<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Kovasti onnea kaikille, jotka ovat saaneet nyyttinsä!! Voimia jälkitoipumiseen :)

Minä melkein kadehdin niitä, joilla ei ole harjoitussupistuksia. Olen aika väsyksissä ja turhautunut olemaan jatkuvasti valveutuneena, kun nuo kolme lasta on ennestään ja mies välillä töissä, kaikki hoidot jne. On nimenomaan siis supistellut useana päivänä useita tuntejakin silleen, kun edelliset synnytykset ovat alkaneet. Joka kerta vaan nyt on lopahtanut, mutta ärsyttävää joka ilta olla jo melkein menossa, kunnes kaikki ohi. Olispa melkein ennen ilman ja alkais sit kunnolla, kun alkais, ettei tarvi miettiä, pitääkö pian lähteä vaiko ei. Anteeks, kun vaan omaa napaa...

Aukku ja vaavi 39+5
 
Onnea vaavin saaneille :heart:

Kiitos paranemis toivotuksista :heart: ..ne ilmeisimmin tepsi, koska nyt on pikkuneiti aurinkoinen oma itsensä. Tänään päästiin jo hiekkalaatikollekin :)

Mulla itsellä edelleen flunssa ja pitäis levätä aina kun mahdollista, mutta sen sijaan touhotan jotain, milloin maalailen piha-aitaa tai siivoilen jotain...jollen sitten istu tässä koneella :p
Jalat on tosi väsyneet hetkessä vaikka ihan tässä kotona pyörii. Sama oli esikosta. Pian varmaan iskee loppu turvotus :p

Mua ei juurikaan supistele vieläkään. Yöt edelleen kolmen tunnin pätkissä ja sitten olen alkanut valvoa 5-6 välillä pidemmän pätkän. Vaavin liikkeet myös selkeesti vähentyneet tai sitten sillä ei ole vaan tilaa enää kuin pikkusen muljautella..

Pääsääntäisesti tämä napa voi siis hyvin :) Tsempit kaikille :hug:

Ihqua äitienpäivä viikonloppua kaikille, extrat vielä teille keille se on ensimmäinen :heart:

HM 37+5 ja pikkuneiti 1v 3 kk
 
Ihanaa BTL, kuulostaapa siellä arki tosi lutuselta ja niinhän sitä toivoo kaikille =)

Adelade, voihan ruuhka :D Vähän alkaa jänskättää että joutuuko kansliassa synnyttelemään sitten kun käynnistys tiistaina on..

Joo. Aamulla sit siivosin viikkosiivot ja nyt oon tässä pääpipinä. Paheni sen verran että päätin ottaa ettoneet kun likatkin nukkui, mut eipä saanu unta. Tosin kattelin kelloa kun niin söpösti 10 min välein kohtu teki hommia :D Noita pehmentäviä edelleen, ei pistä ees puhaltamaan. Oottelen et lääke vaikuttaa ja sit vois lähteä toviks ulkoilemaan..

Riikka mullaki esikoisen myötä väheni piikkikammo kun synnytyksen jälkeen laskin ekalle vuorokaudelle 13 eri reikeliä ihossa josta noita myrkytysarvoja seurailtiin. Kammo kyllä on edelleen, joutuu katselee muualle kun neula tulee kohti. Samaa mieltä olen ko muutki, että pie pääs ja vaadi sektio jos niin haluat.

Aukku, sulla vissiin jo kauemmin supistellut? On tää rassaavaa, vaikkei ookkaan kovin kauaa ollut, kun ei voi tietää millon on paikat auki ja millon pitää mennä. Menen sitten kun sattuu |O

HM hyvä että neiti terveenä, meillä yskitään edelleen satunnaisesti.

Kas kellontarkka kymppiminsa täynnä (supistus) :D
 
Onnea ce-bra, marjutti ja kyyneltenhymy :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: !!

Varanikki, kirjoittelit jot oot antanu lapsilles maitohappobakteereja. Samoin oon myös antanut mein neidille koko pienenikänsä, mut en muista yhtään milloin aloitin sen antamisen...Oot sie antanu mitä tuotetta, Gefilus-kapselia vai (siis se sininen purkki )? Ajattelin aloitella mein muruille myös kokeeksi vatsavaivoihin ja vastustuskykyä luomaan.

