äidit vm-89 tai 90!

äiti-89
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2006 klo 08:54 Lollo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 21:33 pn2 kirjoitti:
minä en ole, mutta mies on -89
17-vuotiaana isäksi? Ei varmastikkaan kovin helppoa, kaikista ei siihen olisi.
mulla oli mies jopa 23w, eipä ollu siitä isäksi vaikka niiiiin muka rakasti lapsia ja oli niiiin ihana ja puolvuotta oltiin oltu kimpassa. lähtipä heti lätkimään ku huomasin et olin raskaana jo neljännellä kuulla vaikka mulla oli e-pillerit. nyt on mulla oma ihana 7kk poika, joka kerran on isänsä vain nähnyt. ja hyvin ollan pärjätty, raskausaikana vain olin todella masentunut kun ei ollut ketään jolle puhua , edes vanhemmilleni en kertonut raskaudesta kun vasta 7kuulla. harkitsin siihen asti jopa että antaisin vauvan adoptoitavaksi. nyt kun sitä miettii niin ei ymmärrä miten on voinut edes ajatella sellasta! sen jälkeen kun kerroin niin elämä alkoi taas hymyillä täydellä teholla :) :D :)

olin kuullut vaan kauhutarinoita vauvojen hoidosta ja että se on todella raskasta, että vauvat itkee koko ajan ja itse ei saa nukuttua ja plaaplaaaplaa... tais sitten mulle vain sattuu hyvä tuuri että oma vauva ei ole ikinä turhaan itkenyt ja on alusta asti yöt nukkunu hyvin ;)

Kyllä Elämä on ihanaa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 23:00 äiti-89 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2006 klo 08:54 Lollo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 21:33 pn2 kirjoitti:
minä en ole, mutta mies on -89
17-vuotiaana isäksi? Ei varmastikkaan kovin helppoa, kaikista ei siihen olisi.
mulla oli mies jopa 23w, eipä ollu siitä isäksi vaikka niiiiin muka rakasti lapsia ja oli niiiin ihana ja puolvuotta oltiin oltu kimpassa. lähtipä heti lätkimään ku huomasin et olin raskaana jo neljännellä kuulla vaikka mulla oli e-pillerit. nyt on mulla oma ihana 7kk poika, joka kerran on isänsä vain nähnyt. ja hyvin ollan pärjätty, raskausaikana vain olin todella masentunut kun ei ollut ketään jolle puhua , edes vanhemmilleni en kertonut raskaudesta kun vasta 7kuulla. harkitsin siihen asti jopa että antaisin vauvan adoptoitavaksi. nyt kun sitä miettii niin ei ymmärrä miten on voinut edes ajatella sellasta! sen jälkeen kun kerroin niin elämä alkoi taas hymyillä täydellä teholla :) :D :)

olin kuullut vaan kauhutarinoita vauvojen hoidosta ja että se on todella raskasta, että vauvat itkee koko ajan ja itse ei saa nukuttua ja plaaplaaaplaa... tais sitten mulle vain sattuu hyvä tuuri että oma vauva ei ole ikinä turhaan itkenyt ja on alusta asti yöt nukkunu hyvin ;)

Kyllä Elämä on ihanaa!
Tosi kiva lukee että sait asiat järjestymään! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 23:42 alabama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 18:22 äitikolmelle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 16:07 alabama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 14:11 vaippamummo kirjoitti:
eikös joskus ennenvanhaankin,joskus sodan aikana saatu lapset nuorena....ja eiköhän nuorikin äiti itse tiedä onko valmis äidiksi jos päättää pitää lapsen =) ,,miulla on laskettu aika ihan parin viikon päästä ja täytän maaliskuussa 20. ihan olen valmis ottaamaan vastuuta ihanasta vauvelista ja kun on tuo mieskin mukana kuvioissa ja hän on minuu neljä vuotta vanhempi. minkä takia joku haluaa tehdä pahan mielen nuorelle (tulevalle) äidille ??? kysyn vain.
Kuule..olet sinä ihan eri juttu kuin -89 syntynyt.Sinähän täytät hyvänen aika jo 20!
Jos täyttää ensi vuonna 20, niin on vuosimallia -87! Onko kaksi vuotta todella niin paljon?

