40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Heippa kaikille :wave:

Paljon on tullut tekstiä tänne mutta vähemmän kuin tavallisesti kun "viestiketjun hengetär mur-mur" viettää lämpöisiä lomapäiviä mökillä perheen kanssa eikä ole ollut täällä viestittelemässä. Ilmat ovat ainakin suosineet lomalaisia, toivottavasti myös muuten on ollut ihanaista ;) ja lempeä ja lämpöä riittänyt....
Mur-murilla oli myös testaukset kesken...toivottavasti lomallasi testiin tuli kunnon viivat :heart:

Myös Kastehelmi ja MrsBree olivat lomalle lähdössä, ihanaisia lomapäiviä myös teille.

Ottis on siivonnut ja touhaillut meidän muidenkin edestä ja jos nyt välillä tuntuu että on hidas startti niin suotakoon se sinulle ja suo se itsellesi, hengähdä ja nauti kätösesi töistä.

Lilleriina pohtii vauva-ajatuksia välillä tunteella ja välillä järjellä, mutta mistä löytäisi sen kultaisen keskitien, jossa olisi sopivasti molempia. Mikä siinä onkin että nämä vauvajutut tuntuu välillä niin vaikeilta, aivankuin painisi ydinfysiikan kiperien kysymysten parissa. Toivoo vauvaa ja välillä toivoo että kun nyt vain ei olisi käynyt hassusti...mutta...ydinfysiikka on vaikea laji ja vastauksia ei helposti löydä, mutta kyllä se vauva vaan niin ihana meidän kaikkien mielestä olisi ja meille kun se ei tule tilauksesta vaan suuresta toivomuksesta jos silloinkaan.

Tintti-Tiivari oli saanut hyviä uutisia gynekäynnillään, tästä on hieno jatkaa! Hieno juttu!

Wiennasta ei ole aikoihin kuulunut-hu huu mitäs sulle kuuluu? Minkälaisten ajatusten kanssa siellä painit? Toivottavasti ajatuksesi ovat helpottaneet ja olet löytänyt vastauksia ja rauhan itsesi kanssa ja saisit nauttia vatsan pyöristymisestä hyvillä mielin.

Itselläni on välillä clomiton kierto menossa ja luulen että ovis oli tuossa kp 15 paikkeilla vaikka se tavallisesti on ollut 20 paikkeilla mut kait clomiton kierto vähän ovista aikaisti. Vielä olisi parille kuukaudelle clomit ja sitten saisi clomien popsiminen jäädä, kun tulosta ei synny. Olenkin ajatellut että sit olisi seuraava askel mennä hoitoihin, mutta kun se ajatus synnyttää niin ristiriitaisia ajatuksia, mitäs sit jos sieltä tulee heti tyly vastaus että unohda koko juttu, et sinä raskaaksi enää tule...tai mitä tahansa, vilkas mielikuvitus tekee taas kepposia, mutta tosihan se on että jos en minä sieltä apua saisi, sit ainakin pitäisi vauvahaaveet unohtaa. Mutta toinen puoli taas sanoo että miksi en saisi hoidoista apua, sitä vartenhan sinne mennään ja kait tässä ikä vielä myöten antaa, mutta sata ajatusta pyörii päässä....

Kaikille ihanaisille lempeä ja lämpöä vaikka ilmat näyttävät nyt lämmön unohtaneen ja ukkosta ja sadetta lupailevat oikein urakalla. Olkoon sit lämmin tai ei, plussatuulia ainakin toivon meille jokaiselle :heart:
 
Mökkilomalta palailtu..tädin kera:headwall:
..näinhän se meni..

Mökkilemmiskelyt jäi myöskin kun nukuin vain yhden yön miehen viekussa..eikä miun tehnynnä mielikään kun oli jo täti siinä nurkilla kytistelemässä ja olot sen mukaiset.: /

Mutta ovis sittenhin oli, lämmöt alkoi laskemaan vasta dpo13 eilen ja pientä limatuhrua papruun..sitten aamulla dpo14 oikein kunnolla hanat aukes ja kipuilee nyt niin saakutisti!:kieh:

Dippasin mökillähin ne loput testit ja olin näkevinäni yhdessä pregcheckin testissä viivasta..mutta se voi olla sitähin kun miulla oli neplussalasit nenän päällä:D

Mökkiloma oli rentoinen ..ja osittain k a i k k k e a muuta..sukulaiset on ihunia ja välistä taas niiiiiin rasittavia:mad:..juuuuh:whistle:;)

..mutta mie uin ja nautin ihan hirmuisen paljon, vesi oli kuin linnunmaitoa pari viimosta päivää:)(alkuun tosi kylmää)

Poikanen nautti myös ja esitteli mammalle sukellustaitojaan=)..ja koira oli kuin päässyt paratiisiin - sai juosta vapaana melkein koko ajan
..uimaan en karvakorvaa saanut, mutta uskalsi kahlailla rannassa ja hakea keppiä vedestä.

