40+ so what wol.13

heipat kaikille tasapuolisesti!

ihanaa, täällä plussatuloksia, ja selkeitä sellaisia, onnittelut vauvahaaveelle. :flower:

Toivottavasti saat pikaisesti seuraa.

mur-mur ihanaa, että siellä menee hyvin. Eikös me sitä mieltä oltukin jo viime syksynä kun puheltiin, että seuraavana kesänä kaikki on toisin, ja niinhän nyt sitten toden totta onkin, mahtavaa.

ON ja itsellä on päivät olleet ihan persiistä, täällä kp2 ja olotila on sen mukainen. Juuri kun kuvittelee, miten oireetkin sopisivat, niin paskat, mahalasku, ja oikein läskimahalasku olikin. En oikeasti voinut uskoa, että hemmetti punaistahan sieltä lorisee, voi :mad::mad::mad::mad:

nyt olen ihan masentunut, vaikka yleensä olen nopeasti nenän nostavaa sorttia, mutta nyt on jotenkin ihan paska olo. Miksi tämä elämä on joskus ihan perseestä, eikä mikään ole hyvin, ja toisilla menee vielä huonommin, mutta siltikään ei jaksa edes sitä ajatella, joskus vaan kieriskelee itsesäälissä ja mököttää, vaan miten pääsis nyt eteenpäin kun ikä painaa joka päivä enemmän... ja tämän maailman ja yhteiskunnan asenne ei ainakaan helpota ikäkysymyksessä, happamia, sano kettu pihlajanmarjoista, happamia...

mutta parempaa päivän jatkoa teille muille...

ja jopo 73 itsekin jossain vaiheessa yritin etsiä tietoa tuosta myöhäisestä kiinnittymisestä, tosin minulla se oli toiveajattelua ja todellisuuden kieltämistä, mutta olen ymmärtänyt, että munasolu kulkee viikon verran matkallaan, hedelmöittyy siinä jossain matkan varrella, ja sitten kiinnittyy. Tietenkin jos ovis onkin myöhemmin, niin siinä tapauksessa tietenkin asia on ihan toinen, koska siittiöt voivat elää jopaa 5 päivää. Ja yhden kerran taisi itselläni olla myöhäinen kiinnittyminen, josta sitten seurasi km, ja plussa piirtyi testiin tosi hitaasti, ja meni kesken vk 7.

Mutta me olemme jokainen yksilöitä, ja toisella kroppa toimii erilailla kuin toisella, ja aina voi tapahtua ihmeitäkin.

Tsemppiä kaikille ja helteistä loppupäivää.

t:bugsy
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntai 6.7.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Jetsulleen (39).......................... 52kp / 23-25
hupiaelämään(40+).................. 46kp / 30-34
Vauvahaaveita (40)................... 29kp / 28
Vesipossu (41)......................... 27kp / ~28
Fleur (39)................................ 25kp / 25-27
Jopo73 (41)............................. 23kp / 25-28
Jimima (42)............................. 16kp / 28-30
Minttu71 (42)........................... 16kp / 30
ruutana (39)............................ 15kp / 24-28
Marza (44).............................. 14kp / 30
sahramiini (42)......................... 8kp / 26-28
Äiti seiskanelonen (40)............... 8kp / 27-28
Tyydeli (41)............................... 3kp/ 28-30
bugsy (44)................................ 2kp / 29-31
Kessu (41)................................. ?? / ??

Piinailupäivät:
Minttu71................dpo 2
Jopo73..................dpo 13

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
Vauvahaaveita - 7/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Bugsy, mulla on dpo 13 - täytyy pitää tiukasti jokaisesta toivonrippeestä kiinni :)

Mun mielestä ihan jokaisella on oikeus rypeä itsesäälissä aina kun siltä tuntuu. Aina löytyy niitä, joilla menee vielä huonommin, mutta minusta on tekopyhää kieltää oma v-tutuksensa siksi "kun Afrikan lapsilla ei ole ruokaa" - jos tiedätte mitä tarkoitan :) Elämä on välillä perseestä (siis tuntuu siltä) ja parhaiten siitä tunteesta pääsee eroon vain elämällä sen olon läpi. Ei aina voi olla kivaa ja toisaalta meillä naisilla hormonit vaikuttavat mielialaan aivan älyttömän paljon. Niitä vastaan on turha taistella, sen olen huomannut.

Voi olla, että todellisuuden kieltämistä on täälläkin ilmassa, mutta toisaalta eilen ja tänään näkemäni TODELLA hullut unet ovat vähän nostaneet vielä toiveita. Täytyy huomenna testata vielä.
 