Olen itse tullut äidiksi 17-vuotiaana ja nyt odotan kolmatta! Ja täytän ensi vuonna huimat 21! :) Kukin tyylillään, tämä oli meidän valinta! :heart:
kaksi vuotta tuossa tapauksessa on huima ero.Koskaan en tule 13-17 vuotiasta äitiä ymmärtämään.En riitaa silti ole haastamassa.
:eek: kaksi vuotta huima ero? :LOL: :LOL: et ollut valmis äidiksi 2vuotta sitten mut nyt oot? kuule, joku muu voi hyvin olla! joku 17-v. voi ihan hyvin olla yhtä kehittynyt kuin sinä ellei enemmänkin, vaikka sinun kuinka olisi sitä vaikea hyväksyä! :headwall:
 
moiks!! mä oon -87,mutta olin 17 kun sain tyttäreni. lisäksi, lapsi paino alle kilon, synty siis liian aikaisin. ja mies lähti menemään, pelkäs että minä tai tyttö kuolee. mutta eipäs käynyt kuinkaan. lapseni on joka ylisuoriutuja, osaapuhua, kävellä,kaikkea mitä muutkin puoltoista vuotiaat touhuaa. mitään ei ole keskosuudesta jäänyt, ja ukkokin tuli takasin. kyllä se on niin, että minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa :)
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 23:53 miimu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 23:42 alabama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 18:22 äitikolmelle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 16:07 alabama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 14:11 vaippamummo kirjoitti:
eikös joskus ennenvanhaankin,joskus sodan aikana saatu lapset nuorena....ja eiköhän nuorikin äiti itse tiedä onko valmis äidiksi jos päättää pitää lapsen =) ,,miulla on laskettu aika ihan parin viikon päästä ja täytän maaliskuussa 20. ihan olen valmis ottaamaan vastuuta ihanasta vauvelista ja kun on tuo mieskin mukana kuvioissa ja hän on minuu neljä vuotta vanhempi. minkä takia joku haluaa tehdä pahan mielen nuorelle (tulevalle) äidille ??? kysyn vain.
Kuule..olet sinä ihan eri juttu kuin -89 syntynyt.Sinähän täytät hyvänen aika jo 20!
Jos täyttää ensi vuonna 20, niin on vuosimallia -87! Onko kaksi vuotta todella niin paljon?

Olen itse tullut äidiksi 17-vuotiaana ja nyt odotan kolmatta! Ja täytän ensi vuonna huimat 21! :) Kukin tyylillään, tämä oli meidän valinta! :heart:
kaksi vuotta tuossa tapauksessa on huima ero.Koskaan en tule 13-17 vuotiasta äitiä ymmärtämään.En riitaa silti ole haastamassa.
:eek: kaksi vuotta huima ero? :LOL: :LOL: et ollut valmis äidiksi 2vuotta sitten mut nyt oot? kuule, joku muu voi hyvin olla! joku 17-v. voi ihan hyvin olla yhtä kehittynyt kuin sinä ellei enemmänkin, vaikka sinun kuinka olisi sitä vaikea hyväksyä! :headwall:
Juu,et näköjään anna enää minun olla sitä mieltä mitä olen.Kyllä mielestäni 2 vuotta on iso ero lapsen hankintaiässä.Siitä on nyt turha kinastella kun kumpikin luulee olevansa oikeassa.Annetaan tämän nyt olla.
 
