40 + so what, wol 14 (2019)

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja kirsillevauva, 30.12.2018.

1. Vielä kerran ❤️

Vielä kerran ❤️ Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    22
    Onnea matkaan ❤️

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  2. Eloveera-79

Eloveera-79 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    99

Kiitos. Varovaisesti eteenpäin (y). Siis mulla on alentunut amh, mutta ultrassa aina 10-12 rakkulaa, ikä 40v. Ei ollut letroja, kun seuraavista kuukautisista, joita ei tullut, piti alkaa pitkän kaavan ivf :geek:. Kovasti lääkäri huokaili lapsettomuuspolilla, kun ultrasi. Taisin olla joku tilastoihme.

Viimeksi muokattu: 07.11.2019
  3. KeltainenSeepra

KeltainenSeepra Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.04.2015
    Saadut tykkäykset:
    96
    Hei pitkästä aikaa!

Täällähän on puhaltaneet oikein plussatuulet! Onnea jokaiselle ❤

Minä jäin taustalle jo jonkin aikaa sitten, kun ajattelin, että tuskin meille enää vauvaa tulee. Ollaan luomuna koko ajan menty, eikä ehkäisyä toki ole ollut käytössä. Tänään tuli sitten tällainen kp 27. Hui :love:
    20191107_121254.jpg

• Ihana! Ihana! x 9
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  4. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    99

Onnea! :love:

5. Vielä kerran ❤️

Rekisteröitynyt:
    06.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    22
    Ihanaa! Onnea ❤️

6. Kolmannen kuumeilija

Kolmannen kuumeilija Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    24
    Onnea KeltainenSeepra!:love:Mahtava plussa-aalto täällä ollut viimeaikoina!

Kävin tänään hcg-mittauksessa. Just oli tulleet vastaukset Mehiläinen appiin ja lukee vaan, että arvo yli 10.000. En tiedä miksi ei tarkkaa arvoa, mutta hurjalta luku kuulostaa. Oliskohan mola sitten kuitenkin..:cry:

7. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    99

Mikä viikko sulla on kyseessä? Mulla oli 14800 jo 5+2 ja kolme :love::love::love:.

8. Kolmannen kuumeilija

Rekisteröitynyt:
    03.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    24
    Eilen kun kävin kokeessa, oli kuukautisten mukaan 4+6. Tänään 5+0. Mutta Ovitrellen pistin vasta 19.10 kp 16 ja ovis sitten ehkä kp 17, eli vähän kierron puolen välin jälkeen vasta. Siihen nähden luku kuulostaa tosi hurjalta. Soitin äsken Mehiläisen hoitajalle ja se koitti rauhoitella, että ei sillä arvolla ole mitään ylärajaa ja että mitä korkeampi sen parempi. No en nyt tiedä onko noinkaan.(n)Se mola mua nyt eniten pelottaa. Vauvahaaveet varmasti jäisi siihen, kun siinä on niin pitkä se karenssikin ennen uutta yritystä. Onko sulla ollut kovasti oireita korkeasta hcg:stä? Mulla nyt ei kyllä mitään erityistä, pientä kuvotusta silloin tällöin mutta tissikipukin hävinnyt kokonaan, joten en kyllä millään uskoisi että hormonia erityisen paljon, ellei testejä olisi. Varasin varhaisultran 22.11, tuun sitten kertomaan mitä näkyi!:barefoot:

9. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    99

Mulla alkoi oireet jo viikko ennen testiä. Hengästyin portaissa, pyörrytti, pissatti. Aloin juoda maitoa. Sitten iski tajuton väsymys rv 6-10. Edelleen hengästyn ja pissaan usein. Väsymys ehkä jo vähän laantunut. Tissit oli vain vähän arat eikä ne ole kovin arat nytkään. Kuvotusta on ollut nälkäisenä vain vähän ja nyt sekin on loppu. Vuotoja ei ole ollut, paitsi paljon nestemäistä valkovuotoa. Vatsa on jo pyöreä ja rinnat kasvaneet. Tänään 11+6 .

