3-kymppiset toista lasta yrittävät

Samaa kyselen kuin @Suzu85, mitä kaikille kuuluu? :)

Itse täällä pähkäilen tätä kroppaani, pari päivää on nyt tuntunut lieviä menkkajomoja vaikka dpo on mahdollisesta vasta 8 (ovis tikutettu ehkä 31.7.). Eilen myös tuli pyyhittäessä vähän verta mutta ei sinänsä väriä vaan (pahoittelut jos tulee liikaa infoa...:rolleyes:) sellainen pieni riekale o_O
 


3-kymppiset toista lasta yrittävät

Esmenet
| 38v | yk7 | kp1/28-37 | esikoinen 11/12
Hironea | 38v | yk3 | kp9/25 | esikoinen 12/15
Hyrräpää | 29v | yk3 | kp34/?? | km 4/17 | esikoinen 7/14
Iltasatu | 33v | yk3 | kp22/26-29 | esikoinen 9/16
Miljamaaria | 34v | yk10 | kp1/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | esikoinen 3/14
Miniminimini | 30v | yk1 | kp18 /30-32 | esikoinen 2015
Mininen85 | 32v | yk12 | kp26/25 | esikoinen 08/07
Naadis | 29v | yk8 | kp11/30 | km 10/16 (yk 1), kkm 4/17 (yk5) | esikoinen 10/13
Suzu85 | 31v | yk3 | kp12/28-34 | esikoinen 12/16

Piinapäiviä viettävät
Hyrräpää
dpo11
Mininen85 dpo13
Esmenet dpo14

Taustailijat
Iltatähti83
| 34v | esikoinen 02

Plussanneet :love:
babygreen
| 37v | yk3 | 10.3.2017
tahuna | 30v | yk3 | 28.4.2017
Mertt1 | 32v | yk6 | 14.5.2017
Marjee | yk4 | 2.6.2017
anscu | 30v | yk2 | 7.6.2017
Infinity | 38v | yk2 | 17.6.2017
marjutan | 33v | yk28 | 27.6.2017
Miri81 | 36v | yk4 | 30.7.2017
Tiituu | 33v | ya 6/16 | 31.7.2017
 
Viimeksi muokattu:
@Suzu85 Just uitin komean negan :LOL: Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä, sitä samaa :)

@Esmenet Ettei vaan olisi voinut olla kiinnittymisvuotoa...? :love:

Juu, täällä tosiaan negaa pukkaa, ovis ei siis ollutkaan plussa numero kaksi. Ehkä se sit olikin se numero 3 eli luvattoman myöhään - eli kroppa palautuu napeista jo eikä munasolu todennäköisesti irronnut ollenkaan. Noh, 3 kuukautta ja sitten haetaan lähete lapsettomuushoitoihin :love: Tai toivotaan että saadaan apua julkiselta.
 
@Miljamaaria höh että taas sait negan :( Oliko niin että sulla on PCOS? Mulla gyne diagnosoi saman ennen edellistä raskautta. Menkat ei meinanneet millään käynnistyä pillereiden lopettamisen jälkeen... Puhui jo jostain operaatiosta jolla olis tehty jotain munasarjoille (enpä nyt muista tarkemmin) mutta sitten vissiin munajohtimien aukiolotutkimus käynnisti menkat. Nyt kun viime käynnillä kyselin, sanoi että PCOS ei ole niin paha ja että iän myötä usein helpottaa. Tämän sepustuksen pointti oli siis se että sulla ei ole mitään helpottumisen merkkejä näkyvissä?

Hieman täällä meinaan toivoa että se vuoto olis ollut kiinnittymisvuotoa... Mutta nämà kierrot on niin omituisia että en oikein uskalla kunnolla pohtia asiaa!
 