Tosta ikäerosta... Olen samaa mieltä ton "miimun" kanssa, ei 2 vuoden ikäero aina paljoa paina ja tosissaan joskus voi olla niin päin et nuorempi onkin "vanhempi" jne.... :D 5 vuotta on jo yleensä ihan eri asia.
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 00:03 Karussa kirjoitti:
Tosta ikäerosta... Olen samaa mieltä ton "miimun" kanssa, ei 2 vuoden ikäero aina paljoa paina ja tosissaan joskus voi olla niin päin et nuorempi onkin "vanhempi" jne.... :D 5 vuotta on jo yleensä ihan eri asia.
Juu no niinkuin äsken sanoin niin mielipiteistä ei oikein voi kiistellä.
Edelleenkin mielestäni 15-vuotias on ihan eri juttu kuin 17-vuotias.
Jaksetaanpa täällä tarttua asioihin tiukasti.. :attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 00:06 alabama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 00:03 Karussa kirjoitti:
Tosta ikäerosta... Olen samaa mieltä ton "miimun" kanssa, ei 2 vuoden ikäero aina paljoa paina ja tosissaan joskus voi olla niin päin et nuorempi onkin "vanhempi" jne.... :D 5 vuotta on jo yleensä ihan eri asia.
Juu no niinkuin äsken sanoin niin mielipiteistä ei oikein voi kiistellä.
Edelleenkin mielestäni 15-vuotias on ihan eri juttu kuin 17-vuotias.
Jaksetaanpa täällä tarttua asioihin tiukasti.. :attn:
En haasta riitaa mut väitätkö että tietyn ikäset on aina just niinkun samasta muotista...? :whistle:
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 00:17 Karussa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 00:06 alabama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 00:03 Karussa kirjoitti:
Tosta ikäerosta... Olen samaa mieltä ton "miimun" kanssa, ei 2 vuoden ikäero aina paljoa paina ja tosissaan joskus voi olla niin päin et nuorempi onkin "vanhempi" jne.... :D 5 vuotta on jo yleensä ihan eri asia.
Juu no niinkuin äsken sanoin niin mielipiteistä ei oikein voi kiistellä.
Edelleenkin mielestäni 15-vuotias on ihan eri juttu kuin 17-vuotias.
Jaksetaanpa täällä tarttua asioihin tiukasti.. :attn:
En haasta riitaa mut väitätkö että tietyn ikäset on aina just niinkun samasta muotista...? :whistle:
En haasta minäkään riitaa enkä väitä mitään.Mielipiteitäni vain sanoin.
 
Jos joku ihan tosissaan väittää, että 16-vuotiaalla ja 18-vuotiaalla ei ole minkäänlaista henkistä kypsyyseroa,niin aika lapsi saa väittäjä olla mieleltään. Jännä homma, alle kakskymppiset äidit ovat aina omasta mielestään maailman kypsimpiä ja vastuuntuntoisimpia aikuisia,joita ei saisi missään asiassa kritisoida saatika sitten neuvoa. Minä kolmekymppisenä en koe olevani aikuinen ja epäilen omaa kypsyyttäni äidiksi vaikka laskettu aika on jo kolmen kuukauden päästä. Nuorena on niin h.elvetin helppo olla varma kaikesta ja tietää kaikki. Eiköhän se henkinen kypsyminen ole elämän mittainen matka. Todellista kypsyyttä on kyetä se tosiasia myöntämään.
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 07:31 Vieras kirjoitti:
Jos joku ihan tosissaan väittää, että 16-vuotiaalla ja 18-vuotiaalla ei ole minkäänlaista henkistä kypsyyseroa,niin aika lapsi saa väittäjä olla mieleltään. Jännä homma, alle kakskymppiset äidit ovat aina omasta mielestään maailman kypsimpiä ja vastuuntuntoisimpia aikuisia,joita ei saisi missään asiassa kritisoida saatika sitten neuvoa. Minä kolmekymppisenä en koe olevani aikuinen ja epäilen omaa kypsyyttäni äidiksi vaikka laskettu aika on jo kolmen kuukauden päästä. Nuorena on niin h.elvetin helppo olla varma kaikesta ja tietää kaikki. Eiköhän se henkinen kypsyminen ole elämän mittainen matka. Todellista kypsyyttä on kyetä se tosiasia myöntämään.
Tätäpä mieltä minäkin olen mutta en sitä kehdannut laukoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 07:31 Vieras kirjoitti:
Jos joku ihan tosissaan väittää, että 16-vuotiaalla ja 18-vuotiaalla ei ole minkäänlaista henkistä kypsyyseroa,niin aika lapsi saa väittäjä olla mieleltään. Jännä homma, alle kakskymppiset äidit ovat aina omasta mielestään maailman kypsimpiä ja vastuuntuntoisimpia aikuisia,joita ei saisi missään asiassa kritisoida saatika sitten neuvoa. Minä kolmekymppisenä en koe olevani aikuinen ja epäilen omaa kypsyyttäni äidiksi vaikka laskettu aika on jo kolmen kuukauden päästä. Nuorena on niin h.elvetin helppo olla varma kaikesta ja tietää kaikki. Eiköhän se henkinen kypsyminen ole elämän mittainen matka. Todellista kypsyyttä on kyetä se tosiasia myöntämään.
Ei kai kukaan ihan noin väittänyt. Sehän on yksilöllistä, on varmasti olemassa niitäkin joiden ikä on "vain numeroita". Ja :attn: , itsestäni en puhunut missään vaiheessa, en näe olevani sellainen kun kuvaat tekstissäsi alle 20-v. äitejä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 07:31 Vieras kirjoitti:
Jos joku ihan tosissaan väittää, että 16-vuotiaalla ja 18-vuotiaalla ei ole minkäänlaista henkistä kypsyyseroa,niin aika lapsi saa väittäjä olla mieleltään. Jännä homma, alle kakskymppiset äidit ovat aina omasta mielestään maailman kypsimpiä ja vastuuntuntoisimpia aikuisia,joita ei saisi missään asiassa kritisoida saatika sitten neuvoa. Minä kolmekymppisenä en koe olevani aikuinen ja epäilen omaa kypsyyttäni äidiksi vaikka laskettu aika on jo kolmen kuukauden päästä. Nuorena on niin h.elvetin helppo olla varma kaikesta ja tietää kaikki. Eiköhän se henkinen kypsyminen ole elämän mittainen matka. Todellista kypsyyttä on kyetä se tosiasia myöntämään.
Olisit tehnyt ne lapset nuorena, niin et joutuisi pähkäilemään kypsyyttäsi :LOL:
Ja ennenkuin kerrot minulle, kuinka epäkypsä olen, kertoisin että en ole äiti. Että minun kommenttini perusteella on turha ruveta nuoria äitejä leimaamaan :)

