40+ so what!!! (vol 5.)

Lauantai-iltaa vaan kaikille! Täällä mä istun kuumemittari kainalossa ja kävinpä ostamassa Onni-ovistestejäkin. Ne ohjeistetaan tekemään aamupisusta, mutta nyt iltapäivällä tehtynä antoi lähes samanlaisen viivan kuin kotrolli. No aamulla sitten uudestaan. Ovis siis vasta kp 18 - 19 ja mur-mur, kyseli, niin kanamunalimat tuli jo kaksi päivää sitten. Eli jos sun kroppasi toimii samoin kuin mun, niin ehdit oikein hyvin vielä talletushommiin.

Räystäspääsky, sen takia niitä testejä myydään, että me sitten testataan. Voi kumpa tietäisitte paljonko minäkin olen näihin kaikkiin testeihin uhrannut rahaa. En edes uskalla ruveta räknäämään.

Erkalla haamuttaa, hyvä ja huomenna-ylihuomenna on sitten jo kunnon viiva. Ja kun kahdella testillä tuollaisen tuloksen saa aikaan, niin varmasti on tottakin.

Mimmimamma ja Inia pohdiskelleet kortisoninkäyttöä. Mä söin pari vuotta sitten kortisonia puolisen vuotta putkeen ja kierrot lyheni silloin tosi paljon. Tosin en tiedä johtuiko muutos tulehduksesta, johon sitä söin vai lääkkeestä vai muuten vaan. Astmalääkkeenä käytetyt sumutteet eivät ole mulla vaikuttaneet kiertoihin.

Ottis, testtejä sitten peliin huomenna. Eikä se niin vaarallista ole, vaikka välillä tulee pissattua normaalistikin :)

Emilyllä on onneksi tänään ohjelmaa, jolloin testin viiva ehtii vahvistumaan huomiseksi.

Onlydreamilla mielenkiintoisesti lämmöt vielä ylhäällä, joten ehkä se ei olekaan täti, joka tuhruttaa...

Solakka Silakka
antaa aina niin rauhallisen kuuloisesti väliaikatiedot. Toivotaan, että oireet merkkaisivatkin jotakin muuta kuin normaalia kiertoa.

Tervetuloa vauvatoive. Toivotaan, että tärppää.

Pinkille peukut maanantaille. Mielelläni luen hoitokokemuksista, kun ei itsellä ole minkäänlaista käsitystä, mitä siellä tapahtuu. Itsellä vaan oviskivut on joskus niin kovat, että miettii miltä tuntuisi, jos yhden muniksen sijasta kypsyisikin kymmenen. Jos kivutkin ovat kymmenkertaiset, niin hurjalta kuulostaa.

Iida-Karoliinalla päivät ovat vielä niin vähissä, että kärsivällisyyttä vaan negojen kanssa. Tiistaina sitten!

Nillanillallahan on paljon jänniä asioita meneillään. Toivotaan kaikkien asioiden menevän mallilleen. Ilmeisesti exän soitto ei ollut kuitenkaan ikävä yllätys.

Oivikki on ostanut lisää suklaata :) Mä pelkään ihan kauheasti kaikkea sitä suklaata, jota asiakkaat ja ystävät antavat. Ne hyökkää kaapista mun suuhuni, enkä mä voi mitään!!!

Sitä taas mietin, että jos se ovis tosiaan tulee vasta huomenna tai jopa ylihuomenna (kp 18 tai 19), niin miten pitkä kierto tulee. Taitaa venyä yli 30:n. Saahan se mennäkin, mutta pitkiä on viimeiset päivät, vaikka tietää, ettei menkat ole edes myöhässä. Dpo:ihin pitää vaan tuijotella, jotta jalat pysyvät maassa.




 
Terry Minnuu ihan nauratti kun luin kirjoitustasi-miekin istuksin koneelle mittari kainaloisessa, näytti 36.8..toivon kovasti vielä kerkeäväni simppaset talletella..on tämä nyt kumma, jos näin myöhään mullehin ovista pukkaapi, nyt kp16..on huonoa oloakin pukannut ja selkään&alamasuun pikkasen jomotellut-oikiastaan yltyneet iltaa kohden..odotan ja toivonkin, että lämmöt nousee vasta huomenna illasta sinne 37 ja pyysy kanssa!! =)

Miulla olisi pari karjalaista jääkaapissa ja naapuri toi ison pizzapalan kun oli kokkaillut =) ..siis, pizzan kyllä jo huiviin vetäisin :p ..mutta ne oluset, arvaankohan juoda nyt..

