40 + so what, wol 14 (2019)

Luulis et viivat haalistuisi jo, jos kemiallinen. Kohdunulkoisista en tiedä mut sellaista en toivo tietenkään.
Eli menkat olis pitänyt alkaa, eilen? Kemiallisen luulisi viivästyttävän monta päivää noin vahvalla viivalla?
No niinhän sitä luulis.
Tosin eihän tässä tietenkään mikään vuoto ole kunnolla alkanut.
Muistelen, että edellisessä kemialisessa mulla ei ihan näin vahvoja viivoja edes tullut.
Kyllä tässä alkaa pelottamaan, jos onkin se kohdunulkoinen. Miten siitä selviää ja miten kauan menee, että kiertokin palautuu.
Ei tietenkään pitäisi maalata vielä piruja seinille, mutta kyllä väkisin alkaa miettiä.
 
Kohdunulkoisen hoitotulos on sitä parempi, mitä aiemmin voidaan diagnosoida. Siinä olis se hcgmääritys hirmu hyvä, nimittäin silloin kun hcg on yli tuhat niin kohdussa pitäisi olla jotain näkyvää. Ton viimeisimmän Pcn vahvuus oli jo sitä luokkaa, että selkeästi istukkahormonia erittyy, eikä ihan pieniä määriä. Toki joitain muitakin syitä hcgn nousulle voi olla. Nimenomaan kohdunulkoisen liittyy useammin tiputtelua ja jopa normaalin oloiset menkat. Ylipäätään, jos naisella on alavatsakipuja, tiputteluvuotoa ja testit sanovat raskauden olevan kyseessä, niin silloin jo Käypähoito-suositus kehoittaa kohdunulkoisen raskauden sulkemaan pois. Jos soitat vielä, niin sano että vatsasi on kipeä vaikkei olisikaan. Voisi mahdollistaa ultraan pääsyn. Tuo epätietoisuus on kyllä aivan hirveetä teille.
 
Kohdunulkoisen hoitotulos on sitä parempi, mitä aiemmin voidaan diagnosoida. Siinä olis se hcgmääritys hirmu hyvä, nimittäin silloin kun hcg on yli tuhat niin kohdussa pitäisi olla jotain näkyvää. Ton viimeisimmän Pcn vahvuus oli jo sitä luokkaa, että selkeästi istukkahormonia erittyy, eikä ihan pieniä määriä. Toki joitain muitakin syitä hcgn nousulle voi olla. Nimenomaan kohdunulkoisen liittyy useammin tiputtelua ja jopa normaalin oloiset menkat. Ylipäätään, jos naisella on alavatsakipuja, tiputteluvuotoa ja testit sanovat raskauden olevan kyseessä, niin silloin jo Käypähoito-suositus kehoittaa kohdunulkoisen raskauden sulkemaan pois. Jos soitat vielä, niin sano että vatsasi on kipeä vaikkei olisikaan. Voisi mahdollistaa ultraan pääsyn. Tuo epätietoisuus on kyllä aivan hirveetä teille.
Vaan näkyisikö kohdunulkoinen vielä edes. Eikä kai hirveämpiä kipujakaan vielä olisi.
Mä soitan maanantai aamuna jonnekin päin ja tietty testaan sitä ennen, että voin kertoa mitä testi näyttää.
 
Nyt vuoto jo runsaampaa (en kyllä menkoiksi vielä laskisi) ja menkkakaisesti särkee selkää ja alamahaa.
Mä testaan maanantaina mitä testi näyttää.
Toivon todella, että nega. Sitten tämän kai voisi tulkita kemialiseksi. Mutta, jos vielä plussaa selvästi näyttää, niin mitäs sit.
 
Jos maanantaina vielä plussaa, niin sinne terkkariin soittoa vaan.
Käyttävät hcgmääritystä juuri diagnosoinnin apuna, jollei kohdussa mitään näy hcgn ollessa riittävän (1000-->) korkea, niin olettavat raskauden olevan muualla kuin kohdussa. Hcgn erittyminen kohdunulkoisessa toisinaan on epämääräistä, ei siis tuplaannu riittävän nopeasti, jolloin vahvistaa ajatusta epänormaalista raskaudesta. Silloin yleensä metotreksaatti on hoitomuotona, siis pistos jolla pyritään keskeyttämään alkanut raskaus. Toki kontrolloivat ultralla, etteivät keskeytä normaalia raskautta. Ja usein kohdunulkoinenraskaus päättyy itsestäänkin, ilman että kukaan koskaan edes osasi aavistaa kohdunulkoisen olevan kyseessä.
Mulla kans kemiallisissa on viivat haalistuneet selkeästi ennen vuodon alkamista, kahden kolmen päivän päästä negasta on vuoto alkanut. Mun siskolla kyllä viiva haalistui pois vasta useamman vuotopäivän jälkeen.
Kinkkinen tilanne sinulla kyllä.
Mukavaa reissua sinulle, toivon että tilanne selviää pian ja kaikki menee parhain päin!
 
Huomenta!

@Mammakatri Pahoittelut vuodosta, vaikka toisaalta varmaan helpottavaakin, jos tilanne selkiytyy. Minkälaisella fiiliksellä itse olet?

