Minä oon syönny vaihtelevasti koko raskauden ja vatsassa kasvettu keskikäyrillä(y) Nyt on taas vähän et mitään en saa alas.. paitsi jugurtti:love:

Täällä ollaan nyt täysiaikaisia mutta kaikki paikat vielä eilisen lääkärin perusteella hyvin kiinni, että ei lähiaikoina varmaankaan mitään. Supistelut lisääntyneet mutta ihan vaan muutama semmonen että voi sanoa että vähän koskee. Hullu potkinta mahassa jatkuu ja hän onkin jossain kippurassa et molemmat kyljet saavat monoa. Omat sykkeet ja alapaine vähän koholla niin niitä nyt katsellaan ensi viikolla uusiksi. Mut ei siis vielä tukalaa mutta melko malttamaton olo alkaa oleen :)

Nipsunen 37
 
Mulla on ruvennut tulemaan joka päivä suht säännöllisiä kipeitä, muttei kovasti kipeitä, supistuksia noin parin tunnin ajan. Lisäksi on harjoitussupistuksia, joissa vatsa lähinnä vaan kovettuu.
Saas kuitenkin nähdä kauanko tässä vielä menee :)

Poppie ja poika 38+5
 
Täytyy vielä selventää noita omia fiiliksiä. Malttamaton olen lähinnä henkisessä mielessä. En siis malttaisi odottaa, että pienokainen tulisi maailmaan ja vauva-arki alkaisi. :) Haluaisin jo niin tutustua vauvaan! :love: No ei tässä nyt enää niin pitkästi ole matkaa siihen, kun kohdataan. Eteenpäinhän se aika aina tuntuu pidemmältä kuin taaksepäin ajateltuna. Olen muutenkin aika kärsimätön luonne niin puhumattakaan nyt tällaisessa asiassa sitten... :D

Olisitteko muuten halukkaita jakamaan myös vauva-arjen kuulumisia sitten tuonnempana? En tiedä, onko tänne jo perustettu yli 30-kymppisinä äidiksi tulleiden vauvaryhmää... Jossain vaiheessa tämän ajatuksen nostinkin esiin, kun itse mielelläni jatkaisin juttua sitten vauva-arkeen liittyvistä asioista. Sittenhän sitä ihmeteltävää vasta riittääkin.

Piinamiina: Niinhän sitä sanotaan, että vauva ottaa omansa. Uskon, että sen itse tuntee aika hyvin, mikä määrä ruokaa on sopiva. Omaan näläntunteeseen voi luottaa. Itsellä ainakin ollut kausia, että välillä haluaa syödä enemmän.

Nipsunen: Hyvä, että seuraavat tarkkaan sykkeitä ja verenpainetta. Voi olla, että tulossa on täsmällinen kaveri, jos ei ole vielä merkkejä ulostulosta. ;)

Poppie: Eipä ole sinulla enää pitkästi h-hetkeen. Mitkä on omat aavistuksesi, voisiko olla kohta jo tositoimet käsillä?
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Poppie mullakin on varsinkin iltaisin tai jos kumartelen niin melkoinen panssari tuo maha ja selkeesti pää alkaa painaa tuolla alhaalla varsinkin kun nousee istumasta niin on paine tuolla haaruksissa. Että suunta oikea (y)
Jenifer minä oon ainakin kiinnostunut jatkamaan synnytyksen jälkeenkin! Tästä on puhuttu aiemminkin täällä mutta en muista onko mitään ryhmää tehty..
 
Täällähän on taas aktiivista keskustelua, kiva! :)

Miulle onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Jännittävää, Poppie, ehkä siis saadaan piankin ketjuun vauvauutisia! :)
Pieni haaveelle tsemppiä sokerirasitukseen, ja tuskin rokotus siihen vaikuttaa (y)
Piinamiina, eiköhän tosiaan vauva saa tarvitsemansa. Mullakin on tosi isoa vaihtelua ruokahalussa, mutta en siitä ole ottanut stressiä.
Nipsunen, hyvä että seuraillaan, toivottavasti paineet pysyvät hyvinä :)
Jenifer, muakin kiinnostaa vauva-ajan ketju, vaikka itsellä sinne "pääsyyn" vielä onkin aikaa. Ja voisin etukäteenkin käydä sitä vakoilemassa, niin saa hyviä vinkkejä :LOL:

Täällä aika matelee, kaksi viikkoa vielä rakenneultraan. Pitää varmaan jo valmiiksi kehittää joku vakiovastaus sukupuolta kyseleville (niitä riittää nyt jo), jos pieni suostuu sen näyttämään. :D Olen siis tässä vaiheessa sitä mieltä, että pidän sen mieluiten vain mun ja miehen tietona syntymään asti, mutta katsotaan pystynkö oikeasti olemaan kertomatta.

Liikkeitä tuntuu vieläkin epäsäännöllisesti, mutta nykyään jo päivittäin. Ihan kuin vauva tietäisi, mitä ajattelen, kun usein alkaa liikkua just sellaisella hetkellä, kun alan miettiä, että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa. :love: Mieskin luuli tunteneensa jotain eilen illalla, itse en tosin hänen sanomallaan hetkellä tuntenut mitään. Mutta kaipa sekin on mahdollista, en jotenkin usko, että esim. normaali vatsan toiminta selvästi tuntuisi kädellä vatsan päälle. :LOL:

fabula 18+1
 

Yhteistyössä