~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@-dino- Ihanaa, oikein paljon onnea pienestä rakkaasta! ❤

@Mandala Ihana lukea vauvakuulumisia ❤

Tajusin äsken että jo 6 viikon päästä voisi vauva selviytyä jos syntyisi. Ei tietenkään ketään sitä toivo, mutta siis jos niin ikävästi kävisi, niin olisi jo mahdollisuus elämään :love:

18+2
 
@love- miten ees huomasit, jouduin ettii vaik kuinka kauan et mikä virhe :D se alko kirjoittaa vihreellä (?) tohon kohtaan, nii kirjoitin ensin ja vaihdoin sit väriä, nii en varmaan huomannu. Hehee.
Siis hassua tosiaan olla listan kärjessä, saas nähä silti mikä on seuraava järjestys :D Tuol on tuo moninkertainen syöksysynnytysmestari aivan kannoilla :LOL:

@-dino- ihanaa et sielläki vaan osataan pumput ja lypsyt jo! (y)
Kerro sit typyn kuulumisia, kun jotain uutta tapahtuu! Ihanaa kun saa omaa maitoa siellä toinen. :love:

@Mandala eli pian kotiin! Loistavaa. :X3: Mahan sisällön kanssa :LOL: Ai sullaki oli puutumista vatsanahassa, et vissiin oo maininnut mitään aiemmin, yritin googlailla kokemuksia, mut ei löytynyt.
Tyhmä yskä sais kyllä mennä jo menojaan sielläkin.
 
Voihan omanapaista valitusta, mutta nyt sokerit sitte tippui alle sallitun joten kaikki innostus kotiin pääsemisestä haihtui kuin savuna ilmaan, harmittaa ihan älyttömästi. Nyt jotain sokerigeeliäkin pitää antaa lisämaidon ohella, just en ois mitään tollasta toivonut kun näytti menevän niin hyvin. Mutta hoitaja sanoi että ihmetteli mun lappuja tutkiessa ettei ole vielå lisämaitoa saanut kun ei nämä ennenaikaiset vaan yleensä jaksa niin tehokkaasti imeä kuin täysaikaiset. ois nyt vaikka vähän aikaisemmin ees tippunut niin ei ois ollu jo niin varma kotiinpääsystä :cry: noh kunhan ei sitten tulisi mitään muuta lisäksi kuten bilirubiiniarvojen tms heittoa..
 
Joo eihän tää mikään katastrofi sillai ole varsinkin kun ekan lisämaitoannoksen ja sokerigeelin jälkeen nousi taas arvo yli 3 mikä pitää olla. Mutta se kun oli jo asennoitunut kotiin.
Onneksi mies tuli esikoisen kanssa käymään. Oli jotenkin todella tunteikasta, tuli ihan itku! Hyvin meni kyllä kaikin puolin eka tapaaminen.

Ai niin synnytyskertomuksesta unohtui, että olin ottanut eteerisen laventeliöljypullon mukaan ja nuuhkuttelin sitä pitkin osastolla olon aikaa. Haluisin uskoa että siitäkin oli omalta osaltaan jotain hyötyä!
 
Heippa kaikille, liityn nyt sitten tahankin keskusteluun mukaan. Eli taalla on Rusakkonen, tarppi nayttaa nyt sitten tulleen 6. IVF:n (toinen hoito luovutetuilla munasoluilla) tuoresiirrosta, kyseessa oli kolmipaivainen morula ja pp15:n testissa hcg oli 1472. Tassa vielakin ‘harjoittelen’ tata, etta nyt sitten on kaynyt nain ihanasti. :) Ensimmainen lapsi tulossa.

Sain eilen sahkopostiteltua Suomen laakarin kanssa (siis olen Englannissa, mutta hoidot Suomessa). Varhaisultra on 15.5. Talla viikolla kayn mittauttamassa kilpirauhasarvot, etta pitaako tyroksiinitablettimaaraa lisata 50mikrog:sta. Laakarin mielesta toista hcg-testia ei tarvitse ottaa. Laskettu aika on 30.12.2019 eli taman vuoden puolella siis viela.