..miulla oli teitä ihunia jo ikävä:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
MrsBree Ihanaa lomaa teille :kiss:!

Ulpunen mahtavaa :kiss:, Yes! Peukutuksia :heart:!

Kastehelmi Plussatuulosia sinullekin :heart:!

ON Mä kaadoin tänään pihaltani ison vanhan pihlajan ilta-aurinkoa varjostamasta ja koko urakassa meni 7 tuntia. Pari isoa rankaa on vielä katkasematta, mutt pitää pyytää joku päivä jotakuta veljistä apuun. Oksat pienin ja pinosin kokkoon, eikä pihaankaan jäänyt lehtiä pyörimään. Sitä mä vaan, että mies sanois ja sanookin varmasti, ett hän olis tehnyt ton homman parissa tunnissa. Hän on nyt mökillä. Yhä eilisellä äkäilyreissulla.
 
Ottis
mur-mur Kiva, että sulla oli rentoinen loma =). Suku on parasta ja pahinta, se on totta :LOL:. Olen pahoillani, että se täti tuli sittenkin sinne mökille :'( :hug:.

Toivottelenpa kaikille kivaa illanjatkoa. Mä lähden tästä saunaan. Niskaa ja hartioita kivistää päivän heilumisen jäljiltä. Veljeltä hain varuulta muutaman Panadolin kipuun, kun en touhuiltani ehtinyt enkä muistanut käydä apteekissa. Illan ohjelmassa on rentoa yksinoloa. Saunan jälkeen aion kattoa Tears of the Sun'in :).
 
Heips kaikille.

Päivittäin luen, kirjoittelu jäänyt. iPhonella tai iPodilla kirjoittelu tuo älyttömästi kirjoitusvirheitä, läppäri pitäis siivota, mennyt jumiin. Suutarin lapsella ei ole kenkiä;). Mies siis alalla, kotona yli 10 konetta ja mulla ainoastaan jumissa;)

Täti tuli tänään, tai yöllä, tarkka on, ei päivääkään myöhästy. Olotila sen mukainen.

Loma alkoi maanantaista, 4 viikkoa,tytön PK jo Juhannuksesta kiinni, joten etätöitä senkin viikon tein.