Omanapa: Tuun hulluksi tämän vuotelun kanssa. Välillä tunteja, ettei mitään ja sitten taas hulahtaa, mutta toki aika vähäisiä määriä kerralla. Soitin neuvolaan ja sain lähetteen äitiyspolille, kiireellisyys 1-7 päivää, joten nyt sitten odotellaan aikaa sinne.
 
Huomenta!

@Mammakatri Pahoittelut vuodosta, vaikka toisaalta varmaan helpottavaakin, jos tilanne selkiytyy. Minkälaisella fiiliksellä itse olet?

Omanapa: Tuun hulluksi tämän vuotelun kanssa. Välillä tunteja, ettei mitään ja sitten taas hulahtaa, mutta toki aika vähäisiä määriä kerralla. Soitin neuvolaan ja sain lähetteen äitiyspolille, kiireellisyys 1-7 päivää, joten nyt sitten odotellaan aikaa sinne.
No mä edelleen mietin tai pelkään sitä kohdunulkoista. Sitä testiä en nyt tänään tehnyt. Maanantaina sitten. Jos se nyt olisi silloin lähtenyt selkeästi haalistumaan tai nega, niin ei kai sitten tarvitsisi miettiä. Mutta, jos edelleen selvä viiva, niin kyllähän asia on selvitettävä j tutkittava.
 
Kirsillevauva, onhan se aikaista. Alkiolla olisi ikää nyt siis 8pv? Yksilöllisiä nuo hormonien nousut ovat; jotkut saavat haamua jo kiinnittymispäivää seuraavana päivänä eli dpo7 ja toisilla viivan näkyminen kestää jopa yli oletetun vuodon alkamisajan.

Mammakatri, ikävä tilanne, mutta toivottavasti maanantain testi tuo jotain selkeyttävää. Yritä rentoutua reissullasi!

KeltainenSeepra, toivottavasti vuotelu on harmitonta ja raskaus jatkuisi normaalisti. Alkuraskauden vuotelut on melko yleisiä ja niistä huolimatta moni raskaus jatkuu loppuun saakka. Tsemppiä poliajan odotteluun!

On: tänään olisi oletettavasti dpo7 ja kaapissa polttelee läjä testejä. Koitan nyt kuitenkin vielä malttaa odottaa. Ensi viikon puolivälissä voisi harkita testaamista.
 
@Hulbertiina kiinnostaa tietenkin, että onko sulla jotain "oloja" :whistle: ehkä kannattaa tosiaan odottaa ainakin huomiseen ellei ylihuomiseen. Mut mitä itse tekisin :LOL::LOL:
 
Helmiina1978, semmosta nipistelyä oli eilen illalla tuolla kohdun paikkeilla, mutta sekin voi olla ihan mitä tahansa. Muuten ei mitään erikoista oiretta. Vähän veikkaan, ettei ole ollut solua follissa. Onneksi on nyt viikonlopun työyöt, joten ei hirveesti ehdi ajatella koko asiaa.
 
Täälläkin uuteen kiertoon taas hypätty. Ilman Terolutteja kierron pituus jäi taas 22pvää. En tiedä otanko jälleen käyttöön.
Miehelle tilataan siemennesteen analyysi, sen jälkeen mietitään taas mihin päin suunnataan jos kaikki edelleen ok, mutta kahta viivaa ei vaan saada testiin viime heinäkuun jälkeen millään..
 
@Mammakatri hyvä, että selvyys tuli ja nega sekä vuoto. Pääsee eteenpäin.
@kirsillevauva ymmärrän fiilikset kun sitä plussaa toivoo mut ehkä yks päivä voi vielä muuttaa sen.

Täällä ovislimat bongattu eli kohta alkaa jännitys.. Huomenna ehkä the Day.
Mä voin antaa kaikille pitkään lasta toivoneille plussat oman plussan kustannuksella. :barefoot: mut toki suon sen itsellekin.
Onko teidän miehet millä mielellä? Enemmän positiivisia kuin te itse? Meil on ainakin vielä; ihan on superspermaa. :X3:
 
Mammakatri, pahoittelut negaksi kääntyneestä testistä. Varmasti kuitenkin helpottavaa, kun tilanne laukesi itsestään, eikä venynyt mahdottoman pitkäksi.

Tatti55, pahoittelut myös sinne!

Kirsillevauva, älä vielä luovuta, kaikki on edelleen mahdollista! (itseäni tässä samalla tsempaten)

Helmiina1978 romanttisia tunnelmia lähettelen sinne päin!

Tänään testasin halpistestillä negan ja rfsu:n herkällä juuri ja juuri silmällä erotettavan varjostuman. Dpo10 olis nyt oletettavasti. Olo ei ole kovin luottavainen plussan suhteen, joten pettymys ei ehkä tule olemaan kovin paha. Perjantaina pitäis vuodon alkaa... Sitä odotellessa.
 
Täällä ihania uutisia! Eilen oli taas iltapäivällä tosi oksettava olo, ja sanoin miehellekin, että on jo kumma, jos en huomenna plussaa. Noi, nyt aamulla piirtyi selvä, mutta haalea plussa <3. Eli nyt pp7 ja 3+5. Lisään itseni plussanneihin. Nyt tietty varjostaa mieltä kaikki keskenmenot, mutta eihän se auta kuin toivoa parasta :) Perjantaina on verikoe!

@Helmiina1978, onnea oviksen hyödyntämiseen! @Hulbertiina, toivottavasti plussa tulee!
 

Yhteistyössä