Tiedän että on vaikea olla murehtimatta, mutta mulle ne sanoi että 14800 on ylärajalla, mutta ei tarkoita vielä monikkoa tai mitään poikkeavaa. Itsellä oli olo, että usea on matkassa jo ennen ultraa. Hcg-arvo on yksilöllinen ja vaihtelee eri raskauksissa. Tsemppiä!
    (y)

Onko mahdollista, että irtoaminen tapahtui ennen Ovitrellea eli oletkin jo pidemmällä? Mullahan ei koskaan tule LH-huippua tikkuun, mutta niin vaan irtoaa ainakin joskus. Ja näköjään montakin.

10. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    99
    NIPT-vastaus soitettiin juuri ja se on negatiivinen :love::love::love:. Huh-helpotusta. En vaan tajua, että kun tässä iässä munasolujen laadun pitäisi olla huono ja nyt sitten ilmeisesti olikin ainakin kolme hyvää solua samassa kierrossa :rolleyes::rolleyes::rolleyes:. Maailma on ihmeellinen ja kertoo ettei yli 40v:kään kannata luovuttaa, vaikka tilastot sanoisivat mitä. Olisi varmaan sitten ivf:lläkin tullut hyviä soluja ainakin muutama.

• Tykkään Tykkään x 4
    • Ihana! Ihana! x 3
    • List
  11. Tammityttö

Tammityttö Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.01.2013
    Saadut tykkäykset:
    531
    Onnea kuulumisista @Eloveera-79 !!
    Ja @Kolmannen kuumeilija mulla ei oo nyt enää muistissa mitkä pv ihan tarkalleen oli verikokeiden aikaan mutta yhdessä raskaudessa (ovis oli tiedossa) hcg oli 4+0 jo 500 ja tästä pari kolme päivää jo 5000 tai 6000. Eli hyvinkin olis ollu noina päivinä yli 10t. Yksi sikiö oli ja sinänsä ok vaikka kromosomivika olikin. Mutta se ei liittyny hcg määrään. Tsemppiä ja toivotaan ettei ole Mola!!

12. Kolmannen kuumeilija

Rekisteröitynyt:
    03.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    24
    Isot onnittelut puhtaista seulatuloksista Eloveera-79! Uskomaton onnenkantamoinen nuo kolmoset vielä meidän iässä (itsekin 79) on kyllä!:love:

Harmittaa vähän että en saanut mitään tarkempaa lukua verikokeesta, hoitaja sanoi ettei sitä tarkkaa lukua enää noin isoilla lukemilla saada selville. Tämähän nyt sitten ei pidä paikkaansa kun sinäkin olet tarkan luvun saanut. Mutta näin ilmeisesti Mehiläisessä sitten. Periaatteessa kai aikaisempikin hedelmöittymisen on mahdollinen, kun sain kp 9 ovisplussan testiin, mutta kontrolliultrassa kp 12 ei lääkäri ainakaan löytänyt keltarauhasta. En tiedä voiko sitä olla huomaamatta, jos ovis kuitenkin tapahtunut?! Sitä toivoisi että pääsisi pikakelaamaan kaksi viikkoa eteenpäin ja näkisi mitä siellä oikein kasvaa.. Tietämättömyys on kaikkein hankalinta mulle, kun sitten googlettelen kaiken vaikkei kannattais.

Kiitos tsempeistä myös Tammityttö. Kiva kuulla, että korkeita arvoja voi olla ihan yhdenkin kanssa. Eli mitään vaihtoehtoa ei ole vielä poissuljettu!(y)

13. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    99
    @Kolmannen kuumeilija

Mua ei enää yhtään yllätä, jos lääkäri missaa jotain. Mähän olin elokuussa lapsettomuuspolin ultrassa ensikäynnillä, kun piti alkaa ivf. Lääkäri surffasi puhelintaan noin 80% käyntiajasta.

Lääkäri löysi vain yhden johtavan rakkulan oikealta ja pieniä rakkuloita. No jätti sitten vasemman katsomatta, koska se on yleensä mun laiska puoli. Siellä on tarvinnut olla kaksi johtavaa rakkulaa lisää, koska munasoluja oli kolme. Varhaisultrassa sama tilanne, oikealla 1 keltarauhanen :p, kaksi oletettavasti vasemmalla piilossa..:p:p

Hcg voi olla korkea ilman, että on mitään hälyttävää. Kyllä mäkin toki pelkäsin rypäleraskautta ja kaikkea, vaikka ennen varhaisultraa sanoinkin optimistisesti lääkärille, että täällä on monikot, koska hcg on niin korkea :whistle:.