Niin ja olen aikuinen, myöskin lähes kolmikymppinen.

Iällä on merkitystä, toki on, mutta se ei ole ainoa tekijä. Onko 25- , 35-vuotias esim. alkoholisti, narkkari parempi äiti kuin 16-vuotias?
Kaikki teinit ei polta, juo, käytä huumeita. Kaikki 18-vuotta täyttäneet ei istu baarissa, kun kaikkien mielestä se ei ole kivaa. Ei nyt, eikä tulevaisuudessa. Jotkut voi olla kypsiä perustamaan perheen 16-vuotiaanaa, toiset ei ikinä. Eiköhän sen pitäisi olla selvä, että nuorien lapsista ei tule sen huonompia, kuin "aikuistenkaan".
Isompi ongelma tässä on ihan oikeasti alkoholistien, narkkareiden ja väkivaltaisten ihmisten lisääntyminen.

Mene itseesi, äläkä lue näitä kun et kerran tätä ikäryhmää ole, etkä tämän ikäisistä äideistä pidä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 16:40 Vierailija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 07:31 Vieras kirjoitti:
Jos joku ihan tosissaan väittää, että 16-vuotiaalla ja 18-vuotiaalla ei ole minkäänlaista henkistä kypsyyseroa,niin aika lapsi saa väittäjä olla mieleltään. Jännä homma, alle kakskymppiset äidit ovat aina omasta mielestään maailman kypsimpiä ja vastuuntuntoisimpia aikuisia,joita ei saisi missään asiassa kritisoida saatika sitten neuvoa. Minä kolmekymppisenä en koe olevani aikuinen ja epäilen omaa kypsyyttäni äidiksi vaikka laskettu aika on jo kolmen kuukauden päästä. Nuorena on niin h.elvetin helppo olla varma kaikesta ja tietää kaikki. Eiköhän se henkinen kypsyminen ole elämän mittainen matka. Todellista kypsyyttä on kyetä se tosiasia myöntämään.
Olisit tehnyt ne lapset nuorena, niin et joutuisi pähkäilemään kypsyyttäsi :LOL:
Ja ennenkuin kerrot minulle, kuinka epäkypsä olen, kertoisin että en ole äiti. Että minun kommenttini perusteella on turha ruveta nuoria äitejä leimaamaan :)

Niin ja olen aikuinen, myöskin lähes kolmikymppinen.

Iällä on merkitystä, toki on, mutta se ei ole ainoa tekijä. Onko 25- , 35-vuotias esim. alkoholisti, narkkari parempi äiti kuin 16-vuotias?
Kaikki teinit ei polta, juo, käytä huumeita. Kaikki 18-vuotta täyttäneet ei istu baarissa, kun kaikkien mielestä se ei ole kivaa. Ei nyt, eikä tulevaisuudessa. Jotkut voi olla kypsiä perustamaan perheen 16-vuotiaanaa, toiset ei ikinä. Eiköhän sen pitäisi olla selvä, että nuorien lapsista ei tule sen huonompia, kuin "aikuistenkaan".
Isompi ongelma tässä on ihan oikeasti alkoholistien, narkkareiden ja väkivaltaisten ihmisten lisääntyminen.

