40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Jos oli niin, että Wiara on siellä etelän auringossa köllöttelemässä B) niin harmi, ettet voi nauttia näistä meidän ihanista pakkaskeleistä täällä :kieh: Otin ja päivitin listan tälle päivälle, niin on huomenna helpompi laskea +1.

Liiza pahoittelut negasta :hug: tuntuu kurjalta että ensin antoi toivoa ja sitten päräytti negan, mutta odotellaan nyt pari päivää... laitoin sinut pyynnöstäsi rktt-listalle, vaikka aika pitkällä kp-päivissä jo olet.

erkalle tsemppiä ja pitkää hermoa huomiseen ultraan. Tulethan kertomaan sitten kuulumiset!

mimskeli tervetuloa palstalle kuumeilemaan :flower: savolainen mies se miullakkii :heart: Jos haluat tuohon listalle mukaan niin ilmoita kiertopäiväsi sun muut.

Kaikki muutkin uudet, jotka haluatte kp-listalle mukaan, olette ilomielin tervetulleita mutta ilmoittakaa litania jossa kerrotte: iän, kiertopäivän tänään/ kierron pituuden, monesko yrityskerta on ja monesko lapsi toiveissa. Muuten noita tietoja on melkoisen hankala poimia sieltä täältä.. Ja sitten jos haluatte rktt-listalle (Raskaana Kunnes Toisin Todistetaan) mukaan, niin ilmoittakaa selkeästi halunne ja mikä päivä bongasitte ovisplussan tai tunsitte The Oviksen. Kiitos, näin luistaa päivittäjän homma helpommin..

vauvatoive10 oletko kokeillut ruokavaliota tuohon hiivatulehduksiin?? Eli sokerit ja valkoinen vehnä ym pulla ja alkoholi pois!!

Itse aloitan huomenna jälleen kerran sokerittoman dieetin ja toivon sen tuovan tulosta tähän vauvahaaveiluunkin. Piti jättää sokerit pois jo kuukausi sitten, mutta kaikenmaailman joulut tuli sotkemaan kuviot.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Tää onkin se meidän plussausvuosi!! :heart:

 
http://dermaklinikka.fi/patient/Syitä/1798.html

Jos sulla on toistuvia tulehduksia voi paremmin vaivaan tehota lääkärin kirjoittama resepti. Kaikille ei nuo apteekista ilman reseptiä ostettavat riitä ja tulehdus toistuu. Canester kuitenkin on se turvallinen lääke raskauden aikana. Yhdessä raskaudessa alkuraskaudessa sain tulehduksen ja sitä olen käyttänyt. Ph:n lääke tasapainottaa. En tiedä vaikuttaako se siittiöihin. Mies on hyvä hoitaa jos on oireita( salvaa käyttää). Riskihän on se että sinä tartutat mieheesi tulehdeksen. Voihan pahkura kun nyt ton sulle lykkäs, jos tosta nyt tämä kierto meni hukkaan.. :/
 
MamaStella Pahoittelut runsaista menkoista. Ihanasti sinun mies muisti teidän merkkivpäivän!

Liiza pahoittelut negasta, mutta hvyää RKTT aikaa.

Erka tsemppiä huomiselle.

Onlydream ja Emily onnea huomiselle testaukselle.

Mahdotontako viivoille vahvistumista vähitellen. Et kai pitkään ole tuolla tiukalla dietillä, luulee kroppa vielä, että tuli nälänhätä ja alkaa säästöliekille.

Mur-Murin ja lumettoman tapaan, nämäissä seulonta asioista, jokaisen on tosiaan itse päätettävä. Tuota en ollut kuullu, että ivf:n jälkeen ei ole veriseula luotettava. Omalta osalta olen päätänyt osallistuvain nt ja verikokeeseen, jos ikinä raskaudun, mutta jatkoista en ole päättänyt mitään. Ida-Karoliina olen katsonut tuota mainitsemaasi ohjelmaan eilen ihan kyyneleet silmillä.

Solakka silakka minä olen myös vetänyt sokeria joulun alla varmaan yli kk ajan, mutta kaapissa on vieläkin karkkeja houkutteimena, mutta kohta niistä on luovuttava, epäilen tämän sokerin syönnin sotkeneen minun kierron.

++++++ hiutaleita kaikille RKTT:läislle!
 
Iltaa vielä kaikille! :flower: :heart:

Vaikeista asioista ollut puhetta: Itse pääsen heti seurantaan sairaalaan, jos raskaudun ja jos itse haluan tarkkoja seulontoja, eli ilm niin toimisin jos raskautuisin.

Oivikki: Vain tämän 7 päivää olen kuurilla, kovemmalle ottaa tällä kerralla, huimaa ja ei ole ihan niin hyvä olo kuin yleensä, eli ei mikään ihan suositeltava ole tämä sairaaladieetti.
Huomenna siis se ihana banaani-maitopv keiton lisäksi;=))
Karkkia ei ole kyllä tehnyt yhtään mieli, eikä leipääkään, vaikka tanssimassa kyllä oli olo , että kuiva patongin pala oisi maistunut :p

Niin ja tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani
:flower:

Ja ihanaa alkavaa tammikuun viikkoa kaikille! :heart:

mahdotontako :heart:

ps: Niin olen katsonut myös kaikkia vauvasairaala ja muitakin sairaalajaksoja telkkarista! Ovat hyviä, mutta usein hyvin liikuttavia samalla.
 
Kiitti Iida-Karoliina hyvästä linkistä.
Tuntuu jo muutamassa tunnissa rauhoittuneen kutina Canestenin jälkeen.
Varmaan joulun aikaan söin tavallista enemmän suklaata ja leivonnaisia joten se ehkä lietsoi hiivaa. Normaalisti en sokeria juuri käytä, enkä siis alkoholia ollenkaan.
Vois kokeilla tuotakin ettei läträä hajustettujen saippuioiden kanssa, olen kova tyttö pesemään.
Päivän kevennys, miehellä ei voi muhia hiiva esinahan alla kun on ympärileikattu heheh :)
 
miskeli..vaikka mie otin "silmän käteen" en näe viivaa.. :/..tai hieman harmahtava/sinertävä näkyy? ..tosin, luonnossa ne näkyvät AINA paremmin ja miun näkö onkin mitä on ;) ..toivotaan kovasti sitä vahvistumista:heart: ..mikä kp siulla menossa..entäpä kierron pituus yleensä?

http://www.apteekkituotteet.fi/Gynocaps-Emaetinkapseli-14-kpl

..noita voin suositella lämpimästi =)..kukas se valittikaan hiivasta juuri oviksen kolkutellessa ovella? :wave: ..ja auttaa kun käyttää ohjeiden mukaan, suosittelen kuitenkin kerran päivässä yhtä kapselia!!..ja eikä ole tyyristäkään n. 22e/melkein 1kk:den annos =)
 
mur-mur, niin tuo näkyy luonnossa paremmin kuin kuvassa, mutta on tosiaan aivan haamujen haamu joka on vahvempi alaosasta. Tänään kp37 ja kierto heittelee tosi paljon, viimeksi ole 38 päivää mutta taisi olla alkuraskauden keskenmeno tai jotain sinne päin.
 
Ottis
Ehtoota naiset! Ihan ekaksi Iida-Karoliinalle: Niin kauniisti kirjoitit, ett ihan sattu :). Vaikeita asioitahan nuo seulonnat. Minä nuorempana vannoin, etten edes menisi mihinkään testeihin jos ikinä raskaaksi tulisin. Nyt kun on todellakin ikää tullut ja kokemusta kehitysvammaisista enemmän, sitä varmempi olen, etten itse jaksaisi olla kyllin hyvä vanhempi esim. vaikeasti vammaiselle jatkuvasti raivareita saavalle aikuiselle lapselle.

Pihalla lumia luodessa ajattelin, etten kykenisi tekemään ratkaisua raskauden keskeytyksesta, joten minun kohdallani jäljelle jäisi varmaankin kohtalo. Mutt sitten, kun tuota kohtaloa ajattelin oli pakko tunnustaa itselle, etten tässä iässä halua vammaista lasta ja sisälle tullessa olin miehelle jo ilmoittaa, ett nyt loppu haaveilut, mä en halua edes ajatella näin vaikeita päätöksiä :|. Onneksi tuollaisia asioita ei tarvitse yksin miettiä, mutt silti olisi kamalaa todellakin antaa keskeyttää raskaus ja huomata vauvan olleen täysin terve :(. Kammottavia ajatuksia.

Oli miten oli, mutt voiko dpo4 tuntua jo jotain jos olisikin raskaana? Nimittäin kun todellakin tulin lumia luomasta ja menin pikasaunaan, suihkussa tunsin kohdun paikkeilla tosi tiuhaa nippailua, pientä vihlonnan/ sisäisen kutinan tapaista ja sitä on ollut sen jälkeenkin. Kemiallisten aikaan olen molemmilla kerroilla nyt km:n jälkeen tuntenut jo dpo3 nippailua, mutt ne on olleet yksittäisiä nippailuja, ei tällaista sarjaa.

Vauvatoive10 Ei teillä satu puolukoita tai karpaloita pakkasessa olemaan? Niitä liotat kylmään veteen ja makustelet, niin saat happamuutta kroppaan ja C-vitamiineja myös joiden pitäis käsittääkseni auttaa hiivatulehdukseen. Tai voi niistä mehunkin kiehauttaa. On muuten tuttu tunne tuo, ett ennen ovista on ikäänkuin oireita alkavasta tulehduksesta. Mulla se ei vaan ole koskaan päässyt päälle. Olen varmaan todellakin poikkeus, kun mulla ei ole ollut kuin kerran lapsena (niin että muistan :)) hiivatulehdus. Silti voin kuvitella, ettei paljon tee mieli sekstailla jos on kutinaa alapäässä :(.

Mimskeli Kyllä mä tossa alhaalla aavistuksen viivasta näen :saint:.
 
Ottis
Amanta65 Älä suotta syyttele itseäsi aiemmista ajatuksistasi. Et ole varmaankaan niillä aiheuttanut keskenmenoa. Meidän iässä km:t ovat vain ikävä kyllä niin yleisiä, ett niitä tapahtuu. Minulla oli keskenmeno elokuussa, joten sen aiheuttama tuska on vielä tuoreessa muistissa. Hienoa, ett miehesi on kuitenkin halukas vielä uutta vauvelia yrittämään.

Ymmärrän täysin, että olet vielä sisältä aivan rikki, onhan kokemastasi keskenmenosta vielä niin vähän aikaa. Sinulla on lupa olla surullinen ja itkeä itsestäsi tuska ulos. Tulet huomaamaan, ett jonain päivänä kipu hellittää. Se saattaa myös palata hetkittäin aiempaa voimakkaampana, mutt tulet myös huomaamaan, ett jonain päivänä niitä hyviä hetkiä on oleva enemmän kuin karmeita ja sydäntäraastavia. Ehkä teidän pikkuinen ei vielä ollut valmis tähän maailmaan. Jos niin suodaan, hän vielä luoksenne pienenä ihanana tuhisevana nyyttinä palaa.
 
Ottis jos lapsivesipunktion tai istukkabiopsian jälkeen tulee vastaus että syntyvällä lapsella down-oireyhmä, se on kyllä mielestäni 100%vastaus!!..ei siis jää arvelujen varaa että EI olisikaan.

Jos tehdään vain veriseula ja niskapomu mittaus, SIINÄ ei koskaan voi luvata 100%:sti että vauvalla EI olisi down-oireyhmää..juuri tuon vuoksi ehkä itse haluan jomman kumman; lapsivesipunktion tai istukkabiopsian.

Korjatkaa, jos olin väärässä..näin minä asian olen ymmärtänyt..

Miulle tulee v-tulehdus yleensä raskaana ollessa, eli 2x on ollut :x ..tai eka kerta saattoi olla hiivakin?..no, jompi kumpi kuiteskin..tästä -04 raskaudesta oli selkeä v-tulehdus.

miskeli, toivon raskauden alkaneen ja pienen tarraavan tiukasti kiinni!!:heart:
 
Tervehdykset pinoon! Kauhean paljon luettavaa oli kotimatkalla, ihan tuli infoähky. Olin nimittäin niin pimennossa kuin vain voi olla ja toisaalta teki hyvää pääkopalle, vaikka mielessäni kävitte kyllä päivittäin.

Mur-muria ehdinkin jo onnitella, mutta tässä lisää halauksia. Ja sitten vielä Pinkki plussasi. OOONNEEAAA! Oliko muita??? Hieno homma, että pidätte pinon onnistumisprosentteja korkealla.

Joku kyseli, että onko greippimehulle vastiketta ja sellainen on karpalomehu. Tietysti pitää olla aika tymäkkää tavaraa eikä mitään vesilitkua. Aika karvasta sekin on, mutta mitäpä nainen ei tekisi raskauden eteen.

Seulontakeskusteluun sen verran, että osallistuin esikon raskausaikana vain alkuraskauden ultraan (yksityisellä) sekä np- ja rakenneultriin, jotka kunta tarjosi. Veriseulaan en halunnut, sillä ikä itsessään olisi varmasti jo vienyt hälytysrajan yli. Ja minä kuulun niihin, joista ei olisi minkäänlaisen keskeytyksen tekijäksi, vaikka tulos olisi mikä. Toisaalta testeissä voi saada etukäteen tietoa vauvan mahdollisista sairauksista ja ehkä voidaan joihinkin juttuihin etukäteen valmistautua, mutta koska tulokset yleensä ovat kuitenkin vain arvioita, päätimme olla menemättä seulontoihin. Mutta nää on tosiaan niin vaikeita ja henkilökohtaisia juttuja, ettei toiselle voi antaa mitään ohjeita, mitä tehdä. Oman ratkaisunsa kanssa on kuitenkin oltava sinut, ettei jää kaivertamaan.

Mulla tosiaan tuli taas se plussa erittäin varhaisessa vaiheessa CB:n herkällä. Sen jälkeen sitä ei sitten näkynyt. Se tulee näkyviin yleensä sinä päivänä, jolloin kuvittelen hedelmöityneen muniksen saapuvan kohtuun ja kenties raapaisevan kohdunseinämää. Mulla aikanaan seurattiin hcg:tä puoli vuotta ja silloin negaksi arvioitiin alle 5:n arvo. Arvohan voi olla 0 - 5, mutta vaihtelee kovasti eri henkilöillä ja jostain olen ollut lukevinani, että lähempänä vaihdevuosia arvo nousee korkeammalle. Eli jos minulla nykyään arvo on viiden pinnassa, niin eipä siihen paljon tarvita raskausaineksia, kun herkkä testi siihen jo reagoi. Mutta nää nyt on näitä mun höpinöitäni, joihin ei kannata kovinkaan paljoa luottaa. Mutta näin mää oon tämän pienessä päässäni päätellyt.

Tervetulemas kaikille uusillekin! Pino sen kun kasvaa ja toivottavasti niin tekevät mahatkin. Tosin aivan jostain muusta syystä kuin minkä takia se on nyt mulla kasvanut. On nimittäin lomalla syöty ja juotu ihan liiaksi. Jonkinlainen ryhtiliike olisi tehtävä. Mahdottoman kertoma tanssiminen kuulostaa kyllä hyvältä. Lomalla innostuin taas hiihtämään ja toivottavasti harrastus jatkuu kotikulmillakin, jossa kyllä on siihen hyvät mahdollisuudet.

Palaillaan taas paremmalla ajalla. Tsemppejä kuitenkin loppukierrossa kärvisteleville. Pidentyvä kierto ja nega raskaustestissä ovat erittäin huono yhdistelmä. Viime kierrossa tuli siitä itsellekin kokemusta, joten jaksamista lähettelen.

Ai niin, kiitos päivitysaputarjouksesta, Ottis. Mielelläni antaisin vaikka torstain pois, sillä silloin olen usein kiireinen ja päivitys jää myöhäisiltaan.

 
Kyllä siellä mimskeli pieni haamu näyttäisi olevan, nimenomaan liuskan alareunassa! Lisää plussatuulta sinne ++++ :whistle:

Ottis Viime kierrolla kun sen yhden kerran plussasin, niin alavatsa nipistelyt tosiaan alkoivat noin 4-5 dpo, ja ne tuntuivat ihan kunnolla. Oli itselleni poikkeavaa normaalista, ja aloin heti epäilemään, josko siellä kiinnittymisyritystä olisi... Puhallellaan sinnekinpäin plussaisia tuulia ++++ :whistle:

Olen koko illan istunut ja neulonut! :D Oliskohan jo petiaika.....

:heart: Sweet dreams :heart:
 
Ottis
Terry64 Tervetuloa kotikamaralle! Sovitaan, ett otan sulta sen torstain päivitysvuorokseni.

Mur-mur ja Emily67 Kiitos peukutuksista ja plussatuulista. Huih! Ihan alko jännittää ;).

Tänään on ollu ristiriitaiset tuntemiset koko vauvaprojektin suhteen, sillä niin negatiivisesti mies on muhun tänään (-kin) suhtautunut, etten oikein jaksa uskoa tän suhteen kestävän. Itseasiassa ajattelin jo itsekseni, ett jos nyt raskaana olisinkin, niin en miehelle heti asiasta edes kertoisi :$. Kurjaa, ett vaikk kuinka nätisti ja kiltisti mielestäni olisin, niin silti kaikki mitä teen on väärin tai sairasta :(. Välillä epäilen, ett olen sittenkin liian kiltti :saint:.

Mimskeli Dippaahan taas aamusta uusi testi, ett saatais nähdä ton viivan vahvistuvan :) :heart:.
 
Ottis
mur-murille vielä; Kiitos infosta lapsivesipunktion ja istukkabiopsian suhteen. Vain down'iako niissä seulotaan?

Downin oireyhtynä on kuitenkin lievimpiä kehitysvammaisuuden muotoja, joten toi on vähän ristiriitaista. Mutt tuostapa taisikin olla juttua siinä Iida-Karoliinan viittaamassa artikkelissa. Kai sen seulonta on sinänsä järkevää, kun ko. syndrooma kuitenkin on melko yleinen?? Enpähän nyt enää mieti syntyjä näin syviä, vaan menen paapimaan |O. Kauniita unia kaikille!
 
Huomenta vaan uuteen viikkoon ja arkeen... Lueskelin työpäivän alkajaisiksi äsken noita eilisiä kirjoituksianne. Surullisia tosiasioita tämä Down-oireyhtymän kasvamisen riski näillä ikävuosilla meillä kaikilla kuumeilijoilla, mutta toivokaamme mahdollisimman monen säästyvän tältä... Ottiksen kanssa mulla vähän samanntyyppisiä oireiluja, eli "nipistelyjä" alavatsalla. Olen nyt yrittänyt suhtautua asiaan aivan maltillisesti ja rauhallisesti - voihan olla, että sitä tarkkailee elimistöään nyt aikaisempaa perusteellisemmin ja kuvittelee kaikesta nippailusta jo vaikka mitä. Eli pitää vaan pitää ilmeisesti maltti matkassa ja odotella rauhallisesti kierron lopulle - ensi viikon puolen välin jälkeen alkaa sitten olla jännät paikat, jollei menkat ala. Hyvää päivän jatkoa kaikille kanssasisarille! B)
 
Tänään kp 23/24 ja testasin puhtaan valkoisen negan varhaisella predictorilla.....no, en kai odottanutkaan muuta kun ei ollut oireitakaan. Jos huonosta asiasta yrittää löytää jotain hyvää, niin eipä ole menkkaoireitakaan tai pms-sellaisia :eek: Joskus olen ennen menkkoja hillittömän pahalla tuulella mutta nyt ei mitään --- outoa.

Mies meni jo töihin ja mä lomailen vielä pari päivää....ajattelin vielä lähteä koluamaan alennusmyyntejä jopa stadiin asti - lohdutusostoksia :D

Rauhaa ja rakkautta kaikille
 
Eilen unohtui vallan mimskeli tervetulleeksi toivotaa :wave: onnea vahvemman plussan metsästykseen.

ottis,emily ja haave mulla oli kans nippailu tuntenmuksia dpo päivinä 4-6.Mukavaa kun muitakin ketkä tarkkailee itseään tarkemmin.emilyn kanssa taidetaanki menna aika samoilla kp lukemilla.

Täällä otin itseäni niskasta kiinni ja päätin karistaa vuoden alkajaiseksi joitakin kiloja,on tullut syötyä kaiken maailman herkkuja olo on sen mukainen tukkoinen ja turvonnut.
Kävin luontaistuote kaupasta Detox puhdistukuurin ostamassa,samaisella tuoteella kesän alusta sain puotettua 5 kiloa pois,mulla vaan tuttaa noi kilot heti takaisin tulemaan jos vähäänkään sortuu herkkuihin.

Seulonta galluupiin,molemmissa raskauksissa olen käynyt verikokeessa ja rekenne ultrat myös,kuopuksen kohdalla jo hieman jännitti että onko arvot ok ja ok ne oli.se että jos pitäisi päättää mahdollisesti kohonneiden arvojen perusteella pitääkö lapsi vai ei olisi kyllä kauhea paikka.
Toivottaan ettei meidän kenenkään tarvitse sitä paikkaa kokea.

Kipsakkaa pakkas päivän jatkoja :wave:

...ehkä,ehkä testi rapisee päivällä...


emily jospa se vielä plussaksi muuttuisi :hug:
 
Emily, pahoittelut negasta :( .

Anteeksi omanapaisuuteni, mutta :eek: . Jos ei vallan leidimäiset tihrusilmäni väärin näe niin viiva olisi eilisestä vahdvistunut! Vaikka vieläkin on todella haalea...Kp 38, ei menkkoja. Nää on vaan niiiiin vaikea kuvata jotta tollaset säälittävät haamut saisi tallennettua kameralla. Tässä nyt vielä muutama kuva tänpäiväisestä testistä, poistan nää kuvat huomenna niin eivät tuki ketjua =) .



 
Hitsinvitsi kun tässä ei ole esikatselua, ei noi viivat kyllä nyt näy noissa pienissä kuvissa senkään vertaa mitä koko näytöllä. Rähmä sentäs. Mutta nyt on siis yhtä leveä ja tasavärinen viiva mitä kontrolli, alimmasta kuvasta saattaa tarkkasilmäisenä jotain erottaa :LOL: . Vähänkö noloa, noi oikeesti näky isommassa kuvassa suht hyvin :ashamed: .
 
Heippa kaikille!
Täällä aamusella kirjoitellaan tai onko tämä nyt enää mitään aamua. Väsymystä on ilmassa ja nuhan tapaista. Ulkona on luntakin tullut hiukkasen, mutta en taida heti lähteä lapioimaan , vaikka kyllähän se virkistäisi mieltä.
Eikun moro taas seuraavaan kertaan!
 

Yhteistyössä