Terry, tiedä vaikka saadaan kuumeilla samoilla dpo päivillä ;) ..en nimittäin luota enää kohta omiin tuntemuksiini olleskaan ja varaankin vastaisen varalle( toivottavasti ei tartteis enää ) ison sylyllisen noita testejä :D
 
Joo, höyrypäisten hommaa tää on, mur-mur. Mieskin äsken huuteli olohuoneesta, että mitäs se vaimo piipittää, kun kuumemittari ilmoitteli itsestään.

Kierron pitenemisessä mietityttää tuo luteaalivaiheen pituus, että onkohan se sitten riittävä. Mutta sitä voidaan sitten kyllä tukea lääkityksellä, jos gyne tulee siihen lopputulemaan, että ongelmana on "liian aikaiset menkat".

Sä söit pizzan ja mä odottelen pannarin valmistumista. Pizza tuli syötyä jo eilen :-DDDD Niin ja pahinta on vissiin se valkoviini, joten eit kait pari karjalaista mitään sekoita.
 
Minä tein niitä joulutorttuja, aivan ihania lämpöisenä! ja tuoksu on kiva...

PINKKIS niin, jos on usko korkealla niin pullat on uunissa :LOL:

TERRY taisin olla ennemminkin hämmentynyt kun soitto tuli on meinaan erottu vajaa 2v sitten eikä mitään yhteyttä pidetty, ihana hunsvontti kylläkin mutta, mutta....

MURMUR ja TERRY kummatkin mittarit kainalossa, kiva juttu. Nyt vain petipuuhiin ja metsästämään sitä kaivattua plussaa

VAUVATOIVE tervetuloa tähän mukavaan porukkaan.
 
Nillanilla, sitähän se on laulun sanoin: "miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?" :-DDDD Tärkeintä on, että itse tiedä miten kannattaa edetä vai edetäkö ollenkaan. Aina se on mukavaa, kun tietää jonkun ajattelevan.
 
nillanilla kenes kanssa minä nyt pupusteleisin..joulutontunko? :D ..ei ole ukko kulta kotosalla, tulee vasta huomenissa iltapäivästä-Pläääh!! :eek: ..voi, nytpä kaffeen kanssa se tuore joutorttu olisikin maistunut..ei edes suklaata ole :p ..ai, mutta onhan miulla pakkasessa niitä joulupullia, sulatankin heti pari!!:wave:..Karjalaiset sitten illemmalla tässä koneen äärellä kietaisen napaani =)

..niin..kyllähän se on kiva kun joku muistaa ja vielä yllättäin näin joulun alla..mitähän hällä mielessä sitten.. ;)
 
Räystis ei kannata välittää, olisihan se voinnut olla + ja silloin olisit ollut esimerkkri niistä joilla on vuotoa vaikka olisiki raskaana.

Erka hienoa, että + on pysynyt ja toivottavasti pysyy jatkossakin :heart:

Emily sinulle myös peukut pystyssä, että plussana pysyy.

Mimmimamma onnea alkaneeseen kiertoon ja toivottavasti voit jo paremmin. Jospa kiertokin tasaantuisi.

Vauvatoive
tervetuloa, mukaan!

Iida-karoliina harmi negasta, mutta toivosta ei tosiaan kannata vielä luopua.


Terry tätä minun ostamaan suklaata myydään täällä ainankin vain jouluna, ehkä siksi se onkin niin hyvää, kun ei sitä aina saa. Älä huoli, jos ne asiakaat ei niitä suklaita kannaa ympäri vuoden, niin hyvähän se on jouluna syödä :p

Mur-Mur onpa sinulla kiva naapuri, pizza slurps! Nyt naatiskele joulun hiljaisuudesta siellä kotona ja keräät voimia ensivuoden massun kasvatukseen!

Pinkki kovasti peukutan sinulle, että ovat pallukat kypsiä ja odottamassa poimintaa silloin maanataina, milloin saat kuulla siitä hedelmöityymisestä? Kyllä minäkin täällä jo ivf kaikkia vaiheita jännitän omaltakin osalta, siksi kiva kuulla teidän muiden kokemuksita!

Nillanilla kyllä ne kaksi on jo matkalla! Päätitkö mennä kahvelle?

ON täällä on täti ovella, jos seuraavakin kierto jää näin lyhyeksi en ennätä tammikuun alussa ivf:ään, kun pitää käydä siellä ennen vuodon alkua eka käynti. Tosin tämä kierto jää varmaan lyhyeksi, koska viimeksi luget vain siirsivät sitä vuotoa, ei keirtoa. Nooh näihin asioihin ei voi mitään vaikuttaa. Olen myös ostanut jo lähes kaikki lahjat, paketointi on aloitettu.
 