@Esmenet Joo, mulla on diagnosoitu PCOS jo parikymppisenä kun kokeilin hormonitonta ehkäisyä eikä menkat alkaneetkaan. Vaati kaksi keltarauhaskuuria että menkat alkoi ja sitten jatkoinkin pillereillä. Silloisesta tilanteesta en tiedä muuta kuin että molemmat munasarjat olivat helminauhamaisesti ketjuttuneita. Nyt gynellä käydessä kävi ilmi että tilanne on pahentunut eikä vasen puoli enää ilmeisesti toimi lainkaan, PCO on niin paha. Oikealla puolella myös selkeä mutta kasvattaa rakkulan lääkityksellä, vasen ei toimi edes ovulaation induktiolla. Vaihdevuodet taitaa olla ainoa helpotus mun tapauksessa :cautious: Eihän tämä raskautuminen nyt liian helppoa saa olla :X3: Pidetään peukkuja että se vuoto oli oikeasti sitä itseään! :love: Kiva lisätä muita plussanneisiin kun tietää ettei itse sille listalle pääse vielä piiiitkään aikaan.

@Hyrräpää Oi, sielläkin lupaavia oireita! :love: Jospa te nyt Esmenetin kanssa olisitte sit elokuun ekat plussaajat! :love:

ON: Kevyttä menkkafiilistä ilmassa. Jos kierto palaa "normaaliksi", menkat alkaisi kp35 mutta jotenkin on kutina että voisi alkaa jo tänään tai huomenna. Alkaa kun alkaa, töihin vararättiä vaan :LOL: Kolme työhukia ja LOMA! :love:
 
Hello,

Ompas täällä ollut kyllä hiljaista. Mulla ei ainakaan ole tasan mitään tuntemuksia, paitsi pää on jokapäivä kipee. Mut se on kyl aika usein... tissitkään ei oo kipeet niinku normisti ovulaation ja menkkojen välillä!

Tallettelutkihan meni vähä niin ja näin, yritetty on mutta empä usko että meni sinne päinkään. Huomenna meen kuitenki otattaan papa- kokeen ja kaipa meiät laitetaan nvl lkr jonoon...uskoisin.

Testata meinaan maanantaina jos ei kuukautiset ala siihen mennessä :eek:

En kyl jaksa uskoo mihinkään, miksipä nyt kun ei vuoteen mitään...pessimisti ei pety. Ehkä mulla olis vähän asenteessa korjattavaa, voisin ottaa esim. @Miljamaaria sta mallia :rolleyes:
 
Kiitti kysymästä @Hyrräpää, oli ihanaa päästä vähän ulkoiluttamaan tanssikenkiä :love: Tai no, enhän mä oikeasti mitään tanssinut mut näin tuttuja joita en ole nähnyt pitkään aikaan ja sain vaihtaa kuulumisia. Oli tosi jees (y) Mitenkäs sun olot nyt, onko yhtään sellainen fiilis että voisi olla pieni kyytiläinen?

@Mininen85 Hei eipä tämä munkaan asenne aina ihan kymppi ole ollut. On seilattu aallonpohjaa ja välillä märisty ja masisteltu. Ja se kuuluu asiaan. Kai mä vaan olen tavallani tehnyt myös luopumistyötä tässä samalla, asennoitunut jollain tapaa siihenkin että voi käydä niinkin että esikoinen on ainoa lapsi joka mulle annetaan. Eipä sitä tiedä. Sitten kun hoidot toivottavasti alkaa, luulen että tulee aika paha asennekriisi ja iskee se hetimullenyt, tai siis että alkaa odottaa kuuta taivaalta koska uskoo että nyt täytyy toimia kun lääketiede auttaa. Niin oli ekassa letrokierrossakin. Tultiin kovaa ja korkealta kun menkat sitten alkoikin. Noh, ei mussa ole paljoa mallin vikaa :LOL: Jokaisen vaan pitää kulkea oma tiensä omalla tavallaan.

Täällä ei kummempaa, vuoto ei ole vielä alkanut. Kaksi tällaista kiertoa ja gynelle, hitto :eek: Sehän tuleekin jo pian jos aika liitää tähän malliin! Tsemiä kaikille - torstai on toivoa täynnä! :love:
 
Moi,
jooooo, kyl tää tästä. On vähän parempi päivä tnä, ensimmäinen lääkäriaika 23.8 eli KOHTA. Ja itseasiassa mie päätin etten mie ala hulluna yrittään ja hysterisoimaan. Näillä mennään mitä on annettu =)

P.s ei tuntemuksia.... miten @Esmenet ?
 