Mukavaa äitienpäivää meille kaikille :flower: !!!
 
moi!

meille syntyi suloinen poikavauva 6.5. :) 2 viikkoa etuajassa siis.

Synnytys sujui tosi hyvin, lapsivesien menosta kesti 8 tuntia lapsen syntymään. Synnytys sujui luomusti kun mitään puudutuksia ei ehditty antamaan. Ponnistusvaihe kesti 20 min.
Kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus. :)

Tsemppiä kaikille loppurutistuksiin ja hyvää kevättä! :flower: :heart: :heart: :heart:

t: sibirica ja pieni poika :)
 
Sibirica Onnea pienestä pojasta :flower: :heart:

Riikka Mulla on leikkauspäivä 18.5. Jos sulla sattuu samalle päivälle,ni laitaha neilikka rintaan ;) Täällä laittaavat leikkauspotilaat samaan huoneeseen jos vain mahtuu.

Mä kans annoin noita maitohappobakteeri tippoja kuopukselle,mut en oo enää antanu :ashamed:

Mulla on kaameen pahaolo :x Ja mies lähtee vielä täks illaks puunajoon :headwall: Lähti jo aamulla 7 hakkeenajoon,on kolmena iltana viikossa käyny vielä lisäks ajaa puita.

No eipä muuta ku mukavaa viikonloppua ja ihanaa äitienpäivää :flower:

baby dream ja masuasukki 37+5
 
Sibirica onnea pikkuprinssistä!!! :flower: :heart:

Pilkkuliini, tämä nimenomainen annoskoko ja tuote on kyseessä:

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=1&catalog=yasalescatalog&productid=477224%28yabasecatalog%29

Mitallisen oon laittanu puolikkaaseen pikkututtipullolliseen, ja vastaavasti jos on ollu vähemmän maitua niin hitusen vajaamman mitallisen.. Ja kahden viikon ikäisestä etiäppäin sain ohjeet antaa aikoinaan neuvolan vanhalta velholta :)

Vieläki sattuu piähän, voi pahkeinen :/ Noh, ei auta :wave:
 
varanikki meidän typyn mitat: 3460g ja 52cm

rintapumpusta tänään uskaltauduin tutustuun tuohon vehkeeseen ja hyvinhän se meni! =) mulla ihan ainun käsikäyttönen, pelkäsin et se sattuu mut eipäs se sattunukkaan :D
eilen illalla oli toinen tissi tosi kipee ja kovana, sain sit onneks lämpimässä suihkussa helpotettua oloa ja käsin tyhjenneltyä..

vähän synnytyksestä:

eli meillä suppaili oikeestaan jo la aamusta asti, kävin viel kaupoilla kierteleen ja muutenkin 'normaalisti' elin, eli ihan pieniä oli supistelut ja aika pitkillä väleillä, mut säännöllisesti tuli jo kuitenki. iltaa kohden napakoitu ja aloin miettimään et nyt sitä taidetaan mennä..

illalla supistusten tullessa n. 10 min välein jouduin jo nojailemaan sohvaan tai pöytään, pötköttelin myös sohvalla ja supistusten kovetessa ilmekkin alkoi aina vääntyä ja melkeen itku tuli.. mies kyseli et joko alkaisit synnärille soitteleen..

soitinkin sit puolen yön jälkeen, kätilö tuumasi vain et hengittelet ja tulet näytille kun siltä tuntuu. ei kauheena mun epävarmaa oloa helpottanut, mut nyt jälkikäteen helppo sanoa et kyllä sen tietää ku pitää mennä =)

n. kahdelta yöllä lähettiin ajamaan ja supistukset oli jo aika kovia 5-7 min välein.

synnärillä sormelle auki (!) jota siis olin jo syn.tapa-arviossa, hohhoi että ketutti!
tuosta muutama tunti maattiin osastolla ja sain pari kipupiikkiä, supistukset oli välillä tosi kovia ja suihkussa koitin käydä lieventämässä mutta luulin että sieltä en pois selviä, oli niin hankala olla!