Jos seuraava listan päivittäjä voisi laitella minulle dpo 0 huomiselle sunnuntaille..Kiitos kaunis :flower: ..kyllä se ovis + nyt tänään sitten on, sen verta koskee munasarjoihin imakasti-oikkein viiltelee välillä ja huonoa oloa pitänyt :x ..tämän perusteella alkaisi vuoto(toivottavasti EI) sitten joulupäivänä..

mur-mur
 
Ottis
Terry64 =) Välillä kieltämättä tuntuu, ettei muuten osaakan pissata ko purkkiin ku ensin dipataan ovista ja välillä hedelmällisyyttä ja sitten taas jo raskautta ja mitälie.

Mullon ollut erittäin toimintarikas päivä. Puita haettiin miehen kanssa ja päivällä ystävä tupsahti kylään oikein olemaan:heart:. Hänen kanssaan laitettiin kotiin jouluvalot loppuun ja jatkettiin puuhastelua mökillä. Kävin myös vanhemmillaan oikein kahvikylässä ja sit ku tultiin kotiin, olikin mies alkanut koota mun uutta lipastoani ja siinähän loppuilta on meillä kolmeen pekkaan mennyt, kun on yhdessätouhuttu. Niin juu ja mies laittoi tänään erittäin herkullisen ruoankin meille :).

Nyt on saunan aika ja parin viinilasillisen myös, joululaulut soi :p. Mä palaan ruutuun huomenna, kun on taas aikaa keskittyä. Pikaiseen jutut luin ja kivalta näyttää, ettei ainakaan kenenkään plussatoiveet ole kariutuneet :saint: Ihanaa lauantai-iltaa teillekin!!
 
Ottis
Tirlittan Olen pahoillani, että täti tuli :hug: . Kyllähän tuo ajatus, että "miksi muut, mutta minä en" käy varmasti meidän jokaisen mielessä joskus. Onneksi kanssasisarille tässä pinossa ei todellakaan osaa olla kade, vaan tietää jokaisen takuulla plussansa ansainneen. Voimia sinulle tähän iltaan ja tsemppiä uuteen yritykseen :heart: !
 
Tirlittan..tiedän ja tunnen täysin tuon tunteen, mikä siulla on!! :(:hug: ..miullakin nykyään alkaa tuolla limavuodolla ensin ja sitten hanat vasta hiljaksiin aukeaa.. kyllä voimasanoja tulee silloin sanottua-ja monta!!!:kieh:

..miulla toinen Karjala olut menossa ja posket punoittaapi, ei tietoakaan enää huonosta olosta ;) ..Ottiksellakin ihana ilta ollut-mukavan jouluista&rentoista illanjatkoa sinnehin!!:wave:

..pitäisiköhän puraista jotain evästä?..kauhiasti tekee mieli vaikka mitä "roskaruokaa"..lähdenkin kurkkimaan jääkaappia, mitä sieltä löytyykään.. :p
 
Kestää hetken , ennen kuin ymmärtää ketä te kaikki olette, ja mitä kellekin kuuluu, niin tuosta listasta kysyisin että kuka sitä päivittää vai oliko tarkoitus jotenkin itse päästä päivittämään.
En ole tekninen :LOL joten taitaa jäädä tekemättä jos itse pitäis osata....
Iida-Karoliina oliko sinulla nyt joku hoito vai ihan luomukuukausi?
 
Kyllä minulla kanssa matalapaine iskee päälle, jotenkin taas valmistautuu pettymään. seuraava ovis olis joulun tietämillä tosin jo..kun lyhyt kierto minulla. kuinka kauvan jaksaa yrittää jos ei tärppiä ala tulla. No, Eihän tässä mahiksia niin pitkään kyllä ole,, :(
Pahoittelut Tirlittanille Tädistä..uutta kiertoa kohti vain..
 
Iltaa! Jännittää huominen kun ajattelin tehdä sen CB:n digitestin huomenaamulla. Luotan siihen kuin kiveen :D . Menkkamaisia tuntemuksia on edelleen, mutta niin mulla on aina ollut jo monta päivää ennen kuin menkat alkaa, erityisesti silloin kun olen raskautunut. silloin on ollut sellainen olo et maha menis vallan solmuun mut silti menkat ei oo alkanu vaan sen sijaan valkovuotoo on tullut tuolloin paljon. Tiistai-keskiviikko on niitä päiviä jolloin mulla vuodon pitäis alkaa jos on alkaakseen. Palaillaan huomenissa ja hyvät yöt kaikille :heart:
 
tajusinkin olevani jo tuolla listassa, kiitos siitä.
Kierron pituus mulla on 28-31, kierron päivä tänään on 19, ovistesti näytti plussaa 13. kierron päivä, ja yrityskerta tosiaan ensimmäinen sterilisaation jälkeen.
Lääkäri kyllä sanoi että olisi hyvä odottaa kolmisen kiertoa ja käyttää kondomia, mutta arvatkaa muistinko sen neuvon ja ostettiin jopa ne kondomit ja yksi käytettiin ja sitten unohtui.
Niin innoissaan!
 
vauvatoiveNyt ihan luomuna yritetään..Se aukiolotutkimus mulle tehtiin 3kk sitten vasta. Purun jälkeen en siihen heti mennyt kun silloin leikkaava lääkäri sanoi että putkien pitäisi olla auki, oli siinä heti katottu. Meinasin että jos tärppi tulee niin ei tuota tarvitse tehdä. kun ei tullut niin se tutkimus tehtiin hoitomielessäkin, että jos töhnää ym olis putkiin jäänyt se "rassaantuisi" pois.. Mulla on Ivf:stä jäänyt kaappiin joitain lugeja ja tuumin että uskaltaisiko niitä ottaa, en nyt tähän kiertoon kuitenkaan niitä aloittanut. :| Jos ensi vuoden puolella tulisi käytyä linikalla kyselemässä voisko jollain tavalla raskautumista avittaa.. :)
Mutta onko edes sellaisia keinoja olemassakaan, en oikein jaksa uskoa..Mulla vähän nyt tuppaa seilaamaan nämä mielialat, välillä itku herkässä ja sit V.....aa..toivottavasti raskautumis oire..nenä alkoi vuotamaan ja edelleen välillä paleltaa, vatsassa nippailee, ja kamalat rampit sain viime yönä, hyppäsin sängystä ylös kun siihen heräsin ja tuntui että oksennan. mutta meni ohi sitten..Aivan hoopoa :x
 
erkalle ISO plussapuhuri huomisellePHUUUUIII:whistle::heart:

..ittelläni molemmille puolille munasarjoja jomotellut koko illan ja piti ihan irvistää kun isolla hädällä kävin, niin sattui:eek: ..onneksi huono olo väistyi ja pari oluttakin maistui :D ..

vauvatoive10
ei ole siun pakko päivitellä, vapaaehtoisin voimin sitä päivitellään ja ne tekevät, jotka sen puolen hallitsevat-esim. mie en hallitse :p

Iida-Karoliina:hug:..kaikille iskee se "matalapaine" aina jossahin välissä kiertoa/kuumeilua-ihan normaalia!!..kyllä se siitä ja salli itsellesi ne, surun&vihankin tuntehet jopa..miulla hyvin usein ensin raivo&viha..sitten suru iskee :'( ..täällä onneksi on noita "virtuaali" olkapäitä monta :) ..ja jokainen kohdallaan varmaan miettii välistä, että "kuinka pitkään" jaksaa jatkaa tätä kuumeilua, haaveilua..

hei..ettei nuo olisi r-oirehia mitä siulla on?.. :heart:..Toivon kovasti näin olevan!!
 
erka peukut ylös ja plussatuulta huomiseen testaukseen ++ :heart:

Onkos se mahakipu silloin, kun raskautuu, sellaista että olisi vatsatauti tmv. tulossa? Missä kohtaa se tuntuu? Nimittäin mullakin on sitten tänään iltapäivän ja koko illan ollut vatsa jotenkin sekaisin ja kipeä, eikä kuitenkaan ole löysällä. Heti navan alapuolella tuntuu. Tämmöstä tää nyt on, että aina keksin kuitenkin jonkun uuden oireen :kieh:

oivikki no jos tulee tammikuun alussa menkat, ehdit kuun lopussa uuteen kiertoon, ei sinne ole kovin pitkä aika enää. Siitä kirkasvalolampusta, en ole vielä löytänyt sopivan kokoista/hintaista, kattelen alennusmyynneistä sitten jos sieltä löytyy..

mur-mur niin loppuko sulla ovistikut? Että ei tarvis niin arvailla koska oili tulee... Ne limat kait tulee ennen muniksen irtoomista, että siittiöillä olis liukas ja suojaava kuilu sinne perille pääsyyn.. Huomenna voi hyvinkin vielä ehtiä tallentamaan siemeniä :heart:
 
tsemppiä sulle, ehkä oletkin nyt raskaana, mulla näytti edellisten lasten kohdalla testi aika myöhään, ehdin tehdä negoja vaikka olinkin raskaana, mulla oli nuorempana tosi pitkät kierrot, usein jotakin 35-40 pv.
En tiedä noista lugeista, auttaisiko se, tietääkö joku muu? Mullakin oli ne sen koeputkihommelin jälkeen, eipä siinä auttanut, tiedä sitten mikä ei ollut kohdallaan.
Muistan kun eilisen päivän ne raskaustestipäivät, vaikka lapset ovat 12 ja 14 vuotta!
Nuorimmaisen kohdalla tein testin kierron päivä 35 nega ja kierron päivä 41 plussa!
Nykyään kierrot on vähän lyhyemmät.
Hyvää yötä!
 
Murmurille Kaunis kiitos lohdutuksista. Ukko tuolla oottelee että elokuvaa alettaisi tollottamaan , pitänee mennä hänen kainaloiseensa =) Olispa karjalat täälläkin maistuneet vaan eipä nyt ollut ja ei oikein kierron tässä vaiheessa kai viitsikään. Hyvää yötä kaikille kanssasisarille :heart:
 
Tervehdys piiiiitkästä aikaa! Eipä pidä nuo minun kp:t tuolla listalla sentään paikkaansa. Tänään kp32.
Kivoja juttuja täällä taas jänskätään! Onnea kaikille!
On tää mieleen iskostunut vauvahaave vaan kummaa sorttia kun ei se vaan katoa vaikka järki sanois mitä. Oikeastaan toivon, etten olisi moista haavetta enää saanutkaan, vaan osaisin olla tyytyväinen siihen mitä minulla on. Tavallaan olenkin, mutta...
Olin aikeissa pyytää, että minut siirrettäisiin taustajännäilijöihin, sillä yritys ei ole enää ollut aktiivista ja miehen asennekin vähemmän innostunut. Vaan nyt kun luin taas juttujanne ja näin että uusia ikäisiäni ihmisiä oli liittynyt joukkoon, tuntuu taas etten varmaan ikinä osaa luopua haaveestani. Mutta pääsenhän minä varmaan sieltä taustalta taas takaisin, jos vielä tositoimiin villiintyisimme. =)
Hurjasti hyvää mieltä kaikille! t. ikiemo :wave:
 
SS tuo vatsakipu, juuri navan kohdalla..hmmm..kulostaa hyvältä oirehelta :) ..on tuolla "raskauoire" saitilla pistänyt silmään..ja itselläni oli kahdella yk:lla sellaista kipua juuri ollut-kesäkuussa ja lokakuussa..noista kerroista uskonkin "jotain"yritystä olleen..
juu, miulta loppui O-testit kp12 ja silloin näytti viivanen vielä haaleaa..nyt siten menen tuntemuksien ja "limojen" mukaan tässä..ja nuo limoittelut miulle TOSI harvinaista..joten tänään uskon O+ tulleen =) ..tulis se ukon köriläs pian kotio sieltä.. ;) ..saisi siimahäntäiset taltehen jos vielä kerkeäsivät, ennen kuin munasolu sanoo työsopimuksensa irti!!.. :/
 
ikiemo joo, on se tämä kuume sitkiää sorttia, ei mahda mittään ;) ..jos haluat taustailijoihin, päivittelijä-kuka se nyt onkaan huomenissa?..laitteleepi siut sinne..ja tuu takasin sitten jos "kuume" yltyy :) ..pie pientä viriävää liekkiä kuiteskii yllä :heart:..:attn:ja ihan pakkohan noihin ihmeisiin uskoa, kun plussia vaan ropisee..kuinkahan monta joulukuulle tuleepi? =)
 
Iida-karoliina vautsi, sie muistat noin "vanhoja" vieläkin =) ..mie en muista tältä esikolta, täyttääpi tammikuussa 23v..mutta poikaselta taisi olla kp29/28 ja perjantai(otin ihan varta vasten töistä vapaata ;) )2.4-2004!!..ei ihan dementia tähän mammaan iskenyt vielä :D ..ja se huhtikuun alussa 6v. vanha r-testikin, on lääkekaapissa jemmassa-kontrolliviivan kanssa saman vahvuinen viivanen vieläkin!!:heart:..jytäkät oli "r-hormonit" silloin.. B)
 

Yhteistyössä