Jopo 73 heti kävin korjaamassa, sillä ehdottomasti on pidettävä viimeiseen asti unelmistaan kiinni. Ja ymmärrän mitä tarkoitat, pitäisi antaa itselle lupa raivota, kun kerran on paska olo. Joskus ihan huudan vaan ja toivon samalla, ettei ihan peräkylälle asti kuulu. Ja jos kuuluu, niin onpahan niilläkin jotain elämää...

Mutta noiden unien näkeminen on todellakin itselläni oolut ehdoton oire raskaudesta, aina vain hullumpia unia, ihmeellisiä synnytyksiä jne... jospa vielä kuitenkin siellä olsi jotain tekeillä, tsemppiä!!
t:bugsy
 
Viimeksi muokattu:
Hui sentään. On ollut tosiaan niin erikoisia unia, etenkin se eilinen, jonka näin keskellä päivää aivan supersyvässä unessa. (Tai siis vaivuin supersyvään uneen, tiedä sitten missä vaiheessa unta tuon unen näin.) En muista nukkuneeni niin syvästi kolmeen vuoteen...

Ja jos oikein rupeaa höyryämään, niin en tosiaan tikuttanut ovista tässä kierrossa, joten jospa tänään oliskin vasta dpo 12? :p Joo, sovitaan niin. Hyvä hyvä! Paljon myöhempään ei ole ovis tapahtunut, koska tunnen oviksen aika selvästi.
 
Jopo, monissa US lähteissä kiinnittymisen arvioidaan tapahtuvan dpo 7-12 (esim. tuo listan lopussa oleva linkkisivu) eli ilmeisesti se yleisesti suomalaisissa teksteissä mainittu viikko on aika venyvä käsite. Mä olen tätä kanssa joskus tutkinut, kun kuulun niihin joilla raskaustesti näyttää plussaa vasta kun kuukautistet ovat useamman päivän myöhässä, kk alkavat yleensä dpo14, plussan olen saanut vasta dpo16-17. Tosin myöhäinen plussa voi kai johtua myös raskaushormonin hitaasta noususta, joka sekin on ilmeisesti hyvin yksilöllinen juttu. Tiedä sitten kuinka paljon tämmöistä on oikeasti tutkittu, kiinnittymisajankohdan tarkka mittaaminen lienee aika vaikeaa:-o

Aurinkoista sunnuntai-iltapäivää kaikille!
 
Täällä palstalla eletään jännittäviä aikoja :)

BUGSY: En saa puhelimella punaiseksi, mutta minut voi siis poistaa plussanneista. Kiertopäiväksi voisi laittaa KP 8/26-28. Oon monesta paikasta lukenut, että näinkin helpon keskenmenon jälkeen kierto ei paljon heitä ja muistelen että kutakuinkin näin se meni viimeksikin. Saas nähdä ilmaantuuko ensi viikolla mitään ovistuntemuksia...
Ihanan lämmin päivä on ollut, auringonsäteitä kaikille :)
 
No voi jopo... Ei kai nyt täti ole ovella :-( juu ja Bugsy kyllä se ikä vaan juoksee sille ei mitään mahda.toissa päivänä ovis plussa ja kova tohina sängyssä kuten eilen illalla <3 vieläpä ajattelin jos tänään mies innostus ;-)
 
No mä lapsellisuuksissani ajattelin, että vois olla kiinnittymisvuotoa, kun kerran Lugejakin otan (ei ole vielä näin aikaisin menkat niiden kanssa alkaneet, vaan vasta sitten kun oon lopettanut Luget), mutta negaa näyttää testi. Viisainta taitaa olla lopettaa haihattelu :(
 
Aurinkoista alkanutta viikkoa! :)

bugsy, pahoittelut tädin saapumisesta..... Ja hui, olit jo laittanut mut plussanneisiin, tuntuu niin uskomattomalta nähdä itsensä plussanneissa...

Eilen en testannut mutta tänään taas, ja kovin on haalea edelleen se viiva : / Ja kyllä voi olla pelottavia noi vessa reissut! En mä kyllä muistakaan raskauksista tässä vaiheessa ole kunnon viivaa saanut....Eilen ois menkkojen pitänyt alkaa, ei alkanut ja testissä hailura viiva niin kaipa tässä sitten raskaana ollaan :heart: Tissit on pamahtanu kipeiksi ja huimaus alkanut...(mulla alkuraskaudessa aina huimannu aivan tavattomasti)

Mä niin toivon että saisin teidät kaikki mukaan tonne odotuspuolelle, en ihan vielä uskalla siirtyä...
Niin moni meistä on tänne joutunut palaamaan :(
 
Jopo nyt toivotaan että se olis kiinnittymisvuotoa eikä muuta.olis kyllä kerrassaan upeeta.mä olen ihan pihalla itse ton oviksen kanssa ja niin on mies myös.illalla niin söpö se oli kun sanoi että pitää nyt olla liki kun on ovis.hih oikein ilahdutti kun tuo niin kovin toivoo vielä sitä pikkuista.
Muuten olen pihalla kun käki kello että kannattaako vielä tänään muhinoimaan alkaa jos ovis oli toissa päivänä :-/...meinaan että jos se kävi ja meni jo
 
Kyllä mulla taitaa alkaa menkat Lugejen "läpi". Tämäkin päivä piti sitten vielä nähdä. Kyllä harmittaa. Olin jo luopunut tässä kierrossa toivosta ja sitten tulee tosi vahvoja oireita ihan puskista...ja sitten ei kuitenkaan.

