3-kymppiset toista lasta yrittävät

Moikka! Aattelin liittyä myös tähän ryhmään, kuulostaa niin tutulta :D meillä nyt huhtikuussa esikoinen täytti vuoden ja aateltiin nyt jättää ehkäisy pois, että pikku kakkonen saa tulla jos on tullakseen :) -vähän jännittää miten nopeaa tärppää, ja jännittää jos meneekin tosi kauan, kun itellä jo aika kovakin vauvakuume :D mutta ymmärrän että voi viedä kauankin aikaa ennenku tärppää :/
Tsemppiä teille muillekin kuumeilijoille ja toivottavasti ollaan kaikki pian plussanneiden joukossa ♡ ja ikä mulla siis just 30-wee, tässä kuussa täytin :)
 
Jippii @Infinity :)

Tervetuloa @anscu

Mulla iski tänään olo et ei oo tärpännyt, tiedä mistä se tulee aina nykyään toi olo, kai sitä suojelee itseään pettymykseltä. Viime kierrossa jo alusta asti tämä fiilis, nyt se iski dpo 5. Jotenkin vaan vaikea uskoa et ois niin onnekas että tässäkään kierrossa plussa tulisi, vaikka kaikkihan on vielä mahdollista.
 
Tervetuloa @Infinity ja @anscu :) Te pääsette sit molemmat parin kolmen viikon päästä jo piinailemaan!

Perhana, aika ei kulu :( Nyt mulla on pillerit odottamassa, jauheet aloitettu ja ripakopallinen uutta toivoa. Ja nyt mun pitäisi muka jaksa odottaa vielä 19 päivää et menkat alkaa! Ei ole todellista :ninja: Sit siitä vielä 12-14 päivää ultraan että näkee onko vastetta ja jos ei ole, odotellaan taas kuukausi lisää. Jos on, sitten pitää odottaa ovis ja piinapäivät ja MÄ EN EHKÄ KESTÄ! :ROFLMAO: Miten niin kaikki heti mulle nyt?

Yrittäkää kestää mua kun yritän luovia päivästä toiseen ja saada kp:t kulumaan. En tiedä mihin purkaisin tämän kaiken ellen saisi kirjoitella tänne. Tämä vertaistuki on mulle kyllä henkireikä :love:

Muoks. Jaksuhali @Tiituu ! Kyllähän usko plussaan vaihtuu ajan kanssa vain toivoksi ja sekin vaihtelee kuinka jaksaa edes toivoa. Kun kaiken odottamisen, jännittämisen ja yrittämisen jälkeen saa kuukaudesta toiseen palkaksi vain yhden viivan, kyllä siinä vaan alkaa usko rapista :unsure: Silti, mä uskon sydämestäni että teidänkin odotus vielä palkitaan. Tietysti sitä toivoisi mahdollisimman pian! Joskus tuntuu niin epäreilulta että joku vanhemmaksi täysin kyvytön tulee vahingossa raskaaksi kun sitten taas joku joka sitä sydämestään toivoo joutuu odottamaan ja odottamaan. Kaikki on vielä mahdollista tässäkin kierrossa! Mulla kävi lopulta esikosta tärppi siinä kierrossa jossa löin hanskat tiskiin :LOL: Kaksi vuotta turhan toivomista ja lopulta elämän ekat kaksi viivaa tuli juuri kun päätin että kaikki on paskaa enkä raskaudu ikinä. En edes aikonut testata silloin mutta ukko sanoi että kokeile nyt. Herra tietää miten kauan mulla muuten olisi mennyt tajuta olevani raskaana... :X3: Kaikki on mahdollista koska jopa mä olen tullut luomusti raskaaksi :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Munkin puolesta tervetuloa @Infinity ja @anscu ! Toivotaan teille pikaista tärppiä! :)

Ja voi @Tiituu , mulla tuo fiilis on yleensä tullu about dpo6-7... Vaikka kaikki on mahdollista, mut sit se usko jotenki loppuu. Vaik ku mäki itteeni mietin, nyt vasta yk6 ja kuitenki yk3 oli seki kemiallinen ja yk4 häivähti plussa myös testis, ni ei täs kaiken järjen mukaa pitäs olla viel kirves kaivos. Mut silti jotenki on. Luulen, ettei katso yk määrää tää olotila, se vaan on.. muuttaa toki muotoaan, mut se perusfiilis jotenki semmonen pessimisti ei pety-juttu. Pitkiä on kuukaudet ku oottaa ajan kulumista!