Laakitys (Progynova, Terolut) jatkuvat kesakuun alkuun, Lutinustakin otan viela ainakin toistaiseksi yhden paivassa. Metformiini myos kaytossa 3 x 500mg paivassa ihan naiden hoitojen takia; kuulemma joskus jossain pitaisi sitten tehda sokerirasituskoe raskauden kestaessa. En tieda viela Englannin antenatal-systeemeista yhtaan mitaan juurikaan. Suomalaisen laakarin kanssa suunniteltiin Skype-aikaa joskus sitten taman varhaisultran jalkeen. Siina vaiheessa kai taallakin hakeudun laakariin.

Aika jannittavaa on! Oireina tukevat rinnat ja kipeahkot nannit ja kovasti vasyttaa erityisesti varhaisillasta asti, mutta kauheasti oireita ei ole, hiukan alavatsassa tiukkuutta yms. ja kiinnittymisen aikaan plus jalkeen kipuja ja tuntemuksia. Ennen testia tuntui olevan enemman oireita mm. huimausta, nyt sellaista vahemman (ja tietty sekin nyt huolettaa, vaikka olenkin kuullut, etta oireiden maarat voivat vaihdella). Se ‘nyt ne kuukautiset alkavat’ -tunne on aika lailla havinnyt (eika siis mitaan vuotoa tullut). Kavikos jollakulla muulla niin, etta oireet vaihtelivat alkuvaiheessa?

On kivaa olla taalla, jannittaa kylla. :) Jos joku jaksaa laittaa listoille, hienoa!

Terveisin Rusakkonen
 
@love- kyllä sitä alkaa vielä aika nopeesti väsyyn ja täytyy haavan takia käyä välillä makuulla ku istuessa jää puristuksiin. Ja toki pakko omalla osastolla käydä syömässä :D

@Mandala no höh kun kotiinlähtö peruuntui :( jospa nyt ei montaa päivää tarttis kuitenkaa enää olla. Tuohan siinä on pahin ku kerkee jo asennoitua kotiinlähtöön ja sit ei pääsekkään.

@Rusakkonen onnea plussasta!:love:

Typyn mahanahkaa tosiaan kiristeltiin tänään, ylihuomenna seuraavan kerran. Oli nukutettu toimenpiteen ajaksi joten syvässä unessa oli kun pääsin katsomaan. Ihana on pientä silitellä, syliin saamiseen kun on vielä matkaa. Luovuin kipupumpusta pari tuntia sitten, nyt onki sit vähän enemmän kipee, kipulääkkeen otin just. Lypsyjen välit menee tosi äkkiä ja päivällinen ja iltapala on tosi lähekkäin. Oli tarkotus vielä käyä teholla tänä iltana mutta en kyllä tiiä missä välissä kerkeen! Kohta pitäis alkaa tosiaan lypsään ja suihkussaki ois kiva käydä, mutta eka hoitajan pitäis ottaa selästä tuo letku pois. Sit onki jo pian iltapala. Välimatka on kuitenki aika pitkä että tällä kävelyvauhdilla menee aikaaki siihen :( ja levätäkki pitäis keretä. Eli ehkä on vaan pakko siirtää aamuun sinne meno vaikka pahalta se tuntuuki :( ihan uskomattomalta muuten tuntuu että hän vasta eilen synty! Minusta typy on ollu täälä aina :love:❤
 
Tervetuloa ja onnittelut @Rusakkonen :love:
Miten haluat listalle merkattavan? 4. IVF jälk 2. Lahjasolu vaaaiii onko jotain ideoita?
Voisin muokata tuohon aamuiseen. :)
Tosi kova hcg-arvo kyllä ja oireistakaan ei voi tietää, mitkä on lääkkeistä ja mitkä sitä itseään? Mut vaihtelee ne ainakin!
Jännittävästi kyllä selviteltävää neuvolan ja lääkäreiden suhteen, sellanen tuli mieleen, että haluatko kuitenkin synnyttää Suomessa? :)
Englannissa asuva ystäväni nimittäin teki niin kahdesti! :D

Ihana @-dino- kuulla, että kaikki sujuu niin kuin pitää. :love:
 