Mene itseesi, äläkä lue näitä kun et kerran tätä ikäryhmää ole, etkä tämän ikäisistä äideistä pidä.
:headwall: väitätkö tosiaan kirkkaasti, että muut ihmiset ovat sitten valmiita äideiksi sormia napsauttamalla? :LOL: Minusta hormonaalisten muutosten jyllätessä on aika normaalia -ikään katsomatta- pohdiskella tulevaa ja omaa kypsyyttään,oli sitten kaksi-tai kolmekymmentävuotias.16-vee teiniäitihän niin eivarmaan tee koskaan?

Missään vaiheessa en ole sanonut että en pitäisi nuorista äideistä, otin vain kantaa siihen että monesti heidän parissaan olen huomannut tietynlaista "kaikkitietävyyttä". Mielestäni 16-vuotias voi olla hyvä äiti, mutta silti henkinen kypsyysaste on pääosin eri kuin esim. kaksikymmentävuotiaalla. Elämänkokemuksien määrä monesti ratkaisee, ja noina vuosina henkinen kehittyminen etenee nopeaan tahtiin, ja muutamalla vuodella voi olla suuri ero. Muistaakseni 25-vuotiaana on aivojen henkinen kapasiteetti valmis ja kehitys loppuu ja tasaantuu hetkeksi,kunnes sitten jossain vaiheessa aletaan lähteä alaspäin ja taantumaan. Ei ollut tarkoitus nyt ketään mollata,mielestäni esitin aika asiallisen mielipiteen,asiallisemman kuin moni muu täällä.

Joten,sinulle suosittelen samalla tavalla sinulle itseesi menemistä, ja mahdollisesti myös sisältälukutaidon harjoittelua niin ei tarvitse tulla laittamaan sanoja minun suuhuni. Se vasta on epäkypsää jos joku ;) Miten muuten itse sitten tätä luet ja tulet arvostelemaan minua,kun et kerran itsekään ikäryhmää ole? Enempää sanottavaa ei minulla asiaan ole,HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE ÄIDEILLE IKÄÄN KATSOMATTA. :xmas: Piste.
 
harmastus
Tuli tässä mieleen kun olen seurannut tätä kädenvääntöä yksi juttu. Olen samaa mieltä ylläolevan kanssa siitä että ero henkisessä kypsyydessä voi olla tosiaan muutaman vuoden sisällä suuri. Mutta niinkuin ylläolevakin kai tarkoitti, se ei välttämättä vaikuta kykyyn hoitaa lasta, joka kuitenkin on opeteltavissa. Hoitavathan lapsiaan avustettuina esim. down-syndroomaiset vanhemmat,joiden henkinen kypsyysaste ei ole ns. aikuisen ihmisen tasolla. Siis voisi ajatella että kyse on enemmänkin kyvystä ottaa vastaan neuvoja, ja kovin nuoren äidin ollessa kyseessä, on murrosikä niin lähellä, että voisi ajatella että vanhemman ihmisen neuvojen kuuntelu lastenhoutoasioissa saattaisi herättää "älä sä mua tuu neuvomaan,kyllä mä osaan"-reaktion. Varmasti äidiksi tulemistaan pohtivat yhtälailla vanhat ja nuoret ihmiset, ja arkipäivässähän se varsinainen tulikoe piileekin. Pitää kyetä myöntämään,mihin oma tieto ja osaaminen lopuu ja kyetä ottamaan apua ja neuvoja vastaan "viisaammilta", oli sitten vanha tai nuori. :hug: Ei herneitä nekkuun kellekään, vaan hyviä jouluja :xmas:
 