Mä luulen, et ärsyttävintä tässä omassa tilanteessa on se, et kuvitteli tulevansa yhtä helposti raskaaks ku esikoisesta. No... Ei ihan mennykkää nii :( Siis se, et jotain ajatteli tapahtuvan ajassa x, muttei tapahtunukkaa. Hölmöähän se on, mut tää korvien välis.. :(
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos @Miljamaaria ja @Mertt1 on tämä yhtä piianailua ja odottelua, varsinkin sulla @Miljamaaria! Mäkään en ehkä kestäis, kun olisin niin malttamaton minäkin. Varmaan vielä kun asialle aletaan hoidoilla tms. jotain tehdä niin vielä odottamisen tunne varmaan kasvaa, kun vihdoin asiat saa vauhtia ja toiveet kasvaa.

Mäkin itse asiassa esikoista yrittäessä sain plusssan sit siinä kierrossa kun ei yhtään ollut odotuksia ja olin luovuttanu ja oli se aika sinne lapsettomuuspolille saatu, niin sit tietty plussa tuli. Nyt sitten ei voi olla ajattelematta et jos jotenkin nytkin vaan osaisi "heittää hanskat tiskiin" niin jos se auttais plussaamaan :LOL:

@Mertt1 en mäkään usko että se on yk määrästä kiinni se olo. Kun kovasti toivoo niin odottaminen on varmasti pitkä jo yk 1. Mä ainakin jo esikoista yrittäessä hyvin nopeasti aloin ottamaan stressiä yrityksestä ja pettymys oli jo ensimmäisissä yrityskierroissa suuri. Jotenkin tätä täytyy vaan sietää tätä olotilaa kai. Tää höpötteleminen täällä ja vertaistuki auttaa ainakin mua :). Enpä mä näitä juttuja oikein kenellekään juttele.

Mites te muut? Avaudutteko vaan täällä :LOL: vai onko teillä joku muu kenen kanssa voitte näitä asioita miettiä?
 
Kiitos kaikille! :) mukava kyllä, kun löytyi tämmöinen ryhmä :) Tiituu, mä en oo muille tästä puhunu, ehkä vaan joskus heittänyt, että ois kiva jossain vaiheessa toinenkin lapsi. :)

Mua kyllä hirveesti jännittää , että jos se nyt niin että mitä enemmän toivoo niin sitä vaikeampi on tulla raskaaksi . Ja mähän vielä imetän meidän 1-vuotiasta, mutta menkat mulla kyllä palasi puoli vuotta synnytyksestä ja kierto on ollu sen jälkeen aika säännöllinen, no 25-30 päivää noin.

Joo, paljon tsemppiä kaikille ja varsinkin niille jotka on jo kauan yrittäny! Pidän peukkuja, että pian päästäisiin kaikki plussanneiden puolelle ! :)
 
Mä kyllä höpisen näistä vauvantekojutuista parin kaverin kanssa, heil myös yritys käynnissä. On pari muutakin hyvää kaveria joille päivittelen, mut en nii tiheään.. eniten varmaanki tääl, ni enbkavereita liiaks tylsistytä :D

Mä kyl ajattelen et ei se mene niin et mitä kovemmin yrittää ni huonommin tärppää. Itse ajattelen et sellanen stressi, joka heittää kuukautiskiertoo jne toki voi vaikuttaa, mut en usko et yritysstressi sitä tekis. Ellei se yritysstressi ois sit ihan massiivista. Mut onhan näitä tapauksia just et lopetin yrittämisen ja raskauduin.. nii, mut koitappa täs olla yrittämättä :D