@Miljamaaria ihanaa et pääsit vähän rentoutumaan :) mulla on nyt tässä kierrossa vähän sellainen olo et oisin raskaana. Tai siis, pikemminkin en jotenkaan osaa ajatella et testistä tulis nega, pelkään et tulen sit ihan hirveästi pettymään :cry: äh, en oikein osaa selittää. En edes tajua tätä kun ei raskaus ole edes kovin todennäköinen kun vain kerran saatiin ovis hyödynnettyä. Eikä ole mitään oireitakaan, yöllä taas rinnat oli arat mut nyt ei enää mitään. Kaipa ne araksi tulee siitäkin kun niitä jatkuvasti tönii :LOL:

Milloin mahdan alkaa testailla, jotenkin haluaisin odottaa dpo 12 asti mut tuntuu kyllä niin pitkältä ajalta :oops:

Edit. Selkeytin vähän tekstiä, en oikein itsekään tajunnut mitä olen aiemmin kirjoittanut :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
@Miljamaaria kylläpäs sulla on osunut rankka PCOS kohdalle:( Toivottavasti nyt kierto sieltä löytyisi, ja pääsisitte vähän eteenpäin. Tuo toivon herääminen hoitojen myötä on varmasti vaikea paikka, kun mieli tarttuu siihen pieneen toivonkipinään vaikka kuinka yrittäisi pysyä rauhallisena! Onko sulla tietoa miten paljon ne hoidot parantaa teidän mahdollisuuksia?

@Mininen85 kiitos kysymästä, täällä edelleen odotellaan ja pohdiskellaan! Menkkajomot tuntuu laantuneen, mutta jotakin fiiliksiä (ehkä :rolleyes:) on alavatsalla. Vähän oli pahoinvointiakin mutta niin oli viime kierrossakin ennen menkkoja, eli psykosomaattista varmaan Muutaman kerran menkat on alkaneet tarkasti kahden viikon päästä siitä keskikierrossa tuntuneesta kivusta joten tuo päivä osuisi ensi maanantaille. Koko ajan tuntuu että menkat alkaa o_O Täällä on peukut pystyssä että pääset testaamaan maanantaina! Ja kohtahan tuo sun lääkäriaikakin tulee vastaan :)

@Hyrräpää minäkin täällä tökin rintoja kun viimeksi se oli ensimmäinen raskausoire :D Toivotaan että sun intuitio on oikeassa ja plussa olis sulle tulossa!
 
Dpo 9 eikä mitään oireita, ei edes rintoja arista. Nyt on kyllä mieli kääntynyt ihan päälaelleen enkä jaksa plussaan uskoa. Eilen tuli yhdynnän jälkeen vähän kirkasta/oranssihtavaa veristä vuotoa, mutta veikkaan et oli ennemminkin limakalvoilta kuin mitään kiinnittymisvuotoa. Jotenkin rassaa tämä jokapäiväinen oireiden kyttäily ja päivien laskeminen, tuntuu ettei mitään muuta pyöri mielessä :confused:

Joko @Esmenet olet testannut? (y)
 
@Hyrräpää voi ankeus että näyttää kp1 olevan tulossa :( Jospa vielä olis toivoa...! Täällä kans fiilikset että menkat alkaa. Jomot ei ole vielä palanneet mutta muuten tuntuu kyllä pahasti siltä. Ryntäsin testaamaan että ehdin ensin :D ja tuli kyllä niin selvä nega ettei tarvii tihrustaa haamuja...
 
Huh! Täällä jo kp36 eikä vieläkään menkkoja. Ei oireita tai raskauteen viittaavaa, pari päivää sitten testasin viimeksi negan. Kierto venyy venyy venyy :cautious: Olikohan se mun kolmas "ovisplussa" jopa kp23 eli jos se olisi ollut silloin, 14 vrk luteaalilla huomenna tulvaportit aukeaa. Toivottavasti nyt tulisi ettei tarvitsisi pakkokäynnistää teroilla, kroppa ei vissiin tykännyt hyvää OI:sta :ninja: Mites muilla?
 
