äidit vm-89 tai 90!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 12:01 äippä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 22:37 kuumeinen neiti kirjoitti:
"Turha se on hyvät ihmiset enää moittia niitä jotka nuorena on lapsia tehny ja varoitella et "älkää vaan" tuskin tääl kukaa 16-19 vuotias liikkuu jos ei ole jo lapsia/raskaana."

Kylläpäs! :D olen 18 ja pahassa vauvakuumeessa (ollut varmaan syntymästäni asti) ja lisäksi ilman miestä.

Pitänee vissiin vaan venailla että opiskelut on loppu ja jos rakkauskin eteen tulisi. Ja jos joskus sellaisen ihanan pienen saisi... ;)

Lähihoitajaksi siis valmistun ja kokemusta lapsista on paljon. Isä vaan puuttuu :LOL:
ole huoleti! ehdit kyllä vielä.. itse oli sinun iässäsi samassa tilanteessa.. olisin jo kovin halunnut lapsen ja jo paljon nuorempanakin.. mikä tahansa mies olisi käynyt kunhan vaan olisin saanut lapsen :D no onneksi ei koskaan tärpännyt yhden illan juttujen kanssa!! opiskelin siis myös lähihoitajaksi ja sitten kun opintoni päättyivät ja oli 19 vuotas niin kas kummaa elämäni mies löytyi ja nyt meillä on 1,5 vuotias tyttö ja olen siis 22 :) ja olen tosiaan tyytyväine että odottelin ja vahinkoja ei käynyt ennemmin! eli malttiä vaan sulle! vaikka nyt tuntuukin loputtomalta niin kyllä se mies vielä löytyy ja vauvojakin varmasti tulee aikanaan!!
joku nyt on varmaan ymmärtänyt minut väärin :( en todellakaan ole teitä nuoria äitejä vastaan ja enhän nyt itsekään niin kovin vanha vielä ole ja niinkuin tuossa mainitsen niin jos olisi tärpännyt niin olisi itsekin ollut jo 16.17veenä äiti ja tiedän että olisin ollut yhtä vastuullinen ja "aikuinen" kuin nytkin mutta halusin vaan kertoa tälle "kuumeiselle" äidille oman kokemukseni ja minusta tämä muutaman vuoden odottelu kannatti sen takia että nyt minulla on "se oikea" mies ja mieluitenhan tietysti sen kanssa lapseni teen..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 12:01 äippä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 22:37 kuumeinen neiti kirjoitti:
"Turha se on hyvät ihmiset enää moittia niitä jotka nuorena on lapsia tehny ja varoitella et "älkää vaan" tuskin tääl kukaa 16-19 vuotias liikkuu jos ei ole jo lapsia/raskaana."

Kylläpäs! :D olen 18 ja pahassa vauvakuumeessa (ollut varmaan syntymästäni asti) ja lisäksi ilman miestä.

Pitänee vissiin vaan venailla että opiskelut on loppu ja jos rakkauskin eteen tulisi. Ja jos joskus sellaisen ihanan pienen saisi... ;)

Lähihoitajaksi siis valmistun ja kokemusta lapsista on paljon. Isä vaan puuttuu :LOL:
ole huoleti! ehdit kyllä vielä.. itse oli sinun iässäsi samassa tilanteessa.. olisin jo kovin halunnut lapsen ja jo paljon nuorempanakin.. mikä tahansa mies olisi käynyt kunhan vaan olisin saanut lapsen :D no onneksi ei koskaan tärpännyt yhden illan juttujen kanssa!! opiskelin siis myös lähihoitajaksi ja sitten kun opintoni päättyivät ja oli 19 vuotas niin kas kummaa elämäni mies löytyi ja nyt meillä on 1,5 vuotias tyttö ja olen siis 22 :) ja olen tosiaan tyytyväine että odottelin ja vahinkoja ei käynyt ennemmin! eli malttiä vaan sulle! vaikka nyt tuntuukin loputtomalta niin kyllä se mies vielä löytyy ja vauvojakin varmasti tulee aikanaan!!
joku nyt on varmaan ymmärtänyt minut väärin :( en todellakaan ole teitä nuoria äitejä vastaan ja enhän nyt itsekään niin kovin vanha vielä ole ja niinkuin tuossa mainitsen niin jos olisi tärpännyt niin olisi itsekin ollut jo 16-17veenä äiti ja tiedän että olisin ollut yhtä vastuullinen ja "aikuinen" kuin nytkin mutta halusin vaan kertoa tälle "kuumeiselle" äidille oman kokemukseni ja minusta tämä muutaman vuoden odottelu kannatti sen takia että nyt minulla on "se oikea" mies ja mieluitenhan tietysti sen kanssa lapseni teen..
 
sinulle
oletko harkinnut raskaudenkeskeytystä? Jos koet, ettet ole vielä valmis äidiksi se ei ole mikään kamala vaihtoehto. En nyt tarkoita, että olet vielä kakara tai jotain muuta, vaan suunnittelematon raskaus nuorena muuttaa varmasti koko elämäsi. Hyvää äitiyttä voi olla myös se, että luopuu lapsesta, jos kokee ettei kykene siitä huolta pitämään.
Voimia sinulle! :hug:
 
Petta
Kiitos! :heart: Abortti on murha.. Adoptiota olen harkinnut, mutta en pystyis varmaa. Mä kuitenkin rakastan tätä lasta jo.. Kyll mä uskon pystyväni tekeen sille tilaa elämässäni.. <3
 
rebekka
Rohkeutta ja kärsivällisyyttä kaikille äidiksi tuleville, iästä riippumatta. VAikka ikää olisi 40v, jokin voi mennä lapsen kanssa pieleen...ja vastaavasti nuori äiti saattaa vaikeuksista huolimatta selviytyä lapsen kanssa mainiosti.
Onnekis nykyään on monenlaisita tukea esim. yksin lapsen saaville äideille. :hug:
 
Sini-
Mäkin oon tuleva äiti vm-89. :)Kertokaa, miten teidän vanhemmat suhtautu siihen ku kerroitte olevanne raskaana näin nuorena? Itse en ole vielä vanhemmilleni kertonut, koska muutenkin vasta 6rv meneillään. Ja vähän jännittää tuo vanhemmille kertominen.. Ja muillekin sukulaisille, että miten ne sitten reagoi
 
Mun poruka suhtautu hyvin, tai no äitin ihan eka juttu oli et "et oo tosissas!" sillee suuttuneena, ja vihjaili abortistakii, mut kyllä se siitä sitte viien minuutin päästä jo mietti et mite se kahvihuoneessa kertoo työkavereille et siitäkii tulee mummo :D ja onko vaaterekissä vielä vauvanvaatteita alennuksessa =p
 
keskiverto-äippä-81
Arvostelijat hoi !!!!

Tällänen ajatus että : VAIKKA olisitte oikeassa ja VAIKKA täällä olisikin seassa niitä pissiksiä tms. joista niin hartaasti paasaatte , niin onko teille tullut mieleen että tämä on väärä paikka tuolle paatoksella valistamiselle??? Täällä on yleensä JO äitejä tai odottavia äitejä, eikä heidän tilannettaan auta pätkääkään arvostelu ja haukkuminen, vaikka se EHKÄ JOIDENKIN KOHDALLA ( eikä todellakaan kaikkien) olisi aiheellistakin.

Miettikää nyt TE haukkujat OLETTE ENSIN SITÄ MIELTÄ ETTÄ JOKU ON HUONO ÄITI JA TUOMITTU EPÄONNITUMAAN ja SITTEN VIELÄ PAHENNATTE ITSE TILANNETTA HAUKKUMALLA JA LANNISTAMALLA! Jos joku on heikossa tilanteesta äitiyden suhteen tms. niin eikö hän juuri kaipaa tukea , jotta jaksaa yrittää???????


Jos jossain haluatte valistaa, niin menkää vaikka tuonne kouluille tai kadulle huutelemaan iskulauseita! :LOL:

 
vieras äiti19
pakko sanoa tuosta kun sanottiin, että "teinit kulkee ylpeinä kaupungilla, maha pystyssä ja rööki suussa" ?!? itse poltan kyllä,mutta vähennetty kyllä on,enkä todellakaan ylpeile polttamisella!! ja satumpahan tietämään ja tuntemaan ja itsekkin nähnyt vanhempien äitien polttavan raskaana ollessa/sekä myös vaunujen kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 21:12 yh2lasta86vm kirjoitti:
Turha se on hyvät ihmiset enää moittia niitä jotka nuorena on lapsia tehny ja varoitella et "älkää vaan" tuskin tääl kukaa 16-19 vuotias liikkuu jos ei ole jo lapsia/raskaana. Kaikkien oma valinta. Itsellä on kaksi lasta enkä kadu mitään, nuorena saanut ja hyvä niin! Onpahan vanhempana aikaa sitten istuskella kiikkustuolissa! Mielestäni vielä kauheampaa kuin se että nuoret saa lapsia on se että eläkeikää lähestyvät naiset suunnittelevat ensimmäistään, kummatkohan mahtavat olla itsekkäämpiä? hmph...
Täällä on 18-vuotias, jolla ei ole vielä yhtään lasta. Olen kanssasi aika lailla samaa mieltä eläkeikää lähestyvistä ensisynnyttäjistä. Ensin ura ja sitten perhe. Siinä sitten äiti hoitaa ensin lasta ja hyvin nopeasti osat vaihtuvat. Lapsi hoitaa äitiään ja ehkä myös omia lapsiaan samalla. Ja menettää samalla tärkeän tuen omilta vanhemmiltaa, jotka eivät enää kykene auttamaan lastaan esim. lastenhoidossa. Lapsenlapset menettävät ehkä aika tärkeän osan elämästää, koska eivät edes muista isovanhempiaan jotka ovat kuolleet jo aikoja sitten.
Kumpi onkaan itsekkäämpää tehdä lapset nuorena vaiko vanhana??
 
Mä olen varmaan 5 kk jo.. ja sain vasta nyt kerrottu vanhemmille että on nyt tapahtunut tälläinen juttu. Itse olen 90 syntynyt ja lapsen isä 86 syntynyt.
ollaan onnellisia raskauksesta. :heart:
Lapsen isä on ainakin hoita meitä todella hyvin ja on niin rakastava.
Mutta välillä minua pelottaa kuitenkin koko raskaus. koska tupakoin ja joskus alkuvaiheissa käytin alkoholia. Onko kukaan täällä olevista tehnyt niin?? :/
 
Täällä yksi -90 tuleva äiti. La on 6.6. :heart:
Onko muut tulevat äidit tietoisia kumpi on tulossa? :)
Meille on sanottu,että pojalta näyttää :)
Itselläni ei ollut raskauden alussa mitään ongelmia lopettaa tupakan poltto ja alkoholin käyttö. Jotenkin niiden lopettaminen tuli automaattisesti. Miesystäväni tosin polttaa,vaikka olen häntä kovin yrittänyt saada lopettamaan :D

Mutta hyvää odotusaikaa kaikille odottaville äideille!!
 
tulevaäiti: Ei oo vielä sanottu. Ekalla äippäpoli reissulla en ees kysyny, tokalla oli semmosessa asennossa etteivät nähneet, ja huomenna ois kolmas käynti. Ja aattelin kysästä, näkkee sitten pystyyvätkö sanomaan =p
 
ei lapsia kiitos
olen itse 89 ja en ikinä voisi kuvitella olevani teiniäiti. olette naurettavia kun leikitte tässä vaiheessa jo aikuisia ja äitejä kasvakaa ensin ja hankkikaa sitten lapset! lapsetkin varmaan päässeet alulle yhden illan jutussa. tiedän ikäisiäni äitejä ja sääliksi käy heidän lapsia, tässä iässä äiti ei voi vielä tarjota lapselleen parasta. joten käykää nyt hyvät ihmiset koulut loppuun, menkää töihin, hankkikaa hyvä asunto ja pysyvä parisuhde, sitten ne kakarat..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 12:42 ei lapsia kiitos kirjoitti:
olen itse 89 ja en ikinä voisi kuvitella olevani teiniäiti. olette naurettavia kun leikitte tässä vaiheessa jo aikuisia ja äitejä kasvakaa ensin ja hankkikaa sitten lapset! lapsetkin varmaan päässeet alulle yhden illan jutussa. tiedän ikäisiäni äitejä ja sääliksi käy heidän lapsia, tässä iässä äiti ei voi vielä tarjota lapselleen parasta. joten käykää nyt hyvät ihmiset koulut loppuun, menkää töihin, hankkikaa hyvä asunto ja pysyvä parisuhde, sitten ne kakarat..
Katsos, jotkut ihmiset ovat jo tuossa iässä kypsempiä kuin toiset! Se, että sinä et olisi valmis äidiksi ei tarkoita sitä, etteikö kukaan sinun ikäisesi olisi! Itse aloin odottamaan esikoistani "vasta" 19-vuotiaana (ja ihan oli suunniteltu juttu), mutta olisin ollut valmis äidiksi jo pitkään tätä ennen. Ja tuosta, että hankkikaa pysyvä parisuhde, itse aloin seurustelemaan mieheni kanssa, kun olin 17v. Nyt ollaan naimisissa ja toinen lapsi tulossa. Että kyllä sen oikean voi löytää jo nuorellakin iällä ja kaikki lapset eivät todellakaan ole mitään yhden illan juttujen seurausta!!! Naurettavaa tollanen mollaaminen, luulis, että nuoret sentään osais tukea toisiaan ja asettua toisen asemaan. Mutta ei näköjään. (Liekkö sinäkään oikeasti vm. 89.....)
 
äiti 88
mulla itellä on nyt 8kk vanha poika huvin on pärjätty täytin vasta 18wee koulu jäi kesken mutta kerkeehän niitä kouluja jäydä kun lapset on vahempia..iloista kevättä kaikkille :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 12:16 likka -90 kirjoitti:
tulevaäiti: Ei oo vielä sanottu. Ekalla äippäpoli reissulla en ees kysyny, tokalla oli semmosessa asennossa etteivät nähneet, ja huomenna ois kolmas käynti. Ja aattelin kysästä, näkkee sitten pystyyvätkö sanomaan =p
Jep :) muista ilmotella jos siellä masussa jotain näkyy näkee :) .Mitäs veikkauksia sulla on itse? :p
 
ei lapsia kiitos
\Katsos, jotkut ihmiset ovat jo tuossa iässä kypsempiä kuin toiset! Se, että sinä et olisi valmis äidiksi ei tarkoita sitä, etteikö kukaan sinun ikäisesi olisi! Itse aloin odottamaan esikoistani "vasta" 19-vuotiaana (ja ihan oli suunniteltu juttu), mutta olisin ollut valmis äidiksi jo pitkään tätä ennen. Ja tuosta, että hankkikaa pysyvä parisuhde, itse aloin seurustelemaan mieheni kanssa, kun olin 17v. Nyt ollaan naimisissa ja toinen lapsi tulossa. Että kyllä sen oikean voi löytää jo nuorellakin iällä ja kaikki lapset eivät todellakaan ole mitään yhden illan juttujen seurausta!!! Naurettavaa tollanen mollaaminen, luulis, että nuoret sentään osais tukea toisiaan ja asettua toisen asemaan. Mutta ei näköjään. (Liekkö sinäkään oikeasti vm. 89.....)

[/quote]


Itse en usko, että kukaan alaikäinen on todella valmis. Kai sitä tottuu hoitamaan, mutta mitä olemme tuttuja nähneet työntelemässä rattaita, niin sääliksi todella käy! 19-vuotias on sentään hieman aikuisempi, kuin 17 tai 16! Sentään on koulut käyty (ehkä). Yöllä kolmen aikoihin, kun herää lapsen itkuun, niin välillä varmasti toivoo, että olisi omaakin elämää elettävänä. Tekin varmaan sossun rahoista kääritte lapsillenne vaipat! :attn:
Tämä onkin vain minun mielipide, mutta mitä olen nuoria äitejä nähnyt, niin eivät he kovin onnellisilta näytä. Mutta onko heillä vaihtoehtoa enää siinä vaiheessa, kun se käärö sairaalassa annetaan syliin? Entä kolmikymppisenä, eikö silloin enää haluaisi lapsia? jos on jo 10 vuotta aikaisemmin vääntänyt kilpaa kaverin kanssa niitä, niin ei varmaan talossa tai lompakossa riitä tilaa. Ja nyt sanotte, että silloin saa nauttia rauhasta, mutta paras aika on mennyt jo ohi. :LOL:
 

Yhteistyössä