:(
 
Jopo, pahoittelut. Jos se olikin sitten yrittänyt kiinnittyä tai sitten se on se viimeinen toivonkipinä, joka yritti voimakkaasti saada jotain aikaan :|. Harmillinen lopputulos kuitenkin. Outoa kyllä, että sulle puskee lugejen läpi menkat.

Vauvahaaveita, tsemppiä nyt. Voin kyllä kuvitella miten pelottavaa nyt juuri on. Minäkään en varmaan siirtyisi ennen rakenneultraa minnekään täältä.

sahramiini sä pääsit kyllä aika vähällä muutamaan muuhun verrattuna, mutta kyllä km silti aina ihan kamalaa on. Toivotaan nopeaa uutta plussausta ja pitempiaikaisempaa kyytiläistä.

bugsy, toivottavasti oot päässyt jo ojan pohjalta takaisin tielle. Pahoittelut uudesta kierrosta. Ei sitä tiedä vaikka kesäihme tulis.

Marzalle tsemppiä piinailuun!

Minä ainakin kuvittelen, että tärpissä tissit kipeytyy ja tulee jotain tosi outoa (ikenet vuotaa, hajuherkkyys). Unet ei oo muistaakseni kyllä kuulunut mun raskausoireisiin. Uskon silti, että nuo oireet voi tulla vasta dpo14 jälkeenkin. Mites se Esterinkin kohdalla meni, jotenkin ihan hullusti....(?)

ON: Harmittaa edelleen kilpparitulokset ja miten omassa tyhmyydessäni olen laittanut selkeät oireet noiden OI lääkkeiden piikkiin :stick: (*läpsii itseään*). Nostin nyt lääkeannosta, mutta ei se taida vielä tähän kiertoon, jos seuraavaankaan, vaikuttaa. Luinpa jostain, että kilpparivajis voi aiheuttaa myös munasarjojen hiipumista (niinkuin mulla:mad:). No, tikuttelen kuitenkin aikani kuluksi sitä ovista, vaikka voishan sitä nyt alkaa iltahommiin ilman sitäkin. Kun tää on nyt SE viikko. Ovis to-su akselilla.

edit: Ja kun kurkin hieman ed. sivulle vielä niin tsemppiä myös Mintulle piinailuun. Ja ~lounakehto~, kiitos tsempeistä, todella! Olen jo kerran vastaavanlaisesta asiasta kääntynyt takaisin hoitavan tahon puoleen ja saanut sen verran tylyä vastausta itse palvelupäälliköltä, että en taida jaksaa taas nöyryyttää itseäni. Muutenkin lyöty olo....
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 7.7.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Jetsulleen (39).......................... 53kp / 23-25
hupiaelämään(40+).................... 47kp / 30-34
Vauvahaaveita (40)................... 30kp / 28
Vesipossu (41)......................... 28kp / ~28
Fleur (39)................................ 26kp / 25-27
Jopo73 (41)............................. 24kp / 25-28
Jimima (42)............................. 17kp / 28-30
Minttu71 (42)........................... 17kp / 30
ruutana (39)............................ 16kp / 24-28
Marza (44).............................. 15kp / 30
sahramiini (42)......................... 9kp / 26-28
Äiti seiskanelonen (40)............... 9kp / 27-28
Tyydeli (41)............................... 4kp/ 28-30
bugsy (44)................................ 3kp / 29-31
Kessu (41)................................. ?? / ??

Piinailupäivät:
Minttu71................dpo 3
Jopo73..................dpo 14

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
Vauvahaaveita - 7/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Äiti74, kiitos! On kyllä outoa ja perin outo on tämä loppukierto kaikin puolin...äsken iski aivan tolkuton heikotus: nälkä ja tärinä. Ja ihan vilpittömästi olen jo unohtanut toiveet raskautumisesta! Aamulla tuli tosi vahva metallin maku suuhun, aivan pöljää. Vuotoa on tullut kuitenkin jo siteellinen, joten kyllä tää on sitä itseään. Laitoin aamulla Lugen, mutta nyt lopetan.

Mun tuttavalla arveltiin kilpirauhasen vajaatoiminnan häiritsevän ovulaatiota ja niinpä tuo raskautui kun saatiin lääkitys kohdilleen.
 
