40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Ääk, huomenna totuuden hetki, nyt alkaa vähän kauhistuttaa :eek: En tiedä, miten saan ensi yön nukuttua..no huonosti varmaan, kuten viimeisen kuukauden muutenkin :ROFLMAO:

Zen, mäkin olen huomannut, et ihan jo oman olon vuoksi kannattaa välttää sokeria ja hiilareita. Jo ennen radi-diagnoosia tulin tosi huonovointiseksi jo pienistä sokerimääristä tai jos söin jotain hiilarihöttöä, se oli posliinialttarin palvontaa heti, jos söi jotain sopimatonta. Pitää nyt jatkossakin yrittää välttää varsinkin huonoja hiilareita, vaikka kyl mä varmaan alkuun vähän porsastelen pullaa ja suklaata:D Ja kyllä niitä isoja lapsia syntyy sellaisillekin, joilla ei ole radia tai ylipainoa. Oma kaverini sai myös reippaasti yli 4,5kg:n muksun, vaikka on itse langanlaiha kuikelo eikä ollut radia eikä mässäillyt odotusaikana. Kaikkeen ei vaan voi vaikuttaa, me ollaan yksilöitä jokainen, ihan alusta asti.

Karo, täälläkin himottanut just hedelmät, kun niitä on aika paljon tottunut popsimaan normaalisti, varsinkin appelsiinit on taivaallisia, ja vesimeloni -on se kumma, että parsakaali tai porkkanat ei saa samanlaista himotusta aikaiseksi :ROFLMAO:

Pitäis alkaa jollekin, mut ei nyt jotenkaan jaksa keskittyä mihinkään :unsure:

O ja 39+5
 
Tervetuloa Onni!
Ja ollakkovai,
onko jotain selvinnyt? Vai onko jo käynnistetty?

Itsellä vähän tuskaisempaa. Ei supistuksia, mutta muuten niin täynnä vauvaa ja potkut tuntuu jo inhottavasti. Ja jotenkin kipeä maha myös, välillä. Ei tosin nyt, kun vieläkin makoilen sängyssä vaikka kello on jo yksi. Vein tytön päiväkotiin ja tulin takaisin nukkumaan! :D

Mua ei ole kertaakaan kohdeltu vanhana odottajana, kukaan ei ole mitään sanonut painosta. Tosin olen normaalipainoinen. Ja ottanut 14kg odotusaikana plussaa.
Eikä ole radiakaan, niin kohtelu on ollut ihan yhtä asiallista kuin esikoista odottaessakin. Vaikka olin 39ensisynnyttäjä, ei missään silti puhuttu vanhasta.

Tsemppiä ollakko vai viime minuuteille ja zenmama viimeisille päiville! Kohta se odotus palkitaan! Täytyy itsekin nyt vaan yrittää jaksaa odottaa tuntematonta päivää...

Tyydeli ja 40+2
 
Ballongin kanssa laittoivat kotiin odottamaan, aamulla suoraan synnytyssaliin kalvojen puhkaisuun, jos ei synny ennen sitä. Tai varmaan sen kohdunsuun pitää olla avautunut riittävästi, ennen kuin puhkaisevat. Kyllähän tuo selkää jomottaa ja alavatsaa myös, saa nähdä, miten käy. Lähtötilanne oli 1,5 cm kanavaa ja sormelle auki tms.

Tyydeli, joo, ei tosiaan potkut tunnu enää kivoilta, ja mullakin tunne, et jotenkin on ihan "täynnä" sitä vauvaa, aina kinnaa vatsa, jos jotakin yrittää kurottaa tai kumartaa, ja kumarteluahan meillä riittäis 24/7, kun lapset levittelee kaikki rojunsa ja vaatteensa pitkin lattioita (mitähän varten ne kuvittelee, et kaapit ja lipastot ja lelulaatikot on keksittyo_O)

Nyt takasin sohvalle, ei jaksa eikä kärsi muuta, en siis enään kumartele:LOL:

O ja 39+6
 
Pitkästä aikaa täällä. Nyt menossa rv 13+2 (itse olen kyllä edelleen rv 13+4 kannalla... mihin np-ultrassa otetut mitatkin viittasivat, mutta laskettua aikaa ei muutettu. Mutta pari päivää sinnetänne - ihan sama.)