Tasaisesti olen treenannut, salilla Pumpissa vähintään 4Xvko, BJJ( Brassi jiu-Jitsiu) 1-3X ja Judosta heinäkuu taukoa, sali kiinni, leirille kyllä menen elokuun ekalle viikolla.
Mulle treeni on lepoa, Ottiksen tavoin teen kotona koko ajan jotain, aamusta koti kuntoon, tyttö hoitoon, kaupan kautta tyttö hoidosta, ruoan laitto, treenit, pyykinpesu ja iltatoimet. Oon niin tottunut että, kaikki menee itsestään. Avoliitossa aikoinani 13 vuotta ihmisen kanssa joka ei tehnyt mitään, mikäli halusin pitää kodin siistinä, kaikki hoidettava itse. Siitä jäänyt " päälle", vie mennessäni, tuo tullessani. Kätevästi hoituu kaikki. Mies kyllä tekisi, mutta mulle sopii että, vkl saan nukkua pitkään, tekevät tytön kanssa aamupalan ja herättävät mut 11.00 pintaan. Täysin luxusta, kun Lumi herää vieläkin öisin, täyttihän 3 v toukokuussa. Ei malta nukkua, itse nukun 2-4-5-6 tunnin pätkiä, 4 yhtämittaista tuntia jo aivan mahtavaa;). En valita, vaikkakin myönnän että, tosi rankkaa välillä on, ilman treenin tuomaa energiaa,en olisi jaksanut. Fibromyalgia palasi täysillä kivuilla odotusaikana, siitä asti jatkunut,treenikipu ylittää sairauden kivun, sillä mä jaksan, hyvin :) Tänään kävin laittamassa vasta 2008 kuolleen pikkuveljeni haudan, jotenkin ikävä mennä, samalla kävin vanhimman pojan vauvan haudalla, kuoli päivän ikäisenä myös 2008. Sai äidiltä bakteerin, mikä tullut pastoroimattomasta Pizzerian juustosta. Samalla reissulla muistui mieleen, miten meinasin veljen arkkua laskiessa hautaan, pudota itse, sinne oisin jäänyt 100 kiloisen veljeni sekä arkun alle. Tiedän että, veljeni nauraisi tälle kommeölukselle. Monta tiukkaa tilannetta hänen elinaikanaan, virhediagnoosin takia jopa pakkohoitoon minkä äidiltä salasin. Kuumakylmä hoitoja,sähköshokkeja ja vaikka mitä. Karkuyrityksiä, ja jopa minä luulin menneen sekaisin:D. Pudotti 3 kuukauden jälkeen pöytälevyn varpaille, mätäni-kriittisessä tilassa sairaalaan tuolta suljetulta, sairaalasta joka nyt lopetettu. Kyllä olisi elokuvan ainesta. Veljelläni siis oli 3 kilon kasvain kehossaan 20 v. Diagnoosit vaihtui sienestä, ilmarinnasta, paniikkihäiriöstä ( ei juonut, ed. Diagnoosin takia) maksakirroosiin... No, tässä tuli kirjoitettua ajankuluksi vaikka mitä...

Juu- Mur-Mur pahoittelut tätsystä:(. Hyvä että,edes loma sujui märästi, suhteellisen kivati ilman sukulaisten tuomaa lisämaustetta;)

Ottikselle mukavaa kesää, toivottavasti ukkokultas jotenkin " asettuisi", tai lähinnä sopu sijan antaisi;).

Nyt en pysty tällä iPodilla selaaminen, saattaa taas tekstit hävitä, ketkä kaikki lomailevat, kaikille tasapuolisesti IHANAA LOMMOO!!!!

Tädin yllättäneille pahoittelut sekä voimahali- on muuten voimaa tullut, haba isompi kuin aikoihin;) Pitänee kutistua vähän.

Kiitos muutoinkin kaikille aiemmista kommenteista tänurheiluhulluuden suhteen;)

Mulla niin huono nimimuisti, etten ala kirjoittamaan väärälle nimelle vääriä juttuja.

Ottis, Mur-Mur vuosien aikana jäänyt mieleen,toki muistan Tattiksen, Breen, Kastehelmen jne.. mutta asiat menisi sekaisin:(.

Pahoittelut jo tässä vaiheessa kirjoitusvirheistä, tällä niitä tulee, eikä voi esikatsella, mä ainakin hävittänyt koko roskan...


Kylläpä tuli tekstiä,sekalaista näin illan päätteeksi:)


Hyvää kesää ja rentouttavaa yötä <3
 
Ottis ollut pihalla taasen puuhastelemassa, siun piha on varppina oikein kaunis ja timmissä kunnossa.=)

Mie puhallan kivut&kolotukset siulta poijjes..puuuuuh:whistle::heart:
..ittellänihin selkää jomottelee tämä äkkiseltään konehella istuksiminen..;)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä menkat oli ja meni..nopsaan ja niukkoina kuten on viime vuosina olleet..nyt siis uusi kierto 2/4 clomikierto.. KP6 menossa tällä hetkellä...(HUOMAAKO PÄIVYSTÄJÄ) ku ei tällä kännyllä pysty boldaamaan...
On se vaan niin haikeaa ajatella ettei sitä pientä enää tuu..enkä usko että tulee mut pakko on oman mielenrauhan vuoks popsia nää viimiset clomit. Ja roikun täällä listoilla vielä nyt nää clomi kuukaudet ja sit luovutan lopullisesti...
Hyviä jaksuja kaikille ja plussa sätehiä...mä tuun taas joskus kurkkii...mut selkeesti oon tarkoituksella vähän passaillu tätä olemista täällä...kun täällä se vauvakuume vaan lisii.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
:heart:Aurinkoiset heipat!

