Abortoisitko jos tietäisit että tulossa Down vauva?

  • Viestiketjun aloittaja elli
  • Ensimmäinen viesti
;(
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mun täytyy nyt hieman nolona sanoa, että en tiedä.
Toisaalta en tiedä jaksaisinko koko loppuelämäni hoitaa "vauvaa", mutta toisaalta mikä mikä olen päättämään kuka saa syntyä ja kuka ei.
no SINÄ sen just päätät. SINÄ sen synnyttäisit ja hoitaisit
Kyllä mä sen tiedän, mutta millä oikeudella MINÄ voin päättää, ettet sairas ihminen ansaitsee elämää? Senkö takia että ajattelen itsekkäästi?
Ei se reilua ole.
Pitää ajatella koko perhettä ja sen voimavaroja, ei vain äidin Itse tekisin abortin. Olisi liian suuri taakka meidän perheelle ;(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusa:
On syntynyt myös ihan terveitä lapsia, vaikka vanhemmille on kerrottu, että syntyy vammainen lapsi. Ja voihan lapsi vammautua synnytyksessäkin.
Totta kai voi vammautua synnytyksessä, mutta kromosomipoikkeamaa ei synnytyksestä kukaan voi saada. Ja Downistahan tässä nyt pouhuttiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mun täytyy nyt hieman nolona sanoa, että en tiedä.
Toisaalta en tiedä jaksaisinko koko loppuelämäni hoitaa "vauvaa", mutta toisaalta mikä mikä olen päättämään kuka saa syntyä ja kuka ei.
no SINÄ sen just päätät. SINÄ sen synnyttäisit ja hoitaisit
Kyllä mä sen tiedän, mutta millä oikeudella MINÄ voin päättää, ettet sairas ihminen ansaitsee elämää? Senkö takia että ajattelen itsekkäästi?
Ei se reilua ole.
Pitää ajatella koko perhettä ja sen voimavaroja, ei vain äidin Itse tekisin abortin. Olisi liian suuri taakka meidän perheelle ;(
Niinpä, mutta voihan vaikka puolet perheenjäsenistä loukkaantua vakavasti mm liikenneonnettomuudessa. Onhan sekin hirvittävän rankkaa muille, mutta senkö sitten kestäisi, kun valinnanvaraa ei olisi?
 
ihan rehellisesti sanottuna jos nyt tietäisin että olisin tulossa down-lapsi niin sanoisin että tekisin abortin mutta luulen että jos tilanne oikeasti olisi se niin en pystyisi :/ oma lapsihan se ois silti,oma rakas!
 
Luumu
En abortoisi, jos vain lapsi olisi elinkelpoinen. Jos vauvalla olisi niin pahaa vikaa, ettei toivoa elämästä kohdun ulkopuolella olisi, olisi silloinkin vaikea päättää raskauden keskeyttämisestä (jos rakenneultrasta kyse), olisi varmasti kuitenkin ihanaa pitää vauva edes vatsastaa olo ajan. Eli en tiedä, pystyisinkö sittenkään luopumaan, vai antaisinko raskauden mennä loppuun asti.

Tälläisiin ajatuksiin olen elämäni varrella tullut. Nuorena olen kaksi aborttia tehnyt. Ihan omaa typeryyttäni ja lapsellisuuttani, enkä voi ikinä niitä tekoja itselleni antaa anteeksi. Toki olen asian kanssa oppinut elämään, kun on ollut pakko. Mutta pitkäs tien olen näiden asioiden kanssa kulkenut ja nyt kantani (omissa raskauksissani) aborttiin on jyrkkä. Enkä kyllä kenellekkään aborttia suosittele! (jos vauva ja äiti on terveitä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mun täytyy nyt hieman nolona sanoa, että en tiedä.
Toisaalta en tiedä jaksaisinko koko loppuelämäni hoitaa "vauvaa", mutta toisaalta mikä mikä olen päättämään kuka saa syntyä ja kuka ei.
no SINÄ sen just päätät. SINÄ sen synnyttäisit ja hoitaisit
Kyllä mä sen tiedän, mutta millä oikeudella MINÄ voin päättää, ettet sairas ihminen ansaitsee elämää? Senkö takia että ajattelen itsekkäästi?
Ei se reilua ole.
Pitää ajatella koko perhettä ja sen voimavaroja, ei vain äidin Itse tekisin abortin. Olisi liian suuri taakka meidän perheelle ;(
Niinpä, mutta voihan vaikka puolet perheenjäsenistä loukkaantua vakavasti mm liikenneonnettomuudessa. Onhan sekin hirvittävän rankkaa muille, mutta senkö sitten kestäisi, kun valinnanvaraa ei olisi?
Luulen että juurikin näin, se olisi vaan pakko kestää.

Itse en tiedä mitä tekisin, nyt ajattelen että tulisi abortti, tosi tilanteen tullessa vastaan voisi mieli muuttua.
 
Ruusa
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
En. En osallistunut noihin seulontoihinkaan, että enpä olisi edes millään saanut sitä tietää.
Hei! Mua kiinnostaisi tietää tarkemmin, että mitä seulontoja tarkoitit, kun mä olen kans miettinyt, että mihin menen, kun en kuitenkaan tekisi aborttia. Oletko kuitenkin ollut kaikissa kunnan tarjoamissa ultrissa?
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
En. En osallistunut noihin seulontoihinkaan, että enpä olisi edes millään saanut sitä tietää.
Hei! Mua kiinnostaisi tietää tarkemmin, että mitä seulontoja tarkoitit, kun mä olen kans miettinyt, että mihin menen, kun en kuitenkaan tekisi aborttia. Oletko kuitenkin ollut kaikissa kunnan tarjoamissa ultrissa?
Np-ultrassa voi sanoa, jos ei halua niskaturvotusta mitattavan. Näin me tehtiin, kun kuitenkin haluttiin ultraan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
En. En osallistunut noihin seulontoihinkaan, että enpä olisi edes millään saanut sitä tietää.
Hei! Mua kiinnostaisi tietää tarkemmin, että mitä seulontoja tarkoitit, kun mä olen kans miettinyt, että mihin menen, kun en kuitenkaan tekisi aborttia. Oletko kuitenkin ollut kaikissa kunnan tarjoamissa ultrissa?
Kävin ultrissa, mutta kieltäydyin niskaturvotuksen mittaamisesta, enkä mennyt verikokeisiin.

 
Ruusa
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
En. En osallistunut noihin seulontoihinkaan, että enpä olisi edes millään saanut sitä tietää.
Hei! Mua kiinnostaisi tietää tarkemmin, että mitä seulontoja tarkoitit, kun mä olen kans miettinyt, että mihin menen, kun en kuitenkaan tekisi aborttia. Oletko kuitenkin ollut kaikissa kunnan tarjoamissa ultrissa?
Kävin ultrissa, mutta kieltäydyin niskaturvotuksen mittaamisesta, enkä mennyt verikokeisiin.
Kiitos vastauksesta!
 

Yhteistyössä