Onko täällä ketään about samoilla viikoilla olevaa? Joko on np-ultra takana? Me saatiin down riskiluvuksi 1:1400. Ensin mä olin, että jee! Mutta sitten rupes kaivelemaan - onko tuo sittenkään hyvä lukema? Yli nelikymppinen saisi lapsivesipunktion, mutta sen riskit pelottavat, enkä näillä näkymin sitä ole ottamassa. Mutta huokailenko ja huolehdinko koko loppuraskauden niin, etten voi nauttia koko ajasta... Nyt on odotuksen onni ja autuus hukassa ja kulmat on kurtussa enimmän osan päivää.

Elotar ja hippunen 13+2
 
Tsemppiä teille loppusuoralla olijoille!

Elotar Kysypä onko kotikunnassasi mahdollista saada NIPT-tutkimusta. Minun kotikaupunkini onneksi sellaisen meille yli 40v. odottajille tarjoaa, joten sen ehdottomasti halusin vaikka Down-riski oli 1/876. Sieltä saatiin tulos, että trisomioita ei ole ja poikaa odotellaan. :)
 
Ollakko vai, joko?

Elotar, mä en edes nähnyt mun riskilukuja koskaan. Luotin siihen, kun kirjeessä sanottiin, ettei kohonnutta riskiä ole ja np ultra oli muuten niin rauhoittava kokemus. Ennen sitä olin varma, että menen Niptiin, vaikka yksityiselle.
Sun lukusi on oikein hyvä! Eikös ne ole lähempänä 1:250 tai 1:100 tai alle, kun tutkivat lisää. Eli nauti nyt vaan!

Voi, mä niin mielelläni siirtyisin +40 vauvaketjuun... Vaikka tänään. Mutta en tiedä, miten järjestäisin häädön yksiössään nautiskelevalle... Ei vieläkään mitään merkkejä.

Tyydeli ja 40+4
 
Meillä oli tänään rakenneultra, jossa ei kaikki sitten ollutkaan hyvin. Pikkuisen munuaisaltaat ovat laajentuneet ja niiden ympärilläkin on nestettä. Virtsarakkoa ei näkynyt ollenkaan. :cry: Muutenkin näkyvyys oli vähän huono esim. kasvoja ei poju näyttänyt vaan köllöttelee poikittain istukan takana. Lapsivettäkin oli niukanlaisesti. Päätettiin, että lapsivesitutkimusta ei tehdä, koska NIPT antoi puhtaat paperit. Ensi viikolla ensimmäinen kontrolli ja seuraava 9.5. Olen kerran jo joutunut luopumaan lapsesta näillä viikoilla enkä tiedä miten kestäisin sen toisen kerran.:cry:
 
Meillä oli tänään rakenneultra, jossa ei kaikki sitten ollutkaan hyvin. Pikkuisen munuaisaltaat ovat laajentuneet ja niiden ympärilläkin on nestettä. Virtsarakkoa ei näkynyt ollenkaan. :cry: Muutenkin näkyvyys oli vähän huono esim. kasvoja ei poju näyttänyt vaan köllöttelee poikittain istukan takana. Lapsivettäkin oli niukanlaisesti. Päätettiin, että lapsivesitutkimusta ei tehdä, koska NIPT antoi puhtaat paperit. Ensi viikolla ensimmäinen kontrolli ja seuraava 9.5. Olen kerran jo joutunut luopumaan lapsesta näillä viikoilla enkä tiedä miten kestäisin sen toisen kerran.:cry:
Voi ei :cry: Halauksia täältä, toivottavasti kaikki kääntyisi vielä parhain päin. Antoiko mitään ennusteita?
 
