~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kuulostaapa ikävältä, onko toi siis Kättärin vai minkä käytäntö et jos perhehuone ni tukihenkilö joutuu olee paikalla 24/7?
Tosi inhaa jotenkin. Vaikea siinä etukäteen sit miettiä et joko tai. Meillä onneks saa ihan itse päättää miten, just kaveriki puhui et heillä oli perhehuone mut mies ei sit ehtinytkään paljon olla eikä ollut öitäkään, mut tietty maksu meni tuplana. Totesi vaan et mielummin kuitenkin maksoi tuplana siitä omasta rauhasta.
 
Meilläkään se 24/7 ei onnistu millään koska mies joutuu aamuisin ja iltaisin ainakin käydä antamassa kissalle kilpparilääkettä ruoan ja laatikon putsauksen lisäksi. Että paska homma jos niin tiukkoja ollaan. Noh ehkä sitä huonetta vois kysyä kuitenkin JOS saisi ja ihmetellä sitten myöhemmin miten käytännön asiat menee.

Onko (naikkari/kättäri) osastoilla jotain lukollisia kaappeja huoneissa jossa säilyttää tavaroitaan turvassa?

Selvästi ajatukset on siirtynyt siihen itse sairaalassa oloon mutta ei kyllä vielä osaa ajatella sitä itse synnytystä yhtään, varmaan kun ei tiedä yhtään mitä odottaa.
 
Onpa jännä tuo ohjeistus. Toki, eipä se omien lakanoiden vaihto onneks oo iso hinta omasta rauhasta.
Pitääpä vielä tarkistaa omasta sairaalasta sype-käynnillä et miten tiukasti heidän mielestä miehen sit pitäis olla perhehuoneessa.
 
Esikoisen kans jorvissa perhehuoneessa meitä uhattiin perhehuoneen purulla, kun kysyin saako mies hakea meille mäkkisafkat, koska sairaalan keiitiöön ei ollut mennyt ruokatilaus perille ja olin ollut ilman ruokaa jo päivän. Uhmattiin kieltoa eikä menetetty perhehuonetta. Oli pyhä eikä kanttiini ollut auki.

Nyt tokan kanssa kättärillä 2hengen huoneessa. Olin 6 yötä ja niissäkin siivotaan sairaalan toimesta vain kotiin lähtiessä. Eli roskat tyhjennettiin kun vieruapaikkalainen poistui pari pvää ennen mua. Ite vihdoin lakanat aina kun oli maidot tai hiet.. Ja vauvanhoitotarvikkeetkin löytyy käytäviltä, siis vaipat.

Mutta tuli mieleen, että jos asuu ihan sairaalan vieres niin mistä ne tietää onko tukihenkilö kanttiinissa, vessassa vai kissoj ruokkimassa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
No niinpä juu, jos naikkarille päästään perhehuoneeseen niin ajomatkaa kotiin on ei-ruuhkana 5 min :)

Ootteko jo kotona kop kop?

En ymmärrä, oon yksin siivonnut tänään, pyöritty miehen kanssa eri kaupoissa kolmisen tuntia ja pelattu tietokoneellakin ja mä en ole ihan kuollut :cautious::eek: normaalisti oisin aivan totaalisen raato sohvalla nuokkumassa. Mutt jee :LOL:
Toivottavasti tää reippaus jatkuu nyt kun koko viikolle melkein jotain tekemistä :coffee:

38+2
 
kop kop Mulla ihan samanlainen olo, muut vaihtunu osastolla moneen kertaan mut me pysytään..

Pitkässä ekg:ssä kaikki muuten normaalia mutta niitä lisälyöntejä on vieläkin melko paljon. Tänään ei enää ehditty erikoislääkärille sydänultraan, eli taas siirty huomiselle kotiin lähtö :/ vaikka mikäs täällä ollessa, palvelu pelaa, ruuat on hyviä ja niitä saa usein jne. parempihan se on että kaikki tutkitaan nyt perin pohjin. Mutta oishan sitä silti paljon mieluummin kotona jo....huomiselle ois ollu eka lapsineuvola-aika mut sekin siirtyy nyt varmaan ensviikolle kun loppuviikosta ei oo ilmeisesti enää aikoja.
Täällä muuten sama systeemi noiden perhehuoneiden kans, ei ois ollu mulle edes mahdollista ilman ketään 24/7 tukihenkilöö. Onneks saatu olla kaksin viime päivät tässä huoneessa, ja kuulema muutenkin melko hiljasta ollu koko osastolla, vain muutama muukin.
Kellerrystäkin on ollu mutta toistaseks bilirubiinitaso pysyny reilusti alle sinivalohoitorajan.
Tulipa laitettua kans se Libero-laukku tilaukseen kun ei täällä sellasia missään oo näkyny..
Jaahas, pitääpä mennä kun velvollisuus kutsuu jälleen :D <3

lullaby & jäbikkä, 1 viikko!
 