14. Kolmannen kuumeilija

Rekisteröitynyt:
    03.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    24
    Juu, ei se varmaan mahdottomuus ole ettei vaan keltarauhasta löytänyt. Kävin vielä sen kontrolliultran ihan tossa meidän lähimehiläisessä (samalla lääkärillä kylläkin) kun sinne Felicitakseen on vain päiväaikoja ja mun on tosi vaikea päästä kesken päivää. Voi olla ettei ultralaitteetkaan niin huiput tässä paikassa. Soitti muuten lääkäri äsken niistä mun vastauksista (aamulla puhuin vain hoitajan kanssa) ja haluaa että tuun ultraan jo ensi tiistaina. Rahastusta tai ei, niin mielellään oman mielenrauhan vuoksi menen. En vain tiedä mitä siellä voisi vielä näkyä. Mutta jos hedelmöittyminen ollut aikaisemmin niin sitten varmaan se voisi ainakin selvitä. Jännittää!:barefoot:

15. yöeläjä

yöeläjä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    42
    Täällähän satelee ihania kuulumisia!❤️
    Onnea kaikille plussanneille! Ja tsempit muille yritykseen.
    Itselle ei kuulu sen kummempia, kuin viime menkat oli ensimmäistä kertaa 10pv myöhässä. Mulla kun on lähes kellon tarkat menkat normaalisti. Ehkä kierto alkaa nyt pidentymään ja mahdollisuudet hupenemaan.
    En tikuttanut raskautta, vaikka lähes varma olin asiasta. Toki mulla on nyt niin monta rautaa tulessa, että on saattanut sen takia myöhästyä ( jota ei koskaan ennen ole tapahtunut) tai alkanut raskaus lopahtaa.

Mutta niin tai näin, olen super onnellinen muiden puolesta, jotka ovat onnellisesti raskaana!

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  16. M4rianne77

M4rianne77 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    38
    Piinapäivät alkaneet perjantaisen inseminaation jälkeen.
    24.11. saan testailla näkyykö tulosta(y)
    Toimenpide meni hyvin ja pesun jälkeen monen monta hyvälaatuista siittiötä pääsi tekemään hommiaan. Meillä sormet ja varpaat ristissä onnistumista varten. Onhan niitä ekasta inssistä raskautuneita!

• Tykkään Tykkään x 7
    • List
  17. Kolmannen kuumeilija

Rekisteröitynyt:
    03.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    24
    Heippa. Piti tulla tänne vielä kertomaan, että juuri ultrassa käyty ja korkeasta hcg:stä huolimatta vatsassa asusteli vain yksi 3,7 milliä pitkä asukki, vastasi viikkoja 6+0. ❤️ Eli on saanut alkunsa jo ennen Ovitrellen pistämistä. Sydänkin sykki jo hienosti! :love: Tosi onnellinen olo ja tuli heti jotenkin todemmaksi koko juttu. Kiitos vielä kaikille tsempeistä kun korkeaa hcg:tä ihmettelin, auttoi paljon kuulla muiden kokemuksia. Hurjasti plussatuulia puhaltelen tänne teille kaikille!:love:

• Tykkään Tykkään x 4
    • Ihana! Ihana! x 3
    • List
  18. Hulbertiina

Hulbertiina Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    100
    Oijoi onpa täällä paljon ihania uutisia. Paljon onnea ja pysyköön tahmatassut tiukasti kiinni ihan kaikki.

Täällä ei ole paljoa kerrottavaa. Kp 33 menossa, oletettu dpo 15, joten todennäköisesti munasolu ei ole tässä kierrossa irronnut ovisplussasta huolimatta. Nyt kuitenkin limailu on taas eilisestä asti lisääntynyt. Liekö vuotoa pukkaamassa vai olisiko muka lh nousemassa toistamiseen. Noh, ei auta kuin odotella.

19. Vielä kerran ❤️

Rekisteröitynyt:
    06.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    22
    On tosiaan rohkaisevaa nähdä, miten täällä on päästy plussailemaan. Olen todella iloinen teidän kaikkien puolesta. Onnea matkaan kaikille ❤️

Meillä oli toinen klinikkakäynti maanantaina. Tulokset myös puolisolla hyvät, eli solutasolla meillä näyttää kaikki lupaavalta.

Maanantaina aloitin piikittämisen. Ensi maanantaina taas klinikalle ja sitten tehdään päätös keräilypäivästä.