Pitkästä aikaa! Meillä on rakennettu piharakennusta pian 2kk, ja kaikki energia on oikeastaan suunnattu siihen. Työpaikkahan minulla vaihtuu loman jälkeen, tai oikeastaan työtehtävät ja toimenkuva. Ja työmatka lyhenee alle kilometriin :) Mieheni on aika superpakkaus, on tuota rakennusta tehnyt tosi paljon itse, ihan opettelemalla ja muiden opastamana. Haki myös uutta työpaikkaa vähän sattuman kautta, kun vanhassa on jatkuvasti yt:t menossa. 20 hakijaa oli, ja hän sai paikan, mikäli kaikki muodollisuudet vaan sujuvat hyvin. Työmatka lyhenisi 35 kilsasta 1,2 kilsaan :D

Mutta aina jotain huonoakin... miehellä todettiin sokeriarvoissa häikkää -> tutkimuksiin ja minulla kaikenlaista myös. Voi olla, että tulossa on isompi leikkauskin, missä sitten toipumisaika on n. 6 vkoa tai enemmän. Ja mitä muuta sitten tuokaan tullessaan. Mutta näillä mennään, ei edelleen mitään kovaa vauva-yritystä (eikä kyllä sutinaakaan), mutta ei myöskään mitään päätöstä ettei kolmatta haluttaisi. Sitten tietysti täytyy miettiä, jos leikkaukseen joudun. Raskaana en silloin voi olla, ja vauvaa tuskin pystyn hoitamaan. Mutta päivä kerrallaan, pääasia että elämä kaikin puolin on mallillaan :heart: Yritän aina kaiken murheen keskelläkin muistaa, että meillä on jo niin paljon :heart:

Suukkosia kaikille :hug:
 
Kiva kuulla siustahin pikkutirri:kiss:

Mie toivon täällä, että pylläri siut kumminhin vielä ylättäis iloisesti:heart:

Näinhän se on ittellänihin - koetan(Huom! koetan)vähentää palstailua kun vaavi aika ajoi jo ohitse..sitä on vain niin tässä kotosalla olessa helppo istahtaa koneen ääreen ja tulla tänne olkkariin:heart:

WP
- kurja juttu tuo miehen sokerihäikkä:|..samaa taitaa olla ittellänihin ja olenhin menossa paastokokeeseen vielä heinäkuulla.

Toivon kovasti, että oma vaivasi ei ole vakavanpuoleista ja leikkaukseen joutuessasi, toivut pian:kiss:

..kirjoittelit..Mutta päivä kerrallaan, pääasia että elämä kaikin puolin on mallillaan Yritän aina kaiken murheen keskelläkin muistaa, että meillä on jo niin paljon:heart:

Ihan osuit naulan kantaan, tuon kun muistaisi:)


ON..mie vuodan ihan kahden kierron edestä-käääääks!:O
..aamulla herätessä oli aivan pepun yläosaan, siteen ohi fuskannut vuodella, hyvä jotta soffan tajusin jo illasta suojata..on tämä kyllä taassiissa:headwall:

Mie taidanhin ittiäni ja pesuetta hemotella hyvällä kakkusella ja ruoaksi sitten lasagnea:p
Mökillä pikkasen olinhin vähemmällä eväällä ja % juomaakin nautin hillitysti.

Huomaan kyllä, että kun on poijjes kotosalta ja muuta puuhaa, ei tule mässyteltyä niin paljoa.=)
..mutta nyt se täytekakku ON p a k k o tehdä, pitkään on himoittanut ja en vain ole antanut haluille valtaa..nyt annan:D
..niin ja monasti kun saan jonkin herkun valmiiksi, ei niin sitten teekkään enää mieli;)

Mukavaista päivää jokaiselle ihunaiselle.
..plop plop....++++++++++

Ps. mie vielä viimosen kerran pistin Englantiin tilausta - testejä..sitten saa jäädä miun osalta(P A K K O)..testaan enää R-testillä mikäli tarvetta(tädin myöhästyessä)
 
Viimeksi muokattu:
Heipat vaan kaikille! Ja Ulpuselle onnittelut plussasta :heart:

Kyllä mä taidan ihan pikkuisen vaan kuumeilla edelleenkin joten palailisin kuitenkin listoille ja jännäilemään eli dpo 2 menossa ( luulisin?), en tikuttanut ovista tässäkään kierrossa :p Jotenkin olo on ollut seesteisempi kuin pitkään aikaan, ehkä tuo maaliskuun keskenmenon sureminen vaati kuitenkin enemmän aikaa kuin kuvittelin. Ja eihän se suru mihinkään täysin koskaan katoa, mutta elämää on jatkettava eteenpäin ja eihän sitä koskaan tiedä vaikka unelmat toteutuisi.

Ja sori kun en jaksanut kaikkia juttuja lueskella/ kommentoida, mutta palaan pian tänne uudelleen yhdeksi olkkarilaisista..jos vielä huolitte?
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi



Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

annekristiina (47).....kp2/26..............yk8....(2007) 5./2.yht.
Tintti-Tiivari (42)......kp?...................yk?......?
pikkutirri (42)...........kp6/28-30.........yk20(6&8/2011)4/2yht.
tattinen (42)............kp8/22-28.........yk22(2km.)5/1.yht.
Fiialiia (40+)............kp19/27-30........yk3............1.
sarialeksandra(41)...kp20/32-35........yk yli 1v...2.
lippis (43)................kp20/25-28........yk3(4/2012)......1
Euphonia (40)..........kp22/25-26........yk24......................1.
Kastehelmi (44).......kp22/?..............yk1(5/2012)....5./1.yht.
Morticia (43)............kp24/28............yk2........3.
Crissy-72 (40)..........kp24/?..............yk2.....4.
anjamarita (43)........kp27/28-35.......yk8...................2./1.yht.
Iida-Karoliina (48)....kp27/26-31.......yk5.......5/1.yht.
ulpunen (42)............kp27/31-34.......yk3..............2.(kp26:heart:)
Onni-71(41).............kp29/?.............yk1...........?
bugsy (42)...............kp32/?.............yk?..........9.
Hanhimamma (42)...kp42/27............yk4...........3/1.yht.
OOAK (49)...............kp?/26-28.........yk4..(Km1992)4/1yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, Morticia, WhiskyPeat, Sussu-72





Sussu-72..............dpo2
anjamarita (43).....dpo12




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:



Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

sinivatukka (43).......kp?/?................yk1.......2.
annekristiina (47).....kp3/26..............yk8....(2007) 5./2.yht.
Tintti-Tiivari (42)......kp?...................yk?......?
pikkutirri (42)...........kp7/28-30.........yk20(6&8/2011)4/2yht.
tattinen (42)............kp9/22-28.........yk22(2km.)5/1.yht.
Fiialiia (40+)............kp20/27-30........yk3............1.
sarialeksandra(41)...kp21/32-35........yk yli 1v...2.
lippis (43)................kp21/25-28........yk3(4/2012)......1
Euphonia (40)..........kp23/25-26........yk24......................1.
Kastehelmi (44).......kp23/?..............yk1(5/2012)....5./1.yht.
Morticia (43)............kp25/28............yk2........3.
Crissy-72 (40)..........kp25/?..............yk2.....4.
anjamarita (43)........kp28/28-35.......yk8...................2./1.yht.
Iida-Karoliina (48)....kp28/26-31.......yk5.......5/1.yht.
ulpunen (42)............kp28/31-34.......yk3..............2.(kp26:heart:)
Onni-71(41).............kp30/?.............yk1...........?
bugsy (42)...............kp33/?.............yk?..........9.
Hanhimamma (42)...kp43/27............yk4...........3/1.yht.
OOAK (49)...............kp?/26-28.........yk4..(Km1992)4/1yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, Morticia, WhiskyPeat, Sussu-72






Ottis (44)..............
dpo-1
Sussu-72..............dpo3
anjamarita (43).....dpo13




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä täällä meillä on tahmean hikistä..läääh ja puuuuh
..akkanen jyrähteli kaukana viime yönä, mutta vettä ei tulut paljoa..
(ja p**se vuotelee ihan hirmu paljon vielä kp3:vampire:)

Kohta lähden kukkasia pihalle ostelemaan..nyt olis ihunat se mökki rantsu poikaa, pääsis hiet heti pois poikeen huuhtomaan.. ..nyt vain suhkuun tyydyttävä.

Muksua päivää jokaiselle:wave:
..niin, tein eilen sen kermakakkusen..ja maistuihan se kaffen kera niiiiin namilta, myös lasagne ihan hmmmm, maiskis hywää:p(vaikka itte kehunkin)

Teillehin mieluusti tarjoaisin jos tässä lähellä olisitte ihunat!:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä