40+ so what (vol. 3)

Ihanaa Sunnuntai aamupäivää kaikille

Matsalu Valitsen sinulle vaihtoehdon numero 3 ;)

Olen tilannu niitä Baby plus- tesejä. Tuli mononta ovis ja raskaus testejä, ja ihan edullisiakin. Siksi varmaan olen minäkin saanut jonkinlaisen huuman testaamiseen :whistle: nehän pitää saada pois käytöstä, heh. Mutta luotan niihin dikitesteihin enemmän. Liuska raskaustesti aamulla näytti vain yhtä viivaa :( Laitoin tarjottimen superpesulle tiskikoneeseen ja otin puhtaana, kiiltävänä ulos. Pyyhin vielä kosteuden Marimekko astiapyyhkeellä pois ja vot! Nettiin menin, ja katselin kunnolla niitä IVF-hoitoja oikein kunnolla, sillä silmällä ;) odotellaan nyt kuitenkin sitä tädin vierailua, rupean kohtapuoliin siivoamaan pesen lattiat koska sain eilen uudet matot.

Tirulii, Bobo oikein paljon plussatuulia puhaltelen teillepäin niinkuin kaikille muillekkin.

Anjamarita, Pikkumyy vastasi sinulle ovistestin mahdollisuuksista, sitä silmällä pitäen testasin ovis testiä viimeviikolla.
 
tirulii (ynnä muut), yksi juttu mitä minä en ymmärrä ovat nämä kiinnittymispuheet: tuntemukset, väristykset, nippailut, tuhruilut jne. jne. Oma henkilökohtainen kokemukseni/mielipiteeni on, että kiinnittyminen ei tunnu miltään eikä sitä voi huomata muuten kuin unelmissaan. Ajatelkaa, kuinka iso sikiö on, ennen kuin alkaa pieniä perhosen sipaisuja tuntumaan kohdussa. Olisikohan se puolen kilon painoinen tai jotain? Miten sen parin solun tarttuminen limakalvoon muka voisi tuntua äidistä joltain? Tietysti tuntemuksiaan voi kuulostella jos se tuottaa huvia, mutta tuntemusten puuttuminen ei tarkoita yhtään mitään. Muidenkin raskausoireiden suhteen olen vähän samalla kannalla: ne ovat todella havaittavissa vasta sen jälkeen, kun kuukautiset ovat myöhässä.

Hitsi kun minä olen tylsä.
 
Huomenta !! Olen kyllä vähän sama mieltä kun Plättä et miten sen vois tuntea,kiinnittymisen....Noist raskausoireesta sitt en tiedä. Ennen,kun tulin normisti raskaaks,tiesin jo viikko ennen kun menkat piti alkaa että olin raskaana....en muista mistä syystä.. Nyt vaan pelkään sitä miinusta....mutta pahoin vointia on aamusin,ihan hetken mutta kuitenkin.ja sitt välillä semmonen "paine" ala vatsassa. Ja tissit kipeenä,nyt ei niin pahasti kun välillä.Sekin vähän heittelee päivästä päivään. Päänsärkyä on välillä mutta sitä nyt on muutenkin...elohiiri hyppäs silmissä yks päivä melkein koko päivän. Mutta toivotaan parasta,meille kaikille !!!
 
Mitä tulee synnyttäneiden ikään,vanhin jonka tiedä oli 56v!Yksi vanhempi naisihminen kertoi että hänen äitinsä oli 56v.kun sai kuopuksensa!Ja vanhemmalla iällä olivat muutkin lapsoset syntyneet,tämä mummeli kertoi että äitinsä oli 48v.kun hänet sai.Ja synnytykset menneet hyvin.Toki ihmiset siihen aikaan varmaan puhuivat että kuinkas sitä nyt tuolla ikää..mutta iäkkäiksi ovat kaikki sisarukset ja äiti eläneet,yli 90v.oli äitikin kun kuoli.Että eipä meillä hätää!!
No sitten omaa napaa..Kp nyt 15 ja aloitin Terolut-kuurin.Ovista en ole tikutellut,eikä sitä ole oikeastaan hyödynnettykään :(
 
Plättää peesaan eli kolmen raskauden perusteella voin sanoa, että minulla ei ole ollut yhtään mitään tuntemuksia kiinnittymisen tms. suhteen.
Vasta kun kuukautiset ovat jääneet pois olen alkanut miettiä testin tekoa. Ja kun raskaus on varmistunut oireet ovat alkaneet vasta viikolla 6-7. Näin minulla ja yksilöllistähän se on.
Jaksamisia piinailuihin kenellä ne ajat ovat.
 
Anjamarita, ovistestien mittaama LH ja raskaustestin Hcg ovat samantapaisia hormoneja, vaikka eivät aivan samoja. Sen takia ovistesti voi reagoida myös raskauteen. Itse pidän ovistesteillä testaamista turhana juuri noiden tulkintavaikeuksien takia. Ovistesti voi näyttää heikkoa kahta viivaa melkein milloin vain ja mistä sen sitten tietää, koska testiviiva on tarpeeksi vahva kertomaan raskaudesta? Mutta helppohan minun on sanoa, kun en ole testifriikki!

Babo, kuulostaa ihan hyvältä. Eivät Luget ainakaan minulle mitään pahoinvointia aiheuttaneet... Ja Tirulii , kai se nyt tosiaan on tavallisempaa tai ainakin hyvin tavallista, että ennen raskaustestiä ei tunnu mitään erityisiä oireita. Rktt, kunnes toisin todistetaan!

Kiinnittymisestä. Useimmille naisille alkion kiinnittyminen ei aiheuta mitään oireita. Mutta muistaakseni noin 20%:lle naisista kiinnittyminen aiheuttaa vähäistä veristä vuotoa. Sitä voi syntyä, kun alkio porautuu kohdun limakalvoon. Kohtuun voi tässä yhteydessä kertyä verta, joka muodostaa hematooman, mutta voi sitä muutama tippa valua uloskin samantien. Ja tästähän mulla siis on henkilökohtaista kokemustakin... Alkion tunkeutuminen limakalvoon voi myös aiheuttaa kohdun lievää supistelua ja sitä kautta kipua.

Ihan lääketieteellisiä faktoja nämä minun käsittääkseni ovat. Eri juttu sitten, että kiinnittymiskipuja ei välttämättä erota muusta mahan möyrinnästä mitenkään ja vuotoakin saattaa olla sen seitsemästä eri syystä.

Oma napa. Eilen esittämistäni vaihtoehdoista voinen nyt pudottaa pois numeron 1 eli että kuukautiset olisivat alkamassa. Eivät ole alkaneet. Pyyhkiessä edelleen hiukka tuhrua tulee. Ja lisää oireita, silvuplee: yöllä nenä tukossa; aamulämpö noussut oviksen jälkeisestä tilanteesta edelleen 0,5 astetta; aamulla itketti miehen "ymmärtämättömyys ja kylmyys", kun hän ei jaksa intoilla niinkuin minä. Kyllä näistä oireista nyt jo mielenvirkistystä saa, jos ei muuta!
 
Toi Matsalun tilasto oli mielenkiintoinen. Oma kokemus on semmoinen, että kun mulla ainoa raskaus on koeputkihoito ja tiedän milloin kiinnittymisen on suunnilleen tapahtunut. Niin mulla oli silloin kahtena päivänä aivan älyttömät kuukautiskivut ja siksikin ajattelin että se hoito meni niin mönkään kuin mahdollista. Semmoista ei ollut aiemmin tapahtunut. Muita oireita ei sitten ollutkaan ennenkuin pahoinvointi paljon myöhemmin.

Peukkuja kovasti!
 
Vau mitä mitä Matsalu ? lupaavat oireet!! :p
Myös babon ja tiruliin oireita/testauksia ootellaan, onko nillalla vieläkin liian aikaista testailla?

Täällä ovis oli ja meni ja erittäin outoa oli että nippailut olivat oikealla puolella muniksissa, yleensä viimeisen vuoden ollut aina kierroissa vasemmalla tuntemukset. Siemennyksiä oli vain kp 8, kp12 ja kp14 ei keritty muuhun kun siippa yövuorossa ja muuta estettä. Toiveita kuitenkin taas on ja tuntosarvet kohollaan oottelen oireita viikon päästä :whistle:

Hyvää alkuviikkoa kaikille :heart:
 
pyrstötähti
tämähän on siis OVISTESTI ja kp on 14 jos ei tällä viirulla hedelmöity niin sitten ei koskaan. Olen huolella kellistänyt, säilönyt siemenet ja hautonut niitä rakkaudella. Nyt alan etsiä vimmatusti lankakopasta valkoista lankaa ja neuloa pikku sukkia. Ihanaa iltaa kaikille :heart:
 
pyrstötähti
Matsalulle ihan selvät oireet, kylläpä on hyviä uutisia! Lapsellista me kaikki kovasti kaivataan ja vaikea keksiä lohdutuksen sanoja kun tilanne on niin kuin se on. Kohtuuttomalta tuntuu täällä vinkua lisää lapsia itselle kun kaikilla ei ole ensimmäistäkään mutta elämässä kai on tarkotuskin että meitä kuritetaan kutakin tavalla tai toisella.

Tänä aamuna heräsin kukonlaulun aikaan ekan kerran ja ihan huvikseni mittasin lämmöt, se näytti 35,6 ja ajattelin että ompa outoo kun on niin kovasti ovisfiilarit ja kunnon kipujakin. Pistin uudelleen nukkumaan ja kun muutaman tunnin kuluttua heräsin uudelleen niin mittasin taas lämmöt kun oli niin tosi lämmin olo ja tädää 36,4 kipitin vessaan ja lirautin purkkiin ja kyllä siellä jotain tapahtuu. Kun vuosi sitten tulin palstalle niin et ollut koskaan rapistellut mitään tämmösiä testejä ja niin sitä lapsellisesti ajattelin kun sain tikutettua ekan kerran oviksen että avot kaikki toimii. Mutta eipä se niin ollutkaan. Mutta kuten lapsellinen tuumasi se on kuitenkin se tärkein edellytys että siellä on sitä toimintaa. Tämän tieteellisemmäksi ei kotikonsteilla tätä voi tehdä. Ja mietin tuossa pari päivää sitten että jos naisella on kaksi tärkeetä oolla alkavaa niin olkoot sitten niin että vaikka ei sitä vauvaa tulisi niin sen toisen tärkeän oon kuitenkin saa pitää elämässä, kävi miten kävi.
 
Onnea Pyrstikselle valtaisan hienoista ovisviivoista! Mutta se lämpö, se siis nousee vasta oviksen jälkeen.

Olen tosiaan itsekin sitä mieltä, että kiinnittymisyritystä voi olla. Mutta eipä vielä nuolaista ennenkuin tipahtaa: pajonhan sitä käy niinkin, että alkio yrittää kiinnittyä, vaan ei onnistu.
Kuukautisin mennessä kaikki voi olla jo ohi. Viikon päästähän tuon sitten näkee, osapuilleen.

Mutta panempa tähän nyt asiasta gallupia. Jotkut jo kommentoivatkin, mutta eikö tosiaan kukaan muu kuin Lumeton ole huomannut koskaan kiinnittymistä? Ajallisestihan se on suunnilleen viikon päästä oviksesta.

 
Tosta kiinnitymis tuntemisesta..en mää tiedä sitten olisko se ollu jotain lääkkeitten aikaan saannosta ed. raskaudesta kun tunsin pp4 just tuolla häpykummun alla ja pikkasen siitä ylöspäin,niin sellasta kuin jokin olisi "kovertanut"/kautta rapsuttanu sellasella terävällä kärjellä samasta paikkaa koko päivän.AAttelin vaan että se olis ollu sitä kiinnittymistä.Voin olla väärässäkin :ashamed:
 
pyrstötähti
:flower: hyviä oireita liikkeellä, elohiirihän on oireitten aatelia. Muistelen samoin että ihan faktaa olisin lukenut että osalla naisista voi olla pientä vuotoa ja kohtu ylipäätään voi kiinnittymiseen reagoida, onhan se kuitenkin aika suljettu maailmansa ja jos siellä asukas alkaa tehdä seinämään pesää niin herkemmillä tasapaino järkkyy ja oireita voi olla.

Noista lämmöistä en tiedä tänään en ehtinyt aamulla mitata muulla kuin perinteisellä nahkamittarilla :D oma aktiviteetti on kyllä ylenpalttisella tasolla ja siitä päätellen oili ei vielä ole kävellyt ulos. Mutta pakko heittää tähän se tylsä mutta, minun iässäni varmaankin tuo hormonitaso nousee melko korkealle että ylipäätään jotakin tapahtuu ja se että toimiiko siellä irrotusmekanismit sun muut onkin toinen juttu. Mutta nyt jätetään tylsät ja pessimistiset spekuloinit. Jos sitä ylipäätään aikoo tulla raskaaksi pitää olla joku luomusti yritystä hirveän paljon tai sitten vielä klinikka apuna. Ylipäätään hetki jolloin nainen voi tulla raskaaksi on todella lyhyt aika kuukaudesta ja en oikein usko siihen että nuo maksimit mitä siittiöiden sanotaan elävän ja munasolunkin pysyvän otollisena toimivat kaikilla samoin. Joten päivääkään en kyllä jätä kuksimatta enkä mielellään yli 8 tuntiakaan. Onneksi tämä hirveä hormonimyrsky itsessäni saa tuon ukkoni uskomaan että hän on niin vastustamaton ja se antaa sitten sitä puhtia hänellekin uurastaa kuin kaniini kammarissa :D

Meinaatko Matsalu testata milloin täällä ei meinata malttaa odottaa...

Pikkumyylle terveisiä pitkästä aikaa. Kannattaako tosissaan tätiä odotella tässä kierrosa :)
 
Huomenta!

Oivikille tervetuloa!

Minä nyt terrorisoin tätä palstaa, kun on ns. tilanne päällä. Luulin jo vuodon eilen loppuneen, vaan eikö mitä. Tänään taas vessassa käynnin yhteydessä verta hulahti hiukan enemmänkin. Ponnistaessa sitä aina tulee, nyt jo kolmantena aamuna peräkkäin. Pessimismi valtaa vuorostaan alaa. Olisko sittenkin menkat alkamassa etuajassa? Kohtu myös supistelee tuntuvasti, niin että... Se tarkoittaisi sitä, että minun ruumiini on loppumattomasta varastostaan löytänyt TAAS uuden keinon, jolla huijata minut uskomaan olemattomia.

Mietin muuten vielä tuota kiinnittymisvuodon prosenttilukua. En muista lähdettäkään, jossain se vain tuli surffatessa vastaan. Mutta senhän täytyy tietysti olla niin, että 20 %:ssa raskauksista esiintyy kiinnittymisvuotoa. Eihän se mitään naiskohtaista voi olla, voihan samallakin naisella olla eri raskauksissa ihan eri kuviot.

Tirulii, koska ajattelitkaan testata? Montako päivää siirrosta? Entä Nillanilla, Saara ja Sinisyys? Eikös teilläkin jo kp:t pauku? Mullakin on kaapissa joskus sinne unohtunut liuskatesti. Se kutsuu ja houkuttaa, mutta en anna periksi, en.

Huomenna on onneksi lapsettomuuslääkärin tapaaminen, voin vaihteeksi rauhoittaa mieltäni keskittymällä uuden hoidon suunnitteluun. Meillähän on siis tilanne se, että kahden hoidon välissä on nyt tämä luomukierto ja kunhan menkat kunnolla alkavat, alkaa sitten lyhyen kaavan hoitokin.
 
pyrstötähti
mä oon taas ihan kahen vaiheilla, oikeasti vasta tossa kesällä pitäisi käydä papassa sun muuta. Jotenkin mun vakaa päätös mennä lääkäriin varjoaineyms yms tutkimukseen taas alkoi horjumaan. Päätellen kuitenkin siitä että ovis on vasta 14 pv:n kieppeillä munasolulla on kyllä aikaa kypsyä ja siihen ei lääkkeet auta jos ne ovat liian huonolaatuisia eihän niitä saada hedelmöitettyä kemiallisesti jos ei niissä paukut riitä, näin mä spekuloin kun mua ei yhtään inspaa levitellä hanuria (se tutkimus käy vähän kipeetäkin) ja toisaalta ei olisi rahaa oikein. Auttakaapa siskot, perunko ajan? Mitään ei osaa enää edes päättääkään.
 
Testailen kunhan testit saapuu B) viimeistään keskiviikkona pp8(edellisen kerran sain selvän tuloksen jo pp8!)

Voiko luget todella noin paljon nostaa lämpöjä(sen olen tiennyt,että ne jonkin verran nostaa),mutta että melkeen asteen verran.Normisti en mittaile,mutta tänään oli kuumeinen olo ja 37.28 oli lämpö.Normaali lämpö 36.4.
Tai sitten flu pukkaa paikalle :(
 
Minua jäi vaivaamaan, etten vaan pahoittanut tiruliin mieltä "poikki ja pinoon"-tyyppisellä viestilläni. Se ei ollut tarkoitus. Päinvastoin yritin sanoa, että kiinnittymistuntemusten puuttuminen ei todellakaan ole syy luopua raskaustoiveista siinä kierrossa. Minä en ole tuntenut sellaisia koskaan, mutta eihän se mikään todiste ole.

Kerronko teille kaiken huipun? Tätä en ole kehdannut kertoa edes miehelle. Joskus toissa syksynä, kun kuopukseni oli vuoden ikäinen ja kuukautiseni eivät olleet imetyksen vuoksi vielä alkaneet, huomasin yhtäkkiä olevani raskaana. Ja pitkällä. Sikiön liikkeet nimittäin tuntuivat jo. Laskeskelin, että kyllä se juuri ja juuri mahdollista on, kun testauksista oli sen verran aikaa. Mielessäni vakuutuin asiasta päivä päivältä enemmän, ja myhäilin, että tästä tuleekin lyhyt raskaus. Testasin ihan muodon vuoksi: mitä sitä enää testailemaan, kun potkut tuntuvat? Negaa näytti. Kesti aikansa, ennen kuin uskoin moista testinrakkinetta. Sikiön liikkeet olivat todellisuudessa suolistoni kurinoita, ja koin ne kummallisina, koska nuorin syntyi niin nopeasti, että kudokset olivat antaneet periksi ja tuolla kellarikerroksessa oli huoneiden seinät vähän siirtyneet.

Sellainen asiantuntija minä olen.

Antakaa minulle anteeksi, jos joskus yritän esiintyä täällä kaiken nähneenä ja kokeneena. Se johtuu siinä, että en ole elämässäni muutakaan aikaan saanut kuin nuo lapset. Jostainhan sitä täytyy olla mielissään.

Pyrstötähti näyttää olevan kahden vaiheilla lääkärikäyntinsä suhteen. Asiassa on tietysti puolensa, mutta jos toisaalta haluat ja kuitenkaan et mene, niin tulisiko sitä mietittyä myöhemmin? We ain't getting any younger, eh?

Matsalun outo kierto mietityttää: voisiko olla, että tärppi on käynyt perinteisellä menetelmällä? Siinä tapauksessa voisittekin kantaa lääkäriasemalle tarkoitetut rahat vauvanvaunukauppaan, ja taitaisi jäädä vähän ylikin. Vau.
 
pyrstötähti
niin se varjoainetutkimus on tilattu mutta se ei ole lääkärin suositus ihan oma aivoitukseni että kun on tehty se purkuleikkaus ja jos on jotain könttiä kertynyt tuubiin niin varjoainetutkimus voi ne avata kun ovat tuoreeltaan. Ja tietty munasarjojen rakkulat ja limiksen. Mutta kun toisaalta kiertoni toimii säännöllisesti ovis on vasta tässä 14-16 pv:n tietämillä niin on siinä aikaa valmistua ja kuukautiset ovat runsaat niin eipä siihen kyllä lääkkeilläkään voi vaikuttaa eikä kyllä oikein uskalla säännöllistä kiertoa sekoittaa. Ei inspaa kauheesti levittää pörssiä ja tarakkaa. Ja ainakin jos jotain tässä kierrossa olisi tapahtunut niin kyllä se varjoaineen kanssa varmasti liukenee saman tien. Kaikkee sitä kanssa mietitään onkohan nyt joku auringonpilkku väärässä kohtaa kun ei mitään osaa päättää.
 
Pp 12 B) Tekis kyllä jo mieli testata mutta pelkään pahinta...
Lugenit teki mulle kyllä viimekskin arat tissit,olin herkkä tuoksuihin ja itkitti helposti...Tällä kertaa myös noi mutta sitt pikkasen pahoinvointia aamusin ja semmonen "paine " ala vatsassa....Toivon niin...Ja teille myös :hug:
 

Yhteistyössä