Tervetuloa ja onnittelut @Rusakkonen :love:
Miten haluat listalle merkattavan? 4. IVF jälk 2. Lahjasolu vaaaiii onko jotain ideoita?
Voisin muokata tuohon aamuiseen. :)
Tosi kova hcg-arvo kyllä ja oireistakaan ei voi tietää, mitkä on lääkkeistä ja mitkä sitä itseään? Mut vaihtelee ne ainakin!
Jännittävästi kyllä selviteltävää neuvolan ja lääkäreiden suhteen, sellanen tuli mieleen, että haluatko kuitenkin synnyttää Suomessa? :)
Englannissa asuva ystäväni nimittäin teki niin kahdesti! :D

Ihana @-dino- kuulla, että kaikki sujuu niin kuin pitää. :love:
Kiitos @atvk87 ! :) Listalle mielellaan niin kuin IVF-palstallakin eli 6. IVF/ICSI:n tuoresiirto. Lahjasoluja kun tassa siirrettiin jo kahdesta IVF:sta useammassa siirrossa ennen tata, eika se loppujen lopuksi ole niin tarkeaa. Vaikkapa siis ihan vain 6. IVF/ICSI.

Tulisin mielellani Suomeen synnyttamaan, mutta jos kaikki hyvin menee, niin olen kylla toissa 28. raskausviikon jalkeenkin, ja mies nyt kuitenkin on, eika hanesta viitsisi olla erossa. 28. raskausviikon jalkeen ei oikein hyvin voi lentaa. Sita paitsi vihaan niita lapivalaisulaitteita Heathrow’lla ja olenkin siksi paattanyt, etten lenna yhtikas minnekaan ennen vauvan syntymaa. :) Kesaloma tulee menemaan kotona siis, ja jos hyvin kay, niin teen yhden gradun ainakin lahes valmiiksi silloin. :) Voi tietenkin olla, etta kaikki suunnitelmat menevat tassa ikkunasta ulos, kun raskaus etenee. :)

Joka tapauksessa en oikein voisi synnyttaa Suomessa muuta kuin hatatilanteessa, koska en kuulu Suomen Kelaan, ellen olisi aikeissa jaada Suomeen vallan, enka ole tassa vaiheessa niin tekemassa. Ilman Kela-korvauksia taitaisi sairaala tulla hiukan kalliiksi ilmeisestikin. :)

Eli paikalliseen sairaalaan taalla menen. Olen nahnyt yhden kuvan, naytti olevan OK. Totta kai pelottaa hiukan, silla en ole 20 vuoden aikana kaynyt taalla edes hammaslaakarissa, mutta siinahan kai se menee kuin muillakin. :)

Viela en tieda, saanko lainkaan normaalia aitiyslomaa, koska varmastikaan en tayta tyosuhteen minimikestonormivaatimuksia. Mutta aion tietenkin pyytaa, etta jos voisivat - parjaisimme tuolloin rahallisesti paremmin. Mutta eikohan se jotenkin joka tapauksessa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Apua mitä kaikkea tapahtunut kun vähän lomailin netistä.
Onnea @Mandala ja @-dino- pienistä uusista tytöistä. Dinolle tsemppiä kun ei pääse koko ajan olemaan vierellä ja Mandalalle kärsivällisyyttä odottaa kotiinpääsyä <3 Tuo sokeriseuranta on kyllä just tommoista.

Aivan järkyttävästi tekstiä tullut, ettei nyt muista juuri mitään kun nuo syntymät ja tietty @Rusakkonen lämpimät tervetulotoivotukset ja onnea <3

Omaa napaa, tunnen ihan satunnaisia liikkeitä, mutta en suinkaan vielä joka päivä tai monta kertaa päivässä, mutta eiköhän ne sieltä ala toivottavasti tulla :love::love::love:
Huomenna on selätetty keskenmenoraja kun tulee 22+0. Sitten seuraava oditettava on 24+0 jolloin jotain yritetään tehdä ja mun henkilökohtainen "saa hengittää"-raja rv 28+0.
Istukkaa koitan olla liikaa huolehtimatta, mutta vaikeaahan se on. Sype nostaa rumasti päätään, mutta eka sype-käynti 7.5. 9.5 on neuvola myös. Msndalan synnytyskertomus sai hyvät tykytykset, mutta hyvä on itseään karaista ja lukea, ettei sitten loppuvaiheen paniikki iske.