Täällä eletään tylsää alkukierron aikaa.. edes kpsta ei oo mitään hajua. Masistaa ja tekis mieli heittää hanskat tiskiin tän koko projektin suhteen... Mies tuntuu tällä hetkellä olevan enemmän innoissaan tästä projektista, kun minä. Noh, menihän siihen vuosi ja kaksi keskenmenoa, että homma alkoi oikeasti häntä kiinnostaa.. mielessä käynyt, että jättäisin tikuttelunkin kokonaan pois. Tulis jos olis tullakseen..
 
@Naadis sama homma, mietin myös et jos jättäis tikuttelun pois. En jaksa tätä kun koko ajan miettii et mikä kierron päivä on ja koska olis mahdollinen ovis.

Mulla ei ole vielä uusi kierto käynnistynyt, edelleen tiputtelee.. alkais jo kunnon vuoto perhana sentään!
 
@Miljamaaria voi vitsi että kierto noin venyy... Pidän peukkuja että kuitenkin lähtisi sieltä käyntiin.

Mulla kroppa toimii oman logiikkansa puitteissa kohtuullisesti, täällä siis kp1 :( Paremmalla onnella ensi kierrossa, tai jotain... Nyt ostamaan parempia ovistikkuja.

@Naadis ehkä miehen innostus jaksaisi vähän kannatella suakin? :) On tää jatkuva pettyminen kyllä masentavaa, ja tikuttelu tavallaan lisää stressiä tähän hommaan.

@Hyrräpää jos tuo tiputtelu vois vielä olla jotain muuta ku menkat...?
 
Hei kaikki! :) Liityn joukkoon. Esikoisen aikaan pörräsin vauva.fi - puolella keskustelemassa, täällä ilmeisesti nykyään aktiivisempaa.

Meillä esikoin pari vuotias ja yritystä aloiteltu nyt kesä. Miehellä vaikeuksia "paineistetussa tilassa" toimia ja se viivyttänyt kunnolla aloitusta. Nyt kuitenkin eilen onnistui talletukset.

Ovulaatiosta en ole varma, vaihtelevasti olen sitä yrittänyt bongailla kp 17-20 välillä, minulla on kunnon jomotuksia useampia päiviä aina, mutta esim nyt en selkeää ovisplussaa saanut, välillä viivat haalenivat ja nyt taas eilen kp 18 oli tummempi. Clearblulla myös testannut, tähän kiertoon en vielä hymynaamaa ole saanut. Tikutellut olen aamuin ja iltapäivisin

Kysyisinkin ajatuksia/arvailuja seuraavasta:
A) voiko ovistestit tummua ja haaleta ja taas tummua ennen ovista?
B) jos ovistesti näyttää plussaa kp 16 ja hommailut kp 18 - onko toivoa?
C) jos hommailut kp 18 ja ovis vasta kp20 - onko toivoa?

Alan lueskella teidän aiempia jutteluita, kiva päästä remmiin mukaan!
Tsemppiä piinapäiviin, h-hetkiin ja kuumeiluun!
 
3-kymppiset toista lasta yrittävät
Esmenet
| 38v | yk7 | kp1/28-37 | esikoinen 11/12
Hironea | 38v | yk3 | kp9/25 | esikoinen 12/15
Hyrräpää | 29v | yk3 | kp34/?? | km 4/17 | esikoinen 7/14
Iltasatu | 33v | yk3 | kp22/26-29 | esikoinen 9/16
Miljamaaria | 34v | yk9 | kp37/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | esikoinen 3/14
Mininen85 | 32v | yk12 | kp26/25 | esikoinen 08/07
Naadis | 29v | yk8 | kp11/30 | km 10/16 (yk 1), kkm 4/17 (yk5) | esikoinen 10/13
Suzu85 | 31v | yk3 | kp12/28-34 | esikoinen 12/16
Miniminimini | 30v | yk1 | kp18 /30-32 | esikoinen 2015


Piinapäiviä viettävät
Hyrräpää
dpo11
Mininen85 dpo13
Esmenet dpo14

Taustailijat
Iltatähti83
| 34v | esikoinen 02

Plussanneet :love:
babygreen
| 37v | yk3 | 10.3.2017
tahuna | 30v | yk3 | 28.4.2017
Mertt1 | 32v | yk6 | 14.5.2017
Marjee | yk4 | 2.6.2017
anscu | 30v | yk2 | 7.6.2017
Infinity | 38v | yk2 | 17.6.2017
marjutan | 33v | yk28 | 27.6.2017
Miri81 | 36v | yk4 | 30.7.2017
Tiituu | 33v | ya 6/16 | 31.7.2017
 
Tervetuloa @miniminimini! (y) Voisin vastailla omasta puolestani noihin sun pohdintoihin. Ekaan, testit voi tummua ja haaleta ilman että ovis on tapahtunut. Viime kierrossa sain kolme ovisplussaksi luokiteltavaa viivaa välillä kp9-kp23. Keho yrittää irrottaa muttei aina onnistu joten yrittää uudelleen. Mulla ovista ei ilmeisesti silti edes tapahtunut vaikka LH nousi, useasti. Jos testi näyttää plussaa 2vrk ennen talletuksia, teoreettisesti on toivoa jos munasolu irtoaa vasta vuorokausi LH-huipun jälkeen ja munasolu elää vuorokauden. Toisinpäin tilanne on parempi, siittiöt elää sisuksissa pari kolme päivää joten ovatpa valmiina asemissa :)

Täällä venynyt kierto vaihtui uuteen, onneksi. Taisi olla taas ovuloimaton kierto, keho ei jaksa itse kypsyttää irrotettavaa. Just tällä hetkellä kotona on vähän kireää joten vauvajutut ei nyt ole se päällimmäinen asia mielessä. Toisaalta on hyväkin että tässä on vielä vähän aikaa panostaa meihin kahteen ennen kuin lähdetään hakemaan lähetettä hoitoihin. Mulla alkoi nyt vasta loma joten ilo irti! Tänään pitäisi keksiä lapsoselle jotain ekstrakivaa :love: Ihanaa alkanutta viikkoa teille kaikille! :love:
 
Kiitos vastauksestasi @Miljamaaria. Tänään ovistesti näytti täysin tyhjää, niin liekkö jo mennyt. Eilen illalla ja tänään aamulla oli toispuoleisesti tuntemuksia, että pieni toivo elää vielä. Jatkan nyt tikuttelun varuiksi tuonne kp 20 asti. Tuntuu niin kuin uuden äärellä olisi, vaikka tässä toista jo yritetään..

Ja parisuhde on kyllä pikkulapsiperheissä koetuksellä, välillä itsekin miettinyt, että mitä tää paletti ois jos toinen joskus tulis. Mutta mutta.. :D

Extrakivaa pitäis keksiä täälläkin lapselle päiväkotipäivien päälle!
Kivaa viikkoa :)
 
Tervetuloa @miniminimini :)

Mulla vieläkin tiputtelee, mut tänään myös enemmän jomottelua, joten varmasti viimeistään ensi yönä alkaa menkat. Pitää kysyä gyneltä, lasketaanko kp 1 vasta ekasta kunnon vuotopäivästä, vai jo tiputteluista :unsure: itse oon aina laskenut vasta kunnon vuotopäivästä, jolloin tulee myös kipuja. Sittenhän luteaalivaihe ei jäänytkään niin kovin lyhyeksi, jos tiputtelupäiviä ei lasketa vuotopäiviksi. Nyt siis dpo 11. Mutta joo, vitivalkoisen negan testasin aamulla, että se tosiaan tästä kierrosta. Mulla vaihtuu kyllä ihan päivittäin mielialat koko vauvaprojektin suhteen, tänään on taas periaatteessa positiivinen fiilis ja odotan taas et pääsee tikuttelemaan ovista :ROFLMAO: ja ajattelin ostaa greippimehuakin :LOL: huomenna voi olla meininki ihan toinen...
 

Yhteistyössä