su aamulla tarkastuksessa n. 6 cm auki, odoteltiin saliin pääsyä kun kaikki salit täynnä..
sain kohdunkaulan puudutteen joka tehos mahtavasti! eikä sen laitto sattunu, mitä pelkäsin.
10 aikaan päästiin saliin ja siellä sit kärvisteltiin useampi tunti eikä edistystä meinannu tapahtua.. sain tipan vauhdittamaan ja sitten alkoi pahimmat supistukset. uus puudute kohdunkaulaan, laitto sattu vähän enemmän eikä mitään vaikutusta! ilokaasua koitin hönkiä mut ei sopinu mulle, menin ihan pöllyyn :LOL: otin sit vaan happea.

kivut alko oleen TOSI kovat, olin aikasemmin kuullu kun hoitajat jutteli et epiduraalia ei ehitä antamaan, olin kauhuissaan ja kyselin muutamaan kertaan puudutetta ponnistusvaiheeseen. kätilö tuumasi että spinaalia ei yleensä anneta ensisynnyttäjille, ja että anestesialääkäri ei varmaan ehi paikalle. luulin että kuolen koko synnytykseen..

anestesialekuri pyyhälsi kuitenkin (onnaksi!!!) paikalle ja pari min niin spinaali oli paikallaan, huh mikä helpotus. olin ihan taivaassa kun se alko heti tehota =) =)

sitten katottiin missä mennään niin kaula melkeen täysin auki, sais alkaa ponnistelemaan. jalkatuet paikoilleen ja pikkuhiljaa alettiin ponnistelemaan. supistukset tunsin, mutta ei ollu kipeitä, ponnistamisen tarvetta en tuntenu missään välissä.. ponnistelin vaan menemään ku kovaa kakkaa :LOL:

ei menny kauaa, noin 20 min niin alko tuntumaan aikamoista painetta ja taisin sanoa jotenki niin että 'nyt muuten tuntuuuu!!!' kätilö että varmasti kun vauvan pää on tässä just tulossa ulos! :D

sieltä se sitten putkahti ja aika mahtava tunne saada oma vauva rinnalle, se näytti niin heiveröiseltä vaikka olikin 3,5 kiloa melkeen =)

heti silmät auki tarkkaili äitiä ja iskää :heart:

eppari tehtiin ja tikkejä useampi, en tiiä kuin monta mut istuminen on aika hankalaa, toispuoleisesti ja varovasti kuitenkin onnistuu jo.
 
Tuhannet onnittelut vauvoista Ce-bralle, Marjutille, KyyneltenHymylle ja Sibiricalle :flower: :heart:

Onnea myös poksujille! Eteenpäin mennään tasaisen varmasti.

Mielenkiinnolla luin synnytyskertomuksenne Adelade ja Marjutti!

Viimeisen vrk:n aikana supistukset ovat olleet kateissa. Sitä ennen supistelikin sunnuntaista torstai-aamuun sekä öisin että päivisin. Tänään on taas ollut jotain tuntemuksia, mutta ei oikeestaan kipeitä. Ke:na olin ensin kaupoilla ja sitten pikavisiitillä Ikeassa ja olo oli niin törkeän epävarma. Vessassa hyppäsin monta kertaa ja olin aivan varma, että tästä se lähtee, mutta ei...

Tänään oltiin tyttöjen kanssa puistossa ja leivoin sitten pullaa piiitkästä aikaa sadepäivän ratoksi. Taikina nousi onneksi superhyvin, vaikka kaapista löytyi vaan kuivahiivaa ja sekin hieman vanhentunutta ; )

Synnytysasennoista mulla on kokemusta vaan puoli-istuvasta. Hyväksi olen kokenut, enkä muuta kokeillut (tai siis muuta ei ole ehdotettu - aikalailla sitä on menty kätilön ohjauksessa). Noihin repeämiin saattaa vaikuttaa aikalailla myös kudostyyppi. Jos se on venyvää ja hyvin palautuvaa tyyppiä pääsee todnäk vähemmällä mm. raskausarpien, repeämien ja myös ihon/kehon palautumisen suhteen.