Hei! Pikainen päivitys eiliseltä ultrareissulta, kun en eilen kyennyt illalla mihinkään flunssan selättämänä... Kaikki toistaiseksi hyvin :love: Pieni peukaloinen oli kasvanut viikossa sentin ja oli taas päivää isompi kuin eilen oli viikkoja, potki jo kovasti ultran ruudulla, mikä tuntuu ihan käsittämättömältä. Hematooma oli vähän pienentynyt ja jotenkin "organisoitunut" eli se ei enää ollut sellainen yhtenäinen läntti, vaan onteloisen näköinen eli kai alkamassa imeytyä pois. Lääkärin mukaan voi vuodella ruskeana vuotona vielä, mitä ei tarvi pelästyä, mutta mitään ei ole tullut viime perjantain jälkeen. Sairaslomaa jatkettiin vielä tää viikko ja sitten pääsen kunnolla arkeen takaisin kiinni. Kyllähän tää tietyllä lailla jälkensä jättää ja sellaisen jatkuvan pelon ja huolen, joita ennestäänkin jo oli. Mutta näillä mennään. Tänään olin ekassa neuvolassa ja ens viikolla on aika meidän klinikan perinatologille, jonka kanssa jutellaan NIPT-testistä ja ehkä teetetään se meidän klinikan kautta. Neuvolan th:n mukaan mua taustan vuoksi käsitellään ns riskiodottajana eli lähete tehdään jo nyt tarkempaan seurantaan, joka alkanee puolivälin tienoilta. Näin ollen synnytyssairaalanakin siis Naistenklinikka.

Tästä taas peukut ja liikavarpaat pystyssä eteenpäin :)

10+3
 
Lullaby! Siellä on tylsäääää! Parasta kuitenkin, että se pikku mussukka tutkitaan parhaalla mahdollisella tavalla. Jospa te pian pääsisitte kotiin! Tayssissa on hyvä hoito!

Huomenna neuvola. Nauratti taas täyttää noita ravintolappuja, kuinka syön, käytänkö alkoholia, poltanko tupakkaa....hassua on taas täytellä noita, kun tuntuu, että justhan sitä oli raskaana. En oo vieläkään sisäistänyt tätä raskautta. Ei oo tarvinut kertaakaan oksentaa, mikä on kyllä ihan huikeeta!! Pahaa tekee väliillä, mutta hyvin lievää on. Väsymys on kova. Nyt oon hereillä tähän aikaan ku tuli yllätys yövieraita ja piti touhuta kaikenlaista. Koko illan vaan ootin, että pääsen nukkumaan, mutta enpä päässytkään. No, nyt silmät kierossa vielä kirjotan tänne.

ihanaa Kop Kop jos pääsitte kotiin!!

Just tajusin, että lauantaina tulee 10 viikkoa täyteen...eihän tässä nt ultraan oo enää ku hetki. Tää alku kyllä mennyt äkkiä! Muutama viikko ja pitäis alkaa tuntua liikkeet! Täh, ihan hassua!!!! Meitä on jouluna 4, jos tämä saa syntyä. Mahassa ollu viikko hiljaista, mutta tänään ollu taas ihme tuikkasuja. Jotenkin rauhoittanut mieltä. Luottavaisin mielin meen neuvolaan huomenna ja odotan kovasti sitä kauneinta musiikkia, tumps, jumps......jospa kuuluis!
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Onnea Hullabulla hyvistä uutisista!

Ja vauva-juttuja on täällä ihana lukea, vaikka itse vähän epävarmoilla fiiliksillä yhä ollaan.

Mulla tänään viikkoja kasassa se 10. Kerran varasin jo toisen varhaisultran, mutta peruin kun en sitten uskaltanut mennä. Oon kehittänyt tästä nyt sellasen olon etten vaan halua kuulla mitään huonoja uutisia, ja np-ultran varasin niin että mies pääsee mukaan, vaikka muuten ei ollut ikinä kuin ihan pakollisilla klinikkakäynneillä mukana, eikä ollut neuvolassakaan.

Synnäreistä hauska lukea, vaikka kaukasta vielä onkin. Itsekin alkaa väkisin miettimään että mihinköhän sitä menis. Mulla taitaa Lohja olla lähin, mutta jotenkin kuulostaa aika "vieraalta" paikalta, kun ei mitään siteitä oo sinne päin, tai oikeestaan myöskään tänne missä asutaan (ultran kuitenkin varasin Lohjalta). Sitten taas Espoossa käyn töissä. Eli tie Jorviin aika tuttu, mutta ehkä vähän liiankin, ja on aika ruuhkanen tie :). Vielä jos synnärilläkin on ruuhkaa. No, tuota ehdin miettiä vielä, jos nyt ees tulee ajankohtaseksi, toivottavasti ainakin joskus.

Jännittää kenen synnytysvuoro seuraavaksi <3
 
2 yötä kotona takana <3 Ekan työn tyyppi valvoi, itkeskeli ja mä hermoilin, että syökö tarpeeks, miks itkee, miks ei rauhotu, jne. Päivä sujui syöden ja nukkuen. Viime yö oli jo luksusta: heräs kerran ite syömään ja kerran herätin, koska pienipainosuuden takia pitää syöttää 3-4h välein, Tänään eka neuvola :)

Toivottavasti LULLABY pääsee kans kohta kotiin ja että poika voi hyvin!!! Pidän myös peukkuja, että saat olla huoneessa yksin siihen asti. Mulla oli tupakalla ramppaava äippä joka yritti sysätä vauvaansa mulle, kun lähti ulos.
 
Ugh just jotain tollasta ärsyttävää huonekaveria mä en vois sietää :devil::mad: onnea kotiin pääsystä :love::love: mä oon niiiin kovasti yrittänyt katsoa pinnasänkyä ja hoitopöytää silleen ett kohta siinä toivottavasti on pikkuinen ihminen makoilemassa :love:

Toivotaan kovasti että lullaby pääsee pikku jäbän kanssa kotiin pian! Onko he yhtää puhuneet vielä että mitä niille sivuäänille voi tehdä jos jatkuu?

Hullabulla ihanaa että kaikki hyvin siellä! Oli kyllä varmasti pelottava kokemus se hematooma, mutta onneksi kaikki meni hyvin.

Täällähän on paljon ketkä päässeet jo kaksinumeroisille viikoille, mahtavaa (y)

Kyllä sen eilisen puuhailun takia oli selkä sitten lopulta aivan rikki. Mietin vain eilen apteekissakin käydessä, että tossa noita tukiliivejä nyt olisi mutta turha ostaa enää tässä vaiheessa. Ois vaan pitänyt ostaa silloin paljon aiemmin kun ekoja kertoja mietin.

38+3
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Hullabulla!! Onnea onnea paljon, siellä pikkuihminen voi hyvin!! Ihanaa, kum kovasti liikku jo. Yöllä ku silmät ristissä kirjoittelin, niin luin kyllä tuon viestin, mutta nyt se vasta meni tajuntaan ku heräsin:love:
 
Onnea Hullabulla hyvistä ultrakuulumisista. Ja ihanaa tosiaan että niin moni päässyt jo kaksinumeroisille viikoille.(y)

Lullaby tsemppiä teille sinne sairaalaan, toivottavasti tänään pieni pääsee sydänultraan, ja toivotaan että hypähdykset ovat vaarattomia. Sulla tuntuu ainakin olevan tosi hieno asenne, sellainen rento.:)

Onnea Kop kop kotiin pääsystä ja ihanaa että toinen yö meni jo noin hyvin:love:

Voi Mandala, selkäkipu kuulostaa inhottavalta. Löytyisikö jostain facen äitiyskirpparilta edullisesti hätäavuksi tukivyö?

Ja kop kopilla ollut tupakalla ramppaava äiti. Voi että muo kiukuttaa että toinen ei voi taistella omaa riippuvuttaan vastaan edes tuon vertaa että pieni ihmisen alku saisi terveemmät lähtökohdat.:mad::unsure:

Tänne tuli äitiyspakkaus, on se vaan ihana.:love: Esikoinen huokaili niitä hypistellessääb, että syntyisipä vauva jo pian. Itsekin huokailin samaa, että olisipa jo laskettu aika.:love::barefoot:

Lottis rv26+5
 
Voi Lottainen....odottavan aika on pitkä, mutta siitä se hurahtaa, ennenkuin arvaatkaan ja se pikkutyyppi siinä teitä ihmettelee ja päinvastoin!