Mä sain tälle aamua gynen peruutusajan meidän opiskelijaterveydenhuoltoon. Viimeiset kuukaudet opiskelijana, pitää hyödyntää. Käyn kysymässä, pitääkö mun olla huolissani tästä kierron epäsäännöllisyydestä, ja jos se samal ultrais et paikat kunnos.. sais ainaki vähä rauhaa tonne korvienväliin, tää kierto ku ny heittelee :)
 
Nonih. Kävin gynellä. Ultras munasarjat ja kohdun, kaikki muuten hyvin mutta johtofollia ei löytyny vaikka nyt kp9! Sanoi kyllä, et koska ovuloin yleensä vasta kp18-20, et ehtii vielä kasvaa eikä näy vaan vielä ultrassa... Ettei tää suoraan tarkoita, et ois anovulatorinen kierto, vaikka voi toki semmonenki olla. Sanoi senkin että terveellä 25v naisella 20% kierroista anovulatorisia, eli siihen nähden "normaalia" vaikka olisikin anovulatorinen kierto. Vielä ei kuulemma tutkita mitään ja kaikki normaalin rajoissa. Sanoi että syksyllä tehdään vasta tutkimuksia, mut piti todennäköisenä että jatkotutkimuksia ei tarvita, et oon siihen mennes jo raskaana. Hyvä kun gyne noin optimistinen vaikka kierto mitä sattuu ja johtofolliakaa ei löydy :D Mut itteni kannalta turha reissu, alko vaa ottaa päähän et jos en ovuloikaa :( blaah.
 
@Mertt1 No voi pee... Pidän peukkuja et sieltä jotain silti ehtisi kypsyä! Jos ovis on myöhään ja munasolu kasvaa pari milliä päivässä niin pieni toivonkipinä saattaa olla. Nuo gynet on tavallaan ihania kun ne jaksaa olla niin toiveikkaita ja positiivisia kun itse taas tuntuu välillä heittäneen kirveen mukana aika monta muutakin astaloa kaivoon. Onneksi lääketiede tarjoaa myös apua :love:

Pakollinen omanapa: kp17 ja varovainen ovisplussa. Testiviiva oli yhtä tumma kuin kontrolli muttei yhtä leveä. Tikutan illalla uudestaan... Hullun hommaa toki kun tiedän et munasolu ei ole kypsä eikä varmaankaan irtoa. Jos irtoaakin, ei tuollainen raakile voi hedelmöittyä. Mietin vaan että voiko ihan oikeasti tuo Inofolic toimia jo nyt näin että kroppa yrittää ovuloida kaksi päivää tavallista ennemmin :coffee: Jos johtuu tuosta niin JES! (y)
 
Tsemppiä Merrt1, ja kyllä mä luottaisin noihin gynen sanoihin, tuskin se noin sanois ellei tarkoittaisi! :) ja niinpä, tuskin se huonontaa mahkuja tulla raskaaksi, vaikka onkin koko ajan melkein asia mielessä :) jos tosiaan ei oo semmosta massiivista stressiä asiasta että vaikuttaa jo menkkojen tuloon! Mulla oli viime kierto lyhyempi kuin aiemmat, yleensä kierto ollu ton 31 päivää jos oikein muistan ja edellinen oli vain 25. Oon joulusta asti ylös menkkojen alkamiset laittanu, kun oon halunnu seurata tuleeko ne säännöllisesti vaikka imetän. :)
Hmm....
 
Hei kaikille! Pitkästä aikaa kuulumisia.
Täällä menossa yk3 ja kp 32. Ja kuparikierukan poiston jälkeen kierto meni ihan oudoksi kun se ennen sitä oli melkein tunnilleen 28vrk ja joulukuisen poiston jälkeen ollut 42pv ja 66pv toinen kierto. Tänään tein taas negatestin kun luulin ovuloivani kymmenisen päivää sitten. Toiveajattelua että ehkä ei vaan vielä näy. Naama kyllä helottaa siihen malliin että varmaan menkat pian alkaa. Pitäs vaan lakata testailemasta kun pettymys aina niin suuri negan jälkeen.:(
Tämän kierron jälkeen varaan aikaa gynelle että näkyykö jotain häikkää ja alan tikuttamaan oviksia.
Onnea kaikille vauvapuuhiin!♡
 
@Mertt1 Paljon lykkypeukkuja täältä myös!!!

Voi @tahuna :( Toi on niin turhauttavaa kyllä!! Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta tuo gynellä käyminen. Siitä saa ainakin mielenrauhan.

On: kp 27/28-30 ja lumivalkea tikku. Sunnuntaina testaan viel erityisherkällä, koska jos en oo raskaana, niin aion nauttia vapun vapaareissusta täysin "siemauksin" :LOL:
 
@tahuna Nuo pitkät kierrot on kyllä niin inhottavia, ovista odottaa ja etsii, oireita on mutta silti mitään ei välttämättä tule. Toivottaan että bongaat oviksen pian!

Maltatko @Miri81 olla testaamatta tänään? :eek: Wau, mä en malttaisi :LOL: Pidän peukkuja, niin kauan on toivonkipinää kun menkkoja ei näy!

On: Täällä tuli sit kaksi päivää lunta :eek: Nostaa mielialaa kivasti... muutenkin tämä "oviksen" bongailu turhauttaa ja sit ulkona sataa akkoja äkeet selässä. Olen saanut ovistikkuun koko punaisen väriskaalan mut välissä on ollut aina väritön päivä, etsi tässä sitten LH-huippua. Voi toki olla et jää tulematta sekin. Alkaa vaan jo kyllästyttää tämä tikuttaminen.

Täällä nyt kp19/35 ja päivät matelee. Onneksi tulee pitkä viikonloppu, saa hengähtää :) Mitäs vappusuunnitelmia teillä on? Mites alkoholipuoli, oletteko nollalinjalla? Mä en tiedä otetaanko vai ei, ei olla vielä suunniteltu mitään. Simakin jäi tekemättä :LOL: Mä en pidä nollalinjaa koska yhteistä verenkiertoa alkion kanssa ei ihan alussa ole. Toki kaikki alkoholiin viittavakin jää pois plussan jälkeen mut siihen asti otan rennosti ja jos huvittaa juoda pari, juon. Hyvää perjantaita ja plussarikasta viikonloppua! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Heh, no enhän mä malttanu. Mut ihan vitivalkoinen on tikku edelleen :(

Alkoa aioin kyllä todellakin nauttia vappuna, mikäli su aamulla vielä tikku on valkoinen tai jos menkat on alkanu. En aio olla raskaana ennen kuin todella oon raskaana :D
 
Mulla tänään kp11/28-32 ja joo.... Aika matelee munkii mielestä vaikkei oo edes piinapäivät. Eikä toivoa aikaisesta oviksesta ainakaa, ajattelin silti kp14 eteenpäin tikuttaa, jos siel jotain sattus tapahtuu.. eihän se mahdotonta gynenkää mukaa ollu et ovuloisin vaik johtofollia ei ollukaa :D

Toivotaan @Miri81 et se viiva viel tikkuun tulis!

Mikäs @Tiituu ja @tahuna tilanne? Eikös teim piinapäivät ollu menos? :) Plussatuulia toivotaa kaikki raajat ristissä, muös Miri81:lle! :)
 
Oho, oottepas aktiivisesti kirjoitelleet! @Mertt1 voi kurjaa et tuntui turhalta gynekäynti. Toisaalta kai hyvä et gyne oli positiivinen, jos vaikka kävisi ennustus toteen.

Tsemppiä @tahuna! Munkin pitäisi siellä gynellä käydä. Se on kyllä hyvä idea niin tulee ainakin tunne et jotain tapahtuu tai jotain tekee asialle.

Voi höh @Miri81 :(
, mut vielä kai on toivoa kun ei menkat oo alkanut.