Hei Onni, meidän esikolla havaittiin myös ru:ssa tuollainen laajentunut mun.allas. lisäksi sydämessä oli jotain myös. Odotettiin tovi, itselle tietenkin odottelu ihan kamalaa. Uusinta Ultrassa tilanne tosiaann oli korjaantunut. Muistan kun ei saatu ees suorillta vakuutusta. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä, uskon että enemmän on niitä onnellisia lopputulemia.
 
Kiitos teille kaikille! Mä niin haluan pitää tämän pienen pojan, joka niin pontevasti mua välillä potkii. Maanantaina menen perinnöllisyyspolin kautta ultraan ja otetaan ehkä lapsivesinäyte, että nähdään onko kromosomeissa sittenkin jotain. Trisomiat 13,18 ja 21 on pois suljettu eikä niitä epäilläkään.
 
Kiitos teille kaikille! Mä niin haluan pitää tämän pienen pojan, joka niin pontevasti mua välillä potkii. Maanantaina menen perinnöllisyyspolin kautta ultraan ja otetaan ehkä lapsivesinäyte, että nähdään onko kromosomeissa sittenkin jotain. Trisomiat 13,18 ja 21 on pois suljettu eikä niitä epäilläkään.
Se tuossa NIPT:ssa on kurjaa, ettei paljasta kuin muutaman tunnetun, joskin yleisimmän kromosomipoikkeavuuden. Itse kävin myös kyseisessä testissä omakustanteisesti ja nyt synnytyksen lähestyessä
Olen alkanut jännittämään ihan kamalasti, josko poikasella sittenkin on joku kehitysvamma :( Sillä se lapsivesipunktio olisi ollut varmempi, sinuna menisin siihen. Ja vaikka jotain löytyisi, saat aikaa valmistautua ja ottaa selvää (y) Tsemppiä!!!

Zenmama 37+
 
Onnea vauvan syntymän johdosta Ollakovai...:love: Kovasti voimia Onnille epätietoiseen tilanteeseen, toivotaan että kaikki kääntyy hyväksi vielä!

ON: Nt-ultrassa käyty ja siellä oli kaikki oikein hyvin. Pikkuinen vilkutteli siellä ja saatiin hauska ultrakuva. Pahoinvointia ja oksentelua on ollut edelleen lähes päivittäin. Jospa se tästä...:sick:
 
Kaikille synnyttäneille hurjasti onnea!
Onnille myös toivotaan, että poikkeavuus korjaantuu itsekseen ja tämä stressi olisi turhaa.

ON. Rv30+4 menossa ja tyttöä odotellaan, painoa lähtötilanteeseen vielä -0.5kg. Mutta eiköhän sekin tästä oikene. Masu on kyllä siitä huolimatta pullistunut entisestään ja on jo pakko alkaa harkitsemaan äippähousujen ostoa. Vinkkejä hyvistä otetaan vastaan. Näin isokokoiselle muutoinkin.
Vointi hyvä, toisinaan joutuu vessassa juoksemaan alvariinsa. Eilen käyty kontrolliultrassa ja pieni kasvaa juuri keskikäyrillä. Kuukauden kuluttua seuraava tsekkaus ultrassa, parin vkon päästä neuvolakäynti.
Vaunut ja turvakaukalo tilattuna. Vaatteita haalittu kirppiksiltä. Kaapeista saatu yksi tyhjennettyä vauvan vaatteille ja tarvikkeille. Vihdoin. Sänkykin odottaa jo käyttäjäänsä, petivaatteita ei olla vielä laitettu pölyyntymään. Ja toisekseen toivottavasti sängyn täytettä ei vielä aikoihin tule.
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74

Yhteistyössä