Taas oon flunssassa, vuoden 4. Eikö sen lapsen pitänyt sairastella kun päiväkoti alkaa eikä äidin o_Oo_O Tämä on tosi raskasta kun itseään voi lääkitä niin rajallisesti, mutta jos taas menisi ohi ilman jälkitauteja.
Aivokasvainkontrolli on myös ensi kuussa. RV 29, jos sitten olisikin huonoja uutisia niin vauva voidaan toivottavasti pelastaa. Mut miten siinä putkessa pystyy makaa 45 min selällään paikallaan kun tuntuu et nytkin jo välillä tulee vähän paha olo jos makaa selällään (n)(n)
 
Hurjasti onnea @-dino-! :love: Tutun kuuloista tuo tehomeininki, aika menee niin nopeasti kun kuitenkin pakko on just syödä, pumpata ja itseäänkin edes vähän huoltaa.
Hyvä että oot saanu kipupumpun, mä en saanu ja sit illalla myöhään kun alko kovasti särkeä niin jouduin yli tunnin odottamaan yhtä morfiinikapselia kun oltiin selvästi hoitajan listalla vikana tärkeysjärjestyksessä kun meillä ei ollut vauvaa huoneessa. Toivottavasti siellä vähän parempi meininki :) Ja älä tunne yhtään huonoa omaatuntoa ainakaan siitä ettet oo typyn luona joka sekunti, toinen nukkuukin kuitenkin vielä niin paljon, ja hyvinvoiva ja levännyt äiti on typylle nyt kaikkein tärkeintä ❤

Paljon onnea myös @Rusakkonen :love:

Harmi @Mandala että tuli vähän takapakkia, toivottavasti pääsette pian kotiin ❤
 
@gemmy ihana että sielä vähän liikkeitä tuntuu!:love: en muista oonko täälä maininnutkaan mutta määhän olin tammikuussa rv 24 mangneettikuvassa (tai sikiötä siinä kuvattiin) kiilatyyny laitettiin selän alle eli ei ihan selällään tartte olla. Vaikeinta oli ku piti hengitystä pidättää välillä :D paranemisia flunssaan! Tosi kurja ku aivan pitää sairastaa. :(

@marrasmai ai kauheeta millasta kohtelua :( kivuissa on kyllä kamala kärvistellä. Täällä on kyllä ollut hyvä hoito, alkuun passattiin enemmän ku oisin tarvinnu :D viimeyönä oli vähän tympeen olonen hoitaja, sillon tuli sellanen olo että en oo nii tärkee ku ne joilla on vauva täälä.

Iltapäivällä tosiaan halusin sen kipupumpun pois että sain myös kanyylin pois kädestä. Myöhään illalla kivut kyllä ylty melkosiks enneku suun kautta otettavat kerkes auttaa, nyt on taas ihan hallinnassa. Yöllä tuli kunnon hormooni itkutki itkettyä ku oli kipiä, väsyny ja tyttöä ikävä eikä maitoa tahtonu tulla tippaakaan. Aamulla kätilö lohdutti ihanasti tuon maidon tulon kans ja nyt on taas ihan hyvä mieli. Tyttöä kävin kattomassa aamulla ja sain pukee sukat jalkaan❤ kuinka sitä voikaan olla niin pienestä ilonen :love: huomenna voisin kotiutua jos kivut pysyy nyt hallinnassa :)
 
@dino mullakin oli sairaalassa maidontuotannon kanssa ongelmia kun ei kerta kaikkiaan meinannut paljoa mitään tulla. Monet hormooni itkut tirautin kun tuntui että koko ajan olisi pitänyt lypsää ja imettää eikä onnistunut. Mutta voin lohduttaa että kun sinnikkäästi jaksaa lypsää niin kyllä se maidontuotanto vilkastuu. Mä en aluksi saanut kuin muutaman hassun tipan sillä sairaalan laitteella ja kotona en mitään. Kuitenkin päätin yrittää lypsää ja niin se vaan maidontuotanto kiihtyi ja pystyin aika nopeasti jättämään vauvalta lisämaidon pois kun oma maito alkoi riittämään. Meidän vauvahan sai luovutettua äidinmaitoa ja korviketta kun mun maito ei alkuun riittänyt. Kyllä se siitä lähtee menemään.
 
Tää foorumi nyt pimittää miulta näitä juttuja! Olitkin @Rusakkonen jo tänne puolellekkin kerennyt kirjoittaa, joten tervetuloa ja yhä vaan hirmuisesti onnea ja nyt niin pysyt tällä puolella "loppuvuoden". :) Tsemppiä @-dino- lle ja @Mandala lle vauvojen (ja oman palautumisen toki myös) kanssa.. :love:
@gemmy mutta eikös se vähän ole niin että raskaus voi vastustuskykyä laskea. Itsellä tuntui sillon ihan alussa et meinas viikon välein koittaa pikku flussaa tulla, toki hyvin hyvin lievänä, mutta kun en oo ikinä kipeenä niin sekin oli minulle paljon..
Mulla on kaamea vappukooma.. olin viime yön töissä ja nukkunut vaan noin kolmetuntia.. uuh.. menee taas loppu viikko palautuessa, kun huomenna on jo sit taas tavan työpäivä ("oikeita töitä). Mutta nyt rohkenen väittää että olen niitä liikkeitä tuntenut.. sellasia pikku muksauksia :love: sillon tällöin (ei joka päivä) mutta esim. tänään aamulla kun tulin töistä pari ja sit tuossa kun koomailin sohvalla niin "taas" pari pikku hipsua.. :love: Nyt olen päättänyt uskoa että kyllä ne on hän ollut" :) no on tuntunut tossa aika keskellä jonkun verran häpyluun yläpuolella..

18+4
 
Ihanaa @Domi siitä ne liiketuntemukset vaan lisääntyy ja kovenee! :love: Paikkakin vaikuttaa olevan oikea eli alamahalla just.

@-dino- sulla on sujunut kyllä selvästi tosi hyvin! Mun huonekaveri laitoksella oli saanut sektiolla (kiire tai hätä, en tiiä) ja soitteli koko ajan hoitajia tekemään juttuja puolestaan, vaihtamaan vauvan vaippaa. Ja aina hänen kaikki juttunsa alkoi miehelleen tai hoitajille tms ”voisitko sö tän-ja-tän kun mulla on tää maha”. Siis on ihan varmasti tosi kipeä mutta ei ekoina päivinä edes liikkunut sängystä mikä kaiketi edistäisi koko hommaa jonkin verran.

Ensimmäinen yö omassa kodissa takana :love: mennyt kaikki tosi hyvin kyllä. Perhepedissä nukkuminenkin sujui loistavasti ihokontaktissa, vauva kainalossa. Parin tunnin välein söi vaikka oli mulla 3h välein kello soittamassa kun ohjeistettiin jatkamaan ainakin perjantain painokontrolliin asti, myös lisämaitoa vauvaa tarkkaillen eli ei tarvi väkisin tuputtaa jos näyttää tyytyväiseltä imetyksen jälkeen. En joka imetyskerta ole antanutkaan kun maito nousi eilen.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Hyvä @-dino- et oot päässy typyn kans jo vähä edes omia juttuja :) Yllättävän nopee se aika meneekin siellä sit, kaikenlaista hommaa. Toivottavasti pärjäsit yön kipujen kannalta hyvin!

@Mandala onnea kotiinpääsystä ja hienoa, et imetyskin sujuu ja saitte nukuttua. :barefoot:

@Domi hyvä kuulla, ettei liikkeitä enää tarvii arvuutella! (y)

Meil oli se äitiyspolin kontrolli ja tyyppi oli siro käsin kokeillen ja ultralla arvioi ~2800 g, eli la-paino tulis olemaan 3400 g ja sehän on keskikokoinen kuitenkin. Oli raivotarjonnassa ja kaikki virtaukset hyvät ja edelleen pojalta näytti. :giggle:
Sanoi, ettei tartte kontrolloida, ellei liikkeet radikaalisti vähene.
Ei vissiin paljo jännittänyt, kun yritin mitata verenpainetta ennen huoneeseen menoa, niin syke oli 100. :LOL:
Oli muuten yks lapsettomuuslääkäreistä ja rakenneultran tehnyt kätilö hoitavina.
Ei vissiin tartte vieläkään pakkailla lähtöä varten. :D

37+0
 
Miten te kokeneemmat pystyitte odottamaan varhaisultraan asti?! :) Vaikka uskon siihen, etta asiat menevat hyvin, niin kuitenkin on koko ajan sita pelkoa, etta mitas jos kuitenkin siella on tuulimuna taikka kuollut alkio. Tiedan, ettei murehtimisen kautta voi yhtaan paivaa omaan tai alkion elamaan lisata... Varmaan, jos olisi hirveasti oireita, niin uskoisi, etta siella tosiaan jotain on, mutta koko aikana ei nyt niin kauheasti oireita ole ollut ja ne tuntuvat muuttuvan ajan myota eivatka ole lisaantyneet ainakaan, vaikka jotain erilaista tulikin tilalle. Olen kylla lukenut, etta oireet ovat yksilollisia han esim. rintojen kipuilu saattaa tulla ja menna, ja toisaalta elimisto tottuu raskaushormoniin, mika vahentaa oireita. Ajattelin nyt kysya teidan kokeneempien ajatuksia! :)
 
Onnea @-dino- tytöstä  Ihanaa, että olet jo vähän päässyt hoitamaan häntä :love:

Ja kiva @Mandala että olette sokereista huolimatta päässeet kotiin (y)

No ihan mukavan kokoinen teidän poika tuntuu olevan @atvk87 On varmaan ihan mukavakin synnyttää hieman sirompaa vauvaa :)

Ja kiva @Domi että liikkeitä on alkanut tuntumaan

Vaikea vastata miten oon kestänyt @Rusakkonen kun tuntuu ettei aika kulu millään... Enemmän silti pelkään sitä varhaisultran ja nt-ultran väliä. Mulla kun km tapahtui viimeksi 8+5, joten tuskin pystyn hengittämään kunnolla kuitenkaan ennen kuin myös nt ultra on ohi... Ai niin ja onnittelut plussasta :love:

Täällä paha olo on nyt neljättä päivää ihan hirveänä. Ei ole mitään aamupahoinvointia, vaan 24/7 pahaa oloa ja välillä oksenteluakin. Ihan hirveetä kun ei pysty mitään tekemään kun vaan velloo tässä pahassa olossa :cry: Esikoisesta oli myös oksentelua 24/7 viikolle 14 asti, mutta tää on tässä vaiheessa kyllä pahempaa kuin sillon samoilla viikoilla :sick:
Valivalivali, mutta muuhun en nyt pysty vaikka jotenkin olen silti vähän iloinen tästä olosta, sillä uskon kaiken pikkuisella olevan hyvin. Keskenmenneessä oli vain ihan minimaalista etomista... Säälin vaan tuota esikoista kun äiti on ihan tööt ja nieleskelee oksennusta koko ajan (n)
 
@Mandala onnea kotiin pääsystä! Ja hienoa et imetyskin onnistuu (y)

@-dino- oi kuinka ihanaa et oot päässy itekin touhuu pienen kanssa :love:

@Domi jeejeejee liikkeet! Se on semmoinen pieni huokasun paikka :)

@atvk87 kivalta vaikuttava painoarvio (y) ja kiva et muutenki kaikki ok :)

@Rusakkonen onnea vielä ja tervetuloa turisemaan! :love: mä oon yleensä vöhän semmonen "kaikki tänne heti"-tyyppinen eli tottakaia kaiken ois halunnu tietää varmaks heti sillä sekunnilla kun viivat piirty testiin, mutta tän asian kanssa pelko kulki niin pahasti käsi kädessä et eka tuntu aina et "en jaksa odottaa tonne ultraan asti" ja ultrapäivän lähestyessä se kääntyi siihen et en haluu mennä kuulemaan huonoja uutisia. Ja se et oon sen verran pihi etten halunnu yksityiselle maksaa ultrasta. :rolleyes: hirveetähän se odottaminen siihen et saa tietää jotain on, mut äkkiä se aika kuitenkin lopulta menee. (y)

@BlackCat voi ei tota oloa (n) tsemppiä ja toivotaan että menee pian ohi!

Huomen aamulla tarjonta-kontrolli :geek: ja lauantaina sit synnärille synnytysvalmennukseen. Sen jälkeen ei nyt ookaan tiedossa et mitä. Oon pikkuhiljaa jo ruvennu pakkailee kassia et voi sit ajan kuluessa kaiken ylimääräisen viel raivata pois, ettei käy niin et mlla on oko vaatekaappi mm. mukana synärille mennessä :rolleyes:

34+3
 
Viimeksi muokattu:
@Rusakkonen mä pysyin just ja just järjissäni kun kävin toisessa verikokeessa. Ei mullekaan sitä suositeltu kun oli niin korkea hCG arvo molemmista ekassa verikokeessa, mutta halusin tietää tuplaantuuko oikeassa tahdissa. Eli ekan verikokeen jälkeen viikon päästä kävin toisessa ja sitten siitä viikon päästä olikin varhaisultra 6+4. Pitkiä oli päivät kyllä siinä väleissä kun ei ne hyvät uutiset (verikokeet, ultrat) kuitenkaan kauaa jaksanut sitä helpottunutta oloa pitää yllä.
Mutta se taitaa olla vaan tätä vanhemmuutta heti alusta asti, jostain sitä tulee koko ajan huolehdittua enemmän tai vähemmän :)
 
@Rusakkonen mä pysyin just ja just järjissäni kun kävin toisessa verikokeessa. Ei mullekaan sitä suositeltu kun oli niin korkea hCG arvo molemmista ekassa verikokeessa, mutta halusin tietää tuplaantuuko oikeassa tahdissa. Eli ekan verikokeen jälkeen viikon päästä kävin toisessa ja sitten siitä viikon päästä olikin varhaisultra 6+4. Pitkiä oli päivät kyllä siinä väleissä kun ei ne hyvät uutiset (verikokeet, ultrat) kuitenkaan kauaa jaksanut sitä helpottunutta oloa pitää yllä.
Mutta se taitaa olla vaan tätä vanhemmuutta heti alusta asti, jostain sitä tulee koko ajan huolehdittua enemmän tai vähemmän :)
Itse asiassa, koska minun joka tapauksessa piti tanaan menna klinikalle ottamaan Suomen laakarini ehdotuksesta kaksi kilpirauhastestia, niin saman tien pyysin ottamaan uuden hcg-testin. Nyt tietenkin pelkaan, mita sielta tulee, mutta enempaa en voi tehda. En ole tassa valissa ehtinyt lepailemaan, vaikka onkin vasyttanyt, mutta olen ainakin nyt saanut asiat jarjestettya niin, etta toissa ja muutenkin tulevasta viikonlopusta lahtien tulisi vahemman rasitusta ja stressia. Toivottavasti noiden toimien ‘inspiraatiolahde’ on yha elossa!!!!!

Minun ultrani on sovittu vasta sita seuraavalle viikolle: 7+2. Laakarini olisi ideaalisti halunnut jo 7+0, mutta en saanut aikaa, ja kuulemma 7+2 OK. Pitaisikohan menna jo 6+4 myos? Hirvittaa hiukan, kun hinta on 200 puntaa per ultra, mutta en tieda... jossain austraalialaisessa dokumentissa just ehdotettiin tuota 6+4, mutta sitten ei ehka ole ihan varmaa, lyoko sydan viela?
 
Tääl meiän polilla ei tehä varhaisultraa enää ennen 6+5, koska ei oo varmaa näkyykö. Suhteellisen varmasti näkyy 7+0.
On kyllä riipivät viikot ja päivät, piina vast alkaa siitä positiivisesta raskaustestistä, vaikka piinapäiviksi kutsutaankin niitä siirron ja testin välisiä.
Mulla alko pahoinvointi tai se etova olo vasta varhaisultran jälkeen, joten siitäkään ei ollu apua. :D
Kyllähän toi uus hcg-arvo varmasti helpottaa mieltä! :)
Tsemppiä nyt!

@love- joo, eikä ainakaan mitään neuvolaterkan sf-mitan perusteella tekemään "nelikilosen" arviota, hahhah.
Jee kivaa kun pääset jo huomenna! On kyllä jännä miten nää toimet vaihtelee paikoittain niin kauheesti.

Unohdinkin kitistä tänne huonoista öistä taas, flunssa antaa oman osansa valvomiseen ja sit noi lonkat ja kyljet. Apua. Haluis levätä, mut kroppa ei kestä makaamista. Toissayönä nukuin 2h, valvoin 4 ja nukuin 3. Olin aika sippi aamulla, silti sinnittelin koko päivän että illalla väsyttäis ja nukkuisin, nii ei ku tunnin-kahden pätkissä unta. :sleep::ROFLMAO:
 
Tääl meiän polilla ei tehä varhaisultraa enää ennen 6+5, koska ei oo varmaa näkyykö. Suhteellisen varmasti näkyy 7+0.
On kyllä riipivät viikot ja päivät, piina vast alkaa siitä positiivisesta raskaustestistä, vaikka piinapäiviksi kutsutaankin niitä siirron ja testin välisiä.
Mulla alko pahoinvointi tai se etova olo vasta varhaisultran jälkeen, joten siitäkään ei ollu apua. :D
Kyllähän toi uus hcg-arvo varmasti helpottaa mieltä! :)
Tsemppiä nyt!

@love- joo, eikä ainakaan mitään neuvolaterkan sf-mitan perusteella tekemään "nelikilosen" arviota, hahhah.
Jee kivaa kun pääset jo huomenna! On kyllä jännä miten nää toimet vaihtelee paikoittain niin kauheesti.

Unohdinkin kitistä tänne huonoista öistä taas, flunssa antaa oman osansa valvomiseen ja sit noi lonkat ja kyljet. Apua. Haluis levätä, mut kroppa ei kestä makaamista. Toissayönä nukuin 2h, valvoin 4 ja nukuin 3. Olin aika sippi aamulla, silti sinnittelin koko päivän että illalla väsyttäis ja nukkuisin, nii ei ku tunnin-kahden pätkissä unta. :sleep::ROFLMAO:
Yritan tsempata nyt - kiitos!!! :) Joo, siina tapauksessa parasta jattaa tuohon 7+2 saamaani aikaan, koska 6+5 osuisi lauantaille, jolloin ei ultraus onnistu. Ja koetathan Sinakin levata... Sinullakin on kylla ollut paljon ‘kovaa koulua’ raskauden aikana... Onneksi jo noin loppusuoralla!!! :)

Tsemppia kaikille palstan lukijoille vaiheisiinne!!!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Minä olen käynyt varhaisultrassa molemmista 6+0 ja 6+1, kummallakin kerralla syke näkynyt hyvin. Laitteet ovat olleet samat mitä klinikalla muutenkin, ilmeisesti kohtuu-uudet ja tarkat ultrat. Sydän alkaa lyömään 25. kehityspäivä, joku ehkä muistaa tarkemmin, eli jotain 5+4? Ja ultrassa sen erottaa 6+0 aikaisintaan... Itellä oli niitä vuotoja että halusin vasn mahdollisimman pian tarkistaa että on oikeassa paikassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Minä olen käynyt varhaisultrassa molemmista 6+0 ja 6+1, kummallakin kerralla syke näkynyt hyvin. Laitteet ovat olleet samat mitä klinikalla muutenkin, ilmeisesti kohtuu-uudet ja tarkat ultrat. Sydän alkaa lyömään 25. kehityspäivä, joku ehkä muistaa tarkemmin, eli jotain 5+4? Ja ultrassa sen erottaa 6+0 aikaisintaan... Itellä oli niitä vuotoja että halusin vasn mahdollisimman pian tarkistaa että on oikeassa paikassa.
En kylla osaa sanoa, kuinka uudet koneet taalla minun ultrapaikassani on... janna juttu...
 

Yhteistyössä