juurikin näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 07:54 harmastus kirjoitti:
Tuli tässä mieleen kun olen seurannut tätä kädenvääntöä yksi juttu. Olen samaa mieltä ylläolevan kanssa siitä että ero henkisessä kypsyydessä voi olla tosiaan muutaman vuoden sisällä suuri. Mutta niinkuin ylläolevakin kai tarkoitti, se ei välttämättä vaikuta kykyyn hoitaa lasta, joka kuitenkin on opeteltavissa. Hoitavathan lapsiaan avustettuina esim. down-syndroomaiset vanhemmat,joiden henkinen kypsyysaste ei ole ns. aikuisen ihmisen tasolla. Siis voisi ajatella että kyse on enemmänkin kyvystä ottaa vastaan neuvoja, ja kovin nuoren äidin ollessa kyseessä, on murrosikä niin lähellä, että voisi ajatella että vanhemman ihmisen neuvojen kuuntelu lastenhoutoasioissa saattaisi herättää "älä sä mua tuu neuvomaan,kyllä mä osaan"-reaktion. Varmasti äidiksi tulemistaan pohtivat yhtälailla vanhat ja nuoret ihmiset, ja arkipäivässähän se varsinainen tulikoe piileekin. Pitää kyetä myöntämään,mihin oma tieto ja osaaminen lopuu ja kyetä ottamaan apua ja neuvoja vastaan "viisaammilta", oli sitten vanha tai nuori. :hug: Ei herneitä nekkuun kellekään, vaan hyviä jouluja :xmas:

joo meitsi peesii kyllä tätä asiapuheen pitäjää!!!!! :attn:

Joulua vaan kaikille nuorille ja vähän vanhemmillekkin äideille!!! :xmas:
 
HEI HENGITTÄKÄÄ VÄLILLÄ!!!
\|O

Alkuperäisen viestin tarkoitushan oli etsintäkuulutella täältä niitä kaikista nuorimpia äitejä.ei moraalisaarnoja ihmisiltä jotka eivät pysty kyseistä asiaa ymmärtämään.jokainen suunnittelee tai jättää suunnittelematta oman elämänsä.itse olen kohta 20 ja saan ensimmäisen muksun,aikasemminkin olisin pyöräyttänyt jos olisi ollut mahdollisuus.

Tsemppiä,ja varsinkin niille nuorimmille!! :hug: <br><br>
 
äipppä87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 20:23 voi herranjestas kirjoitti:
tarkoitukseni ei ollut loukata ketään tai pilata ketjuanne. en vain ymmärrä miksei lapset nauti nuoruudesta /lapsuudesta ilman vastuuta. kyllä lapsia kerkeää tekemään....aika menee nopeasti, ja lapsia ollaan vain kerran.

kokemuksen syvällä rintaäänellä tahdoin vain kertoa että, lapsi on suuri vastuu, ei nukke joka vain nukkuu ja syö. oma vauvani nukkuu noin 1h päivällä ja yö unillle saaminen yhtä huutoa...kyllä siinä käy harmittamaan kun ei ole enään sitä omaa aikaa. ja sitten väsyttää jne.... \|O \|O
Taidat vaan olla katkera mulle, joiden lapset on vähän "helpompoa"! Iselläni on nyt 6kk ikäinen tyttö ja itse olen 19. Hyvin ollaan pärjätty ja rakastan tytärtäni yli kaiken. Nuoruuden olen kerennyt viettää ja kaiken kokea. Nyt oli sitten äitiyden vuoro ja täysin valmis siihen(omasta mielestä, muiden mielipiteitä ei tarvita). Eiköhän jokainen tiedä itse milloin on valmis äidiksi? Mielestäni on parempi tehdä lapset nuorena nii saa eläkepäivät viettää rauhassa ja nuorilla on enemmän voimia pienten kanssa. Itselläni on tois hyvin mennyt vauvan kanssa ja ei ole yöheräämiset haitannut. Tuskinpa kukaan olettakaan että lapsen kanssa elämä olisi aina pelkkää ruusuilla tanssimista!(vaikka kyllä se melkein on) Onnea vaan kaikille nuoreille äideille ja muillekkin!!! ja hyvää joulua :xmas:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 20:05 voi herranjestas kirjoitti:
kyllä kauhistuttaa ajatus teini pissiksestä kaupungilla vaunujen kanssa rööki suussa. niitä on monesti nähty, kun ei tajuta miten suuri vastuu on pienen vauvan terveydestäkin. jo odotus aikana nämä teinit vetää röökiä cooleina maha pystyssä. en voi tajuta, anteeksi vaan, miten lapset tekee lapsia...17 vuotias kun saa lapsen niin , voin sanoa että siitä on leikki kaukana. näillä nuorilla kun on kuva ihanasta tuhisevasta nyytistä, joka vain nukkuu ja syö. ei ei ei...se ei ole oikeasti sitä. se on vastuuta 24/7 pienestä kääröstä, jonka maailmaan tuloa on saatettu höystää koliikilla, maito allergialla tms....

miettikkää tarkkaan, kyllä niitä lapsia ehtii myöhemminkin...nuorena tehdä...mutta älkää nyt noin nuorena.... :eek:

olen itsekkin nuorena 21 vuotiaana lapsen saanut, ja rankkaa on. ei ole omaa aikaa ja kaikesta joutuu karsia. lapsi on etusijalla. rahaa kun on sillä ostetaan vauvalle...ne uudet vaatteet saa hetkeksi unohtaa itsensä kohdalla.

kaikki tekee omat valintansa....

kun 17 vuotias saa lapsen, sitä kauhistellaan.. Mutta jos 18v vaikka vain pari kuukautta vanhempi saa lapsen, sitä ei niin kauhistella...
 
näin voi olla

Mun siskol oli 18v kaksoset ja 19v ja kolme, eikä kukaan kauhistellut, kun hän näytti ikäistään vanhemmalta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2006 klo 11:49 MoMLoVeSoN kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 20:05 voi herranjestas kirjoitti:
kyllä kauhistuttaa ajatus teini pissiksestä kaupungilla vaunujen kanssa rööki suussa. niitä on monesti nähty, kun ei tajuta miten suuri vastuu on pienen vauvan terveydestäkin. jo odotus aikana nämä teinit vetää röökiä cooleina maha pystyssä. en voi tajuta, anteeksi vaan, miten lapset tekee lapsia...17 vuotias kun saa lapsen niin , voin sanoa että siitä on leikki kaukana. näillä nuorilla kun on kuva ihanasta tuhisevasta nyytistä, joka vain nukkuu ja syö. ei ei ei...se ei ole oikeasti sitä. se on vastuuta 24/7 pienestä kääröstä, jonka maailmaan tuloa on saatettu höystää koliikilla, maito allergialla tms....

miettikkää tarkkaan, kyllä niitä lapsia ehtii myöhemminkin...nuorena tehdä...mutta älkää nyt noin nuorena.... :eek:

olen itsekkin nuorena 21 vuotiaana lapsen saanut, ja rankkaa on. ei ole omaa aikaa ja kaikesta joutuu karsia. lapsi on etusijalla. rahaa kun on sillä ostetaan vauvalle...ne uudet vaatteet saa hetkeksi unohtaa itsensä kohdalla.

kaikki tekee omat valintansa....

kun 17 vuotias saa lapsen, sitä kauhistellaan.. Mutta jos 18v vaikka vain pari kuukautta vanhempi saa lapsen, sitä ei niin kauhistella...
 
just just. Että kaikklle alle 20 vuotiaille jotka tulee raskaaksi niin samantien pitäis tehdä abortti? sekö on sitte parempi, tappaa oma lapsi!?!?! entäpä jos oikiasti haluaa yrittää selviytyä, ja eiköhän tässä 9kuukauden aikana ehi valmistautua ihan hyvin!!!! niin ja se tupakointi ja vuosimallihan kertookin kuinka hyvä äiti sitä on!!! onneksi olkoon teille ahdasmielisille ajattelijoille.. =)
 
tuleva äiti
kai tänne saa tulla odottavatkin? jossain välissä tais lukea tuolla että tarkoitettu jo äidiksi tulleille, joilla on jo lapsi.

nooh, oon vm-89 ja la on 8.4.07 .. eli muutama kk vielä.
;)

ootteko muut nuoret äidit mistä päin suomea??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2007 klo 10:44 tuleva äiti kirjoitti:
kai tänne saa tulla odottavatkin? jossain välissä tais lukea tuolla että tarkoitettu jo äidiksi tulleille, joilla on jo lapsi.

nooh, oon vm-89 ja la on 8.4.07 .. eli muutama kk vielä.
;)

ootteko muut nuoret äidit mistä päin suomea??
minä olen tampereelta :wave: ja eiköhän tänne saa tulla ihan kaikki :) :whistle: eli tervetuloa :wave: :wave:
 

Yhteistyössä