Onnea niille, joilla h-hetki on koittamassa! Kovasti supparituulia niille, joilla alkaa viikot painaa ja hyvää äitienpäivää!!

Hentta 39+4 (kakkonen syntyi 39+2 ;) )
 
Olen edelleen kyydissänne vaikka en oo kirjoitellut..juttujanne lukenut aika ajoin kylläkin! :)

Onnittelut jo vauvautuneille! :heart:

Me täällä ootellaan lähtöö..jos sitä ees tulee..keskiviikkona oli äippäpoli käynti(rv 37) ja kohdunsuu auki 2cm. Lääkäri ronkki kunnolla jos alkais itellään syntyyn..limatulppaa tulikin heti yöllä ja eilen iltapäivällä aikas reippaasti.
Välillä on supistellut,mut niitä kunnollisia odotellessa. Jos nyt ei synny ite ennen keskiviikkoa niin sit sujahdamme käynnistykseen keskiviikkona 12.5(rv 38). :)

Ja minulla siis käynnistetty aina siksi,että meillä esikoinen kuoli kohtuun rv 41. Eli mulla ei päästetä yli lasketunajan.
Kotikonsteja lääkäri suositteli koittamaan..blaah..tuntuu ettei niistä oo mitään isompaa apua!

Nännihieronta antaa kyllä supistuksia.. :)

Vauvan painoarvio oli rv 37 3100g.

Eli odottelua täälläkin kuten vissiin muillakin.. :p

Ä ja 3 poikaa + neljäs poika rv 37+2
 
Te kenellä supistelee muttei kuitenkaan oikeasti, I feel you :kieh:
Sain ekan cytotec-annoksen ti-aamuna ja heti alko supistelee, ensin kivuttomasti mutta sitten napakoituivat (vaikea muistella mitkä on niitä oikeasti kipeitä). Supistelin heti koko ajan alle 5min ja kätilö sanoi että uutta annosta ei anneta koska supistelee heti noin hyvin. No, kello läheni alkuiltaa kun alkoivat hiipumaan ja sen verran oli ilta alussa että synnytysosaston ylilääkäri oli sitä mieltä että seuraavana aamuna alotetaan uusiksi ettei koko yö menisi supistellessa :headwall: Olin niin pettyny!! aamulla kun lekuri tuli laittaa uutta annosta kertoi että olivat mua jo sinne odotellu, kätilö oli soittanu sinne että ovat valmiudessa kun tuun illan aikana :whistle: Ja parasta oli että tämä monen tunnin vähän kipeä supistelu ei ollu saanut mitään aikaan |O
Joten tsemiä vaan kaikille!! Kun keskiviikkona kalvot puhkaistiin niin kyllä heti muisti mitä "ne oikeat" supistukset on B)

marjutti86:
Mulla esikoisen synnytys alkoi vähän kipeillä supistuksilla joiden kanssa olin kotona 10h, kunnes lähdettiin synnärille ja olin sentin auki, vähän ketutti kyllä :wave: Onnea tytöstä!

 
Mäkin kävin tänään synnytystapa-arvioinnissa. Olikin ihan helppo reissu. Jo edellisen synnytyksen jälkeen lääkäri Jorvissa totesi että mun lantio antaa myötä alatiesynnytykselle joten nyt vaan tunnusteltiin (lääkäri JA nuori kandipoika..) mahan päältä, sit lekuri kokeili alakautta että "on tossa pää" ja sit vielä ultrasi (edelleen pää alaspäin). Ja siis se olikin se "helpotus" koko hommassa. Kokoarvioksi ultralaite laski vauvan olevan nippanappa 3,3kg eli nyt jo isompi mitä toi esikko oli syntyessään.
Kotimatkalla bussissa tajusin että unohdin kysyä onko paikat pehmentyneet tai kanava lyhentynyt :LOL:. Mä vaan jotenkin fiilistelin että lähtökohtaisesti pyritään alatiesynnytykseen :)
Noh, varasin ensi viikoksi akupunktion kokeiluluoteisesti, eipä siitä haittaakaan ole. Ja onhan näitä suppareita kohdunsuun kohdille tullu joka päivä. Syntyy sit ku syntyy.. Tosin toivon että syntyis viimeistään ajallaan, miehellä on suht tärkeä työjuttu kuun vaihteessa, onneksi vaan Hesassa mut silti. Toki jos synnytys just silloin niin skippaa sen,muuten saa mun luvalla mennä :)

Noniin, mä meen yrittää josko neiti söis päivällistä. Tehtiin keksejäkin kun on ollu sateen takia kotipäivä.
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille :flower:

Tänään oli neuvolareissu ja kaikki ok. Paino oli laskenut 100g, tosin oikeesti luulin, että se olis väh. +1kg :whistle: Mutta kerrankin tuo paino yllättää positiivisesti :D
Sf-mitta oli 34, viimeksi näytti olevan 32. Vauva keikkuu edelleen korkeella eikä tietoakaan mistään laskeutumisista. Eipä sillä, nuorempikin piti jännityksessä ihan loppumetreille asti, että laskeutuakko vai ei. Kätilö sanoi, että hän tulee kohta takasin tarkistamaan tilanteen ja jos ei ole laskeutunut, tarvii hälyttää leikkuria valmiuteen. Onneks ei tarvinnut!

By the way, mulla on veriryhmä A- ja sillon tarvii ottaa kolme kertaa raskauden aikana veriryhmävasta-aineet. Tuli jostakin syystä eilen mieleeni, että multa ei ole kyllä otettu kun kaksi kertaa. Mainitsin siitä tänään ja neuvolatäti oli aivan nolona ja pahoillaan, miten on voinut unohtaa. Se olis pitäny ottaa jo rv 36 ja mulla nyt 38+5. Sano vaan, että nyt et saa sitte viikkoon synnyttää, kun tulokset saadaan vasta sillon. Lupasin pidätellä parhaani mukaan :LOL:

Synnytysasennoista: Taidan suosia sitä puoli-istuvaa asentoa/ sukista kiinni ja menoks-tyyliin. Jotenkin ajatus kyykyssä/seisaaltaan synnyttämisestä tuntuu musta hurjalta. Tuntuu, että siinä on jo liikaa tota maan vetovoimaa mukana, ja itse ei pysty vaikuttamaan niin paljon siihen "tahtiin"... Toivottavasti joku hokas mitä yritän sekavasti sepustaa :xmas:

Ai niin, jos joku tykkäisi lisätä tonne listaan, että synnytyssairaala johon suunnistan on Satks :attn: Jos vaikka täältä sattuis joku sopivasti huonekaveriksi =)

Supistustuulia täältäkin kaikille niitä kaipaaville (ja itelle kans...) !

Nenu ja neitilupaus 38+5
 
Murinaa. Sinne ne supparit taas lähti kuin tuhka tuuleen :kieh: Noh, sauna onki just lämmin... :xmas: Seksiä EN koita enää kun ei tee yhtään mieli |O Suklaata sitten illemmalla :p
Ja mikä lie kun VIELÄKIN koskee päähän :(

Nenu, sulla on siinä heti listalla yläpuolella huonetoveri :D Eli päivitelty listoi, aiemmin ei toiminut tuo viestin lähettäminen.

:wave:
 
emv
Kyyneltenhymy ja sibirica paljon onnea! :heart: Mistä näitä vauvoja oikein tulee? :D Ei vaan, viimeks jo sanoin, mut sanonpa taas et on ihanaa tulla aina tänne lukemaan uusia vauvauutisia!

Synnytysasento: Mä synnytin kuten BTL eli ikään kuin kyljellään puoli-istuvassa ja toimi tosi hyvin! Ei repeämää, epparia eikä oikein ees nirhaumaa (ihan pikkasen kätilön mukaan, jos ei ois sanonu en ois tienny). Luulen et samalla tavalla mennään jos uudelleen pääsen joku päivä synnyttämään.

Meillä muutes tyttö tulee just 1kk äitienpäivänä! :) Tänään tuli 4viikkoa täyteen, tuntuu kyl et synnytyksestä ois pitempi aika. Seuraava neuvola hänellä onkin jo lääkärineuvola 25.5. ja ittellä silloin myös jälkitarkastus. Ristiäiset pidetään 15.5. eli samana päivänä kun tytöllä oli laskettu aika.

-emv ja tirpastiina 4viikkoa :heart:

muoks. synnytysasennosta vielä...eli mä olin silleen useissa eri piuhoissa (kuten joku muukin oli ollut aiemmassa synnytyksessään) et pystyin liikkuu noin metrin sängyn reunasta eteenpäin et ei ollu useita vaihtoehtoja käytettävissä, just kaikki suihkut ym. oli poissuljettu.
 
Niinhän siinä sitten kävi, että temperamenttinen tyttö tuli maailmaan täsmälleen laskettuna päivänä 3.5, mitat 3898g ja 50cm :heart: Kiireellinen sektio tehtiin mutta kaikki hyvin, kynäilen kertomusta tuonnempana.. Tänään tultiin kotiin.

Onnea myös muille nyyttinsä lunastaneille ja tsemppiä masuileville, lueskelen kuulumisenne myöhemmin

ALM ja perheen pomo 4pv :heart:
 
Heissan taas kaikille!
Haavemamma: Sama vika, touhotn koko ajan jotain,. En tiedä mikä vimma aina täs odotuksen viimemetreillä tulee. Tuntuu, että koko talvena en ole saanut niin paljon aikaiseksi, kun nyt muutamassa viikossa. Siivoan, leivon, ruokaa teen pakkaseen, haravoin...Tuo siivoaminen on ainakin alituista. Aina sellainen olo, että pian varmaan tule lähtö, että ainakin siivottu on ennen...

Varanikki: Onhan sitä nyt suppaillut jo, viime viikolla oikestaan enempi yhtenä iltana, mutta tällä viikolla useana päivänä useita tunteja, mutta ei kuitenkaan tarpeeks säännöllisesti ja tarpeeksi kivuliaita... Tänään ollut rauhallisempi päivä.

[/b]Sibirica: Onnea! :flower: Kiva, kun synnytys meni reippaasti, mulle tuli mieleen ihan kun mun kakkosen synnytys, joka oli tosi helppo ja mukava muistella :)

Marjutti86: Hurjan kuulloinen ja pitkä synnytys! Onnea kovasti :flower: ! Toivottavasti ei mitään mieleen traumoja jättänyt.

A-L-M: Onnea kovasti :flower: !

Synnytysasennoista: Olen kolme muksua synnyttänyt kaikki samassa asennossa, ei tarjottukaan muuta. Sellainen puoli- istuva, sukan varresta pitänyt kiinni ;) . Tuossa vaiheessa ei ehkä jakkara ole tullut enää mieleenkään, kun jalat eivät enää oikein kantaneet, kun voimat oli pois. Varsinkin, kun kaksi viimeisintä meni ilman kivunlievityksiä. Ei mulle silti paljon ole repeämiä tullut, ekassa synnytyksessä vain, ei näis muissa.
 
Onnittelut vauvautuneille :flower: :flower: :flower:

Ja kiva kun jaksatte/ehditte käydä kertomassa vauvantuoksuisia kuulumisia :)

Ja tsemppiä yliaikaisille! Tiedän tasan miltä tuntuu, esikoinen kun syntyi käynnistettynä rv 42+2, ja silloin ei tosiaan ollut mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan että lähtisi itekseen syntymään vaikka toki viimeiseen asti jaksoin sitä toivoa. Ja käynnistykseen mennessä paikat täysin epäkypsät.. :/ Tällä kertaa nyt ainakin välillä jo pikkuisen supistelee.

Ehtiköhän Sibirica siellä vyöhyketerapiassa käydä ennen synnytystä? Tää odottelee jo innoissaan omaa tiistaista aikaa.. =)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja Hyvää Äitienpäivää!

miranth ja masu 37+4
 
Varanikki:
Ehkä se päänsärky olisi oire ja kohta oot jo punkemassa! Mä ainakin vikat päivät (viikot) joka päivä löysin itsestäni oireen joka voisi viitata synnytykseen :LOL:

Pakko vielä tarkentaa kylkiasentoa että oli siksi myös mukava kun mä ainakin kädellä tavallaan vedin reidestä (koipi siis ylhäällä) niin sai hyvin siitäkin revittyä voimaa ponnistukseen ja ponnistusvaiheethan näissä kahessa vikassa on ollu niin lyhyitä ettei edes aikaa ole laitettu :D Suosittelen! Ja mä kanssa kun tässä kaksossynnytyksessä olin kiinni piuhoissa plus että kätilö puristi mun mahaa ettei B käänny plus mua ultrattiin koko ajan niin liikkua ei voinut.

Onnea A-L-M :flower:

Vaavat sen kun vetää sikeitä, mahat täynnä mamman läskimaitoa :heart: :D
 
Meillevauva, mä kanssa lähinnä toivon että sais pienen heti vierihoitoon, synnytystavasta siis viis.

Ihanaa kun ootte jaksanut noin ahkerasti kirjotella synnytyskertomuksia! Tosi kivaa lukea muiden kokemuksia, jospa osais ja muistais käyttää noita "hyväksi" todettuja asentoja sitten kun itelle tosipaikka tulee.

sibirica :flower: , onnea pojasta :heart: .

ALM :flower: , onnea tytöstä :heart: .

Rintapumpusta piti kommentoida että meillä sähkökäyttöinen ainun pumppu. Hyvä ostos oli ja tosiaan esikoiselle pumppasin vallaan maidot.

BTL kuulostaa niin mukavalta teidän arki kahden pienen kanssa! Kuulosti sun synnytyskin ihanan helpolta vaikka kaksi pikkuista sieltä tulikin.

Supistelee täälläkin aikalailla, mutta ei mitään kivuliaita. On ne kuitenkin jotain aikaisemmin saanu aikaseks kun vähän oli pehmenny ja lyhentyny kohdunkaula.

Masu on kyllä selvästi tosi ylhäällä nyt. Hengästyn paljon helpommin kun aikasemmin. Muutenkin tuntuu niin jämäköiltä kaikki liikkeet... alapäässä tuntuu kun sormet liikkuu ja ei oo kivan tuntusta... Odotellaan siis jo että josko tuo masu hieman laskeutuis niin olotila ei olis ihan tukala.

Selis ja "mötkäle" 36+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja miranth:
Ehtiköhän Sibirica siellä vyöhyketerapiassa käydä ennen synnytystä? Tää odottelee jo innoissaan omaa tiistaista aikaa.. =)
Moi!

Ehdin käydä :) ja luulen, että se kyllä laittoi homman etenemään. Kävin maanantaina terapiassa ja sen jälkeen oli kaikenlaisia tuntemuksia...keskiviikkona sitten alkoi tapahtumaan (vesien meno) jota edelsi hassu, vähän humalainen olo verenpaine tosi korkealla.

Terapeutti sanoi, ettei hoito käynnistä synnytystä ennnen kuin minä + lapsi olemme valmiit siihen. Mun tilanne taisi olla aika kypsä, lapsikin oli jo 3600gr vaikka viikkoja oli vasta se 38+0.

TOivotaan, että sullakin hoito tuottaa tulosta!

t: sbirica :flower:
 
A-L-M sydämelliset onnittelut pikkuprinsessasta!! :flower: :heart:

Täällä pääpipi eikun jatkuu vaan. Illan sitten supisteli noin 10 min välein, mut hyytyvät tonne puolille öin ja läksin nukkumaan. Heräilin ihan kiitettävän monta kertaa, käsien ja pääpipin takia ja viideltä oli pakko ottaa Paracetamolia :/ Tää on nyt vähän samanlainen pääkipeä joka mulla on yleensä ollu hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamana noin viikkoa ennen menkkoja, ei ihan yhtä raju, mutta samalla tapaa nousee tuolta niskasta ja voi kestää 3-5 päivää. Eli hormonaalinen pääpipi, toivottavasti ennaki jotakin olennaista :attn:

Että se olis sitten

VN& häätölapun vastaanottanut Norsuvauva Dumbo 41+0 :heart: ( |O |O |O )
 

Yhteistyössä