Mulla nyt dpo8, oireina ajoittain menkkajomotus niinkuin usein on/off oviksen ja menkkojen välillä. En kyllä usko tärppiin, sellainen tunne. En usko että testaan ennen kuin menkat myöhässä, eli ens viikon loppupuolella. Mutta vapusta aion nauttia ja ottaa lasin skumppaa ja saunaoluen juoda. Juon niin vähän että elän ihan normaalisti mahdolliseen plussaan asti. Mukavaa vappua siis kaikille! :)
 
Käääääks! Haamu pärähti tikkuun ihan juuri! Mieskään ei vielä tiedä kun on nukuttamassa lasta (Briteissä ollaan ja aikaero Suomeen pari tuntia). Oli niin outo olo vatsassa että päätin testata vaikka juuri toissapäivänä oli nega. Nytkin näytti eka mutta puolenminsan kuluttua alkoi tummeta. Voi jeee! Täytyy toivoa ettei ole kemiallinen vaan raskaus alkaa. Uskomatonta. Tänään olisi siis dpo 12. En voi uskoa että tuosta pitkästä kierrosta bongasin.
Toivottavasti valaa toivoa vähän muillekin jos on pitkä kierto.
Yhden sidukan kerkesin juuri juoda mutta nyt sitten kuivin suin mutta ei haittaa. Kiitos kaikille tsempeistä.:)
 
Wau, onnittelut tahuna! :) ja pidetään tosiaan peukkuja, että ei oo kemiallinen ja raskaus alkaa! :) ja muille kans plussatuulia, itelläkin ens viikolla alkaa piinaviikot jos näin voi sanoa. Jännittää jo valmiiksi jos ne menkat sieltä sitten alkaakin mutta se on elämää ja sitten vain uutta yritystä.
 
  • Tykkää
Reactions: tahuna
Onnea @tahuna <3 Nyt hurjasti toivotaan vahvistumista viivalle ja että ei oo kemiallinen tai mitään vaan ihan kunnon raskaus ja kestää loppuun asti! Ihana juttu et plussasit! :)

Mulla ollu tänä keväänä kaks kemiallista. Eivät oo kivoja, ei :(
 
Voi, mielettömästi onnea @tahuna :love: Peukut ja varpaat pystyyn et pieni tarraisi lujasti kiinni ja tekisi itselleen mukavan yksiön jossa viihtyisi seuraavat 8+ kk :)

Joko @Mertt1 on alkanut bongailla ovista? Älä heitä kirvestä kaivoon, mulla kp15 vasta 10mm folli ja ilmeisesti eilen tuli ns. ajallaan ovisplussa. Eli vaikka mäkään en todennäköisesti ovuloinut, keho silti yritti aikataulunsa mukaan irrottaa.

@anscu Tsemiä piinapäiviin ja hyvää vappua!

Mukavaa vappua sullekin @Tiituu vaikkei näillä keleillä taideta paljoa piknikeillä käydä... me ajateltiin lonkkupiknikkiä olkkarin sohvalle :LOL: Kynttilä, leffa ja pari lonkeroa (y)

Kp20 ja ovistestissä lähes plussa (y) Joko nostaa tai on jo laskemassa, ovis eilen tai tänään. Eilen touhuiltiin joten sen puolesta olisi mahdollista raskautua, munasolua vaan ei tainnut tähän kiertoon tulla :LOL: Päätin et tänään saa luvan olla dpo0 niin voin edes keskittyä menkkojen odotteluun seilaavien pissatikkujen tuijottelun sijaan. Tällä hetkellä tikuttelu kiinnostaa kuin kilo p*skaa :ROFLMAO: Joten enää (VIELÄ!) kaksi viikkoa ja sit uuteen kiertoon! Sit saankin letrot avuksi :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiituu
No kuule @Miljamaaria eilen kp12 ja alotin tikuttelun! :D Lämpöjä oon myös mittaillu. No high hopes oviksesta, mut seurailen mitä tapahtuu. Ja voihan se olla niiku gyne sano et ku mun normi ovispäivä kp17-19 et ei ollu vaa viel kehittyny folli mut et se ovis sieltä tulis! Saapa nähä :D Kyl tää lapsenteko välii tuntuu rakettitieteeltä, pissatikkuja ja lämpöjä jne :D
 

Yhteistyössä