Voi että tätä ihmisen mieltä. Nyt on toiveet todella korkealla. Miten tässä oikein saisi henkisen puolen pysymään kasassa. Pettymyksiä en ole tällä hetkellä valmis vastaanottamaan yhtään

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  20. Mirumarumoru

Mirumarumoru Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    42
    Päivitin pitkästä aikaa listaa. Onko tiedot oikein itse kullakin?

Nimimerkki (+ikä) / monesko lapsi / yritys alkanut / keinot

Hulbertiina (43 v.), 3. / aloitettu1/2015 / Letrozole, gelee royale
    Tatti55 (42 v.), 3. / yritys alkanut 8/2017 / luomu
    M4rianne77 (42 v.), 3. / aloitettu 6/2018 / inseminaatio
    Helmiina1978 (41 v.), 6. / aloitettu 2/2019 / luomu
    Mirumarumoru (44 v.), 4. / 3 x ivf vuonna 2017, sterilisaation purku 06/2018, luomuna alkaen 7/2018, lahjamunasoluhoito 11/2019
    Silmu75 (43 v.), ? / aloitettu 2013 / luomu, lahjasolut
    Mymmeli43 (43 v.), 6. / aloitettu 1/2019 / luomu
    Tammityttö (43 v.), 4. / aloitettu ? / luomu
    Nelli5 (42 v.), 5. / aloitettu 2019 / luomu
    Salli79 (40 v.), 4. / aloitettu 2/2019 / luomu
    Montecea (40 v.), 2. / aloitettu 7/2019 / luomu
    Ellinoora38, (38 v.), 1. / aloitettu 12/18 / luomu + ivf
    Angervo76 (43 v.), 3. / aloitettu 6/2018 / luomu + mahdollisesti ivf
    Vielä kerran ❤️ (43 v.), 3. / aloitettu 01/2019 / luomu + ivf tulossa
    Kaneli41 (41 v.), 2. / aloitettu 3/2019 / luomu
    Satuvauva (41 v.), 5. / aloitettu 7/2019 / luomu
    Solunen (41 v.), 2. / IVF

Taustalla:

Yöeläjä
    Roxanne
    Reetaleena

Plussanneet (y):love: elokuun 2019 jälkeen:

Tikkerituu (39 v.), 3./ aloitettu 11/2018 / ovulaation induktio --> positiivinen 9.8.
    kirsillevauva (46 v.), 4. / aloitettu 12/2013 / luovutetut munasolut --> LA 30.4.2020
    kärhö (40 v.), 2. / ilman ehkäisyä jo kauan / luomu --> 20.8. tilanne 6+2
    Mammakatri (40 +), ? / aloitettu 3/2019 / luomu --> 9.10. tilanne 5+4 / laskettu aika 6.6.2020
    Eloveera-79 (40 v.), aloitettu 10/2018 --> luomuraskaus, 9.10. tilanne 7+3 / laskettu aika 24.5.2020, tulossa KOLMOSET :love::love::love:
    Buah Hatiku (42 v.), / inseminaatio luovutetuilla siittiöillä --> 12.10. tilanne rv 12
    Kolmannen kuumeilija (39 v.), 3. / aloitettu 3/2019 / luomu --> pos. testitulos 30.10.
    Keltainen Seepra (ollut taustalla, luomu) --> pos. testitulos 7.11.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
    Viimeksi muokattu: 15.11.2019
  21. Kaneli41

Kaneli41 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    Hei, kiitos omasta puolestani. Mun kohdalta voi ottaa pois nuo, mitä "apuna". Turhaa ovat siellä tilaa viemässä. ☺️

Ensin isot, isot onnittelut kaikille plussanneille! ❤️ Noita uutisia on aina niin mukavan lämpöistä lukea. Kiinnostuksella seuraan myös muiden etenemistä, vaikka olenkin ollut vaitonainen.