Jopo 73 no voi kääk jos on jotain muuta kuin kiinnittymistä.
Vauvahaaveita raskaana kunnes toisin todistetaan, joten tietenkin kuulut selkeän viivan saattelemana plussanneisiin. Ja siihen listaan toivotaan heti jatkoa.

ON yritän pikkuhiljaa nostaa nokkaani ja nousta lätäköstä. Kun jaksais taas alkaa vaan toivomaan ja odottamaan uutta kiertoa. Ja mitpä muuta mahdollisuuttakaan tässä on. Pakko vaan jaksaa, vakkei huvittais yhtään, onneksi ilma on ainakin hulppea.
Kiitoksia kannustuksesta kaikille ja samoin toivon teille muillekin onnea ja kesäplussaa....

t: bugsy
 
Jopo, mulla on ollut nimenomaan varhaisina raskausoireina hullut unet, ennen plussaa jo. Että entä jos sittenkin?

Äiti seiskanelonen, ymmärsinkö oikein, että oikea kilpparilääkitys voi myös elvyttää hiipuneet munasarjat? Sittenhän sulla saattaa kohta kaikki olla enemmän kuin hyvin!! Mulla tsekattiin kilpirauhasarvot joulukuussa ja kaikki ok.

Nää menkat ovat jopa vähän elpyneet, että jos ketään kiinnostaa, niin 3pvää tiputtelua, 2pvää niukkaa vuotoa ja 2pvää runsaampaa vuotoa, niin kyllä näitä voinee jo menkoiksi kutsua. Toivottavasti myös ovis antaa kunnon oireet! ???? sitte joku päivä...
 
Marza, Luge eli Lugesteron on keltarauhashormoni, jota oon saanut tiputteluongelmaan. Mulla alkaa tuhruvuoto ilman Lugeja dpo 9 ja nyt on tuhru pysynyt poissa aina siihen dpo 14 asti, jolloin oon lopettanut ne negatestiin ja menkat on alkanu sitten seuraavana päivänä.

Tyydeli, toki kiinnostaa! :)

Jos totta puhutaan, muakin vielä vähän mietityttää tämä tilanne. The hullu uni tapahtui vatsanpureksimisineen vasta toissapäivänä, joten siitä ei tosiaan ole vielä kauaa...

Mutta mutta...vuotoa tulee...mutta mutta...en vielä kp1:ksi kutsuisi.

Äh. Hulluksihan tässä tulee :) En vielä kuitenkaan suostu teitä jättämään!
 
Ei niitä Tyydeli taida mikään enää herättää sen enempää, tosin tutkimuksia aiheesta taitaa olla kovin rajallisesti, jos ollenkaan. Mää olisin niiiin hyvä tutkimuskohde....
Kyllä nuo nyt ihan muuten kuulostaa normi menkoilta, mutta aika outo järjestys toki on (jos määrässä mitataan). Eiköhän se ovis sieltä kohta ilmoittaudu tuttuun tapaansa.

Jopo, mitä ihmettä siellä nyt tapahtuu?? Laittipa se nyt aikamoisen shown pystyyn tähän loppuun. Ei muuta kuin odotellaan.

Sen verran sanon tähän vielä, että kilppariongelmaahan ei voi todeta pelkästään verikokeilla, pitää myös listata oireet (jos niitä on). KOSKA on myös ns. kakkosluokan vajaatoiminta, jossa veriarvot on ok, mutta kilppari aiheuttaa siltikin ongelmia. Toki, jos oireita ei ole niin sitten. Mutta tämä koko kilpparihomma on jostain syystä räjähtämässä käsiin. Tuntuu, että se on syypää monenmonituisiin ongelmiin, joita ei edes tiedosteta vielä. Ja lisäksi tuntuu, että on muitakin "sairauksia" joilla on samoja oireita, eikä niitäkään osata vielä tunnistaa saati erottaa kilppariongelmasta.
 
Huomenta kaikille .Juu kiitos nyt olen tuota luge tietoutta sitten saanut.
Ei tää helppoa oo kun bongailee ovista mutta onneksi tolla clearbluella sai sen hymynaaman niin on sitten edes jotenkin perillä.
Hirvittävän kuuma on ulkona joten melkein sisälllä olla möllöttää vaan koko poppoo täällä.Edes muksuja en tonne aurinkoon kehtaa laittaa ettei pala.
Jutavaa vaan paljon ja nauttimista kun on lämmin.No juu mun nauttiminen on kun käyn vaan ulkona hetken ja äkkiä sisälle,En tykkää ollenkaan auringossa oleilla,palan vaan ja thats it.
Ajattelin tuota greippimehuatänään ostaa maistus varmaan muutenkin näin helteellä :)
 

Yhteistyössä