Jos tänään kuuluu sydänäänet, niin annan itselleni luvan ostaa pienen bodyn! Epäuskon vallassa, niitä muutamaan kertaan tullut hypisteltyä, kun tytölle vaatteita ostanut, mutten oo uskaltanut napata mukaan.

Kop Kop! On niin surullista, että vauva joutuu haistelemaan tupakanhuuruista äitiä, syömään nikotiinimaitoa ja mitä todennäköisimmin, noin välinpitämätön ja riippuvainen äiti on raskausaikanakin polttanut. Minä oon ollu reilu 10vuotta vakituinen tupakoitsija, mutta miehen kans yhdessä lopetettiin 2010. Tiedän mitä se riippuvuus on ja kuinka hankala on päästä irti, mutta en ikinä pystyis myrkyttämään lastani. Niin tyytyväinen oon ku pääsin eroon. Vuosiin ei ole tehnyt mieli edes maistaa, ei missään tilanteessa. Onnellinen siitä!!
 
Meillä kans yöt menee vaihtelevasti, välillä ja varsinkin alkuun syöttöväli ollu 1-2 tuntia ja levottoman itkun kanssa ennen (ei saa/"uskalla" ottaa nännistä kunnolla kiinni) ja jälkeen (vatsan väänteitä?), mutta nyt alkanu olla vain parin syöttökerran öitä, ja useimmiten imuotekin onnistuu lähes kertalaakista, ilman ylimääräsiä hermostumisia.
Muakin suoraa sanoen vituttaa ja raskaasti ne jotka jatkaa tupakointia jopa koko raskauden läpi, :mad: saahan sitä itteensä jokainen myrkyttää niin paljo kun haluaa mutta pitääkö se lapsikin altistaa jo heti elämän alkumetreiltä.. Ite kun yrittäny kaikin puolin terveellistä elämää tän vaivalla olemaan saadun lapsen vuoks....

Sydänkuvaus oli tänään ok, rakenteet ym. näytti normaalilta ja saatiin vihdoin LUPA KOTIUTUA!! \0/ huh, alkaa ressi ja ahdistus helpottaa toden teolla..onko nää nyt ne terveen paperit, lisälyönneistä huolimatta?! :X3: Uus pitkä ekg tehdään 6-8 viikon päästä.. yleensä lisälyöntisyys alkaa harventua ja paranee itekseen ajan myötä. Jos ei, niin se on sitten vaan tän miehen yksilöllinen ominaisuus, joillain niitä on enemmän, toisilla vähemmän. Kaikilla niitä on jonkin verran satunnaisina. Suht yleistäkin se kuulema on vastasyntyneillä, ja jostain syystä myös teineillä. Tällä hetkellä vastaavaa on 4:llä tällä osastolla ja 4:llä muulla jollain toisella..! Sit voi mennä taas useempi viikko ettei oo kellään. Itelle tullu mieleen oisko sittenkin synnytyksessä käyny jotain sellasta mikä niitä aiheuttaa (oli se kiire ja matala syke välillä), mut ei kuulema siitä voi olla...mitään ei koskaan sanottu viime raskausultrissakaan et sykkeissä tms. ois ollu jotain outoo. Vai eikö niitä niin tarkkaan pystytä tutkiinkaan noissa r-ultrissa.
Pieni reikä oli jossain eteisseinässä mut niin on kuulema kaikilla vastasyntyneillä, ja sekin kontrolloidaan joskus 3-4 vuoden päästä onko menny umpeen.
Pääasia että kaikki näkyis nyt olevan kunnossa ja päästään alotteleen tavallista arkielämää :)

Ekoina päivinä katse oli sellasta hapuilevaa ja silmät oli enimmäksen kiinni, niin nyt kun poika jaksaa olla jo jonkin aikaa hereilläkin syöttöjen väleissä ja osaa jo vähän kohdistaa katsetta, niin tuijottelen ihan lumoutuneena vaan sen isoja tummia silmiä :love: ja se tuijottaa takasin :D Joitain päiviä sitten bongasin pari selkeetä hymyäkin, muuten ne on ollu vaan sellasia nopeita suupielten nykimisiä mitä tulee nukkuessa. Mut tätä menoo tulossa vielä tiukkoja tuijotuskilpailuja, missä mä oon kyllä ihan onnettoman surkee, ku ei pysy pokalla niin ei...:p
 
Viimeksi muokattu:
Oooh onnea kotiutumispäätöksestä :love::love::love: voin vaan yrittää kuvitella minkälaista on tuijottaa niitä pieniä kasvoja ja silmiä aivan onnesta soikeena!! Huh :love:

Mä oon itse röökannut varmaan joku yli 15vuotta elämästäni mutta viimeiset 4 vuotta miehen kanssa käytetty sähköröökiä vaan. Siinäkin vaihdoin nikotiinittomaan nesteeseen plussan jälkeen. En vaan ymmärrä miten polttamisen lopettaminen voi olla mahdotonta joillekin raskaana... se näyttää NIIN rumalta nähdä raskaana oleva tai vaunuja työntävä nainen rööki suussa.
Saatika sitten sekin koti mistä käytiin ostamassa (tori.fi kauppa) elektroninen sitteri, siellä haisi koko upouusi kämppä ihan röökille. 5kk vauva heillä oli :mad: Pesin sitterin kaikki osat heti kotona ja hinkkasin muutenkin sen kokonaan kun alkoi oma kotikin haisemaan röökille ja meillä ei tod ole koskaan röökattu sisällä!

38+3
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
LULLABY Ihanaa, kotiin, onnea!!! :) Joo, sydämen sivuäänet on kyllä yleisiä. Onneksi pahimmat taitaa yleensä löytyä jo rakenneultrissa, koska sikiöillehän tehdään jopa sydänleikkauksia vielä mahassa ollessaan :O Meidän esikoisella löyty kans joku sivuääni mistä käytiinmkerran kontrollissa. Vieläkin se kuuluu silloin jos kipeenä on, mutta mitään ei kuulemma tartte sille tehdä.
Täällä kans nuuskitaan ja tuojotetaan poikaa <3 Sylivauva selkeesti, kun nukkuu vaan sylissä ja lähellä. Mutta olkoot!!! :)

LOTTAINEN Äitiyspakkaus ON IHANA <3

Sain aina kammo hedarin, kun vieruskaveri tuli röökiltä. Kauhistutti myös se, että ona vauva joutu haistelee sitä katkua :( Pahin hetki oli vierailajat, kun tän mamma äiti, mummo, täti ja sisko tuli joka päivä ja tsiisus, kun kaikki oli just käynyt tupakalla ja juttelivat keskenään viskibassoäänellä :O 3yötä ja 4pvää jouduin kestämään.

Mä oon kans polttanut 16 vuotta ja muutaman askin vedin raskauksien välissäkin. Mutta ikinä en suostuisi vauvaani altistamaan raskausaikana tai imetysaikana. Saati nukkua samassa huoneessa lapsen kanssa, jos ite polttaa. Nyt kun oma poika joutu lastenosastolle niin melkein teki mieli pummia vieruskaverilta tupakka, mutta tajusin että turhaa, tuli paha olo jo sen hajusta. Plus mitä sentekis mun rintamaidolle, imetykselle jne.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!!! <3

Jee, täällä alkaa imetys sujua ja nyt eka vrk täysin ilman pumpattua maitoa. Neuvolassa oli painokin jo 100g yli syntymän <3 Yleensä tässä vaiheessa ollaan vielä miinuksilla muutama prosentti ;)
 
Tää puhelimella kirjoittelu on hyyyyvin rasittavaa:mad:, mutta koneelle en juuri pääse, ku mies tekee yleensä töitä kotona. Yritän siis vielä kerran saada tähän samaan viestiin kaikki sanottavat:ROFLMAO:

Lullaby! Super hyper onnittelut kotiin pääsyn johdosta:love:. Oon kuullu noista lisälyönneistä ja myös vaarattomista sivuäänistä, että häviävät useimmin itsekseen ja ovat vaarattomia. Onneksi ne tutkitaan huolella, ettei jää mitään huomaamatta.

Nyt on neuvola lätinät käyty lätisemässä. Pitää huomenna varata labra-aika ja sitte nt ultra. Viimeksi me ei otettu seuloja eikä laskettu niitä riskilukuja. Nyt sanoin että lasketaan ne vaan. Jos jotain olis, niin pystyypä sitte valmistautumaan erilaiseen lapseen....niin raskastako se sitte olisikin, mutta, sitten eletään sen mukaan.

Sydänääniä kuunneltiin ja sen verran saatiin kuulumaan, ehkä 2-3s että jumputus vaimeasti kuulu. Lukemat vilahteli taulussa ja terkka totesi, että sun syke tämä ei oo. Eli eiköhän siellä oltu hengissä! Olin viimeksi käynyt ekan kerran lähes viikon myöhemmin, eli siksi kuulemma kuulunut silloin niin hyvin. Näin aikaisin ei yleensä saa kuulumaan mitään.

Tänään siiis 9+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Mahdoinko jo onnitella Kop Kopia muös..onnea joka tapauksessa myös sinne hirmuisesti:love: voi että kohta siis kaks jo kotosalla vaivan kanssa!!:rolleyes::)

Hyviä ultra-kuulumisia ollu monella onneks taas (y) samoin täällä, eli 12vkon ultrassa kaikki oli hyvin, pieni oli kyllä 4-5pvää menny edelle jo kasvussa o_O mutta ei alkanut muuttumaan l-a kuitenkaan vielä ainakaan..en tie, miten nää sitten näis siirroissa/etenkin pas:ien kohdalla edes menee..? Oli sama lääkäri kun sillon vuos sitten ja ymmärsi hyvin paniikkini vaikkakin niptin tulokset oli ok..mittasi nyt vielä (pyynnöstäni) sen turvotuksenkin kuitenkin vielä ja oli jotain 1,2mm..sanoi että ny alat sitten hengähtämääm ja nauttimaan raskaudesta:) katotaan jos nyt alkaisi onnistumaan :rolleyes: pahoinvointi alkanu helpottamaan mukavasti, jopa "ok" päiviä välillä(y)

Mäkin polttanu aiemmin, siirryin pari vuotta sitten sähkötupakkaan myös mutta oli kullä tosi vaikea lopettaa sekin plussan jälkeen, etenkin koska oli niin paniikissa/hermona koko ajan:cautious:

MUOKS* On muuten tämä raskaus alkanut näkymään jo toisin kun viimeksi tässä kohtaan:eek: siis toi pömppämaha on ihan läskiä niinku ennenkin mutta kohdun kasvamisen huomaa ihan alamahalta jo selvästi!:LOL: Ja peesi on kyllä levinny myös :ROFLMAO: kiloja tullu 2,5..

12+4 (vaikka pieni edempänä olikin)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikista hyvistä uutisista ja ihanista vauvoista jotka ovat jo syntyneet! En ole muistaakseni mitään kirjotellu syntymien jälkeen et oisin voinu onnitella..Ja samaa mieltä että mukava lueskella myös niitä vauvakuulumisia.

Täällä vähän aamulla säikähdettiin aamulla kun heräsin alko tuntu alavatsalla epäilin et suolistossa menkkamaisia kramppeja, sit kuitenki vessassa istuessa kivut alko nopeesti kovenemaan ja kohta jo kylmänhiki otsalla siinä vaikeroin ja yritin pysyä tajuissani, tuska oli ihan karmea. Siinä vaiheessa alko pelottaa et se ei ookkaa suoli joka kipuilee ja aloin rukoilla et nyt vaan tulis keskenmenoa. Verta ei kuitenkaan tullut ja lopulta puolentoista tunnin päästä kipu vaimeni ja kipu oli kokoajan vaan vasemmalla puolen ja alkuraskauden ultrassa pikkunen oli oikealla joten istukkaki on luultavasti sielä puolen, joten epäilen et oli munasarjasta lähtöisin. Koko talven oli toisessa munasarjassa pari kystaa, eikä tietoa onko ne nyt hävinny joten epäilen et toinen niistä puhkesi, samantapanen kipukohtaus tuli myös muutama päivä punktion jälkeen..Mutta kyllä se pelotti, huomenna onneksi neuvola nii voi kuunnella sykkiikö sielä sydän.
Niin joo muuten 30.6. on rakenneultra.
Vähän tässä jo pohdittiin uskaltaisko jo kohta tilata vaunut kun hobby hallissa ois tarjouksessa toukokuun ajan bumbleriden yhdistelmät 499e ja ne on ollu yks vaihtoehto vaunuiksi meille, mutta päädyttiin että hiukan liian aikaista vielä :D Mutta siinä vinkkinä jos jotain kiinnostaa :)

14+1
 
Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... ensimmäinen yhteinen ...27.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
Siida ... 1.ICSI 6.PAS ... toinen ... 10.12.2016
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 1.1.2017


Tapahtumia tulossa :)

Jasmina20 - neuvola-lääkäri? 12.5.
Elika - neuvola 13.5.
grey83 - kontrolliuä 16.5.
cerezah - varhaisultra 16.5.
Elika - ultra ä-polilla 16.5.
Lottainen - neuvola 18.5. - rv27+5
JONPA77 - nauvolalääkäri 18.5.
Tupsuli - np-ultra 23.5.
mar80 - np-ultra 25.5.
Lottainen - seurantaultra 1.6. rv29+5
Lottainen - pelkopoli2 1.6. - rv29+5
JONPA77 - rakenneultra 14.6.
Jasmina20 - rakenneultra 21.6.
Nenna81 - lääkärineuvola 22.6 - rv 17+3
kiia-s - rakenneultra 30.6.
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)


Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016



************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä/muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Onkos Frankiesta kuulunut mitään? Rakenneultrakin varmaan jo ollut. Tuota listaa vaan katselin..


Mäkin oon polttanut. Ennen esikoista lopetin. Sen raskauden jälkeen oon polttanut silloin kun oon juhlimassa, eli harvoin. Eipä siis ollut edes häiväksyhdenä takaraivossa kun aloitettiin hoidot..
Mulla nousee siitä röökäävan mutsin itsekkyydestä niin hirveet raivot, että jos tulee sellainen maha pystyssä savuja puhalteleva vastaan niin on aina hirvee työ ja tuska että en sano tai tee mitään.:mad:

Hienoa Kop kop että imetys alkaa sujua!:love:

Wau Siida, edes parin sekunnin jumputukset on jo ihana kuulla!:love:

Voi miten mahtavaa Mari että ultrassa oli kaikki hyvin, nyt nautit, ainakin yrität!!(y):love:

Oho miten pelottavat kivut sulla on ollut kiia!:eek: Itsellä kans ollut kystia munasarjoissa joiden vuoksi välillä joutunut sairaalassakin käymään, mut ihan kauhean pelottavaa kokea niitä kipuja raskauden aikaan kun sit sitä pelkää kaikkea mahdollista. Toivottavasti voit nyt hyvin?

Täällä yhä rajoitettua elämää kipujen kanssa, mutta kaikki silti ok. Pääosin kotona, mies hommasi lepotuolin ulos niin saa istua auringossa. Välillä saa jotain puuhasteltuakin.(y)

Lottis rv26+6
 
Mari aivan mahtavaa :love::love: kyllä nyt oikein luvan kanssa kannattaa pyrkiä hengähtämään ja nauttimaan raskaudesta <3

Kiia hui kuulostaa kivuliaalta, onneksi meni ohi!

Lottainen ihana mies kun osti löhöilytuolin (y) toivottavasti ilmat pysyy kauniina kesällä niin tulee tuolille käyttöä!

Me nyt sitten peruttiin se meidän ekojen vaunujen kaupat kun ulkomainen toimittaja ei pystynyt Starkids:lle vieläkään antaa toimituspäivää. Tilasin sitten Lastenturvalta Stokken vaunut eilen ja ne taitaa tulla jo tänään kotiinkuljetuksella :eek::ROFLMAO: no se onkin sitten viimeinen puuttuva palanen kaikissa hankinnoissa. Nyt sitten vain puuttuu se vauva :LOL:

Eilen valkovuodon osalta päästiin ihan uusiin ulottuvuuksiin :sick: ja löytyipä jotain haalean ruskeaa pöksyistä ekaa kertaa sen rv9 jälkeen. Jospa siellä jotain pientä kypsymistä tapahtuisi? Ainakin sydän jätti yhden lyönnin välistä kun joku pieni uusi juttu näin tuli eteen :ROFLMAO:
Harmi kun meillä ei neuvolatädit kopeloi kohdunsuuta ollenkaan joten ei saa mitään väliaikatietoja ensi viikolla neuvolassa, varmasti sitten vasta kun synnärille joskus mennään.

38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen

Yhteistyössä