Itsellä seurasi edellisten menkkojen ja lapsettomuuslääkärin jälkeen kunnon notkahdus ja olen lähinnä mököttänyt ja tunnesyöpötellyt. Kaksi käyntiä takana ja selvinnyt seuraavaa: FSH 7, 1; LH 3,3; AMH 2,4 ja progesteroni 47,1. Sen sijaan rauta ja D- vitamiini liian alhaisia ja TSH vain 0,33. Isoin murhe on kuitenkin nyt miehen siemennesteanalyysissä löytyneet vasta-aineet. Onko täällä muuten kellään noista tietoa?
    Miehellä siis muuten kaikki ok: määrä, liikkuvuus, muoto eikä oksidatiivista stressiä. Mutta nuo vasta-aineet ilmeisesti vaikeuttaa silti tuota liikkumista ja mitä ties muuta. Meille siis suositeltiinkin jo suoraan inseminaatiota. En saanut mitään lääkityksiäkään, vaikka tiputtelen ennen kuukautisia monta päivää. Se kuitenkin ilmeisesti johtuu kilpirauhasesta eikä esim.keltarauhasesta. Ennen tammikuuta emme ole aloittamassa hoitoja, jos silloinkaan. Meillä kummallakin työtilanne muuttumassa ja minua henk.koht.pelottaa miten reagoin hormoneihin, koska oon todella herkkä. En pystynyt Terolutiakaan syömään kahta tablettia päivässä. Nythän en syö mitään. Ovulaatio viikon lopulla ja yritän nousta jotenkin tästä suosta.

Tsemppiä kaikille! ❤️

22. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    99
    Nt-ultra meni hyvin. Laskettuaika taitaa siirtyä, kun heistä pisin on jo 13+0 ja lyhin on 12+4. Niskaturvotukset olivat 0,8-1,2 välillä, joten siinäkin mielessä helpottava käynti. Kaikki raajat, kolmet napasuonet ja muut karkeat rakenteet löytyi. Seuraava ultra on jo joulukuun alussa ja sen jälkeen rakenneultra joulun jommalla kummalla puolella..:p

23. M4rianne77

M4rianne77 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    38
    Meillä tuli sama tulos heti ensikäynnin ja miehen näytteen jälkeen. Lähdettiin heti inseminaatioon, koska muuten olisi ollut turhaa toivoa raskautumista. Olihan yritystä ollut takana jo vuoden, ja yhdyntöjä säännöllisesti joka toinen päivä.
    Inssi tehtiin viime viikon perjantaina, spermanpesun jälkeen liikkuvuus oli 98% ja määrä oli jo aiemmin ollut priimaa vain vasta-aineet tekivät hänet kyvyttömäksi lisääntymään normaalilla tavalla. Siittiöt siis takertuvat toisiinsa ja eivät pääse etenemään.
    Nyt siis piinailen, että tulisiko tästä positiivinen tulos (y)

• Tykkään Tykkään x 5
    • List
  24. Kaneli41

Kaneli41 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    11

Toivottavasti tulee, pidän peukkuja!! Kovasti voimia piinailuihin. Kiitos myös tosi paljon vastauksesta. Toivottavasti ei haittaa, jos vähän kyselen lisää? Tuliko sulla kovia oireita lääkityksistä? Entä sanottiinko teille heti, että raskautta on luomuna turha odottaa? Meillä on nyt yk 10. Ensin lääkäri sanoi jotain miten vasta-aineet hankaloittaa (todella niukasti antoi tietoa siitä), mutta sitten yhtäkkiä sanoikin, että voidaan antaa luomuraskaudelle vielä mahdollisuus siten, että kuitenkin viimeistään lopputalvesta pitäisi sitten inseminaatiot aloittaa. En ole varma lähteekö mies edes siihen. Itseäkin huolettaa kaikki sivuoireet ym.

Ps. Uskomaton tuo, Eloveera-79, KOLMOSET! Siis KOLME VAUVAA. Hyvä, kun kaikki etenee hyvin. ☺️

25. Reetaleena

Reetaleena Jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    18
    Onnea kolminkertaisesti! Miten olet voinut? Olen samanikäinen kuin sinä, niin kyllähän tuollainen superhedelmöittyminen on toivoa lisäävää. Oon kyllä lukenut, että monikkoraskaudet tulee vähän helpommin vanhemmille kuin nuoremmille naisille. Ja helpommin pitkille kuin lyhyemmille. Onko sinulla ennestään lapsia? Onko sinulla hyvä tukiverkko ympärillä?

Olen uusi täällä ja taustalla vaan käynyt pyörähtämässä, kun vauvakuume meinaa vieläkin tulla, vaikka minulla on täällä n. 7kk:n ikäinen kotona.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri