~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Mandala wou!! Ihanaa mahtavaa kohta nyytti sylissä:love: ja samoin myös @-dino- :love: vauvoja vaan satelee:love:

@atvk87 ja @love- sekä minä sitten kukin vuorollamme.. Jännää nähdä kuka missäkin järjästyksessä:whistle:

Ja tuntuu että juuri plussanneetkin on jo hyvillä viikolla ihanaa:love:

Oma olo suht jees lukuun ottamatta jokapäiväistä pääkipua ja aamu turvotusta etenkin sormissa ne on kun nippu *piiiiiiiiiip*:D:p
Sitten oon huomannut että lapsivesipussukan kalvot napsahtelevat mutta näin on ollu muissakin raskauksissa ja eivät ole tarkoittaneet kohdallani mitään eli vedet menneet aina vasta salissa:)

Uutisia jään odottamaan synnyttäjiltä ja ihanaa kevättä kaikille,pidetään masuista hyvää huolta:love:
 
Domille halusin tulla vuosien (jo 3?) takaa tulla toivottamaan onnea matkaan.

Meidän silloinen raskaus ei päättynyt odotetusti. Nyt on siitä pimeydestä noustu ja uusi auringonnousu edessä.

Kaikkea hyvää sinulle. Ja teille. Ja tietysti kaikille palstalaisille.

T. Ankkalinna
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos @Ankkalinna :love: mukava kuulla sinusta. Olet ollut monesti mielessäni. Miettinyt miten teidän pienellä kävi.. todella ikävää että ei ilmeisesti hyvin :cry:. Uudesta auringonnoususta olisi kiva kuulla lisää. Toivottavasti jotain mukavaa tälläkin saralla. Tai tietysti joka tapauksessa hyvä että parempaa kohti elämässä tällä hetkellä.. Kaikkea hyvää sinulle/teille jos et halua alkaa palstailemaan tuon enempää! (saa laittaa yksäriäkin) :)

Onkohan @Mandala nyt salissa.... :sneaky::love:

Menin sit niin positiivisesti kirjottaa (ei pitäs pessimistin lähtee tollaselle tielle) eikö iskenyt sit takas.. Siis tuskin oikeasti mitään ihmeempää mutta.. taisin urheilla nyt vähän liian "kovasti". Alkoi "nipistämään" tuosta navan korkeudelta, ei ihan kyljestä mutta joku 10cm navasta kylkeen päin. Enkä tietysti ihan heti lopettanut, kun ei se tuntunut kokoajan eikä ollut kovin voimakas "kipu" (ei oikeestaan ees kipu).. Mutta sit sain suunnillee paniikki kohtauksen kun yksin kotiin ajelin ja hyvä kun en hyperventiloimaan alkanut.. jep. Ja sit koko loppu päivän tuli erilaisia juilintoja ja vihlasuja kohdunseudullekkin jne! Kuten sanottu tuskin mitään vakavaa ja kuuluu muutenkin asiaan, mutta kun ei ole mulla ollut tollaista ja alko urheillessa niin säikyttää toki. Asiaan varmaan osallaan vaikuttaa myös se et oli to-pe yön 13h melko fyysisessä hommassa töissä ja sit nukkunut liian vähän kahtena yönä sit niin kroppa jo valmiiks väsynyt. Isäntä sanoi et nyt sit loppuu tuo laji.. (sanoi kerran jo aijemin kun oli pieni joku tuntemus tullut "treeneissä") Mutta en tiiä miten sitä osais kokonaan jo luopua, mutta keventää toki pitää.. nyt ainakin muutomat päivät toki lepiä siitä mut ehkä käyn viellä kevyesti joskus kokeilee, kun en tiiä mitä sit tosiaan tekisin.. en haluu jäädä kuitenkaan vaan sohvalle löhöilee ja kerää viellä enemmän massaa :) ja kun helposti se on sit se toinen ääripää..
Tänään tulee näköjään taas romaani, mutta kun nyt muistan mainita tohon vaatteide, tavaroiden saantiin.. Mua kanssa vähän ahditaa/ärsyttää jos/kun ihmiset rupeaa tuputtaa omia krääsiään! :D Siis ei ole mitään vastaan kierrätystä todellakaan ja kuten sanottu tosi mielellään ottaa sellasta mistä itse tykkää ja tulisi käytettyä. Mutta sit se et noniin nyt päästäänkin kaikesta eroon kun teille tuupataan tyyppinen ajatelu saa näkemään punaista. Siis yksi kaveri jo seuraavana päivänä kun olin kertonut raskaudesta (ja sillon jotain vitsili että antaakin tuolta poikien vanhat vaate säkit mukaan) laitto että on toki aikaista mutta miten olis syöttötuoli ja vanna ja olikohan muuta.. ööh.. joo just ekana ajatelin tässä kun jo 12 viikolla niin ottaa sen syöttötuolin tänne pyörii.. toisekseen on kylläkin varmaan ihan kätevä, ikean muovinen missä pöytä samassa.. mutta susiruma ja ei todellakaan oo meillä mitään sen väristä, enkä missään tapauksessa sitä näkisi meillä.. siinä sit vaan et joo on aikasta myy vaan jos joku ostaa. Vaunuistahan mulla on aina ollut sellanen pakkomielle, että niiden on oltava täyselliset ja tiety uudet (siskolta olisin ehkä voinut ottaa niiden vanhat sillon aikanaan, mutta ne nyt on ajat sit myyty).. hmm.. yritän vähän saada itseäni psyykattua et vois ne olla "toristakin" koska vaikka mulla on sen seittämän vuotta ollut "vaunurahasto" siis sellanen purkki mihin oon kerännyt hiluja ja joskus seteleitäkin ja siellä on yli tonni :) vaikka joskus sieltä kyllä muuhun käyttänyt kun ei oo tarvetta vaunuille ollut.. niin onhan ne saakelin kalliita ja jos maksas puolta vähemmän jäisi muuhun sit ne loput.. Mutta korkeintaan yhellä lapsella käytetyt ja muuten just mieleiset pitää kyllä olla. Oon väähän emmaljungia tutkinut, mut tyhmää kun ei oikeen saa tarpeeks tietoo netistä, tai en osaa tutkia.. lähinnä niistä rungoista et onko mitä eroa siinä mille korkeudelle saa säädettyä sen työntöaisan.. kun tosiaan tappi olen niin ei oo kovin ergonamista jos työntökorkeus on nenän tasolla :ROFLMAO: Visuaalisesti tykkään niistä isoista renkaista mutta jos se sit tarkottaa samalla et nousee väkisin se alinkin työntökorkeus ylemmäks niin sit pitää unohtaa.. joo mutta tääkään kun ei nyt vielä oo ajankohtaista niin kerkiää.. pitää kai sit joskus käydä liikkeessä kattoo ja kyselee, sit voi jos tuntuu niin kattoo jos sattus käytetynä.. ne vaan taitaa hyvät mennä aika nopsaa ja ei oo järkee taas mistään tuoselta puolen suomee lähteä hakemaan.
Luulen että oli joku muuki aihe mihin piti kommentoida mutta "onneksi" en nyt muista niin tulkoon se joku toinen päivä.. :D
Paitsi :LOL: ... eilen tunsi kuplan!!!! Siis niin kun olis saippuakupla puhjennut tossa navan ja häpyluun välissä sisälläni oli yllättävän selkeä (ja ei tullut pierua :ROFLMAO: ja muutenkin oli erilainen) Ja sit taas yöllä kun oli vessassa käynyt mutta en nukkahtanut vielä uudestaa.. tää on ollut ennenkin ja en tiiä voiko olla liikkeitä.. kun niinkun tuntis ihan hennosti "sykkeen" tai hennon elohiiren mahassa/kohdussa.. mutta se on niin säännöllinen ja jatkuu pidempään niin en tiiä voiko olla liikeitä? Vai onko se oikeesto oma syke jotenkin, en oo tajunnut siinä hetkessä peilata kun se on niin hento et menee keskittyminen siihen että tunnenko oikeasti niin.. Nyt lopetan tän :cool:

18+1 :love:
 
@Domi sieltä ne liikkeet rupee pikkuhiljaa tulemaan! :love: mulla oli silloin noita "hentoja sykkeitä" myös, mut mulla ne meni täysin oman sykkeen kanssa samassa niin aattelin sen olevan jotain tyyliin istukan suonistoon (tai jotain) liittyvää tykytystä :LOL: mut en tosiaan tiiä et mitä oikeesti ne oli.
Toi tavaroiden tyrkyttäminen :cautious: tai niinkuin sanoit et sillä vaan et omat nurkat saadaan tyhjiks, "ota nää kaikki ja mitä et tarvii nii heitä pois!" En minä nyt toisen tavaroita voi heitellä menemään vaikka ei itelle oliskaan käyttöä. Meillä kyllä suku ympärillä on kaikki toimineet ihanasti ja aina kysyneet et otatko, tarviitko, ois tämmönen yms et sit voi suoraan sanoo et ei kiitos jos ei oo mieleiset tai jos ei oo tarvetta :) oon siitä kyl tosi kiitollinen :D meidän syöttötuolikin mm on edelleen anopin keittiössä oottamassa "ettei oo liian aikasta" :oops::p
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
@Domi kyllä nyt kuulostaa siltä että pieni sielä masussa ilmottelee itsestään :love:

Noi tavaroiden tyrkyttäjät on kyllä.. :rolleyes: kyllä ite ainaki ku tätä on nii kauan yritetty ja toivottu nii haluaa myös hommata semmoset varusteet mitkä miellyttää itseään. Ja siis myös hommata ne itse! Sehän on iso osa odotusta ❤ meillä nyt ihan lähipiirissä ei oo pieniä joilta vois "periä" tavaroita. Oon varmasti tosi hankala odottaja ja ihminen ku huonosti siedän mitää neuvoja ja muiden mielipiteitä jos oon ite jo päättäny asian. Enemmän nii että kysyn sit jos kiinnostaa, muuten voivat olla hiljaa :D syöttötuoli meille on luvattu ostaa mutta seki saadaan (lue: minä saan) päättää millanen :D

@Mandala taitaa tosiaan olla joko salissa tai jo nuuhkuttelemassa pientä :love: vitsi en malta oottaa uutisia!

Täällä odotellaan päivälomalupaa, aamun käyrä ei oikeen onnistunu, joko vauva liikku tai sit kone temppuili :rolleyes: syketaso oli vähän korkee mut sellasta se on nyt ollu välillä ja liikkuminen toki vaikuttaa. Lääkäri kattoo tarviiko ottaa kontrollikäyrä.

38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Täällä myös taustalla jännätään @Mandala n tilannetta!! Meitä on jo iso katsomo täynnä :LOL: Jos vielä ehdit tämän nähdä niin isot tsempit loppurutistukseen!! Voi että kun hassua ajatella, että saatat olla JUST nyt pungertamassa tyttöä maailmaan :love::barefoot:

MyMa
 
Mä niin toivoin, et @Mandala olis vielä tullu ilmoittaa ku aloitellaan hommat tai sit jos jotain itsestään alkanu tapahtuu, mut voi olla ettei siellä tositoimissa oo ekana foorumit mielessä. :D Ja mieskin taitaa olla paikalla, nii on parempaa seuraa ylipäänsä! Hihii, jännityksellä kyll odotellaan. :love:

@Domi kyllä se siltä iteltään kuulostaa (y)

Viimenen päivä yhtenä kappaleena @-dino- :whistle: Huisia!

Mä olin just koiran kans kolmen tunnin mettäreeneissä, naureskelin että ei täs tartte viel synnärille mennä kyllä. :LOL: Sain kyllä armoa treenikavereilta, ettei tarttenu ihan rankimman kaavan mukaan mennä, vaan he auttoivat kivasti. :)

36+3
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Vaunuasiaan kommentti, yks mikä itsellä ärsyttäny Bugaboossa (Buffalo), on että vaunukoppa tulee tosi alas ja vauva on aika ”kaukana” itsestä kävellessä. Pitää myös aika alas kumartua nostaessa. Myös vaunun alakori on jokseenkin käyttökelvoton kopan kanssa kun se blokkaa sen aika tehokkaasti, mutta ratasosan kanssa toimii mielestäni hyvin. Jos nyt saisin valita niin ottaisin kuitenkin jotkut muut rattaat.
 
Huh alkaa kisaväaymystä olla jo. Portaiden ja käytävien ravailun jälkeen menin lepäämäään ysin jälkeen mutt sain vaan puolen tunnin torkkuja kun supisti välillä. Alkoi tiheämmin supistelemaan kahdelta yöllä ja neljän aikaan käyrien jälkeen olin 3cm eikä kanavaa jäljellä. Tuli sellanen ’hyvä me!!’ fiilis kyllä kun viimeksi meni niin eri tavalla samaan pisteeseen. Kävelin ja tanssin sen jälkeen musan tahtiin käytävillä jotain tunteja kunnes alkoi vaan väsyttää ihan hitokseen. Mutt sänkyyn mennessä ehkä 20min sai levättyä ja sitte havahtui megasuppariin mistä oli noustava ylös sängystä mutt se nouseminen vasta kipeää tekee puuuh. Kaikki kivut toistaiseksi ollut alavatsalla häpyluun päällä. Äsken meinasin oksentaa kivun takia ja nyt kun oon pystyssä niin äsken tuli tosi tiheään. Käyrille pystyin ainostaan seisten ja jouduinkin seisoo varmaan 1,5h ja ihan älyttömiä suppareita välillä, eikä välissä tuntunut hellittävän täysin. Niin nyt oonkin jo noin 8cm auki, mikå ei nyt sitte ihmetytä ollenkaan näiden kipujen perusteella. Tens sykkii selässä eikä kaikkiin suppareihin auta. Mutt joo lähden tästä osastolta synnytyssaliin.

———

En ehtinyt tota postausta lähettää kun mua alettiin nopsaa kärrää pyörätuolissa saliin. Oli aivan infernaaliset kivut yrittää istua siinä. Mutta nyt HÄN on täällä :love: ynisee tuossa ihokontaktissa ja yrittää saada imuotetta :love: kirjoitan tarkempaa tarinaa kun ehdin. Mutt HUH HUH nyt se on ohi, kyllä oli nimittäin rupeama!
Ootellaan tässä että pääsee osastolle ja että tyttö punnitaan ja mitataan.

Mandala ja pötkö 1h vanha
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 6.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1. ICSI/2. PAS ... toinen ...la 21.12.2019

Tulevat tapahtumat :love:
BlackCat ... varhaisultra 7.5.
Domi ... rakenneultra 14.5.
... Kela-neuvola 27.5.


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Oi onnea miljoonasti @Mandala !! :love:

Olen palstaa lueskellut, mutta en tiedä miksi tuntuu hankalalta ottaa osaa keskusteluun :unsure: ehkä osittain siksi, että suurin osa on jo niin pitkällä ja kun itsellä on esikoinen tulossa niin ei voi edes aiempien kokemusten pohjalta osallistua keskusteluihin.. (n)

Periaatteessahan mulla pitäs olla kaikki hyvin, tänään vaihtu viikot 10+0. Käytiin viime tiistaina ultrassa, jossa oli kaikki hyvin, pieni oli 2,5 cm ja liikkui jo! Mutta on se kumma miten se rauhoittaa mielen vain hetkeksi..

Edelleen vaikea uskoa koko tilannetta ja että kaikki tulis menee hyvin. Miten sitä pystyis rentoutumaan ja nauttimaan tästä niin pitkään odotetusta ihmeestä..? :coffee:
 
  • Tykkää
Reactions: BlackCat ja atvk87
@Mandala :love::love::love::love::love: ONNEA!!!! Ilmeisesti pikkusella kaikki hyvin vaikka aikaisessa tahtoi maailmaan, ihanaa! :love::barefoot:
@love- miekin oon pähkäillyt että voisko se "sykejuttu" olla jotai nistukkaan liittyvää.. en oo varma kun ei oo monesti ollut ja aina unen pöpperössä, mutta ehkä ollut samalla suunnalla aina.
@Anemonee ihan samaistun sun tuntemuksiin, tosiaan jännä miten se vaan hetken rauhoittaa se ultra.. millon sulla on seuraava? Ja kun itselläkin tosiaan eka ja niin oireeton ollut niin on ollut niiin vaikeaa uskoa ja luottaa.. mutta toivotaan että molemmat päästään sinne maaliin ja palkintoon asti (y) ota vaan rohkeasti osaa keskusteluun ja kysele jos mikä mietityttää :)
@marrasmai minun puolesta saa tänne huudella :) olin tota myöhemmin onnistuvien- listaa itekkin miettinyt, että kysäsenkö pääseekö sieltä pois vasta sitten kun oikeasti nyytti sylissä, mutta nyt se olikin "siivottu".. ihana että moni pääsi sieltä pois..
@atvk87 jos haluat lisätä tuleviin tapahtumiin, niin mulla on se rakenneultra 14.5 ja kelaneuvola 27.5
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai ja atvk87
Sähän @Domi voisit ottaa listan hoitaakses? ;)
Mä en tienny oisko korrektia poistaa kaikkia myöhemmin onnistuvia, mut aloin iteki tuumaamaan, et siel oli paljo sellasia, jotka on jo uudelleen plussanneita, niin hölmöä, että on ns kahdella listalla.
Ei kai siihen mitään sääntöä oo? Lieneekö koko listaus edes tarpeellinen?
Eihän ivf-ketjussakaan listata epäonnistuneita siirtoja (joskus sitä kokeiltiin, mut monet ei kai tykänny).

@Anemonee itellä oli sama epäusko ja pelko, että ei varmaan jatku. Pääsin siitä kokonaan eroon aika myöhään, mutta kyllä se nt-ultra helpotti kauheesti.
Laita kans seuraavia tapahtumia, nii saadaan lisää päivityksiä.
Ja rakenneultra luulis olevan monella jo tiedossa?
 
@Anemonee ihana että ultrassa kaikki hyvin :love: sun kuulumisia jo odottelinki tiistaina. Tuo epäuskoisuus on ihan ymmärrettävää, se siitä pikkuhiljaa hälvenee mutta kyllä sitä vieläkin, näin lopussa ihmettelee voiko tämä todella olla totta! Ultrista on kyllä paljon apua kun näkee että sielä se pieni kasvaa ❤

@atvk87 oon itekki miettiny tota myöhemmin onnistuvien listausta. Eikö se oo vähä ikävä muistutus vaan siitä menetyksestä? Mun puolesta vois poistaa sen osion kokonaan (y)
 
Kiitos onnitteluista kaikille :love::love: on tämä kyllä niin ihmeellistä taas ettei tosikaan :love: edelleen päällimmäinen olo on helpotuksen kiitollisuus. Mutt uudelleensynnyttäjät ei saa perhehuonetta ja potilashotelliin ei pääse kun on ennenaikainen. Niin mies passitetaan yöksi kotiin ja nyt on sitten joku tosi itkuinen vauva äiteineen huonetoverina. Se siitä levosta kai :cautious: no tyttö on tosi rauhallinen ainakin että antais nukkua, varmaan simahdan naapurin huudosta huolimatta pian. Synbytyskertonusts raapustelen sitten kun on jotenkin saatu pahin väsymys selätettyä.

Mutta siis halusin @-dino- sulle lähettää erityistsempit huomiselle :love: odotellaan sitten uutisia heti aamusta innolla :love:
 
@Mandala paljon onnea tyttövauvasta!!! Ihana nyytti kainalossa :love:

@dino tsemppiä huomiseen!

Mä lueskelen tätä palstaa edelleen mutta ei tuu juurikaan kommentoitua. Poitsun kanssa päivät menee nopeasti. Hän on jo 2,5 kk vanha. Tosi äkkiä menee aika! Kohta täällä on lisää vauvoja. Jännää kuka dinon jälkeen on vuorossa :)
Alku- ja puolivälissä oleville yhteisesti tsemppiä ja kyllä se aika loppujen lopuksi nopeasti menee vaikka aika tuntuiskin matelevan.
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja atvk87
Tällein keskenmenon saaneena ja täältä poistuneena toi tuntuu ehkä vähän sellaselle ”walk of shamelle”, kun tossa listassa olleet ovat jo onnistuneet ja ite parhaas tapauksessa killuu tuolla listalla vielä vuosien päästäkin. :/ tulee itelle vaan entistä epäonnistuneempi olo, kun korostuu muiden onnistumiset ja oma epäonnistuminen.

Kun ja jos listalla ois enempi porukkaa se vois olla positiivinen juttu et näkis ettei oo yksin ja ainoa surunsa kanssa, mut tolleen et vaan kaksi ihmistä on siinä ni juu (n):D
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87

Yhteistyössä